De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
_Hoe_ die cap er af moet kan ik je niet vertellen. Dat de cap in het modem zit echter wel.. Veel mensen struikelen over het feit dat de cap op de HCX ingesteld wordt, en denken dat daarom de HCX ook de ''cap-uitvoerende'' instantie is, dit is echter niet zo.
Raar genoeg zijn er altijd van die schreeuwers die blaten "''t kan wel". Opvallend is dan dat het altijd gaat om ''maten'' of ''vrienden'' die het gedaan hebben, en er ook altijd geschermd wordt met snelheden die die COM21 uberhaupt never nooit niet halen kan. Soms komen er zelfs van die sukkels voorbij die beweren hun fuck-upc patch op de com21 werkend te hebben.. dat zegt imo genoeg..
Als je in een gebied woont waar Essent de kabelboer is dan zou je nog contact op kunnen nemen met essent zelf (ipv. @home). Essent levert nl. ook ''webconnect'' accounts, en daar zijn wel varianten van leverbaar met een hogere upstream (uiteraard wel tegen de nodige pecunia).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je kunt die poort trouwens zien zitten als je gewoon door het rooster bovenop kijkt, moet je ''schuin naar voren'' kijken. Hij zit ongeveer ''naast'' de ledjes, bruin van kleur en het is een PCI-slot (qua afmetingen in elk geval).
Ik ga binnenkort eens proberen om daar een VGA kaartje op te prikken, maar eerst even zorgen dat ik een COM21 op voorraad heb ter vervanging mocht het nodig zijn
Hoe leg je dat trouwens uit aan de helpdesk?? Bliksem ingeslagen??
Volgens mij is de reden van de lage upstream dat je dat als internetter helemaal niet nodig hebt. En zodra je een servertje wil gaan beginnen val je in het zakelijke abo.. Dit is dus gewoon een trucje om te verkomen dat iedereen servertjes gaat planten en dat zo het chello netwerk nog verder dichtslibt.
En ik ben ook van mening dat de figuren die "kennissen" hebben die hun modem ge-uncapped hebben hun smoel maar moeten houden aangezien dit toch niets toevoegt aan de topic. Tis toch 99,99% van de gevallen een sterk verhaal, en als je al zegt dat je niet kunt zeggen hoe het werkt
Als je nou 2 modems hebt, en je hebt 2 netwerkkaarten, kan je dan niet 2x zo snel uploaden en downloaden?!?Op donderdag 03 mei 2001 10:30 schreef hezik het volgende:
Ik ga binnenkort eens proberen om daar een VGA kaartje op te prikken, maar eerst even zorgen dat ik een COM21 op voorraad heb ter vervanging mocht het nodig zijn
What a fine day for Science! | Specs
Ik zou er dus geen videokaart in stoppen;)
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Als je een ''unlocked'' modem pakt (heb ik al eens geprobeerd) dan gaat hij gelijk zitten flashen, waarbij die cap dus ook meekomt.
Wat betreft die ''PCI poort'', goh, weet ik ook weer waar dat ding goed voor is
Wel knullig dat het precies dezelfde aansluiting is als PCI (qua fysieke kenmerken).
Wel grappig overigens, als je het modem loskoppelt en dan boot dan heb je wat meer mogelijkheden, waaronder ook toegang tot de shell. Heb wel eens een progje geschreven voor ''t ding wat de oorsp. led-daemon vervangt door een ''knight rider'' daemon, helaas wordt dat bij inpluggen gelijk ongedaan gemaakt
Als iemand perse geinsteresseerd is in die code, die moet ik ergens nog wel op een CD-tje hebben staan. Je kunt er voor de rest geen ruk mee, ook niet internetten
[edit]
Ik heb me er trouwens hoogelijk over verbaasd dat dat unlockte modem (geleend) meteen werkte, zou imo op basis van het mac-adres van het modem (was uiteraard een ander mac adres) niet mogen ?
--------------------------------------------------------------------------------
Natuurlijk heb ik dat ding opengeschroefd. Er komt geen apparaat mijn huis binnen zonder dat ik het opengeschroefd heb, fuck garantie..
Je kunt die poort trouwens zien zitten als je gewoon door het rooster bovenop kijkt, moet je ''schuin naar voren'' kijken. Hij zit ongeveer ''naast'' de ledjes, bruin van kleur en het is een PCI-slot (qua afmetingen in elk geval).
Verwijderd
kunnen we allemaal meegenieten. :P:P
ik dacht dat win2k ook ondersteuning had voor meerdere 56k modems.. weet alleen niet of dat ook voor kabelmodems geldt
Verwijderd
En tijd constant 5.3Mbit/s
Beter toch ?
Typo''s...
als @home het op 400 kb/sec heeft geknepen hoe kan ik dan 700 kb/sec halen??? ok is ook maar 1 keer gebeurd maar zegt toch genoeg denk ik. ik zit nu ook soms nog wel boven de 500 (soms zelf boven de 600) dus ik denk dat ze ''m hoger hebben geknepen.Op donderdag 03 mei 2001 03:02 schreef hezik het volgende:
[bla]
Dastan: Totale bullshit wat je hier loopt te verkondigen. Volgens jou hebben je maten het modem uncapped, jij dus niet. Dan haal je die 900KB/sec die jij claimed never nooit niet, daar geen enkele provider die downstream toestaat. Bij @home is het op 3.8Mbit geknepen, grofweg 400KB/sec.
Nieuwste warez-releases hebben overigens niets te maken met je modemsnelheid, maar dat moge duidelijk zijn.
Overigens is er nog een andere reden waarom de upstream laag wordt gehouden; upstream bandbreedte is duurder dan downstream..
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Brak download programma...Op donderdag 03 mei 2001 16:43 schreef bigbadbootz het volgende:
[..]
als @home het op 400 kb/sec heeft geknepen hoe kan ik dan 700 kb/sec halen??? ok is ook maar 1 keer gebeurd maar zegt toch genoeg denk ik. ik zit nu ook soms nog wel boven de 500 (soms zelf boven de 600) dus ik denk dat ze ''m hoger hebben geknepen.
Meestal blijven er dingen in een buffer zitten die dan OPEENS er uit komen, en die worden dan meegeteld met je snelheid! dus dat kan ene boost geven!
Verder kan het zij dat bijvoorbeeld bij LEechFTP 1 van je sessions is gestalled, en de snelheid gewoon blijft staan terwijl hij niets doet.. Dan wordt er dus ook altijd snelheid bij opgeteld..
Ook zijn programmas niet altijd accuraat! zeker als je een multithreaded download hebt van bijvoorbeeld 8.. als dan toevallig eens alle 8 iets te veel aangeeft dan hoort, tja dan kan je ruim over je snelheid heen zitten!
MAAR nu On-Topic!
Dit geld alleen voor Casema gebruikers met Com21 modems!
Casema maakt GEEN gebruik van limited logins! Ofwel je kon altijd als je zelf thuis ingelogd stond, bij iemand anders onder jou account inloggen ("inbellen") nou was dat niet echt speciaal!
Maar bij de invoering daarvan hebben ze geen rekenning gehouden met com21 modems.
Com21 modem supporten namelijk tot 8 gebruikers (als ik et goed zeg) ofwel:
prik je modem in je hub, en log met verschillende pc''s in. Omdat er geen limiet zit op het aantal logins KAN dat dus gewoon! en als je dus met 2pcs inlogt heb je op elke pc je max snelheid van 20kb/s ofzo dat bij elkaar is dan natuurlijk 40kb/s!
Dit is geen tweak of iets dergelijks, gewoon iets wat casema over het hoofd heeft gezien! Meestal zodra ze het doorhebben veranderen ze je aantal logins meteen naar 1 en heb je er niets meer aan! Dus wees bedacht! als je het wilt gaan doen! doe et dan savonds ofzo
En ter informatie com21 bij casema werkt anders dan bijv bij quicknet e.d. bij casema werken ze WEL met authentification via Login/Pass en NIET op MacAdres!
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Laatst stond op T.net nog een berichtje hoeveel mensen een illegaal modem op het Chello netwerk gebruiken (Terayon platform that is). De administratie van Chello op dat gebied is echt 0,0 en ik weet niet hoe ze het Com21 platform bijhouden maar volgens mij word daar niet veel meer op gelet.
Bovendien betwijfel ik of ze echt ergens een progje hebben draaien dat constant controleert of niemand meer traffic genereert dan zijn modem toelaat en ook weer iemand inhuren die dat in de gaten houd.
Over dat pinnetje 1 ombuigen, je moet die rom programmeren en dan gewoon de pinnen die gebruikt worden bij het programmeren weghalen. Pin 1 is waarschijnlijk Vcc en die wil je wel bewaren
Ik heb mijn Terayon modem laatst eens opengemaakt en daar zitten binnenin ook een paar soldeerpunten waarvan ik vermoed dat het ook zo''n terminal-aansluiting is. Maar ik heb nu weer Internet en dan heb ik geen zin om dat modem open te schroeven.
anders kan ik ff het type nummer opzoeken en de desbtrefende pinnetjes (voor het programeren) los solderen.. weet je wat ik ook zo vaag vind,als mijn buurman upload heb ik echt totaal geen merkbaar snelheid verlies..
Bij @home kun je overigens ook meerdere IP''s krijgen (tot 4 geloof ik), is nu nog gratis en gaan ze in de toekomst geloof ik iets van Fl. 10,- per IP voor vragen. Niet dat je er wat aan hebt, want de kans is groot dat ze in verschillende subnetten zitten, wat zou betekenen dat je lokale verkeer ook via de gateway moet. En een intern netwerk met 16KB/s wordt je niet gelukkig van, dan werkt een linux routertje op 1 IP toch beter
Leuk voor DoS attackjesOp donderdag 03 mei 2001 01:42 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Waarom niet gelijk een OC192 backbone naar je huis door laten trekken? Kun je lekker downen met 1,2 GIGABYTE per seconde downloaden... ooops, dat kan je hd niet aan, en er is geen enkele server die dat kan aanbieden
[..]
Misschien dat het dan wat duidelijker wordt waardoor bandbreedte en up- en downstreams bepaald worden
Alaaf, waar zijn die smurfen!?!
tele(kabel)tubbie vertelde mij eens dat zo''n modem 900 pieken kost
/dev/null
a. ik heb dan te veel gedronken dat ik dingen dubbel zieEhm, die ''casema-truuk'' werkt niet. De cap werkt over de totale upstream van het modem, niet per gebruiker.. helaas
b. ik heb een bril nodig
c. ehm.. ik weet et verder niet
u tell me
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Verwijderd
180 KB downstream en 14 KB upstream
van de com21 site :
A ComPORT can easily be assigned to one of the many cable operator-defined service classes, each with different downstream and upstream bandwidth rates. Service class definition and ComPORT assignment is accomplished with Com21s easy-to-use NMAPS cable modem network management software.
dus ...
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Anyhow. Ik hoorde wat kritiekjes (reacties uit 2 & 3 mei) over het "optimaliseren" van de verbinding.
Dit gaat feitelijk gewoon om de signaalsterkte en de demping/storing die kan optreden.
Zo had ik dus een aardlus via mijn computer door het modem naar de CAI, en dat kostte een aantal dbmV. Door een beetje te spelen met kabels, (lengte, hoeveelheid splitters) en de kabelmodem splitter kan je het beste er uit halen.
Zo heb ik dus een aardig leipe kabel gemaakt om de aardlus er uit te krijgen.
Aan de ene kant een gewone geaarde stekker voor in het stopcontact, en aan de andere kant een COAX plug. Dus nu gaat daar de aarde over, en komt het voltage verschil niet meer over het modemsignaal.
Dat bedoelde ik dus met "optimaliseren".
Wat betreft cappen oid, daar durf ik geen concrete uitspraak over te maken omdat ik het simpelweg niet 100% weet.
Echter zal mijn speurtoch voor het naaien van UPC en het verhogen van de snelheid nooit stoppen.
Het stond alleen op een laag pitje
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
uhm ooit gedacht aan het feit dat het de bedoeling is ind e toekomst ook te kunnen bellen met de com21 modem? vandaar dat de (nieuwe) versies dat slot hebben...Op donderdag 03 mei 2001 10:30 schreef hezik het volgende:
Natuurlijk heb ik dat ding opengeschroefd. Er komt geen apparaat mijn huis binnen zonder dat ik het opengeschroefd heb, fuck garantie..
Verwijderd
tuurlijk kan het wel... als je namelijk tegenhoudt dat de ISP met die management software die upload limiet kan instellen en de oude bios weer terugzet (zonder limiet) ben je der weer. Maar of het een goed idee is om te doen (chello kan je uploadsnelheden ook zien), en hoe het moet...Op maandag 07 mei 2001 22:08 schreef Optical het volgende:
het kan dus niet he
van de com21 site :
A ComPORT can easily be assigned to one of the many cable operator-defined service classes, each with different downstream and upstream bandwidth rates. Service class definition and ComPORT assignment is accomplished with Com21s easy-to-use NMAPS cable modem network management software.
dus ...
daar ben ik verantwoordelijk voorOp dinsdag 08 mei 2001 15:31 schreef WarMaster het volgende:
Damn... Das ff een oude topic die opgereuteld is...
