Toon posts:

[BC3] Wat is het verschil tussen PC en Mac?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Zoekze zou ik zeggen..

Misschiem is het ontbreken van makkelijk te vinden vergelijkingen zoals jij bedoelt, een goede indicatie van het probleem.

(Beetje achterhaald in techniek)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 12:25 schreef victoryonline het volgende:
Wat is het verschil tussen Yorin (8-)) en EO (:r)?
wouw slimme opmerking...
btw: EO en Yorin zijn beide om te :r

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 11:04 schreef wizardxx het volgende:
Vergeet mac, it''s a joke. Support is nonexistent, en niemand wil die shit.
Weer zo''n slimme opmerking... zeker Windows liefhebber

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:58 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik heb hier een Imac staan om websites op te controleren maar van een delete toets hebben ze bij Apple nog nooit gehoord. :? |:(
- enige keyboard waar geen del knop op zit. daarvoor en daarna wel. iMac is er voor bedoelt om zo minmogelijk ruimte in te nemen

- Door USB kan je tenmiste wel andere keyboards kopen en Apple was de eerste die massaal op USB overging...

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 19:55 schreef CrashOne het volgende:
Het geheugebeheer van een mac zuigt.
Das nog helemaal niet gemeld maar denk dat dit toch wel en van de belangrijkere dingen is..
Verder is de structuur van de proc van een mac heel anders (motorola) maar wel erg goed, verbuiken weinig stroom en produceren daardoor weinig warmte.

Ben geen mac fan maar het heeft zo zijn voor en na delen.
Kreeg laatst van iemand (windows liefhebber) te horen dat de G4 zo goed is in Photoshop omdat de geheugen beheer juist goed was... Ik ben met je eens in OS 9 en ouder was geheugen beheer slecht, gelukkig is het weer toppie in OS X

Verwijderd

MS loopt andere OS bouwers achterna en hun OS is nog steeds gebaseerd op DOS en de GUI is zo slecht, als jullie allemaal een ander OS gebruiken zullen jullie afvragen hoe jullie Windows ooit goed hebben kunnen vinden...
wees wat meer op de hoogte voor je zever begint te vertellen, windows 2000 is niet op dos gebaseerd, en eenderwelke deftige computergebruiker die ik ken en die windows 2000 gebruikt, wil niks anders meer. microsoft wordt gewoon aangevallen omdat het zo groot is, maar eigenlijk was de computerwereld niet zo ver als het vandaag staat had microsoft er niet geweest, zaten we nog lekker allemaal met 35 verschillende OSen en sukte de ondersteuning voor hardware en games vreselijk...

nuja, mijn mening, ik heb met mac os, en linux al gewerkt, en ik moet van beide niet weten die sucken te hard :r :r :r

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
HAHAHAHAHA
grappige mensen allemaal
jippie onze IBM based PCs rulen!!
DOMHEID!
De apple is 1000X zo stabiel!
Er is maar 1 rede waarom Apple geflopt is en die rede heeft een naam en een bril...

bill gates! :r

/typo

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
is computer verslaving?
B-)B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

En dan ben jij vergeten dan OS 9 nog meer geheugenleaks heeft dan een Win9x bak.
Ja met Office, IE en OE ... welk bedrijf maakt dat ook al weer? ja MS...
Mac OS 9 stabiel? grapjas
zie vorige antwoord
Dan komen hier de nadelen:
-Geen DVD''s kunnen bekijken.
-Geen CD''s kunnen branden.
-PPP verbinding die er na 4 minuten uitknalt.
-Root passwd kunnen overschrijven door je eigen passwd (moet wel admin rechten hebben).
Is dat alles? een nieuw OS en dit is je lijst? Volgens mij is de lijst van Windows 95 langer...
Komen hier de nadelen:
1) Front panel board van de gigabit ethernet G4''s gaan allemaal kapot met als gevolg dat je de Mac niet meer aankrijgt aangezien Apple de aanknop van het toetsenbord heeft gehaald .
Ik heb 3 G4''s, nog nooit gezien (ook niet bij andere).
2) Alle iMac''s hebben problemen met het analog/video board, ik kan de kapotte iMac''s niet meer tellen, en dat ligt niet aan mijn reken capaciteiten.
Zou ik niet weten...
3) AC/DC converter boardje in de eerste Cube''s zat altijd los als we ze binnen kregen en dat was niet het enigste probleem van de Cube zoals misschien wel weet.
m''n moeder heeft een Cube, zero problems, ook niet "andere" problemen.
4) Powerbook G3 series die bijna allemaal kapot gaan, ik heb nu al 6 mobo''s vervangen van zo''n ding en geen eentje werkt.
Ik heb een Powerbook G3 Firewire, zero problems, zelfs een pixel perfect scherm
5) Bij de nieuwe TiTa''s hebben de airportkaartjes maar de helft van het bereik aangezien Apple zo slim is om de antenne in titanium in te pakken
M''n vader heeft een TiBook... zelfde bereik als m''n G3 Powerbook...
O ja, Virtual PC is nogal langzaam dus om nu te zeggen dat je Half-life soepel loopt, nee.
Duh, Virtual pc ondersteunt geen 3D... raar he...

Verwijderd

Stabieler = onzin, energiezuinig = ''t is een server, no-one cares
Wel Stabieler. MacOS X Server met Webobjects is ontzettend krachtig...
K, en laat me nu eens die zelfgebouwde mac zien?
Daarvoor koop je een PC
Kan met windows ook.. Laten we even wel zijn, op een windows-PC heb je VEEL MEER instelmogelijkheden dan op een mac.
Vergelijk maar eens een systeem folder van een MacOS en een Windows... zie het verschil... hoeveel hidden files tel jij in je sytem folder? en wat doen die elk?
Windows hoeft ook niet tig keer geinstalleerd te worden, met een beetje normaal systeemonderhoud doen deze het (praktisch) net zo goed als macs op dat gebied. Win2k doet het domweg net zo goed.
Bij problemen Windows opnieuw installeren is welbekend.
Zet die mac dan ook maar weg, is namelijk ook een gecopieerd concept. IE(MS notabene), FreeBSD, PCI, AGP, AEX, A3D, Modems, netwerkkaarten, etc.. allemaal ontwikkelingen afkomstig uit de PC-hoek.

Overingens sowieso een bull-argument.. waar de ideen vandaan komen maakt geen ruk uit, het is de implementatie ervan wat het uiteindelijke verschil maakt.
En dan zeggen dat zij (MS) de uitvinders zijn, get real....
Heb je zondermeer gelijk in. Echter, als ik kunst wil koop ik kunst. Als ik een computer wil koop ik een computer :)
Computer/monitor staat wel op je bureau, ik hoef geen lelijke grijze kast op mijn bureau.
Ik zie een mooi ontworpen computer niet als een extra, ik zie lelijk ontworpen computer als een computer die iets mist
of het ontbreken van een floppydrive in de iMac.
Floppy drive? Wat is dat? Ik ben blij dat ze er mee gestopt zijn... Rotzooi is het.
Daarnaast gaan de ontwikkelingen op hard- en softwaregebied een stuk sneller bij de PC dan voor de mac.
De PC en De Mac?
De Mac gebruikt gewoon pc hardware.
En dat Microsoft nou zo snel is? nah... De andere software ontwikkelaars maken software waar de meeste mensen aan zitten, hoe goed of slecht dat nou is.
Als laatste is (standaard) een 4 knops muis met scrollfunctionaliteit welke ook nog eens ergonomisch ontworpen ook niet te versmaden.. zeker niet voor bv. een graficus.
Een graficus heeft meestal een tablet of een 3d muis.

• BC3 Victim
Vroeger was een MAC Innovatiever sneller en degelijker dan een DOS/Windows PC.

Maar sinds Bill gates de Japanse theorie van het copieren en verbeteren gebruikt heeft ie een hele klere zooi MAC GUI dingetjes geleased. Als straks ook nog Fire wire standaard in de PC aanwezig is zal de MAC zijn eindstation hebben bereikt.

En over die stabiliteit, mijn buurman heeft een MAC en die crasht dagelijks, Mijn PC tje is al 6 maanden niet meer gecrashed. Ik draai zowel W2K als ME. En waarom ME, omdat zoveel klote hardware producenten het niet presteren om een Win2K driver te produceren. En daar kan ons aller heilig man Billy G ook niks aan doen.

So M$ rules en Bill kriijgt de hoofdprijs voor beste marketing, beste produkt(Win XP) en beste uitvoering.

:7 Apple heeft de eerste GUI trouwens kado gekregen van Rank Xerox, inclusief muis.

Tegenwoordig sinds MS/Intel combi de MAC gepasseerd zijn in prestatie probeert de MAC klanten te winnen met een mooi uiterlijk en andere bokkensprongen.

Daarnaast is de MAC met zijn tegenwoordig inferieure techniek ook nog eens rete duur zodat niemand met een normaal gezond verstand er ook nog maar over denkt om een MAC te kopen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 11:15 schreef trebel het volgende:
het is nog steeds zo dsat de MAC beter is voor grafische doeleinden en dat hij ok nog steeds sneller is op GELIJKE KLOKSNELHEID,
en daar zit''em het probleem, de Motorola processor zit nu geloof ik op 667 en das een stuk minder dan de 1,333 Ghz van AMD, of de 1,7 Ghz van Intel.
Daarom (en geloof alleen daarom) is de PC nu sneller...
Vergeet het maar.

Mijn arme broer moest eens op een workshop als enige zielpiet de video editing met ''de Mac'' doen. t''Was de duurste, instabielste en langzaamste machine die ze daar gebruikten. Zelfs met geluid kon dat ding slecht uit de voeten. Hij heeft het van ellende maar naar mij ge emailed zodat ik het even kon doen.

Hij was zo blij als een kind toen hij weer bevrijd was en thuis met z''n eigen Tbird/Matrox systeem mocht video editten.

Zeggen dat Macintosh machines veeeeeel beter grafisch zijn is net zo intelligent als zeggen dan intel processoren veeel sneller en stabieler zijn.

t''Is gewoon een andere machine, en de fabriek lijdt al jaren verlies. Daardoor lopen ze technisch gezien steeds verder achter bij de PC wereld met X86 processoren.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 23:00 schreef strontvlieg het volgende:
HAHAHAHAHA
grappige mensen allemaal
jippie onze IBM based PCs rulen!!
DOMHEID!
De apple is 1000X zo stabiel!
Er is maar 1 rede waarom Apple geflopt is en die rede heeft een naam en een bril...

bill gates! :r

/typo
Gezwam.
Alle versies Windows NT hebben tot aan NT4 bestaan voor de Mac. MS is er mee gestopt omdat Apple zelf het niet wilde ondersteunen.

En daarna gingen ze failliet, en heeft MS d''r geld in gepompt en ze verder hun eigen weg laten gaan.

Dus hoezo heeft de misere van Apple een oorzaak bij Microsoft dan ??

Apple Macintosh is een gesloten platform, dat is wat ze de nek omdoet, net zoals IBM bijna hun hele PC sectie verspeelde met de PS2 serie.
Simply Economics my friend...

Verwijderd

...zijn der misschien ook reviews van de powermac G4??.... tests waarin deze worden vergeleken met een "gewone" pc. het zou wel een mooie afsluiting zijn van deze topic. iedereen beweert hier van alles. verschil is hier, verschil daar, pc hier, mac daar.... ik zou wel een aantal test willen zien....

Verwijderd

Nou, ik geloof dat deze nu wel weer dicht kan, niet ?

Pfffhh..

Zijn er nog fans van de Amiga aanwezig :?

>:)

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
MacOS is vanaf OS 8 t/m OS 9.1 zeeer instabiel geweest. Ik heb hier wel een G3 tje staan, die 4x daags vastzit. Het ligt er puur aan of je er veel mee doet.
Ik heb 2 pc''s en 1 mac, maar de pc''s zijn 100 keer zo stabiel met W2k. En door de multitasking van Win zijn ze ook veeel sneller.
Het is wel zo dat elke hardware goed werkt op de Mac qua drivers, dat is niet altijd zo met W2k.
Nu denk ik wel dat MacOS X net zo stabiel of stabieler is dan W2k, ook net zo traag:)
OS X vind ik persoonlijk een heeel mooi systeempje wat ook snel kan zijn op een G4, alleen zijn het dure machientjes.
Tot nu vond ik Mac niks. Misschien dat je binnenkort waar voor je geld hebt.....bv een G4 600 MHz ofzo met OS X als er meer software is en het OS af, dat duurt niet lang meer. Ik denk dat Apple dan weer de koploper is net als in 1984. Tenzij ze het nu weer voor gezien houden en alleen maar aan design denken.

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 21:35 schreef Xaran het volgende:
Nou nou..zo moeilijk was hij toch niet.:)

Wat is wil zeggen is dat: jullie de Mac een sh*t ding vinden. Meesten hebben hem nooit gebruikt waarschijnlijk. Linux wordt de hemel ingeprezen dat het zo goed, snel en stabiel is. En toch blijven we met zijn alle Windows gebruiken. Omdat er 2 andere ''mindere'' altenatieve zijn.

Get my point?
Auw die zit.

Verwijderd

Ik *wou* me erbuiten houden, zo''n debiele flamewar. Zelf heb ik dan ook geen mening, maar ik wil toch even op het volgende reageren:
Op dinsdag 15 mei 2001 23:08 schreef Beaves het volgende:
Verder kan je OS X geen OS noemen aangezien je er bijna niets mee kan (geen DVD''s bekijken, geen CD''s branden).
HOU JE DOMME KUTSMOEL DICHT ALS JE NIET WEET WAAR JE"T OVER HEBT..
Sigh
Zoek de definitie van OS nog maar eens op (zelfs de meest BREDE definitie mag je naast die opmerking leggen)
DEBIEL..
Sow toch een flame. Ach ja...

• BC3 Victim
msx roeleert, al het andere is niks :z

LOL, nee, geen serieuze flame :p

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Na 5 pagina''s met veel vooringenomenheid wil ik er graag aan toevoegen:
Zowel een windows als een mac kan stabiel zijn of niet. Voor iedereen met veel vastlopers: Verwijder al die "handige" utills eens van je machine. Zowel mijn Mac als de PC liepen er een stuk betrouwbaarder door. Mijn eerste Mac (classic II) had ik na 2 jaar weggedaan zonder ooit een vastloper gehad te hebben.
Over de hardware:
In mijn Mac past gewoon 72 pins geheugen en IDE spulletjes. Net zo goedkoop als waar dan ook.
Vijf jaar terug had ik al een TV kaart met afstandbediening. Los gekocht voor f150,-
Voor de Mac zijn ook beurzen met goedkope aanbiedingen.
Over de software: Op dezelfde wijze als velen onder ons aan progs komen kan dat ook voor de Mac. MS Office, Communicator, Adobe suite. Wat wil een mens nog meer. Bij de spellen zijn ze bij Apple wel snel achterop gehaald en is de keus ook nu nog minimaal.
Op het ogenblik is het grootste verschil tussen PC en Mac het (dure) uiterlijk en het OS. Wat het laatste betreft is Apple vergeleken met vroeger de kant van Windows opgegaan. Waar mijn Powerbook nog aan 1,5Mb genoeg heeft voor zijn hele OS (!) lijken ze nu MS voorbij te streven in geheugenhonger. In mijn ogen geen goede ontwikkeling. Juist de eenvoud van het vroegere OS (bv 7.1) maakte de Mac zo''n eenvoudig te beheren en stabiele machine. Hier staat tegenwoordig dus een PC met W2k als werkpaard. De verschillen zijn mij de prijs niet meer waard maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• BC3 Victim
Wel Stabieler. MacOS X Server met Webobjects is ontzettend krachtig...
Tsja, dit wordt een welles/nietes duscissie.. een Mac is domweg niet stabieler dan een PC met win2k of linux. Hoeveel % van de webservers ''out there'' draaien er volgens jou MacOS? Ik kan je vertellen dat dat er verdomd weinig zijn. Zou daar een reden voor zijn?
Vergelijk maar eens een systeem folder van een MacOS en een Windows... zie het verschil... hoeveel hidden files tel jij in je sytem folder? en wat doen die elk?
Wat heeft dat met instelmogelijkheden te maken? Of met de kwaliteit van een OS? Waar kun jij bv. instellen of je UDMA wilt gebruiken of niet?
Bij problemen Windows opnieuw installeren is welbekend.
Bij mensen die geen verstand van computers hebben idd wel. Overigens ook bij mensen die geen verstand van mac''s hebben, die gaan ook gewoon opnieuw zitten installeren. Dit zegt helemaal _niets_ over het OS.
En dan zeggen dat zij (MS) de uitvinders zijn, get real....
Ik denk dat het hier toch andersom liep. Jij was diegene die zij dat mac zo innovatief bezig was. Dat noemde je als voordeel. Je noemde als argument om nooit windows te gebruiken dat het ''bij elkaar gejat was''. Het enige wat ik aangaf was dat de Mac net zo goed bij elkaar gejat is. Het enige wat origineel van mac is is het design.
Computer/monitor staat wel op je bureau, ik hoef geen lelijke grijze kast op mijn bureau.
Ik zie een mooi ontworpen computer niet als een extra, ik zie lelijk ontworpen computer als een computer die iets mist
Tsja, het maakt mij geen moer uit hoe dat ding eruit ziet, ik gebruik m''n computer functioneel. Ik wil dat ie werkt, met alle hardware en snel.
Floppy drive? Wat is dat? Ik ben blij dat ze er mee gestopt zijn... Rotzooi is het.
Stel jij hebt een word documentje op je basic Imac staan en iemand anders vraagt je of hij een kopietje mag, wat dan? Dan moet je dus al gebruik gaan maken van een netwerk, bv. internet. Met een iMac-Uit-de-doos kun je dus niet eens standaard bestanden uitwisselen.
De PC en De Mac?
De Mac gebruikt gewoon pc hardware.
Huh? Je begon te roepen dat mac op alle gebieden beter was dan een PC, stabieler etc. En nu zeg je dat ze dezelfde hardware gebruiken. Make up your mind. Maar goed, ik kan dus gewoon MacOS installeren op m''n PIII800/i815 combo?
En dat Microsoft nou zo snel is? nah... De andere software ontwikkelaars maken software waar de meeste mensen aan zitten, hoe goed of slecht dat nou is.
Wat heeft dit met de discussie Mac vs PC te maken. Je zit de hele tijd de PC=Windows argumentatie te gebruiken, wat al onzin is. Daarnaast, je kunt lang lullen en kort lullen, maar er is _meer_ software beschikbaar voor een PC dan voor een Mac.
een graficus heeft meestal een tablet of een 3d muis.
True. Feit blijft dat zo''n muis niet te versmaden is. Als je een iMac koopt zit je met een muis welke totaal niet te gebruiken is qua vorm en maar 1 lullige knop. Nieuwe versies schijnen zelfs geen knop meer te hebben maar moet je de hele muis maar indrukken. Design gaat bij mac boven functionaliteit, en ikzelf zie het nog altijd andersom.

Ik begrijp dat jij een voorkeur hebt voor Mac/MacOS. Da''s mooi voor je. Ik heb een voorkeur voor een PC. Da''s mooi voor mij. Je moet echter wel reëel blijven en met de juiste argumenten aan komen zetten. De hoeveelheid hidden folders in de system map lijkt mij niet een reden om te zeggen ''de een is beter dan de ander'', en gewoon roepen dat een mac stabieler is getuigt imo niet van kennis inzake windows.

Wanneer heb jij voor het laatst langdurig gewerkt met een Win2k machine? Want volgens mij zit je gewoon argumenten te herhalen die je ooit ergens opgepikt hebt.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:26 schreef hezik het volgende:

[..]
*KNIP*
True. Feit blijft dat zo''n muis niet te versmaden is. Als je een iMac koopt zit je met een muis welke totaal niet te gebruiken is qua vorm en maar 1 lullige knop. Nieuwe versies schijnen zelfs geen knop meer te hebben maar moet je de hele muis maar indrukken.
*KNIP*
ROFL Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//spinning.gif

Da''s geen grapje ???

Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//laughing.gif

Verwijderd

True. Feit blijft dat zo''n muis niet te versmaden is. Als je een iMac koopt zit je met een muis welke totaal niet te gebruiken is qua vorm en maar 1 lullige knop. Nieuwe versies schijnen zelfs geen knop meer te hebben maar moet je de hele muis maar indrukken.
tss.. wat lul je nou, dan koop je toch gewoon zo''n 3-knopsmuis erbij. Ik gebruik trouwens op m''n PC ook een 3-knops muis. Maar op de Mac heb ik simpelweg aan 1 wel genoeg.

Als alle PC''s werden vervangen door Mac''s dan was het beroep IT''er allang uitgestorven.

Dus PC''s hebben ook zo hun voordelen ;)
Pagina: 1 2 Laatste