Toon posts:

[BC3] Welke DVD Speler kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een DVD speler kopen (zo''n normale box, niet voor in de computer)

Maar welk merk/type kan ik dan het beste nemen?

Ik denk dat de Revoy 2200 wel een mooi apparaatje is. Hij ondersteund ook Mp3 CD''s en geen regio beveiliging :9

http://www.revoy.com

Is dit een goeie keus of is deze sterk af te raden? Is de kwaliteit ook goed?

Of zijn er andere merken die nog goedkoper en beter zijn? Of ietjes duurder en nog veel beter :)

Mzzl,
XeCtiC

Verwijderd

Op zich is het een mooie speler, maar een ''merk''-speler is een stuk mooier in video-kwaliteit.

Het is een beetje te vergelijken met SBS6/Net5 kijken; is op zich niks mis mee, maar als je goed naar het beeld gaat kijken zie je dingen die er niet thuishoren. (blocking en andere artifacten).
Als je zonder problemen naar die zenders kan kijken, Koop zo''n Revoy / Yamakawa whatever voor ding. Zijn leuke spelers die alles vreten (MP3/VCD/DVD/noemmaarop).

Hecht je waarde aan ECHT een mooi plaatje, koop dan een SONY/PHILIPS ofzo. Een ''echte''. Zijn duurder en kunnen minder (vaak geen MP3), maar die dingen zijn simpelweg gemaakt voor DVD. Niks anders. En dat merk je uiteindelijk toch wel...

Verwijderd

Heb zelf de Sony 336, bevalt me prima met een 930 ( Sony ) receiver erbij... Geluid en beeld echt toppie hoor.. MP3 heb ik aangesloten op m''n receivertje via pc.. ;)

Regiovrij heeft inderdaad wel voordelen, maar die ik heb kun je ook regiovrij maken door een erkend bedrijf( krijg je zelfs nog 3 maand garantie van hun. Alleen betaal je dan wel FL 250,- ) DVD kostte ook al 700 piek, kost wat maar dan heb je ook wat ;)

Adres kan ik zo niet vinden maar ik laat je het weten als ik het gevonden heb ( moet ''t zelf ook nog doen ) :)

Verwijderd

Geen boni/fony/clony plz!
Die kunnen geen cdr''s spelen. Als je een echt goeie wil, neem dan een Pioneer. Typenummer ben ik even kwijt (iets met een 7 dacht ik) maar een vriend van me heeft er een en dat ding is geweldig (en regiovrij gemaakt :) ) Maar ook deze heeft wel eniszins problemen als er krassen op cd(r)s staan. Iets om rekening mee te houden als je er ook cds op wilt spelen (*duh*).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij om dat ik goeie kwaliteit dvd''s kan afspelen met goed geluid.

Mp3 en VideoCD is bijzaak.
Hij moet trouwens wel audio cd''s kunnen afspelen.
En regio vrij... leveren bekende merken als Pioneer/Sony/Philips geen regio vrije spelers? En die kan je dan regio vrij laten maken?

Het gaat er in eerste instantie om de kwaliteit en duurzaamheid, en het moet ook niet te duur worden.

Gtz,
XeC

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-03 14:16

Rozz

I'm an Apogian!!

Voor de liefhebbers:
de Sony s7700 is bij BCC nogsteeds te koop voor 1904,= incl. :9~

jullie liefhebbers weten wel genoeg d8 ik 8-)

OK hij is alleen niet regiovrij (wel te maken voor een kleine 250,=) maar speelt wel alles af!!!

Is niet voor niets een referentie speler geweest (en nog steeds is)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik hou het op Yamaha, weliswaar geen mp3, maar een hele goede beeld en geluidskwaliteit

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Alle spelers spelen wel Audio-CD''s, maar de SONY''s hebben ivm de MiniDisk (jaja) de mogelijkheid om CD-R''s af te spelen niet. Zou de verkoop van MiniDisk stimuleren :?.
Philips; maakt hele mooie spelers.
Pioneer; geen (hele) slechte ervaringen mee.
Sony; Buiten de CD-R shit: Toppertje!
verder: zoek de tien verschillen tussen de merken. (Merk A heeft wel DTS, maar is 5 tientjes duurder dan merk B, maar merk B is weer duurder regiovrij maken). Kijk goed rond, vergelijk goed, laat je informeren bij verschillende bedrijven, en koop niet te snel. Het is toch een ding dat een paar jaar mee moet gaan dacht ik zo...

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik denk dat voor de meeste Tweakers de DiViDo het meest interessant is:

De speler is regiovrij en speelt PAL & NTSC DVD''s/VCD''s/SVCD''s. Daarnaast speelt hij perfect MP3''s af, ook VBR-MP3''s en als enige stand-alone speler leest hij ook ID3-tags, zodat je die tijdens het afspelen op je beeldscherm ziet.
Ook de shuffle-functie ontbreekt niet en hij heeft o.a. 2 SCART-aansluitingen.
Meer info op www.divido.nl ....... :)

Verwijderd

Ik wil zelf de sony blabla 735 kopen. Schreeuwend duur (1400 piek) maar schijnt 1 van de beste spelers te zijn. Stikt van de functies maar wat nog belangrijker is dat de beeldkwaliteit heel goed is. Hij is geloof ik ook bij allregiondvd.nl te koop en zij kunnen hem ook regio vrij maken.

/hmmmpf link klopt niet maar zoiets was het iig

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Éen tip wil ik wel geven, koop alsjeblieft niet zo''n vaag-merk-DVD-speler... Ik heb nou zoveel vreselijke verhalen over die dingen gehoord... Gesloopte DVD''s (slecht loopwerk), flink aantal DVD''s niet sccepteren en nog veel meer gezeik..

Koop een merkspeler. Niet zo''n Yamakjawakawaiaiawa achtig ding...

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Ik heb zelf een regiovrije, macrovision vrije Pioneer DVD 626 (met dolby digital)
Super bakkie.
Neem vooral geen Sony, die speelt geen CDR''s af!!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Waarom willen jullie allemaal regio-vrije?

Is dat nou zo belangrijk dat je voor 1 tientje goedkoper een DVD uit Amerika kan bestellen om hem dan zonder ondertiteling te bekijken?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Nicap
  • Laatst online: 20:15

Nicap

Tsssk....

Op zaterdag 23 december 2000 17:37 schreef SuB het volgende:
Ik wil zelf de sony blabla 735 kopen. Schreeuwend duur (1400 piek) maar schijnt 1 van de beste spelers te zijn. Stikt van de functies maar wat nog belangrijker is dat de beeldkwaliteit heel goed is.
Ik heb de sony blabla735. Het beeld is inderdaad erg strak. Ik heb op de HCC die revoy''s en yamakawa''s wel gezien, maar het verschil zie je dus echt wel. Bij dat demo-model revoy zaten verschillende knopjes zelfs bijna los. En dat ie geen mp3 af kan spelen is geen ramp, daar heb ik nu een kabeltje voor liggen naar de receiver. Werkt net zo goed.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

Neem vooral geen Sony??
Speelt geen CDR''s af???

Hmm raar hoor had eerst een 715 en die speelde gewoon cdr''s af
Heb nu een 7700 en ook die speelt keurig netjes cdr''s af.
Ofdat nu muziek is of VCD.
En moet zeggen dit is echt een van de beste die je kunt kopen voor een redelijke prijs.
Zijn niet meer zo duur als toen ik hem kocht aanradertje

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gash
Op zaterdag 23 december 2000 19:16 schreef Obi het volgende:
Éen tip wil ik wel geven, koop alsjeblieft niet zo''n vaag-merk-DVD-speler... Ik heb nou zoveel vreselijke verhalen over die dingen gehoord... Gesloopte DVD''s (slecht loopwerk), flink aantal DVD''s niet sccepteren en nog veel meer gezeik..

Koop een merkspeler. Niet zo''n Yamakjawakawaiaiawa achtig ding...
Da''s niet geheel waar wat je zegt. De DiViDo waar ik het over heb, wordt o.a. ook door Deawoo en Grundig verkocht.........

• Rozz
  • Laatst online: 08-03 14:16

Rozz

I'm an Apogian!!

Verschil met de "nieuwere" modellen van A-Merken zijn dat ze geen CDR`s, VCD`s e.d. kunnen lezen.

neem een DVD speler van voor de CDR tijdperk en ze kunnen het wel afspelen!!

En ook ik zie niet echt het nut om m`n 7700 om te laten bouwen (dmv een paragon chippie) zodat ik ook R1 DVD`s kan afspelen.
R1 is NTSC!! en R2 is PAL!!
Pal heeft veel meer beeldlijnen, is scherper enz.

[Verkoop praatje mode]
Als je de beste, redelijk goedkope DVD speler wilt hebben....DE SONY S7700
Nogmaals voor 1900,= bij de BCC te koop...
vraag maar aan exclusieve audio winkels e.d. of aan audio fanaten...dit is echt een koopie!!!Dit is een referentie speler!! zegt al genoeg d8 ik:9~
[/Verkoop praatje mode]

P.S. Sorry dat ik zo opdringerig ben;)

Verwijderd

Philips of JVC. kunnen als enige cdr lezen.
2 laser pick-ups.

• GoEV6
  • Laatst online: 21:42
Ik ga denk een Sony kopen van het typen DVP-S335 die speelt wel cd-rw af maar.
Een mooi en zeker een goed ding volgens mij.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
Hmm ik heb wel zon YAMAKAWA 713 :)
ik heb hem ongeveer een 3/4jaar, en ik heb echt GEEN problemen met het ding ik heb een sony str/de 435 als reciever, en echt toppie

Hij pakt alle dvd''s zelfs de slechtere (videotheek, gemmideld 3 per week)
geluid is prima, mp3 is ook prima,nix op aan te merken, maat van mij heeft die REVOY, nou die hoef ik dus echt niet:r vage kleuren, bultlawaai,mpeg ruis, nee die yamakawa, het apparaat leest zonder problemen de vaagste cdrw op 10x gebrand:) en ook multisession cd''s vormen geen probleem!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

mijn ervaring:

1. wmm netstation 1.0(de beste b-merk speler) + sony 435 receiver

2. sony s335 + DB940 + 200cd wisselaar

systeem 1:

voordelen:
goedkoop!!
mp3
nadelen:
geen dts
geen rgb
DD niet zuiver genoeg

systeem 2:

nadelen:
geen

voordelen:
DTS
zuivere DD
Perfect geluid
RGB rules !
Perfect beeld

hangt dus van je budget af.
ik zou als ik jou was de wmm netstation nemen, voor f 666 heeft hij ook nog een seen ac-3 decoder ingebouwd!(hij is ook regiovrij en speelt mp3, cd-r etc af)

• Tinman
  • Laatst online: 09-03 08:29
Koop de Pioneer DV525 !!

goedkoop en goede beeld en geluidskwaliteit(speelt CDR af)

regiovrij maken voor fl 95,-

*D

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:27

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

[b]Hij pakt alle dvd''s zelfs de slechtere (videotheek, gemmideld 3 per week)
geluid is prima, mp3 is ook prima,nix op aan te merken, maat van mij heeft die REVOY, nou die hoef ik dus echt niet:r vage kleuren, bultlawaai,mpeg ruis, nee die yamakawa, het apparaat leest zonder problemen de vaagste cdrw op 10x gebrand:) en ook multisession cd''s vormen geen probleem!
Mooie troll... :)

Zelf heb ik een Revoy 2200, en heb nergens last van. Ik heb in een toko gestaan waar we zowel de Yamakawa en de Revoy hebben verkocht, en een ding werd snel duidelijk: de Yamakawa''s kwamen met bosjes terug met vage klachten. Niet te geloven, wat een boel uitval... van de 50 die we er verkocht hadden waren er iets van 30 terug gekomen... tel uit je winst.

De Revoy overigens heeft een aantal fijne kneepjes die anderen niet hebben: Macrovision vrij (niet uniek), WEL RCE-proof (nieuwe regio-check omzeilt hij gewoon), mooi beeld, Lekker geluid, leest CD-R, RW etc. zonder probs...!

Kijk anders ff bij www.aci-computers.nl of op www.revoy.nl en overtuig jezelf. :)

<Nee ik werk niet voor ze>... :)

... en oranje! :P

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hoe moet je je nou overtuigen via een website?
Zet die yamakawa''s en revoy''s maar eens tegeover een goeie pioneer of sony. Ik wil wedden dat je verschil ziet in beeld(tengunste van de pioneer/sony).

Op de HCC lieten ze steeds films draaien. Daar stond ook zo''n Revoy. Bij snelle bewegingen zag je duidelijk een nasleep.
Die yamakawa zag er trouwens wel iets beter uit met beeld dan de Revoy trouwens. Verder geen ervaringen met die dingen.

• GoEV6
Geld die actie van Sony nog dat je bij een DVD speler 3 DVD films er bij krijgt??
Bedankt alvast.

Verwijderd

ja

Verwijderd

Ik heb zelf een Cyberhome DVD

Gekocht bij de Media markt :(

Ding werkt perfect, hij is regio vrij en macrovision vrij.
Leest DVD, VCD en Audio cd..

Wat wil je nog meer..

• Abbadon
  • Laatst online: 23:17
Ik kon me laatst amper beheersen, maar zag zo''n mooie Sony staan. Bestaande uit 2 delen met een hele stapel surround boxjes + woofer. Zilverkleur en ik geloof om en nabij de 2 mille. Ik heb me dus eerst maar één voor in m''n PC gekocht, want ik weet hoe dat gaat als ik in zo''n audio/video shop kom, dan ben ik verkocht (zal me overigens benieuwen hoelang ik het volhoud).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GoEV6
Hey KNEITO,
Weet je welke films er bij zitten?
Bedankt.

Verwijderd

Ha lachen, "KNEITO".
Omdat je me nick verkeerd geschreven heb, zeg ik t niet.

