Toon posts:

Het RPG topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn top 5 van rpg's is:
1- Planescpae Torment
2-Baldurs gate2
3-Baldurs gate
4-Vampire
5-Arcanum

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

1- Planescape: Torment

De rest wil ik niet op volgorde zetten; of ze zijn te onvergelijkbaar, of, zoals bij Arcanum, ik heb ze nog niet uit. :)

- Arcanum
- Baldur's Gate 2
- Might & Magic 7

Tja, en wat op 5? Might & Magic 4, Might & Magic 6, Castle of the Winds, Baldur's Gate, of iets anders? Ik weet het niet. Feit is dat M&M 6 mijn eerste echte serieuze RPG was, dat zijn toch mooie herinneringen.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 1e echte rpg was Baldurs gate. Kijk, als je het doet moet je het natuurlijk wel goed doen ;)

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:22
Ik heb Pool of Radiance nu liggen, maar kan hem nog niet installeren(bugs :( ).
Hij schijnt trouwens ook erg tegen te vallen.
Ik speel nog veel Diablo 2 die ik erg leuk vind.
Mijn favoriet blijft nog altijd Final Fantasy VII.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft het er inderdaad over dat Pool sucked. maar wat heeft iedereen hier in godsnaam toch met een hersenloze hack en slash spel als Diablo?!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02

Soullie

Planeshift

Op zaterdag 29 september 2001 19:11 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ik zou graag een vervolg van 'PlaneScape: Torment' willen spelen.
idd dat spel vraagt gewoon om een sequel vooral als je het correcte einde gezien hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het einde dan? Ik heb hem nog niet uitgespeeld. Ik weet het!! ik schaam me kapot :'(

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op woensdag 03 oktober 2001 10:57 schreef Davidbub het volgende:
Wat is het einde dan? Ik heb hem nog niet uitgespeeld. Ik weet het!! ik schaam me kapot :'(
op het einde kom je oog in oog met je eigen ziel...

deze kun je dan vernietigen...

of in je opnemen :) (dit was volgens mij het correcte einde omdat je dan al je party members weer terug tot leven kan brengen....)

er was geloof ik ook nog een 3de eind (wat ik vergeten ben)

hierna word je na de eeuwige battle fields gestuurd... (bloodwar of zow hete dat ?)

dan zweren al je kameraden je te komen zoeken... The end :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraagt inderdaad om een sequal. Waarom maken ze er niet 1 met de engine van NWN ofzo?

• Soullie

Soullie

Planeshift

dat spel had wel iets bijzonders vond ik... je was onsterfelijk... maar toch ook weer niet :)...

en het was weer eens iets anders na Baldurs gate 1... zown tussen game Tussen BG1 en BG2 was wel fun :)

kan iemand mij trouwens vertellen of IceWind Dale het kopen nog waard is ?? :)

en * Soullie wacht op de nieuwe Might and Magic die spellen speel ik al sinds M&M2 :D

Verwijderd

Topicstarter
Icewind dale is opzich wel goed. Iets mindere graphics dan BG2, maar ik zag hem bij de dixons voor 40,- dus, misschien iets totdat Dungeon siege of NWN komt

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou nog iets bekend over de realesedatum van NWN?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Niet lezen als je het einde van Torment niet wilt weten.

Het einde van Torment... briljant. Wat er egbeurde was dit: Je kwam inderdaad je eigen mortality tegen. Er waren dan minstens drie manieren om verder te komen:

- Zelfmoord plegen met de Blade of the Immortal; Jij sterft echt, en je mortality ook. Einde spel.
- Je mortality dood slaan, hij komt dan weer in jou.
- Je mortailty in je opnemen, door spureme Willpower of door te dreigen met de Blade of the Immortal.

Wat gemakkelijk te missen was, was waarom je je mortality uit je had laten halen. Dit kwam omdat je heel erg evil was geweest en dus na je dood naar de Lower Planes zou moeten. Toen je later spijt kreeg van je evilheid besefte je dat je heel veel tijd nodig had om alles weer goed te maken, zoveel dat het niet in een leven zou kunnen. Je had dus meer tijd nodig, en het weghalen van je mortality was de oplossing.

Dat werkte niet helemaal zoals gehoopt, en uiteindelijk neem je hem dus toch weer in je op. Dan ga je iig als good character naar de Blood Wars toe om alsnog te boeten voor je evil daden.

