Toon posts:

Wat was het allereerste spel dat jullie speelden?

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:
  • 16.647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 26-11 16:40
Pacman bij iemand op PC toen ik nog heel jong was bij familie vrienden, jaar of 2 later Prince of Persia toen ze een upgrade hadden. Klas genoot had later een Atari computer waar we LSL en nog wat andere titels die ik me niet meer kan heugen gespeelt.

Later
Gameboy Classic Met Hunt for Red October gezien ik iets anders wou dan Tetris (Iederen had Tetris) Achteraf wel spijt van dat ik geen Tetris had.

1st PC 086 bij de Kwantum Willy the Worm(soort van Donkey Kong), Black Jack ach zat zo'n Commodore 10 games allemaal op Floppy set bij. waaronder 3 Demon (1st Person Pacman) Camel en nog wat andere titels die ik me niet meer kan heugen.

Later mijn moeder een PC via werk kunnen krijgen een 486SX Target PC met een Turbo knop van 10 tot 25Mhz. 4 Mb Ram en misschien een 105 Hb HDD. Met MS Dos en Win 3.1 oid.

Daar Stunts/MK/Raptor Call of The Shadows. En een software wat Ram van 4 naar 6 of zelfs 8 MB kon zetten. Zo dat ik One Must Fall 2097 kon spelen.
Nog andere games zoals Commander Keen/Doom/Wolfenstein/Blake Stone en Bio Menace op gespeelt en natuurlijk ook Wacky Wheels.

Mijn Moeder speelde ook Doom en Wolfenstein, Later raakte ze verslaafd aan Pinball Fantasies en andere Pinball games. Dit is allemaal ergens in de 80's en tot Mid/laat 90's
En in Mid 2k tot dat ze klein kinderen kreeg speelde ze geen Shooters meer :( en of andere volwassen type games.

Daarna speelde ze veel Hartenjagen en Klaver jassen op PC plus veel veel Flash Games.

Zelf denk ik nog meer Dos games gespeelt en toen we Win 95/98se de Eerste 3 Tomb Raider games plus Grim Fandango/Starcraft/BW/Curse of Monkey Island/Queen The Eye/ Interstate 76 en Crimson Skies.
NFS III Hot Pursuit/Corsairs/Commando/Cutthroats/SeaDogs/Carmageddon/Giants Citizens of Kabuto.

Crimson Skies en Interstate mis ik denk ik nog het meeste sinds ik WIndows 7 heb I76 speelde ik bijna nog elk jaar eens door heen. Nog een N64 gehad plus Gameboy Color/Advance.

Moet nog eens een Win XP/Win 98se systeempje bouwen oid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
fo0 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:00:
[...]

Sterker nog; er zijn misschien mensen die hier posten die in 2000 hun eerste spel speelden :+
Of jonger zijn dan dit topic :P

🖥️ | 🚗

• Nico Klus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07:13
MrMonkE schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:56:
Kunnen nog wat meer mensen pong zeggen?
Ik voel me zo langzamerhand wel erg oud :(
Ja pong! In zwart-wit.
Met grote schakelaars om de batjes kleiner te maken, of de bal sneller te laten gaan en 1 of 2 player game.
Later een soort centipede in ASCII op een Tandy TRS80 model III
Daarna manic miner op de ZX spectrum.

Those were the days :)

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-11 13:59
Pong op een Conic TG-721. Zo te googlen een vrij zeldzaam apparaat en ik meen dat ie nog bij mijn moeder op zolder staat. De doos had ik onlangs nog in mijn handen, waarschijnlijk zit ie er nog in ook.
Er zaten 3 spellen op, tennis, squash en hockey. Met name tennis deden we dan tegen elkaar.

De controllers waren voorzien van draaischijven om het streepje te bewegen. Ik ben van 1981 en ik denk dat we dit zo rond 1984-1985 deden. Een stukje later was er nog een Philips P2000 (nog steeds aanwezig) en daarna gingen we over op de Amiga 500 en daar werd eigenlijk pas echt op gespeeld. Een vriendje van school had nog een Gameboy met Super Mario Land, maar die vertelde dit pas een half jaar later, omdat ie anders elke dag kinderen over de vloer zou hebben. Vaak kwam hij bij mij met zijn Gameboy en ging ik SML spelen en speelde hij op onze Amiga 500. Hij heeft nog wel de diskdrive daarvan gesloopt, omdat ie een diskette er andersom om in drukte en blijkbaar nog wel wat kracht zette om 'm te laten passen. :+