• GoEV6
Sorry KTEINO maar ik weet al welke films er bij zitten.

Verwijderd

Heb de Sony DVP-S535 en ik ben er dik tevreden mee, ookal kan ie dan geen mp3 afspelen, het beeld is 10x strakker dan dat van een Revoy of een Yamakawa of wel ander vaag merk dan ook. Ik tel liever 200 meer neer voor een speler zonder mp3 en met regiocode, dan voor eentje met een minder goed beeld.

• ALH

ALH

Ik quote mezelf nog even :) :
Op zaterdag 23 december 2000 21:43 schreef ALH het volgende:

Is dat nou zo belangrijk dat je voor 1 tientje goedkoper een DVD uit Amerika kan bestellen om hem dan zonder ondertiteling te bekijken?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 11:52

Mex

Op zondag 24 december 2000 17:00 schreef Iron Mike het volgende:
Koop de Pioneer DV525 !!

*D
Waar doe je dat voor 95,- ??

• pinodambini
  • Laatst online: 02-03 23:49

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb zelf de Denon 1500, een van de beste die ik tot nu toe heb gezien! Ziet er trouwens log mooi uit ook :)
Hiero de url:
http://elec.denon.co.jp/europe/dvd1500.html

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Op zondag 24 december 2000 16:46 schreef psygho het volgende:
Hmm ik heb wel zon YAMAKAWA 713 :)
ik heb hem ongeveer een 3/4jaar, en ik heb echt GEEN problemen met het ding ik heb een sony str/de 435 als reciever, en echt toppie

Hij pakt alle dvd''s zelfs de slechtere (videotheek, gemmideld 3 per week)
Dat bedoel ik nou!
Trek een videoband uit elkaar en hij leest hem ook nog!!!!
Wat dat beeldkwaliteit betreft zit het wel snor met de yamakawa. Ik ken iemand met de philips 7xx serie maar dan moet je toch echt wel met een loep op je buis zitten om verschil te zien.

De yamakawa is gewoon een toppertje!

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

PAs op voor de Hitachi DVP505e bij MediaMarkt (f 988,-).

Ik heb er een gekocht en hoewel de prijs/kwaliteit verhouding erg goed is (Dolby Dig/DTS/Regiovrij/RCEvrij/MP3/CDR etc) lijkt het erop dat dit model een hele irritante hardwarefout heeft: sommige modellen hebben last van audio-skips bij dolby-digital. De mijne heeft dat dus ook....

Als dit geen structureel probleem is, dan kan ik hem wel aanraden maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het schijnt dat je het probleem kan verhelpen met een firmware update, maar ik heb de goede nog niet gevonden.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 17:00 schreef Iron Mike het volgende:
Koop de Pioneer DV525 !!

*D
Ze hebben nu de pioneer 535 (is er in 2 uitvoeringen, regio- en niet regiovrij, en ik doel hier op de regiovrije) in de aanbieding voor ik dacht 788,--. Zit er zwaar aan te denken om deze te gaan kopen. Niet duur, regiovrij dus, en leest vrijwel alle formaten. Geen mp3 overigens, maar boeie!...want die brand ik wel op een audio CD.

• GeekK
  • Laatst online: 19:35

GeekK

Rag Mama Rag

Kent iemand deze speler?

http://home.planet.nl/~ericess/dvdtrade/

Goedkoop, maar is de kwaliteit ook goed?

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Nog eens iets. Wat hebben de meetse mensen toch te zeuren dat de sony dvd-spelers geen cd-r''s slikken. Iedereen heeft toch een cd-speler thuis? Of gaat het om eigengebakken vcd''s? Als het dat is snap ik het nog niet. Je koopt toch geen dvd-speler voor die verotte kwaliteit van vcd?

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 23:45 schreef WildThang het volgende:
Ze hebben nu de pioneer 535 (is er in 2 uitvoeringen, regio- en niet regiovrij, en ik doel hier op de regiovrije) in de aanbieding voor ik dacht 788,--.
Was voor m''n 525 nog 1100 piek kwijt, incl. regiovrij maken! :(
Maar als de 535 net zo goed is als de 525, is ''t bepaald geen slechte keuze. Al hoop ik wel dat de afstandsbediening een beetje beter is, want die van de 525 is echt een ''el cheapo'' gevalletje dat niet prettig werkt.
Niet dat ik daar verder mee zit, want de AB van m''n versterker heb ik verteld dat ''ie ook met de 525 overweg moet kunnen, maar toch...

