Op elke pc je eigen desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 17:45
Ik krijg binnenkort hier thuis 4 pc's en 1 server. Nu wil ik graag dat elke gebruiker (dat zullen er iets van 6 zijn) op een van die 4 pc's kan inloggen en dan gewoon zijn eigen desktop krijgt met een aantal standaard programma's.

Ik heb wat gezocht op internet en heb gevonden dat dit met Active Directory kan.

Is dit heel zo te instaleren of moet ik daar echt een boek voor kopen?

Heb ik hier Windows 2000 Advanced Server of Server voor nodig?

Of kan ik dit veel makkelijker anders oplossen?

Verwijderd

Active directory is erg krachtig, maar ook erg moeilijk! Je kunt beter voor een andere oplossing gaan, iets met gebruikersprofielen ofzo!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Als je niet te lui bent en het niet erg vind om VEEL te lezen kun je het inderdaad met AD wel maken.

vraag mij ook niet precies hoe, ik ben nog altijd te lui geweest :)

maar wat is het voordeel voor thuis ???

gaan die mensen zo'n verschilldende desktop gebruiken ???

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:08
Het doel kan bereikt worden met roaming profiles. Installeer Windows NT 4 server of Windows 2000 server met als domeinserver. gebruik Windows NT 4 clients of Windows 2000 clients. gebruik vervolgens roaming profielen en geen lokale profielen. Klaar is kees. Als de term profiel je niets zegt, koop dan eerst een boek Windows 2000 Server voor dummies o.i.d.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op zondag 17 juni 2001 15:02 schreef ijmert het volgende:
Het doel kan bereikt worden met roaming profiles. Installeer Windows NT 4 server of Windows 2000 server met als domeinserver. gebruik Windows NT 4 clients of Windows 2000 clients. gebruik vervolgens roaming profielen en geen lokale profielen. Klaar is kees.
Idd... En als je dan ook nog voor elke gebruiker een stukje schijruimte reserveert en de Mijn Documenten map daarnaar linkt kan iedereen achter elke pc gaan zitten, documentjes tikken en achter de volgende pc verder werken... :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

Super_ik

haklust!

kep da hier thuis ook gedaan
gewoon tweakui gebruikt kun je opgeven waar het startmenu ed op de hd staat
dit kan dus ook een netwerk hd zijn

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

of gewoon met NT server werken en KIX installeren... als logon manager... iederekeer de desktop enzo kopieren naar de server en wanneer met inlogt weer terug zetten :)

• Harrie666
het compleet copieren van je Desktop enzo is allemaal wel te doen maar denk ook aan de snelheid.

als je mensen hebt(zoals ik) die een hoop zooi die ze downloaden enzo op hun desktop goien :) en je hebt een 10Mb netwerkje heb je wel kans dat het inloggen LANG gaat duren, ik heb hier net even gekeken maar zit op 400Mb op mijn desktop :)

als je alleen maar snelkoppelingen er op hebt staan is er niks aan de hand.

Ook willen de Temp Inet Files wel eens een probleem gaan geven enzo.

• DeSjaak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 17:45
Ik denk dat het maar met zo'n domein server en roaming profiles ga doen. Dat is denk ik toch het makkelijkst.

Bedankt voor alle reacties

• Harrie666
Als je het helemaal makkelijk wil doen:

Installeer een simpel servertje 2000 of NT4.0

installeer op de clients gewoon de software die iedereen wil gebruiken. een snelkoppeling op je desktop die verwijst naar een progje wat niet geinstalleerd is werkt toch niet.

en maak een simpele Net Use U:(user) ofzo aan in het login script waar iedereen zijn bestanden in kan dumpen.

en dan de locatie van de My Documents verplaatsen naar U: en dan heeft iedereen zijn bestanden waar dan ook.

Verwijderd

Met NT 4 en win2k kun je toch gewoon een "zwevend" profiel gebruiken? Telkens als je je aanmeld bij het domein, wordt je profiel van de server geplukt.
Pagina: 1