Wat ik nog redelijk herinner van games heel lang terug zijn dus die Pong-console, Alley Cat (PC), Test Drive (PC) en Super Mario Bros op de NES, Daarna het tijdperk met Amiga etc. ik heb het idee dat ik dus al bijna 35 jaar aan het gamen ben. Tegenwoordig niet zo veel meer, maar kan af en toe gamen nog zeker wel waarderen, al speel ik liever games om te relaxen, ze moeten niet te moeilijk zijn of met een tijdsfactor werken. Ik wil genieten, niet stressen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:43

Ironman.. supervet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• EricdePeerik
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08:36
Bazooka in de arcade in Zuid Engeland in een pretpark. Mooie kast met plastic bazooka. Zit tegenwoordig ook in Mame blijkbaar.

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:18
Redcat denk ik!

• FairPCsPlease
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 09:03
Starship Command op mijn vader's Acorn Electron microcomputer.

• mkleinman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:35

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Eerste game ooit was denk ik Boulderdash op de C64 van mijn neef. Eerste spel op mijn eigen computer was Rollerball op de MSX.

En eerste spel op de PC was Kings Quest 1.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:44
Pong, op een Philips Odyssey denk ik :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Bart Manshande
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 27-05 10:23
Minecraft PE op een iPad, meer dan de helft van mijn leven geleden

• SonataArctica
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-11 20:06
Magic Tree op mijn opa's MSX!

http://www.jamsx.com/magicaltree

Gitarist van Veil Of Delusions: www.veilofdelusions.com

• RoffaboyS
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-08-2020
Mijne was Pong lol old school op de TV :P

[Voor 6% gewijzigd door RoffaboyS op 15-04-2019 10:15]

https://www.twitch.tv/roffaboys

• Viper_4111
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 19:23
Pong op de TV in het zwart wit waar je ook nog andere games op kon spelen met een druk op de knop :)

Maar wat met het meeste bij is gebleven, Test Drive op de 086 in het magenta, cyaan, wit en de achtergrondkleur zwart :) goede tijden waren dat.

Geen informatie beschikbaar

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:56

Toshirou

Vinyl Surfer

Als ik mij goed herinner moet dat Jazz Jack Rabbit of Aladdin op de pc zijn geweest.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Xiaomi Mi 10 Lite

• Sjeee
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 26-04-2019
Eén of ander vaag vliegtuigspelletje voor de PC, kan alleen niet op de naam komen ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Sjeee schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:14:
Eén of ander vaag vliegtuigspelletje voor de PC, kan alleen niet op de naam komen ...
Wings of Fury?

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjeee
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 26-04-2019
Zou het zomaar eens kunnen zijn, bedankt! _/-\o_

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:55

Grin

Ride si sapis.

Space Invaders, wie kent het niet.
Het tweede spel was Mach 3. Beide games op een 286 16MHz. 8)

[Voor 6% gewijzigd door Grin op 15-04-2019 19:27]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Bintzak
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-11 01:48
Mario bros op de NES

• EricdePeerik
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08:36
Mijn eerste spel op de C64 was trouwens Hunchback. Moest ik tijdens de brand in de Notre Dame toch even aan denken :-(

• Gandalf68
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 26-11 10:21
ski slalom op de zx81 , urenlang een lijst in toetsen en dan paktie iets niet ...hup weg game... grrrrr

Anoniem: 391619

Wij hadden destijds een atari 2600 ik speelde daar als eerste Moon Patrol op en later nog pac-man en nog wat andere wazige titels voordat wij een atari 800xl kochten.

Had liever een MSX2 / Turbo gehad of een C64 destijds :P

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 26-11 11:31

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Pong op een machine zoals deze, op een zwart-wit tv. Zal 1979, of 1980 zijn geweest.

[Voor 11% gewijzigd door Tukk op 17-04-2019 15:29]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• slow whoop
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 25-11 19:25
Boulder Dash op een Schneider CPC 464. Moet in 1985 en/of 1986 geweest zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaak-jan
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23-06-2019
mijn aller eerste spel was putt-putt de reis door de tijd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ties Roelofs
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23-06-2019
Mijn alle eerste game wie ik gespeelde was toch minecraft ! :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 27-05 16:39
Hier ook een, hence avatar :+
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee