Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Het RPG topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic wil ik gebruiken om er rpg-games neer te zetten waar we naar uitkijken en natuurlijk hulp bij rpg-games. Kortom alles over rpg's kan hier terecht!!!! :)

Verwijderd

is het niet
HET RPG topic??

Verwijderd

Topicstarter
|:( Okee!! Mensen, dit is HET RPG topic.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
waar ik ERG naar uitkijk is Neverwinter Nights en Baldur's Gate 3 (als die echt komt)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik zou graag een vervolg van 'PlaneScape: Torment' willen spelen.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:10 schreef Marc00 het volgende:
[reactie voor HET RPG topic]
waar ik ERG naar uitkijk is Neverwinter Nights en Baldur's Gate 3 (als die echt komt)
[/reactie voor HET RPG topic]

:D
Zucht.
Op zaterdag 29 september 2001 19:11 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Dubbelzucht.

Ik heb Tob uit. Ben nu met Acranucum (of ziets) bezig. Kan der niet aan tippen.

TORMENT Rulez :)

• Hahn
Op zaterdag 29 september 2001 19:13 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Zucht.
wat nou zucht ik zeg toch waar ik op wacht
(er zit een grapje om heen... nou en?)

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:13 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Zucht.
[..]

Dubbelzucht.

Ik heb Tob uit. Ben nu met Acranucum (of ziets) bezig. Kan der niet aan tippen.

TORMENT Rulez :)
Eindelijk iemand die TORMENT waardeert, ik kon m'n ogen niet geloven dat deze game in de winkels voor slechts 25 gulden gekocht kan worden. Zwaar ondergewaardeerd spel hoor! :(

Verwijderd

Ik zit te wachten op gothic , moet een erg goed spel worden.

Ook zit ik te wachten op Morrowind.

• Hahn
Op zaterdag 29 september 2001 19:17 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die TORMENT waardeert, ik kon m'n ogen niet geloven dat deze game in de winkels voor slechts 25 gulden gekocht kan worden. Zwaar ondergewaardeerd spel hoor! :(
wat maakt ut nou uit zo kan iedereen een HEEL goed spel voor weinig spelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk zelf ook uit naar Neverwinter Nights en BG3

Verwijderd

blaat, NWN en ik ben bezig met mijn eigen (snes-wannebe) spelletju, zal hem uploadcen en dergelijke maar verwacht er nix van :P

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:15 schreef Marc00 het volgende:

[..]

wat nou zucht ik zeg toch waar ik op wacht
(er zit een grapje om heen... nou en?)
Sowwy. Bedoelde het meer als: dat gaat me weer 3 weken slaap kosten om die uit te spelen ;)

Verwijderd

[..]

Echt wel. Ik heb liever Torment 2 dan een BG2 ;)
Het verhaal van TP is vele malen sterker dan dat van BG.

Je bent dood. Wat? Vragen? Zoek het maar fijn zelf uit. Oh en hier heb je nog een pratende schedel die we krijt moeten.

Verwijderd

[..]

IK heb er 129 piek voor betaald. Maar het was het zeker waard :)

Verwijderd

Krijgen we straks weer een "wat is nou eigenlijk een RPG" vraag? Het enige RPG waar ik echt op zit te wachten is Suikoden 3 voor de PS2. Dat soort "old-skool" RPG's speel ik liever dan de meeste PC "RPG's". Spellen als Diablo vind ik niet eens een RPG...BG(2) en bijvoorbeeld Nox weer wel...Torment ken ik niet (schaam*schaam) maar dat is dus wel een aanrader?

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Er komt geen BG3. Er komt volgens mij ook geen PS:T2, omdat PS:T bar slecht verkocht heeft. Ik vond het een geweldig spel, een van de beste spellen die ik de laatste jaren gespeeld heb, maar ik denk dat het te hardcore was voor 'de massa'.

Ik zit wel uit te kijken naar NWN, maar ik moet nog zien of het net zo leuk is als een RL sessie, omdat je toch veel lichaamstaal mist. Ook vind ik bij roleplaying fantasie erg belangrijk en je fantasie wordt toch beperkt door NWN, hoe goed de editor ook mag zijn.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nee ok BG 3 zal het misschien niet heten maar ze gaan wel bezig met een 3D RPG game :)
Verder wacht ik natuurlijk op NWN, Dungeon Siege (waarom wordt deze titel zo weinig genoemd? vanwege microsoft?), Morrowind.

Verder zijn er nog die MMORPG -> WoW, Star Wars Galaxies, etc.

Ik ben nu bezig met Pool of Radiance. Best moeilijk in je uppie knokken ;) In het begin iig wel zwaar, maar ja zo krijg je de meeste XP. Die 3rd Edition AD&D rules zijn best leuk.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heeft iemand hiero Silver gespeeld?

Is et een beetje goede game?

Zag em namelijk voor 15 piek bij Dixons liggen. *D

Signature?

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kijk uit naar Final Fantasy X :9~

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat ik goed vind aan FF op de PC zijn de FMV's. De grapics ingame zuigen, en de gevechten worden erg langdradig. Maar de FF's op de SNES waren wel erg cool.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

Arno

PF5A

Typo in titel fixed :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Cool thanks man! :)

• Hahn
ooh ja shit ik vergeet iedere keer Dungeon Siege daar kijk ik ook naar uit!
Op zondag 30 september 2001 09:53 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Heeft iemand hiero Silver gespeeld?

Is et een beetje goede game?

Zag em namelijk voor 15 piek bij Dixons liggen. *D
Silver? geinig spel je kan je ventje aanvallen laten doen door je muis te bewegen, dus als je naar links beweegt hakt ie naar links. Hij is zeker 15 gulden waart als het echt zo is gaat ik um ook kopen :)

• Hahn
Op zondag 30 september 2001 11:52 schreef Traag het volgende:
Typo in titel fixed :)
waarom kunnen de topicstarters dit zelf eigenlijk niet?
(alleen maar een vraagje)

Verwijderd

Topicstarter
Ja goeie vraag. Waarom kunnen wij dat niet?

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:49
Op zondag 30 september 2001 10:36 schreef Davidbub het volgende:
Het enigste wat ik goed vind aan FF op de PC zijn de FMV's. De grapics ingame zuigen, en de gevechten worden erg langdradig. Maar de FF's op de SNES waren wel erg cool.
Ja, komt omdat het (slechte) psx conversies zijn. FF8 ziet er wel ok uit als je FSAA hebt. FF7 is gewoon zo goed, dan boeien die ingame graphics niet.
Silver is wel ok.
Wat zijn andere titels PSX of PC in de style van FF ?? Dus niet a la diablo lands of lore gedoe..

iRacing Profiel

• aXe

aXe

[#]aXe

Silver is wel leuk, soms ff pittige stukjes in.. Ik heb het zelf al uitgespeeld.

• Hahn
[kick]weet niemand meer een aankomende RPG?
ff denken..... oh ja Divine Divinity, Armalion, Fatherdale, Gorasul (dit zijn allemaal 2D RPG's)
Throne of Darkness en voor de rest weet ik niet meer....
nu jullie weer[/kick]

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 12:50 schreef Razkin het volgende:

[..]

Ja, komt omdat het (slechte) psx conversies zijn. FF8 ziet er wel ok uit als je FSAA hebt. FF7 is gewoon zo goed, dan boeien die ingame graphics niet.
Silver is wel ok.
Wat zijn andere titels PSX of PC in de style van FF ?? Dus niet a la diablo lands of lore gedoe..
Nou FF7 was de eerste 3D rpg, en daar zijn er gelukkig niet al te veel van in dezelfde stijl als FF want imho past het absoluut niet bij elkaar. FF7 op de PC was sowieso ERG slecht geport...PSX versie was mooier. Maar goed, soortgelijke RPG's vroeg je, dan ga ik wel even uit van 2D, en niet voor de PC want die zijn er nauwelijks.

