Mijnes: Mario Bros op de NES geloof ik!
Anoniem: 4629
Ik meen Tetris. De echte! Op een XT met Hercules monochroom groen scherm.
Potjandorie, da's al lang geleden!
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 26-05-2006 02:12 ]
Memory op een XT met een oranje-zwart 2 kleuren scherm....vette graphics joh! 
Ik ben toch malle pietje niet!
River Raid
Atari 800 XL
nog steeds een roelspel
Atari 800 XL
nog steeds een roelspel
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
"Rogue" , de beste RPG ooit gemaakt......
werkt op elk platform
http://www.win.tue.nl/games/roguelike/rogue/index.html
werkt op elk platform
http://www.win.tue.nl/games/roguelike/rogue/index.html
Pong, op zo'n echte "arcade" machine in een restaurant van van der Valk.
Daarna Pong op een echte witte Pong machine die je op de tv aansloot, met als besturing een draaiknop.
Angel-Eyes, hebben we het over de zelfde machine?
Daarna Pong op een echte witte Pong machine die je op de tv aansloot, met als besturing een draaiknop.
Angel-Eyes, hebben we het over de zelfde machine?
Xenon is tof.. ik heb ze allebij nog op m'n PC....
maar ze hebben zoals gewoonlijk de gebruikelijke speed-bug
maar ze hebben zoals gewoonlijk de gebruikelijke speed-bug
Zo'n zelfde apparaat als pjotrik op de tv, met twee van die draaiknoppen. PONG dus.
Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.
Anoniem: 10341
Samer here!! Pong rulezzz.
Was inderdaad zo een wit kassie met 2"joysticks" met van de draaiknopjes. Je kon er pong op spellen, een soort tennis spelletje, en nog iets van hocky geloof ik.
was echt wel vet. Jammer dat ik niet meer weet waar dat kassie gebleven is. Daarna kwam de C64 (heeeeeeeel veel spellen, welke als eerste er was kweetniemeer). En toen tuurlijk de NES met mario bros.
Was inderdaad zo een wit kassie met 2"joysticks" met van de draaiknopjes. Je kon er pong op spellen, een soort tennis spelletje, en nog iets van hocky geloof ik.
was echt wel vet. Jammer dat ik niet meer weet waar dat kassie gebleven is. Daarna kwam de C64 (heeeeeeeel veel spellen, welke als eerste er was kweetniemeer). En toen tuurlijk de NES met mario bros.
Op de C-64 BlueMax, en toen op de 8086(XT) heb ik Digger, Sopwith en PrinceOfPersia gespeeld en natuurlijk de Summer/Winter games.
Toen op de 386 Alone In The World
Toen op de P-75 Leisure Suit Larry 7
En tot slot op me huidige PC quake ofzow, maar ik speel eigenlijk geen speulen meer.
Greetz!
Toen op de 386 Alone In The World
Toen op de P-75 Leisure Suit Larry 7
En tot slot op me huidige PC quake ofzow, maar ik speel eigenlijk geen speulen meer.
Greetz!
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Anoniem: 1405
hmmm, dat moet Jet Set Willy geweest zijn 
of misschien wel Pineapple Island
da's errug oud
of misschien wel Pineapple Island
da's errug oud
Een soort Tarzan spelletje op de Vic20 (voorloper van c64) Daarvoor nog pong gespeeld op een Atari nogwat. (+/- 1980)
Anoniem: 7739
PC: Double Dragon inclusief ping-pong virus
op een oude Tulp
Philips P2000 (wie kent 'em nog): Splat, prachtspel met alleen tekst. Gaat de parachutist het redden of niet
Philips Gameconsole: Frog
NES: Legend of Zelda
Amiga: Mission Impossible
C64: Boulder Dash
Die goeie oude tijd...
/Off-topic
Iemand enig idee of Asheron's Call al in NL verkrijgbaar is?
Offtopic\
Philips P2000 (wie kent 'em nog): Splat, prachtspel met alleen tekst. Gaat de parachutist het redden of niet
Philips Gameconsole: Frog
NES: Legend of Zelda
Amiga: Mission Impossible
C64: Boulder Dash
Die goeie oude tijd...
/Off-topic
Iemand enig idee of Asheron's Call al in NL verkrijgbaar is?
Offtopic\
Ik weet niet meer wat voor spel het was maar het moet op de Commodore 16 zijn geweest.
Niet?
[Specs]
pac-man!
op de xt met groen monochroomscherm! waar je hoofdpijn van had naar er een uur naar gekeken te hebben.
op de xt met groen monochroomscherm! waar je hoofdpijn van had naar er een uur naar gekeken te hebben.
I wish I had a cool signature like everybody else
NES: Mario 1
PC: M$ Flight Sim 3, want die zat bij de XT
(ook Tulip met Flip virus
)
PC: M$ Flight Sim 3, want die zat bij de XT
Pong, in '78 of zo, met zo'n apparaat op de zwart-wit tv van m'n ouders.
Anoniem: 3885
[nostalgiemode]Zelda, wat een verschrikkelijk koel spel was dat op de NES[/nostalgiemode]
Ik ben nu bezig met Zelda 64.
Sniff sniff...
Ik ben nu bezig met Zelda 64.
Sniff sniff...
Anoniem: 6269
Pong natuurlijk
En ik heb wel eens ergens vaag opgevangen dat die machines door nintendo waren gemaakt???
En ik heb wel eens ergens vaag opgevangen dat die machines door nintendo waren gemaakt???
al had je hem op je kleuren tv aangesloten dan nog was het spel zwart witPong, in '78 of zo, met zo'n apparaat op de zwart-wit tv van m'n ouders.
DIGGER!
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Voor mij was het Pogo Joe op de C64. Was toen heel wat. Kent iemand dat spel? Het lijkt wat op het later door Nintendo geïmmiteerde spel Q-Bert.
Felix, soort boulderdash op m'n 8088XT'tje.
Speelde het eerst op 4,77mhz en toen ik de turbo funtie had gevonden op wel bijna 10mhz! Natuurlijk op een amber hercules scherm.
Speelde het eerst op 4,77mhz en toen ik de turbo funtie had gevonden op wel bijna 10mhz! Natuurlijk op een amber hercules scherm.
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Galaxy op de C65, dat roeleerde wel hoor. evenals wonderboy en natuurlijk de
Supermario Bros en de Gina sisters, allebei xact hetzelfde, alleen iets andere sprites..
Supermario Bros en de Gina sisters, allebei xact hetzelfde, alleen iets andere sprites..
Anoniem: 1501
Pacman op de Videopac 2000 van Philips, een 4kb spelcomputer. Misschien was de naam van dat ding ook wel anders.
Galgje op een P2000T (heb ik nog steeds)
pong (wazig bruin kastje)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Anoniem: 2020
Toch eens kijken of er op internet nog een plaatje te vinden is van die oude pong-machientjes.
Anoniem: 4861
ook pong ! haha wel veel pongspelers hiero
sjeez is wel lang geleden
toen ik mijn c64 kreeg speelde ik vaak een vaag spel met een muis > monty ofzow
sjeez is wel lang geleden
toen ik mijn c64 kreeg speelde ik vaak een vaag spel met een muis > monty ofzow
Volgens mij was het Mario Bros 1 op de NES.
Zaxxon op de C64, sexgames was ook erg grappig, steeds met je yostick heen en weer.....
Castle: ascii art based adventure.
Op de XT natuurlijk
Op de XT natuurlijk
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Thexder, Zeliard, Golden Axe, Xenon, ik ben laatst weer op zoek geweest naar dat soort spelletjes..echt kewl als je die weer terug ziet op je kleurenscherm ('t ziet er eigenlijk niet uit, maar 't is wel kewl)
Niet?
[Specs]
Ik denk een of ander kong fu spel op de C64 ik denk iets van Bruce Lee
of een van die Nintendo lcd spelletjes iets van Mario Bros waarbij je niet de blokjes op de grond mag laten vallen
of een van die Nintendo lcd spelletjes iets van Mario Bros waarbij je niet de blokjes op de grond mag laten vallen
Wolfenstein3D
Niet op voorraad.
Ik heb Paratrooper weer eens gespeeld... Mijn computer is er ietsje te snel voor 
Ik zie er helemaal niks van. Bovendien is dat kanon helemaal niet te besturen!
Heeft iemand een idee?
Ik zie er helemaal niks van. Bovendien is dat kanon helemaal niet te besturen!
Heeft iemand een idee?
ik heb het op mijn vorige computer nog gespeeld met een vertraag progje, maar op m'n P3 niet. Moet ik hem dan vertragen met 99,999%?
Anoniem: 6651
Uhm in ieder geval iets op de atari kweet t niet meer space invaders? uhm golf ofzo of zon spelletje met een stel aapjes in een hok ik weet niet meer welke van deze...
Hero, ook op MSX 1. Dat was nog met zo'n ouderwetse datarecorder. Je moest een half uur laden voor 1 spel
Bas
Bas
Tjielp... een vogel.
bij mij was dat EEN spel dat standaard bij de Atari2600 werd geleverd... welke dat was.. dan moet ik de zolder op en da's eng
"I sit in my room and imagine the future."
Dat waren natuurlijk Miner'49 en Mission Impossible op de C64. Wij hadden een C64 netwerk op school met een echte floppydrive eraan(!)
In de pauzes: tapes klaar, eerst turboloader... dan MI en spelen maar.
Geweldig, wie maakt er nog zulke spellen tegenwoordig? (zucht)
In de pauzes: tapes klaar, eerst turboloader... dan MI en spelen maar.
Geweldig, wie maakt er nog zulke spellen tegenwoordig? (zucht)
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Anoniem: 8209
