Verwijderd
Alle proemn in n drek
Die wil ik nou dus graag wetenOp maandag 30 april 2001 20:15 schreef Bierkameel het volgende:
Er zitten zoveel verschillen tussen
1.De software die erop draait is niet uit te wisselen.Op maandag 30 april 2001 20:16 schreef Gangsteroe het volgende:
[..]
Die wil ik nou dus graag weten
2.Ze zien er anders uit (voordeel/nadeel)
3.De processors zijn niet echt te vergelijken met elkaar qua rekenkracht.
4.Mac''s doen het goed op grafisch gebied en worden vaak gebruikt voor webdesign en grafische shit.
Alle proemn in n drek
By each crime and every kindness, we birth our future
... mac zuigt met grote kracht...
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Lekker onderbouwd hoorOp maandag 30 april 2001 20:19 schreef BertV het volgende:
hier een zakelijk gebruiker van de "grafische-wonder-mac",
... mac zuigt met grote kracht...
Als je nou ook ff zegt waarom ie zo klote is.
Alle proemn in n drek
- slechte manier van navigeren
- duur, maar tegenwoordig grafisch niet beter
- dure schaarse software
- schreeuwend dure onderdelen
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
voor de rest er is een hele andere manier van programma;s lezen. en er is naar mijns weten veel minder programma;s voor de mac dan de pc. Pc is ook meer voor thuis gebruik. en wat ik heb gehoord geen windhoos voor de mac dus ook geen bsod.
Lekker zijn is een gave :)
heerlijk
By each crime and every kindness, we birth our future
Alleen voor grafisch werk gebruiken, voor games een console en voor de rest een pc.
Verwijderd
Tsjah, erg logisch allemaalOp maandag 30 april 2001 20:26 schreef Xaran het volgende:
Mac sucks en Linux rules en we gebruiken Windows.Heerlijk!!>:)
Maar MAC is goed voor multimedia, terwijl PC in andere dingen beter is
Of door trieste oma''s en opa''s die denken dat ze het helemaal zijn met hun Imac van de primafoonOp maandag 30 april 2001 20:40 schreef PiNDa.CoM het volgende:
Macs worden vrijwel alleen door echte fanaten gebruikt geloof ik, van die weirde grafische gasten, zoals mun broer
Alle proemn in n drek
Verwijderd
LOLOp maandag 30 april 2001 20:36 schreef Freggel_United het volgende:
Control-Command-Powerknop !!!
heerlijk
ghehe ja van die Rijk de Gooyer figurenOp maandag 30 april 2001 20:44 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
Of door trieste oma''s en opa''s die denken dat ze het helemaal zijn met hun Imac van de primafoon
Veel grafische ontwerpers en ook scholen hebben in hun opleiding of werk geleerd om om te gaan met Mac''s en stappen daar dus niet van af.
Qua prijs: Er is maar 1 merk Mac (ok, d''r bestaan klonen, ik weet het, maar die zijn niet overal en makkelijk verkrijgbaar). Het nadeel daarvan is dat de prijs erg hoog blijft. In de PC wereld is er veel meer concurrentie en heb je ook meer keus wat de prijs omlaag drijft.
Mac is idd ook goed in
*insert signature here
Op maandag 30 april 2001 20:26 schreef Xaran het volgende:
Verwijderd
Wat is wil zeggen is dat: jullie de Mac een sh*t ding vinden. Meesten hebben hem nooit gebruikt waarschijnlijk. Linux wordt de hemel ingeprezen dat het zo goed, snel en stabiel is. En toch blijven we met zijn alle Windows gebruiken. Omdat er 2 andere ''mindere'' altenatieve zijn.
Get my point?
huh?Op maandag 30 april 2001 20:52 schreef illem het volgende:
x86 & 86x
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb er wel eens eentje gebruikt. Save As in mijn browser was een rampOp maandag 30 april 2001 21:35 schreef Xaran het volgende:
Wat is wil zeggen is dat: jullie de Mac een sh*t ding vinden. Meesten hebben hem nooit gebruikt waarschijnlijk.
Ik heb niet genoeg ervaring voor de rest met Macs dus ik ga ''m hier niet ophemelen of in de grond trappen.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik heb MacOS X nog nooit gebruikt dus ik kan daar niet over oordelen, maar MacOS <X vond ik altijd erg ruk om mee te werken.
Verwijderd
Mac''s worden nog steeds het meest gebruikt voor diverse grafische toepassingen(alle grote reclamebureau''s gebruiken het zo''n beetje). Ook zul je ze in vaak in verschillende muziekstudio''s tegenkomen.
Een PC wordt weer meer gebruikt bij kantoortoepassingen (tekstverwerken, spreadsheet enz) en spelletjes.
ja, ik ken dat.. en dat ie bij het afspelen van geluidsfragmenten automatisch Quicktime opent vind ik ook errug irritant.Ik heb er wel eens eentje gebruikt. Save As in mijn browser was een ramp
Verwijderd
Ach...windows doet MediaPlayer. Of je daar nou zo blij mee moet zijn.;)Op maandag 30 april 2001 23:18 schreef Beathoven het volgende:
ja, ik ken dat.. en dat ie bij het afspelen van geluidsfragmenten automatisch Quicktime opent vind ik ook errug irritant.
En wat software betreft, als je in dat circuit zit is het net zo makkelijk al Windows.....
Mijn eerste computertje was een Mac SE/30 *grijns* (ja zo''eentje met een 7" zwartwitschermpie in 1.. beetje voorganger van de iMac
Het OS werkt heerlijk, zoals ik al gezegd heb, en het was z''n tijd vér vooruit. De muis was gejat van Xerox, maargoed daarna werdt ''t concept van de muis ook door de PC industrie gejat. Net als de grafische industrie, die IBM/Microsoft met hun OS/2 ook van MacOS afgejat hebben, die ''t in hun beurt weer van Xerox afgejat hebben.
Toen kwam de tijd dat de PC industrie een versnelling inging, en voor de Mac begon te lopen. Sindsdien heeft de Mac altijd wat achter gelopen, en is eigenlijk alleen nog maar goed voor Grafische Designers.
Ik heb sinds m''n eerste 386 wel moeten wennen aan Windows, maar ik zou heel graag weer eens een Mac willen hebben.
''t Appeltje Roelt!
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verder vind ik ''t OS ook niet geweldig (ik haat ''t zelfs
En mac en pc zijn beide computers, maar met zeer verschillende hard- en software. Zowel hard- als software zijn niet compatible met elkaar.
Mac compu''s traditioneel beter voor grafische doeleinden omdat hardware hiervoor beter geschikt is (toch)?
Verwijderd
Echter in de DTP-wereld worden MACs nog steeds veel gebruikt. Die kunnen ook niet van de een op de andere dag overstappen. Als over enige tijd de MAC-software ook op PC-hardware kan draaien (speciaal MacOS, met emulatie), dan is het zeker heel snel afgelopen met de MACs.
Als je niet in dat MAC-wereldje zit, moet er er ZEKER NIET eentje kopen.
Er wordt ook wel gezegd: "de PC heeft gebruikers, de MAC alleen maar fans"
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
en daar zit''em het probleem, de Motorola processor zit nu geloof ik op 667 en das een stuk minder dan de 1,333 Ghz van AMD, of de 1,7 Ghz van Intel.
Daarom (en geloof alleen daarom) is de PC nu sneller...
True, true...Op dinsdag 01 mei 2001 11:15 schreef trebel het volgende:
...het is nog steeds zo dsat de MAC beter is voor grafische doeleinden en dat hij ok nog steeds sneller is op GELIJKE KLOKSNELHEID,
...
Klok-voor-klok is de MAC beter en sneller, maar gulden-voor-gulden overtreft de PC de MAC op alle fronten (en niet zo''n klein beetje ook).
Ze hebben een jaar terug oid een test gehouden in een of ander compublad. Toen hebben ze een MAC gekocht van 10.000 en een PC van 10.000 piekies.
Die PC had dus een veel hoger geklokte proc met meer dan het dubbele aan geheugen en dat soort dingen. Vind je het gek dat die PC veel sneller is...
Dus: houd je ook het prijskaartje in de gaten, dan een is een MAC compleet oninteressant geworden...
Een PC biedt gewoon veel en veel meer "bang for the bucks"
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
True true ;):)Op dinsdag 01 mei 2001 11:08 schreef GarBaGe het volgende:
... Er wordt ook wel gezegd: "de PC heeft gebruikers, de MAC alleen maar fans"
Verwijderd
hier even een paar correcties.
software is wel uti te wisselen !!Op maandag 30 april 2001 20:17 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
1.De software die erop draait is niet uit te wisselen.
Virtual pc !!! werkt perfect en is heel stabiel.
Onstabiel nee echt niet draaid sttukken beter dan de pcmet windows makkelijke rook om fouten eruit te halen.Op maandag 30 april 2001 20:24 schreef BertV het volgende:
- onstabiel (minstens zo erg als een windows)
- dure schaarse software
slechte manier van navigeren, kan hetzlefde ingesteld worden als de pc
dure onderdelen ??? kan bijna hetzelfde in als pc behalve mobo en processor.
wil niet llullig doen maar er is ook allang een linux versie voor de mac hoor.Op maandag 30 april 2001 20:26 schreef Xaran het volgende:
wil iedereen volgens reageren die het zeker weet, of die met bijde systemen gewerkt heeft en dus ervaring heeft, ipv MAC zuigt
slaat nergens op.
Verwijderd
Verwijderd
Verder heb ik gisteren ff gesurft op de nieuwe imac van mijn broer met daarop MacOs X. Dat ziet er echt :9~:9~:9~:9~ uit!! Op de vraag waarom windows er niet zo uit ziet is een logisch antwoord te geven: MacOsX is gemaakt door ontwerpers voor ontwerpers & Windows is gemaakt door technici
Verwijderd
Wat niet is, kan nog komen.. vergelijk die buttons van de nieuwe Mediaplayer maar eens met die van Quicktime.Verder heb ik gisteren ff gesurft op de nieuwe imac van mijn broer met daarop MacOs X. Dat ziet er echt uit!! Op de vraag waarom windows er niet zo uit ziet is een logisch antwoord te geven: MacOsX is gemaakt door ontwerpers voor ontwerpers & Windows is gemaakt door technici
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd

deze Apple IIgs stamt uit 1986, zou je niet zeggen als je ziet wat er op ''t beeldscherm staat
plaatje van ''voor'' de ''revolutionaire'' Windows tijd dus
Verwijderd
Yup, Windows 3.1Op dinsdag 01 mei 2001 08:30 schreef voxell het volgende:
Draaide jij op je 386 windows..., nee, maar een mac is gewoon nu wat achter omdat er heel veel op pc gebied word ontwikkeld.. als men op de mac was doorgegaan vroeger hadden we misschien nu wel veel verder gewezen.. het filesystem is namelijk veel beter enz..., naja shit happens he
Jaaah koelOp dinsdag 01 mei 2001 19:03 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding]
deze Apple IIgs stamt uit 1986, zou je niet zeggen als je ziet wat er op ''t beeldscherm staat
plaatje van ''voor'' de ''revolutionaire'' Windows tijd dus
De mijnes:

ennuhhh.. ik had ''m 2e hands gekocht. MET 64 MB RAM!
Standaard zat er maar 4MB in
edit: ow ennuhh.. als m''n PC nou ook maar zo''n koel "Ting" geluidje zou kunnen geven bij ''t booten, zou ''k helemaal blij zijn
Das nog helemaal niet gemeld maar denk dat dit toch wel en van de belangrijkere dingen is..
Verder is de structuur van de proc van een mac heel anders (motorola) maar wel erg goed, verbuiken weinig stroom en produceren daardoor weinig warmte.
Ben geen mac fan maar het heeft zo zijn voor en na delen.
Wat heb jij een mooi kruisje in je icon.Op maandag 30 april 2001 20:39 schreef Blue-eagle het volgende:
Mac G4 is wel lekker, maar de eerdere versies die we op school hebben (ben er inmiddels vanaf... gelukkig) doen nix.
Alleen voor grafisch werk gebruiken, voor games een console en voor de rest een pc.
Nou niet echt. Je moet wel ff leren hoe je programma''s meer geheugen moet toewijzen (ze krijgen anders niet meer dan ze mogen hebben)Op dinsdag 01 mei 2001 19:55 schreef CrashOne het volgende:
Het geheugebeheer van een mac zuigt.
Das nog helemaal niet gemeld maar denk dat dit toch wel en van de belangrijkere dingen is..
Verder is de structuur van de proc van een mac heel anders (motorola) maar wel erg goed, verbuiken weinig stroom en produceren daardoor weinig warmte.
Ben geen mac fan maar het heeft zo zijn voor en na delen.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
EEN ECHTE KENNEROp maandag 30 april 2001 20:24 schreef Wouter17 het volgende:
PC heeft 10x zoveel software als de MAC
en daarom is de MAC klote
nog nooit gehoord van virtual pc?
Binnen 2 sec heb je windows opgestart. Werkt pas lekker met een G4
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Kennelijk toch iets mis met de software voor de Mac>:)
Verwijderd
Dan heb je ''t vooral over spellen denk ik, want zover ik weet zijn alle PC progs ook gewoon te krijgen voor de Mac.PC heeft 10x zoveel software als de MAC
En met de spellen gaat ''t ook redelijk de goeie kant op.
Dit was een paar jaar geleden. Nu zijn de macs niet zo veel duurder als een pc.Op dinsdag 01 mei 2001 11:31 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
True, true...
Klok-voor-klok is de MAC beter en sneller, maar gulden-voor-gulden overtreft de PC de MAC op alle fronten (en niet zo''n klein beetje ook).
Ze hebben een jaar terug oid een test gehouden in een of ander compublad. Toen hebben ze een MAC gekocht van 10.000 en een PC van 10.000 piekies.
Die PC had dus een veel hoger geklokte proc met meer dan het dubbele aan geheugen en dat soort dingen. Vind je het gek dat die PC veel sneller is...
Dus: houd je ook het prijskaartje in de gaten, dan een is een MAC compleet oninteressant geworden...
Een PC biedt gewoon veel en veel meer "bang for the bucks"
Een top mac heeft een DVD RAM, Geforce 3, G4 733 etc.
En dan de G4 Ti?
4 uur dvd''tjes kijken in de trein met 1 accu. Zie ik nog niet gebeuren met een pc laptop.
En dan die debiele taal zoals: PC rules, Mac sucks.
Geweldig hoor maar jullie vergeten voor wie de MAC gemaakt is. Bijna iedereen zit hier op een zelfgebouwde pc te kloten (zelfs ik). Vergelijk hem nou eens met een compaq, Dell oid. Zelfde publiek hoor!
Apple maakt ook veel stabielere energiezuinige servers.
Het enige wat verrot is aan de mac is Quicktime en Mac OS 9.
Gezocht!
Router
Marketing. Das iets wat ze de laatste 2 jaar pas aan gedacht hebben.Op dinsdag 01 mei 2001 18:33 schreef Beathoven het volgende:
Apple heeft 1 grote fout gemaakt, ze hadden hun systemen in de jaren 80 niet zo duur moeten maken. Als ze die fout niet hadden gemaakt zat iedereen hier nu ''vrolijk'' met een Mac te werken, en was de PC aan een langzame dood gestorven
Bekijk maar eens de Amerikaanse reclames van een jaar terug. Dan wordt het wel duidelijk.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Dat hebben ze op de eerste plaats aan de terugkeer van Steve Jobs te dankenMarketing. Das iets wat ze de laatste 2 jaar pas aan gedacht hebben.
Bekijk maar eens de Amerikaanse reclames van een jaar terug. Dan wordt het wel duidelijk.
Ondertussen had ik toen al vele jaren met de Atari ST(E) erop zitten waarmee ook een MAC emulatie vrij simpel was.
Terwijl op mijn Atari de 4096-kleuren videoweergave werd versneld dmv een Blitter en geluid perfect in 8-bit stereo werd weergegeven kon de PC nog steeds bliepjes en maximaal 256 kleuren weergeven en dat terwijl de Atari op 8 MHz met vergelijkbare software pakketten de veel duurdere, in een erg grote kast geplaatste 16 MHz PC al voorbij zoefde.
Ik blijf het raar vinden dat de PC het gewonnen heeft van de toendertijd veel betere machines. Was de markt toen echt zo dom of was het echt de marketing van IBM die de PC tot een succes maakte ?
Verwijderd
VirtualPC handig programma, als er geen Mac versie van een bepaald programma is, kun je altijd nog de PC versie draaien.
Verwijderd
- MacOS 9 en ouder is al een stuk beter dan Windows... waarom? je kunt overal bij zoals preferences, extensies, control panels enzo.. als je er een tijdje mee werkt begrijp je alles. Ik hoef MacOS niet tig keer te installeren als er wat fout gaat. Preferences, extensies, control panels zijn uitwisselbaar te bewaren, copieren, te deleten etc...
- Ik weet altijd dat mijn hardware goed met het OS werkt.
- Apple heeft lef en zorgt voor vooruitgang in de computer wereld.
- Apple is NIET SAAI zoals Dell, MS of Intel, etc...
- Alles wat ze maken wordt gejat door Windows dus vind ik het geneens waard om naar Windows te kijken.
- MacOS is stabiel. Maar elke randdabiel kan alles met de system folder doen dus kan je het zo onstabiel maken als je wilt... Windows wordt bij de netste gebruiker onstabiel omdat je toch dingen moet installeren...
- Apple pusht liever standaards dan haar eigen standaard (behalve als het echt goed is, dus niet zoals MS).
- hoe je het went of keert, Windows is nog steeds DOS en DOS is niet mooi.
- Geeneen echte graphische proffesional kan zonder Colorsync.
- G4 met altivech is bruut snel en dat is niet alleen voor Photoshop maar ook voor Quake 3 of andere applicaties...
paar voordelen van MacOS X:
- iedere user kan z''n eigen taal gebruiken
- systeem breedt spel checker.
- Quartz dat de volgende generatie 2D is. Namelijk gebaseerd op vectoren.
- Kracht van Unix en de gebruiks gemak waar Apple bekend om staat.
- standaard websharing is een simpele apache
- Cocoa is een fantastische programmeer taal.
- extensies, preferences...
- onwijs mooie anti-aliasing
- snelste Java en Java 2 (!)
- en veel meer..
en dan nu een lijstje over hardware:
- G4 is met altivech echt snel, sneller dan je denkt...
- De kasten zijn prachtig.
- weinig stroom gebruik
- worden niet warm
- goedkope LCD scherms... 22" LCD scherm voor 7799 ex btw is een weggevertje.
- maakt minder lawaai dan PC (als je hier eenmaal aan gewend ben...)
- design
- prijs verschil is niet groot zoals iedereen denkt. Jullie zetten hem zelf in elkaar waardoor hij goedkoper is maar als je goed vergelijkt is er geen prijs verschil.
- Apple''s draadloos netwerk is goedkoop en werkt perfect.
- overal standaard firewire en USB, zelfs in low-end laptop.
Verwijderd
...en dit heeft geen negatief invloed op prestatie ofzo??....Op dinsdag 01 mei 2001 23:53 schreef Beathoven het volgende:
VirtualPC handig programma, als er geen Mac versie van een bepaald programma is, kun je altijd nog de PC versie draaien.
Verwijderd
virtual pc binnen 3 seconden booten dat lukt niet met de pc.
netzoals geheugen per aplicatie toewijzen. dat zou nauw makkelijk zijn voor de pc
Hoe werkt dat eigenlijk met dat 1 klik gedoe met de mac is dat gemakkelijker dan al die mousebuttons voor de pc?
Verwijderd
MAC is ook fout... (ik schrijf het ook niet zo) Macintosh is het eigenlijk...Op donderdag 03 mei 2001 15:10 schreef ppl het volgende:
Waarom schrijft bijna iedereen MAC met hoofdletters? Dan zou het toch meer betekenen als Maximum Allowable Concentration of Major Airport Crashtruck (ofwel een crashtender). En dat met die software kun je toch gewoon oplossen door een of andere virtual pc ding zoals VMware?
Hoe werkt dat eigenlijk met dat 1 klik gedoe met de mac is dat gemakkelijker dan al die mousebuttons voor de pc?
Die PC emulator heet Virtual PC...
office en andere applicaties draaien wel oke in Virtual PC. Het leuke van Virtual PC is ook nog dat je zoveel PC''s als je wilt te gelijkertijd kan draaien
En nog even over de bekende een knops muis. Het hele OS is gericht op 1 knops muis en veel drag en drop dus waarom een 2 knops muis als het eigenlijk niet nodig is. Zelf vind ik de 1 knops muis relaxed werken alleen heb ik er naast wel een logitech mouseman optical voor spellen maar voor andere dingen gebruik ik die niet.
Op woensdag 02 mei 2001 09:50 schreef sharky_k_ het volgende:
tjonge tjonge wat een tweaker kennes hier toch.. waarom die haat?
- MacOS 9 en ouder is al een stuk beter dan Windows... waarom? je kunt overal bij zoals preferences, extensies, control panels enzo.. als je er een tijdje mee werkt begrijp je alles. Ik hoef MacOS niet tig keer te installeren als er wat fout gaat. Preferences, extensies, control panels zijn uitwisselbaar te bewaren, copieren, te deleten etc...
- Ik weet altijd dat mijn hardware goed met het OS werkt.
- Apple heeft lef en zorgt voor vooruitgang in de computer wereld.
- Apple is NIET SAAI zoals Dell, MS of Intel, etc...
- Alles wat ze maken wordt gejat door Windows dus vind ik het geneens waard om naar Windows te kijken.
- MacOS is stabiel. Maar elke randdabiel kan alles met de system folder doen dus kan je het zo onstabiel maken als je wilt... Windows wordt bij de netste gebruiker onstabiel omdat je toch dingen moet installeren...
- Apple pusht liever standaards dan haar eigen standaard (behalve als het echt goed is, dus niet zoals MS).
- hoe je het went of keert, Windows is nog steeds DOS en DOS is niet mooi.
- Geeneen echte graphische proffesional kan zonder Colorsync.
- G4 met altivech is bruut snel en dat is niet alleen voor Photoshop maar ook voor Quake 3 of andere applicaties...
paar voordelen van MacOS X:
- en veel meer..
en dan nu een lijstje over hardware:
- weinig stroom gebruik
- worden niet warm
- design
- prijs verschil is niet groot zoals iedereen denkt. Jullie zetten hem zelf in elkaar waardoor hij goedkoper is maar als je goed vergelijkt is er geen prijs verschil.
Ik kon het niet mooier vertellen
Gezocht!
Router
Stel je draait W2k en wilt even WinXP testen of je DVD draait niet goed, dan ff WinME opstarten etc....Ook in 3 sec.
Ben benieuwd of iemand al de preview getest heeft.
Hier de url:
http://www.connectix.com/products/vpc4w.html
en deze: Ik wil echt graag een mac... die dingen zijn prachtig.. maar je kan er niks mee !
Mzzl
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
En dan ben jij vergeten dan OS 9 nog meer geheugenleaks heeft dan een Win9x bak.Nou niet echt. Je moet wel ff leren hoe je programma''s meer geheugen moet toewijzen (ze krijgen anders niet meer dan ze mogen hebben
Mac OS 9 stabiel? grapjas- MacOS is stabiel. Maar elke randdabiel kan alles met de system folder doen dus kan je het zo onstabiel maken als je wilt... Windows wordt bij de netste gebruiker onstabiel omdat je toch dingen moet installeren...
Dan komen hier de nadelen:paar voordelen van MacOS X:
- en veel meer..
-Geen DVD''s kunnen bekijken.
-Geen CD''s kunnen branden.
-PPP verbinding die er na 4 minuten uitknalt.
-Root passwd kunnen overschrijven door je eigen passwd (moet wel admin rechten hebben).
Komen hier de nadelen:en dan nu een lijstje over hardware:
- weinig stroom gebruik
- worden niet warm
- design
1) Front panel board van de gigabit ethernet G4''s gaan allemaal kapot met als gevolg dat je de Mac niet meer aankrijgt aangezien Apple de aanknop van het toetsenbord heeft gehaald .
2) Alle iMac''s hebben problemen met het analog/video board, ik kan de kapotte iMac''s niet meer tellen, en dat ligt niet aan mijn reken capaciteiten.
3) AC/DC converter boardje in de eerste Cube''s zat altijd los als we ze binnen kregen en dat was niet het enigste probleem van de Cube zoals misschien wel weet.
4) Powerbook G3 series die bijna allemaal kapot gaan, ik heb nu al 6 mobo''s vervangen van zo''n ding en geen eentje werkt.
5) Bij de nieuwe TiTa''s hebben de airportkaartjes maar de helft van het bereik aangezien Apple zo slim is om de antenne in titanium in te pakken
O ja, Virtual PC is nogal langzaam dus om nu te zeggen dat je Half-life soepel loopt, nee.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Ik heb geen haat, ik vind het alleen jammer dat deze 2 werelden nog steeds niet 100% bij elkaar zijn gekomen...Op woensdag 02 mei 2001 09:50 schreef sharky_k_ het volgende:
tjonge tjonge wat een tweaker kennes hier toch.. waarom die haat?
En dit is een verschil tussen Windows en Apple? Ik zie er alleen maar de overeenkosten in tussen een goed geconfigde WindowsPC en Apple in. Een eenmaal geconfigde WindowsPC is met Ghost eenvoudig opnieuw terug te zetten in zijn "ideale beginpositie". Overigens kan met WindowsME dit ook al: terug naar "laatst werkende config"...- MacOS 9 en ouder is al een stuk beter dan Windows... waarom? je kunt overal bij zoals preferences, extensies, control panels enzo.. als je er een tijdje mee werkt begrijp je alles. Ik hoef MacOS niet tig keer te installeren als er wat fout gaat. Preferences, extensies, control panels zijn uitwisselbaar te bewaren, copieren, te deleten etc...
Waar... maar ook simpelere. Het verbazingwekkend dat van de duizenden moederborden met honderden processoren en duizenden videokaarten Windows toch nog perfect werkt. Om maar te zwijgen over de insteekkaarten. Oke, er treden soms problemen op, maar dat dit niet vaker gebeurd in verhouding tot de Apple is toch knap! Voor de consument is het een groot voordeel dat er een hoop hardware te verkrijgen is. Voor de OS-maker is het een stuk moeilijker.- Ik weet altijd dat mijn hardware goed met het OS werkt.
Elke concurentie is goed voor de verbetering van beiden platformen.- Apple heeft lef en zorgt voor vooruitgang in de computer wereld.
Wat een fabrikant te maken heeft met saaiheid is mij niet helemaal duidelijk. Het gaat om het product en de consument. En al zou een fabrikant "hip" zijn is dat nog geen reden om zijn product te kopen, eerder om verder te kijken naar de volgende fabrikant...- Apple is NIET SAAI zoals Dell, MS of Intel, etc...
Hetzelfde geld voor de meeste fabrikanten. Grafische interface en muis bijvoorbeeld zijn ook niet door Apple uitgevonden, maar "gejat" zoals jij dat zegt door Xerox, die in de jaren 50? testen deden met apen en kinderen om tot de ontwikkeling van de ideale gebruikersinterface te komen. Overigens is het niet belangrijk of het de originele uitvinders zijn, maar of deze het beste geimplementeerd is.- Alles wat ze maken wordt gejat door Windows dus vind ik het geneens waard om naar Windows te kijken.
Iedere WindowsPC is correct te installeren. Eventjes een Ghost van maken en je kan altijd terug naar je perfecte install. Dat er soms dingen fout gaan met de deinstallatie is juist, maar je maakt mij niet wijs dat de Apple met geen mogelijkheid is te crashen door de gebruiker.- MacOS is stabiel. Maar elke randdabiel kan alles met de system folder doen dus kan je het zo onstabiel maken als je wilt... Windows wordt bij de netste gebruiker onstabiel omdat je toch dingen moet installeren...
Hmmm, ik vind de Quicktime anders knap hinderlijk en nou niet echt een verbetering. Ik kan mij eigenlijk niet een standaard voor mij halen wat een Apple standaard is, behalve de diskette/cd indeling die met aanpassing gewoon op een WindowsPC te lezen is.- Apple pusht liever standaards dan haar eigen standaard (behalve als het echt goed is, dus niet zoals MS).
Zodra Windows geladen is is er geen enkel geheugensegment wat Dos geladen heeft. Dos staat wel op de schijf, wordt gebruikt tendele bij boot, maar onder Windows wordt Dos niet gebruikt. Haal de %windows%\command\*.* maar weg en formatteer een diskette. Kan nog steeds, ook al is format.com weg. Dat die map er is, is voor gebruikers die nog steeds terug willen naar Dos. Bovendien is sinds WindowsME die optie eruit gehaald, omdat M$ denkt dat er te weinig gebruikers zijn die gebruik maken van die backwardscompatibiliteit...- hoe je het went of keert, Windows is nog steeds DOS en DOS is niet mooi.
ICM kleurbeheer voor ijkking van kleur etc wordt ook gebruikt door Windows. Dat gebruikers die niet gebruiken of kennen heeft te maken met de gebruikers zelf. Wie heeft er 100% kleurijkking nodig om Quake te spelen?- Geeneen echte graphische proffesional kan zonder Colorsync.
Ik weet niet achter welke PC''s jij gezeten hebt om deze te vergelijken, maar de mijne is snel zat...- G4 met altivech is bruut snel en dat is niet alleen voor Photoshop maar ook voor Quake 3 of andere applicaties...
Win9x > configuratie > gebruikerspaar voordelen van MacOS X:
Ik heb liever mijn spellingscontrole bij mijn tekstverwerker of stemherkenningsprogramma. Wat is het nut van een spellingscontrole bij een OS? Overigens is je bericht hier op Tweakers Net niet door een spellchecker geweest volgens mij.- systeem breedt spel checker.
Geen idee wat je bedoelt, maar vectoren gebruik ik persoonlijk al sinds 1980 op de PC. En naar mijn weten zijn Windows vensters ook vectoren...- Quartz dat de volgende generatie 2D is. Namelijk gebaseerd op vectoren.
Is dat niet exact die regel op die poster van MacOSX?- Kracht van Unix en de gebruiks gemak waar Apple bekend om staat.
Dat is dan mooi, want ik draai onder Windows ook gewoon Apache...- standaard websharing is een simpele apache
Zal best met zo''n naam- Cocoa is een fantastische programmeer taal.
Trouwens, wat is er mis met C en Java? Want dat kan ook gewoon op de PC hoor...
En dat is een verschil? Oke, je hebt ISO9660 en Joliet, maar zijn die verschillen dan beter? ( find *.exe > allexe.txt )- extensies, preferences...
zo mooi dat ik hem uitzet...- onwijs mooie anti-aliasing
dat zou kunnen, maarja of ik erop zit te wachten?- snelste Java en Java 2 (!)
en voor een WindowsPC zoveel dat 1 winkel niet eens alles zou kunnen herbergen wat verkrijgbaar is. Erger nog, er is zoveel verkrijgbaar dat niet eens alles in Nederland verkrijgbaar is, maar gelukkig is er Internet...- en veel meer..
Nou, mijn PC denkt ook sneller dan ik denk- G4 is met altivech echt snel, sneller dan je denkt...
Je bedoelt die kast met dat broodrooster er bovenin? Of die aquariumbakken in zuurstokkleuren? Bovendien zijn er voor de WindowsPC ook genoeg kasten, alleen kiezen teveel OEM''s nog steeds voor ouderwets beige (wat ik overigens niet lelijk vind passen bij mij blank eiken) - http://www.virtualhideout.net/- De kasten zijn prachtig.
Dat moet ook wel, want er kan minder in als in mijn PC. Overigens heb ik maar 1 ventilator, de rest is passieve koeling...- weinig stroom gebruik
En mijn processor heeft geen ventilator en wordt ook niet heet: 27.1''C- worden niet warm
En die kn ook gebruikt worden met een WindowsPC... http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/6- goedkope LCD scherms... 22" LCD scherm voor 7799 ex btw is een weggevertje.
Mijn diskettestation maakt de meeste herrie...- maakt minder lawaai dan PC (als je hier eenmaal aan gewend ben...)
ehhh, was dat een argument?- design
Prijsverschil is een beetje krom, 1 Apple vergelijken met triljarden PC configuraties.- prijs verschil is niet groot zoals iedereen denkt. Jullie zetten hem zelf in elkaar waardoor hij goedkoper is maar als je goed vergelijkt is er geen prijs verschil.