- Suikoden
- Suikoden 2
- Wild Arms
- Wild Arms 2
- Legend of the Dragoon
- Alundra
- Arc the Lad
- Arc the Lad 2

Om er maar een paar te noemen, allemaal PSX spellen, weet alleen niet of Arc the Lad 1 + 2 ooit in het Engels is uitgebracht. Suikoden reeks is een aanrader...108 speelbare figuurtjes per spel :) :9~

Verwijderd

Zanzarah lijkt me ook wel kewl, gewoon fantasy (sprookjes stijl, dus Elfjes e.d.) die gemixed is met 'onze realiteit'!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt inderdaad wel tof, heb je er ook screenshots van?

Verwijderd

Heeft iemand Pool of Radiance al gespeeld?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er wel een paar screenshots van gezien. Zag er wel cool uit. Is ie al uit dan? :?

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Flapmo

and back is gigi!

<html>
<head>
<title>DII LoD OWNEERT</title>
</head>

<body>
<marquee><blink>ER IS MAAR 1 RPG EN DAT IS DIABLOII (en opvolgers)</blink></marquee>

:P:P:P

Dat spel roxxors aarz
Afbeeldingslocatie: http://home.worldonline.nl/~mvissers/diablosig.gif

</body>
</html>

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

Topicstarter
Diabol 2?! Okee, hij is cool, maar nog NIKS vergeleken met games als Planescape of Baldurs gate 2

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
* actieman speelt toch liever online rpg's en is nu best wel verslaafd aan Dark Age of Camelot

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis alleen internet op de 200 mHz pc :'( Heb dus nooit meekunnen doen aan de online rpg wereld. Ik heb wel eens Everquest gespeeld bij iemand anders. Wel humor :)

Verwijderd

Final Fantasy en de Forgotten Realms Saga RULES *D

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 14:48
NWN

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ben nu met Acranucum (of ziets) bezig. Kan der niet aan tippen.
Het is Arcanum, en Arcanum rulet. Ik heb 'm nog niet uit, maar hij is echt zo goed... Het jammere is dat er wel wat fouten zitten in de engine en zo: er zijn nog wel een graphic hlitches en plotselinge pauzes en zo, dat komt het spel natuurlijk niet ten goede. Maar de gameplay is zo ontzettend vet!

Echt alles wat er in het spel gebeurt hangt af van wat voor character je speelt; ben je bijvoorbeeld een elf, dan reageren elven veel positiever op je, maar dwergen veel minder positief. (Zo probeerde een belangrijke dwerg NPC mij te killen zodra hij me zag, tot ik hem kon overreden dat ik niet bij de elven hoorde die hij haatte. :) ) Als je een half-orc speelt vindt bijna niemand je aardig, en orcs noemen je minachtend 'half-breed', en zo. Als je erg dom bent lopen de gesprekken ook heel anders (O no, it's an idiot!) en heb je in een keer hele andere gespreksopties. ("There's no one in this town who's worth their salt." "Uh... you want me to get you some salt?") Zelfs je Journal hangt af van je intelligentie. (Slim: "Rumours are that the healer of Shrouded Hills is of elven heritage." Dom: "The heeler guy has lots of elfs as mums and dads and stuff." :) )

Daarnaast is dit het eerste spel waarbij de stats "Beauty" en "Charisma" echt net zo belangrijk zijn als de andere stats. (En evenzo Intelligence en Willpower, hoewel Torment daar ook al wel in de buurt kwam.) Voeg daar een prachtige Skill als "Persuasion" aan toe, en je ziet dat dit een fantastische RPG is voor Real-Role-Players. Er zitten hee veel gesprekken in, je kan bijna alle quests op heel veel manieren uitspelen, en je hebt ontzettend veel vrijheid. De wereld is ook heel erg groot. Wat ook erg mooi is is hoe het verhaal zich ontwikkeld. Het is namelijk absoluut niet zo dat je steeds van quest naar quest holt, terwijl je altijd precies weet wat je aan het doen bent; nee, de ene keer weet je precies wat je moet doen, de volgende keer weet je wel wat je wil, maar heb je geen idee hoe je dat kan bereiken.

Dan nog de setting: die is fantastisch. Een high-fantasy wereld waar techniek aan het opkomen is; Victoriaans engeland meets Tolkien. Origineel, en heel goed uitgewerkt. De clash tussen magie en technologie is een van de hoofdthema's van het spel, en dat komt steeds weer terug.

Ah, de boeken die je vindt, dat is pas goed! Je kan in totaal echt wel een paar uur doorbrengen met het lezen van alle boeken in het spel; en het merendeel is erg goed geschreven! Hele discussies over het probleem van de half-orcs zijn er bijvoorbeeld te vinden in de bibliotheek. (Vrij analoog aan ons azielzoekersprobleem :) ). En ook hier is het thema magie vs technologie weer heel goed utigewerkt, zodat bijvoorbeeld uit een boek van een van de eerste biologen heel duidelijk blijkt dat de technologen magie wantrouwen en andersom. Het is echt allemaal heel goed gedaan, maar dit merk je allemaal alleen als je de tijd neemt om alles rustig door te lezen. Als je meer van de Diablo-style bent kan je Arcanum beter links laten liggen.

O, character creation! Goddelijk! Kies een ras, portret, gender en character background; met name dat laatste is zeer koel, van "Ran away with the Circus" tot "Supermodel", en van "Mad Doctor" tot "Magick Allergy". Zeer gaaf. Daarna kom je in het scherm waar je je character points mag verdelen over, hou je vast: 8 primary stats, extra hit/fatigue points, 16 skills, 56 technological disciplines en 80 spells! De stats kunnen van 1 tot 20 lopen, de skills van 1 tot 5 (en die kan je via quests dan ook nog tot Apprentice, Expert en Master krijgen), en alle spells en disciplines kosten 1 punt per stuk. Iedere keer als je level up gaat krijg je er weer 1 of 2 punten bij, zodat je steeds je character kan blijven customizen. Er zijn geen classes, alles mag. (Hoewel een dwarf bijvoorbeeld veel slechter is in magie; maar je mag wel een mage van hem maken.) En combat is maar een vrij klein onderdeel van dit arsenaal, zo zijn van de 16 skills er maar 5 combat gerelateerd: Bow, Dodge, Melee, Throwing en Firearms. De andere 11 zijn: Prowling, Pick Pockets, Pick Locks, Detect Traps, Disarm Traps, Repair, Haggle, Gambling, Healing, Persuasion (mijn favoriet) en Backstabbing. Heerlijk, wat een customizability.

Maar er is nog meer goed: je hoeft je helemaal niet op combat toe te leggen! De character waarmee ik speel heeft 5 Strength, 7 Constitution, 6 Dexterity en -0.5 in alle combat skills. (Op een schaal van 0 tot 5 :) , komt van mijn bakcground). Ze kan dus echt niet vechten. Toch komt ze overal doorheen, omdat ze a) door haar 21 Beauty en 20 Charisma veel mensen niet boos maakt, en b) door haar Charisma en Persuasion op dit moment maar liefst 7 volgelingen heeft die iedereen in de prak slaan, elkaar healen, etcetera. :)

Nee, dit spel rulet echt wel. De fouten zitten in de engine, niet in het spel zelf.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

ER IS MAAR 1 RPG EN DAT IS DIABLOII (en opvolgers)
Dat is geen RPG, dat is hersenloze hack-and-slash. Speel je een rol? Nee, dus het is geen RPG.

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 16:32 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Dat is geen RPG, dat is hersenloze hack-and-slash. Speel je een rol? Nee, dus het is geen RPG.
Nog ff iets toevoegen; Speel je een rol van een verhaal in Diablo? Nope :)

Verwijderd

Topicstarter
Diablo zuigt vet man, ziet er niet super uit, en het verhaal is ook kut.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk,een game als Baldurs gate2. Goeie graphics, mooi verhaal, goed geluid. Alles in tegenstelling van diablo

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Inderdaad. Op BG2 kan je ok wel wat aanmerken natuurlijk. Zo zijn er wel erg veel magic items, zijn Intelligence, Wisdom en Charisma niet belangrijk genoeg, en is de hoeveelheid echt roleplayen toch vaak wel beperkt. (Er zit toch wel heel veel vechten in, en daar kan je je meestal niet omheen lullen of sneaken.)

Maar het is een fantastisch spel, dat met recht in mijn top 5 RPG's staat. (Onder Planescape: Torment natuurlijk :) )

Throne of Bhaal vond ik overigens wel erg extreem worden. Wordt je in een keer aangevallen door een heel leger met +3 wapens, dat gaat echt helemaal nergens meer over. Maar ja.

Verwijderd

omg ik geef je helemaal gelijk ! nog beter : fallout 3 ! (nee ik bedoel hier niet fallout tactics :))

Verwijderd

een ander vraagje ? :) wat is jou fan. rpg game van de afgelopen jaren ? en mensen die niet verder kunnen komen dan diablo, please stil hehe :-) mijn top 5'je meest gespeelde rpg's

De Quest For Glory serie's (vind ik nog steeds verruit de beste rpg's ooit gemaakt)
Planescape Torment natuurlijk
Fallout 1
Fallout 2 (iets minder leuk verhaal imo dan 1, maar wel een stuk groter)
en natuurlijk de game der games Eye of the beholder 1 (2 en 3 vond ik minder leuk)
:Y)

• actieman
  • Laatst online: 09:35
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:43 schreef Predjee het volgende:
...
en natuurlijk de game der games Eye of the beholder 1 (2 en 3 vond ik minder leuk)
:Y)
Yeah Eye of the Beholder, WoW dat waren echt cewle games.
Heb 1 & 2 nog wel op floppy staan 8-)
hmm ik vond deel 2: Legend of Darkmoon toch echt wel heel leuk hoor :)

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Verwijderd

Topicstarter
mijn top 5 van rpg's is:
1- Planescpae Torment
2-Baldurs gate2
3-Baldurs gate
4-Vampire
5-Arcanum

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

1- Planescape: Torment

De rest wil ik niet op volgorde zetten; of ze zijn te onvergelijkbaar, of, zoals bij Arcanum, ik heb ze nog niet uit. :)

- Arcanum
- Baldur's Gate 2
- Might & Magic 7

Tja, en wat op 5? Might & Magic 4, Might & Magic 6, Castle of the Winds, Baldur's Gate, of iets anders? Ik weet het niet. Feit is dat M&M 6 mijn eerste echte serieuze RPG was, dat zijn toch mooie herinneringen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 1e echte rpg was Baldurs gate. Kijk, als je het doet moet je het natuurlijk wel goed doen ;)

• DjMark
  • Laatst online: 29-11 19:34
Ik heb Pool of Radiance nu liggen, maar kan hem nog niet installeren(bugs :( ).
Hij schijnt trouwens ook erg tegen te vallen.
Ik speel nog veel Diablo 2 die ik erg leuk vind.
Mijn favoriet blijft nog altijd Final Fantasy VII.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heeft het er inderdaad over dat Pool sucked. maar wat heeft iedereen hier in godsnaam toch met een hersenloze hack en slash spel als Diablo?!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:53

Soullie

Planeshift

idd dat spel vraagt gewoon om een sequel vooral als je het correcte einde gezien hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het einde dan? Ik heb hem nog niet uitgespeeld. Ik weet het!! ik schaam me kapot :'(

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op woensdag 03 oktober 2001 10:57 schreef Davidbub het volgende:
Wat is het einde dan? Ik heb hem nog niet uitgespeeld. Ik weet het!! ik schaam me kapot :'(
op het einde kom je oog in oog met je eigen ziel...

deze kun je dan vernietigen...

of in je opnemen :) (dit was volgens mij het correcte einde omdat je dan al je party members weer terug tot leven kan brengen....)

er was geloof ik ook nog een 3de eind (wat ik vergeten ben)

hierna word je na de eeuwige battle fields gestuurd... (bloodwar of zow hete dat ?)

dan zweren al je kameraden je te komen zoeken... The end :'(

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraagt inderdaad om een sequal. Waarom maken ze er niet 1 met de engine van NWN ofzo?

• Soullie

Soullie

Planeshift

dat spel had wel iets bijzonders vond ik... je was onsterfelijk... maar toch ook weer niet :)...

en het was weer eens iets anders na Baldurs gate 1... zown tussen game Tussen BG1 en BG2 was wel fun :)

kan iemand mij trouwens vertellen of IceWind Dale het kopen nog waard is ?? :)

en * Soullie wacht op de nieuwe Might and Magic die spellen speel ik al sinds M&M2 :D

Verwijderd

Topicstarter
Icewind dale is opzich wel goed. Iets mindere graphics dan BG2, maar ik zag hem bij de dixons voor 40,- dus, misschien iets totdat Dungeon siege of NWN komt

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou nog iets bekend over de realesedatum van NWN?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Niet lezen als je het einde van Torment niet wilt weten.

Het einde van Torment... briljant. Wat er egbeurde was dit: Je kwam inderdaad je eigen mortality tegen. Er waren dan minstens drie manieren om verder te komen:

- Zelfmoord plegen met de Blade of the Immortal; Jij sterft echt, en je mortality ook. Einde spel.
- Je mortality dood slaan, hij komt dan weer in jou.
- Je mortailty in je opnemen, door spureme Willpower of door te dreigen met de Blade of the Immortal.

Wat gemakkelijk te missen was, was waarom je je mortality uit je had laten halen. Dit kwam omdat je heel erg evil was geweest en dus na je dood naar de Lower Planes zou moeten. Toen je later spijt kreeg van je evilheid besefte je dat je heel veel tijd nodig had om alles weer goed te maken, zoveel dat het niet in een leven zou kunnen. Je had dus meer tijd nodig, en het weghalen van je mortality was de oplossing.

Dat werkte niet helemaal zoals gehoopt, en uiteindelijk neem je hem dus toch weer in je op. Dan ga je iig als good character naar de Blood Wars toe om alsnog te boeten voor je evil daden.

Als evil character weet ik niet wat er gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
OKee dan! Ik ben weer op de hoogte;)

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Op woensdag 03 oktober 2001 13:28 schreef Lord Daemon het volgende:
Hetzelfde denk ik...

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Verwijderd

Topicstarter
Het einde van BG:throne of bhaal is ook erg vet. Of je wordt de nieuwe bhaal, of je geeft alles op en wordt gewoon mens. Erg moeilijke keuze

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hetzelfde denk ik...
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een evil character gaat boeten voor zijn zonden?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm..... heeft er niemand hier dan als evil caracter gespeeld?

• Soullie

Soullie

Planeshift

Op woensdag 03 oktober 2001 13:28 schreef Lord Daemon het volgende:
Niet lezen als je het einde van Torment niet wilt weten.

Het einde van Torment... briljant. Wat er egbeurde was dit: Je kwam inderdaad je eigen mortality tegen. Er waren dan minstens drie manieren om verder te komen:

- Zelfmoord plegen met de Blade of the Immortal; Jij sterft echt, en je mortality ook. Einde spel.
- Je mortality dood slaan, hij komt dan weer in jou.
- Je mortailty in je opnemen, door spureme Willpower of door te dreigen met de Blade of the Immortal.

Wat gemakkelijk te missen was, was waarom je je mortality uit je had laten halen. Dit kwam omdat je heel erg evil was geweest en dus na je dood naar de Lower Planes zou moeten. Toen je later spijt kreeg van je evilheid besefte je dat je heel veel tijd nodig had om alles weer goed te maken, zoveel dat het niet in een leven zou kunnen. Je had dus meer tijd nodig, en het weghalen van je mortality was de oplossing.

Dat werkte niet helemaal zoals gehoopt, en uiteindelijk neem je hem dus toch weer in je op. Dan ga je iig als good character naar de Blood Wars toe om alsnog te boeten voor je evil daden.

dat waren alle eindes

Zelfmoord is het - Neutral ending
Mortality dood slaan - evil ending
Mortality in je opnemen - Good Ending

en het Good Ending schreeuwt om een vervolg :)

Verwijderd

Topicstarter
De slechte natuurlijk ook. gnagnagna >:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet niemand hier dan iets over de releasedate van NWN??

