The devil is in the details.
Verwijderd
Op maandag 01 oktober 2001 19:57 schreef Marc00 het volgende:
is niemand geinterresseerd in een radeon 8500 voor 750/800,-?
Verwijderd
maar denk dat je mij wel voor 2 zou kunnen noteren.
maar ik wil wel een beetje garantie. kan ik dus wel vergeten als het uit de us moet komen
ik hoop maar dat ie in NL niet veel duurder gaat kosten. 1000,- voor een videokaart vind ik gewoon aso.
misschien deze winter nog als de prijzen wat dalen
dus zoals het nu loopt doe je mee?Op maandag 01 oktober 2001 19:33 schreef Liggie het volgende:
Als het uiteindelijke bedrag onder de Fl 900,- blijft heb ik zeker weten interesse.
(ff voor de zekerheid)
zeg het me als ik je echt voor 2 kan noterenOp maandag 01 oktober 2001 20:34 schreef Hunger het volgende:
Wil nog even wachten op de een "betrouwbare" revieuw ,
maar denk dat je mij wel voor 2 zou kunnen noteren.
volgens mij heeft Sanders die site dus als hij nou ff die site aan mij doorgeeft ben ik/zijn wij je erg dankbaar
De Geforce 3 is nog steeds sneller, omdat ie al best lang uit is en de drivers dus al geoptimaliseerd zijn en bij de Radeon 8500 zijn ze dat nog niet. En een voordeel van de Radeon 8500 is dat ie (in amerika en duitsland enzo) goedkoper is dan de Geforce 3 terwijl ie niet zoveel slomer is.Op maandag 01 oktober 2001 20:31 schreef GambitRS het volgende:
ik wacht ff totdat ze betere drivers uitbrengen. Dalijk hebben ze zoiets als "Zo, we hebben er genoeg van verkocht, laten we maar wat anders gaan doen" en dan slechte driver support geven.... zoals gewoonlijkZoals het nu eruit ziet is de Geforce 3 sneller, terwijl de Radeon theoretisch Geforce aan het kontschoppen is, dus die drivers zijn wel heel erg brak.
http://brook.pricewatch.com/search/searchcat.asp?s=8500&c=Video+Cards&i=37&ct=Computer ?Op maandag 01 oktober 2001 21:38 schreef Marc00 het volgende:
ik zag ook ergens dat iemand een Radeon voor 250 dollar kon kopen, als iemand mij die link nou is geeft dan kan de prijs dalen naar zo'n 740,- (incl BTW en verzend. als er 5 Radeon's besteld worden)
Maar de meeste winkels leveren niet buiten de US
Voor 750 piek wil ik ook wel meedoen,maar dan moet ik eerst zeker weten dat de prijs niet hoger gaat worden en hoe het met garantie zit...
Verwijderd
M`n zwager heeft een kennis en familie in amerika
zitten en gaat kijken of die wat willen regelen , als zijnde voor post adres te fungeren .
Heb je trouwens de laatste post gezien in deze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/280887 Marc00 ?
weet iemand wat er nou precies staat?We do not ship to P.O. Boxes, APO, FPO and Hotels! CANANDA - Please select UPS Canada Standard for shipping method. Other countries outside of US & CANADA please select UPS Worldwide Express or UPS Worldwide Experdited. International clients - You're responsible for shipping cost plus Custom Duties & other taxes (please check with your custom). All International orders (including CANADA) must select PRE-PAID method only - SORRY we DO NOT accept INTERNATIONAL CREDIT CARDS for payments. International clients you're responsible for Custom duties & Imported Taxes, thank you.
Dus als iemand die catalogus heeft spit hem ff na op de Radeon 8500. Ander nieuws van winkels in NL is natuurlijk ook welkom
Ik wil hem misschien ook bestellen in de VS, maar bij Eb kost hij incl. shipping $ 354 is Fl. 884,- ik weet niet of over dat bedrag nog btw gaat anders, kom je rond de 1000,-.
Ik heb het nu over de Retail van ATI zelf en niet de andere merken.
Ik kijk het nog een weekje aan, mocht er geen schot inzitten, dan bestel ik in de VS.
Het is ivm garantie natuurlijk veel handiger om gewoon in NL
te bestellen maar als het erg gek met de prijs wordt of het duurt weer eeuen, dan is het, hop bij de VS bestellen
Niet op voorraad.
-dezelfde die mij als een van de eerste op de hoogte brachten van de Radeon I pixel shader "affaire"
-mij vanaf het begin verteldend at OEM op 166 zouden lopen en RETAIL op 183
-Dat de SE een soort geruisloze wissel zou worden
-De radeon II wel 8.1 shaders zou hebben, ya zelfs toen iedereen bijna bij de bakken neer ging zitten wist ik zeker dat ze er wel in zouden komen.
Lijkt me dus wel een betrouwbare bron, en ik vreet mijn hoed op als hij een stuk langzamer is als een GF3 Ti 500.
Wat BTW wel erg boeiende info is is dat de HyperZ II van ATi duidelijk beter is dat de Z occlusion culling van nVidia, kijk maar naar village mark, zelfs een Radeon I op 183/183 is even snel als een GF3
en een R7500 crosst hem voorbij.
vind ik erg interressant.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Maar Radeon8500 wil ik ook graag , wil alleen eerst een beetje overzicht van het aanbod
Staat op de site van enpcWe apologize but we're NO LONGER accepting international orders! Thank you for shopping with us.
Verwijderd
Shop : PCMall
ATI Radeon 8500
64MB AGP video card PC $259.00
Buy Now!
link
--------------------------------------------------------
shop : Tigerdirect
ATI Radeon 8500 64mb AGP
Revolutionize your 3D gaming experience! With 64MB DDR memory and intelligent architecture, RADEON 8500 gives you the new level of character realism and texture ...
Price $289.99
Usually ships within 7 - 14 Days
link
Verwijderd
Shop : eCOST.com
Price : $248.84
Geen verzendkosten boven $500!
ATI Radeon 8500
64MB AGP video card
*3-Year Warranty*
link
1) daarna op search drukken.
Verwijderd
hmm... let the orders beginOp dinsdag 02 oktober 2001 10:39 schreef lange het volgende:
boven de $500 geen verzend kosten bij die ecost.com
At this time, eCOST.com does not accept orders shipping to international addresses.
We define it as an international order when the order is to ship to an address outside the 50 United States of America. We do accept international credit cards for shipments within the 50 United States of America.
Verwijderd
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:09 schreef EvolutionX het volgende:
quote:
At this time, eCOST.com does not accept orders shipping to international addresses.
We define it as an international order when the order is to ship to an address outside the 50 United States of America. We do accept international credit cards for shipments within the 50 United States of America.
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:09 schreef EvolutionX het volgende:
quote:
Op mandag 01 oktober 2001 ??? schreef hunger het volgende:
M`n zwager heeft een kennis en familie in amerika
zitten en gaat kijken of die wat willen regelen , als zijnde voor post adres te fungeren .
Verwijderd
248*2.42=600,16 gulden
even de schipping niet meegerekend
Dat is 300 gulden minder dan dat ik voor mijn rADEON heb betaald dus wil ik ook wel meedoen
maar hoe doen we dat hier in NL dan ?
Ik ga niet zomaar iemand 600 gulden toesturen en een papiertje met mijn adres erbij of diegene zo vriendelijk zou willen zijn om mij ff die Radeon te pasen
I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
bankgarantieOp dinsdag 02 oktober 2001 13:11 schreef Dethroned het volgende:
Even voor de duidelijkheid;
248*2.42=600,16 gulden
Dat is 300 gulden minder dan dat ik voor mijn rADEON heb betaald dus wil ik ook wel meedoen
maar hoe doen we dat hier in NL dan ?
Ik ga niet zomaar iemand 600 gulden toesturen en een papiertje met mijn adres erbij of diegene zo vriendelijk zou willen zijn om mij ff die Radeon te pasen
+invoerrechten...Op dinsdag 02 oktober 2001 13:11 schreef Dethroned het volgende:
Even voor de duidelijkheid;
248*2.42=600,16 gulden
Reken dus maar op een bedrag van ongeveer 750,-
DUS 600 piek voor kaart (ik ga even uit van bovenstaande prijs) 100 piek vervoerskosten(ik zeg maar wat) 700 totaal en DAAR 19% over, get it? mooi, erg listig dat de douane dit zo uitvoerd, maar het nou eenmaal zo, let er dus een beetje op
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
Zelf ben ik trouwens geintresseerd in een 7500. Denk dat het weinig uitmaakt hehehe
weet jij het (email)adres van de distibuteur van Ati in Nederland (en anders in Amerika)Op dinsdag 02 oktober 2001 15:13 schreef Zotty het volgende:
Misschien een idee om contact op te nemen met een distributeur van ATi in Nederland en daar massaal in te kopen ? Is goedkoper dan als eindgebruiker bij een winkel (US of NL maakt daarbij niet uit), geen invoerrechten en geen torenhoge verzendkosten. Of anders via via. Moet zeker te doen zijn
Zelf ben ik trouwens geintresseerd in een 7500. Denk dat het weinig uitmaakt hehehe
kunnen we daarlijk een Radeon 8500 voor 600,- kopen (met BTW en verzendkosten)
Verwijderd
Het schijnt dat ATI de prijzen voor nederland nog niet heeft vrijgegeven, dus daar kon mij (nog) niets over vertelt worden. Zodra het wel bekend is word ik terug gebeld
Verwijderd
We zullen zien. Er is maar 1 manier om daar achter te komenOp dinsdag 02 oktober 2001 15:24 schreef Marc00 het volgende:
dat is eigenlijk wel slim, want als je het ordert bij de distributeur in Amerika dan zal je wellicht goedkoper uit zijn (ik denk niet dat de NL'se distributeur goedkoper zal zijn dan de amerikaanse winkels)
kunnen we daarlijk een Radeon 8500 voor 600,- kopen (met BTW en verzendkosten)
Distibuteurs in NL volgens ATI site:Op dinsdag 02 oktober 2001 15:21 schreef Marc00 het volgende:
[..]
weet jij het (email)adres van de distibuteur van Ati in Nederland (en anders in Amerika)
1
2
3
4
5
6
7
| Avnet Applied Computing 5613 BT Eindhoven 040 2659300 040 2659365 MC-Dos BV 6546 BC Nijmegen +31 2437 22822 Computer 2000 3600 BP Maarsen +31 3465 85000 Ropatech 2987 TB Ridderkerk +31 1804 62055 ICP 3821 AL Amersfoort +31 3345 38800 Actebis Computers BV 3433 PH Nieuwegein +31 3060 84700 |
ff niets
zeer bedankt!!!Op dinsdag 02 oktober 2001 16:16 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Distibuteurs in NL volgens ATI site:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Avnet Applied Computing 5613 BT Eindhoven 040 2659300 040 2659365 MC-Dos BV 6546 BC Nijmegen +31 2437 22822 Computer 2000 3600 BP Maarsen +31 3465 85000 Ropatech 2987 TB Ridderkerk +31 1804 62055 ICP 3821 AL Amersfoort +31 3345 38800 Actebis Computers BV 3433 PH Nieuwegein +31 3060 84700
(staat dat gewoon op de Ati site?)
(das nog een tikkie sterker
(denk ut wel)
het maakt eigenlijk niet uit of we alleen maar 8500's bestellen of ook een paar 7500's de verzendkosten worden toch gesplit
en 2x Radeon 7500 (Zotty en lange)
maar vinden jullie de prijs van +/- 600 gulden goed (incl. BTW en verzend) voor de Radeon 7500
Verwijderd
Ik lust ook wel een RADEON 8500
ik dacht meer aan 450-500?
weet jij een site waar ze de Radeon 7500 voor onder de 189 dollar verkopen? (die 600 is omgerekend met btw en verzendkosten)Op dinsdag 02 oktober 2001 20:32 schreef lange het volgende:
hmm 600 voor de 7500? is dat niet een beetje veel?
ik dacht meer aan 450-500?
dus jij doet ook mee?Op dinsdag 02 oktober 2001 20:23 schreef Fluppy het volgende:
Ik kom net binnenwandelen en zit die mensen bij ati al tijdje te stalken voor prijzen maar dit ziet er schattig uit
Ik lust ook wel een RADEON 8500
ok dat zijn 5 mensen voor de Radeon 8500
Dear Valued Customer -
At this time we only ship within the United States and Puerto Rico. We only accept orders prepaid by a credit card issued by, and drawn on, an American bank.
I am sorry, but we do not accept pre-orders, nor do we do back-orders. We only sell what we have, when we have it. Everything we currently are selling is on our website. Items which are not shown on our website, are items we are not currently carrying.
Thank you very much.
Dennis
Newegg.com Customer Service
800 390-1119
Ik geloof dat je dan geen invoerrechten ed. hoeft te betalen.
Dan wordt het pas echt voordelig
Dat klopt idd. Ik heb daar alleen geen vrienden zitten, dus ik heb hem bij ebgames ge-pre-orderd. Krijg hem voor 850 hier. Dan nog 19% erbij...1000 piekah, maarja, wel goeie service bij EBworldOp dinsdag 02 oktober 2001 23:08 schreef EvolutionX het volgende:
Het zou het makkelijkst zijn als iemand via een kennis in Amerika die dingen besteld en dat hij ze dan zogenaamd als "Kado" of " Reparatie" kan verzenden.
Ik geloof dat je dan geen invoerrechten ed. hoeft te betalen.
Dan wordt het pas echt voordelig
...gamen blijft leuk...
bij ecost.com issie 166...Op dinsdag 02 oktober 2001 21:24 schreef Marc00 het volgende:
[..]
weet jij een site waar ze de Radeon 7500 voor onder de 189 dollar verkopen? (die 600 is omgerekend met btw en verzendkosten)
en geen verzend kosten boven de $500
..en mischien ( hhel miscien
een linkje waar je hem kan kopen voor $ 254.00 bij een betrouwbare bekende dealer/groothandel: DELL
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Helaas ook hier alleen bezorging binnen de VS. Verder wel interessant, zeker als je bedenkt dat ze voor "home users" nog 20% extra korting geven. Dat is dus 5 halen, 4 betalenOp woensdag 03 oktober 2001 11:03 schreef MRic3 het volgende:
een linkje waar je hem kan kopen voor $ 254.00 bij een betrouwbare bekende dealer/groothandel: DELL
Verwijderd
Damn, 600 piek is wel wat meer dan waar ik op gehoopt hadOp dinsdag 02 oktober 2001 20:14 schreef Marc00 het volgende:
Dus ik heb momenteel 4x Radeon 8500 (Ik, FMS, Sir_Floppy, Excalibur_Eek)
en 2x Radeon 7500 (Zotty en lange)
maar vinden jullie de prijs van +/- 600 gulden goed (incl. BTW en verzend) voor de Radeon 7500
Ik wil de Radon 8500DV, maar daar wacht ik wel mee tot ik een normale pc heb en internet.
I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
Mucho dineroOp woensdag 03 oktober 2001 15:27 schreef Marc00 het volgende:
ik kan geen spaans
Ik ben benieuwd of Ebgames z'n releasedate (17e) aanhoud voor de R8500..
Niet op voorraad.
PC-Kauf in Duitland
Een ATI Radeon 8500 64MB DDR voor DM787,45 (= 890,- ex verzenden)
Een ATI Radeon 7500 64MB DDR voor DM316,06 (=360,- ex verzendkosten)
Verwijderd
Zijn dit nou " originele " Ati`s of is het merk nou Topedo ?Op woensdag 03 oktober 2001 18:16 schreef Frits Bolkestein het volgende:
Guys, check this:
PC-Kauf in Duitland
Een ATI Radeon 8500 64MB DDR voor DM787,45 (= 890,- ex verzenden)
Een ATI Radeon 7500 64MB DDR voor DM316,06 (=360,- ex verzendkosten)
Ps. bestellen via de USA , paar berichten terug , via familie / kennis gaat helaas niet lukken
heb namelijk ook intresse in een R8500, mochten die dingen uit Duitsland moeten komen ben ik ook nog wel bereid om die dingen op te halen (tot op zekere 'diepte' Duitsland in natuurlijk)
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Verwijderd
http://www.topedo.de/frameset.htm ????
Volgens mij kun je Topedo het beste vergelijken met Club3d/Powercolor aangezien ze ongeveer op dezelfde prijsklasse zittenOp woensdag 03 oktober 2001 21:07 schreef Zotty het volgende:
wat is Topedo voor merkNooit van gehoord....
(in de pricewatch is de Topedo GF2 Pro zelfs goedkoper dan de Powercolor GF2 Pro....)
Welke shops zijn er nou die hem online verkopen EN intl shippen ?
(edward, heb jij hem al besteld? Hoe gaat dat?)
...gamen blijft leuk...
Verwijderd
PS ik hoef er dus nie 1.
TNX, maar daar waren we wel van op de hoogte hoorOp donderdag 04 oktober 2001 13:20 schreef Ge611 het volgende:
UPS zal je invoer rechten (=0% dus niks) en BTW 19%!!!!!!!!!! betalen en aan jou doorbelasten. Als je dit erbij gaat tellen wordt je nie blij.
...gamen blijft leuk...
Je kunt ook proberen om Ebay in de gaten te houden en er op die manier een te scoren, maar dan is het maar te hopen dat hij het bij aankomst doet of dat je niet opgelicht wordt (met bijv een Trident kaartjeOp donderdag 04 oktober 2001 13:10 schreef Selachii het volgende:
Ok, mijn 3e poging een R8500 te pre-orderen bij EBgames is gecanceld! Ik heb nu Postbant en ABN creditcards geprobeerd, maar nogsteeds gaan ze zeiken. Is het iemand UBERHAUBT gelukt hem ergens te pre-orderen ?
...gamen blijft leuk...
Met daarachter 19-10-01
Die lui zitten in Hilden en das maar 2.5 uur rijden
(als je "normaal" rijd)
De R7500 kost daar DM 449,= (Euro 229,57/Fl. 505.91)
Ik héb nog nix besteld omdat nog op m'n creditkaart zit te wachten, ik kon eerst van een kennis z'n kaart gebruiken, maar ik doe het nu zelf maar.Op donderdag 04 oktober 2001 13:10 schreef Selachii het volgende:
Ok, mijn 3e poging een R8500 te pre-orderen bij EBgames is gecanceld! Ik heb nu Postbant en ABN creditcards geprobeerd, maar nogsteeds gaan ze zeiken. Is het iemand UBERHAUBT gelukt hem ergens te pre-orderen ?
Verder denk ik dat je bij onlinewinkel er maar 1 per keer meekrijg...als je het überhaupt al lukt als niet Amerikaan..
Ps is bij jullie het GOT ook zo traag?
Niet op voorraad.
Ik denk dat dat helemaal niet gaat lukken, ze raken die dingen ook wel op de eigen markt kwijt, waarom zouden ze dan moeilijk doen en die dingen naar Europa verschepen??Op donderdag 04 oktober 2001 16:04 schreef edward2 het volgende:
als je het überhaupt al lukt als niet Amerikaan..
Als de eerste lading verkocht is en het ding overal te krijgen kun je ze waarschijnlijk wel 'makkelijk' krijgen....
Ik houd in iedergeval bovenstaande site in de gaten, als ze de 19de die dingen krijgen dan weet ik het wel..
jup, zal wel een of ander server probleem zijn
Dit topic is gesloten.
![]()