Ik wou het toen al uitproberen, maar ik had er geen tijd voor. En ik heb et dus afgelopen vakantie eindelijk eens uitgeprobeert
kostte een paar dbmv? Moet dat getal nu zo hoog mogelijk zijn of niet? Iemand zei hier dat het zo laag mogelijk moest zijn, aangezien die com21 modems nog tot 56 aankunnen. Maar het lijkt me zelf dat het zo hoog mogelijk moet zijn (des te sterker het signaal des te beter). Ik kan het namelijk ook wel wat veranderen door met die kabels te knoeien, zowel omhoog als omlaag. Maar het is een beetje moeilijk om te testen of de snelheid echt sneller is geworden, want dat is altijd weer afhankelijk van de drukte op internet. Als je dus een uurtje knutselt, en dan weer uitprobeert kan de andere snelheid best wel komen omdat er weer veel mensen na het eten om 7 uur gaan computeren...Zo had ik dus een aardlus via mijn computer door het modem naar de CAI, en dat kostte een aantal dbmV. Door een beetje te spelen met kabels, (lengte, hoeveelheid splitters) en de kabelmodem splitter kan je het beste er uit halen.
je hebt dus eigenlijk alleen de modem in een geaard stopcontact geplugd? (heb ik helaas niet op m''n kamerAan de ene kant een gewone geaarde stekker voor in het stopcontact, en aan de andere kant een COAX plug. Dus nu gaat daar de aarde over, en komt het voltage verschil niet meer over het modemsignaal.
Enne, nog een vraag... Heeft iemand hier wel eens geprobeert de modem in de meterkast te zetten en dus een UTP lijntje naar je computer laten lopen ipv van de coax kabel?
Ik kan het helaas niet doen, want ik heb geen stopcontact in de meterkast
Maar als het echt helpt maak ik er desnoods wel 1
Je modem wordt ook niet sneller van een lagere demping, hij wordt alleen langzamer van een ''te hoge'' demping. Deze waarde wordt in dbmv uitgedrukt en is een negatief getal, ik denk dat dit voor de ''hoger/lager'' verwarring zorgt. DIn principe moet dit getal ''zo hoog mogelijk zijn'', dus -10dbmv is beter dan -40 dbmv. De signaal/ruis verhouding is ook van belang..
Enkele oplossingen:
Waterleiding, glasleiding (CONTROLLEER WEL OF ER EEN AARDKLEM AAN ZIT IN DE METERKAST!!), de CV (ook checken of er een geaarde stekker aan de ketel zit, of ook een klem). Of gewoon een draadje trekken.
Meestal zitten slaapkamers op hetzelfde woonniveau als een badkamer, en daar zit sowieso altijd een aarde draad.
Wat betreft snelheid scheelt het wel aardig.
Vooral als je veel last hebt van zwerf spanning! Ik heb eens voor de gein een amateuristische meting gedaan (toen nog in het ouderlijk/ongeaarde huis) en toen scheelde de max. snelheid ca 25% als hij wel geaard was (via gasleiding).
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Op dinsdag 08 mei 2001 17:05 schreef PsyFlux het volgende:
Ja, ik heb het kabelmodem in de meterkast zitten, en een UTP kabel(15m) naar mijn PC. Werkt perfect.Enne, nog een vraag... Heeft iemand hier wel eens geprobeert de modem in de meterkast te zetten en dus een UTP lijntje naar je computer laten lopen ipv van de coax kabel?
Ik kan het helaas niet doen, want ik heb geen stopcontact in de meterkast![]()
Ik heb ook zelf een stopcontact in de meterkast aan moeten leggen.
Ik heb het hier wel een keer geprobeerd, maar het haalde niks uit.. heb nu gewoon weer een coax van 15 meter naar m''n PC liggen (modem bij PC staat leuker en lampjes zijn handig).Op dinsdag 08 mei 2001 17:05 schreef PsyFlux het volgende:
Enne, nog een vraag... Heeft iemand hier wel eens geprobeert de modem in de meterkast te zetten en dus een UTP lijntje naar je computer laten lopen ipv van de coax kabel?
Ik kan het helaas niet doen, want ik heb geen stopcontact in de meterkast![]()
Hoe wou jij dat anders doen dan? Ik snap niet echt wat je bedoelt...Op dinsdag 08 mei 2001 17:37 schreef Case het volgende:
[..]
Ja, ik heb het kabelmodem in de meterkast zitten, en een UTP kabel(15m) naar mijn PC. Werkt perfect.
Ik heb ook zelf een stopcontact in de meterkast aan moeten leggen.
Standaard situatie is toch TV over COAX naar modem en dan modem over UTP naar netwerkkaart waarbij het COAX zo kort mogelijk is (iig 15 m?). Hier heb ik ongeveer 40cm tussen TV-binnenkomst en modem
Bnet pindle#2913
Hier heb ik er 7 meter tussen hangen, en 15 meter UTP naar de server die op de zolder staat. werkt allemaal als een trein! gewoon 170 down- en 15 upstreamOp dinsdag 08 mei 2001 17:45 schreef porn het volgende:
[..]
Hoe wou jij dat anders doen dan? Ik snap niet echt wat je bedoelt...
Standaard situatie is toch TV over COAX naar modem en dan modem over UTP naar netwerkkaart waarbij het COAX zo kort mogelijk is (iig 15 m?). Hier heb ik ongeveer 40cm tussen TV-binnenkomst en modem
/dev/null
Verwijderd
argh, was dat een negatief getal? ff over het hoofd gezien danOp dinsdag 08 mei 2001 17:13 schreef hezik het volgende:
Deze waarde wordt in dbmv uitgedrukt en is een negatief getal, ik denk dat dit voor de ''hoger/lager'' verwarring zorgt. DIn principe moet dit getal ''zo hoog mogelijk zijn'', dus -10dbmv is beter dan -40 dbmv. De signaal/ruis verhouding is ook van belang..
hmm, ik ga niet aarden via de verwarming (enigste oplossing in de buurt), want ik heb in enkele topics hier gelezen dat dat levensgevaarlijk kan zijn... (mogelijkheid om onder stroom te komen staan in de douche...) Dusse, dan maar niet...Op dinsdag 08 mei 2001 17:22 schreef WarMaster het volgende:
Enkele oplossingen:
Waterleiding, glasleiding (CONTROLLEER WEL OF ER EEN AARDKLEM AAN ZIT IN DE METERKAST!!), de CV (ook checken of er een geaarde stekker aan de ketel zit, of ook een klem). Of gewoon een draadje trekken.
Meestal zitten slaapkamers op hetzelfde woonniveau als een badkamer, en daar zit sowieso altijd een aarde draad.
Dus jouw modem staat 40 centimeter van het punt van binnenkomst van die coax kabel (in de meterkast) af?Op dinsdag 08 mei 2001 17:45 schreef porn het volgende:
[..]
Hoe wou jij dat anders doen dan? Ik snap niet echt wat je bedoelt...
Dat is dus niet standaard... meestal maken ze een splittertje in de meterkast. Daarvandaan gaat maximaal 15 meter coax naar de modem die bij de computer staat. En dan nog een klein stukje van een meter ofzo UTP van de modem naar de computer.
En wij willen dus juist de (niet standaard) situatie zoals het bij jou is uitproberen. Een zo kort mogelijke coax en de UTP gebruiken voor de overbrugging van meterkast naar computer.
Ik hoop dat ik het goed begrepen/uitgelegd heb....
DEZE WERKT ALLEEN OP LANCITY MODEMS!!!
Waarschijnlijk kunnen jullie je nog wel herineren dat dit programmatje zelfs het nieuws haalde.
Laat het me ff weten als iemand hier nog intresse in heeft.
(nietbeschikbaar@hotmail.com)
Verder is het ECHT niet mogelijk om je com21 modem te tweaken
Verwijderd
uuuuuuuuhm, deze werkt ook niet meer op lancity''s hoorOp dinsdag 08 mei 2001 18:54 schreef CrashOne het volgende:
Voor de gene die nog een lancity modem hebben. Ik heb hier nog het legendarische programmatje (fuckUPC) dat deze de extra boost geeft waar jullie allemaal zo haastig naar opzoek zijn. Let wel op:
Waarschijnlijk kunnen jullie je nog wel herineren dat dit programmatje zelfs het nieuws haalde.