Als evil character weet ik niet wat er gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
OKee dan! Ik ben weer op de hoogte;)

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Op woensdag 03 oktober 2001 13:28 schreef Lord Daemon het volgende:
Hetzelfde denk ik...

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Verwijderd

Topicstarter
Het einde van BG:throne of bhaal is ook erg vet. Of je wordt de nieuwe bhaal, of je geeft alles op en wordt gewoon mens. Erg moeilijke keuze

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hetzelfde denk ik...
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een evil character gaat boeten voor zijn zonden?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm..... heeft er niemand hier dan als evil caracter gespeeld?

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op woensdag 03 oktober 2001 13:28 schreef Lord Daemon het volgende:
Niet lezen als je het einde van Torment niet wilt weten.

Het einde van Torment... briljant. Wat er egbeurde was dit: Je kwam inderdaad je eigen mortality tegen. Er waren dan minstens drie manieren om verder te komen:

- Zelfmoord plegen met de Blade of the Immortal; Jij sterft echt, en je mortality ook. Einde spel.
- Je mortality dood slaan, hij komt dan weer in jou.
- Je mortailty in je opnemen, door spureme Willpower of door te dreigen met de Blade of the Immortal.

Wat gemakkelijk te missen was, was waarom je je mortality uit je had laten halen. Dit kwam omdat je heel erg evil was geweest en dus na je dood naar de Lower Planes zou moeten. Toen je later spijt kreeg van je evilheid besefte je dat je heel veel tijd nodig had om alles weer goed te maken, zoveel dat het niet in een leven zou kunnen. Je had dus meer tijd nodig, en het weghalen van je mortality was de oplossing.

Dat werkte niet helemaal zoals gehoopt, en uiteindelijk neem je hem dus toch weer in je op. Dan ga je iig als good character naar de Blood Wars toe om alsnog te boeten voor je evil daden.

dat waren alle eindes

Zelfmoord is het - Neutral ending
Mortality dood slaan - evil ending
Mortality in je opnemen - Good Ending

en het Good Ending schreeuwt om een vervolg :)

Verwijderd

Topicstarter
De slechte natuurlijk ook. gnagnagna >:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet niemand hier dan iets over de releasedate van NWN??

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 16:51 schreef Davidbub het volgende:
Maar weet niemand hier dan iets over de releasedate van NWN??
:{ pfff... ik dacht 1e of 2e kwartaal 2002, een vriend heeft hem al besteld :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn man! Duurt veels te lang. De editor die bij de game zit lijkt me super vet 8-)

Verwijderd

Topicstarter
En Dungeon siege duurt ookal lang :'(

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic is wel weer populair zeg!!

Verwijderd

bwah, check de baldurs gate 2 topic eens, had voor de crash ook nog eens 35 bladzeiden ofzow, zijn we allemaal kwijt ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ja? vaag man

Verwijderd

Topicstarter
Maar in ieder geval zit iedereen hier schijnbaar te wachten op een vervolg(die van Planescape) terwijl die niet in de maak is??

Verwijderd

Lord Of The Rings :)

Daar MOET gewoon een RPG van komen.
Dat MOET :)

=-=-=

Kent iemand StoneKeep nog? Of Menzobarranzan? Of Treasures of The Savage Frontier? Dungeon Hack?

*zucht*

=-=-=
Nee er komt geen PS:T2. Helaas.
Maar bij zowel Interplay als Black Ilse als Bioware worden ze dood gevraagd. Kijk maar eens op de fora ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:16 schreef ItSnows het volgende:
Lord Of The Rings :)

Daar MOET gewoon een RPG van komen.
Dat MOET :)
Surprise! Die is er al JAREN. Nog 2D en zo, ik heb 'm zelf eigenlijk nooit gespeeld, maar hij is er wel zeker!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

hoe zit het eigenlijk met Anachronox ofzow?
Scheen wel geinig te zijn, maar ik snapte de demo al niet :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:26 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Surprise! Die is er al JAREN. Nog 2D en zo, ik heb 'm zelf eigenlijk nooit gespeeld, maar hij is er wel zeker!
Ja heb ik ook al jaren uit. Maar ik bedoel een ala de stijl en mogelijkheden van NU.
Oh en de TEKST versie heb ik ook uitgespeeld :) Volgde het boek nauwgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Anachronox is wel humor, maar de graphics zuigen echt hard

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk niet dat het leuk is om de RPG van een boek te spelen. Ten eerste kan je je character niet vrij kiezen; of als je dit toch doet kan je het boek niet nauwgezet volgen. Ten tweede heb je weinig vrijheid. Ten derde weet je al precies hoe het verhaal zich gaat ontrollen.

