Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Ik vond dus de eye of the beholder dus echte rot spellen,kwas toen denk ik nog te minnie om ze echt goed te snappen.
Ik weet niet of iemand nog de rpg elvira kent,die rokte ook wel voor die tijd.
Voor spellen van nu vind ik Baldures Gate 2 &en fallout 1 (deel 2 vind ik iets minder) het meeste gerocked hebben
ow jah1 ik wacht nu op arcanum.
Dat moet ook wel koel zijn
[/ontopic]
Arcanum is al uit en te koop en goed, dus je hoeft niet langer te wachten.
[/Lord Daemon mode]
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Verwijderd
Dat zeg je nou wel, maar sommige boeken zijn heel goed vertaald en geven goed de sfeer mee die in het origineel ook zit... Zo bijvoorbeeld de boeken van de zieners van Robin Hobb. Die vond ik heel goed, vooral deel 1. Maargoed, als de sfeer in het engels NOG beter is, dan moet ik die zeker es gaan lezenOp woensdag 10 oktober 2001 10:58 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, maar ik ga toch geen vertalingen lezen?
Hmz, als je van Arcanum de demo gaat spelen wordt je niet zo blij, want dat was nog een beta, dus daar zitten wat bugs in.Ooit gehoord van Demo's?? Die je kunt downen of gratis krijgt bij 1 of ander gamesblad??
Dan nog: geef me 1 goede reden om een Engels boek in het Nederlands te lezen? Ik weet niet hoe het met jou zit natuurlijk, maar ik lees engels even gemakkelijk als nederlands.Dat zeg je nou wel, maar sommige boeken zijn heel goed vertaald en geven goed de sfeer mee die in het origineel ook zit...
Verwijderd
Jah, schrijven is sowieso best lastig om te doen. Je kan het nog zo goed in je kop hebben zitten, maar het ook leuk, spannend en origineel te formuleren, dat ik een ander stukje koekOp zaterdag 13 oktober 2001 15:24 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik heb ondertussen zoveel engels gelezen dat ik eigenlijk niet eens meer merk welke taal ik aan het lezen ben.Schrijven... dat is een ander verhaal!
En vertalingen zuigen idd zeer sterk...
(owja, heb nu alle discworld boeken in origineel engels op de laatste na
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
Het spel van Larian Studios bedoel je? Dat heeft helaas heel lang stil gelegen, kan me herinneren dat ik er een jaar of vier geleden op bezoek was en toen hadden ze er al een groot deel van af, en het zag er toen al fantastisch uit. LED Wars, een RTS was ook van Larian Studios, maar die vond ik toch wel minder. Maar ben wel benieuwd naar dat RPG ja. Lost Boys is trouwens ook bezig met een paar goede spellen hoor...zo snel lopen die Belgen niet inOp zaterdag 13 oktober 2001 13:43 schreef Davidbub het volgende:
DE BELGEN LOPEN OP ONS IN!! Ze zijn er bezig met een 2D rpg ( die er erg goed en orgineel uitziet), en wij zitten met Davilex!! DAT KAN TOCH NIET!!
Verwijderd
Ik heb gisteren de LOTR in het Engels ontvangen, in een super-g##le, zwarte box... zeer mooiOp zondag 14 oktober 2001 20:45 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik lees de Nederlandse vertaling van "Lord of the Rings" en ik vind de sfeer in het boek erg goed.
Als je het nog niet weet waar ik het over heb XENOGEARS
A great thought in a small mind is a dangerous thing
Maar ik heb idee dat ik wat achtergrond mis, ik heb nog nooit met de planescape campaign zooi gespeeld, en heb soms geen idee waar het over gaat. Is dit de AD&D variant op sliders ofzo?
Whehehe... dat snap ik, maar het was even ter illustratieOp donderdag 18 oktober 2001 19:06 schreef Davidbub het volgende:
Sliders is cool! Maar planescape is wel iets anders.....
Dat gedoe met die planes die niet in 'gewone' 4 dimensionale ruimte van elkaar gescheiden zijn maar door 'poorten' ofzoiets... mja, deed me beetje aan paralelle werelden denken.
Planescape is een Multiversum. Het zit als volgt.
In het midden zitten 10 planes, in min of meer de volgende configuratie:
------- A -----
1'--2'--3'--4'-
1-a-2-b-3-c-4-d
1*--2*--3*--4*-
------- B -----
A is de Positive Material Plane, B is de Negative Material Plane. De planes 1 - 4 zijn de Elemental Planes: Fire, Earth, Water en Air. De leters a - b staan voor de Quasi-elemental planes; tussen Air en Fire zit volgens mij bijvoorbeel de Quasi-elemental Plane of Smoke. De 1' - 4' dingen zijn de Positive Demi-Elemental Planes, en 1*-4* de negative Demi-Elemental Planes. (Ik kan me vergissen in de naamgeving, het is lang geleden dat ik dit wist
'Om' deze groep planes heen zit de Ethereal Plane. Hier buiten liggen alle Prime Material planes; dat zijn oneindig veel werelden zoals de onze. De wereld van de Forgotten Realms, bijvoorbeeld, is een van deze primes, en onze wereld is ook een van deze primes.
Hieromheen zit de Astral Plane.
En helemaal buiten zitten de planes waar Planescape zich afspeelt: de Outer Planes. Deze worden gecreeerd dor het geloof van de Prime Material Planes.
De Outer Planes vormen een cirkel gesorteerd op alignment. In het midden zit Sigil en de Outlands. Dit is de true neutral plane.
Ik kan me in al het volgende gemakkelijk vergissen, maar de namen kloppen iig wel:
Lawful Good: Mount Celestia
Lawful Good - Lawful Neutral: Arborea? / Bytopia?
Lawful Neutral: Mechanus
Lawful Neutral - Lawful Evil: Acheron
Lawful Evil: The Seven Hells (hier komen de baatezu vandaan)
Lawful Evil - Neutral Evil: Gehenna
Neutral Evil: The Grey Waste
Neutral Evil - Chaotic Evil: Carceri
Chaotic Evil: The Abyss (hier komen de Tanari vandaan)
Chaotic Evil - Chaotic Neutral: Pandemonium
Chaotic Neutral: Limbo
Chaotic Neutral - Chaotic Good: Ysgard
Chaotic Good: The Beastlands
Chatic Good - Neutral Good: Arcadia
Neutral Good: Elysium
Neutral Good - Lawful Good: Bytopia? / Arborea?
In Planescape: Torment kom je in de Outlands, in Carceri, in de Negative Material Plane en in the Seven Hells. Daarnaast heb je spells die betrekking hebben op Mount Celestia (Celestial Host), The Abyss (Abyssal Fury), Mechanus (Mechanus' Cannon), Pandemonium (Howl of Pandemonium, toch?), Acheron (Ice Storm of zo).
Basic Elemental Planes: Fire, Air, Water en Earth
Para-Elemental Planes: Magma (Fire & Earth), Ooze (Earth & Water), Ice (Water & Air) en Smoke (Fire & Air.)
De Positive Quasi-Elemental Planes: Radiance (Fire), Mineral (Earth), Steam (Water) en Lightning (Air).
De Negative Quasi-Element Planes: Ash (Fire), Dust (Earth), Salt (Water) en Vacuum (Air).
Zie ook http://mimir.net/essays/planarphysics.html
Hmmm, 6 pagina's met replies en maar 1 persoon die Fallout genoemd heeft. Interplay, kom eens met Fallout 3. De Fallout RPG's zijn in mijn mening de beste die ooit gemaakt zijn (en ik heb het niet over Tactics, want dat is GEEN Fallout). Je kan er alles in wat G#d verboden heeft, en nog veel meer.Op woensdag 10 oktober 2001 13:45 schreef gvrdoezie het volgende:
[ontopic]
Ik vond dus de eye of the beholder dus echte rot spellen,kwas toen denk ik nog te minnie om ze echt goed te snappen.
Ik weet niet of iemand nog de rpg elvira kent,die rokte ook wel voor die tijd.
Voor spellen van nu vind ik Baldures Gate 2 &en fallout 1 (deel 2 vind ik iets minder) het meeste gerocked hebben
ow jah1 ik wacht nu op arcanum.
Dat moet ook wel koel zijn
[/ontopic]
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
En dan neit 9, die is wel mooi enzo, maar dan heb ik het natuurlijk over Ultima 7... ooh, wat roeleert dat spel
Je kan gewoon elk voorwerp in de hele wereld oppakken en evrplaatsen enzo... ow, wat hou ik van dat spel...
Alleen jammer dat dat spel alleen onder DOS werkt met vage settings enzo... Maar daar is nu ook een oplossing voor, je kan hem nu met een of ander proggie gewoon onder windows spelen
De makers van Fallout zijn met Arcanum gekomen. En ik verzeker je dat dat ook roeleert.Interplay, kom eens met Fallout 3.
Heb ik, maar vind hem lang niet zo goed als Fallout 1 & 2. Ik mis de sfeer er een beetje in.Op vrijdag 19 oktober 2001 15:44 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
De makers van Fallout zijn met Arcanum gekomen. En ik verzeker je dat dat ook roeleert.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik heb overigens zelf Fallout niet gespeeld; de PCGamer (US versie), het spellenblad dat ik het meest vertrouw, gaf Arcanum echter een 9.* (weet niet meer precies) en vond dat het nog beter was dan de Fallout's.
Maar het is natuurlijk ook een kwestie van welke atmosfeer je het meeste aanstaat.
En het blijft altijd leuk om met kogellagertjes mutanten helemaal aan gruis te schieten.
Welke delen zijn er nu eigenlijk allemaal uit dan? Ik heb nu A Game of Thrones, A Clash of Kings en A Storm of Swords(beide delen).Op zondag 07 oktober 2001 12:55 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik naar de winkel toe rennen en alle delen die er nu uit zijn van Martin's "A song of Ice and Fire" kopen.
Ik hoop echt dat er al nieuwe delen zijn, want ik vind het echt zwaar irritant dat ik niet door kan lezen. Note: ik heb alle vier de boeken anderhalve week geleden gekregen, en ik heb ze nu al uit.
Het enige puntje van kritiek op het boek vind ik dat Martin soms bij het einde van een hoofdstukje(switchen van character) wel erg overduidelijk een 'cliffhanger' maakt, zodat je door wilt lezen(maar dat deed ik sowieso wel).
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Tja... ik moet je teleurstellen, A Storm of Swords is pas net een maand of drie uit. Het duurt dus nog wel even voordat boek 4 komt vermoed ik.Welke delen zijn er nu eigenlijk allemaal uit dan? Ik heb nu A Game of Thrones, A Clash of Kings en A Storm of Swords(beide delen).
Op maandag 22 oktober 2001 13:06 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Tja... ik moet je teleurstellen, A Storm of Swords is pas net een maand of drie uit. Het duurt dus nog wel even voordat boek 4 komt vermoed ik.
Najah, dan heb ik de tijd om wat andere boeken te gaan lezen(Wheel of Time ben ik ook pas bij boek 3, dus...)
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet