Ik heb wat praktische punten ivm de implementatie van het PowerMod gebeuren:
Rechten:
Rechten:
- <li> Er komt een nieuwe gefixeerde status 'PowerMod' die alle PowerMod rechten heeft. PowerMod rechten worden tevens toebedeeld aan mensen met de 'Lieve Adjes' status op Tweakers.net.
- <li> De PowerModder ziet de nieuwsartikelen als een gewone bezoeker en kan ook dusdanig als een normale bezoeker modereren. <li> De extra PowerMod features kunnen gebruikt worden op de single post pagina's, bijv. [url="http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=380242"]http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=380242[/url] . Hier kan de PowerModder middels een formulier een reactie op een bepaald niveau vastzetten (daarna +/- 1 wijziging mogelijk door bezoekers). <li> PowerMod kan reactieoordeel (informatief, troll enz) corrigeren en vastzetten? (lijkt me ook noodzakelijk omdat er vaak irritaties ontstaan door mensen die onterecht een troll achter hun posting krijgen terwijl de score evt wel juist kan zijn). <li> Postings die gepowermod zijn, zijn in de normale layout herkenbaar met een opvallend icoontje. <li> De identiteit van de PowerModder moet bekend zijn. Is dit voor alle bezoeker zichtbaar of alleen voor mede-PowerModders en LA's? <li> De anonimiteit van de modererende bezoeker vind ik wel belangrijk. Handmatige meta-moderatie lijkt me beter om foute moderators op te sporen. Een foute moderatie (en dan bedoel ik hard misbruik zoals onterechte trolls en flamebaits) kan anoniem uit de lijst aangeklikt worden en een strafpunt (gele/rode kaart oid) gegeven worden. Users die dan bijv. meer dan 3 strafpunten hebben, worden zichtbaar in een lijst en verliezen dan hun anonimiteit. De PowerModders kunnen vervolgens besluiten of iemand van zijn modrechten ontdaan moet worden (bijv. 3 onafhankelijke votes van 3 PowerModders = exit). De metamodbot kan dan helemaal afgeschaft worden. <li> Postings op -2 niveau alleen zichtbaar voor LA's en PowerMods.
- <li> Moderators moeten verkorte FAQ verplicht lezen voordat ze kunnen modden <li> Verdeling modpunten moet aangepast worden. Minder punten voor newbies en meer voor ervaren t.netters. Hierbij kunnen allerlei factoren meegenomen worden zoals duur registratie user, modpoint recyclerate (hoeveel modpunten worden daadwerkelijk gebruikt), strafpunten door PowerMods enz.. <li> Users krijgen ergens een overzichtje van hun reacties van de afgelopen week met moderaties, PowerMod interventies en postings die op -2 zijn gezet (maar -2 zal zelden gebruikt worden).
[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 13-12-2004 22:07 . Reden: html zichtbaar maken :) ]