Verwijderd
NEEEE, dit kan je niet menen!!!!Op dinsdag 08 mei 2001 18:54 schreef CrashOne het volgende:
Voor de gene die nog een lancity modem hebben. Ik heb hier nog het legendarische programmatje (fuckUPC) dat deze de extra boost geeft waar jullie allemaal zo haastig naar opzoek zijn. Let wel op:
is dit nou serieus of niet? (beetje twijfelachtig emailadres of erg origineel)...
Als het wel serieus was: je lult uit je nek (om het maar kort & krachtig te zeggen).
Dat proggie heeft 5 dagen gewerkt, en toen hebben ze het bij chello geblokkeerd... zo ongeveer tenminste, geen zin om het precies uit te leggen
Dat is een beetje vreemd verhaal.hmm, ik ga niet aarden via de verwarming (enigste oplossing in de buurt), want ik heb in enkele topics hier gelezen dat dat levensgevaarlijk kan zijn... (mogelijkheid om onder stroom te komen staan in de douche...) Dusse, dan maar niet...
Een badkamer (met zijn leidingen en afvoer) is helemaal geaard. Dit is verplicht in Nederland. Als je dus ook een radiator in de badkamer hebt is hij OOK geaard. Waarschijnlijk zelfs dubbelop... Zowel een als een aardklem in de badkamer als bij de ketel.
Dus STEL dat je het op de verwarming zou aansluiten, en je krijgt een aardlus. Wat is het ergste wat er kan gebeuren?
Dan gaat de stroom via de CV naar het dichtsbijzijnde aardepunt. Als dat in de douche is dan gaat dat via de radiator naar de aardklem.
De enige manier waarop je onder stroom kan komen staan is als de klem op de radiator ontbreekt (en ook op de ketel), waardoor de weg met minste weerstand door jouw onder-de-douche-staande lichaam is naar het putje of kraan waar wel een aardklem aan zit.
Maar dit gaat over zwerfspanning van ca. 100 Volt, en de ampèrages zijn al minimaal als je het bij de bron aanpakt. Dus als je het in de douche ontvangt is het dusdanig verzwakt door de weerstand dat er niets meer van het vermogen over is om er iets van te voelen.
Echter is de geimproviseerde aarde van je computer ook dan niet meer effectief, want de aarde ontbreekt in feite op het traject waar je het op hebt aangesloten.
Dus het advies is: GOED CONTROLLEREN!!
Verwijderd
Ik weet het ook niet, kben geen electricien
Maar ik neem liever geen risico''s dus dat iemand dat al zei was voor mij al genoeg reden om et nooit te proberen...
En ik snap trouwes ook niet precies wat je met een aardlus bedoelt:?
Ik zou graag die code eens willen zien.Op donderdag 03 mei 2001 12:27 schreef hezik het volgende:
Wel grappig overigens, als je het modem loskoppelt en dan boot dan heb je wat meer mogelijkheden, waaronder ook toegang tot de shell. Heb wel eens een progje geschreven voor ''t ding wat de oorsp. led-daemon vervangt door een ''knight rider'' daemon, helaas wordt dat bij inpluggen gelijk ongedaan gemaakt
Als iemand perse geinsteresseerd is in die code, die moet ik ergens nog wel op een CD-tje hebben staan. Je kunt er voor de rest geen ruk mee, ook niet internetten
En de documentatie/software van de VxWorks willen hebben.
Is die VxWorks uitsluitend voor de Com21 of is het gewoon een embedded OS?
Want dat zou betekenen dat je ook een tabel met adressen nodig zou hebben voor de Com21 bak.
In een ideale wereld hoort dat allemaal 0 Volt te zijn.
Echter is dat vaak NIET het geval.
In mijn geval was het zo dat de shield van de CAI een iets hogere spanning had dan de aarde van mijn electrische huis installatie.
Nu gebruiken de apparaten een common ground om te communiceren. En als je dan een spanningsverschil hebt dan gaat die stroom OVER die common ground, wat leidt tot storingen over het data kanaal. (Zoals een 50Hz brom bij de stereo installatie)
Dus als je dat nou kortsluit met een zelfgefabriceerde kabel, dan voorkom je dat dat spanningsverschil door de apparaten heen gaan. Snappie?