mijn alleerste spel speelde ik op de apple2.
met spelletjes op tapes en zo'n jostick met een draai dingetje erop. Ik had toen best wel veel spellen dus ik weet niet echt meer met welke ik begonnen ben, mischien was het Montezuma's Revenge ofzo maar eeuh de apple2 is pas een toffe computer! lekker makkelijk programeren
of ohe je dat ook onemt op dat ding... Helaas heb ik 'm niet meer want dat ding zou tegenwoordig een fortuin waard zijn geweest.
Later heb ik zo'n Nintendo gameboy gekocht maar dan kon je niet van cartridge verwisselen ofzo, je kon er dus maar 1 spel opspelen. Erug oud dus...
en zal me 1e Sega ook nooit vergeten...
Wat was dat een super ding... Later een nieuwere sega gekocht waar al een spel opzat met een ventje die steen,schaar en papier(of andere volgorden) moest spelen om van de baas te winnen
.
heb daarna ook nog op de sega de allereerste 32 bit cartridge erop aangesloten, WOW! wat was dat tof zeg... maar ben gelukkig niet gek genoeg geweest om de saturn te kopen...
heb nu een n64 en voel me erg genaaid...
met spelletjes op tapes en zo'n jostick met een draai dingetje erop. Ik had toen best wel veel spellen dus ik weet niet echt meer met welke ik begonnen ben, mischien was het Montezuma's Revenge ofzo maar eeuh de apple2 is pas een toffe computer! lekker makkelijk programeren
Later heb ik zo'n Nintendo gameboy gekocht maar dan kon je niet van cartridge verwisselen ofzo, je kon er dus maar 1 spel opspelen. Erug oud dus...
en zal me 1e Sega ook nooit vergeten...
Wat was dat een super ding... Later een nieuwere sega gekocht waar al een spel opzat met een ventje die steen,schaar en papier(of andere volgorden) moest spelen om van de baas te winnen
heb daarna ook nog op de sega de allereerste 32 bit cartridge erop aangesloten, WOW! wat was dat tof zeg... maar ben gelukkig niet gek genoeg geweest om de saturn te kopen...
heb nu een n64 en voel me erg genaaid...
Anoniem: 4871
Mijn eerste gespeelde game was natuurlijk net als iedereen Mario voor de NES.
Voor de pc 'Raptor', een soort GTA maar dan met een vliegtuig.
IK VIND HEM EIGENLIJK NOG STEEDS COOOL!!
maar heb ik hem nou liggen...
Voor de pc 'Raptor', een soort GTA maar dan met een vliegtuig.
IK VIND HEM EIGENLIJK NOG STEEDS COOOL!!
maar heb ik hem nou liggen...
IK WEET HET!!!Later een nieuwere sega gekocht waar al een spel opzat met een ventje die steen,schaar en papier(of andere volgorden) moest spelen om van de baas te winnen
wij hadden heeeeeel vroeger van die kleine nintendo handheld spelletjes
ik had donkey kong
en 1 of andere wazige mario, dan moest je melk flessen oppakken, en er voor zorgen dat ze in de vrachtwagen kwamen,
dit spel ZOEK IK VOOR OP DE PC
ik had donkey kong
en 1 of andere wazige mario, dan moest je melk flessen oppakken, en er voor zorgen dat ze in de vrachtwagen kwamen,
dit spel ZOEK IK VOOR OP DE PC
Digger> vlak daarna airborne ranger (kent iemand dat nog) en testdrive en prince of persia op de xt
jet set willy op de zx spectrum
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.
Anoniem: 7898
Alex Kidd in Miracle World...
Paper head enzo... Sega Gamemaster II 8 bit roeleert nog steeds zwaar...
Paper head enzo... Sega Gamemaster II 8 bit roeleert nog steeds zwaar...
Weet niet meer welke het eerst, maar goed;
digger,paperboy,airborne ranger,alley cat,prince -megahit,stunts,golden axe,enz.
Volgens mij was paperboy het eerste spel wat ik speelde.
digger,paperboy,airborne ranger,alley cat,prince -megahit,stunts,golden axe,enz.
Volgens mij was paperboy het eerste spel wat ik speelde.
boppie
DIGGER RULEZ VET! ook ik ben hier mee begonnen.is er dan niemand die begonnen is met digger?
DIGGER Roels!
Pong natuurlijk (bij mijn ex-vriendin!) op een of andere wazig spelconsole... good old days!
knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!
Anoniem: 6702
Donkey kong JR op zo'n draagbare Nintendo.
Dat waren nog eens tijden met mooie grafics.
YO
Dat waren nog eens tijden met mooie grafics.
YO
HlpDsk: Mijn aller-aller-aller-aller-eerste spel was Find the nipple 1.0
Anoniem: 5609
Op m'n 286 was het eerste spelletje wat ik had Commander Keen dat was pas lache 
Mzzl,
Wim
Mzzl,
Wim

