Het eerste spel dat ik speelde was volgens mij Sonic op de sega.
Ik heb ook een atari gehad maar die had ik pas na mijn sega.
Ik heb ook een atari gehad maar die had ik pas na mijn sega.
Verwijderd
Ik geloof koekhappen ofzo, of zakdoekje leggen. Of ezeltje prik.Wat was het allereerste spel dat jullie speelden?
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Bart© op 29-05-2006 15:54 ]
Dat is een kwestie van frame limiting inbouwen.Bart_NL schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:44:
Hihi grappig, zo'n topic..
Mijn eerste spel was Big Top op een 4,77Mhz XT-machine met CGA-graphics!
Het spel was een zogenaamde Booter. Een spel dat alleen gestart kon worden vanaf floppy, kopiëren is mij nooit goed gelukt en zelfs onder DOS een dir opvragen leek niet te kunnen.
Zo zag het er uit.. Jammer dat het op snelle machines onspeelbaar is.
[afbeelding]
Volgens mij was het toen nog zo dat ze spellen niet programmeerden omtrend kloksnelheden oid. Misschien is er iemand die weet hoe het pricipe van zo'n booter werkt? (dus niet mogelijk om inhoud van de diskette met DOS te bekijken maar toch staat er een uitvoerbaar programma op.)Ricvdp schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:50:
[...]
Dat is een kwestie van frame limiting inbouwen.
Heel simpel: een spel met een mini-OS er omheen, opgeslagen op een bootable disk geformatteerd volgens een custom (niet-FAT16) filesystem zodat alleen dat OS die disk kan lezen.Bart_NL schreef:
[...]
Misschien is er iemand die weet hoe het pricipe van zo'n booter werkt? (dus niet mogelijk om inhoud van de diskette met DOS te bekijken maar toch staat er een uitvoerbaar programma op.)
[ Voor 4% gewijzigd door DroogKloot op 29-05-2006 17:33 ]
http://specs.tweak.to/12504
Verwijderd
ja ik had ook zo'n ding.. en dan een spel dat MAN heette ofzo? good old timesM.Koers schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:01:
Ik heb vroeger ooit een of andere spelcomputer gehad die met cassete bandjes werkte.
Daar heb ik een of ander ninja spel op gespeeld.
Ja, da was nen echte classic. De geluiden bij dat spel waren trouwens ook hilarisch: de beul met de zweep die de slaafjes sloeg, en die je nadien dan kon neermeppen met een goeiendag.autodidact schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:36:
http://www.grenier-du-mac...an/d_f/dark_castle_v1.gif
dark castle, op een MAC, samen met mn broertje, ik lopen mij de pijltjes, hij schieten met de muis. als er iets geniaal was is het deze game wel. in het zwart wit he muhaha
Hallo!
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 29-05-2006 21:09 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ik weet nog dat mijn broer een klasgenoot had die niet geloofde dat we een monitor had die 16 kleuren kon weergeven, omdat een monitor dan enorm groot zou moeten zijn (uitgestrekt armgebaar erbij).AtomicShockwave schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:06:
ik weet nog dat we naar het nieuwe scherm van de buurman gingen kijken met wel 16 miljoen kleuren
[ Voor 17% gewijzigd door .Sachiel op 30-05-2006 12:31 ]
Verwijderd
Sopwith ken ik ook nog wel ja, was één van mijn eerste PC games. Ik ben begonnen met zo'n oude Atari (2600?) met daarop Pac-Man, Space Invaders, Demon Attack, Miner en nog wat games die ik inmiddels vergeten ben.Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:11:
Op de 8088 van pappie, sopwith (een HEEL klein spielleke met een vliegtuigje dat je een beetje rond kon laten fladderen en wel 12 dingen kon kapotknallen... was toen ook pas 7 dus dan voldoet dat).
Saillant detail misschien dat ik op m'n 8e "hack" speelde, een ASCII adventure die je onder de naam NetHack nog terug kunt vinden op internet... nu is het zo bijzonder niet maar ik kom nu niet meer zo ver als toen ik 8 was. Eigenlijk vind ik dat nu wel een beetje nerdy
[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 30-05-2006 16:38 . Reden: Even wat linkjes toegevoegd ]
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 16:34 ]
Verwijderd
Double Dragon?Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:39:
Weet iemand hoe het MSX spel heette waarin je met twee poppetje, een rode en een witte, door een aantal levels moest vechten? Het was een spel met een zijaanzicht, horizontaal platform.
Verwijderd
Nope, kleine poppetjes (bijna vierkant). Ik kan me nog een level herinneren waarin allemaal doorzichtige bubbeltjes rondzweefden. De levels waren telkens een screen groot.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 17:05 ]
[ Voor 32% gewijzigd door Rone op 01-06-2006 07:20 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Oef,.. Dune 2 The Battle for Arrakis schande dat ik dat bijna was vergeten.. Avond na avond gespeeld op mijn 386 SX 16 Mhz...stalscu schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 05:33:
Was nog ff vergeten te vermelden aan welk spel ik voor het eerst verslaafd aan raakte en nacht in nacht uit door speeld.
Dat kan alleen maar Dune 2 zijn.
En nog kan dit spel zijn gelijke niet vinden?
Geen commentaar
't komt wel goed...
Jup. Ging wel wat sloom op mijn 286 12 MHz. Speelde heerlijk op de 486 SX 25 MHz bij pa op kantoor.robbydw schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:27:
[...]
Oef,.. Dune 2 The Battle for Arrakis schande dat ik dat bijna was vergeten.. Avond na avond gespeeld op mijn 386 SX 16 Mhz...
"Sandworm Detected"
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Verwijderd
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Cititzen of Ladonia
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 53% gewijzigd door Moortn op 31-07-2007 10:35 ]
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Verwijderd
Gek dat je het niet snapt. Vier spellen tegelijk spelen voor het eerst in je leven. Bikkeldr.lowtune schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:34:
Test Drive 1, Blocks, Leisure Suit Larry 1 (deze snapte ik toen niet echt, was een jaar of 6 ofzo)
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Oja... Brings back memories. De ZX Spectrum is mijn alltime favorite home computer!DLP schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:01:
Mijn eerste spelletjes waren op de Sinclair ZX spectrum 128k. (1988) en deze tijd zal ik nog lang koesteren, daar ze toen in 48k super spellen programmeerden en tegenwoordig met enkele gigabytes per game die gameplay van toen geneens meer halen.
De beste titels: Jetpac, Rtype, Fairlight (een super adventure / RPG!!), Outrun, Barbarian, Boulder Dash en een soort commander keen kickbox vechtspel (ben helaas naam vergeten).
Ligt nu in de kelder te wachten opdat ik hem weer eens tot leven tover, echter een cassete recorder heb ik dan ook weer nodig
Opper-prutser
Goed he, had 4 x 8086 naast elkaar staan, toetsenborden bedienen met handen en voeten, want die muizen van toen waren natuurlijk super ergonomischdisjfa schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:35:
[...]
Gek dat je het niet snapt. Vier spellen tegelijk spelen voor het eerst in je leven. Bikkel
Ik verder pong op zo`n pong apparaat. Omdat ik geen leuk game apparaat mocht hebben! Later overgegaan op de c64. Dat was beter.
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Het deuntje van Tetris is ook zo geweldig. Jeugdherinnering: 6 uur auto rit naar Frankrijk = 6 uur Tetris spelen zonder koptelefoon met geluid aan. Ouders werden HELEMAAL gek!, Uiteindelijk zo gek dat mijn pa het speakertje er uit gesoldeerd heeft... Gameboy-beulZsub schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:37:
Tetris, op een Gameboy ^^ (Zo'n grijze koelkast) Het eerste PC spel was meen ik Prince of Persia.
Opper-prutser
Verwijderd
Daarna tent opzetten en 3 weken tetris neem ik aan?FatalZero schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:48:
[...]
Het deuntje van Tetris is ook zo geweldig. Jeugdherinnering: 6 uur auto rit naar Frankrijk = 6 uur Tetris spelen zonder koptelefoon met geluid aan. Ouders werden HELEMAAL gek!, Uiteindelijk zo gek dat mijn pa het speakertje er uit gesoldeerd heeft... Gameboy-beul
[ Voor 17% gewijzigd door RealCato op 31-07-2007 15:02 ]
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Onderandere, maar ook veel Mario Bros, Metroid, Zelda & Harvest moon... Tijd om mijn Gameboy weer eens af te stoffen, ik heb wel een Gameboy en NES emulator op mijn PDA maar is het niet helemaal.dr.lowtune schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:50:
[...]
Daarna tent opzetten en 3 weken tetris neem ik aan?
Opper-prutser
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 11:13 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Keep it calm...en lek mig de zuk
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Verwijderd
AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq