[BC3] "Vaag" Capture probleem ( Asus TVin)

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Het probleem is alsvolgt.
Ik capture van de TV met een Asus v6600 Deluxe (onder 9x, daar gaat et wel goed) met Video Studio. Dit omdat ik met VideoStudio direct in mpeg1/2 kan encoden.

Zelf heb ik mijn instellingen op Mpeg2 staan en zon beetje de maximaal haalbare kwaliteit wat betreft audio en video.

Nu komt het, zodra ik capture gaat alles goed. het lijstje geeft netjes aan dat er geen frames droppen. ( Mijn 2 7200 toeren hdds in RAID houden het allemaal prima bij )
En ik krijg na een uurtje opnemen netjes een file van 3gb op mijn schijf.

So far so good! denk ik dan! nou *WRONG*..

Zodra ik de mpeg afspeel zitten er "stotteringen" in.. Je merkt het op het eerste gezicht niet zo heel erg! Zodra de camera stil staat, en de rest beweegt is er niets aan de hand. Maar als de camera beweegt met een bepaalde snelheid ( of een object langs komt met een relatief hoge snelheid ) dan wil dat gaan stotteren!

et gaat dus zeg maar 3 sec vloeiend en dan een halve sec doet et tik tik tik. zegmaar

Dit is hoogst irritant! Zeker als je vake opnames wilt maken!

Ik heb al geprobeerd om een hogere framerate te nemen, maar dit haalt niet veel uit, hier in NL wordt er toch maar 25fps uitgepoept..

Nou zijn er genoeg dingen door mijn hooft gekomen waar het aan zou kunnen liggen.

1. Software probleem! VideoSTudio + MpegEncoder ( Ligos Mpeg encoder)
2. Instellings probleem ( 25fps toch te weinig.... 30 kan ie niet aan dan gaat ie frames droppen )
3. Windows probleem ( ugh.... lijkt me niet :) )
4. Asus v6600 is gewoon een kut kaart daarvoor
5. De frames worden wel goed opgeslagen maar een een of andere interne buffer ofzo kan het niet snel genoeg aanleveren! (jaja was zon vaag id die iemand anders me gaf, ik kan me er ook wel in vinden )

Verder heb ik geen Idee wat het zou kunnen zijn!! Zover ik kan zien heb ik al bovenstaande punten goed aan de tand gevoelt, en zijn ze eigenlijk uit te sluiten!
Op 2 na..
4 en 5.. 4 is natuurlijk heel goed mogelijk
en 5.. tja weet ik niet...

misschien zou een 6 zijn dat de Capture Drivers van Asus een beetje brak zijn...

Iemand enige hints??

PS. Ja ik heb de search gebruikt, ja ik heb meerdere searches gedaan, ja ik weet wat google is :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Door de mpeg encoder is je pc dus druk bezig het beeld te encoden. Probeer eens gewoon Asus Live die eigenlijk bij de kaart hoort en de Asus Capture drivers. Dan gaat het zowiezo goed. Enig nadeel is dat je avi een maximale grootte heeft van ik dacht 1 GB. Anders even een andere codec proberen (niet avi)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
ik zou maar eens de asus codec gebruiken. krijg je wel teringgrote bestanden maar het zou niet mogen haperen. zit geloof ik ook een optie in om na 2GB opnemen (max van avi files) automatisch in een nieuwe te recorden. ren maar alvast naar de winkel om 2x 40gb voor je raid erbij te halen >:)

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Dat begreep ik allemaal wel enzo, dat et daar ligt.. Maaruhm idd ik gebruik juist die avi codec niet om dat die jesus grote files geeft! Raw data saven wordt echt TE veel!

Ok dan hoef ik maar 1 uurtje per dag op te nemen! dat is toch flink wat gig''s! ik heb op het moment een 10gb partitie aan het einde van mn raid disk staan voor Captures..
In mpeg is dat gewoon goed... Zelf denk ik eigenlijk dat het niet daar aan ligt..

Want stel dat dat zo is! en je zou je PC gewoon sneller zou maken zou het minder worden.. Dat heb ik dus al getest!

en als ik draai op 5x100Mhz en mn geheugen op 100Mhz dan gaat het precies het zelfde als op 8.5x108 en mn geheugen op 133Mhz...

dus das een beetje vreemd...

Ik zoek dus een andere solution! :)
Et lijkt mij juist als je in high detail mpeg2 saved, dat ie JUIIST niet HARD hoeft te compressen! en als je Proc veel te druk bezig is met een plaatje itt het capturen! dan zou dat resulteren in een dropped frame! en NIET in een "stotter" in het beeld...

Ik vind het maar vaag :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:03
Ik heb dus hetzelfde probleem, alleen dan bij een combinatie van een Dynalink fire-wire kaart en premiere 6.0.(gathering.tweakers.net/showtopic.php/163586]) Ik capture dus de video digitaal.
Premiere maakt er standaard avi van, maar geeft ook geen dropped frames, terwijl wel het beeld stottert. Lijkt dus eenzelfde probleem te zijn alleen met totaal verschillende kaarten. Verder heb ik er (toevallig ?) wel eenzelfde Asus V6600 Deluxe kaart inzitten, die ik dus bij het capturen niet gebruik.

[removed]

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:35

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ik gebruik gewoon virtualdub, en gebruik daarmee de Divx codec om rechtstreeks naar avi te capturen.

Ik ben toch wel tevreden met de qualiteit die ik haal.

2 uur en 50 min is 2,9 Gb groot en dan moet de audio gedeelte nog naar mp3 worden omgezet.

Heb zelf
Duron 650@1010
256 mb 133 mhz
Asus v6600 deluxe
2 x seagate barracuda IDE in stripe mode

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zet even je virusscanner uit en zo....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• redwing
Ik draai iig zonder virusscanner en heb de rest van de progs die ik niet nodig heb al uitgezet. Verder heb ik een T.bird 900 MHz, 256 MB 133 MHz, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.

[removed]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Encoden met TMPGENC en dan afspelen met de elecard mpeg decoder. Werkt grandioos !

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Ik gebruik gewoon virtualdub, en gebruik daarmee de Divx codec om rechtstreeks naar avi te capturen.
Ik ben toch wel tevreden met de qualiteit die ik haal.
......

Ik heb et niet over het feit dat de kwaliteit slecht is!! die is ook "goed genoeg" maar ik wil gewoon vandie stottering af! en als ik er genoegen mee neem zoals het nu is, en het niet probeer! dan kan het nooit beter worden!!

Nee heb je ja kan je krijgen...
Dus vandaar...
Zet even je virusscanner uit en zo....
Ik heb een clean windows98 installatie.
Ik leef al 3 jaar zonder virusscanner.
En er zijn vrijwel *GEEN* processen actief die het zouden kunnen belemmeren!

Ik sta nog steeds open voor andere suggesties :)

Redwing> Best wel typisch inderdaad!
Ik zit alleenn nog es te twijfelen om et met een miroDC10 te proberen.. weet niet of het effect zou hebben

Ik zou ook wel tips van je willen horen die jij hebt gebruikt ( en dus helaas niet werkten)

• redwing
Ik heb nog niet zo heel veel geprobeerd aangezien ik pas eergisteren dit probleem tegenkwam. Ik heb wel al een andere programma geprobeerd (die bij de firewire kaart zat) Deze doet het wel beter, en geeft ook aan wanneer er dropped frames zijn. Helaas captured deze maar op een kwart van het ''goede'' formaat, dus dat zegt ook niet zoveel. Verder heb ik het op een nieuw geinstalleerde windows 98 SE geprobeerd. Dus zonder ook maar iets extra''s te installeren. Dat hielp dus ook niet. En verder heb ik eigenlijk geen idee meer behalve toch nog eens een ander programma te gaan proberen.

[removed]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Hmzz ik zag et enige dat vandaag nog aan stond in windows was mn TaakPlanner.. die heb ik dus ook maar afgeschoten.. verder had ik alles wat er maar af te schieten viel afgeschoten :D Ben nu druk aant compressen naar DivX en daarna es kijken of het nog schokt! Ik hoop van niet maar denk van wel...

Ik weet het ook niet verder :(
en daar baal ik best van :(

• redwing
Het lijkt erop dat bij mij het probleem nu is opgelost. Het bleek dat mijn netwerkkaart om de een of andere reden een andere interrupt had gepakt dan ie normaal heeft, en wel dezelfde als die mijn fire-wire kaart gebruikt :?
Waarom ik van premiere nu geen melding van dropped frames kreeg snap ik nog niet helemaal. Maar het beeld is nu wel weer vloeiend en zonder haperingen :)

[removed]

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 17:07 schreef redwing het volgende:
Het lijkt erop dat bij mij het probleem nu is opgelost. Het bleek dat mijn netwerkkaart om de een of andere reden een andere interrupt had gepakt dan ie normaal heeft, en wel dezelfde als die mijn fire-wire kaart gebruikt :?
Waarom ik van premiere nu geen melding van dropped frames kreeg snap ik nog niet helemaal. Maar het beeld is nu wel weer vloeiend en zonder haperingen :)
Ga ik ook eens proberen :) gewoon netwerkkaartje er uit gooien en nog eens proberen :D

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 17:13 schreef FerryHeibrink het volgende:
Encoden met TMPGENC en dan afspelen met de elecard mpeg decoder. Werkt grandioos !
gebruik jij dat om REALTIME te encoden naar MPEG ? want ik zie daar niets over staan op de site van TMPEG.

Pagina: 1