Op woensdag 03 oktober 2001 19:01 schreef Virtual-nobody het volgende:
[..]
Nah het feit dat jouw ouders je als baby zijnde hebben gedoopt. Bewijst alweer dat het geloof min of meer opgedrongen werd. Want je bent gedoopt. Dit soort kleine dingen vind ik dus ook al verkeerd. Maar goed.
Alsof dat, volgens jou theorie, invloed zou hebben op hoe ik nu denk...!
Eerder werd hier gezegt dat als je niet gelovig bent opgevoed ook nooit gelovig zal worden. Dit vind ik bullshit. Tuurlijk zit er een minder percentage in maar toch zijn er denk ik genoeg. Heel vroeger was niemand gelovig.
idd ik ken persoonlijk heel wat mensen die thuis ongelovige ouders hadden en later pas tot geloof kwamen...
Kijk mijn standpunt over het geloof word door mijn relatie met mijn vriendin alleen maar versterkt. Ik moet zondags mee naar de kerk. Als ik daar het weekend blijf slapen(niet op haar kamer ivm seks voor het huwelijk). Dit is ook al een vorm van opdringen. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik alleen maar meer denk: "God je bent een klootzak als je echt bestaat". Maar goed ik zal pas in hem gaan geloven als ik hem daadwerkelijk voor mijn ogen zie(kom nou niet aan zetten met god zit in iedereen ,want dat is wat ik al helemaal niet geloof). Tot die tijd blijf ik met beide benen op de grond staan. En geloof ik enkelt in mijn eigen.
Er zijn ook zat mensen(vrouwen) die niet geloven en ook hun maagdelijkheid tot het huwelijk wil bewaren...
Dat heeft niet persé iets met geloof te maken!
Dat jij God de schuld geeft, dat ieder mens geloof op zijn manier intepreteerd, geeft aan dat je er nog niet genoeg vanaf weet. Daar kiezen de mensen nl ZELF voor. 1 van de kernpunten van het Christelijke geloof is nl je eigen wil. Je KIEST ervoor om God te volgen. God heeft de mensen daarvoor een eigen wil gegeven. Als wij die niet hadden gekregen waren we net als robots en zou dit topic nooit gestart zijn...
Op woensdag 03 oktober 2001 20:13 schreef Virtual-nobody het volgende:
[..]
Nee opdat punt niet maar wat ik ermee wilde zeggen is dit: Hoe meer ik ontdek en zie van het geloof des te meer heb ik er een afkeer naar. Bijv. zitten we in de kerk zegt de dominee:"laten we nu met zijn alle bidden dat god de mkz crisis stopt". Sorry maar als ik dit zo hoor heb ik toch zoiets van. Gebruik je verstand , het mkz is een ziekte die niet door god opgelost kan worden maar door de medicijnen.
Dat is geen vreemde vraag als je er als gelovige er vanuit gaat dat God almachtig is...
En noem tallozen dingen maar op. Op het woord seks heerst een taboe bij mijn vriendin thuis. Kijk dat is ook zoiets dat door het geloof gekomen is. En ik vind dat het juist beter is als je met je dochter/zoon erover kan praten. Zorgt ervoor dat er een hoop onduidelijkheden en problemen die er door seks kunnen ontstaan uit de wereld geholpen kunnen worden.
En met name vind ik god een klootzak omdat door het geloof voor hem bijna mijn relatie over door was.
Zoals ik een stukje terug al gezegd heb: Daar KIEZEN haar ouders voor. Ik ben dus gelovig opgevoed zoals je weet en ik heb 90% van al mijn kennis over seks van mijn ouders en de rest uit boeken. Zo wist ik gelukkig meer dan alleen de vieze praatjes van mijn klasgenootjes op de basisschool.
En nu geef je weer God de schuld ergens van, terwijl je toch niet in hem geloofd?
Op woensdag 03 oktober 2001 20:24 schreef Virtual-nobody het volgende:
[..]
Idd. Maar goed ik vind dat je kinderen best mag aanleren wat een geloof is maar ze zelf laat kiezen voor een geloof als ze oud en wijs genoeg zijn.
Deze opvatting maakt eigenlijk dit topic overbodig, toch?
Ik ben het er mee eens. Maar wanneer ouders iemand oud en wijs genoeg vinden is (helaas) aan hun...
Op woensdag 03 oktober 2001 20:44 schreef Suus het volgende:
[..]
maar ik vinnut een beetje stom van virutal nobody dat ie beslist voor zijn vriendin..
misschie leest z'n vriendin dit niet en zittie gewoon achter der rug omover haar te oordelen/beslissen..
maarja dat was ff offtopic
Foei Virtual-Nobody!
ik weet niet of ik het geloof..
ik zit daar erg mee juist..
ik weet niet of het waar is..
meot ik nog achter komen denk ik..
Daar geloof ik ook in

Ik zou zeggen bid ervoor. (Serieus. Zoiets heet "gave van geloof"

)
Op woensdag 03 oktober 2001 21:10 schreef Virtual-nobody het volgende:
[..]
Maar waarom zien de gelovige/niet gelovige/aliens:) dit niet in?
Dat zien meer ouders in dan dat je denkt. De opvatting die dit topic overbodig maakt
Ik zie me al als ik 50 ben. Word ik nog steeds door mijn schoonvader met het geloof geterroriseerd.

Op woensdag 03 oktober 2001 21:30 schreef Virtual-nobody het volgende:
[..]
Het heeft idd bijgeholpen aan je gedrag. Elke ding dat er in je leven gebeurt draagd bij aan je gedrag. Ik denk zelf dat gedrag/karakter niet echt aan geboren is maar aangeleert. Ok er zit ms een percentage van 20% dat aangeboren is maar de rest is gekomen door omstandigheden.
Btw dit is mijn mening. Het zal vast niet klopen. Maar goed.
Je spelling en grammatica kloppen niet altijd nee

maar ik ben het met je eens... al zou ik van die 20% misschien 30% willen maken: kijkende naar mijn zoontje en dochtertje
Al met al: Geloven is net als liefde: een keuze die je maakt voor iemand...