PowerMod implementatie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik heb wat praktische punten ivm de implementatie van het PowerMod gebeuren:

Rechten:
  • <li> Er komt een nieuwe gefixeerde status 'PowerMod' die alle PowerMod rechten heeft. PowerMod rechten worden tevens toebedeeld aan mensen met de 'Lieve Adjes' status op Tweakers.net.
Werking / layout:
  • <li> De PowerModder ziet de nieuwsartikelen als een gewone bezoeker en kan ook dusdanig als een normale bezoeker modereren. <li> De extra PowerMod features kunnen gebruikt worden op de single post pagina's, bijv. [url="http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=380242"]http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=380242[/url] . Hier kan de PowerModder middels een formulier een reactie op een bepaald niveau vastzetten (daarna +/- 1 wijziging mogelijk door bezoekers). <li> PowerMod kan reactieoordeel (informatief, troll enz) corrigeren en vastzetten? (lijkt me ook noodzakelijk omdat er vaak irritaties ontstaan door mensen die onterecht een troll achter hun posting krijgen terwijl de score evt wel juist kan zijn). <li> Postings die gepowermod zijn, zijn in de normale layout herkenbaar met een opvallend icoontje. <li> De identiteit van de PowerModder moet bekend zijn. Is dit voor alle bezoeker zichtbaar of alleen voor mede-PowerModders en LA's? <li> De anonimiteit van de modererende bezoeker vind ik wel belangrijk. Handmatige meta-moderatie lijkt me beter om foute moderators op te sporen. Een foute moderatie (en dan bedoel ik hard misbruik zoals onterechte trolls en flamebaits) kan anoniem uit de lijst aangeklikt worden en een strafpunt (gele/rode kaart oid) gegeven worden. Users die dan bijv. meer dan 3 strafpunten hebben, worden zichtbaar in een lijst en verliezen dan hun anonimiteit. De PowerModders kunnen vervolgens besluiten of iemand van zijn modrechten ontdaan moet worden (bijv. 3 onafhankelijke votes van 3 PowerModders = exit). De metamodbot kan dan helemaal afgeschaft worden. <li> Postings op -2 niveau alleen zichtbaar voor LA's en PowerMods.
Extra:
  • <li> Moderators moeten verkorte FAQ verplicht lezen voordat ze kunnen modden <li> Verdeling modpunten moet aangepast worden. Minder punten voor newbies en meer voor ervaren t.netters. Hierbij kunnen allerlei factoren meegenomen worden zoals duur registratie user, modpoint recyclerate (hoeveel modpunten worden daadwerkelijk gebruikt), strafpunten door PowerMods enz.. <li> Users krijgen ergens een overzichtje van hun reacties van de afgelopen week met moderaties, PowerMod interventies en postings die op -2 zijn gezet (maar -2 zal zelden gebruikt worden).

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 13-12-2004 22:07 . Reden: html zichtbaar maken :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Potverdikkie, we hebben het hier om een nagenoeg concreet plan.

Mag ik de eerste zijn Femme die gemeend wil zeggen (en dat ook gaat doen):

"Thanks!"

* Anoniem: 5093 is even druk op het werk, heeft een hoop gemist :( lately, maar is verheugd deze reactie te mogen lezen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33

Jaymz

Keep on moving !

Bij deze is dit een ideeëndraad. Offtopic gedoe gaat -> /dev/null.

Femme: Dank :*

(Later meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX viel achter over van de stoel :)
dit is een hele goede aanzet voor het fenomeen Powemod :)

Femme, ik sluit me bij * Anoniem: 5093 :)

"dankuwel"

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De identiteit van de PowerModder moet bekend zijn. Is dit voor alle bezoeker zichtbaar of alleen voor mede-PowerModders en LA's?
Maak maar openbaar, een "geheime" PM'er? Neuh, mocht dat problemen opleveren (e-mail en ICQ's in vele 10-tallen per dag) dan kun je altijd nog anoniem gaan. Ik zou wel de mail en overige manieren van bereikbaarheid niet meteen zichtbaar maken.
Een foute moderatie (en dan bedoel ik hard misbruik zoals onterechte trolls en flamebaits) kan anoniem uit de lijst aangeklikt worden en een strafpunt (gele/rode kaart oid) gegeven worden. Users die dan bijv. meer dan 3 strafpunten hebben, worden zichtbaar in een lijst en verliezen dan hun anonimiteit. De PowerModders kunnen vervolgens besluiten of iemand van zijn modrechten ontdaan moet worden (bijv. 3 onafhankelijke votes van 3 PowerModders = exit). De metamodbot kan dan helemaal afgeschaft worden.
Sterk punt, hoewel ik het "op de lijst zetten van..." mischien om te beginnen iets te zwaar vind, dat dergelijke figuren wél zichtbaar zijn voor de PM'ers lijkt me een goede, die kunnen dan besluiten om te reageren naar die personen en bijvoorbeeld een afkoel periode opleggen (de temp-ban van GoT zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

euh optie: powermod achter de naam :?
"Geplaatst door Femme (powermod)- donderdag 11 oktober 2001 00:01 :?

toevoeging:
het in de verschillende faq's zetten (t,net Got /tmf)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 11 oktober 2001 00:22 schreef gellie het volgende:
euh optie: powermod achter de naam :?
"Geplaatst door Femme (powermod)- donderdag 11 oktober 2001 00:01 :?
Ik denk dat er met "openbaar" wordt bedoelt dat te zien is wie bij een bepaalde reactie de powermoderatie heeft gedaan, niet dat een bepaalde reactie toevallig van een powermoderator is.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Toppie! :)

Ik ben het met je eens, de PM moet inderdaad zichtbaar zijn. En voor het "gevoel" misschien wel voor iedereen, ik weet alleen niet of er dan meer users komen met klachten? (zoals: die PM heeft de pik op mij, etc.) Het lijkt me in elk geval wel die openheid vertrouwen inboezemt...

Die anonimiteit van de bezoeker ben ik het ook wel mee eens, zolang je maar wel gele/rode kaart en minpunten kan geven. Dit heeft ook weer een positieve invloed op de bezoekers, voelen ze zich minder gecontroleerd bij het modden.

Vastzetten van de tag, of in elk geval het veranderen ervan lijkt me wel noodzakelijk. Het hoeft niet eens permanent vast, maar het moet wel mogelijk zijn deze te veranderen als PM.

Tja, eigenlijk ben ik het er helemaal mee eens :)

Maar er zijn denk ik vast meer mensen die nog ideën hebben?

In elk geval zijn we dankbaar voor zo een uitgebreide reactie! :)

(ik spreek maar voor iedereen, ik hoor het wel als jullie het er niet mee eens zijn ;) )EDIT: natuurlijk was ik niet de 1e en natuurlijk zijn ze het met me eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

een soort admin break bedoel je Wouter :?
is een goed plan en dan ook de optie dat de reactie niet meer door orginele poster te wijzigen is ?

edit:

Lijkt me trouwens een strak plan als er meerderen zijn die PowerMod zijn, niet iedereen is 24 uur per dag aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

zoiets dacht ik aan, niet te opvallend, maar wel traceerbaar:
Beoordelingen: +1, +1: Informatief, +1: Informatief, 0: Informatief, +1: Behulpzaam, Powermod (Femme) 1: Behulpzaam, +0.15: Informatief, Totaal: 1.02 / 7x
Een optie net als op GoT, waardoor reacties na x uur niet meer gewijzigd kunnen worden, lijkt me sowieso wel een goed idee. Een PowerMod kan voor de extreme gevallen de -2 optie gebruiken voor hetzelfde effect, maar dan met ingang van 'meteen' :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 00:27 schreef gellie het volgende:
een soort admin break bedoel je Wouter :?
is een goed plan en dan ook de optie dat de reactie niet meer door orginele poster te wijzigen is ?

edit:

Lijkt me trouwens een strak plan als er meerderen zijn die PowerMod zijn, niet iedereen is 24 uur per dag aanwezig.
Daarnaast heb je dan een team die (indien nodig) gezamenlijk kunnen beslissen bij twijfelgevallen of in het geval er "iets" aan een wan-modder gedaan zou moeten worden, in dergelijke situaties moet je dat niet in je uppie doen en inderdaad is een backup (de vakantie-mod zeg maar ;) ) wel handig.

Nu komt dadelijk dus de vraag:

"wie wordt / worden PM?"

Tja, wie gaat die vraag beantwoorden, ik hoop niet op een openbare inschrijving...

* Anoniem: 5093 is benieuwd en kent wel wat namen (nee, niet per direct mijzelf :) ) die je die klus wel kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 00:01 schreef Femme het volgende:
Ik heb wat praktische punten ivm de implementatie van het PowerMod gebeuren:

Rechten:
  • <li> Er komt een nieuwe gefixeerde status 'PowerMod' die alle PowerMod rechten heeft. PowerMod rechten worden tevens toebedeeld aan mensen met de 'Lieve Adjes' status op Tweakers.net.
Oke: Check.

Werking / layout:
[list]<li> De PowerModder ziet de nieuwsartikelen als een gewone bezoeker en kan ook dusdanig als een normale bezoeker modereren.
<li> De extra PowerMod features kunnen gebruikt worden op de single post pagina's, bijv. http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=380242 . Hier kan de PowerModder middels een formulier een reactie op een bepaald niveau vastzetten (daarna +/- 1 wijziging mogelijk door bezoekers).
<li> PowerMod kan reactieoordeel (informatief, troll enz) corrigeren en vastzetten (lijkt me ook noodzakelijk omdat er vaak irritaties ontstaan door mensen die onterecht een troll achter hun posting krijgen terwijl de score evt wel juist kan zijn).
Jaymz agrees (Permission Granted ;))
<li> Postings die gepowermod zijn, zijn in de normale layout herkenbaar met een opvallend icoontje.
<li> De identiteit van de PowerModder moet bekend zijn. Is dit voor alle bezoeker zichtbaar of alleen voor mede-PowerModders en LA's?
Check.
Herkenbaarheid PM:

Iedereen. Ik denk dat je niet een zichtbare status hoeft in te stellen, maar zichtbaar maken WELKE PM een bepaalde reactie heeft ge-PM-ed is wel practisch (Wauw, een PM heeft dit geplaatst)

Een lijstje van de HUIDIGE Powermods lijkt me ook wel practisch (maar kan via de "Nuttige TMF-Topics), dus dat neemt Jaymz wel voor zijn rekening.
<li> De anonimiteit van de modererende bezoeker vind ik wel belangrijk. Handmatige meta-moderatie lijkt me beter om foute moderators op te sporen. Een foute moderatie (en dan bedoel ik hard misbruik zoals onterechte trolls en flamebaits) kan anoniem uit de lijst aangeklikt worden en een strafpunt (gele/rode kaart oid) gegeven worden. Users die dan bijv. meer dan 3 strafpunten hebben, worden zichtbaar in een lijst en verliezen dan hun anonimiteit. De PowerModders kunnen vervolgens besluiten of iemand van zijn modrechten ontdaan moet worden (bijv. 3 onafhankelijke votes van 3 PowerModders = exit). De metamodbot kan dan helemaal afgeschaft worden.
De metamodbot MAG van mij blijven, maar minder vaak draaien ofzo. Niet alle onterechte -1 trolls zul je handmatig vinden :) Verder ben ik het ermee eens.
<li> Postings op -2 niveau alleen zichtbaar voor LA's en PowerMods.
:? Kunnen PowerModders -2's voor elkaar krijgen (dit is een vraag :) )
Extra:
  • <li> Moderators moeten verkorte FAQ verplicht lezen voordat ze kunnen modden <li> Verdeling modpunten moet aangepast worden. Minder punten voor newbies en meer voor ervaren t.netters. Hierbij kunnen allerlei factoren meegenomen worden zoals duur registratie user, modpoint recyclerate (hoeveel modpunten worden daadwerkelijk gebruikt), strafpunten door PowerMods enz.. <li> Users krijgen ergens een overzichtje van hun reacties van de afgelopen week met moderaties, PowerMod interventies en postings die op -2 zijn gezet (maar -2 zal zelden gebruikt worden).
Check, en eens :)

Één vraag: (A. en B.)

A: Kan een Powermod, normaal modereren in een draad waar hij/zij al in gereageerd heeft ?
B: Kan een PowerMod een PowerModeratie uitvoeren in een draad waar hij/zij al gereageerd heeft ?