Test Drive 1: met zo'n lekkere ster in je voorraam als je ergens tegenaan reedt.
Anoniem: 534
hmm.. volgens mij Kung Fu op de MSX uit '81, of 't was dat Death Track op de hercules
dat spel was echt vooruit in z'n tijd.. 3d-racespel met wapens, upgrades, etc.. jammer dat ie al veel te snel gaat op een 386/33 en MoSlow helpt niet..
dat spel was echt vooruit in z'n tijd.. 3d-racespel met wapens, upgrades, etc.. jammer dat ie al veel te snel gaat op een 386/33 en MoSlow helpt niet..
Zo'n draagbaar LCD spelletje met Smurfen was m'n eerste spelletje. Ook heb ik wel eens pong gespeeld (met van die paddles).
Eerste spel op een "echte" computer was Pits Stop op de C=64
Eerste spel op een "echte" computer was Pits Stop op de C=64
Ik ga mee.... PONG natuurlijk!
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Mijn eerste spellen (Chronological)
Mouser MSX1
VampireKiller MSX2
Mario2 op Nes
Gargoyles Quest Gameboy
Altered Beast MegaDrive
Mario4 SNES
Daytona USA Saturn
FF7 Playstation
Zelda N64

SoulCalibur Dreamcast
Digimon Wonderswan
Mouser MSX1
VampireKiller MSX2
Mario2 op Nes
Gargoyles Quest Gameboy
Altered Beast MegaDrive
Mario4 SNES
Daytona USA Saturn
FF7 Playstation
Zelda N64

SoulCalibur Dreamcast
Digimon Wonderswan
Overigens,... Mij dierbaarste stuph is:
Hydlide3 + stapel Konami spellen (boxed as new) voor MSX2 en
stapel Square spellen voor SNES
Nogmaals N64
de meest kotsbaarlijke aankoop ooit. Eigenlijk stafbaar gewoon zo'n afzetterij. (Waar zijn mijn beloofde SGI Workstation graphics??)
Hydlide3 + stapel Konami spellen (boxed as new) voor MSX2 en
stapel Square spellen voor SNES
Nogmaals N64

Anoniem: 8209
in je dromen
ik heb ook zo'n ding
pokke kast
quake64

goldeneye64

en dat zijn onu de beste spellen die ik heb
ik heb ook zo'n ding
pokke kast
quake64

goldeneye64

en dat zijn onu de beste spellen die ik heb

Doktertje, samen met mijn buurmeisje.
Vervolgens postkantoortje, toen we wat ouder waren.
Vervolgens postkantoortje, toen we wat ouder waren.
Houdoe
Primeur: Zantax!
Op onze ouwe 486 (toen nog een 286
)
Op een bootable 5,25" floppy!
Op onze ouwe 486 (toen nog een 286
Op een bootable 5,25" floppy!
Anoniem: 1626
ook pong op een witte philips bak
je had daarop 3 varianten... hockey,tennis en squash
je had daarop 3 varianten... hockey,tennis en squash
dat zal op m'n pa's Atari ST geweest zijn.
een Arkanoid-kloon: "Arka" , kicke spel!
een Arkanoid-kloon: "Arka" , kicke spel!
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Alleycat!!!
Dat zenuwespel met die kat in die straat.
Onderaan liep zo'n bulldog. Er stonden een aantal vuilisemmers op de grond. Daar moest je dan opspringen en van daar moest je op de schutting springen. Van de schutting weer in de waslijnen en vandaar weer in een raam. Kwam je in zo'n raam terecht dan kreeg je een nieuw scherm waarin je een opdracht moest uitvoeren.... (Hoe sneller hoe hoger de score)
-Vissen vangen in een kom
-Muizen vangen in een kaas
-Bakjes leegdrinken van honden
-3 dingen pakken in een kast (met spin als vijand)
Daarvoor speelde ik Snake op een pc lager dan 286. Oh ja, en Beast dat was ook leuk. Het leuke was dat de pc (iets HEEL TRAAGS) te traag was om Beast op een normale snelheid te spelen. Gevolg, je kon een onwijs hoge score halen omdat snelheid 10 niet sneller werd dan snelheid 1
Dat zenuwespel met die kat in die straat.
Onderaan liep zo'n bulldog. Er stonden een aantal vuilisemmers op de grond. Daar moest je dan opspringen en van daar moest je op de schutting springen. Van de schutting weer in de waslijnen en vandaar weer in een raam. Kwam je in zo'n raam terecht dan kreeg je een nieuw scherm waarin je een opdracht moest uitvoeren.... (Hoe sneller hoe hoger de score)
-Vissen vangen in een kom
-Muizen vangen in een kaas
-Bakjes leegdrinken van honden
-3 dingen pakken in een kast (met spin als vijand)
Daarvoor speelde ik Snake op een pc lager dan 286. Oh ja, en Beast dat was ook leuk. Het leuke was dat de pc (iets HEEL TRAAGS) te traag was om Beast op een normale snelheid te spelen. Gevolg, je kon een onwijs hoge score halen omdat snelheid 10 niet sneller werd dan snelheid 1
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec