We hebben genoeg goede mensen rondlopen in P&W om een geweldig Custom Fit forum te bouwen..
Het heeft alleen nadelen:
-> wie hou je verantwoordelijk
-> hoe organiseer je het
-> etc...
Maar je kunt dan wel iets(laten) bouwen wat perfect aan je wensen voldoet..
-> meerdere developers betekend dat fouten sneller gefixt(kunnen) worden
maar ik denk niet dat het MT hier op in zal gaan (wat ik opzich jammer vind)
-Ik heb geen tijd hoor...
-FF geen zin...
-Ik heb al zoveel gedaan....
-Ja dag, dat doet een ander maar....
ik heb zelf ook een forum (jajajaaja) en zou wellicht topix kunnen vervangen (technisch gezien)
Het laten ontwikkelen door meerdere personen op vrijwillige basis zie IK niet zitten. Misschien een partij vinden die aangeleverde code (getest en gekeurd) wel wil implementeren, naast de gewone ontwikkeling bv. zou wel fijn zijn
Alleen; copyright etc.?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
zoiezo moet het professioneel worden aangepakt...Op zaterdag 13 oktober 2001 20:02 schreef chem het volgende:
meerdere developers houdt ook management in...
ik heb zelf ook een forum (jajajaaja) en zou wellicht topix kunnen vervangen (technisch gezien)
Het laten ontwikkelen door meerdere personen op vrijwillige basis zie IK niet zitten. Misschien een partij vinden die aangeleverde code (getest en gekeurd) wel wil implementeren, naast de gewone ontwikkeling bv. zou wel fijn zijn
Alleen; copyright etc.?
(topix blijft een beetje amateuristisch)
Zo'n project moet je ook nooit op vrijwillige basis doen.
maar we kunnen er over zeggen wat we willen "ze" zullen het toch nooit doen
Ondertussen zitten we dus met de support. Als we dus een nieuw forum zouden maken, zou het nu veel beter moeten worden geregeld.
Niet zo negatief denken... De powermod komt er tenslotte ook aan, heeft ook ff geduurd....Op zaterdag 13 oktober 2001 20:05 schreef wasigh het volgende:
maar we kunnen er over zeggen wat we willen "ze" zullen het toch nooit doen![]()
Nee, onderschat de tijdsfactor niet. Zelf (in m'n uppie) zit ik aan m'n 4e rewrite (hopelijk de laatste, maar ja) en ben er nu zeer tevreden over. Dit heeft wel ca. 6 maanden aan vrije uren (ca. 7-8 volle weken schat ik) gekost... moet ik wel als notitie zeggen dat het niet meer een forum is, maar meer een open community systeem, waarbij je zowel een 'tnet' als 'got' als 'ezine' kan maken in dezelfde engine (kwestie van rechten en templates instellen)...
affijn
in ieder geval, sommige dingen zou ik wel heel fijn vinen op got die absoluut niet noodzakelijk zijn maar wel leuk: private messages (vooral voor mods => users), skinz (!) etc.
Die vallen dermate buiten het huidige topix [vermoed ik] dat je aan een gedeeltelijke rewrite zit...
ik hoop het juist wel.. verdere voordelen: compleet OS, geen kosten verbonden aan het gebruik.Op zaterdag 13 oktober 2001 20:00 schreef wasigh het volgende:
ff serieus..
We hebben genoeg goede mensen rondlopen in P&W om een geweldig Custom Fit forum te bouwen..
Het heeft alleen nadelen:
-> wie hou je verantwoordelijk
-> hoe organiseer je het
-> etc...
Maar je kunt dan wel iets(laten) bouwen wat perfect aan je wensen voldoet..
-> meerdere developers betekend dat fouten sneller gefixt(kunnen) worden
maar ik denk niet dat het MT hier op in zal gaan (wat ik opzich jammer vind)
Grootste nadeel inderdaad:
- Organisatie
Verantwoordelijkheden zijn redelijk makkelijk, een aantal mensen (2-4 is genoeg) zijn verantwoordelijk voor de hele zut, zij beslissen of een stuk code in het forum komt en of de software stable is om gedraait te worden/versie upgrade.
maar de organisatie is enigszins moeilijk vrees ik, wie maakt de basic layout, wie bepaald wie welke functies schrijft etc
laat ik zo zeggen; ik ben er wel mee bezig geweest het te overdenken, en ik vrees dat andere fora te veel customization nodig hebben voor ze uberhaubt kunnen draaien, GoT heeft namelijk de volgende functies nodig:
- Rechten systeem, je moet per forum rechten aan mensen kunnen geven (lezen, topic, replyen, modrechten etc)
- Notes systeem
- zeer goede admin achterkant (je moet alles kunnen doen via de admin)
- en ik vergeet er vast nog wel een aantal =)
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
hoeveel tijd je er aan kwijt bent hangt ook af van hoe makkelijk de updates zijn: moet je bij elke update handmatig allemaal zut veranderen? sluipt er geen bug in na 4 rewrites?
wat als de ontwikkelaars de boel omgooien qua interne structuur en daar zit je weer met een volle week beunen om het up-and-running te krijgen...
cq. er is een factor voor verdere ontwikkeling (evt. in-house) en voor de MT/mods - een goede admin, duidelijke stats etc.
2 verschillende zaken he.
wat mij de beste oplossing lijkt, is een door een 3e partij ontwikkeld softwareapplicatie, in welke taal dan ook, waar got/tnet het recht heeft om
1) in te zien
2) correcties aan te brengen, op eigen risico
3) nieuwe code aan dragen, op eigen risico
probleem is dat je denk ik niemand zo gek vind...
een groep ontwikkelaars die een open source forum ontwikkelen aan de hand van de specificaties gegeven door het MT.
En dat met dat team ontwikkelaars een onderhoudscontract word afgesloten.
Het probleem van een 3-th party zijn denk ik de kosten..
een beetje e-commerce bedrijf zal voor zo'n systeem toch snel richting een ton vragen..
klik maar op dat textje onderaan en vraag het hun eens?
je kan ook een mailtje sturen.Op zaterdag 13 oktober 2001 21:42 schreef prenobe het volgende:
Android.nl link naar fok
tja topix open source lijkt mij ook wel leukOp zaterdag 13 oktober 2001 21:30 schreef prenobe het volgende:
Waar kan je Topix downloaden ?
Mjah, dat is allemaal niet zo moeilijk, je noemt nu bijna basisfeatures op. Ik heb een notes syteem, ik kan per forum per user (zelfs op meerdere manieren) instellen welke rechten hij heeft, zelf de SG/HK access kun je simpel regelen met mijn forum, hoef je niks extra's voor te maken.Op zaterdag 13 oktober 2001 20:09 schreef Kees het volgende:
laat ik zo zeggen; ik ben er wel mee bezig geweest het te overdenken, en ik vrees dat andere fora te veel customization nodig hebben voor ze uberhaubt kunnen draaien, GoT heeft namelijk de volgende functies nodig:
- Rechten systeem, je moet per forum rechten aan mensen kunnen geven (lezen, topic, replyen, modrechten etc)
- Notes systeem
- zeer goede admin achterkant (je moet alles kunnen doen via de admin)
- en ik vergeet er vast nog wel een aantal =)
Éen van de meest gare functies die Topix heeft is dat je posts per forum kan laten meerekenen voor. Dus je moet zoveel techposts hebben voordat je toegang hebt, dat is een feature die normaal nooit nodig is, normaal worden gewoon al je posts geteld. Maarja, Topix gebruikt daarvoor ook een scriptje @ night.
Admin backend dat heeft denk ik ieder forum wel naar verloop van tijd. Ikzelf nog niet, maar het komt uiteraard nog wel. Verder is mn forum denk ik niet geschikt voor GoT, het zal wel te langzaam zijn. Ooit zal ik ook overstappen op javascript functies, want opzich is Topix best wel goed doordacht.
BTW, wat ik ook als leuke feature heb is "reageren" en "reageren op eigen topic" apart als recht toekennen, zo zou je in een SU op je eigen topic kunnen reageren
http://www.twansoft.com/
Nou dan weten we dat ook weer
Op zaterdag 13 oktober 2001 22:25 schreef prenobe het volgende:
Topix is gewoon een aangepaste versie van YaForum
Dat is nieuw voor meOp zaterdag 13 oktober 2001 22:25 schreef prenobe het volgende:
T is wel goed met jou, maar ik geloof er geen barst van.Op zaterdag 13 oktober 2001 22:25 schreef prenobe het volgende:
En het is officieel een aangepaste ubb, dus over jouw post:
k k je hoeft niet gelijk zoOp zaterdag 13 oktober 2001 22:33 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
T is wel goed met jou, maar ik geloof er geen barst van.
En het is officieel een aangepaste ubb, dus over jouw post:
Misschien dat YaForum en Topix dezelfde fora zijn en allebei aangepast van UBB.
Mag dat trouwens wel ? Ubb wordt nml alleen in licentie uitgegeven.
Op zaterdag 13 oktober 2001 23:17 schreef prenobe het volgende:
[..]
k k je hoeft niet gelijk zote reageren maar kijk maar ns goed naar de screenshots van YaForum....
Misschien dat YaForum en Topix dezelfde fora zijn en allebei aangepast van UBB.
Mag dat trouwens wel ? Ubb wordt nml alleen in licentie uitgegeven.

Euhm, kzie helemaal geen vergelijkenissen tussen die screens en topix
Nee, en dat is het ook niet. Prenobe: je mag natuurlijk wel wat zeggen maar verdiep je eerst eens in de geschiedenis etc, dan had je geweten dat het een UBB rip-off isOp zaterdag 13 oktober 2001 23:27 schreef hdd het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Euhm, kzie helemaal geen vergelijkenissen tussen die screens en topix
Volgens mij is GoT ouder dan 1 jaar...YaForum is jarig!
1 jaar jong
andere mogen het daarmee eens zijn, of oneens.
in ieder geval, het huidige forum kan inderdaad wel eens aangepast worden en dan ook qua design.
+ yaforum = dieOp zaterdag 13 oktober 2001 23:35 schreef wasigh het volgende:
[..]
Volgens mij is GoT ouder dan 1 jaar...
no flame intended
Maar het heeft ook nog een hele tijd op UBB gedraaid hoorOp zaterdag 13 oktober 2001 23:35 schreef wasigh het volgende:
[..]
Volgens mij is GoT ouder dan 1 jaar...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
YaForum is geen kloon van een ander forum. Dat zou illegaal zijn en het is praktisch niet mogelijk, probeer bijvoorbeeld maar eens meer dan 1000 actieve UBB-tjes op 1 server te zetten
Wat oude screenshots:
http://yaforum.twansoft.com/bin/old/
Een actieve yaforum is nog te vinden op:
http://www.twansoft.com/cgi-bin/userforum/start.cgi?forum=wie
(Kijk voor de lol ook eens naar een reactie pagina.>:))
Of anders een Beseen boardje?
Denk er maar eens over na...
Ja, stel je voor dat jouw forum niet de enige is die uitgebreid aan bod komtOp zondag 14 oktober 2001 01:34 schreef hdd het volgende:
Lijkt me beter dat dit topic (snel) op slot gaat, want dit gaat weer in de richting van andere forums kapot spammen..
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Post dan eens een aantal links...Op zondag 14 oktober 2001 01:34 schreef hdd het volgende:
Lijkt me beter dat dit topic (snel) op slot gaat, want dit gaat weer in de richting van andere forums kapot spammen..
ik heb daar achter vB2.0.1 staan, ook daar is de regel leeg.Op zaterdag 13 oktober 2001 19:00 schreef xoror het volgende:
[..]
vanaf versie 2.0 staat er iets heel smerigs
Op me forum zelf draait nog vB 1.1.5 omdat vB2.0.1 de dbstructuur niet pakt.
Die moet ik dus eerst om zien te zetten
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
grep je .php file maar eens door op "\$call"
wordt een neppe plaatje met argument aangeropen. bij 2.03 staat ie op de betreffende regel.
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Op zaterdag 13 oktober 2001 23:17 schreef prenobe het volgende:
Ubb wordt nml alleen in licentie uitgegeven.
Toen ik 1/5 jaar geleden begon met een forum. draaide ik ubb 2.1.3 ofzo, dat had ik gewoon zo gratis van infopop.com gedownd hoor...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.