• ALH

ALH

Op vrijdag 12 januari 2001 23:59 schreef Nicap het volgende:
Nog eens iets. Wat hebben de meetse mensen toch te zeuren dat de sony dvd-spelers geen cd-r''s slikken. Iedereen heeft toch een cd-speler thuis? Of gaat het om eigengebakken vcd''s? Als het dat is snap ik het nog niet. Je koopt toch geen dvd-speler voor die verotte kwaliteit van vcd?
mwah, heel veel mensen gebruiken tegenwoordig dvd-speler ook als cd-speler hw...

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 03:38 schreef Afterlife het volgende:

[..]
Was voor m''n 525 nog 1100 piek kwijt, incl. regiovrij maken! :(
Maar als de 535 net zo goed is als de 525, is ''t bepaald geen slechte keuze. Al hoop ik wel dat de afstandsbediening een beetje beter is, want die van de 525 is echt een ''el cheapo'' gevalletje dat niet prettig werkt.
Niet dat ik daar verder mee zit, want de AB van m''n versterker heb ik verteld dat ''ie ook met de 525 overweg moet kunnen, maar toch...
Ja, achteraf baal je daar altijd wel van volgens mij. Ik heb bijvoorbeeld nog een hoop geld betaald voor de eerste breedbeeld (100Hz) van Panasonic. Als ik kijk wat ik nu voor dat geld zou kunnen kopen.... :'(

Maar goed....that''s life.

Verwijderd

Pioneer DV-626D is wel leuk. Geeft goed beeld en geluid, Macrovision- en regiovrij, built-in Dolby Digital & DTS decoder en een makkelijke bediening. Het enige nadeel is het enigzins luide loopwerk.

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 16:16 schreef badman het volgende:
Pioneer DV-626D is wel leuk. Geeft goed beeld en geluid, Macrovision- en regiovrij, built-in Dolby Digital & DTS decoder en een makkelijke bediening. Het enige nadeel is het enigzins luide loopwerk.
Lijkt me exemplarisch. Ik heb een 525 (= 626 zonder decoder), en het loopwerk hoor je niet. Of heb je ''m niet goed stabiel en horizontaal opgesteld?

• ShinDog
  • Laatst online: 28-12-2023
edit:
dubbelpost

Verwijderd

Het is gek dat geen van jullie het ook maar gehad heeft over die Cyberhome (555 gulden bij Mediamarkt, ik weet niet of hij nog ergens anders te krijgen is). Hoe is het met DAT ding gesteld wat de volgende issues betreft:

1) regio-vrij en region-selectable (nieuwe regiocheck omzeilen, etc)
2) beeldkwaliteit (RGB/SCART aansluiting?)
3) soundkwaliteit (DTS ondersteuning?)
4) compatibiliteit (CDR/RW, MP3(VBR), (S)VCD, etc?)

En nog andere spelers naast Revoy en Yamakawa die aan alle bovenstaande vereisten voldoet?

That would be the ultimate DVD player... :9~

(DOH, te snel gereageerd. |:( Ik zag dat iemand er WEL over heeft gereplied. Zijn er dan nog ANDEREN die meer over de Cyberhome kunnen vertellen? Bijvoorbeeld: how does it stack up against the Revoy?)

Verwijderd

Oh, BTW, voor het geval mensen zich nog afvragen waarom Regio 1 DVD''s kunnen afspelen een voordeel is:

1) over het algemeen iets goedkoper (hoewel vanwege relatief hoge dollar en verzendkosten dat ook wel weer meevalt)

2)komen VEEL eerder uit, zelfs als het hier nog in de bioscoop moet verschijnen!!! :? (Voorbeeld daarvan is Shaft 2000)

3)voor sommige mensen inderdaad geen ondertiteling (hoewel je dat volgens mij meestal wel kunt uitzetten op regio 2 en voor andere mensen is geen ondertiteling misschien wel weer een NAdeel)

4) veel meer DTS encoded regio1 discs te krijgen! Enige Regio2 DVD met DTS zover ik weet is The Gladiator (misschien dat er binnenkort nog meer uitkomen)

5) veel meer keus! Er komt veel meer op regio1 uit dan op regio2. Bovendien kun je vaak veel special edition uitvoeringen alleen maar in regio1 krijgen (volgens mij kon je de Tom Clancy Widescreen Collection bijvoorbeeld niet in regio2 krijgen. :( )

• Gash
Doe verstandig: koop een DiViDo (kost nu Fl.699,-). Is:

- Regiovrij (regio''s ook apart in te stellen)
- Heeft 2x scart
- Ondersteund DTS
- Leest alle cd''s
- Speelt perfect MP3 af
- Leest ID-3 tags (uniek volgens mij)
- Beduidend betere kwaliteit dan Yamakawa....

Ik gebruik hem zelf met een Sony breedbeeld en vind hem perfect. Ook een zeer mooi (nederlands) menu trouwens. :):):)

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 17:12 schreef Gash het volgende:
Doe verstandig: koop een DiViDo (kost nu Fl.699,-). Is:

- Regiovrij (regio''s ook apart in te stellen)
- Heeft 2x scart
- Ondersteund DTS
- Leest alle cd''s
- Speelt perfect MP3 af
- Leest ID-3 tags (uniek volgens mij)
- Beduidend betere kwaliteit dan Yamakawa....

Ik gebruik hem zelf met een Sony breedbeeld en vind hem perfect. Ook een zeer mooi (nederlands) menu trouwens. :):):)
Nou, Gash... Die speler voldoet in principe aan alle eisen die ik net opnoemde... Ik was alleen nog EEN dingetje vergeten. Hij moet zonder Macrovision kunnen spelen, en dat kan de huidige lichting van Divido''s niet... |:( Ze zeggen er wel mee bezig te zijn, dus wie weet... We houden die Divido dus in de gaten... ;)

• Gash
Je hebt gelijk, het is inderdaad jammer dat de macrovision niet meer uit te schakelen is. Maar ik heb gehoord dat dit ook extern dmv een ''beeldverbeterings-apparaat'' of copybox is op te lossen.
Ben benieuwd wie zo''n ding tussen z''n video en DVD heeft gezet!

Verwijderd

[quote]Op zaterdag 13 januari 2001 17:01 schreef motown het volgende:
Het is gek dat geen van jullie het ook maar gehad heeft over die Cyberhome (555 gulden bij Mediamarkt, ik weet niet of hij nog ergens anders te krijgen is). Hoe is het met DAT ding gesteld wat de volgende issues betreft:

Ik heb ook de cyberhome
en ben er zeer tevreden over.
voor 585 gekocht bij pc wereld in hoorn.
Ben zeer te spreken over het afspelen van mp3,s op dat apparaat de geluids kwaliteit is perfect.
leest alle cd r + re-w goed.
Alleen jammer dat je voor regiocode steeds hand matig moet instellen.

Verwijderd

Ik heb op dit moment de Yamakawa 780...prima ding...blijft alleen hangen op die nieuwe RCE beveiliging :(

Verwijderd

Ik had geen tijd om alles door te lezen. Maar ik denk dat je je niet gek moet laten maken door al die mooie mogelijkheden van MP3 enzow. Ik vind dat je een dvd-speler koopt voor de dvd''s. Dus kwaliteit beeld en geluid, vergeleken met VHS.

Maar je koopt altijd iets wat weer verouderd. Wil je wel dolby digital of niet en als je het wel koopt denk er dan aan dat je een digitale versterker nodig hebt!!

Ik heb de LG dvd-2230DP. Prima dingetje (599). Dolby digital voorbereiding.. (heb geen digitale versterker. En schijnt (ik heb het nog niet geprobeerd) Met een paar drukken op de knop regio vrij te zijn (software matig dus).

Sony en Philips is wel om te bouwen. Chipje kopen (275 en ombouwen 175) of zelf doen, maar je garantie verloopt wel meteen.

Denk er goed over na en laat die mp3 speler gewoon voor wat het is en sluit boxen aan op je PC ofzo..

Suc. 6

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Even een update wat betreft mijn Hitachi DVP505e met geluidsproblemen - een vriend van me heeft exact dezelfde gekocht en toen we hem bij mij getest hadden, werkt die dus gewoon wel perfect.

De mijne was dus gewoon defect :)

Deze player is dus echt van harte aan te raden, heeft alles wat je van een dvd kan verwachten.

Meer info (oa regiohacks voor deze player):

http://www.theironduke.plus.com/HitachiSyndicate/index.html

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik heb de JVC XV-521. Echt een goed dingetje, speelt de DVD''s perfect af, en da''s ook het enigste wat ik wil dat''ie doet. Hij''s regio 2, maar dat maakt me niet uit, want de enigste DVD''s die ik koop zijn de DVD''s die ik met personeelskorting bij Media Markt koop en die zijn regio 2.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

nog even over die Divido he..
Als je dvd wilt kijken wil je toch ook een strak geluidje hebben. Er zitten bij zo''n divido van 699,- twee speakers, (die 3d surround geven?). Hoe is nou het geluid tov zoals een al besproken sony dvd setje van de bcc van 1899,-

Iam (8>

• ShinDog
  • Laatst online: 28-12-2023
Op zondag 24 december 2000 16:56 schreef yo681 het volgende:
wmm netstation 1.0(de beste b-merk speler)
LET OP! De Wmm Netstation is niet RCE-proof. |:(
Heb ik dit weekend ondervonden :(

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03 12:50
Ik heb zelf de Philips DVD 701

Speelt CD , DVD , CD-R(W) , LD , VD.
Kan DTS aan , alleen jammer dat er alleen een digitale uitgang op zit en geen F/O.

Beeld is prima! Geluid ook. En hij werkt erg simpel en gemakkelijk.

Oja , hij is regio vrij..
Altijd makkelijk..

Verwijderd

Denon heeft ook een DVD speler met MP3 functie, misschien is dat iets, zal wel duur zijn maar dan heb je in ieder geval een kwaliteitsspeler met MP3.

• JoeCool
  • Laatst online: 09-03 07:16

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op zaterdag 13 januari 2001 22:41 schreef Asotopiaa het volgende:

Sony en Philips is wel om te bouwen. Chipje kopen (275 en ombouwen 175) of zelf doen, maar je garantie verloopt wel meteen.
Ik heb zelf de Sony DVP-S725D en wil deze ook regiovrij maken.
Heeft iemand meer informatie om hem zelf om te bouwen ???

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• DeFeCt
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

*schop*

Zoveel mensen zoveel smaken,
ik wil ook graag een dvd speler gaan aanschaffen waarbij het voor mij wel noodzaak is dat ie mp3''s kan afspelen.

Nou wil Gash zijn aandelen DiViDO graag zien stijgen en zou ik daar dus voor kunnen gaan, maar waar ik meer naar op zoek ben is een soort round-up test,

Een Revoy 2200
Een Yamakawa 713
Een Thomson DTH 4200
Een Aiwa XD DV 370
Een Cyberhome AD-M 212
Een Lenoxx DVD9000

En misschien nog wat exotische DVD - MP3 spelers...

Weet iemand of er zo''n test al eens gedaan is ?
Alle spelers liggen in dezelfde marge en bieden ook ongeveer hetzelfde dus het lijkt me een aardige vergelijking.

Misschien een idee?

''k heb gezocht maar niks gevonden...

Flickr

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gash
Op maandag 21 mei 2001 23:24 schreef DeFeCt het volgende:
*schop*

Zoveel mensen zoveel smaken,
ik wil ook graag een dvd speler gaan aanschaffen waarbij het voor mij wel noodzaak is dat ie mp3''s kan afspelen.

Nou wil Gash zijn aandelen DiViDO graag zien stijgen en zou ik daar dus voor kunnen gaan, maar waar ik meer naar op zoek ben is een soort round-up test,

Een Revoy 2200
Een Yamakawa 713
Een Thomson DTH 4200
Een Aiwa XD DV 370
Een Cyberhome AD-M 212
Een Lenoxx DVD9000

En misschien nog wat exotische DVD - MP3 spelers...

Weet iemand of er zo''n test al eens gedaan is ?
Alle spelers liggen in dezelfde marge en bieden ook ongeveer hetzelfde dus het lijkt me een aardige vergelijking.

Misschien een idee?

''k heb gezocht maar niks gevonden...
Op www.dvdzone.nl komt binnenkort een uitgebreide test met o.a de vernieuwde DiViDo, de Lasonic DVD-3200 (met Zoran-chipset), de Amoisonic (ook de Zoran-chipset) en de Optim (ESS-chipset met AC-3-decoder).
Wij gaan alle 4 de modellen verkopen aangezien wij over de kwaliteit en duurzaamheid van deze apparaten zeer te spreken zijn! :)
Daarnaast zijn ze allemaal regiovrij en RCE-proof en kunnen ze ook MP3''s afspelen.
Ben benieuwd hoe dvdzone.nl ze gaat beoordelen!

• DeFeCt
  • Laatst online: 25-02 15:01

DeFeCt

je wéét toch

DVDZONE is bookmarked :)

Gash: Wie zijn ''we'' :?

edit... comtronics schat ik zo ;)

Flickr

Verwijderd

Het gaat er niet om dat de dvd''s een tientje goedkoper zijn.. wat mij intereseerd is dat er daar meer verschillende zijn: DTS, Directors Cut en meer extra''s.

Verwijderd

heb ook nog wel een sony dvp 7700 (regiovrij)
te koop

mail me maar ff ren373@wishmail.net

Verwijderd

echt waar de REVOY is een SUPERDING

www.hificorner.nl

wij hebben hem ook in de zaak :)
ik zelf heb hem ook echt kwijlen maaaar als je veel geld wil uit geven zijn er natuurlijk beter :)

maar kijk zeker effe op die link daar kan je hem denk ik wel bestellen (onze bedrijf)

• BC3 Victim
Hoi,

hier hebben we een LIMIT player -> vaag merk maar draait goed (bovendien is hij met een eenvoudige code regiovrij te krijgen zonder problemen, pak dan regio 0 hebbie geen problemen meer).
Ik zelf gebruik hem eigenlijk nooit, hij is van mijn pa en ma, ik zelf verkies mijn 22" iiyama toch nog boven onze philips TV :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Over het Regio 1 vs 2 gedoe:

Bijna alle maatschappijen brengen de laatste maanden DVD''s met (vrijwel) dezelfde specs uit in de US en in Europa. We zien de laatste maanden ook steeds meer DTS DVD''s in Nederland, en er zijn er nog veel meer aangekondigt.

Ik heb een tijd lang veel DVD''s in Amerka gekocht (express.com) maar ik doe het nu niet meer..
Vrijwel alle online sites zijn stukken duurder geworden (ik kocht eerst DVD''s voor rond de 13 dollar) en bovendien is de pakkans bij de douane nu wel erg groot, waardoor de prijs vaak ruim boven de Nederlandse prijs uitkomt..

Bovendien maken Regio1 disc vanwege het NTSC systeem gebruik van 3/2 pulldown dat gewoon een lelijk en niet-vloeiend beeld oplevert, tenzij je een HTPC gebruikt. PAL discs hebben hier geen probleem mee omdat PAL gewoon 2/2 pulldown gebruikt. Wel is het zo dat films op een PAL DVD 4% sneller lopen dan het origineel, terwijl NTSC (vrijwel) correct loopt kwa snelheid...

Eric
www.dvdzone.nl

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Regio 4 DVD''s zijn ook cool, gewoon PAL, vaak nog Nederlandse ondertitels en sommige R4 titels hebben nog betere extra''s dan de Regio4 edities (oa. Pulp Fiction)

en het scheelt soms ook nog es de helft van de prijs:)

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

hoor nix over de samsung 811 (?)
was als beste getest bij de consumentenbond begreep ik en ik kwam em zeer toevallig tegen dus die maar genomen...
en tot mijn verassing speelde ie ook nog mp3 af :)

weet iemand wat meer over dit ding?
(regicode etc?)

tijd voor verandering.

• BC3 Victim
Ik heb nu de laatste 40 postjes door zitten lezen, maar ik hoor niemand over panasonic. Zoek maar reviews op over panasonic. Ik heb al mij audio/video/hifi spul van dit merk.
Ze hebben vaak een hele goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Voor mijn thuisbioscoopje heb ik zelf een RV 20 met technics (=panasonic) SA-DX940 reciever. Koste mij bijelkaar 1500 *D (prijzen zijn nu wel gestegen)
Alleen jammer dat de speler geen cdr''s ;(afspeeld. Ik heb wel gehoord dat ie cdrw''s afspeeld, maar heb dat zelf nog niet geprobeerd.

Verwijderd

o.a de vernieuwde DiViDo
De ''vernieuwde'' DiViDo ?
Wat is er vernieuwd? :)

En /me kijkt naar de datum... 26 mei.
Waar blijft die test nou! :)

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

omdat ze daar eerder uit komen :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 21:55 schreef Eric_van_Ballegoie het volgende:
Over het Regio 1 vs 2 gedoe:

Bovendien maken Regio1 disc vanwege het NTSC systeem gebruik van 3/2 pulldown dat gewoon een lelijk en niet-vloeiend beeld oplevert, tenzij je een HTPC gebruikt. PAL discs hebben hier geen probleem mee omdat PAL gewoon 2/2 pulldown gebruikt. Wel is het zo dat films op een PAL DVD 4% sneller lopen dan het origineel, terwijl NTSC (vrijwel) correct loopt kwa snelheid...
De keuze regio 1 DVD''s is absurd groot vergeleken met regio 2. En als je een DVD buiten de blockbuster multi-million $ releases wilt dan zul je vaak vinden dat die alleen op regio 1 zijn uitgekomen. Dat is voor mij de reden dat ik een regiovrije DVD-speler wil.

• Foxz
  • Laatst online: 02-12-2025

Foxz

343 Guilty Spark

Als je een niet al te duur spelertje wil die toch goed beeld en geluid produceert is de Yamaha DVD-S510 wel iets. Deze kost ongeveer 900 gulden en werd in het blad HVT tijdens een DVD-speler test (30 DVD-spelers) zeer goed bevonden. Hij kreeg een 8 voor beeld en een 8 voor geluid. Deze kwam dan ook als beste uit de test qua prijs/prestatie. Als je een wat breder budget hebt dan is de Philips DVD1010 een goede keus. Deze kost ongeveer 2300 en kreeg een 9 voor beeld en een 8,5 voor geluid. Ga je voor de absolute top dan is er nog altijd de T+A DVD1210R deze kost ongeveer 5000 gulden maar kreeg dan ook een 9 voor beeld en zelfs een 10 voor geluid...

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Pagina: 1