Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Nog wel ff iets over die ip''s:
Er is niet toevallig sprake van een proxyserver in die flat om de internetsnelheid te bevorderen? Dat zou het een en het ander kunnen verklaren...Op vrijdag 25 mei 2001 14:57 schreef Leader98 het volgende:
[..]
Er zijn in Wageningen vast nog wel studentenflats die niet via de Uni (dat 137.224.xxx.xxx IP) op internet zitten omdat dit pas recent wordt aangesloten.
De oude accounts kunnen best gewoon van Chello zijn.
nee mork het gaat om een studentenhuis met 14 bewoners en een accountOp vrijdag 25 mei 2001 23:36 schreef M0rk het volgende:
WOW!!! WAT EEN TOPIC!!! Ik snap er geen reet van maar dat is ook niet belangrijk, zolang de werkelijk opgelichte mensen maar hun geld terug krijgen.
Nog wel ff iets over die ip''s:
[..]
Er is niet toevallig sprake van een proxyserver in die flat om de internetsnelheid te bevorderen? Dat zou het een en het ander kunnen verklaren...
verder is de zaak al opgelost
Ik heb bdw Knot uit interrese ook gebeld en hij klonk zeer vermoeit door alle gebeurtenissen. Ik kon uit het gesprekje niet opmaken of hij wel of niet de hoofdschuldige is.
Verwijderd
En gaat er iemand aangifte doen?
(persoonlijk had ie een klap kkunnen krijgen, maar ja, wie ben ik
// off-topic
Ik vind dit allemaal wel erg ver gaan. Er worden conclusies getrokken welke niet noodzakelijkerwijs de juiste hoeven te zijn en er wordt ook met pers. gegevens gestrood i.v.m. hiermee.
Ik ken zat studentenhuizen met een gedeelde verbinding, en weet ook dat veel van deze netwerken zo lek als een mandje zijn. Vaak worden er veel services geinstalleerd op een default instal van een willekeurig OS (Meestal Windows of RedHat).
Een dergelijke setup _kan_ op allerlei manieren uigebuit worden, zowel door interne als externe mensen. Een IP valt te spoofen dus de (voorbarig) getrokken conclusie dat pers. A = pers. B was op dat ogenblik niet perse de juiste. Dat er later fouten ontdekt worden in ''het eerste verhaal'' is verdacht idd, maar pers. gegevens zoals tel. nrs, bank rek, adres, etc horen niet via een forum uitgewisseld te worden.
De politie is in dit soort zaken de aangewezen partij om e.e.a. tot opheldering te brengen. Aangezien adres etc bekend waren zou men echt wel even met ''m zijn gaan praten.
Als H.Knot idd. onschuldig is dan zal hij de Politie graag te woord staan inzake deze kwestie. Is hij schuldig dan valt hij vanzelf door de mand waarsch, omdat hij z''n verhaal gewoon niet op orde heeft.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
en ik heb geen zin om alles nog eens een keer te gaan type om 5uur ''s ochtends
en hezik de feiten zijn gewoon daar !
kijk hier zondag maar als je me niet gelooft
Maar ja, wie zal het zeggen... ik begrijp nu weer waarom ik sceptisch tegenover deze manier van handelen sta.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Dat wil ik je toch aanraden om alle drie de topics hierover goed door te lezen en dan pas je conclusies te trekkenOp zaterdag 26 mei 2001 05:37 schreef PowerRun het volgende:
Ik zou bijna gaan denken dat Knot=Lankhorst=nietbestaand nog verder kan worden uitgebreid met k=l=oppertweaker
En ik wacht met spanning af op de afloop:)
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Jackthehacker was degene die het eerst postte.
Zijn 1e post was in:
Gezocht ben opgelicht?
want:
Geplaatst door jackthehacker - woensdag 23 mei 2001 13:46
Zijn laatste post was in:
Oplichtingzaak Medetweakers Bedankt
op:
Geplaatst door jackthehacker - donderdag 24 mei 2001 21:23
Arzie postte hier het eerst (in dit topic) op:
Geplaatst door Arzie - woensdag 23 mei 2001 22:05
Hmm Arzie = knot zou nog wel kunnen
ff checken. Nope, Arzie bestaat al te lang en in zijn profiel is alles ingevuld. Ik word een beetje paranoide van dit topic.
EN WAT IS JOUW IPADRES ?
-Jackthehacker en arzie zijn de opgelichte personen
-oppertweaker is niet de badguy hij is de geen die juist geholpen heeft
Dank je wel dat je me blater noemt. Ik heb de hele soap gelezen.Op zaterdag 26 mei 2001 12:06 schreef Bamibal het volgende:
Blijkbaar weer een aantal blaters hier die de feiten niet kennen. ik zou jullie willen adviseren om even niet meer te reageren hier omdat dit alleen maar verwarrend is voor nieuwe lezers.
-Jackthehacker en arzie zijn de opgelichte personen
-oppertweaker is niet de badguy hij is de geen die juist geholpen heeft
Toch triest dat dit soort zaken gedaan worden. Zoiets zou nooit maar dan ook nooit in mij opkomen. Iemand oplichten
Alles is nu opgelost? Iedereen heeft zijn geld weer terug?