[Toevoeging: Toch een vraag twee]
Per WANNEER kun je dit (effectief) implementeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

A: Kan een Powermod, normaal modereren in een draad waar hij/zij al in gereageerd heeft ?
B: Kan een PowerMod een PowerModeratie uitvoeren in een draad waar hij/zij al gereageerd heeft ?
dat is voor de crew toch mogelijk, een raectie meerdere malen modden en ook modden als je al een reactie hebt staan in een draad :?
if not, moet dat idd veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 00:41 schreef gellie het volgende:

[..]

dat is voor de crew toch mogelijk, een raectie meerdere malen modden en ook modden als je al een reactie hebt staan in een draad :?
if not, moet dat idd veranderen :)
Jup, dat is mogelijk voor de crew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme,

Er is al druk gebrainstormt over jouw verhaal en de reacties erop (op #tmf), verwacht op korte termijn van één van ons hier een voorstel om de hele handel een beetje een start te kunnen gaan geven.

Wij (TMF'ers, of een doorsnee ervan) zullen de grijze cellen laten werken en je per mail een voorstel doen, uiteraard gaan we uit van het concept wat hierboven staan en moeten 'we' ook even denken over "hoe nu verder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 00:24 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Ik denk dat er met "openbaar" wordt bedoelt dat te zien is wie bij een bepaalde reactie de powermoderatie heeft gedaan, niet dat een bepaalde reactie toevallig van een powermoderator is.
Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen ja. De status PowerMod zal zichtbaar zijn in je profile, maar het gaat erom of de naam van de PowerMod ook voor alle bezoekers zichtbaar is op de pagina met moderatie details van een posting. Daar kan dan bijv. staan 'PowerMod lock op +3 door Jaymz @ datum'.
Het lijkt me dat de PowerMod vrij is om te modereren in een artikel waar hij al gepost heeft. Ik kan me niet voorstellen dat dit veel conflicten kan opleveren. Er zou wel een beperking kunnen zijn voor een thread waarin hij/zij al gereageerd heeft. Het PowerModden van eigen reacties lijkt me niet de bedoeling.
[Toevoeging: Toch een vraag twee]
Per WANNEER kun je dit (effectief) implementeren ?
Als ik wat vragen van hierboven opgelost heb kan ik in ieder geval beginnen aan het eerste gedeelte; de PowerMod status en het PowerMod formulier. Ik moet eerst weten welke aanpassingen ik aan de database moet maken om de extra PowerMod administratie bij te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kee,

We gaan het als volgt doen (zonder iemand te willen passeren):

Jaymz en TgF zullen Femme benaderen voor een concrete aanpak, lees: hoe komen we aan de PM'ers. Er is voldoende draagvlak bij de TMF'ers om deze taak bij Jaymz en TgF neer te leggen.

Wij (Jaymz en TgF) zullen de koppen bij elkaar steken en Femme een voorstel doen, wanneer hier overeenstemming over is, kunnen we verder.

Zodra er iets zinnigs te melden is, zullen we dat doen, waarschijnlijk via dit medium, maar ook daar denken we over.

Wij nemen aan dat er geen bezwaren zullen zijn voor deze aanpak, uiteraard staan we volledig open voor jullie inbreng.

Laten we er met z'n allen iets moois van maken, het is en blijft een gezamenlijke klus, alleen moet iemand even het roer in handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 01:36 schreef TgF het volgende:
Kee,

We gaan het als volgt doen (zonder iemand te willen passeren):

Jaymz en TgF zullen Femme benaderen voor een concrete aanpak, lees: hoe komen we aan de PM'ers. Er is voldoende draagvlak bij de TMF'ers om deze taak bij Jaymz en TgF neer te leggen.

Wij (Jaymz en TgF) zullen de koppen bij elkaar steken en Femme een voorstel doen, wanneer hier overeenstemming over is, kunnen we verder.

Zodra er iets zinnigs te melden is, zullen we dat doen, waarschijnlijk via dit medium, maar ook daar denken we over.

Wij nemen aan dat er geen bezwaren zullen zijn voor deze aanpak, uiteraard staan we volledig open voor jullie inbreng.

Laten we er met z'n allen iets moois van maken, het is en blijft een gezamenlijke klus, alleen moet iemand even het roer in handen nemen.

Kee, TgF and Jaymz going busy with it, and won't dissapoint you.

FYI: as. Zaterdag gaan wij (TgF en Jaymz) IRL de kopen bij-elkaar steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op donderdag 11 oktober 2001 01:42 schreven Jaymz en TgF dat zij hun hoofden bij elkaar zouden steken:
Goed plan!

* KeX vraagt zich nog steeds af of hij wel wakker is en dit draadje niet door hem gedroomd wordt. Deze dag begint iig goed.
* KeX kan zich in het nu staande concept goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goed, in dit draadje mag natuurlijk geen korenwolf-reactie ontbreken. Allereerst wil ik Femme bedanken voor het feit dat hij de tijd heeft gevonden om het geheel te implementeren: bedankt en succes!

Ik wil graag reageren op Femmes eerste post en daarna nog een aantal vragen stellen.
• De PowerModder ziet de nieuwsartikelen als een gewone bezoeker en kan ook dusdanig als een normale bezoeker modereren.
• De extra PowerMod features kunnen gebruikt worden op de single post pagina's, bijv. http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=380242 . Hier kan de PowerModder middels een formulier een reactie op een bepaald niveau vastzetten (daarna +/- 1 wijziging mogelijk door bezoekers).
Heel goed. Zo hoeft de powermod nooit na te denken of ie nu gewoon aan het modden is of aan het powermodden is: beide systemen zijn gewoon gescheiden. Ik heb lang nagedacht over op welke plaats en hoe je het PM-gebeuren het best zou kunnen implementeren. Het gebruik van de single post pagina's is eigenlijk gewoon geniaal. :)
Vraag: Kan de PM reacties naar elk niveau plaatsen, dus van -1 tot +4? En kan in gevallen waarin dat nodig is de mogelijkheid tot +/- 1 wijziging door bezoekers worden uitgezet?
• PowerMod kan reactieoordeel (informatief, troll enz) corrigeren en vastzetten? (lijkt me ook noodzakelijk omdat er vaak irritaties ontstaan door mensen die onterecht een troll achter hun posting krijgen terwijl de score evt wel juist kan zijn).<li>Postings die gepowermod zijn, zijn in de normale layout herkenbaar met een opvallend icoontje.
</li>
Daar ben ik heel blij mee. :)
De identiteit van de PowerModder moet bekend zijn. Is dit voor alle bezoeker zichtbaar of alleen voor mede-PowerModders en LA's?
De identiteit moet bekend zijn om de doodsimpele reden dat de user in kwestie in discussie moet kunnen gaan over de moderatie. Ik verwacht veel weerstand als we de powermoderaties 'stiekum' gaan uitvoeren.
Wat je misschien ook kunt doen is om de naam alleen bekend te maken voor mede-PM'ers, LA's én de betreffende user.
De anonimiteit van de modererende bezoeker vind ik wel belangrijk. Handmatige meta-moderatie lijkt me beter om foute moderators op te sporen. Een foute moderatie (en dan bedoel ik hard misbruik zoals onterechte trolls en flamebaits) kan anoniem uit de lijst aangeklikt worden en een strafpunt (gele/rode kaart oid) gegeven worden. Users die dan bijv. meer dan 3 strafpunten hebben, worden zichtbaar in een lijst en verliezen dan hun anonimiteit. De PowerModders kunnen vervolgens besluiten of iemand van zijn modrechten ontdaan moet worden (bijv. 3 onafhankelijke votes van 3 PowerModders = exit). De metamodbot kan dan helemaal afgeschaft worden.
Hier moet IMHO goed over worden nagedacht, want handmatige metamoderatie is heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Wat mij betreft blijft de metamodbot gewoon bestaan en kunnen powermods er in ieder geval voor zorgen dat er maatregelen getroffen worden als er één moderator uitspringt (door bijvoorbeeld alles 'first post' te modden). Een systeem met strafpunten en gele/rode kaarten is natuurlijk hartstikke leuk, maar eigenlijk zou ik je willen adviseren om daar juist niet aan te beginnen: dat kost alleen maar extra tijd en ik denk niet dat met het clubje powermodders de anonimiteit in het geding komt. Maak het jezelf dan niet te moeilijk en maak die namen gewoon zichtbaar. Op die manier springen er ook mensen uit die structureel verkeerd modden, maar wel sporadisch over verschillende draden en waarschijnlijk ook onbewust.
Postings op -2 niveau alleen zichtbaar voor LA's en PowerMods.
Ok. Ik neem aan dat PM's reacties ook op -2 kunnen zetten.
Vraag: Ik neem aan dat je PM's geen reactie-edit-rechten wilt toekennen. Kunnen PM's reacties ook markeren voor mensen die dat wel kunnen? Ik weet niet precies hoe ik het nu zelf bedoel ( |:( ), maar stel je een hele inzichtvolle en behulpzame reactie voor waarin een illegale link staat. Zo'n reactie zou ik liever niet op -2 dumpen, maar wat doe je wel?
Moderators moeten verkorte FAQ verplicht lezen voordat ze kunnen modden
Ik ga weer zeggen dat ik me blijf afvragen in hoeverre dat zin heeft. Leest men zo'n FAQ wel en wat moet er dan in? Voor Femme nog een keer (ik weet niet of hij het al eens gezien heeft): ik heb ooit eens het begin in elkaar geknutseld van een moderatiecursus. Ik kan niet HTML-en en ik heb nog geen tijd gehad om het af te maken, maar dit idee is misschien ook in overweging te nemen; ik denk dat het resultaat dan beter is.
Verdeling modpunten moet aangepast worden. Minder punten voor newbies en meer voor ervaren t.netters. Hierbij kunnen allerlei factoren meegenomen worden zoals duur registratie user, modpoint recyclerate (hoeveel modpunten worden daadwerkelijk gebruikt), strafpunten door PowerMods enz..
Dat vind ik ook een goed idee, vooral de modpoint recyclerate zou ik belangrijk vinden. Worden deze 'extra's' tegelijk aangepast met de invoering van de powermod?
Users krijgen ergens een overzichtje van hun reacties van de afgelopen week met moderaties, PowerMod interventies en postings die op -2 zijn gezet (maar -2 zal zelden gebruikt worden).
Zo'n overzichtje lijkt me naar de users toe ook erg handig.
Vraag: Kan een dergelijk overzicht niet meteen gekoppeld worden aan de mogelijkheid om een overzicht te krijgen van al je geplaatste reacties. Ik zie er vaak mensen naar vragen en je moet ze dan op de omweg wijzen om in de reacties op je eigen username te zoeken. Als je username bijvoorbeeld 'intel' is, is dat dus onmogelijk.

Overige vragen die me nu te binnen schieten:
• Kan de powermod ook de score van reacties editten ná die bewuste 48 uur? Ik kan me voorstellen dat we in dat geval oorlog krijgen met de karmaberekening, maar misschien is het een idee om PM's tot 72 uur naderhand modrechten te geven en daarna de definitieve score vast te stellen. Ik vraag me eigenlijk wel af of het wenselijk is, maar ik zie te vaak reacties gemeld worden in TMF waarbij de 48-uurs grens net overschreden is.
• Is het misschien een idee om te implementeren dat het mogelijk is om een klein stukje tekst bij een powermoderatie te plaatsen. Op die manier kun je de moderatie enigszins verduidelijken. Misschien is het ook mogelijk om zo'n stukje tekst aan een reactie te hangen (waarbij het PM-icoontje zichtbaar wordt), zonder een moderatie uit te voeren. Op die manier kun je de user een boodschap meegeven, zoals bijvoorbeeld 'als je het niet eens bent met de moderatie, kun je beter je reactie niet editten, maar gewoon een topic plaatsen op TMF'.
• Komen er duidelijke links naar het TMF? Ik verwacht vooral in het begin veel discussie en het moet voor de grootste newbie duidelijk zijn dat ie die hier mag houden en niet op de frontpage.
• Komt er voor nieuwsposters de mogelijkheid om het scoregebied te verkleinen (dat je bij DPC en shorts alleen maar tot +2 of +3 kunt modden en dat de uitschieters (+4's dus) door PM's afgehandeld kunnen worden)?
• Krijgen PM's unlimited modpoints?
• Wat gebeurt er eigenlijk precies na een powermoderatie? Kun je dat instellen? Opties zijn: de users kunnen met +/- 1 finetunen, de users kunnen gewoon doorgaan met modden, alsof die PM er niet geweest was (een soort interventie dus), de PM kan de beoordeling van die reactie compleet resetten (users beginnen weer te modden met een weging van 1).

Goed, dat is zo op het eerste gezicht wat mij nu te binnen schiet. Zo, nu eerst een.... beetje nachtrust... :) :O :z

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Dis goed nieuws :) en dat op de vroege ochtend :)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 11 oktober 2001 07:09 schreef Thor-korenwolf het volgende:
[...]
• Is het misschien een idee om te implementeren dat het mogelijk is om een klein stukje tekst bij een powermoderatie te plaatsen. Op die manier kun je de moderatie enigszins verduidelijken. Misschien is het ook mogelijk om zo'n stukje tekst aan een reactie te hangen (waarbij het PM-icoontje zichtbaar wordt), zonder een moderatie uit te voeren. Op die manier kun je de user een boodschap meegeven, zoals bijvoorbeeld 'als je het niet eens bent met de moderatie, kun je beter je reactie niet editten, maar gewoon een topic plaatsen op TMF'.
[...]
Wat mij betreft worden reacties die gepowemod zijn niet meer ge-edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 07:22 schreef KexDaFlex het volgende:
Wat mij betreft worden reacties die gepowemod zijn niet meer ge-edit.
Ook een punt wat mij betreft. Daar ben ik het mee eens.
Ik had het hier echter niet over gepowermodde reacties, maar gewoon over iets wat je nu vaak tegenkomt. Het komt gewoon voor dat je users ergens op wilt wijzen, maar dat je dat niet onder je eigen usernam wil doen. Een ander voorbeeld is 'het is niet de bedoeling om op de frontpage in discussie te gaan of het nieuwsbericht wel of niet gepost had mogen worden. Daar is LA voor'.

Toch meteen het volgende:
Vraag: Kunnen powermods in alle gevallen zien of een reactie gewijzigd is door de user? En kunnen zij ook zien wat de eerdere versies van die reactie waren (hoeft slechts voor 3 dagen te worden opgeslagen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op donderdag 11 oktober 2001 07:09 schreef Thor-korenwolf een heleboel:
Overige vragen die me nu te binnen schieten:
Doel je op dit soort reacties:
user met blaat verhaal en dan deze reactie van m'n tweede ik
daar zouden we toch ook nog een oplossing voor willen hebben dacht ik :?
Ik meen me te kunnen herrineren dat we een apart account wouden zien die dus dat soort reacties zou kunnen zetten.
eventueel een onmodbare reactie van een multi user Powermod die alleen voor dit soort reacties bedoeld is.
Net zo iets als het moddereter account wat er ooit eens was/is.
die ergens in de kelder nog ergens rond zwerft, wie had dat accoutn ook al weer onder z'n hoede :?
naja, * GiLeX ziet het later vandaag wel weer hoe de zaken er dan voor staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:55

botoo

💀 too old to die young

- PM anoniem?
Gedeeltelijk wel, niet herkenbaar met eigen nickname, maar voor het 'publiek' wel herkenbaar als PM1 oid, zodat wangebruik door een bepaalde PM'er direct traceerbaar en aanklaagbaar is.
Imho mogen de mannetjes achter de PM1,PM2, etc. wel bekend zijn onder de PM'ers onderling.

- PM moet imo wel kunnen powermodden na een eigen reactie in de draad.

- PM heeft -2 optie?
Goed plan, het is dus een soort admin break-in waarmee een reactie van het normale toneel verdwijnt.
Verdeling modpunten moet aangepast worden. Minder punten voor newbies en meer voor ervaren t.netters...
- Ja, heel graag, lomp gemod is mij (en daarin sta ik niet alleen) een doorn in het oog. Niet gezegd dat lomp modden alleen van newbies komt, maar van de vastere bezoeker verwacht(hoop) ik een meer meedenkende reactie/moderatie.

- PM zou evt. ook het scoregebied moeten kunnen verkleinen, dat beperkt de noodzaak tot steeds weer opnieuw modden als er een reactie niet vastgezet is.

- Zichtbaar krijgen van de edit van de poster zou heel prettig zijn, scheelt een hoop gezeur.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7195

ziet er goed uit. Thor heeft de punten die ik nog had al verwoord, dus die ga ik niet verder herkauwen :) Ik ben het overigens niet eens met de anonimiteit van een moderator, temeer omdat zodra je anonimiteit weghaalt, je kunt zien wie naar persoon loopt te modereren en wie naar inhoud van de posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54
Nouja beter laat dan helemaal niet: Joepie :)

Ziet er goed uit allemaal en ik kan er niets minder over zeggen maar is er wel al bekent wie precies de PM's worden (naast de adjes) :? :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind ook dat de PM wel herkend mag worden, ook al was het alleen maar door degene die de powermodderatie ontving.

En dat je de edit van een reactie tot 3 dagen kan zien vindt ik erg belangrijk. 1: dit kan gebruikt worden als bewijs ( >:) ) bij een eventuele discussie met een poster. 2: is ook handig als hier iemand een troll/flame komt melden en er staat plots iets anders.

OT: iedereen krijgt via SMS de groeten van Gellie :) Wauskes: hier hebben we het in #TMF al even over gehad, check je ICQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus Gellie wordt wel degelijk op de hoogte gehouden via SMS :)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Hmmm, volgens mij hebben jullie mijn nummer niet jongens ;)

Kan ik eens een dagje niet online komen, gaan ze concreet worden met de PM |:( ;)

Anyway, ik heb nu geen tijd, maar ik ga dit straks eens even doorlezen (al wel in grove lijn gedaan), en mijn bevindingen rapporteren :)

BBL

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 10:46 schreef wauskes het volgende:
Nouja beter laat dan helemaal niet: Joepie :)

Ziet er goed uit allemaal en ik kan er niets minder over zeggen maar is er wel al bekent wie precies de PM's worden (naast de adjes) :? :)
Nee, dat is nog niet bekend ;) zoals hierboven al gezegd is (en ik begreep dat die info ook op je ICQ staat), Jaymz en ik gaan op basis van het concept van Femme kijken hoe we verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Hmmm, volgens mij hebben jullie mijn nummer niet jongens ;)

Kan ik eens een dagje niet online komen, gaan ze concreet worden met de PM |:( ;)

Anyway, ik heb nu geen tijd, maar ik ga dit straks eens even doorlezen (al wel in grove lijn gedaan), en mijn bevindingen rapporteren :)

BBL

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 11:41 schreef TgF het volgende:

[..]

Nee, dat is nog niet bekend ;) zoals hierboven al gezegd is (en ik begreep dat die info ook op je ICQ staat), Jaymz en ik gaan op basis van het concept van Femme kijken hoe we verder kunnen.
Jaymz heeft vannacht tot [laat] met een kritische TMFfer aan de ICQ gehangen, die enkele nutige zaken heeft bijgedragen.

'T gaat goedkomen, en het is niet zo dat TgF en Jaymz Zondag alle beslissingen enzo al hebben genomen.

We gaan eigenlijk een te volgen koers uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op donderdag 11 oktober 2001 11:41 schreef TgF het volgende:

[..]

OK laat mij brabo zijn met niet goed nederlands :P

ICQ is bericht geweest en ik blijf dit draadje volgen voor zolang ik het kan doen :)
Jaymz heeft vannacht tot [laat] met een kritische TMFfer aan de ICQ gehangen, die enkele nutige zaken heeft bijgedragen.
Goh ik vraag me af wie dat nou is :7 :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Fijn om te zien dat eindelijk de vruchten aan de powermodboom ontspruiten, na intense bewatering en bemesting.

;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 12:08 schreef GaMeOvEr het volgende:
Fijn om te zien dat eindelijk de vruchten aan de powermodboom ontspruiten, na intense bewatering en bemesting.

;)
Noem het maar intense bewatering, de boom stond bij mij al op de nominatie om verzopen te worden, maar dat we blij zijn de vruchten te mogen plukken van de Boom de Bomen, moge duidelijk zijn :), maar blijf hier gerust posten, Jaymz en ikke zullen alle op- en aanmerkingen meenemen, op de enkele OT na dan :)

Overigens hopen we dat we ook zeer binnenkort te kunnen gaan oogsten van het ontspruitende fruit!

Over Off Topic gesproken, * Anoniem: 5093 vraagt zich af of Renegade zijn mail inmiddels gehad heeft, zo vaak kom ik hem niet meer in digitale vorm tegen, vandaar even dit stukje forum misbruik (als ik nu maar niet weg-ge-PM'ed wordt :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 11 oktober 2001 12:26 schreef TgF het volgende:

[..]

Noem het maar intense bewatering, de boom stond bij mij al op de nominatie om verzopen te worden, maar dat we blij zijn de vruchten te mogen plukken van de Boom de Bomen, moge duidelijk zijn :), maar blijf hier gerust posten, Jaymz en ikke zullen alle op- en aanmerkingen meenemen, op de enkele OT na dan :)

Overigens hopen we dat we ook zeer binnenkort te kunnen gaan oogsten van het ontspruitende fruit!

Over Off Topic gesproken, * Anoniem: 5093 vraagt zich af of Renegade zijn mail inmiddels gehad heeft, zo vaak kom ik hem niet meer in digitale vorm tegen, vandaar even dit stukje forum misbruik (als ik nu maar niet weg-ge-PM'ed wordt :) ).
Zeker heeft ie die gehad, maar zijn eigen mailserver (outgoing) haalt vreemde kuren uit, daarom heb ik ook prompt een icq-tje terug gestuurd, maar het gaat dik in orde komen TgF :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben blij dat de PM eindelijk aan de horizon begint te verschijnen.

Om gezondsheidsredenen trek ik me uit deze discussie terug iig, Femme bekijkt het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 11 oktober 2001 13:02 schreef ecteinascidin het volgende:

Om gezondsheidsredenen trek ik me uit deze discussie terug iig, Femme bekijkt het maar.
Vanwaar deze dramatische woorden ? :?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Dus samengevat: Jaymz en TgF gaan het komend weekend de koers uitzetten. Om verder te kunnen heeft Femme antwoorden nodig en die moeten meteen gegeven worden. Het resultaat van dat weekend is dus een mailtje naar Femme en een te volgen koers, die wat mij betreft dan nog ter discussie staat. TgF geeft aan dat hij niemand wil passeren, dus dat impliceert dat zowel de koers als het mailtje geheel en compleet op TMF zullen worden gepost óf tenminste gemaild naar alle betrokkenen. Eventueel kunnen namen daaruit verwijderd worden.

Wat voor ons nu het belangrijkste is: we hebben dus nog 2 dagen om TgF en Jaymz onze meningen, ideeën en opmerkingen mee te geven over de directe implementatie van de powermod (wat Femme nodig heeft, zeg maar). Daar heeft Femme een aantal vragen over gesteld, daar heb ik een aantal vragen over gesteld. Laten we de euforie van het feit dat de PM nu echt komt even vergeten en nog twee dagen een stoomdiscussie volgen over de zaken die nog niet helemaal duidelijk zijn.

Over de keuze van wie nu uiteindelijk de moeilijke functie van powermod op zich gaan nemen: ik heb gezien dat daar kort op #TMF over gesproken is, maar ik wil voorop stellen dat IRC in principe een discussiemedium is, niet de plaats waar dat soort beslissingen wordt genomen. Ecteinascidin had het destijds goed begrepen: de keren dat hij de kar voor het PM-verhaal trok, wilde hij het plan uitwerken en stelde zichzelf daarbij meteen op de achtergrond. Hij zou dan geen powermod worden (al zou hij dat net zo goed op basis van de meningen van anderen zijn geworden).
Dat Jaymz en TgF goede powermods zouden zijn staat wat mij betreft buiten kijf. Maar juist daarom vind ik dat de beslissing over wie wel en wie niet, zeker in de grensgevallen, niet bij hen zou moeten liggen. Beter is dan een onafhankelijk persoon die wel weet waarover hij het heeft (maar waar vind je die?) of een grotere groep mensen...

Tot slot: ik denk dat ik het het best verwoord als ik zeg dat het hele plan mij wat rauw op het dak is komen te vallen. Ik ben twee uur van mijn computer weggeweest en in die twee uur, presenteerde Femme zijn intenties, is er kort over gejuigd, kort over gediscussieerd en binnen het uur werd al besloten dat Jaymz en TgF het verder zouden uitwerken. Op TMF werd het draadje al een beetje in die trend afgesloten en zo vond ik het draadje ook toen ik weer bij mijn computer kwam. Misschien is dat nu wel nodig, maar dat is niet de TMF-way, mensen, zeker niet...:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Dat Jaymz en TgF goede powermods zouden zijn staat wat mij betreft buiten kijf. Maar juist daarom vind ik dat de beslissing over wie wel en wie niet, zeker in de grensgevallen, niet bij hen zou moeten liggen. Beter is dan een onafhankelijk persoon die wel weet waarover hij het heeft (maar waar vind je die?) of een grotere groep mensen...
Ik denk dat zeker in dit geval het zeker moet zijn dat de mensen die het verdienen zeker een PM moeten worden. De grensgevallen kunnen dan even op de achtergrond worden gesteld en daarmee kan er met de gehele crew gediscusieerd worden of het wel of niet toepasbaar is dat die persoon wel danwel niet de PM status krijgt. Mocht het zo zijn dat dit niet het geval is lijkt het mij heel duidelijk dat deze persoon moet weten waarom niet om zichzelf natuurlijk in beperkte maten kan verdedigen. Het is voor mij ook nog heel erg duidelijk dat er bepaalde mensen bijvoorbeeld goed modwerk doen maar nooit op tmf reageren. Worden deze mensen dan ook PM of worden deze dat pas op het moment dat ze hier een gaan reageren :)

Over het hele verhaal is bij mij nog een beetje onduidelijkheid maar dat komt allemaal wel in orde na de toepassing van het systeem.
Waarom deze woorden begrijp ik niet. Ik ben van mening dat jij een hele goede PM zou zijn. Dit is trouwens niet bedoel om je aan te vallen btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus samengevat: Jaymz en TgF gaan het komend weekend de koers uitzetten. Om verder te kunnen heeft Femme antwoorden nodig en die moeten meteen gegeven worden. Het resultaat van dat weekend is dus een mailtje naar Femme en een te volgen koers, die wat mij betreft dan nog ter discussie staat. TgF geeft aan dat hij niemand wil passeren, dus dat impliceert dat zowel de koers als het mailtje geheel en compleet op TMF zullen worden gepost óf tenminste gemaild naar alle betrokkenen. Eventueel kunnen namen daaruit verwijderd worden.
Ja, dat is zo, ik proef een beetje de vraagtekens op je voorhoofd :? , laat ik uitleggen hoe het gisteren ging:

Er hingen een paar TMF'ers (en aanhang) op een irc kanaal en toen kwam het nieuws over Femme zijn reactie. Uiteraard werd er direct gediscussieerd op irc (Wauskes, Gellie, Jaymz, WouterT, Mec en ondergetekende) en gereageerd in deze draad, daar werden Jaymz en ikke min of meer ietsjes naar voren geschoven en hebben wij (Jaymz en ik) besloten, voorgesteld om even het roer in handen te nemen en op basis van het concept van Femme eens na te denken hoe wij (TMF'ers United) verder kunnen met dat hete PM gedoe.

Wij willen niemand passeren, alternatief zou kunnen zijn om eerst een brede maatschappelijke discussie hier op te starten, die twee weken te laten lopen en dan openbare verkiezingen houden om te komen tot de uiteindelijke PM'ers.

Je kunt van mij aannemen dat Jaymz en ik alleen maar ons (voorlopig) gaan bezighouden met de start van het PM gebeuren, niet meer en niet minder. Ik denk dat de sfeer binnen TMF zodanig is dat we elkaar hierin kunnen en moeten vertouwen.

Ik durf hier eerlijk te zeggen: als mocht blijken dat ik of Jaymz geen vertouwen hebben binnen de groep aangaande dit onderwerp, dan leg ik zonder verdere discussie mijn rol als opstarter neer, dit is niet als dreigement bedoeld maar hiermee wil ik duidelijk aangeven dat ik mijn uiterste best ga doen om alles open en eerlijk aan te passen.

Ik sta open voor alle ideeen en opmerkingen, als iemand de mening van Thor deelt, dan wil ik dat graag horen.

Voor alle duidelijkheid, Thor, het is niet aan jou persoonlijk, ik kan je ergens wel begrijpen, ik denk alleen dat je het niet zo negatief moet zien (geldt ook voor ectein, want zijn reactie begrijp ik al helemaal niet).

Heb vertrouwen, we moeten het toch SAMEN doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Laten we er iig voor waken dat het een statuskwestie word, en goed blijven begrijpen dat het doel belangrijker is dan het apparaat dat het doel moet bewerkstelligen.

[OT] De boom is niet verzopen omdat er zoveel op gescheten is,
stront is nu eenmaal vruchtbare grond
;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 13:05 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Indeed, je verwoord het heel goed.
Wat voor ons nu het belangrijkste is: we hebben dus nog 2 dagen om TgF en Jaymz onze meningen, ideeën en opmerkingen mee te geven over de directe implementatie van de powermod (wat Femme nodig heeft, zeg maar). Daar heeft Femme een aantal vragen over gesteld, daar heb ik een aantal vragen over gesteld. Laten we de euforie van het feit dat de PM nu echt komt even vergeten en nog twee dagen een stoomdiscussie volgen over de zaken die nog niet helemaal duidelijk zijn.
Juist, NU is je kans voor inspraak, om ons op dingetjes te wijzen die we mogenlijkerwijs kunnen vergeten. Wij zijn ook maar mensen
Over de keuze van wie nu uiteindelijk de moeilijke functie van powermod op zich gaan nemen: ik heb gezien dat daar kort op #TMF over gesproken is, maar ik wil voorop stellen dat IRC in principe een discussiemedium is, niet de plaats waar dat soort beslissingen wordt genomen.
Indeed, op IRC moet je geen beslissingen nemen.
Ecteinascidin had het destijds goed begrepen: de keren dat hij de kar voor het PM-verhaal trok, wilde hij het plan uitwerken en stelde zichzelf daarbij meteen op de achtergrond. Hij zou dan geen powermod worden (al zou hij dat net zo goed op basis van de meningen van anderen zijn geworden).
Indeed, ik beschouw mezelf nu niet al meteen tot PM, sterker nog. Ik zal mezelf van alle 'kandidaten' het meest kritisch bekijken.
Da's nou juist het probleem. De enige mensen die weten waar ze het over hebben, lopen rond op TMF.
Tot slot: ik denk dat ik het het best verwoord als ik zeg dat het hele plan mij wat rauw op het dak is komen te vallen. Ik ben twee uur van mijn computer weggeweest en in die twee uur, presenteerde Femme zijn intenties, is er kort over gejuigd, kort over gediscussieerd en binnen het uur werd al besloten dat Jaymz en TgF het verder zouden uitwerken. Op TMF werd het draadje al een beetje in die trend afgesloten en zo vond ik het draadje ook toen ik weer bij mijn computer kwam. Misschien is dat nu wel nodig, maar dat is niet de TMF-way, mensen, zeker niet... :{
Het is inderdeed erg snel gegaan. Ik kan me dan ook goed voorstellen hoe dit op jouw dak is komen vallen (en niet alleen jouw dak)

Als ik er nu op terugkijk, vind ik niet dat er 'verkeerd' gehandeld is:

Een schip bestuur je niet met 10 Kapiteins. Dat doe je met één kapitein en één stuurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Laten we er iig voor waken dat het een statuskwestie word, en goed blijven begrijpen dat het doel belangrijker is dan het apparaat dat het doel moet bewerkstelligen.
He ja nou schiet me iets te binnen. Bij een X aantal mod-points is het zo dat je een bepaalde status hebt. Wordt die dan permanent gewijzigt in PM of blijft die gewoon zodat ik bijvoobeeld netjes op gang ben naar een godlike status ;) :?

Maar dat lijkt me dus ook wel zoiets om even vast te stellen of ben ik nou helemaal verkeerd aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 13:21 schreef TgF het volgende:

[..]

Ja, dat is zo, ik proef een beetje de vraagtekens op je voorhoofd :? , laat ik uitleggen hoe het gisteren ging:

[/verhaal]
Hear hear!
Ik zie ook het punt van Thor wel, in onze euforie zijn we misschien iets te hard van stapel gelopen. Maar we wilden natuurlijk zo snel mogelijk to the point komen en dus niet wachten tot heel TMF ook daadwerkelijk op de hoogte was. De samenstelling van de groep op #TMF is daarbij puur toeval.

Afin, ik zie nu echter het probleem niet meer.
Immers: iedereen is welkom om zijn punten aan te dragen. Zoals je dus wel al wist want je kwam er met een paar erg goeie :)

* Anoniem: 14842 heeft nog steeds het volste vertrouwen in Jaymz en TgF, maar staat ook open voor andere inbreng (alhoewel ik niemand kan bedenken zo 1 2 3). Ik ben niet zo goed in het onder woorden brengen van dingen, maar ik kan wel zeggen: het viel ons ook rauw op ons dak en: no harm intended vanacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonder iemand ergens op aan te willen spreken, zonder iemand voor de schenen te willen schoppen of iets dergelijks, wil ik me zelf nu voor de laatste keer heel duidelijk maken.

Ik heb helemaal niet de intentie om PM te worden (naar mijn mening zijn anderen daar veel beter in), wel stel ikmij beschikbaar voor een soort "adviserende" rol voor de PM club.

Het enige wat ik samen met Jaymz gisterenavond in gang heb willen zetten, is de START van de procedure om tot de uiteindelijke PM'ers te komen.

Dat is vooralsnog het enige doel, een samenvatting maken, een golabale opzet en vragenlijst aan Femme en dan verder kijken.

Meer niet.

Indien er bezwaren zijn tegen deze aanpak, zeg het me dan, dan stop ik met verdere actie en wachten we totdat we het er hier over eens zijn.

Desnoods treed ik helemaal naar de achtergrond en neemt iemand anders deze taak over, mij maakt het niet uit.

Of we gaan nu verder op de min of meer ingeslagen weg, of Jaymz en ik stoppen en we zorgen ervoor dat we het eerst onderling eens zijn.

Laten we ons concentreren op WAT er moet gebeuren en niet over HOE we zover gekomen zijn, dit is GEEN coup van Jaymz en/of mij, dit is hoogstens een enthousiaste poging om aan het werk te gaan en SAMEN zo snel mogelijk te komen tot de invoering van de PM.

Ik wil nu maar één ding weten en dat is wat jullie NU van mij verwachten.

Als er wrijving gaat ontstaan binnen de TMF groep, dan stop ik met deze actie, om de eenvoudige reden dat wrijving binnen de groep het geheel niet ten goede komt en daar verbind ik voor mijzelf conclusies aan (niks persoonlijks naar wie dan ook en even goede vrienden).

Zeg het me maar...

en nee, ik ben niet boos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Indien er bezwaren zijn tegen deze aanpak, zeg het me dan, dan stop ik met verdere actie en wachten we totdat we het er hier over eens zijn.
Mij zal je niet zien of horen klagen. De manier waarop kan ik even niet volgen omdat ik gisteren bijna niet online ben geweest na 20:00 's avonds dus ik heb er geen tot weinig problemen mee. Voor TgF en Jaymz: ik steun jullie gewoon helemaal in dit opzicht en ik verwacht (nouja weet zeker) dat jullie doen wat jullie kunnen zonder dat de uniformiteit in TMF in opspraak komt. Hierbij wil ik dus gewoon zeggen: "vooral doorgaan" :)

[edit]

Het zal wel aan mij liggen maar ik weet niet zeker of dat uniformiteit eigenlijk wel het beste woord is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 14:05 schreef TgF een heel verhaal:
Ik schaar mij volledig naast TgF...

De vraag is even simpel als duidelijk:

:? Worden wij geduld als 'tijdelijke karretrekkers' of niet.

Als hier te weinig draagkracht voor is, moeten we andere weg zoeken. IK weet alleen niet welke, en ga dus vooralsnog op de ingeslagen weg verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 14:05 schreef TgF het volgende:

en nee, ik ben niet boos
* Anoniem: 14842 snapt de plotselinge opwinding niet :?

Ik ben nog steeds van mening dat jij en Jaymz wat mij betreft alles verder mogen uitwerken. Uiteraard met inbreng van de rest van TMF, en daar doelde korenwolf denk ik op?

Maar misschien is korenwolf het niet eens met onze keuze, dat weet ik dus niet. Ik kan me voorstellen dat hij baalde dat hij er vanacht niet bij was... Maar de andere mogelijkheden (wie pakt dit aan bedoel ik) ontschieten me :? Thor, wakker worden dan kunnen we er over praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 14:16 schreef Mecallie het volgende:

[..]
* Anoniem: 14842 snapt de plotselinge opwinding niet :?
[..]
Wees niet bevreest, ikzelf zit cool en relaxt acher me PC-tje.

Beter op deze manier duielijkheid creeëren, dan dat we met 'meelopers' te maken hebben die ACHTERAF gaan mekkeren.

Op deze manier komen we er vrij goed achter 'waar we aan toe zijn'. Dat het af en toe wat 'emotioneel' overkomt, daar moet je ff doorheen lezen. Ik neem nu ook wat minder bladeren voor de mond als ik normaal doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik schaar mij in deze volledig achter de reacties van Wauskes (dank voor je vertrouwen), Mecallie en Jaymz.

Ik hecht waarde aan een ieder zijn instemming en inbreng (dus ook die van Thor) en durf te zeggen dat als men zich niet kan vinden in de methodiek die nu gevolgd wordt, ik mij onvoorwaardelijk terugtrek en de bal terug richting het TMF doel schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 14:21 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Wees niet bevreest, ikzelf zit cool en relaxt acher me PC-tje.

Beter op deze manier duielijkheid creeëren, dan dat we met 'meelopers' te maken hebben die ACHTERAF gaan mekkeren.

Op deze manier komen we er vrij goed achter 'waar we aan toe zijn'. Dat het af en toe wat 'emotioneel' overkomt, daar moet je ff doorheen lezen. Ik neem nu ook wat minder bladeren voor de mond als ik normaal doe :)
Gelukkig dat is wel even verhelderend.
Zoals een BN'er eens zij: da's duidelijk! ;)

Maar volgens mij is iedereen het nog steeds met de ingeslagen weg eens, alleen korenwolf niet. ( :? toch? ) En die is er niet om zijn standpunt te verduidelijken, dus kunnen we toch even een reactie afwachten? (intussen wel gewoon werkende aan de uitvoering/ideeën zoals we dat altijd al deden; op basis van gelijkheid)

EDIT: na overleg met wauskes even een kleine verduidelijking, ik bedoel dus te zeggen: ik (we) weten niet waar Thor precies over valt. Laten we dus eerst een reactie afwachten voordat we problemen creëren die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 14:10 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Ik schaar mij volledig naast TgF...

De vraag is even simpel als duidelijk:

:? Worden wij geduld als 'tijdelijke karretrekkers' of niet.

Als hier te weinig draagkracht voor is, moeten we andere weg zoeken. IK weet alleen niet welke, en ga dus vooralsnog op de ingeslagen weg verder.
Mijn support heb je (als die mee telt :) )
Ik heb alleen geen irc hier en heb buiten wat hier in de draad gebeurd even geen idee wat er allemaal omgaat.

Over de vragen:
Ik denk dat muv -2 postings deze niet vast gezet moeten worden maar "goed" gezet waarna er nog normaal gemod kan worden. Om problemen te voorkomen lijkt het mij goed dat er te zien is dat een powermod aan de slag is geweest en welke.
Het afschaffen van de meta bot vind ik niet echt een goed idee, ondanks zijn gebreken vind ik hem toch goed werk doen.

Voor mensen die willen modden lijkt me dat die appart dit moeten aangeven (niet automatisch) en dat ze de faq voor geschoteld krijgen (ik vraag me af hoe je kunt controleren of die gelezen is).

Voor het uitdelen van mod punt wind ik idd dat er niet alleen naar karma geken moet worden maar ook naar de rest van de gegevens zoals door Femme aangegeven is.

en voorlopig ben ik toch nog een beetje in de jippy stemming :)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Mijn support heb je (als die mee telt )
Ik heb alleen geen irc hier en heb buiten wat hier in de draad gebeurd even geen idee wat er allemaal omgaat.
Voor als je achter een niet al te zware firewall zit kan je hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 14:51 schreef wauskes het volgende:

[..]

Voor als je achter een niet al te zware firewall zit kan je hier kijken.
Whééé, ik zit dus achter een strenge vuurmuur :(

BTW: ook ik zit relaxed achter mijn 22" te werken, ik heb alleen her en der wat smilies weggelaten.

B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 11 oktober 2001 14:57 schreef TgF het volgende:

[..]

Whééé, ik zit dus achter een strenge vuurmuur :(

BTW: ook ik zit relaxed achter mijn 22" te werken, ik heb alleen her en der wat smilies weggelaten.

B-)
Wees gerust: testcase zit er nu nog in z'n uppie >:)
Ik moet ook weg, kom vanmiddag natuurlijk weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
* Renegade is er weer, en heeft net het draadje doorgewerkt (ondanks een afrading van de huisarts (jaja, /me heeft last van een zware oogirritatie als gevolg van zijn lenzen ;( ))

Het geheel komt wel enigzins "erg spontaan" over, dat ben ik met Thor eens. Vooral omdat ik zelf zoals gezegd ook niet in staat was om op #TMF te komen (meestal toch wel iedere avond ff :) ). De aanzet vind ik applaus waard, alleen blijkt (volgens mij) wel dat bepaalde punten nog niet helemaal lekker afgerond zijn in het PM-concept. Waar ik vermoed datThor "bang" voor is, is dat er aankomend weekend beslissingen worden genomen waar de rest later geen inspraak meer in heeft.

Verder zijn de voornaamste dingen al wel gemeld lijkt mij als ik het draadje zo doorlees.

Zoals al werd gesteld lijkt het ook mij belangrijk dat de identiteit van de PM alom bekend is.
Verder lijkt me het vastzetten van een oordeel (informatief, troll, etc..) niet de taak van de PM, wel denk ik dat deze te corrigeren moet zijn door de PM.
Het lastigste lijkt mij uiteindelijk nog om inderdaad de goede personen te kiezen. (Bijv: iemand kan wel goed modden, maar heeft daardoor niet noodzakelijk ook communicatieve vaardigheden die m.i. als PM wel noodzakelijk zijn, etc..)

Zo, wel weer genoeg geblaat van mij voorlopig ;)

Trouwens, TgF en Jaymz. Ik heb het volste vertrouwen in jullie. Ik ben het ermee eens dat iemand het heft in handen moet nemen, het is alleen jammer dat dit soort dingen _vaak_ niet compleet openbaar kunnen.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 16:10 schreef Renegade het volgende:

Trouwens, TgF en Jaymz. Ik heb het volste vertrouwen in jullie. Ik ben het ermee eens dat iemand het heft in handen moet nemen, het is alleen jammer dat dit soort dingen _vaak_ niet compleet openbaar kunnen.
Het 'niet in het openbaar kunnen' is niet zozeer omdat er een 'gebrek aan vertrouwen hebben' is ofzo.

Wanneer dit in het openbaar plaats zou vinden (forum/irc) gaat er meer tijd overheen dan je graag zou willen. Het is zaak dat Femme zeer Schnel concrete dingen aangereikt krijgt, zodat 'ie kan gaan coden.

DIE zaken (die Femme nodig heeft) willen wij hem gaan aanreiken (proberen), en als wij het ergens niet over eens kunnen worden, OF we vinden dat feedback nodig is, zullen we dit heus wel via TMF spelen.

En bdw, dat TgF en ik elkaar zaterdag IRL gaan zien, was al eerder afgesproken (het kwam tijdens Mail/whatever eens ter sprake). Het is niet zo dat wij onze kans schoon zagen om een lekker 'belangrijk' te gaan doen.

De Puzzel viel gewoon op z'n plek (Het is voorbestemd :P)

[ten overvloede]
Het is nooit de bedoeling geweest om zaterdag ALLES te regelen. Zaterdag verrichten TgF en Ik simpelweg 'de aftrap' (van de tweede helft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is dat er aankomend weekend beslissingen worden genomen waar de rest later geen inspraak meer in heeft.
Die angst is volledig onterecht, als wij uberhaupt dit weekend iets gaan doen, dan is dat het uitwerken van wat aantekeningen, die allemaal in deze draad te vinden zijn en een verhaal aan jullie presenteren dat daarna naar * Anoniem: 5093 gaat.

Er worden geen beslissingen genomen, er wordt hooguit een voorstel gemaakt.

Don't fear! (only fear the reaper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 16:38 schreef TgF eea:
[..]
Hmm, zo kort had het ook gekunt ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 11 oktober 2001 16:43 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Hmm, zo kort had het ook gekunt ja :)
* Renegade fluit maar weer eens naar het plafond :P ;) >:)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zie alweer dat enkele dingen dubbel worden gedaan, een aantal punten zijn al bedicusseerd zoals het niet meer kunnen editten ná een PM.

iig is het proces nu eindelijk daadwerkelijk bij Femme op de tekentafel beland en in het scriptstadium aanbeland.

Ik heb echter na 6 maanden wachten/zeuren/niet horen en valse beloften er zo ontzettend de smoor erover in dat nu het idee eindelijk op tafel ligt, ik er werkelijk waar niets mee te maken meer hoef te hebben. Femme's demotivatie-tactiek is wat mij betreft volledig geslaagd: ik heb er gewoon geen zin meer in. Ik ken Femme's tactiek nu en deze pijplijn hoef ik niet nog een keer door te maken.

Veel succes met het afmaken iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 17:00 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik zie alweer dat enkele dingen dubbel worden gedaan, een aantal punten zijn al bedicusseerd zoals het niet meer kunnen editten ná een PM.
Ik wil ook zeker de T.net Rev. draden gaan doornemen. (wel veel leeswerk. Maarja dat hoort erbij
iig is het proces nu eindelijk daadwerkelijk bij Femme op de tekentafel beland en in het scriptstadium aanbeland.

Ik heb echter na 6 maanden wachten/zeuren/niet horen en valse beloften er zo ontzettend de smoor erover in dat nu het idee eindelijk op tafel ligt, ik er werkelijk waar niets mee te maken meer hoef te hebben. Femme's demotivatie-tactiek is wat mij betreft volledig geslaagd: ik heb er gewoon geen zin meer in. Ik ken Femme's tactiek nu en deze pijplijn hoef ik niet nog een keer door te maken.
Tja, dat is jouw goed recht. Ik vind het wel heel jammer, dat wel, zeker omdat jij een niet te negeren aandeel hebt gehad in het hele PM-verhaal. 't is jouw 'kindje' als ik me niet vergis.
Veel succes met het afmaken iig :)
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 08-04 11:57
Op donderdag 11 oktober 2001 16:38 schreef TgF het volgende:

[..]

Die angst is volledig onterecht, als wij uberhaupt dit weekend iets gaan doen, dan is dat het uitwerken van wat aantekeningen, die allemaal in deze draad te vinden zijn en een verhaal aan jullie presenteren dat daarna naar * Cookie gaat.

Er worden geen beslissingen genomen, er wordt hooguit een voorstel gemaakt.

Don't fear! (only fear the reaper)
Kijk, deze uitspraak bevestigt mijn vertrouwen (dat ik ondertussen bleef houden) in mijn TMF-collega's nog maar weer eens :) , al moest ook ik vanmorgen eerst ff-tjes achter de oortjes krabbelen, bij deze bliksemprocedure van zichzelf tot Kapitein en stuurman van het patrouille-schip HMS Troll uitroepende moddereters >:) (er waren per slot van rekening ook nog wat andere stuurlui betrokken bij het ontwerpen van dit vaartuig). Goed idee om eerst een voorstel in de groep te gooien, alvorens dat naar Femme gaat idd. Verder onderschrijf ik dat er niet al te veel mos en gras meer moet groeien op de romp van het casco en wens TGF en Jaymz dan ook een geslaagde meeting a.s. zaterdag.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Jaymz &TgF, zorgen jullie er nou maar voor dat er zaterdag flink spijkers met koppen geslagen worden, en vlak je eigen PM optie's niet uit.

Eerst het PM plaatje rond maken en daarna kunnen de poppetjes op de functies gezet worden, dat is nog het minste werk.

Eea betekend natuurlijk wel weer flink typwerk voor jullie, want wij willen natuurlijk wel helder op de hoogte gehouden worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 17:27 schreef botoo het volgende:
Eea betekend natuurlijk wel weer flink typwerk voor jullie, want wij willen natuurlijk wel helder op de hoogte gehouden worden.
Wat dacht je van 'leeswerk'

Dit topic doorlezen, alsmede all terzake doende topics, genoemd in de 'nuttige TMF-topics'-draad.

Wish us luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Hier * Anoniem: 4636 , heb je wat luck! ;)

* KeX wil hoogstwaarschijnlijk (zijn overbodige) vertrouwen in het schippersduo uitspreken, alhoewel ik de verwaring, omdat het nu opeens wel heel hard, gaat goed kan voorstellen. ;)

Moge uw weekendvaart vruchtbaar en compromisrijk zijn!

[i]*Ahoy*[/i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
* Anoniem: 3400 lag niet te slapen. * Anoniem: 3400 was aan het tennissen. Althans, tennissen...? Hij was ballen achterna aan het hollen die door mensen geslagen werden die zo'n 1000x meer tenniservaring hebben dan hijzelf en dan overdrijf ik niet.

Een reactie op dit draadje geven is even niet zo heel makkelijk. Jaymz zegt al even geen blad voor de mond te willen nemen en dus moet ik eigenlijk ook gewoon directer reageren (daar ben ik vanmorgen dus ook mee begonnen). Maar euh, ik heb er nogal wat reacties mee losgemaakt, zo te zien. Zo zwaar was het nu ook weer niet bedoeld, dus bij deze een verduidelijking.

Naar mijn idee spelen er nu 3 kwesties:
• De basics voor het concept moeten worden uitgewerkt. Prioriteit en boundaries zijn hierbij dat Femme aan de gang kan. Niets meer en niets minder dus.
* Anoniem: 3400 denkt dan het liefst een aantal stappen vooruit. Het worst case scenario (ik heb dat in het verleden al te vaak meegemaakt) is dan dat er meer wordt beslist, meer wordt gekozen, meer wordt afgesproken dan strict noodzakelijk.
Renegade verwoordde het mooi met:
De aanzet vind ik applaus waard, alleen blijkt (volgens mij) wel dat bepaalde punten nog niet helemaal lekker afgerond zijn in het PM-concept. Waar ik vermoed dat Thor "bang" voor is, is dat er aankomend weekend beslissingen worden genomen waar de rest later geen inspraak meer in heeft.
Laten we duidelijk stellen dat er aankomend weekend wel spijkers met koppen geslagen moeten worden, maar zeker niet meteen alle spijkers en zeker ook geen spijkers die nog 'controversieel' liggen. (Waar wij TMF'ers onderling nog geen duidelijke keuze voor hebben gemaakt.)
Gelukkig zie ik TgF nu reageren met:
Die angst is volledig onterecht, als wij uberhaupt dit weekend iets gaan doen, dan is dat het uitwerken van wat aantekeningen, die allemaal in deze draad te vinden zijn en een verhaal aan jullie presenteren dat daarna naar * korenwolf gaat.
Dat stelt mij al heel erg gerust. We krijgen het zelfs nog te zien voordat het naar Femme gaat... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~mvherpen/kwapp.gif

• Kwestie twee is het kiezen van de uiteindelijke PM's. Allereerst hoeveel PM's er komen: ik heb gehoord dat dat er 15 zouden moeten worden. Of dat nu een goed aantal is of niet: het enige argument dat ik gehoord heb voor dat aantal is dat het het laatste voorstel was. Nee, zo ken ik er nog wel een paar.
En wie gaan die PM's kiezen? Een onafhankelijke betrokken persoon is eigenlijk wel het beste, maar die heb je niet. Ik wil zeker niet suggereren dat TgF of Jaymz daarin een stap terug zouden moeten doen. Bij deze nomineer ik persoonlijk beide heren voor het Powermodschap: ik heb er het volste vertouwen in dat juist zij het inzicht en de kennis hebben om de taak op zich te nemen. Een adviespersoon, zoals TgF voorstelt, zie ik persoonlijk eerlijk gezegd niet zitten. De PM-functie is er nooit geweest en het lijkt me lastig om als 'adviseur' op te treden. Wordt dan gewoon PM en doe gewoon mee. Het lijkt me vrij duidelijk dat straks alle PM's toch gelijk zijn: zo heeft dat op TMF altijd gefunctioneerd.
Maar een tweede is of je in een dergelijk besloten kring ook de andere powermodders kunt kiezen. Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens: dat horen twee personen gewoon niet te doen. Iedereen, en dus ook TgF en Jaymz, kan wel een lijstje fabriceren met mensen die sowieso kandidaten zijn. Het gaat juist om die laatste paar mensen, waarover nog 'discussie' is. Ik sluit me bij wauskes aan als hij zegt:
Ik denk dat zeker in dit geval het zeker moet zijn dat de mensen die het verdienen zeker een PM moeten worden. De grensgevallen kunnen dan even op de achtergrond worden gesteld en daarmee kan er met de gehele crew gediscusieerd worden of het wel of niet toepasbaar is dat die persoon wel danwel niet de PM status krijgt.
en daarbij zie ik de mensen die 'zeker' PM worden ook een beetje als crew. Vooral bij eventueel geschikte mensen zal het vaak voorkomen dat sommige TMF'ers ze beter kennen dan anderen.

• Punt drie is eigenlijk de ingeslagen weg. Laat ik voorop stellen dat voor de ingeslagen weg geldt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~mvherpen/kwapp.gif

Waar ik me wel tegen wil verzetten is de manier, waarop de ingeslagen weg is gekozen. Daar heb ik namelijk geen goed woord voor over: dat was lomp*, te snel*, onvoorzichtig*, niet netjes* en komt dus wél over alsof Jaymz en TgF hun
kans schoon zagen om een lekker 'belangrijk' te gaan doen.*
(ik weet dat het niet zo is, trouwens)

TgF noemde het als volgt:
Er is voldoende draagvlak bij de TMF'ers om deze taak bij Jaymz en TgF neer te leggen.
Nou heb ik ook een log van dat gesprek en de enigen die op dat moment reageerden (en dus het 'draagvlak' vormden) waren buiten TgF en Jaymz zelf: Wouter, GileX en Mecallie. Met alle respect, het draagvlak zal er ook zeker bij andere mensen zijn (me incluis) maar dat is dus niet de manier waarop je zoiets beslist. Nogmaals: op IRC beslis je niets en toch worden we in dit geval op het forum meteen met die beslissing geconfronteerd. Dat schiet bij mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat.
Er zijn zoveel mensen geweest die zich het afgelopen jaar hebben ingezet in de powermod dicussie, sommigen meer dan anderen, sommigen zijn al weg, sommigen hebben zich meer ontwikkeld, sommigen zijn steeds meer betrokken geraakt, sommigen staan op het punt om T.net definitief te verlaten, maar dat geeft je gewoon het recht niet om die mensen meteen te negeren en jezelf per acclimatie tot kapitein en stuurman te promoveren. Sorry. Trouwens een leuke anekdote van die kapitein en die stuurman. Misschien kun je zo een roeibootje besturen, maar op een oceaankruiser staan er toch echt wel wat meer mensen op de brug..

De juiste methode was in dit geval minstens een TMF-topic geweest met dat voorstel, waarin iedereen de kans gegeven werd om daarop te reageren. Wie gaan er brainstormen, wanneer wordt er gebrainstormd, waarover wordt gebrainstormd en op welke manier? Of anders gezegd: wie worden kapitein en stuurman? Snelheid is hier geen issue: het maakt in dit geval niet uit of het om een uur of een dag gaat. Binnen een dag had iedereen de kans gehad om te reageren en dat zou nog ruimschoots op tijd zijn voor jullie meeting in het weekend. Waarschijnlijk was daar overigens hetzelfde uitgekomen, ik had er echter geen dergelijk lange verhalen over hoeven te typen. :)

Dus over dat rauw op mijn dak vallen: normaal worden over dit soort dingen altijd lange discussies gevolgd op dit forum. Door heel veel mensen. Nu zijn er beslissingen genomen door een zeer beperkte groep mensen in een nog beperktere tijd. Ik heb meer mensen gesproken/gezien die de discussie pas achteraf lazen en op hen kwam het ook zo over.

* Ik zei dat ik geen blad voor de mond zou nemen, dus dat doe ik dan maar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Misschien nodeloos om te zeggen, maar ik wil toch even aanstippen dat ook * Anoniem: 3400 niet boos achter zijn computer zit; hij zit hier met een dikke grijns naar zijn beeldscherm te staren en vindt het ook wel een keer leuk om een felle discussie in TMF te zien.

In deze nieuwe reactie kan ik dan meteen zeggen dat ik het ontzettend jammer vindt dat * korenwolf heeft besloten om voor de nieuwe functie te bedanken. Jij zou een van de betere, misschien wel de beste powermodders zijn die we hadden kunnen hebben.

Ik denk dat ik namens alle TMF'ers spreek als ik je bij deze ontzettend bedank voor de tomeloze inzet voor het PM-project die we zo lang van jouw kant hebben kunnen zien.

BEDANKT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om alles soepeltjes te laten verlopen leek het mij (en korenwolf ook) een goed idee om dan op zondag (middag) een brainstorm draadje te houden om alles nog eens door te spreken.

Dat gaat dan natuurlijk wel het snelst in #TMF. De uitkomst daarvan kan dan weer op /TMF leek mij :?

Deze keer hebben we dan een soort aankondiging zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 18:01 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Dus over dat rauw op mijn dak vallen: normaal worden over dit soort dingen altijd lange discussies gevolgd op dit forum. Door heel veel mensen. Nu zijn er beslissingen genomen door een zeer beperkte groep mensen in een nog beperktere tijd. Ik heb meer mensen gesproken/gezien die de discussie pas achteraf lazen en op hen kwam het ook zo over.
Ik moet toegeven dat als ikzelf aan de andere kant had gestaan, ik probrably ook éénzelfde gevoel zou hebben als jullie.

Dit was zeker te weten een hele snelle stroomversnelling waar USS. Troll zich in bevond.

Het heeft uiteindelijk wel één ding opgeleverd:

De neuzen staan nu dezelfde kant op, vandaar ikzelf ook geen spijt heb van de afgelopen actie(s). Of het het op dezelfe manier over zou doen: Ik weet het niet.

Mijn algemene ervaring met 'grote' groepen, is nl. dat iedereen op elkaar wacht, en elkaar aan staat te kijken, ipv initiatief te tonen. Nu is behoorlijk duidelijk van wie er actie te verwachten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 11 oktober 2001 om 18:01 en om 18:08 schreef Thor wat.:
Misschien nodeloos om te zeggen, maar ik wil toch even aanstippen dat ook * Anoniem: 3400 niet boos achter zijn computer zit; hij zit hier met een dikke grijns naar zijn beeldscherm te staren en vindt het ook wel een keer leuk om een felle discussie in TMF te zien.
* KeX voelt zich in * Anoniem: 3400 zijn punten ook zonder negatieve bijklank en ook zonder verlies van vertrouwen naar de * KeX ! ;)

Het is nu eenmaal zo dat we op /16 erg correct met elkaar omgaan en dat een serieuze discussie IMO absoluut niet betekend dat je niet met elkaar door een deur kunt en alsnog niet tot een compromis kan komen.
In deze nieuwe reactie kan ik dan meteen zeggen dat ik het ontzettend jammer vindt dat * KeX heeft besloten om voor de nieuwe functie te bedanken. Jij zou een van de betere, misschien wel de beste powermodders zijn die we hadden kunnen hebben.

Ik denk dat ik namens alle TMF'ers spreek als ik je bij deze ontzettend bedank voor de tomeloze inzet voor het PM-project die we zo lang van jouw kant hebben kunnen zien.

BEDANKT!
Second that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7195

Het boeit niet wie de 'kar' trekt. Er is al zoveel over dit onderwerp besproken dat wie het ook doet, de notulen van die discussies (op dit forum verkrijgbaar tegen elk aannemelijk bod) kan pakken, de punten die door F.T. te R. zijn aangedragen als filter kan nemen en dan uitkomt op een lijst van argumenten waar F. iets mee kan.

Over wie PM moet worden en wie niet: ik denk dat de t.net crew een aantal PM-ers moet aanwijzen die de commissie zullen gaan vormen wie PM-er wordt en ook de administratie daaromheen regelen. (zoals dat ook gebeurt bij HGA's en hun decipelen).

Het is verder leuk dat iedereen een mening heeft, maar dat is niet werkbaar in een situatie waarbij naar een consensus moet worden gewerkt en iets concreets moet worden opgeleverd. In de afgelopen decennia dat er gewacht is op deze feature is er een zeker basisidee ontstaan omtrent deze feature, ik denk dat je ook daar naar moet streven, dat de PM feature op die manier moet worden geimplementeerd NU. Twee redenen: 1) het kost minder ontwikkeltijd, 2) het kost minder uren zeuren en overtuigen.

Wat er dan wel moet worden AFGESPROKEN met de leiding van deze site, is een traject dat deze PM feature gaat doorlopen:

- Eerste oplevering
- Testen van de feature door een subset van het gezelschap alhier
- Feedback van bugs en nare eigenschappen (geen requests voor features!)
- Fixing van bugs en nare eigenschappen
- PM wordt in gebruik genomen.
- Na 3 maanden volgt evaluatie en een verzoek om aanvullingen
- Aanvullingen worden geimplementeerd wanneer ze zijn ingediend.

Dit voorkomt ook oeverloos gekonkel of mierenpenetratie-detail zus wel en muggenzever-detail zo wel /niet / misschien moeten worden geinclude in de initiele set functionaliteit.

Oh, en ik kan me die iewat deprimerende bewoordingen van Ectein goed voorstellen en begrijp volkomen waarom hij ze heeft neergeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Over wie PM moet worden en wie niet: ik denk dat de t.net crew een aantal PM-ers moet aanwijzen die de commissie zullen gaan vormen wie PM-er wordt en ook de administratie daaromheen regelen.
Is dat wel zo verstandig. Ik bedoel, die mensen kennen niet iedereen van t.net en iedereen kan 1 foute reactie hebben gemaakt en dat dat direct de uitkomst beinvloed. Ik denk wel dat je iemand moet hebben danwel meerdere die weten wie er dus gekozen gaan worden. Ik zeg dus niet (juist niet) dat ik de mensen van de crew niet vertrouw maar het is ze dat ze ons niet zo kennen als onze "tmf community".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

hoeveel PM's?

imo meer dan 1 maar minder dan 10
De PM is primair bedoelt om in te grijpen als het nodig is, en niet om als 24/7 supermodder te fungeren. Pas als er schromelijk aanstootgevende teksten ge-edit moeten worden, of als er een veel te kromme moderatie staat, pas dan is het PM tijd.
In principe zouden de langsloopmodders het overgrote deel van de dagelijkse zaakjes op orde moeten kunnen houden.

Dus...
Bij teveel PM'ers verwatert het (TMF)samenspel mogelijk teveel, en kan je een ongewenst effect krijgen (lama, de PM lost het wel op...), terwijl bij te weinig Pm'ers er weer teveel van de enkeling verlangd word.
Dus...
6 PM'ers? zodat er steeds 2 op zeer korte termijn actief aanwezig kunnen zijn, en 4 anderen om de (ongereguleerde) toerbeurt in te vullen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 20:59 schreef Otis het volgende:
Het boeit niet wie de 'kar' trekt. Er is al zoveel over dit onderwerp besproken dat wie het ook doet, de notulen van die discussies (op dit forum verkrijgbaar tegen elk aannemelijk bod) kan pakken, de punten die door F.T. te R. zijn aangedragen als filter kan nemen en dan uitkomt op een lijst van argumenten waar F. iets mee kan.
Mee eens (hoewel ik in de (lullige) positie ben dat ik hiermee m'n eigen acties goedkeur :))
Over wie PM moet worden en wie niet: ik denk dat de t.net crew een aantal PM-ers moet aanwijzen die de commissie zullen gaan vormen wie PM-er wordt en ook de administratie daaromheen regelen. (zoals dat ook gebeurt bij HGA's en hun decipelen).
Sterk punt. Niet zozeer dat de T.net crew deze mensen aanwijst (hoewel ik me daar prima in kan vinden), eerder dat er een (niet al te grote) 'commisie van wijze mensjes wordt 'aangewezen'. EN het feit dat er een vorm van administratie wordt bijgehouden.

Ik noem:
• Een lijst bijhouden van mensjes die zo nu en dan structureel [noem een score/tag] uitdelen.
• WIE zijn de huidige powermods
• Welke powermods zijn (af en toe) dubieus bezig
• Welke NIET-powermods komen in aanmerking, moch er een vakature onstaan
• Bewaking van het hele PM gebeurten (zowieso VIND IK dat dit door 'minder actieve PM's moet gebeuren' (zo niet: Adjes, maar hebben die daar 'de tijd' voor.

Één klein eisje:

BE QUICK. Ik wil dit proces 'lopend' hebben voordat Femme 'hoge prioriteits dingen' gaat krijgen.
Het is verder leuk dat iedereen een mening heeft, maar dat is niet werkbaar in een situatie waarbij naar een consensus moet worden gewerkt en iets concreets moet worden opgeleverd. In de afgelopen decennia dat er gewacht is op deze feature is er een zeker basisidee ontstaan omtrent deze feature, ik denk dat je ook daar naar moet streven, dat de PM feature op die manier moet worden geimplementeerd NU. Twee redenen: 1) het kost minder ontwikkeltijd, 2) het kost minder uren zeuren en overtuigen.

Wat er dan wel moet worden AFGESPROKEN met de leiding van deze site, is een traject dat deze PM feature gaat doorlopen:
..Kan ik eigenlijk weinig mee, zo net na een verjaardag :o
- Eerste oplevering
- Testen van de feature door een subset van het gezelschap alhier
- Feedback van bugs en nare eigenschappen (geen requests voor features!)
- Fixing van bugs en nare eigenschappen
- PM wordt in gebruik genomen.
- Na 3 maanden volgt evaluatie en een verzoek om aanvullingen
- Aanvullingen worden geimplementeerd wanneer ze zijn ingediend.

Dit voorkomt ook oeverloos gekonkel of mierenpenetratie-detail zus wel en muggenzever-detail zo wel /niet / misschien moeten worden geinclude in de initiele set functionaliteit.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn ...
Oh, en ik kan me die iewat deprimerende bewoordingen van Ectein goed voorstellen en begrijp volkomen waarom hij ze heeft neergeschreven.
Heb ik verder niets aan toe te voegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 11 oktober 2001 23:58 schreef botoo het volgende:
hoeveel PM's?

imo meer dan 1 maar minder dan 10
De PM is primair bedoelt om in te grijpen als het nodig is, en niet om als 24/7 supermodder te fungeren. Pas als er schromelijk aanstootgevende teksten ge-edit moeten worden, of als er een veel te kromme moderatie staat, pas dan is het PM tijd.
In principe zouden de langsloopmodders het overgrote deel van de dagelijkse zaakjes op orde moeten kunnen houden.

Dus...
Bij teveel PM'ers verwatert het (TMF)samenspel mogelijk teveel, en kan je een ongewenst effect krijgen (lama, de PM lost het wel op...), terwijl bij te weinig Pm'ers er weer teveel van de enkeling verlangd word.
Dus...
6 PM'ers? zodat er steeds 2 op zeer korte termijn actief aanwezig kunnen zijn, en 4 anderen om de (ongereguleerde) toerbeurt in te vullen?
Zonder hier inhoudelijk op in te gaan, kan ik me eigenljk prima in het voorstel vinden. één puntje, 6-4 -> 7-3, dan heb je oneven aantallen, dat werkt beter ALS er gestemd moet gaan worden ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:09 schreef Jaymz het volgende:
Zonder hier inhoudelijk op in te gaan, kan ik me eigenljk prima in het voorstel vinden. één puntje, 6-4 -> 7-3, dan heb je oneven aantallen, dat werkt beter ALS er gestemd moet gaan worden ... :)
Om hier even kort op te reageren: ik zie dat 'oneven' principe telkens terugkomen met als excuus een eventuele stemming. Ik heb al die tijd eigenlijk nooit iets over een stemming gelezen. Als we al moeten gaan stemmen over de waardering van reacties, zijn we dan niet heel fout bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 12 oktober 2001 00:14 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

Om hier even kort op te reageren: ik zie dat 'oneven' principe telkens terugkomen met als excuus een eventuele stemming. Ik heb al die tijd eigenlijk nooit iets over een stemming gelezen. Als we al moeten gaan stemmen over de waardering van reacties, zijn we dan niet heel fout bezig?
Expect the unexpected.

Ik ga er overigens ook niet vanuit (stemmen). Ik heb het alleen VAAK genoeg meegemaakt dat Iemand(/iK) zich voor z'n kop kon slaan omdattie ergens te weinig rekening mee had gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Dat idee van Otis voor een commissie van wijze mensjes vind ik eigenlijk ook helemaal niet zo gek, als die commissie maar door onafhankelijken wordt opgestart, eventueel geadviseerd door betrokkenen. Op die manier breng je namelijk wél in één keer structuur in de powermodorganisatie. Het is dan ook voor de toekomst duidelijk wanneer en hoe er powermods bijkomen/weggaan en je initialiseert een administratief controle-orgaan.
Mij lijkt wel dat dit vooral op de achtergrond moet gebeuren en daar bedoel ik niet mee 'in het geheim', maar juist dat het niet vaak voorkomt dat die commissie in actie moet komen. Naar mijn mening kost dat dan weinig tijd en moet het dus mogelijk en eigenlijk zelfs gewenst zijn dat de mensen die dat gaan doen met twee benen in het powermodsysteem staan. Ik ben er dus tegen dat dit door minder actieve PM's moet gebeuren. Lieve Adjes letten over het algemeen toch wel op en als het één van hen opvalt dat het niet loopt zoals het hoort, weet ik zeker dat er aan de bel getrokken wordt (eventueel bij die in te stellen commissie).

Het Otis-lijstje van oplevering tot aanvullingen vind ik gruwelijk sterk. Wat mij betreft mag dat rechtstreeks naar Femme voor approval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Op vrijdag 12 oktober 2001 00:17 expected Jaymz the unexpected
Ik denk dat je in sommige gevallen net iets te veel vooruit kan denken. Mocht het echt zover komen dat er inderdaad gestemt moet worden (gestemd mag ook van mij ;) ). Dan denk ik dat we al best wel heel erg ver zullen zijn. Het is IMO dan nu ook nog niet vooruit te zien dat het daarop zal komen, dat er aanleiding voor is. Mocht het onverhoopt toch uitkomen op een stemming dan is mijn grootste vraag wie dus de stemming gaat doen want het blijkt toch altijd in mijn ervaring dat de meest populaire de gene zal zijn die de overwinning zal behalen. (zie dus bush in usa, Femme bij internet persoon van het jaar ;) no offence).

Wat betreft:
Het is dan ook voor de toekomst duidelijk wanneer en hoe er powermods bijkomen/weggaan en je initialiseert een administratief controle-orgaan.
Mij lijkt wel dat dit vooral op de achtergrond moet gebeuren en daar bedoel ik niet mee 'in het geheim', maar juist dat het niet vaak voorkomt dat die commissie in actie moet komen.
Ik denk dat dit wel in het geheim moet worden bij gehouden en op het moment dat iemand echt in de fout lijkt te gaan deze daarop aan te spreken. Om het commisie vaak op pad te sturen lijkt me juist helemaal niet de bedoeling want iedere PM wordt aangesteld omdat juist van hem verwacht wordt dat deze correct handelt (en ook hier ben ik het ook eens met handeld ;) ). Mocht het commisie hierdoor toch onverhoopt in actie moeten komen dan lijkt het mij heel erg logisch dat de betreffende persoon wel de kans krijgt om zichzelf een beetje te kunnen verdedigen maar natuurlijk niet de kans mag krijgen om zich er helemaal "uit te lullen" (denk t.net lan party). Ik denk dat ik op dit moment iets te concreet bezig ben maar dat zal dan wel aan mij liggen :)

* Felicia was trouwens wel in de veronderstelling dat Thor een admin systeem bedoelde voor illegaal geld ontvangende PM's die hierdoor het hele systeem "verzieken" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 12 oktober 2001 02:17 schreef wauskes het volgende:

[..]

Ik denk dat je in sommige gevallen net iets te veel vooruit kan denken.
Ach, dat went wel. 'K heb me kop daar vaker tegen gestoten :)
Mocht het echt zover komen dat er inderdaad gestemt moet worden (gestemd mag ook van mij ;) ). Dan denk ik dat we al best wel heel erg ver zullen zijn. Het is IMO dan nu ook nog niet vooruit te zien dat het daarop zal komen, dat er aanleiding voor is. Mocht het onverhoopt toch uitkomen op een stemming dan is mijn grootste vraag wie dus de stemming gaat doen want het blijkt toch altijd in mijn ervaring dat de meest populaire de gene zal zijn die de overwinning zal behalen. (zie dus bush in usa, Femme bij internet persoon van het jaar ;) no offence).
Hoe durf je. De vergelijking tussen het amerikaanse keuzessysteem, en de PM.
Wat betreft:
[..]

Ik denk dat dit wel in het geheim moet worden bij gehouden en op het moment dat iemand echt in de fout lijkt te gaan deze daarop aan te spreken. Om het commisie vaak op pad te sturen lijkt me juist helemaal niet de bedoeling want iedere PM wordt aangesteld omdat juist van hem verwacht wordt dat deze correct handelt (en ook hier ben ik het ook eens met handeld ;) ). Mocht het commisie hierdoor toch onverhoopt in actie moeten komen dan lijkt het mij heel erg logisch dat de betreffende persoon wel de kans krijgt om zichzelf een beetje te kunnen verdedigen maar natuurlijk niet de kans mag krijgen om zich er helemaal "uit te lullen" (denk t.net lan party). Ik denk dat ik op dit moment iets te concreet bezig ben maar dat zal dan wel aan mij liggen :)

* Jaymz was trouwens wel in de veronderstelling dat Thor een admin systeem bedoelde voor illegaal geld ontvangende PM's die hierdoor het hele systeem "verzieken" :Y)
Tja, ach.

Als het goed is zou zelfs de PM niet zo vreselijk vaak in actie moeten komen. Misschien in het begin wat vaker, maar als het Modsysteem langzamerhand weer goed gaat werken zal de PM steeds minder vaak hoeven uitrukken :)

Dus zal dat 'geheime overleg' zowieso weinig hoeven plaatsvinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat Femme zelf ook moet aangeven welke mensen hij achter de knoppen van ZIJN site wil zetten.

Voorwaarde is iig wel dat de PM een frequent TMF bezoeker is. Iemand die nooit op TMF gezien is zou gewoon kansloos moeten zijn (zullen we hier een uitzondering voor Femme maken :P)

Verdelen van de PM petten zou ik pas doen wanneer een opleverdatum bekend is. Anders zitten potentiele PM-petwachters maanden te wachten op de implementatie van hun pet. Deze mensen geven dan vaak bij voorbaat de pijp aan Maarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

* GiLeX en z'n t.net twinbro GiLeX hadden nog een ingeving/vraag :)
eerst maar een verduidelijkend voorbeeld:
Intel Tualatin & Abit ST6-RAID review
Deze review, maar het zou net zo goed een willekeurige draad kunnen zijn, ik heb deze gekozen omdat ik hier vanmorgen nog een ongemodde nieuwe reactie tegenkwam :)
rest van het verhaal/vraag:
Ik weet niet hoe de situatie nu is, kunnen bijvoorbeeld de lieve adjes op t.net nu reacties modden die voor de normale users al gelockt zijn, niet meer te modden zijn doordat ze te oud zijn.
Het komt wel eens voor dat er dus ongemodde reacties zijn die dus verkeerd staan maar niet meer te modden zijn, is er daar ook al aan gedacht :? if not, lijkt me dit ook een punt die meegenomen moet worden in de PM plempprocedure :)
kortom een optie om oudere fout gemodde of juist nog niet gemodde reacties te modden.
Deze reacties zijn vaak te vinden in de review sectie en de etc secties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met terugwerkende kracht reacties goedzetten die iegenlijk gelocked hadden moeten zijn is geen goed idee.

Ten eerste kan een PM daar misbruik van maken door bv erg veel reacties van vorige jaren te downmodden.

Ten tweede gaat de persoon met terugwerkende kracht erop achteruit, dat kan je vrijwel niet uitleggen.

Ten derde, een archief (2 dagen oude reactie oid) gaat er niet buister veel op vooruit, er zijn niet gek veel mensen die op niveau's in de geschiedenis browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 12 oktober 2001 11:08 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Ten eerste kan een PM daar misbruik van maken door bv erg veel reacties van vorige jaren te downmodden.
Daar kom je gauw genoeg achter als ze het hele gebeuren in de gaten houden, en dan het simpel exit voor die PM :P
Ten tweede gaat de persoon met terugwerkende kracht erop achteruit, dat kan je vrijwel niet uitleggen.
hm ja niet overnagedacht, okay point taken, ik ben niet echt bewust bezig met m'n karma mij maakt die enkele punten die je daarmee zou verliezen niet uit. Al kan ik me indenken dat er users zijn die dat echt niet leuk vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
* Anoniem: 3400 weet wel hoe * korenwolf op die vraag gekomen is :P :
Op donderdag 11 oktober 2001 07:09 schreef Thor-korenwolf het volgende:
• Kan de powermod ook de score van reacties editten ná die bewuste 48 uur? Ik kan me voorstellen dat we in dat geval oorlog krijgen met de karmaberekening, maar misschien is het een idee om PM's tot 72 uur naderhand modrechten te geven en daarna de definitieve score vast te stellen. Ik vraag me eigenlijk wel af of het wenselijk is, maar ik zie te vaak reacties gemeld worden in TMF waarbij de 48-uurs grens net overschreden is.
In de meeste gevallen waarin we tegen de reactielockgrens aanlopen, is dat vlak naderhand. Het komt relatief vaak voor dat er op TMF vragen over worden gesteld.
Door die grens voor powermods misschien iets te verleggen, los je veel problemen op. Door het maar 72 uur te maken, is misbruik praktisch onmogelijk en de users moeten er maar aan wennen dat het geen 48 maar bijvoorbeeld 72 uur duurt voordat het karma definitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 12 oktober 2001 02:17 schreef wauskes het volgende:
Nou ja, concreet bezig zijn, eigenlijk hebben we het over de bestuurlijke structuur van de powermodimplementatie nooit gehad.
Over die commissie: natuurlijk moeten dat soort dingen niet meteen in het openbaar, dat zal zelfs averechts werken. Wat ik ermee wilde zeggen is dat die commissie niet een soort PM-stasi moet worden, die over de rug van elke PM meekijkt en waar elke PM voor moet vrezen.
Meer een soort slapende commissie die dus wakker wordt, als het echt op gaat vallen dat een PM zich misdraagt, niet goed werk levert, nieuwe PM's nodig zijn en namen bijhoudt van plainmods die er een zooitje van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer een soort slapende commissie die dus wakker wordt, als het echt op gaat vallen dat een PM zich misdraagt, niet goed werk levert, nieuwe PM's nodig zijn en namen bijhoudt van plainmods die er een zooitje van maken
Ik denk dat de PM gewoon op de reguliere wijze binnnen de organisatie structuur van t.net moet worden opgenomen, maar dan meer met het idee van GoT:

User -> Moderator -> Power Moderator -> PM Commissie (alle PM'ers samen

of zo

1. je voldoet aan de punten die jij net aangeeft
2. er is een duidelijke (voor alle betrokkenen) organisatie

Tis maar een idee, maar je loopt het risico van een slapende groep dat die groep mischien te laat wakker wordt.

Nog even iets in algemene zin over dat stemmen, er is een oneven aantal PM'ers geopperd vanwege het feit, dat als er over iets een beslissing moet worden geforceerd, je altijd een gegarandeerde meerderheid van stemmen krijgt.

Maar goed, dat is het organisatorische gedeelte en dat is van latere zorg (en mischien meer iets voor de t.net crew, die hebben daar een redelijke zware stem in denk ik).

Ander punt:

Ik ben nu een kort verhaaltje aan het maken over een plan van aanpak voor de oprichting en invoering van de PM, ik stem dat nog even af met Jaymz en dan gooi ik dat verhaal in een nieuw topic op /16, van jullie hoef ik dan alleen maar te weten of jullie het iets vinden of niet.

Het is niets concreets, dat plan van aanpak (voor hen die niets met projecten hebben) bevat alleen maar de stappen en acties om van A naar B te komen (voor alle duidelijkheid, wij staan nu op A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie ook: [topic=290308/1/100]

Voor de verdere, planmatige uitwerking.

Mischien is het wat om de discussies hier te voeren en zodra we een uitgewerkt punt hebben, dit naar bovengenoemde draad te verhuizen?

Laten we in ieder geval ons best doen om [topic=290308/1/100] een beetje schoon te houden (complimenten voor mijn stuk mogen hier dus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 08-04 11:57
Ik weet niet hoe de situatie nu is, kunnen bijvoorbeeld de lieve adjes op t.net nu reacties modden die voor de normale users al gelockt zijn, niet meer te modden zijn doordat ze te oud zijn.
...vroeg Gellie zich af.

Ik loop na 48 uur ook tegen onmodbare reacties aan en dat zal wel voor alle adjes gelden, neem ik aan. Misschien dat een handvol mensen bovenin de crew daar nog wel aan kunnen komen. Goed punt iig. Ik ben ook voor een iets langere houdbaarheidsdatum van de modereerbaarheid.

TGF schreef:
Ik denk dat de PM gewoon op de reguliere wijze binnnen de organisatie structuur van t.net moet worden opgenomen, maar dan meer met het idee van GoT:
User -> Moderator -> Power Moderator -> "iets daarboven" -> Manager
Mee eens. Laat ik nou toevallig een tijdje geleden iets vergelijkbaars aan het MT hebben voorgesteld :) . Ondermeer om ervoor te zorgen dat de situatie op T.net min of meer gelijkwaardig is opgezet en ingevuld als nu op GoT het geval is. Enerzijds vooral om een beter lopende FP en reactie-/modereersysteem te krijgen, anderzijds ook omdat T.net dat verdient. In mijn ogen is T.net en dan met name de Frontpage met alle artikelen en reacties, nog altijd de kop van deze site en het Forum een onderdeel daarvan. Binnen de organisatie van de site als geheel, mag dat zich dus best ook vertalen in een duidelijkere en sterkere positie van de T.net-mensen.

Zowel op GoT als op T.net heb je replies van bezoekers en die moeten gemodereerd worden.

Situatie op GoT:
User->Moderator(Mods en HGM's)->Admins(HGA's)

Vertaald naar T.net:
User/moderreter->PowerModerreters->Admins

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

totaly offtopic:
Testcase, gewaagd icoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik wil graag mijn enthousiasme uiten voor het hoge niveau van deze discussie! Iedereen snapt elkaar helemaal en dat is mooi....

* mr_a pluim voor TMF, momenteel weer een goed geoliede machine op weg naar de PM :)

Uit de as van het moeizame traject tot nu toe zal binnenkort een PowerModderator-Phoenix verschijnen die hopelijk toch een beetje een lichtpuntje voor de teleurgestelde ecteinascidin zal zijn. :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 12 oktober 2001 13:52 schreef mr_a het volgende:

Uit de as van het moeizame traject tot nu toe zal binnenkort een PowerModderator-Phoenix verschijnen die hopelijk toch een beetje een lichtpuntje voor de teleurgestelde ecteinascidin zal zijn. :)
Nou, ik hoop dat dit enthousiasme iig niet een domper op de weg vind. Ik zie de topics en energie weer op TMF overal vandaan schieten, hopelijk deze keer met resultaat.
Ik blijf er echter op hameren dat Feedback van de andere kant essentieel is en blijft. Dit om het verschil tussen zoethoudertje en verandering aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Hier ben ik het met * GiLeX eens er mag best af en toe wat meer info komen van de heer F.Taken :)
wat heeft hij inmiddels al gedaan hoever en hoelang denkt hij nog nodig te hebben voordat er een PowerMod daarwerkelijk actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 12 oktober 2001 14:00 schreef gellie het volgende:
Hier ben ik het met * Anoniem: 5093 eens er mag best af en toe wat meer info komen van de heer F.Taken :)
wat heeft hij inmiddels al gedaan hoever en hoelang denkt hij nog nodig te hebben voordat er een PowerMod daarwerkelijk actief is.
Femme is zover als je hier kunt lezen, per slot van rekening hebben wij hier aangegeven dat wij naar hem gaan reageren, daar heeft ie min of meer ook om gevraagd.

Zie ook [topic=290308/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zoals je in dit topic kan lezen gaf Femme toen ook aan om mee te lezen.

Just mentioning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

ik doel meer op het daadwerklijk invoegen van de code/script dat de PM activeert :)
dat Femme er klaar voor is snap ik ook :P maar euh hm, hij kan er mee wachten tot wij weten wie er PowerMod wordt/worden,of hij heeft het klaar en hoeft alleen nog maar een userID te koppelen aan de PM status
kortom hij wacht op ons of moeten wij als we weten wie de "gelukkigen" zijn nog weer een poos wachten tot hij alles klaar heeft :?

snap ik zelf nog wat ik zeg
ja, jullie ook nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

verrek ik had ff een tijdje niet op TMF gekeken. zie ik dit staan :P.

jippie eindelijk vooruitgang.

(ja ik ben laat met dit bericht, geef ik toe :D )

specs

Pagina: 1 2 Laatste