mm. ff denken.. pole position op die oude atari 2600 of zo.. ma het mooiste vond ik nog altijd ninja op de C64..
god heb ik daar tijd aan besteed.. aan die C64 met dd flops! haha
Anoniem: 16195
Het eerste spel dat ik me kan herrinneren is Dino Egg, nog op zo'n prehistoriesche computer dat ik de naam niet eens meer weet
Op de PC? Een zeer prehistorische Pacman clone gemaakt in ASCII tekens. Go figure
Eerst "grafische" spel.. dat was denk ik wel Alley Cat van IBM... en dan hebben we het over 1987.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Anoniem: 15323
Of was het het spelletje Prehistoric, dan moest je met een kuppelk beren etc neerslaan. Het hoofdfiguurtje uit het spel was een prehistorisch ventje....
Anoniem: 22716
California games op de C64 
En de eerste game op een PC speelde ik bij een vriendje die toen een 386 MET cd-romspeler had! Dat was duke nukem 2 ofzo, in elk geval een platform versie van duke nukem (konden we alleen spelen als zijn moeder naar de supermarkt was, want zij vond het te gewelddadig en had liever gezien dat we het bij Patience van windows 3.1 hielden)....
En toen zaten we ook nog vaak te bekvechten waarop spelletjes nou mooier waren: mijn c64 of de PC van zijn ouders... maar hij had wel weer een heel mooi autorace spelletje. Helaas geen flauw idee meer hoe dat heette. Heeft iemand nog een idee welk spel dat zou kunnen zijn? Dan zag je de auto voor je in het beeldscherm en moest je bij borden stoppen om te tanken (kwamen we pas na een maand achter
)... en soms hele mooie effecten zoals sneeuw of mist!
En de eerste game op een PC speelde ik bij een vriendje die toen een 386 MET cd-romspeler had! Dat was duke nukem 2 ofzo, in elk geval een platform versie van duke nukem (konden we alleen spelen als zijn moeder naar de supermarkt was, want zij vond het te gewelddadig en had liever gezien dat we het bij Patience van windows 3.1 hielden)....
En toen zaten we ook nog vaak te bekvechten waarop spelletjes nou mooier waren: mijn c64 of de PC van zijn ouders... maar hij had wel weer een heel mooi autorace spelletje. Helaas geen flauw idee meer hoe dat heette. Heeft iemand nog een idee welk spel dat zou kunnen zijn? Dan zag je de auto voor je in het beeldscherm en moest je bij borden stoppen om te tanken (kwamen we pas na een maand achter

Anoniem: 16243
ikke!!!is er dan niemand die begonnen is met digger?
DIGGER Roels!
edit:
smily werkte niet
smily werkte niet
Anoniem: 29993
Of minesweeper op de vectrex of tennis op de philips 2000. Ik weet niet meer welke we het eerste hadden.
Oh wacht.. daarvoor hadden we ook nog de lcd games niet? hmmmzz.. dan is het die orange donkey-kong.
Of dokter
bibber hahaha.. of telt die niet mee?
Oh wacht.. daarvoor hadden we ook nog de lcd games niet? hmmmzz.. dan is het die orange donkey-kong.
Of dokter
Super Mario Bros od de NES 8 bit.
Een of ander spel op de Atari waar ik de naam niet meer van ken. En nog het eea op de C64, weet niet meer precies welke als eerste.. 
Op de PC (XT/086, 4.77Mhz!!
) was 't digger meen ik.. En ik had ook nog cat, en een of ander pinball spel. Met een CGA kleurenmonitor, was heel bijzonder in die tijd (meeste mensen hadden nog monochrome).
Op de PC (XT/086, 4.77Mhz!!
#
Anoniem: 26306
Xenon 2, de beste in z'n soort,
meer dan 10 jaar later nog eens gedownload,
en in 1 keer uitgespeeld
meer dan 10 jaar later nog eens gedownload,
en in 1 keer uitgespeeld
Anoniem: 26543
OH JONGE!!!Op zaterdag 07 juli 2001 10:21 schreef ftpsurver het volgende:
Of was het het spelletje Prehistoric, dan moest je met een kuppelk beren etc neerslaan. Het hoofdfiguurtje uit het spel was een prehistorisch ventje....
DIT was een VET SPEL!!!!
dit heb ik ook veel gespeeld, als ik dit nog ooit ergens kan vinden!!
echt zwaar tof
Operation Wolf en Ugh-lympics op C64
Super Mario World op de SNES
Privateer 2 en Larry 7 op PC
en spellen op de Atari en Videopac waarvan ik de namen niet eens meer weet, maar waarmee ik hele dagen spelend heb doorgebracht.
Super Mario World op de SNES
Privateer 2 en Larry 7 op PC
en spellen op de Atari en Videopac waarvan ik de namen niet eens meer weet, maar waarmee ik hele dagen spelend heb doorgebracht.
Sonic: The Hedgehog
Ook de rest van gespeeld, was de beste van heel Overijssel Gelderland Drente
jochie van 10 toen hehehehehehhehe zag die studentjes kijken 
Greetingz,
Ook de rest van gespeeld, was de beste van heel Overijssel Gelderland Drente
Greetingz,
Mijn eerste spel was "RIK". Dat was zo'n programma op een 5,25" flop waar 100 spellen/mini progjes op stonden. Zoals het laten zien van je leeftijd in seconden, bioritme, dieptebommen gooi. Limonade verkopen met alleen tekst. Zoals van "Het is vandaag 30 graden, onbewolkt. Hoeveel reclame borden wil je plaatsen a 0,50 cent. En hoe duur wil je de limonade verkopen per glas"?
Een een superkoele adventure "Korenvliet". "Je ziet een buldozer voor je staan, waar ga je heen"? Typ: oost, west, noord, of zuid.
Dat soort spellen had ik als eerste.
Een een superkoele adventure "Korenvliet". "Je ziet een buldozer voor je staan, waar ga je heen"? Typ: oost, west, noord, of zuid.
Dat soort spellen had ik als eerste.
Y'24
op de atari, een 1 of ander doolhof spel in z/w met een soort draakachtig figuur , en hele funky enge sounds vond ik toen
toch echt pong als eerste spel gespeeld.
daarna met een colecovision spellen zitten spelen. super cobra,venger,lady bug, temple of apshai,etc
daarna met een colecovision spellen zitten spelen. super cobra,venger,lady bug, temple of apshai,etc
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Mario op de Nes die daar was ik helemaal bezeten van, heb ik heel wat vrienden aan verslaaft gemaakt
Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.
Anoniem: 28695
Prince of Persia bij de buurman,ik had toen nog geen pc dus daar elke dag naartoe om dat verslafende spelletje te spelen
Het ergste is nog dat al die spellen compleet in je geheugen gebrand zijn, ik weet nog steeds alle geheime plekken van wolvenstein en al dat soort gedoe.
Het ergste vind ik nog het muziekje van alley cat ofzo,
, die weet ik nog steeds, misschien kan ik wel effe IBM daar alsnog voor aanklagen
Het ergste vind ik nog het muziekje van alley cat ofzo,
Space Invaders, CGA versie
Kickass hoor !
Mother, will they like this song?
Simcity deluxe dacht ik op onze 486.
Verder weet ik nog erg goed de cheats van Doom
. IDDQD voor god mode en IDKFA voor menutie en wapens. Volgens mij was IDKROZ om door de muren te kunnen lopen
. Die code's zal ik NOOIT meer vergeten
.
Verder weet ik nog erg goed de cheats van Doom
Anoniem: 7299
mn eerste spelletje was van donald duck die (dacht ik) een speeltuin bij elkaar kon sparen door verschillend werk te doen zoals fruit in fruitkistjes doen enzo, ik was er helemaal verslaafd aan!
mens erger je niet 
eerste spel op een compu alike was zo'n klein hand-held dingetje.
Meen dat het peterpan was
Op de oude olivetti was het 'alley cat' en 'digger' , weet niet meer welke ik nou et eerst speelde
eerste spel op een compu alike was zo'n klein hand-held dingetje.
Meen dat het peterpan was
Op de oude olivetti was het 'alley cat' en 'digger' , weet niet meer welke ik nou et eerst speelde
Anoniem: 26793
Indiana Jones: fate of Atlantis of
Monkey Island 2, LeChucks revenge,
en dat op mijn 6e
Monkey Island 2, LeChucks revenge,
en dat op mijn 6e
frogger op de MSX (dingetje van philips
)
groen zwart scherm..... joystickje!! geweldig ding dat....
2 floppy drives.. 2 card readers (ala nes groote)
helaas na tijdje bij sloop terechtgekomen
ding had over de 8900 spellen
(niet alles was goed, maar goed)
het was echt vreed
floppys toen nog bewaard,. maar konden niet op 386
baal nog steeds dat dat ding weg is
het was de perfecte game machine.. zelfs nog voor deze tijd (voor arcade games)
groen zwart scherm..... joystickje!! geweldig ding dat....
2 floppy drives.. 2 card readers (ala nes groote)
helaas na tijdje bij sloop terechtgekomen

ding had over de 8900 spellen
het was echt vreed
floppys toen nog bewaard,. maar konden niet op 386
baal nog steeds dat dat ding weg is
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
DIE KENNIK!!!Op zondag 08 juli 2001 20:10 schreef _Sanniej_ het volgende:
mn eerste spelletje was van donald duck die (dacht ik) een speeltuin bij elkaar kon sparen door verschillend werk te doen zoals fruit in fruitkistjes doen enzo, ik was er helemaal verslaafd aan!
dies echt geweldig!!
die had ik op de MSX dus... je had ze ook voor apple geloof ik?
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Anoniem: 21082
Ik denk dat dat pacman op mn ouwe sharp basic was (met alle software op cassettebandjes, oh yeah
)
Anoniem: 21082
Jup, die's van Al Lowe (in het begin heeft Sierra een paar games in opdracht van Disney gemaakt), de maker van Leisure Suit LarryOp zondag 08 juli 2001 20:10 schreef _Sanniej_ het volgende:
Kheb 'em hier nog liggen (de PC versie)... kzal 'em 'es opzoeken
Leisure suit Larry op een 386 geloof ik
ben-bits op een home computer... dikke bak!!!!! 3 minuten laden om pacman te kunnen spelen
hallo
Digger was ook mijn allereerste spel.. 4 kleuren.. pc-speaker.. geen muis..Op woensdag 21 juni 2000 17:13 schreef -=!ME!=- het volgende:
DIGGER!
ahh
Nostalagie.. Ik was 5 jaar oud...
IDD, Digger rulez!
Mijn eerste spel was trouwens op een 8086, nl. "Castle".
Helemaal in 1 oranje kleur!
Mijn eerste spel was trouwens op een 8086, nl. "Castle".
Helemaal in 1 oranje kleur!
Godfather Bodybuilding topic reeks
Ik speelde iets met Donald duck, je moest dan gaan werken en als je dan geld had kon je daar dingen van kopen, vond ik altijd heel leuk.
Dat was al op een Commadore 64
tennis
( met een verticaal balkje wat je omhoog en omlaag kon bewegen via een grote draaiknop )
( met een verticaal balkje wat je omhoog en omlaag kon bewegen via een grote draaiknop )
Die ken ik ook, was wel leukOp maandag 09 juli 2001 08:36 schreef Kayz het volgende:
Ik speelde iets met Donald duck, je moest dan gaan werken en als je dan geld had kon je daar dingen van kopen, vond ik altijd heel leuk.
Ik weet niet meer welk spel het was... maar volgens mijn ouders was ik al aan het gamen toen ik 4 was 
op een atari
op een atari
PSN: Houtvlot
Anoniem: 8004
Deze bedoel je??Op maandag 09 juli 2001 08:36 schreef Kayz het volgende:

Was idd een te gek spel!
edit:
Dit spel en een heleboel andere (MSX, commodore64, Atari etc.) kun je vinden op http://www.classicgaming.com, naar mijn weten helemaal legaal.
Dit spel en een heleboel andere (MSX, commodore64, Atari etc.) kun je vinden op http://www.classicgaming.com, naar mijn weten helemaal legaal.
fly op de atari! Was een groot blokje dat blokjes kon afschieten op een kleiner blokje anders vrat dat kleine blokje je op!!
ik denk dat het Holeman was op de C64.
Daarbij moest je springen over van die kuilen en bukken voor bomen. Opstarten van een bandje..pfffff.
Daarbij moest je springen over van die kuilen en bukken voor bomen. Opstarten van een bandje..pfffff.
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Moet denk ik toch wel Boulderdash op de C64 geweest zijn, maar kan ook nog Moonbuggy geweest zijn... een beetje met een autootje over gaten springen en bommen wegknallen...
Ik denk dat het Space Invaders was, op de originele kast... (eerst een gulden er in dus
)
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
pong op een of andere lompe hele ouwe console waar je ook een geweer aan kon doen: zwart wit
Geen idee... Één of ander MSX-spel.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
alex kid op de sega master system II (8 bit console)
oooh wat was DAT TOEN EEN VET SPEL !!!!

the good old days
oooh wat was DAT TOEN EEN VET SPEL !!!!
the good old days
ROX 64 van Llamasoft op (je raad het vast wel) de C=64..
Dit was het spelletje wat je er toen bij kreeg (stond op cassettebandje) en was met een maanlander.. Het was echt heeeeel erg slecht
Was ik even blij dat er later zoiets als Copy-parties en diskdrives kwamen
Eerste spelletje op m'n XT was volgens mij Tetris (CGA)..erg veel gespeeld
Dit was het spelletje wat je er toen bij kreeg (stond op cassettebandje) en was met een maanlander.. Het was echt heeeeel erg slecht

Was ik even blij dat er later zoiets als Copy-parties en diskdrives kwamen
Eerste spelletje op m'n XT was volgens mij Tetris (CGA)..erg veel gespeeld
een of ander spel op de Commodore 16 
weet niet meer precies hoe dat ging... iets met een poppetje dat over kuilen en andere dingen moest springen (soort mario, maar dan ouder en simpeler)
hehe, dat waren nog eens tijden...
errug lang terug btw...
weet niet meer precies hoe dat ging... iets met een poppetje dat over kuilen en andere dingen moest springen (soort mario, maar dan ouder en simpeler)
hehe, dat waren nog eens tijden...
errug lang terug btw...
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Pong
Op de PC (8088): Janitor Joe en Pacman
Op de speelkast: Space Invaders later Outrun
Op de Commodore Vic-20: Chopper
Op de PC (8088): Janitor Joe en Pacman
Op de speelkast: Space Invaders later Outrun
Op de Commodore Vic-20: Chopper
Tennis met twee staafjes en een vierkant balletje....
Je kon ook squashen tegen jezelf...
Met zo'n kastje waaraan je moest draaien om het staafje te verplaatsen..
Coole 3D!!
Je kon ook squashen tegen jezelf...
Met zo'n kastje waaraan je moest draaien om het staafje te verplaatsen..
Coole 3D!!
Sign of my Time
Epic Olympic Wintergames op een Commedore Colt of Gold ofzow...
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Anoniem: 22716
Jahaa!Op maandag 09 juli 2001 08:36 schreef Kayz het volgende:
Nu je het zegt: dat was ook het eerste spel wat ik ooit gespeeld heb!
Dat was toen die c64 nog van mijn oom was en ik daar op bezoek was. Dan moest je in een straat allerlei winkels/bedrijven binnenlopen, daar geld verdienen en daarvoor speeltuin onderdelen voor kopen voor die 3 kleine ettertjes
Ik ben begonnen met gamen toen ik 4 was 
effe denken .... ik heb ROTT, DOOM, Duke NUkem 3D, FS5 , en nog veel meer oude spellen, ook had ik BLOOD gespeelt en pacman ofcuz, als eerst hadden wij een 386
Had ook zo'n spel dat je een taxi bestuurde en dan de mensen ophaalde, hun betalen stapte ze uit moest je ze dood rijden
effe denken .... ik heb ROTT, DOOM, Duke NUkem 3D, FS5 , en nog veel meer oude spellen, ook had ik BLOOD gespeelt en pacman ofcuz, als eerst hadden wij een 386
Had ook zo'n spel dat je een taxi bestuurde en dan de mensen ophaalde, hun betalen stapte ze uit moest je ze dood rijden
-out run op de c64
-paperboy 286
-double dragon 286
-tie fighter 486 (!)
en nu speel ik bijna alleen nog maar cs en ut
-paperboy 286
-double dragon 286
-tie fighter 486 (!)
en nu speel ik bijna alleen nog maar cs en ut
Volgens mij was dat paratrooper op een ... Hercules ofzow?
iig zo'n ding met een huuge removable hdd
waar dat 5 MB op kon ofzo
was nog van m'n pa geloofik 
Was trouwens echt wel een wreed spel
C64 tijd, moest je van die vliegtuigen neerknallen enzo, op de PC ben ik begonnen in de Digger/Aldo/Moria tijd
Dat was mario bros 1 op de NES. het was zelfs de launchday van dat apparaatje
Pong, in kleur! Bij m'n oma
Later zelf de Z/W versie gekocht op een rommelmarkt.
Ik heb ze allebij nog
C64: supermorph, blue max.
PC: Alleycat
Spectrum: Batman
Later zelf de Z/W versie gekocht op een rommelmarkt.
Ik heb ze allebij nog
C64: supermorph, blue max.
PC: Alleycat
Spectrum: Batman
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Frantic Freddie op de C64.....bikkelste soundtrack OOIT ( vooral de interludes
)!
Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!
Patience, op de 386 laptop van m'n pa 
daarna price of persia, lemmings, en dat soort spelletjes
daarna price of persia, lemmings, en dat soort spelletjes
Zo te lezen ben ik een echte freak. 
Ben begonnen met een vaag Atari bakje die je aan de tv moest sluiten via de RF-ingang.
Op het kastje zaten een aantal zwarte opstaande met groom randje knopjes. Die je naar boven of naar beneden kon klikken (waren 2 standen) Waaronder, 1 player of 2 player. Type game. Jaja, meerdere mogelijkheden.
Tennis, met 1 padje per persoon of een andere met 2 padjes per persoon. Volgens mij waren er nog meer opties, al zo lang geleden alweer.
Daarna de C64, MSX-1, Amiga (blijft een kewl ding, vooral in die tijd, tering wat heb ik me veel tijd zitten spanderen aan het configgen aan die bak, super relaxed booten etc etc) en toen langszaamaan maar de PC kant op gegaan.
Ben begonnen met een vaag Atari bakje die je aan de tv moest sluiten via de RF-ingang.
Op het kastje zaten een aantal zwarte opstaande met groom randje knopjes. Die je naar boven of naar beneden kon klikken (waren 2 standen) Waaronder, 1 player of 2 player. Type game. Jaja, meerdere mogelijkheden.
Tennis, met 1 padje per persoon of een andere met 2 padjes per persoon. Volgens mij waren er nog meer opties, al zo lang geleden alweer.
Daarna de C64, MSX-1, Amiga (blijft een kewl ding, vooral in die tijd, tering wat heb ik me veel tijd zitten spanderen aan het configgen aan die bak, super relaxed booten etc etc) en toen langszaamaan maar de PC kant op gegaan.
BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
ik heb vroeger mijn eerste games gespeeld op de
en de

en de

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Anoniem: 45997
Beast op een groen-scherm-XT machine. Lekker schuiven met blokjes en "H"-tjes pletten.
Als allereerste was dat Ferrari Grand Prix op m'n oude Gameboy
Op PC was m'n eerste game Indy 500
Op PC was m'n eerste game Indy 500
[ Voor 0% gewijzigd door Fuelke op 06-08-2007 20:44 . Reden: waar zo'n oud topic niet goed voor is, spelfouten eruit halen na meer dan 5 jaar :+ ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Wow, heeft iemand ook een topic uit een dikke laag stof gehaald, mijn eerste spel zal of Castle of Ally Cat op de Tandy 1000 zijn.
hmm ik geloof dat een of ander karate spelletje was op de commadore 64 en dat spelletje hete "karate".
ik schrok altijd als er iets met een verschrikkelijke knal het beeld op kwam, tsja kwas toen nog maar 5 ofzo
Eerste spel op 'eigen' computer was rockford. zwaar roelerend spel waarbij je in een van zijkant gezien gangenstelsel tussen blokjes moet doormanouvreren, vijanden ontwijken (of met blokje...) en muntjes verzamelen. En dan binnen de tijd weer bij de exit zijn.. Ik heb nog nooit zo'n moeilijke versie van dit gametype meer gezien naderhand..
maarre allereerste spel.. duplo ofzo
maarre allereerste spel.. duplo ofzo
Localhost is where the heart is
Heb ook nog een atari2600 thuis liggen, maar die kon ik pas van iem anders overkopen toen die de nes binnenhaalde (we speelden altijd samen op die atari.. *zucht* goeie herrineringen aan.. Dark chambers, pole position, etc..
Localhost is where the heart is
Mijn game ontgroening was Pacman,,en Pong.
Toen een hele tijd niks gedaan met pc of wat dan ook,
En sinds een jaar besmet met pc virus,
de ontgroening toen:
Delta Force 2,,
Toen een hele tijd niks gedaan met pc of wat dan ook,
En sinds een jaar besmet met pc virus,
de ontgroening toen:
Delta Force 2,,
Blue Max op de Commodore 64.
Paratrooper ja, op m'n Commodore PS-20, met een Hercules scherm ja, zwaar verslavend!Op zaterdag 25 augustus 2001 13:15 schreef Terranca het volgende:
Volgens mij was dat paratrooper op een ... Hercules ofzow?iig zo'n ding met een huuge removable hdd
waar dat 5 MB op kon ofzo
was nog van m'n pa geloofik
Tron, op een Philips P2000, zo'n supergrote bak met van die minitapes en mooi groen beeldscherm.
Nu heet het Snake, in 198* nog niet

edit-nou vergeet ik mijn Atari 2600 met Pong, was dat nou ervoor of erna?-
Nu heet het Snake, in 198* nog niet
edit-nou vergeet ik mijn Atari 2600 met Pong, was dat nou ervoor of erna?-