Ik denk dat het veel leuker is om een ander verhaal in dezelfde wereld neer te zetten.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik denk wel dat ze er een spel van gaan maken, beetje action adventure of iets in de richting ala Wheel Of Time.
Maar andere avonturen in die wereld is ook geen slecht idee :) bijv. in Neverwinter Nights iets maken of Dungeon Siege :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog nooit een boek gelezen van Lord of the Rings. Zijn ze zo gaaf dan? Ik lees meer boeken van Raymond Feist.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 07 oktober 2001 10:27 schreef Davidbub het volgende:
Heb nog nooit een boek gelezen van Lord of the Rings. Zijn ze zo gaaf dan? Ik lees meer boeken van Raymond Feist.
Ja, Tolkien is gaaf; niet het gaafste, want schrijvers/schrijfsters als Robert Jordan, Terry Goodkind, George R R Martin en Robin Hobbs zijn IMHO beter, maar wel erg gaaf.

Feist vond ik echt niets aan. Ik heb "Shadow of a dark Queen" en "Rise of a Merchant Prince" gelezen, en dat is echt de boeketreeks van de fantasy: onwijs slecht en doorzichtig plot, superplatte characters, compleet chaotische wereld, grote gaten in het verhaal, etcetera. Nou hoorde ik van een Feist-fan dat zijn eerdere boeken heel veel beter zijn, maar mijn lust om die te gaan lezen is danig bekoeld. :)

Als ik jou was zou ik naar de winkel toe rennen en alle delen die er nu uit zijn van Martin's "A song of Ice and Fire" kopen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Van Feist is Magier nog steeds het beste. Lees die maar eens. Een aanrader

Verwijderd

Een spel van Lord of the Rings? Kweenie... denk nie dat het zou werken. Je ziet het zo vaak dat het mis gaat met spellen die op boeken of films gemaakt worden... Bid for Power bleek uiteindelijk ook niet zo tof.

De hele FF-serie is natuurlijk bijna een filmserie, je bent voor een groot deel ook bezig om een verhaal te bekijken. Daarom vinnik het wel jammer dat de film zo slecht is.

Er komt binnenkort een RPG van Akira (onofficieel spel, dus niet in de winkels kijken, want daar zal je hem niet vinden), ik heb wel ergens de URL, dus die komt binnenkort wel. En als je nog kan skinnen, animaten of modellen en je kent Akira, dan is het misschien een leuk idee om ze te helpen... Ik zelf kan EN niet skinnen/animaten/modellen, EN ik snap het verhaal van Akira nog steeds niet zo (en dat na die 3 keer kijken shame on me |:()

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:26 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Klopt, en ik heb em gespeeld. En er is geen HOL aan :) Serieus!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 12:55 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ja, Tolkien is gaaf; niet het gaafste, want schrijvers/schrijfsters als Robert Jordan, Terry Goodkind, George R R Martin en Robin Hobbs zijn IMHO beter, maar wel erg gaaf.
zeker nog nooit wat van weiss and hickman gelezen ? :)

Verwijderd

om nog even op de boeken terug te komen: lees David Eddings!! Die weet een hele gave sfeer in zijn boeken te brengen + een wreed verhaal :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Mee eens, david eddings roelz, er is er maar 1 beter

Raymond E. Feist

Heb alle boeken, origineel, harde kaft.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

David Eddings is wel grappig, maar nou niet echt fantastisch. De Belgariad + Malloreon, het is allemaal wel leuk, maar de characters zijn zo ontzettend plat. Het heeft gewoon heel weinig diepgang. (Maar Silk is wel errug gaaf :P )

Feist heb ik hierboven al besproken, dara vond ik dus niets aan; maar ik zal Magician eens lezen, ik beloof het. :)

Weiss en Hickman? Nog nooit van gehoord? Wat hebben die geschreven?

Op dit moment staan boven aan mijn lijst toch wel Jordan, Martin, Hobbs, Goodkind en Zelazny.

Verwijderd

silk silk?
prins kheldar bedoel je :P

Verwijderd

lol, dit is een RPG topic, maak er nou geen fantasy literatuur hoekje van :P
ontopic blijven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben het absoluut met Buzzercrash eens. Raymond E Feist KICKS ASS!!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 08 oktober 2001 20:03 schreef Davidbub het volgende:
Ben het absoluut met Buzzercrash eens. Raymond E Feist KICKS ASS!!
Maar vind je dan ook dat "Shadow of a Dark Queen" ass kickt, bijvoorbeeld? Ik vond het namelijk best wel vrij beroerd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb tot nu toe alleen Magier, Zilverdoorn en Duisternis over Sethanon gelezen. En als 1 boek kut is wilt dat nog niet zeggen dat de schrijver dat ook is.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, dat zeg ik ook niet. Maar als je "Shadow of a Dark Queen" hebt gelezen en die goed vond, dan vertrouw ik niet meer zo op jouw advies. ;) Omdat je die niet hebt gelezen en ik heb gehoord dat z'n eerste boeken veel beter zijn vertrouw ik nu dus wel op je advies. :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom gebruikt iedereen hier eigenlijk de Engelse titels? Alle boeken zijn toch ook uit in het nederlands?

Verwijderd

We lezen engels (ik iig) heeft meer sfeer enzo :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik ga een beetje vertalingen lezen! Ik kijk wel mooi uit. Het is moeilijk om iets te verzinnen dan erger zuigt dan een vertaling uit het Engels.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, maar ik ga toch geen vertalingen lezen? :?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ok, dat was brak; post 100 & 101 verschenen niet, de topic ging niet omhoog, en pas toen ik post 102 neerzette verschenen ze wel? Vaag. Vandaar mijn dubbelpost, ik dacht dat m'n reply weg was. :)

Verwijderd

[ontopic]
Ik vond dus de eye of the beholder dus echte rot spellen,kwas toen denk ik nog te minnie om ze echt goed te snappen.

Ik weet niet of iemand nog de rpg elvira kent,die rokte ook wel voor die tijd.

Voor spellen van nu vind ik Baldures Gate 2 &en fallout 1 (deel 2 vind ik iets minder) het meeste gerocked hebben

ow jah1 ik wacht nu op arcanum.
Dat moet ook wel koel zijn
[/ontopic]

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 10:49
[Lord Daemon mode; ja dit zuigt ik heb op dit moment even geen password :) ]

Arcanum is al uit en te koop en goed, dus je hoeft niet langer te wachten. :)

[/Lord Daemon mode]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg arcanum nog. Vind de grapics alleen minder

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb al 2 keer mijn voorlopige review van Arcanum hepost, dus ik neem aan dat alle ge-interesseerden die nu wel gezien hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen review nodig. Ik zie vanzelf wel of een spel tof is of niet

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat lijkt me welhaast te impliceren dat je nooit een spel legaal koopt. Dat is slecht.

Verwijderd

Topicstarter
Ooit gehoord van Demo's?? Die je kunt downen of gratis krijgt bij 1 of ander gamesblad??

• actieman
  • Laatst online: 07-10 21:18
weten jullie of er nog leuke mmorpg's in (open) beta zijn?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 10:58 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, maar ik ga toch geen vertalingen lezen? :?
Dat zeg je nou wel, maar sommige boeken zijn heel goed vertaald en geven goed de sfeer mee die in het origineel ook zit... Zo bijvoorbeeld de boeken van de zieners van Robin Hobb. Die vond ik heel goed, vooral deel 1. Maargoed, als de sfeer in het engels NOG beter is, dan moet ik die zeker es gaan lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
DE BELGEN LOPEN OP ONS IN!! Ze zijn er bezig met een 2D rpg ( die er erg goed en orgineel uitziet), en wij zitten met Davilex!! DAT KAN TOCH NIET!! :o

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ooit gehoord van Demo's?? Die je kunt downen of gratis krijgt bij 1 of ander gamesblad??
Hmz, als je van Arcanum de demo gaat spelen wordt je niet zo blij, want dat was nog een beta, dus daar zitten wat bugs in.
Dat zeg je nou wel, maar sommige boeken zijn heel goed vertaald en geven goed de sfeer mee die in het origineel ook zit...
Dan nog: geef me 1 goede reden om een Engels boek in het Nederlands te lezen? Ik weet niet hoe het met jou zit natuurlijk, maar ik lees engels even gemakkelijk als nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees beide talen ook gemakkelijk, maar nederlands voelt toch meer vertrouwd als je begrijpt wat ik bedoel.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb ondertussen zoveel engels gelezen dat ik eigenlijk niet eens meer merk welke taal ik aan het lezen ben. :) Schrijven... dat is een ander verhaal! :o

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 15:24 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik heb ondertussen zoveel engels gelezen dat ik eigenlijk niet eens meer merk welke taal ik aan het lezen ben. :) Schrijven... dat is een ander verhaal! :o
Jah, schrijven is sowieso best lastig om te doen. Je kan het nog zo goed in je kop hebben zitten, maar het ook leuk, spannend en origineel te formuleren, dat ik een ander stukje koek :)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Lord Daemon> Eerste boeken van Feist zijn erg vermakelijke boeken (Magician en volgende) maar kan never TIPPEN aan tolkien, zelazny, jorden, goodkind of williams. Dat is iig mijn mening :)

En vertalingen zuigen idd zeer sterk...

(owja, heb nu alle discworld boeken in origineel engels op de laatste na :P Die boeken rulen ook echt, is wel comic fantasy maar zeer sterk.)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Ik lees de Nederlandse vertaling van "Lord of the Rings" en ik vind de sfeer in het boek erg goed.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 13:43 schreef Davidbub het volgende:
DE BELGEN LOPEN OP ONS IN!! Ze zijn er bezig met een 2D rpg ( die er erg goed en orgineel uitziet), en wij zitten met Davilex!! DAT KAN TOCH NIET!! :o
Het spel van Larian Studios bedoel je? Dat heeft helaas heel lang stil gelegen, kan me herinneren dat ik er een jaar of vier geleden op bezoek was en toen hadden ze er al een groot deel van af, en het zag er toen al fantastisch uit. LED Wars, een RTS was ook van Larian Studios, maar die vond ik toch wel minder. Maar ben wel benieuwd naar dat RPG ja. Lost Boys is trouwens ook bezig met een paar goede spellen hoor...zo snel lopen die Belgen niet in ;) We hebben in elk geval méér bedrijven...nog wel tenminste, er gaan er zoveel failliet tegenwoordig :(

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 20:45 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik lees de Nederlandse vertaling van "Lord of the Rings" en ik vind de sfeer in het boek erg goed.
Ik heb gisteren de LOTR in het Engels ontvangen, in een super-g##le, zwarte box... zeer mooi :P

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 14:38
waar ik erg naar uitkijk is Diablo 3 (als die ooit komt :D)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind diablo niet zo. Hou meer van Planescape en Natuurlijk BALDURS GATE!!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Of Diablo wel of niet een RPG is... daar zal ik maar niet meer over beginnen. :) is er een "Planescape: Torment moet een vervolg krijgen!" actiegroep?

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Ik heb hier nog geen 1 keer iets over de beste console RPG ooit gehoord, hij is misschien niet in europa uitgekomen maar dat zal de console RPG'rs toch niet tegen houden.
Als je het nog niet weet waar ik het over heb XENOGEARS

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

als je ragnarok leuk vindt/lijkt klik ff dit topic.

[topic=293000/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen console, tenminste NOG niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, wacht! ik heb een nintendo!! 8-bit ;)

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, ben ook maar es aan Torment begonnen, wel lekker wazig spel, speelt wel lekker. En Morte is cool 8-)

Maar ik heb idee dat ik wat achtergrond mis, ik heb nog nooit met de planescape campaign zooi gespeeld, en heb soms geen idee waar het over gaat. Is dit de AD&D variant op sliders ofzo? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sliders is cool! Maar planescape is wel iets anders.....

• DarkX

DarkX

Ik?

Op donderdag 18 oktober 2001 19:06 schreef Davidbub het volgende:
Sliders is cool! Maar planescape is wel iets anders.....
Whehehe... dat snap ik, maar het was even ter illustratie :)

Dat gedoe met die planes die niet in 'gewone' 4 dimensionale ruimte van elkaar gescheiden zijn maar door 'poorten' ofzoiets... mja, deed me beetje aan paralelle werelden denken.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat is sliders?

Planescape is een Multiversum. Het zit als volgt.

In het midden zitten 10 planes, in min of meer de volgende configuratie:

------- A -----
1'--2'--3'--4'-
1-a-2-b-3-c-4-d
1*--2*--3*--4*-
------- B -----

A is de Positive Material Plane, B is de Negative Material Plane. De planes 1 - 4 zijn de Elemental Planes: Fire, Earth, Water en Air. De leters a - b staan voor de Quasi-elemental planes; tussen Air en Fire zit volgens mij bijvoorbeel de Quasi-elemental Plane of Smoke. De 1' - 4' dingen zijn de Positive Demi-Elemental Planes, en 1*-4* de negative Demi-Elemental Planes. (Ik kan me vergissen in de naamgeving, het is lang geleden dat ik dit wist :) )

'Om' deze groep planes heen zit de Ethereal Plane. Hier buiten liggen alle Prime Material planes; dat zijn oneindig veel werelden zoals de onze. De wereld van de Forgotten Realms, bijvoorbeeld, is een van deze primes, en onze wereld is ook een van deze primes.

Hieromheen zit de Astral Plane.

En helemaal buiten zitten de planes waar Planescape zich afspeelt: de Outer Planes. Deze worden gecreeerd dor het geloof van de Prime Material Planes.

De Outer Planes vormen een cirkel gesorteerd op alignment. In het midden zit Sigil en de Outlands. Dit is de true neutral plane.

Ik kan me in al het volgende gemakkelijk vergissen, maar de namen kloppen iig wel:

Lawful Good: Mount Celestia
Lawful Good - Lawful Neutral: Arborea? / Bytopia?
Lawful Neutral: Mechanus
Lawful Neutral - Lawful Evil: Acheron
Lawful Evil: The Seven Hells (hier komen de baatezu vandaan)
Lawful Evil - Neutral Evil: Gehenna
Neutral Evil: The Grey Waste
Neutral Evil - Chaotic Evil: Carceri
Chaotic Evil: The Abyss (hier komen de Tanari vandaan)
Chaotic Evil - Chaotic Neutral: Pandemonium
Chaotic Neutral: Limbo
Chaotic Neutral - Chaotic Good: Ysgard
Chaotic Good: The Beastlands
Chatic Good - Neutral Good: Arcadia
Neutral Good: Elysium
Neutral Good - Lawful Good: Bytopia? / Arborea?

In Planescape: Torment kom je in de Outlands, in Carceri, in de Negative Material Plane en in the Seven Hells. Daarnaast heb je spells die betrekking hebben op Mount Celestia (Celestial Host), The Abyss (Abyssal Fury), Mechanus (Mechanus' Cannon), Pandemonium (Howl of Pandemonium, toch?), Acheron (Ice Storm of zo).

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ah kijk, ik vergiste me wel met die Quasi-Elemental Planes en zo. Je hebt:

Basic Elemental Planes: Fire, Air, Water en Earth

Para-Elemental Planes: Magma (Fire & Earth), Ooze (Earth & Water), Ice (Water & Air) en Smoke (Fire & Air.)

De Positive Quasi-Elemental Planes: Radiance (Fire), Mineral (Earth), Steam (Water) en Lightning (Air).

De Negative Quasi-Element Planes: Ash (Fire), Dust (Earth), Salt (Water) en Vacuum (Air).

Zie ook http://mimir.net/essays/planarphysics.html

• Neelon
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

Op woensdag 10 oktober 2001 13:45 schreef gvrdoezie het volgende:
[ontopic]
Ik vond dus de eye of the beholder dus echte rot spellen,kwas toen denk ik nog te minnie om ze echt goed te snappen.

Ik weet niet of iemand nog de rpg elvira kent,die rokte ook wel voor die tijd.

Voor spellen van nu vind ik Baldures Gate 2 &en fallout 1 (deel 2 vind ik iets minder) het meeste gerocked hebben

ow jah1 ik wacht nu op arcanum.
Dat moet ook wel koel zijn
[/ontopic]
Hmmm, 6 pagina's met replies en maar 1 persoon die Fallout genoemd heeft. Interplay, kom eens met Fallout 3. De Fallout RPG's zijn in mijn mening de beste die ooit gemaakt zijn (en ik heb het niet over Tactics, want dat is GEEN Fallout). Je kan er alles in wat G#d verboden heeft, en nog veel meer.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 13:20

BrZ

Hmmz... waarom heeft nog niemand een spel uit de Ultima serie genoemd :?

En dan neit 9, die is wel mooi enzo, maar dan heb ik het natuurlijk over Ultima 7... ooh, wat roeleert dat spel :9~
Je kan gewoon elk voorwerp in de hele wereld oppakken en evrplaatsen enzo... ow, wat hou ik van dat spel...

Alleen jammer dat dat spel alleen onder DOS werkt met vage settings enzo... Maar daar is nu ook een oplossing voor, je kan hem nu met een of ander proggie gewoon onder windows spelen :D

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Interplay, kom eens met Fallout 3.
De makers van Fallout zijn met Arcanum gekomen. En ik verzeker je dat dat ook roeleert.

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Heb Anachronox nu binnen en ik moet zeggen dat het wel geinig is, de graphics zijn prima (voor een RPG dan) aleen de animatie is soms om te huilen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het bij Revenant erg cool dat je toetsencombinaties moest maken om een bepaalde aanvallende beweging te maken. Erg orgineel!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:44 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

De makers van Fallout zijn met Arcanum gekomen. En ik verzeker je dat dat ook roeleert.
Heb ik, maar vind hem lang niet zo goed als Fallout 1 & 2. Ik mis de sfeer er een beetje in.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hoe ver heb je 'm gespeeld?

Ik heb overigens zelf Fallout niet gespeeld; de PCGamer (US versie), het spellenblad dat ik het meest vertrouw, gaf Arcanum echter een 9.* (weet niet meer precies) en vond dat het nog beter was dan de Fallout's. :)

Maar het is natuurlijk ook een kwestie van welke atmosfeer je het meeste aanstaat.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb Arcanum niet echt ver gespeeld, ben level 12 ofzo en ligt op het moment een beetje stil. Ik persoonlijk smul van de post-apocalyptische sfeer in Fallout. Het is gewoon een heel realistische toekomst die er neergezet wordt, en die is heel gedetaileerd uitgewerkt.

En het blijft altijd leuk om met kogellagertjes mutanten helemaal aan gruis te schieten. >:)

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Fallout1 was super, goeie sfeer, kicke wapens, mooie wereld, goed verhaal enz enz. Fallout2 was iets minder, had wat minder sfeer dankzij de grote van het spel, dat het in het begin zo moeilijk was, en de auto vond ik ook maar saai. Van tactics heb ik de demo gespeeld, en ik vond er geen fuck aan :( . Dit was echt geen waardige opvolger van fallout2, het leek meer op een rts dan een rpg , en het effect van "Ik, mijn minigun en mijn pantzervest tegen dat groepje mutanten daar.... *D " was helemaal weg.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Tactics was ook niet bedoeld als RPG, maar als RPG/Strategy. Hij was wel leukmaar eigenlijk het kopen niet waard. Ik wil Fallout3...

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-10 18:59
Op zondag 07 oktober 2001 12:55 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik naar de winkel toe rennen en alle delen die er nu uit zijn van Martin's "A song of Ice and Fire" kopen. :)
Welke delen zijn er nu eigenlijk allemaal uit dan? Ik heb nu A Game of Thrones, A Clash of Kings en A Storm of Swords(beide delen).

Ik hoop echt dat er al nieuwe delen zijn, want ik vind het echt zwaar irritant dat ik niet door kan lezen. Note: ik heb alle vier de boeken anderhalve week geleden gekregen, en ik heb ze nu al uit.

Het enige puntje van kritiek op het boek vind ik dat Martin soms bij het einde van een hoofdstukje(switchen van character) wel erg overduidelijk een 'cliffhanger' maakt, zodat je door wilt lezen(maar dat deed ik sowieso wel).

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Welke delen zijn er nu eigenlijk allemaal uit dan? Ik heb nu A Game of Thrones, A Clash of Kings en A Storm of Swords(beide delen).
Tja... ik moet je teleurstellen, A Storm of Swords is pas net een maand of drie uit. Het duurt dus nog wel even voordat boek 4 komt vermoed ik.

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-10 18:59
Op maandag 22 oktober 2001 13:06 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Tja... ik moet je teleurstellen, A Storm of Swords is pas net een maand of drie uit. Het duurt dus nog wel even voordat boek 4 komt vermoed ik.
:'(

Najah, dan heb ik de tijd om wat andere boeken te gaan lezen(Wheel of Time ben ik ook pas bij boek 3, dus...)

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik een hele vette game vond was Chrono's Trigger. Prachtig verhaal, coole graphics, coole held. GEWELDIG GEWOON!!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nog nooit van gehoord? Wanneer was dat?

Pagina: 1 2 Laatste