Nee dank je, ik heb liever een draadje voor 25,- dan dat ik dadelijk met de buurman zit te chatten...- Apple''s draadloos netwerk is goedkoop en werkt perfect.
Tsja, het voordeel van een PC is dat je de keus hebt...- overal standaard firewire en USB, zelfs in low-end laptop.
Ik begrijp niet helemaal wat allemaal het voordeel van is. Behalve dan dat sommige software beter zouden draaien op de Apple omdat ze er oorspronkelijk voor ontworpen waren. Maar het grootste voordeel van een PC vind ik zelf dat je kan kiezen uit miljoenen componenten, die allemaal samenkomen onder 1 OS in verscheidene smaken...
Bij de weg: ik had vroeger Apple, maar ik ben overgestapt op PC en ik ben dikker dan ooit tevreden. Ik hoop dat Apple nog lang computers zal maken, verschil moet er zijn.
OnzinNee, niks mis mee.. alleen Windows draait stukken stabieler in Virtual PC dan op een echte PC
Stabieler = onzin, energiezuinig = ''t is een server, no-one caresApple maakt ook veel stabielere energiezuinige servers.
K, en laat me nu eens die zelfgebouwde mac zien?Bijna iedereen zit hier op een zelfgebouwde pc te kloten (zelfs ik). Vergelijk hem nou eens met een compaq, Dell oid. Zelfde publiek hoor!
Kan met windows ook.. Laten we even wel zijn, op een windows-PC heb je VEEL MEER instelmogelijkheden dan op een mac.je kunt overal bij zoals preferences, extensies, control panels enzo..
Geld voor windows ook.als je er een tijdje mee werkt begrijp je alles.
Windows hoeft ook niet tig keer geinstalleerd te worden, met een beetje normaal systeemonderhoud doen deze het (praktisch) net zo goed als macs op dat gebied. Win2k doet het domweg net zo goed.Ik hoef MacOS niet tig keer te installeren als er wat fout gaat.
Idem in windows.Preferences, extensies, control panels zijn uitwisselbaar te bewaren, copieren, te deleten etc...
TrueIk weet altijd dat mijn hardware goed met het OS werkt.
Aan de andere kant weet je ook dat je minder keuze hebt.
Zet die mac dan ook maar weg, is namelijk ook een gecopieerd concept. IE(MS notabene), FreeBSD, PCI, AGP, AEX, A3D, Modems, netwerkkaarten, etc.. allemaal ontwikkelingen afkomstig uit de PC-hoek.Alles wat ze maken wordt gejat door Windows dus vind ik het geneens waard om naar Windows te kijken.
Overingens sowieso een bull-argument.. waar de ideen vandaan komen maakt geen ruk uit, het is de implementatie ervan wat het uiteindelijke verschil maakt.
Heeft niets met het OS of de hardware te maken, maar met bedrijfsvoering. Daarnaast heeft apple domweg niet zoveel ''eigen standaarden''.Apple pusht liever standaards dan haar eigen standaard (behalve als het echt goed is, dus niet zoals MS).
Compleet onzinargument. Het gaat om wat je als gebruiker ziet, en da''s bij windows grofweg hetzelfde als bij mac. Mac pakt e.e.a hooguit wat creatiever aan, tsja, is net waar je van houdt.hoe je het went of keert, Windows is nog steeds DOS en DOS is niet mooi.
... en wordt aan alle kanten ingehaald door een PC uit dezelfde prijsklasse.G4 met altivech is bruut snel en dat is niet alleen voor Photoshop maar ook voor Quake 3 of andere applicaties
Waarom is het MacOS er niet in geschreven dan, maar gebruiken ze een basis welke in C geschreven is?Cocoa is een fantastische programmeer taal.
bla.. bla.. bla.. Folderpraat.Kracht van Unix en de gebruiks gemak waar Apple bekend om staat
Heb je zondermeer gelijk in. Echter, als ik kunst wil koop ik kunst. Als ik een computer wil koop ik een computerDe kasten zijn prachtig
had je al genoemd (zie boven)design
Meer dan de helft van de voordelen die je opnoemt zou een windows gebruiker ook kunnen noemen. Daarnaast ga je volledig voorbij aan het feit dat je op een PC ook bv. linux kan draaien, of BeOS. En je kunt lang lullen en kort lullen, maar als je een PC met een vergelijkbaar prestatieniveau neemt als een mac ben je bij de PC gewoon goedkoper uit. (afgezien op het gebied van TFT''s blijkbaar)
Nadelen van de mac is dat je afhankelijk bent van de grillen van Macintosh.. Schoolvoorbeeld hiervan is bv. de muis, of het ontbreken van een floppydrive in de iMac.
Of introduceren ze gewoon een totaal nieuw OS..
Ik heb niets tegen macs, het zijn goede computers. Niets voor niets worden ze verkocht, ze zien er leuk uit en doen wat ze beloven. Maar laten we wel reëel blijven en de vergelijking correct houden.
PC''s zijn sneller, goedkoper, bieden een _veel_ ruimere keuze, zijn (tegenwoordig) net zo stabiel, hebben dezelfde grafische/non-grafische capaciteiten.
Daarnaast gaan de ontwikkelingen op hard- en softwaregebied een stuk sneller bij de PC dan voor de mac.
Als laatste is (standaard) een 4 knops muis met scrollfunctionaliteit welke ook nog eens ergonomisch ontworpen ook niet te versmaden.. zeker niet voor bv. een graficus.
// off topic
Die machines waren niet beter. De XT kon je al in een netwerk zetten en de beschikbare software was gewoon van een hoger kaliber dan die van de machines die jij noemt. Als je bv. een grote database nam en je ging daar queries op uitvoeren (een gewoonte die veel bedrijven hebben) dan versloeg die piepende en monochrome AT de door jou genoemde systemen ''hands down''. Marketing heeft er uiteraard ook mee te maken,Ik blijf het raar vinden dat de PC het gewonnen heeft van de toendertijd veel betere machines. Was de markt toen echt zo dom of was het echt de marketing van IBM die de PC tot een succes maakte ?
IBM was als bedrijf ietsje groter dan bv. atari. Atari en Commodore maakten imo ook de fout door zich teveel als ''spelletjescomputer'' te profileren, daar waar de XT''s en AT''s op de markt gezet werden als ''ultime zakensystemen.
Verwijderd
En das zo''n beetje 1 keer in de week dus de pc staat vaker aan
Kan niet echt zeggen dat ie slecht is maar ik zou nooit meer een nieuwe kopen want dan komt er toch echt een TB
Ook de huidige P4 / AMD''s e.d. zitten nog steeds zo in elkaar om compatible te blijven met die 80086!!! MAC heeft dat dacht ik niet gedaan, waardoor ze wel een vele effecienter processor hebben, maar geen compatabiliteit (dus ook marktaandeel verloren)
Als ze nu eens met de huidige technology een compleet nieuwe architectuur bedenken, dan kunnen er pas mooie processors worden gemaakt! Tsja moet er wel nieuwe software komen
Ik ben abslotuut geen MAC liefhebber en of hater, want ik heb er haast nooit mee gewerkt...
typo: 80386Op dinsdag 15 mei 2001 11:54 schreef shadowbyte het volgende:
...vanuit mijn (bijna afgeronde) studie HIO heb ik ooit eens precies de architectuur moeten leren.
...Ook de huidige P4 / AMD''s e.d. zitten nog steeds zo in elkaar om compatible te blijven met die 80086
Backwards compatible heeft als doel je klanten vast te houden, en dat is blijkbaar gelukt... Overigens is 64bit (IA-64/Itanium) de volgende stap en daar gaat een hoop veranderen op CPU nivo...
Dat vroeger de IBM PC zo populair was, komt doordat:
- PC-projecten bij bedrijven
- geen kopieerbeveiliging op diskettes/floppies
- er zat een ventilator in (want klanten die een computer zonder ventilator zagen, werd verteld dat die niet zo lang gebruik kon worden, of dat die niet zo snel was dat hij koeling nodig had... hoe dan ook, een perfecte marketing truuk, en ik ben geen enkele IBM PC tegengekomen die werkelijk een fan nodig had, ik heb ze allemaal omgebouwd naar passieve koeling tot aan de AMD K6-II 500...)
- Er was zat software voor, die rijkelijk werd gekopieerd.
- Voor 9 weerstanden had je een DA converter op je parallelpoort...
- De IBM PC zag er robuust uit alsof hij 2001 zou halen, en dus een perfecte investering was, de concurrenten zagen er meer uit als een GamePC of zagen er fragiel uit.
- De IBM PC met CGA/Hercules kaart hadden een Cinch(tulp) TVout...
Weet jij eigenlijk wel wat een Mac is?Op maandag 30 april 2001 20:24 schreef BertV het volgende:
- dure schaarse software
Zie hier:
-Een mac is veel veel stabieler,:D
-Navigeren is vele malen beter/makkelijker*D
-Software is inderdaad schaars, maar dat betekent niet dat er niet voor te vinden is!
-de prijs van onderdelen weet ik niet precies.
Ik ben zelf geen Mac fan, maar je moet geen onzin uitkramen.
misschien het feit dat een pc geupgraded kan worden, en software erg lang bruikbaar blijft...Op dinsdag 01 mei 2001 22:59 schreef Sinclair het volgende:
Ach ja.... je kan je afvragen waarom de PC het heeft gewonnen van de rest. Zelfs een Comodore 64 en een Sinclair ZX Spectrum konden grafisch en geluidtechnisch al meer dan de PC. Ik ben in 1990 in de PC wereld gestapt waar net de 286 met EGA/VGA HiTech was en eigenlijk de meeste PC''s nog met een Hercules kaartje werden uitgeleverd.
Ondertussen had ik toen al vele jaren met de Atari ST(E) erop zitten waarmee ook een MAC emulatie vrij simpel was.
Terwijl op mijn Atari de 4096-kleuren videoweergave werd versneld dmv een Blitter en geluid perfect in 8-bit stereo werd weergegeven kon de PC nog steeds bliepjes en maximaal 256 kleuren weergeven en dat terwijl de Atari op 8 MHz met vergelijkbare software pakketten de veel duurdere, in een erg grote kast geplaatste 16 MHz PC al voorbij zoefde.
Ik blijf het raar vinden dat de PC het gewonnen heeft van de toendertijd veel betere machines. Was de markt toen echt zo dom of was het echt de marketing van IBM die de PC tot een succes maakte ?
de meeste home computers ware, net als met spelcomputers, beter dan de pc op het moment dat ze uitkwamen, maar ze waren niet echt upgradable...je deed gewoon x-tijd met zo''n computer en dan kwam er een nieuwe met nieuwe software. Er is wel geprobeerd om dergelijke systemen te upgraden (msx>msx2) bijvoorbeeld) maar de lompe pc werd gewoon steeds beter en had/heeft natuurlijk veel rekenkracht. Bij de andere computers verloren mensen hun interesse na een aantal jaar en werd het apparaat minder bruikbaar. Bij een pc zijn dit soort dingen nooit het geval geweest, een pc is ook erg anders dan die home computers vind ik...altijd al anders geweest, en altijd al een blijvertje geweest. En een nieuwe pc kan nog steeds de meeste oude software draaien...
Toch zou ik zelf er geen probleem mee hebben als er weer zoiets als een commodore of msx zou komen....de huidige spelcomputer krijgen trouwens zoveel extra''s dat ze aardig op home computers beginnen te lijken...dus wie weet komt dat wel weer terug.
uh, vind je het goed als ik dat allemaal met mijn pc doe? Ik hou wel van een alles-in-1 apparaat....Op maandag 30 april 2001 20:39 schreef Blue-eagle het volgende:
Mac G4 is wel lekker, maar de eerdere versies die we op school hebben (ben er inmiddels vanaf... gelukkig) doen nix.
Ten tijde van de covox (wan''t zo heette zo''n ding) waren er ook al geluidskaarten hoor..
Tis alsof windows alles is !
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
Verwijderd
Mac onstabiel echt niet!!!!!Op maandag 30 april 2001 20:24 schreef BertV het volgende:
- dure schaarse software
Het lijkt wel Nederland-Duitsland of Duitsland-Nederland.
Mijn eerste ervaring met PC''s was de installatie van Lotus op een Compaq. Lotus stond toen nog op 47 diskettes. Bij floppy 43 vertelde de installer dat de doelschijf volzat en of ik een andere wilde selecteren..
Ben al jaren een blije Mac gebruiker en zal het altijd blijven. Ik vind Mac''s gewoon prettiger om mee te werken, is moelijk uit te leggen, is persoonlijk.
Verder zijn meks echt niet stabieler dan een PC met w2k integendeel (OS X laat ik er buiten, ken ik niet) heb regelmatig dat het OS freezed zonder aantoonbare reden als ik een menutje aanklik, en dan was het os net vers geinstalleerd
Ook gaan installaties van een hoop software pakketten op de PC veel sneller en slimmer. Notes bv duurt op een PC 50 sec, op een mek soms wel 5 to 7 min (heb het getimed)
De G4 is echt wel een mooie machine hoor, maar voor dat geld haal je zo''n beest van een PC
Dus ik zie de voordelen van een mek niet echt. Het is wat je gewend bent. Bij ons op het werk zijn een aantal fervente mekkers en ik moet het ze nageven die weten waar ze mee bezig zijn. Ik hoor ze nooit klagen (ben sysop). maar dat komt omdat ze er mee opgeleid zijn (geindoctrineerd??) tijdens hun opleiding tot grafisch medewerker.
Samengevat: Doe mij maar een PC
Maar met de mek is prima te werken als je hem niet zelf hoeft te betalen.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
hehehe, nog nooit OS 9 gebruikt zeker, memory beheer hebben ze nog nooit van gehoord, net zoals ze nog nooit van pre-emtive multitasking hebben gehoord, wat dus niet kan anno 2001. Verder heeft OS 9 ook geen protected memory.-Een mac is veel veel stabieler,
Verder kan je OS X geen OS noemen aangezien je er bijna niets mee kan (geen DVD''s bekijken, geen CD''s branden).
Ok Linux mag dan wel de hemel in worden geprezen maar echt gebruiksvriendelijk is het niet. Ik niet voor MS pleiten maar zij hebben het wel voor elkaar dat ze het populairste OS inelkaar hebben gezet. Je zet het erop en het werkt.Op maandag 30 april 2001 21:35 schreef Xaran het volgende:
Nou nou..zo moeilijk was hij toch niet.:)
Wat is wil zeggen is dat: jullie de Mac een sh*t ding vinden. Meesten hebben hem nooit gebruikt waarschijnlijk. Linux wordt de hemel ingeprezen dat het zo goed, snel en stabiel is. En toch blijven we met zijn alle Windows gebruiken. Omdat er 2 andere ''mindere'' altenatieve zijn.
Get my point?
wil je daarentegen es wat met Linux gaan klooien ben je heel wat langer bezig met allerlei domme zaken als drivertjes installeren en andere instellingen die je helemaal niet boeien. Ik kwam niet verder de een install want daarna werkte mijn G450 niet goed... Verder is wat programmeerkennis ook er makkelijk. kortom, het duurt gewoon weer een paar jaar voordat je het echt onder de knie hebt. Neuh dank je wel, ik blijf wel bij w98. dat draait perfect.
en over de MAC, niet echt veel software inderdaad (veel grafisch) en andere architectuur, maar daar storen (veel) grafici zich blijkbaar niet aan. Heb af en toe het idee dat het een beetje een cult is geworden, mede omdat er tegenwoordig hele goeie PC alternatieven zijn. Toen een vriendin van me (die een opleidng met vormgeving doet) vroeg wat voor computer ze het beste kon kopen vertelde de lerares dat en Mac toch wel het beste was....
Duzz, ligt er een beetje aan waar je hem voor wilt gebruiken. Voor de grafische richting is er best veel keus.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
En volgens Macintosh gebruikers lopen alle pc gebuikers al jaren achter achter op hun Macintosh systemen, maar of dit waar is
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Linux: heeft voordelen t.o.v. win en mac
Mac: heeft voordelen t.o.v. win en linux
Win: heeft voordelen t.o.v mac en linux
Het is maar wat jij zelf het lekkerste vind werken.
Ik werk op alle drie de dingen... en ook nog eens met een linux distro op een mac. Is een goeie combinatie.
Maar ja... de mac is gewoon te duur. Daarom wordt ie veelal in de zakelijke markt gebruikt. Die imac apparaatjes moeten ze gewoon afschaffen. Dat zijn geen macs. (in mijn ogen dan)
En ik heb ook al een flame gezien over de software voor de mac. Waar haal je dat vandaan? Jij bent zeker een fanatieke windows gebruiker? Zo ja, dan weet jij waar je moet zoeken voor PC software.
Ik ben mac gebruiker dus ik weet waar ik moet zoeken voor mac software. Snappie....
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Uhm.. ik denk dat dat nou wel heel erg uitgemolken is.... dat is al lang bekend... en nu gaan we de discussie over OS X weer oprakelen. Waarom dan weer gaan zeuren over het wel of niet compleet releasen van een OS wat bij mij op mijn werk in een testruimte al 9 weken heerlijk staat te horrelen als SQL server met ongeveer 25.000 testqueries, 30.000 pageviews en 10 Gb kopieer verkeer over het netwerk!Op dinsdag 15 mei 2001 23:08 schreef Beaves het volgende:
Verder kan je OS X geen OS noemen aangezien je er bijna niets mee kan (geen DVD''s bekijken, geen CD''s branden).
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Verwijderd
Het is idd uitgemolken, maar als een paar Apple freaks hier gaan roepen dat Mac OS veel stabieler is moet ik toch echt ff wat tegen gas geven.Uhm.. ik denk dat dat nou wel heel erg uitgemolken is.... dat is al lang bekend... en nu gaan we de discussie over OS X weer oprakelen.
Waar ik net ff over nadacht, een Mac kan je niet beveiligen, een Mac is namelijk altijd van CD op te starten door tijdens het booten de <<c>> toets ingedrukt te houden. Bij een pc kan je in de BIOS alle bootmogelijkheden uitzetten waardoor die alleen maar van de HD is op te starten, bij een Mac is dit dus niet mogelijk.
Verwijderd
Nee Windows dat is perfect... ja echt wel, omdat er veel software voor is en hardware goedkoper... (staat niks in waarom Windows nou zo goed is... gewoon de massa volgen...)
Oke ik snap heus wel dat mensen ALLE games willen spelen, hun computer willen bij elkaar rapen en onderdelen willen upgraden maar ga dan niet zeiken dat MacOS niks is, onstabiel etc.. MacOS is op het gebied van gebruiksvriendelijkheid nog steeds veel beter dan welk OS dan ook.
Jullie hebben een hekel aan Apple maar zij zijn wel even de gene die de meeste verbeteringen hebben doorgevoerd in het computeren. En Dat gezeik over dat MacOS X geen CD''s kan branden en DVD''s kan lezen mag ook wel eens stoppen. MacOS X is net nieuw en echt bijna perfect. Dan krijg ik weer verhalen te horen over dat de GUI traag is maar dat komt omdat Apple de volgende stap in 2D heeft genomen genaamd Quartz. Dat zal je nooit te nimmer verwachten van MS omdat zij toch niks zelf verzinnen (Quartz is iets trager omdat de GPU dat niet ondersteunt, maar komt wel)... MS loopt andere OS bouwers achterna en hun OS is nog steeds gebaseerd op DOS en de GUI is zo slecht, als jullie allemaal een ander OS gebruiken zullen jullie afvragen hoe jullie Windows ooit goed hebben kunnen vinden...