Zoniet: Ik ben zondag toch in die buurt. Als je wil heb ik wel zin om ff langs te gaan. Aan dit soort praktijken heb ik echt een hekel. Dan halen we wel ff samen dat geld op. Als ze geen cash hebben zoeken we wel wat uit in dat huis dat de schade dekt.
Never mess with a fellow tweaker
ICQ#27885141
Kill Kill Kill!!!!
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Beste Mr. BlondeOp zaterdag 26 mei 2001 17:28 schreef Mr.Blonde het volgende:
@Bamibal:
Alles is nu opgelost? Iedereen heeft zijn geld weer terug?
Zoniet: Ik ben zondag toch in die buurt. Als je wil heb ik wel zin om ff langs te gaan. Aan dit soort praktijken heb ik echt een hekel. Dan halen we wel ff samen dat geld op. Als ze geen cash hebben zoeken we wel wat uit in dat huis dat de schade dekt.
Never mess with a fellow tweaker
ICQ#27885141
bedankt voor je aanbod. echter de slachtoffers hebben hun geld weer terug gehad.de oplichter denkt er op deze manier met een jantje van leiden vanaf te brengen wat dus niet zo is. De dader beweerd nu zelf namelijk ook slachtoffer te zijn wat dus complete crap is. Ik vind dat met het retourneren van het geld de zaak niet afgedaan is.
immers als ik ergens inbreek en spullen meeneem dan kan ik ook niet als ze er achter komen dat ik die spullen heb meegenomen
en ik weet dat. De spullen weer vrolijk terug gaan zetten. van ja sorry maar ik ben ook slachtoffer hoor. nee zo werkt dat helaas niet
Dat ben ik 100 % met je eens.Op zaterdag 26 mei 2001 18:55 schreef Bamibal het volgende:
[..]
Beste Mr. Blonde
bedankt voor je aanbod. echter de slachtoffers hebben hun geld weer terug gehad.de oplichter denkt er op deze manier met een jantje van leiden vanaf te brengen wat dus niet zo is. De dader beweerd nu zelf namelijk ook slachtoffer te zijn wat dus complete crap is. Ik vind dat met het retourneren van het geld de zaak niet afgedaan is.
immers als ik ergens inbreek en spullen meeneem dan kan ik ook niet als ze er achter komen dat ik die spullen heb meegenomen
en ik weet dat. De spullen weer vrolijk terug gaan zetten. van ja sorry maar ik ben ook slachtoffer hoor. nee zo werkt dat helaas niet
Weet je of de slachtoffers een klacht gaan indienen bij de politie ?
Trouwens over dat geblaat: snap ''m.
heheheOp zaterdag 26 mei 2001 17:39 schreef -polle- het volgende:
De Butler heeft het gedaan !![]()
Aha netwerkje !!!
Zal chello leuk vinden
hehe
Was ik dus slachtoffer van.
Paar dingen geleerd:
- de aanhouder wint
- de oplichter doet zichzelf voor als "machteloos slachtoffer"
- ze terugpakken gaat niet makkelijk, rechtzaak beginnen is een ENORM gedoe.
Het kan wel op het eigen-rechtertje-spelen manier, GoB dus bijv. (ben ik in dit geval niet echt op tegen, aangezien meneer Klein Informatica nog vrij rondloopt...
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Laurens
Wie heeft de rechten voor het boek dan wel TV-rechten ? Want dit is natuurlijk een typisch sbs6 (=sensatie) verhaal.
Maar ff serieus, tis nog steeds vaag op het moment en ik wacht ook met spanning op de uitleg die ons belooft is door Bamibal. Tevens wil Bamibal wel even snel een staande ovatie geven. Fijn om te zien dat er nog zulke mensen zijn. Dank je wel
*klapt*
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Verwijderd
Ik vindt het tof van Bamibal dat hij het tot de puntjes heeft uitgezocht, hij moet alleen nog ff zijn belofte nakomen en dan is hij de man!
Maar het is opeens verdacht stil,...
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
"Epiloog Oplichtingszaak" posted by Jackdehacker (HA)
Maar ik krijg tot nu toe alleen maar code #49
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/14418 je hebt dan zijn andere ?? hotmail account en zijn icq
To Bamibal:
Ik vind het zeer strak
Verwijderd
Wat ik wel weet is dat het dus serieuse oplichters zijn en dat ze dus minimaal al 2 slachtoffers hebben gemaakt en waarschijnlijk meer. Waarschijnlijk doen ze dit soort praktijken dus ook in andere online veilings.
Ik hoop dat de politie ze ff hard gaat aanpakken. Diegene die het geld ontvangt moet maar eens goed verhoord worden...
Misselijk oplichting van die studenten uit een studentenflat in wageningen. Dat is wat mijn tracert naar dat IP zegt.
inetnum: 212.187.8.0 - 212.187.11.255
netname: TK-WAG-1
descr: Telekabel Wageningen
descr: cablemodem block 1
country: NL
admin-c: WD294-RIPE
tech-c: CBHM-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: ripemaster@chello.com
mnt-by: AS9141-MNT
changed: ripemaster@chello.com 19990610
source: RIPE
[topic=187882]
deze topic mag wat mij betreft op slot aangezien het onderwerp in een andere wordt voortgezet.
meerdere topic over een onderwerp brengt alleen maar verwarring onder de lezers