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 16:51 schreef Davidbub het volgende:
Maar weet niemand hier dan iets over de releasedate van NWN??
:{ pfff... ik dacht 1e of 2e kwartaal 2002, een vriend heeft hem al besteld :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn man! Duurt veels te lang. De editor die bij de game zit lijkt me super vet 8-)

Verwijderd

Topicstarter
En Dungeon siege duurt ookal lang :'(

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic is wel weer populair zeg!!

Verwijderd

bwah, check de baldurs gate 2 topic eens, had voor de crash ook nog eens 35 bladzeiden ofzow, zijn we allemaal kwijt ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ja? vaag man

Verwijderd

Topicstarter
Maar in ieder geval zit iedereen hier schijnbaar te wachten op een vervolg(die van Planescape) terwijl die niet in de maak is??

Verwijderd

Lord Of The Rings :)

Daar MOET gewoon een RPG van komen.
Dat MOET :)

=-=-=

Kent iemand StoneKeep nog? Of Menzobarranzan? Of Treasures of The Savage Frontier? Dungeon Hack?

*zucht*

=-=-=
Nee er komt geen PS:T2. Helaas.
Maar bij zowel Interplay als Black Ilse als Bioware worden ze dood gevraagd. Kijk maar eens op de fora ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:16 schreef ItSnows het volgende:
Lord Of The Rings :)

Daar MOET gewoon een RPG van komen.
Dat MOET :)
Surprise! Die is er al JAREN. Nog 2D en zo, ik heb 'm zelf eigenlijk nooit gespeeld, maar hij is er wel zeker!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

hoe zit het eigenlijk met Anachronox ofzow?
Scheen wel geinig te zijn, maar ik snapte de demo al niet :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:26 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Surprise! Die is er al JAREN. Nog 2D en zo, ik heb 'm zelf eigenlijk nooit gespeeld, maar hij is er wel zeker!
Ja heb ik ook al jaren uit. Maar ik bedoel een ala de stijl en mogelijkheden van NU.
Oh en de TEKST versie heb ik ook uitgespeeld :) Volgde het boek nauwgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Anachronox is wel humor, maar de graphics zuigen echt hard

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk niet dat het leuk is om de RPG van een boek te spelen. Ten eerste kan je je character niet vrij kiezen; of als je dit toch doet kan je het boek niet nauwgezet volgen. Ten tweede heb je weinig vrijheid. Ten derde weet je al precies hoe het verhaal zich gaat ontrollen.

Ik denk dat het veel leuker is om een ander verhaal in dezelfde wereld neer te zetten.

• aXe

aXe

[#]aXe

Ik denk wel dat ze er een spel van gaan maken, beetje action adventure of iets in de richting ala Wheel Of Time.
Maar andere avonturen in die wereld is ook geen slecht idee :) bijv. in Neverwinter Nights iets maken of Dungeon Siege :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog nooit een boek gelezen van Lord of the Rings. Zijn ze zo gaaf dan? Ik lees meer boeken van Raymond Feist.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 07 oktober 2001 10:27 schreef Davidbub het volgende:
Heb nog nooit een boek gelezen van Lord of the Rings. Zijn ze zo gaaf dan? Ik lees meer boeken van Raymond Feist.
Ja, Tolkien is gaaf; niet het gaafste, want schrijvers/schrijfsters als Robert Jordan, Terry Goodkind, George R R Martin en Robin Hobbs zijn IMHO beter, maar wel erg gaaf.

Feist vond ik echt niets aan. Ik heb "Shadow of a dark Queen" en "Rise of a Merchant Prince" gelezen, en dat is echt de boeketreeks van de fantasy: onwijs slecht en doorzichtig plot, superplatte characters, compleet chaotische wereld, grote gaten in het verhaal, etcetera. Nou hoorde ik van een Feist-fan dat zijn eerdere boeken heel veel beter zijn, maar mijn lust om die te gaan lezen is danig bekoeld. :)

Als ik jou was zou ik naar de winkel toe rennen en alle delen die er nu uit zijn van Martin's "A song of Ice and Fire" kopen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Van Feist is Magier nog steeds het beste. Lees die maar eens. Een aanrader

Verwijderd

Een spel van Lord of the Rings? Kweenie... denk nie dat het zou werken. Je ziet het zo vaak dat het mis gaat met spellen die op boeken of films gemaakt worden... Bid for Power bleek uiteindelijk ook niet zo tof.

De hele FF-serie is natuurlijk bijna een filmserie, je bent voor een groot deel ook bezig om een verhaal te bekijken. Daarom vinnik het wel jammer dat de film zo slecht is.

Er komt binnenkort een RPG van Akira (onofficieel spel, dus niet in de winkels kijken, want daar zal je hem niet vinden), ik heb wel ergens de URL, dus die komt binnenkort wel. En als je nog kan skinnen, animaten of modellen en je kent Akira, dan is het misschien een leuk idee om ze te helpen... Ik zelf kan EN niet skinnen/animaten/modellen, EN ik snap het verhaal van Akira nog steeds niet zo (en dat na die 3 keer kijken shame on me |:()

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:26 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Klopt, en ik heb em gespeeld. En er is geen HOL aan :) Serieus!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 12:55 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ja, Tolkien is gaaf; niet het gaafste, want schrijvers/schrijfsters als Robert Jordan, Terry Goodkind, George R R Martin en Robin Hobbs zijn IMHO beter, maar wel erg gaaf.
zeker nog nooit wat van weiss and hickman gelezen ? :)

Verwijderd

om nog even op de boeken terug te komen: lees David Eddings!! Die weet een hele gave sfeer in zijn boeken te brengen + een wreed verhaal :)

• buzz
  • Laatst online: 29-11 14:48
Mee eens, david eddings roelz, er is er maar 1 beter

Raymond E. Feist

Heb alle boeken, origineel, harde kaft.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

David Eddings is wel grappig, maar nou niet echt fantastisch. De Belgariad + Malloreon, het is allemaal wel leuk, maar de characters zijn zo ontzettend plat. Het heeft gewoon heel weinig diepgang. (Maar Silk is wel errug gaaf :P )

Feist heb ik hierboven al besproken, dara vond ik dus niets aan; maar ik zal Magician eens lezen, ik beloof het. :)

Weiss en Hickman? Nog nooit van gehoord? Wat hebben die geschreven?

Op dit moment staan boven aan mijn lijst toch wel Jordan, Martin, Hobbs, Goodkind en Zelazny.

Verwijderd

silk silk?
prins kheldar bedoel je :P

Verwijderd

lol, dit is een RPG topic, maak er nou geen fantasy literatuur hoekje van :P
ontopic blijven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben het absoluut met Buzzercrash eens. Raymond E Feist KICKS ASS!!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 08 oktober 2001 20:03 schreef Davidbub het volgende:
Ben het absoluut met Buzzercrash eens. Raymond E Feist KICKS ASS!!
Maar vind je dan ook dat "Shadow of a Dark Queen" ass kickt, bijvoorbeeld? Ik vond het namelijk best wel vrij beroerd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb tot nu toe alleen Magier, Zilverdoorn en Duisternis over Sethanon gelezen. En als 1 boek kut is wilt dat nog niet zeggen dat de schrijver dat ook is.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, dat zeg ik ook niet. Maar als je "Shadow of a Dark Queen" hebt gelezen en die goed vond, dan vertrouw ik niet meer zo op jouw advies. ;) Omdat je die niet hebt gelezen en ik heb gehoord dat z'n eerste boeken veel beter zijn vertrouw ik nu dus wel op je advies. :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom gebruikt iedereen hier eigenlijk de Engelse titels? Alle boeken zijn toch ook uit in het nederlands?
Pagina: 1 2 Laatste