Wel Stabieler. MacOS X Server met Webobjects is ontzettend krachtig...
Tsja, dit wordt een welles/nietes duscissie.. een Mac is domweg niet stabieler dan een PC met win2k of linux. Hoeveel % van de webservers ''out there'' draaien er volgens jou MacOS? Ik kan je vertellen dat dat er verdomd weinig zijn. Zou daar een reden voor zijn?
Vergelijk maar eens een systeem folder van een MacOS en een Windows... zie het verschil... hoeveel hidden files tel jij in je sytem folder? en wat doen die elk?
Wat heeft dat met instelmogelijkheden te maken? Of met de kwaliteit van een OS? Waar kun jij bv. instellen of je UDMA wilt gebruiken of niet?
Bij problemen Windows opnieuw installeren is welbekend.
Bij mensen die geen verstand van computers hebben idd wel. Overigens ook bij mensen die geen verstand van mac''s hebben, die gaan ook gewoon opnieuw zitten installeren. Dit zegt helemaal _niets_ over het OS.
En dan zeggen dat zij (MS) de uitvinders zijn, get real....
Ik denk dat het hier toch andersom liep. Jij was diegene die zij dat mac zo innovatief bezig was. Dat noemde je als voordeel. Je noemde als argument om nooit windows te gebruiken dat het ''bij elkaar gejat was''. Het enige wat ik aangaf was dat de Mac net zo goed bij elkaar gejat is. Het enige wat origineel van mac is is het design.
Computer/monitor staat wel op je bureau, ik hoef geen lelijke grijze kast op mijn bureau.
Ik zie een mooi ontworpen computer niet als een extra, ik zie lelijk ontworpen computer als een computer die iets mist
Tsja, het maakt mij geen moer uit hoe dat ding eruit ziet, ik gebruik m''n computer functioneel. Ik wil dat ie werkt, met alle hardware en snel.
Floppy drive? Wat is dat? Ik ben blij dat ze er mee gestopt zijn... Rotzooi is het.
Stel jij hebt een word documentje op je basic Imac staan en iemand anders vraagt je of hij een kopietje mag, wat dan? Dan moet je dus al gebruik gaan maken van een netwerk, bv. internet. Met een iMac-Uit-de-doos kun je dus niet eens standaard bestanden uitwisselen.
De PC en De Mac?
De Mac gebruikt gewoon pc hardware.
Huh? Je begon te roepen dat mac op alle gebieden beter was dan een PC, stabieler etc. En nu zeg je dat ze dezelfde hardware gebruiken. Make up your mind. Maar goed, ik kan dus gewoon MacOS installeren op m''n PIII800/i815 combo?
En dat Microsoft nou zo snel is? nah... De andere software ontwikkelaars maken software waar de meeste mensen aan zitten, hoe goed of slecht dat nou is.
Wat heeft dit met de discussie Mac vs PC te maken. Je zit de hele tijd de PC=Windows argumentatie te gebruiken, wat al onzin is. Daarnaast, je kunt lang lullen en kort lullen, maar er is _meer_ software beschikbaar voor een PC dan voor een Mac.
een graficus heeft meestal een tablet of een 3d muis.
True. Feit blijft dat zo''n muis niet te versmaden is. Als je een iMac koopt zit je met een muis welke totaal niet te gebruiken is qua vorm en maar 1 lullige knop. Nieuwe versies schijnen zelfs geen knop meer te hebben maar moet je de hele muis maar indrukken. Design gaat bij mac boven functionaliteit, en ikzelf zie het nog altijd andersom.
Ik begrijp dat jij een voorkeur hebt voor Mac/MacOS. Da''s mooi voor je. Ik heb een voorkeur voor een PC. Da''s mooi voor mij. Je moet echter wel reëel blijven en met de juiste argumenten aan komen zetten. De hoeveelheid hidden folders in de system map lijkt mij niet een reden om te zeggen ''de een is beter dan de ander'', en gewoon roepen dat een mac stabieler is getuigt imo niet van kennis inzake windows.
Wanneer heb jij voor het laatst langdurig gewerkt met een Win2k machine? Want volgens mij zit je gewoon argumenten te herhalen die je ooit ergens opgepikt hebt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen