[BC3] Mening over Creative sets.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

klipsch is in amerika een heel bekend merk ze maken professionele speakers (ook de beroemde hoorns) en hebben besloten ook een keer een pc speaker setje te maken.

Dat was eerst de klipsch promedia v2 400 oid en toen de 2.1. De 2.1 is dus in nederland te krijgen voor 600 gulden.... aaaaaaaargh dat is duur voor een 2.1 pc speaker setup!

Sjek dit en oordeel zelf:

2.1

4.1

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik vind mijn FPS1000 een zeer relaxte set boxen. Lekker klein, handige volume control, lekkere subwoofer... kan ook hard genoeg :)
Kwaliteit let ik niet zo op.... meeste mp3''s zijn toch bagger... vooral als je ze wat harder zet... kraak hier kraak daar :P

Maar toch zijn deze boxen na mijn iiyama vision master pro450 de beste aankopen voor mijn computer geweest :7

Ja je mag nu gaan zeiken dat ze helemaal niet goed zijn maar ik ben d''r tevreden mee *D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

je moet gewoon kijken naar wat je wilt besteden aan geld ik zelf heb een laptec setje 4.1 maar omdat ik toch niet alle tonen hoort heb ik toch deze setje gekocht en niet de creative 1000 4.1 setje vond toch dat deze te veel plastic geluid had
ik gebruik mij pc overal voor zoals
tv kijken. muziek luisteren , games branden en enzz

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 10:08

JT

VETAK y0

Marv : ZE ZIJN KUTKLOTE, BAGGER, GEEN BAS !!!!

Maar als jij er tevreden mee bent dan is het ok, ik raad je alleen aan om is naar andere speakers van 150 tot 200 piek te luisteren en dan beslissen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• spok9
  • Laatst online: 22:20

spok9

Groen...

Oh ja, wat me nog opviel, alle PRO-creative mensen hebben erover dat ze HARD kunnen... heel fijn hoor, maar wat gebeurt er met de zuiverheid van het geluid? (8>

* ik vind dat hard ook niet alles is...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

laat ik nog 1 ding over klipsch zeggen. Ik hoorde op mijn creative desktop theatre geen verschil tussen 128kbs en 192 kbs mp3s met die klipsch dingen doe ik dat wel.

/me is heel happy ermee zoals je kunt merken

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Prachtig dat mensen hier die pc-speakers al durven te vergelijken met goede audio sets! :D

"Ja, mijn FPSxxxx heeft echt een vette bass"

Ik heb een Onkyo versterker + 2x Mission 702e zuilspeakers en dat geeft bass, of een fatsoenlijke REL sub, daar komt bass uit en ik kan het gewoon niet geloven dat mensen die plastic rotzooi nog proberen te verdedigen ook he!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 09:27

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog even een vraagje over die andere setjes (behalve van Creative) waar jullie het over hebben: Wat kunnen die wel/niet met allerlei analoge/digitale signalen, en hoe zit het met de aansluitingen hiervoor? (een linkje is ook handig) :)

Ik heb hier mijn SBLive 1024 (digital-DIN)+ VideoRecorder/TV (analoog-IN)+ PS2/DVD-speler (SPDIF-IN) allemaal op de DTT2500 aangesloten. Kan dit ook met 1 van die andere setjes?

Verschillende aan te bieden signalen:
- Analoog Stereo
- Analoog Fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D SbLive(front+rear) of digital-out.
- Analoog Dolby Pro-Logic
- Digitaal Stereo
- Digitaal Dolby Pro Logic
- Digitaal Dolby Surround 5.1

En dan ben ik erg benieuwd naar de fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D (front+rear)) aansluitmogelijkheden direct van de geluidskaart als 2 aparte stereosignalen naar de versterker. (Ook wel "quad-mode" genoemd)

PSN-id: Chrasher

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 16:27 schreef Jag het volgende:
Voor mijn mening over de DTT3500 en andere 5.1 setjes, lees de review die binnenkort online komt op T.net. En als je niet kan wachten zet dan hier je mail adres (geen hotmail) neer.
bij deze dan
ovhum@home.nl

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik heb een Onkyo versterker + 2x Mission 702e zuilspeakers en dat geeft bass, of een fatsoenlijke REL sub, daar komt bass uit en ik kan het gewoon niet geloven dat mensen die plastic rotzooi nog proberen te verdedigen ook he!
zucht lezen! Geen vergelijking natuurlijk! En er zal altijd wel weer iemand zijn die jouw set er uit blaast. OPscheppen heeft geen zin want ik ben er totaal niet gevoelig voor.

• JT

JT

VETAK y0

SuB, das nie echt opscheppen, het is gewoon waar. Die Missions geven een hele mooie lage bas, en REL al helemaal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 17 april 2001 23:08 schreef thedolf het volgende:

[..]

bij deze dan
ovhum@home.nl
Ik zal je matsen (ik heb ''m ook).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ieder zijn eigen waarheid :) nee ik geloof je best

ff zonder gein ik kan me best voorstellen dat niet iedereen er geld voor heeft. Of er geld voor over heeft.

Ik zou het ook allemaal best willen hebben tuurlijk maar als ik iets wil dan wil ik het goed en dan ben ik zelf denk ik 5000 gulden kwijt... en tja laat ik nou ook nog op vakantie willen een dual palomino willen etc etc. Voor nu klinken mijn klipsch speakers goed. Als ik uit dit kleine studenten hok weg ben en ik heb een auto voor de deur staan die ik inmiddels heb verdiend met mijn baan kuch kuch dan denk ik eraan om dure speakers etc te gaan kopen. Daar komt nog eens bij je raadt het al dat ik zeer weinig cds luister (liever mp3 makkelijker etcetc)... ja mijn oren zijn idd verpest maar dat zijn ze toch al naar al die parties :)

mein tweej centuh

/edit reactie op jt

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

ah, de mijne is bluppy2@querme.com....

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• spok9

spok9

Groen...

Spok9@quantanpm.nl

Verder wil ik ff kwijt dat zolang ieder z''n eigen set blijft promoten we nx verder komen...

Een conclussie is al wel getrokken lijkt me ;) , zullen we dan nu weer over iets nuttigs gaan discussieren?

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 17 april 2001 23:36 schreef SuB het volgende:
ieder zijn eigen waarheid :) nee ik geloof je best

ff zonder gein ik kan me best voorstellen dat niet iedereen er geld voor heeft. Of er geld voor over heeft.

Ik zou het ook allemaal best willen hebben tuurlijk maar als ik iets wil dan wil ik het goed en dan ben ik zelf denk ik 5000 gulden kwijt... en tja laat ik nou ook nog op vakantie willen een dual palomino willen etc etc. Voor nu klinken mijn klipsch speakers goed. Als ik uit dit kleine studenten hok weg ben en ik heb een auto voor de deur staan die ik inmiddels heb verdiend met mijn baan kuch kuch dan denk ik eraan om dure speakers etc te gaan kopen. Daar komt nog eens bij je raadt het al dat ik zeer weinig cds luister (liever mp3 makkelijker etcetc)... ja mijn oren zijn idd verpest maar dat zijn ze toch al naar al die parties :)

mein tweej centuh

/edit reactie op jt
Die Missions zijn niet zo duur, 800 een setje, das juist het beste gedeelte :)

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 17 april 2001 22:58 schreef spok9 het volgende:
Oh ja, wat me nog opviel, alle PRO-creative mensen hebben erover dat ze HARD kunnen... heel fijn hoor, maar wat gebeurt er met de zuiverheid van het geluid? (8>

* ik vind dat hard ook niet alles is...
Precies, dan krijg je ENORME distortion, wat lijdt tot meer dan 20% harmonische vervorming, blaim mij niet op de getallen maar zo klinkt het. Alle -paar watt continu drivertjes met superklein membraan- in die set kunnen gewoon geen hoog volume met lage THD weergeven. Altijd die gatverdamme goedkope filtertje wisselfilters van Creative, filteren niets weg, 60Hz tonen proberen de sattelites dan ook schaamteloos weer te geven. Daar zijn ze niet op gemaakt, en krijg je al snel distortion, ik kan er niet tegen dat veel mensen (hier in de buurt) met Creative sets zeggen, hij kan hard hoor! En dan zetten ze het volume over de helft, en dan krijg je dus een subwoofer die constant scheten laat en sattelites die een vol frequentiespectrum uitbraken, ik vind dat dus afschuwelijk.

• spok9

spok9

Groen...

Je haalt me de woorden uit m''n mond Yokozuna...

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

lol... begrijp je het Thijs of moeten we het uitleggen? >:)>:)>:)

• spok9

spok9

Groen...

Op woensdag 18 april 2001 15:36 schreef bluppy2 het volgende:
lol... begrijp je het Thijs of moeten we het uitleggen? >:)>:)>:)
Grrr....

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 23:06 schreef ALH het volgende:
Prachtig dat mensen hier die pc-speakers al durven te vergelijken met goede audio sets! :D

"Ja, mijn FPSxxxx heeft echt een vette bass"

Precies!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik heb ook de ddt2500 en ben er zwaar tevreden mee... ben er wel achtergekomen dat het heel belangrijk is hoe je de subwoofer plaatst... had eerst ook een hol geluid en bijna geen bas.. dat is nu heel wat beter!! ( er valt nu van alles van de muren af en de deuren trillen nogal ) verders zijn idd de middentonen een beetje ver te zoeken

https://wren.co/join/Devian

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, ik heb zelf ook een DTT2500 setje, het is het meest degelijke setje van Creative, maar inderdaad beetje gammel. Maar veel beter dan die FPS setjes...

Verder vind ik niet dat je die setjes met HiFi setjes moet vergelijken. Ik heb dit setje alleen voor spellen en films, niet voor muziek, dan kan ik mijn stereo niet aan doen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind van wel....woon je in/vlakbij Puremrend ? Ken je een keertje mij comp setje luisteren als je wilt.

Ecodan warmtepomp

• I_stealth_I
  • Laatst online: 08-03 08:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 18 april 2001 21:07 schreef skinhead het volgende:
Ik heb ook de ddt2500 en ben er zwaar tevreden mee... ben er wel achtergekomen dat het heel belangrijk is hoe je de subwoofer plaatst... had eerst ook een hol geluid en bijna geen bas.. dat is nu heel wat beter!! ( er valt nu van alles van de muren af en de deuren trillen nogal ) verders zijn idd de middentonen een beetje ver te zoeken
Psies, ik heb ook een DTT2500 ben daar ook veel erg dik te vreden mee, je kan hier allemaal mooie dingen zeggen over A-merk spul. Maar ik vind de kwaliteit zeer goed. En dat kan je met negatieve argumenten aankomen zetten, maar de kwaliteit is prima als setje bij de PC (mijn mening) ik hoef geen installatie waarmee ik de hele huiskamer of straat van geluid voorzie, en een Subwoofer waarmee ik de ramen uit de kozijnen mee blaas.

die DTT2500 kan het mij doen qua kwaliteit en als ik echt uit mij dak wil gaan, dan heb ik nog wel een Sony Midi HIFI staan, of een Dolby Surround set met Sherwood Receiver. de DTT setjes doen het gewoon wel leuk bij de PC ..en daarmee BASTA! :)

/dev/null

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die setjes heten niet voor niets Desktop Theater i.p.v. Home Theater. :Y)
Maar weet iemand nog een antwoord op mijn eerdere vraag:
Op dinsdag 17 april 2001 23:07 schreef Chrasher het volgende:
Nog even een vraagje over die andere setjes (behalve van Creative) waar jullie het over hebben: Wat kunnen die wel/niet met allerlei analoge/digitale signalen, en hoe zit het met de aansluitingen hiervoor? (een linkje is ook handig) :)

Ik heb hier mijn SBLive 1024 (digital-DIN)+ VideoRecorder/TV (analoog-IN)+ PS2/DVD-speler (SPDIF-IN) allemaal op de DTT2500 aangesloten. Kan dit ook met 1 van die andere setjes?

Verschillende aan te bieden signalen:
- Analoog Stereo
- Analoog Fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D SbLive(front+rear) of digital-out.
- Analoog Dolby Pro-Logic
- Digitaal Stereo
- Digitaal Dolby Pro Logic
- Digitaal Dolby Surround 5.1

En dan ben ik erg benieuwd naar de fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D (front+rear)) aansluitmogelijkheden direct van de geluidskaart als 2 aparte stereosignalen naar de versterker. (Ook wel "quad-mode" genoemd)
Hehe.., weer eens wat anders, jezelf quoten. :P

• Yokozuna
Op woensdag 18 april 2001 21:07 schreef skinhead het volgende:
Gewoon in de hoek zetten en zelf ook in een willekeurige hoek gaan zitten, zolang het niet in de buurt van de Sub is. Ja de 30Hz tonen dringen zo beter door (haalt een Creative 100% papier membraan van 5" dat wel?) maar vertel mij niet dat dat NIET onvervormd klinkt. Hier berijk is de beste bass (kamer is 3x4) als de breedte 3 meter is, ik zit TEGEN de muur aan (8er me dus 3meter) en net niet tegen de muur aan 2x woofertjes (gewone goedkope 4" Panasonic tot 38Hz miniset woofertjes) op de grond (nee geen oorhoogte). Ze staat links en rechts bijna tegen de muur aan. En van de muur 8er me staat ze 50CM af. Meer bass heb ik in geen enkele opstelling bereikt. Dit wordt ook mijn standaard opstelling voor volgende keer, zeker gezien de ruimtelijkheid van het stereo signaal die deze opstelling met zich meebrengt. Wel moet ik dan toch echt aan de bass knop gaan draaien, teveel bass wordt op lange termijn alleen maar storen, dan maar de bass lager zetten liever een goed frequentiebereik dan meer bass.

Dus liever een Labtec subwoofer in normale stand dan een Creative in getweakte stand.

• Marv
Op dinsdag 17 april 2001 22:56 schreef JT het volgende:
Marv : ZE ZIJN KUTKLOTE, BAGGER, GEEN BAS !!!!
Geen bas? Volgens mij luister jij express naar muziek zonder bas als je een creative setje test :+

Die bas is toch niet zo slecht mensen... of wel?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marv
Op woensdag 18 april 2001 22:41 schreef JT het volgende:
Ik vind van wel....woon je in/vlakbij Puremrend ? Ken je een keertje mij comp setje luisteren als je wilt.
Purmerend.... denk het niet.. ik woon in midden-limboland :+

• JT

JT

VETAK y0

Jullie hebben daar toch een vliegveld ?

Ecodan warmtepomp

• Marv
Op woensdag 18 april 2001 22:48 schreef JT het volgende:
Jullie hebben daar toch een vliegveld ?
ehm.. jah... en nu wil jij zeker dat ik het vliegtuig neem en dan bij jou naar je super boxen kom luisteren?... mafkees :+

Verwijderd

Volgens mij kun je voor zo''n 400 piek beter de Midiland S7100 set kopen. Vreselijk zware voeding en goede speaker set.
WWW.midiland.com

:p

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Voor mijn mening over de DTT3500 en andere 5.1 setjes, lees de review die binnenkort online komt op T.net. En als je niet kan wachten zet dan hier je mail adres (geen hotmail) neer.
Bij deze :)
flipneus@garegozers.net

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• JT

JT

VETAK y0

Of yamaha.

Ecodan warmtepomp

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Op woensdag 18 april 2001 23:08 schreef JT het volgende:
Of yamaha.
Ik begrijp nu even iets niet... Iedereen kraakt die Creative''s o.a. af op het feit dat ze klein zijn, maar die Yamaha''s zijn owk niet echt groot.

Maar nu FF mijn vraagje... Ik heb van de zomer zo''n 1000 piek te besteden, ik heb niet zo''n grote kamer, maar wil voor mijn dvd-speler een leuke/goedkope Dolby Digital set gaan kopen (of DTS, maar ik denk dattik dat niet nodig heb). Ik zat constant te denken aan de Videologic 5.1, maar nu jij die Yamaha als hint geeft, begin ik toch zwaar te twijfelen...

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• JT

JT

VETAK y0

De videologic schijnt nogal een zwakke sub te hebben (die goedkope dan). De yamaha set die ik hier heb (2.1) is echt een puur bas monster. Normaal bij kleine speakers (sattelieten) komen de stemmen niet helemaal goed uit. Bij mijne wel, denk door een correctie in de scheidingsfilter (die creative niet hebt). Gewoon een hele mooie set. En ik denk dat je Yamaha ook goed kan vertrouwen. Ga maar is in de HiFi wereld rondvragen wat er van Yamaha word gevonden. Ik raad deze aan :

I

II

III

IIII

Waarbij ik zou kiezen voor de Yamaha of de Videologic (I&II) omdat die wel een centerspeaker hebben.

Ecodan warmtepomp

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik ben zelf ook eens gaan neuzen :+ in de specs van die Home-theater setjes, maar volgens mij ondersteunen de duurdere Dolby-Digital 5.1 setjes met 6 speakers dus geen Fourpoint surround (Quadro = 4 afzonderlijke analoge kanalen) ) wat de vele geluidskaarten met spellen dus juist ondersteunen. Denk aan Direct3D, EAX en A3D. Dit kunnen die Creative setjes dus wel, zoals de DTT2500 en 3500.

• JT

JT

VETAK y0

ga naar die Yamaha set hierboven (I) en leest.....gij zult vinden dat het ook met de Yammie kan !!!!

Ecodan warmtepomp

• Zeepoog
  • Laatst online: 05-02 10:34
mijn vader heeft een yamaha setje boxen bij zijn pc, waarop nergens een een of andere lompe pmpowaarde valt af te lezen, maar welke gewoon briljant klinken, en al helemaal voor computer-boxjes

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• JT

JT

VETAK y0

Bij mij was ''680 pmpo'', maar echt is 1x40 + 2x20, dit is hem.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Voor wat spelletjes zijn ze goe zat.. maar over het algemeen vindt ik die creative speakers helemaal niet klinken...

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op woensdag 18 april 2001 23:50 schreef JT het volgende:
ga naar die Yamaha set hierboven (I) en leest.....gij zult vinden dat het ook met de Yammie kan !!!!
Sorry, die Yamaha kan dat dus wel (maar heeft een stuk minder vermogen dan de Creative DTT2500 en 3500) en die Videologic kan dat dus niet.

Yamaha = 5x6W satelieten+center + 18W voor subwoofer.
DTT2500 = 4x7W satelieten + 21W center + 20W subwoofer.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 19 april 2001 00:04 schreef Chrasher het volgende:

[..]

Sorry, die Yamaha kan dat dus wel (maar heeft een stuk minder vermogen dan de Creative DTT2500 en 3500) en die Videologic kan dat dus niet.

Nou nou... few...

Ik heb dat setje niet gehoord, en als ik ''m zo zie heb ik er niet echt veel vertrouwen in. Maar in het merk Yamaha heb ik wel meer vertrouwen qua geluid dan in die van creative...

Ik zou voor een SBlive5.1 gaan, en een klipsch 4.1. Dan geen centerspeaker gebruiken, maar wel een veeeeeeeeeeeeeeel mooiere geluidskwaliteit...

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die Klipsch 4.1 heeft geen Dolby Digital 5.1 en zal voor het afspelen DVD''s voor mij dus een mindere keuze zijn. (Ook al is het geluid beter (wat wil je ook met 400W aan vermogen))
Is trouwens wel een beetje teveel van het goede voor een kleine huiskamer. :D

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 19 april 2001 00:25 schreef Chrasher het volgende:
Die Klipsch 4.1 heeft geen Dolby Digital 5.1 en zal voor het afspelen DVD''s voor mij dus een mindere keuze zijn. (Ook al is het geluid beter (wat wil je ook met 400W aan vermogen))
Jaja, daarom dus ook een SB-live5.1 erbij, die kan Dolby digital decoderen. En dan gewoon een "phantom"-center gebruiken...

Enne, dat ding is lang nooit 400Watt, en daarom ook geen overkill voor je slaapkamer. Ik denk dat 4x25watt + 50watt meer in de ebuurt komt.

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, ik vind geluidskwaliteit bij computerboxen toch niet zo belangrijk. Vooral omdat geluid bij spelletjes over het algemeen nogal bagger is. Bovendien, als ik geluidskwaliteit wil, dan koop ik wel een duurder setje, maar dan niet computer-gerelateerd...

Voor mp3 gebruik ik mijn eigen pioneer setje van een jaar of 30 oud (gokje), voor 1 gulden van mijn oom en tante over gekocht, zij wilden een kleiner setje...

Geluidskwaliteit is echt enorm goed. Versterker weegt zo een kilo of 15 (dat is al 2x zo zwaar als mijn complete DTT2500 setje)...

Mijn DTT2500 setje is goed genoeg voor spellen, films en af en toe een mp3-tje. Als ik wil genieten koop ik hifi... Die Yamaha setjes zijn ongetwijfeld wat beter in kwaliteit, maar ik vind ze er absoluut niet degelijker eruit zien dan die Creatives...

Die setjes zijn niet voor muziek bedoeld, maar voor A3D en EAX spellen en DVD films...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• spok9

spok9

Groen...

*KNIP*
Ook al is het geluid beter (wat wil je ook met 400W aan vermogen)
*KNIP*
Dit is dus echt onzin, vermogen heeft helemaal niks te maken met geluidskwaliteit... |:(

• Plague
  • Niet online
Jij wel en ik niet? :'( BLEEEEE!!!!

• Plague
  • Niet online
Euh.... Plague.eminem@12move.nl ! THX! :)

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ehh, over die review:
ik heb iets ontvangen maar Outlook XP heeft hem dermate verandert dat er niet s meer van te lezen is.. (doet''ie wel vaker). Kan je hem nog ff naar dit adres sturen:
we_are_so_good@hotmail.com
(sorry, het is hotmail, maar mijn andere e-mail adressen gaan via outlook..)

• JT

JT

VETAK y0

Nou, 400 watt MAXIMAAL vermogen. Kijk maar op de site, daar staat headroom. En headroom is MAXIMAAL, staat waarschijnlijk ook wel in de FAQ. Plus vermogen zegt weinig, de Altec Lansing ACS 56 met 1x35 + 4x8.75 watt RMS gaat maar 1 db zachter, kijk maar op 3d soundsurge.
De Klipsch halen 106 DB, de Altecs ook 106 db, alleen op een iets grotere afstand scheelt het 1 db.

[..]

Nou nou, wat veel vermogen meer, en je zal het vooral horen....NOT ! Plus dat vermogen weinig zegt, en Yamaha een gevestigd merk is in de HiFi wereld vanwege de kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op woensdag 18 april 2001 23:56 schreef JT het volgende:
Bij mij was ''680 pmpo'', maar echt is 1x40 + 2x20, dit is hem.
RMS ja, leuke is dat je daarbij niet hoeft op te geven hoelang de speaker dit vermogen aankunnen. Dit kan bv. ook .2 sec zijn. En dan is degelijk anders dan het continu vermogen, wat hooguit 20 Watt ofzo van de sub zal zijn. Met de nadruk op ofzo, want gemeten is het niet.

• Yokozuna

[..]

Stuk minder vermogen is onzin, de DTT3500 van F800,- tot F900,- heeft een 30Watts RMS subwoofer. De YST-MS50 van Yamaha (F285,-) heeft een 40Watts RMS subwoofer. Harder gaat hij ook zeker ook door een groter membraan v/d driver. Nu neem je wel een BUT set van Yamaha van onder de F200,- en zeg mij niet dat een DTT2200 goedkoper is dan F245,- En voor F800,- heb je nog een butsubwoofer zoals je ziet, terwijl je voor bijna 3x minder geld een stuk betere subwoofer hebt. Jah dan heb je alleen geen surround gedoe, en dat is wel het allerbelangrijkste tegenwoordig he. (Ben ik het mee oneens.)

• Yokozuna
Op donderdag 19 april 2001 00:29 schreef JvS het volgende:

[..]

Jaja, daarom dus ook een SB-live5.1 erbij, die kan Dolby digital decoderen. En dan gewoon een "phantom"-center gebruiken...

Enne, dat ding is lang nooit 400Watt, en daarom ook geen overkill voor je slaapkamer. Ik denk dat 4x25watt + 50watt meer in de ebuurt komt.
Misschien is de Mosfet versterker van de Klipsch Promedia 2.400 well 400Watt. En hebben de drivers alleen een wat grotere ophanding en conus om het vermogen goed op te kunnen vangen zodat de speakers niet beschadigen. En wees niet bang, 2 speakers van 6.5" kunnen zeker hard, maar daar hoef je niet bang voor te zijn, je hebt nog altijd je volume knop... Want zoveel betaal je niet bij voor de Mosfet versterker, eerder voor pure acoustische kwaliteit.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

Crasher, de centerspeaker van de DTT2500 is niet 21W. De DTT2500 heeft namelijk geen dedicated centerspeaker, alle speakertjes zijn hetzelfde...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

midiland is de enig die goede pc surround sets produceert..fl 899,-

en een versterker is altijd beter maar ook duurder...

versterker kost je zo minimaal 600,- en dan nog goede boxjes en subwoofer ben je toch gauw minimaal 1500,- kwijt..

• Rookstar
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06-2016

Rookstar

Rookt niet....

Importeert er iemand van die Klipsch setjes naar Nederland?

Zo''n 4.1 setje van Klipsch wil ik eik wel heeeeel erg graag hebben :9

Gadgeteer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 17 april 2001 00:24 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, zo''n creative set van 200 piek klinkt beter dan me Yamaha receiver en Tannoy speakers van 2500 piek |:( Je hebt helemaal gelijk....
Ja daar heb je gelijk in ik heb ook creative box met subwoofer >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hoi

Ik vind die creative dingen zwaar zuigen, maar mensen kopen die dingen omdat het van een bekent merk is. En creative speelt daar handig op in. Zolang ze geen klachten krijgen ook geen veranderingen.
De meeste mensen zijn er niet op gericht om in hot spot te zitten van een dolby surround opstelling, zij willen gewoon surround en ze willen geen speakers van 20 kilo of meer.
En wat betreft de opstelling, de meeste mensen wilen hun kamer niet veranderen zodat de arcoustiek van de speakers beter is.
Het grote voordeel van de kleine sattalietjes is dat je ze niet goed hoeft te plaatsen. Ze klinken toch overal even slecht.
Dat creative slechte speakers produceert kom ook doordat ze nauwlijks verstand hebben van dingen als arcoustiek en aanverwante zaken hetzij komt daardat ze nog maar kort in de pc boxen industrie zitten. Yamaha daarin tegen zit al veel langer in de muziek industrie wat ook te merken is aan de kwaliteit van het geluid. En veder heeft yamaha veel meer kennis van zaken wat betreft geluid.
Ik zelf heb wel eens zo''n creative setje gehoort en zelfs mijn eerste gebouwde boxen klonken minsten 3x beter. ( en die zijn serieus van elende uitelkaar gevallen)
De sub van deze setjes klink vaak zwaar overdreven oftewel hij staat te hard en de bas is slecht, de oorzaak hier van is geen isolatie.
Ze hebben er geen isolatie ingedaan, omdat de versterker in de sub zit en anders zou er brand kunnen optreden.
Ik zelf heb nu de helft van mijn 5.1 set gemaakt dus front speakers en midden speaker mijn rear gedeelte en sub zijn van het setje jamo SW1 (gekocht op de rommelmarkt voor f15,- :9~)
Er zit een lekker geluid in. Zeker i.c.m mijn marantz versterker.
Tot slot
Ik vind dat creative goede geluidkaarten maakt, maar had van de boxen toch beter met yamaha kunnen samen werken.
Mzzls

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vind PC speaker systemen stuk voor stuk allemaal bagger :r Ik zeg er eerlijk bij dat ik behoorlijk kritisch ben omdat ik de standaard hifi torentjes ook om te janken vind, maar PC speaker systemen zijn toch wel het dieptepunt. Iemand anders zei het ook al: voor de 1000 piek van die DTT3500 koop je makkelijk (desnoods tweedehands) twee goeie (voor een PC dan) frontspeakers, twee kleine rearspeaker en een center schreeuwspeakertje. Versterkertje van 150 piek erbij, en je hebt in ieder geval iets beter dan de Creative syeteempjes. Creative ziet er leuk uit, is uitgebreid uitgerust, redelijk luxe, en het klinkt aanvaardbaar voor een PC. Maar als je je PC aan een goed audio systeem hebt hangen, en wat verder kijkt dan je neus lang is, dan kun je niet anders zeggen dan dat PC speaker systemen duurbetaalde troep zijn. Da''s mijn bescheiden mening ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Versterker van 150 piek ? 5 kanaals ??? Goeie kwaliteit ???????? Waar ??????????????

Ecodan warmtepomp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 04 mei 2001 23:31 schreef JT het volgende:
Versterker van 150 piek ? 5 kanaals ??? Goeie kwaliteit ???????? Waar ??????????????
Tweedehands zijn ze echt wel te koop, en voor 200 piek heb je een nieuwe. Het is dan in ieder geval beter dan de brakke zooi die in zo''n subwoofer ingebouwd zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT

JT

VETAK y0

Jippie :D
Persoonlijk geef ik er ook meer voor uit, maar ik vind dat je ook voor minder heel mooi geluid kan krijgen, behalve als je creative koopt :)

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Jij hebt het over een center, rear en front en een bijbehorende versterker die 150 piek moet kopen. Sorry, maar jij droomt. Voor 150 piek een 5 kanaals versterker ? :D

En wat nou als je geen geld had om 1000 piek uit te geven per speaker ? Wat dan ? Koop je dan helemaal niks ? Ik vind dat je ook kan kijken naar prijs/prestatie verhouding en dat je ook tevreden kan zijn met je computer setje. Zelf heb ik een Yamaha setje, maar ook een receiver van Yamaha met DD/DTS en Tannoy''s er op aangesloten. En ondanks dat ik dat gewend ben, ben ik heel tevreden met me setje voor de comp.

Ecodan warmtepomp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 04 mei 2001 23:36 schreef JT het volgende:
Jij hebt het over een center, rear en front en een bijbehorende versterker die 150 piek moet kopen. Sorry, maar jij droomt. Voor 150 piek een 5 kanaals versterker ? :D
Heel toevallig heb ik er vanmiddag nog eentje gezien voor 200 piek. Vraag me niet naar de kwaliteit, maar slechter dan de ingebouwde zooi van Creative kan gewoon niet ;) En die speakers vindt je ook wel. Creative KAN gewoon niet goed klinken. Het menselijke oor kan van frequenties onder de 125Hz niet goed de richting bepalen. Een subwoofer is dus bedoeld voor alles onder de 150Hz, en de satelietjes moeten dus in principe tot 125 a 150Hz kunnen weergeven. Maar denk nou niet dat die bagger dingen van Creative zo laag kunnen komen. Op papier misschien nog wel, maar theoretische specificaties zeggen helemaal niks. Dus daarom heb je ook alleen maar een boem-boem subwoofer bassje en geen hogere basstonen. En het lage middengebied ontbreekt gewoon, want zowel de subwoofer als de satelietjes kunnen dit niet goed weergeven.
En wat nou als je geen geld had om 1000 piek uit te geven per speaker ? Wat dan ? Koop je dan helemaal niks ? Ik vind dat je ook kan kijken naar prijs/prestatie verhouding en dat je ook tevreden kan zijn met je computer setje. Zelf heb ik een Yamaha setje, maar ook een receiver van Yamaha met DD/DTS en Tannoy''s er op aangesloten. En ondanks dat ik dat gewend ben, ben ik heel tevreden met me setje voor de comp.
Ja, ik dus wat minder snel tevreden. En los daarvan: mijn bewering is gewoon dat ik voor 1000 piek een beter geluid kan krijgen dan die ''geweldige'' DTT3500. Liever tweedehands spul met een goed geluid, dan een mooi showend speakersetjes dat om te janken klinkt. Een versterker van 200 piek klinkt minstens even goed als de ingebouwde electronica van die PC systemen. Verder kunnen speakers haast niet slechter zijn dan de Creative satelietjes, dus die hoeven ook niet duur te zijn. Als je als front 2 fatsoenlijke bassreflex boxjes vindt, dan ben je alles bij elkaar voor 1000 piek echt wel klaar :P

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 04 mei 2001 23:44 schreef Exirion het volgende:
Op vrijdag 04 mei 2001 23:36 schreef JT het volgende:
[..]

Heel toevallig heb ik er vanmiddag nog eentje gezien voor 200 piek. Vraag me niet naar de kwaliteit, maar slechter dan de ingebouwde zooi van Creative kan gewoon niet ;) En die speakers vindt je ook wel. Creative KAN gewoon niet goed klinken. Het menselijke oor kan van frequenties onder de 125Hz niet goed de richting bepalen. Een subwoofer is dus bedoeld voor alles onder de 150Hz, en de satelietjes moeten dus in principe tot 125 a 150Hz kunnen weergeven. Maar denk nou niet dat die bagger dingen van Creative zo laag kunnen komen. Op papier misschien nog wel, maar theoretische specificaties zeggen helemaal niks. Dus daarom heb je ook alleen maar een boem-boem subwoofer bassje en geen hogere basstonen. En het lage middengebied ontbreekt gewoon, want zowel de subwoofer als de satelietjes kunnen dit niet goed weergeven.
[..]

Ja, ik dus wat minder snel tevreden. En los daarvan: mijn bewering is gewoon dat ik voor 1000 piek een beter geluid kan krijgen dan die ''geweldige'' DTT3500. Liever tweedehands spul met een goed geluid, dan een mooi showend speakersetjes dat om te janken klinkt. Een versterker van 200 piek klinkt minstens even goed als de ingebouwde electronica van die PC systemen. Verder kunnen speakers haast niet slechter zijn dan de Creative satelietjes, dus die hoeven ook niet duur te zijn. Als je als front 2 fatsoenlijke bassreflex boxjes vindt, dan ben je alles bij elkaar voor 1000 piek echt wel klaar :P
Over creative : zie me sig :)

Enneh, voor 1000 piek 5 kanaals ? Hmmm....die versterker die jij zag was dus bagger kwaliteit, en je hebt altijd nog Yamaha en Videologic en Midiland, niet alleen creative :) Ik denk dat je VEEL mazzel moet hebben om zoiets tegen te komen waar jij het over hebt.

Ecodan warmtepomp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 04 mei 2001 23:50 schreef JT het volgende:
Over creative : zie me sig :)
Ben het er helemaal mee eens
Enneh, voor 1000 piek 5 kanaals ? Hmmm....die versterker die jij zag was dus bagger kwaliteit, en je hebt altijd nog Yamaha en Videologic en Midiland, niet alleen creative :) Ik denk dat je VEEL mazzel moet hebben om zoiets tegen te komen waar jij het over hebt.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Maar het kan zeker wel! Zijn we het toch nog een beetje eens geworden :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 05 mei 2001 00:00 schreef JT het volgende:
Jippie :D
Persoonlijk geef ik er ook meer voor uit, maar ik vind dat je ook voor minder heel mooi geluid kan krijgen, behalve als je creative koopt :)
Ik heb het hele spul gewoon aan m''n gewone audio systeem hangen. Als front een high end systeem, en als rear heb ik twee redelijk klinkende standaard boxen (als rear zijn ze prima) die op een simpele versterker zitten. Ben dik tevreden :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hehe, het anti creative front is weer eens in actie hoor :P. (wel terecht!)
Op zaterdag 05 mei 2001 00:07 schreef Exirion het volgende:
Ik heb het hele spul gewoon aan m''n gewone audio systeem hangen. Als front een high end systeem, en als rear heb ik twee redelijk klinkende standaard boxen.
Wat versta je onder High-end speakers?

Ik gebruik dat trouwens ook, maar heb op me pc ook nog twee fijne pc speakers, om s''nachts gewoon zachtjes mp3''tjes op te spelen, werkt prima..

• JT

JT

VETAK y0

Zou zeker voor magnat gaan....zie sig

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Ik vertrouw dus NOOIT op specs. Dan zou bose ook goed moeten zijn...

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
beste mensen,

beetje wel/niet off-topic misschien maar...

Ik twijfel tussen de DTT2500 en de Magnat Cinema 21..
De Magnat kost bij magnat.nl ca. 699 en de DTT2500 bijna overal te vinden..

Nu is de vraag: wie heeft ooit (waar, bedrijfsnaam) de Magnat Cinema 21 gehoord ?

en hoe klinken de bovengenoemde twee systemen als je ze zou willen vergelijken ??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik weet het.. maar probeer al 3 dagen een bedrijf/winkel te vinden waar ik deze specifieke magnat kan horen/kopen.

Ben nl. erg gehecht aan mijn huidige magnat boxen.. alleen deze magnat cinema 21 zal dan in mijn werkkamer komen te staan.

Wat ik dus eigenlijk ook wil weten hier of door te gaan luisteren in de winkel is of de magnat''s/dtt2500 echt goed zijn tov elkaar..

• Yokozuna
Op woensdag 18 april 2001 23:24 schreef JT het volgende:
De videologic schijnt nogal een zwakke sub te hebben (die goedkope dan). De yamaha set die ik hier heb (2.1) is echt een puur bas monster. Normaal bij kleine speakers (sattelieten) komen de stemmen niet helemaal goed uit. Bij mijne wel, denk door een correctie in de scheidingsfilter (die creative niet hebt). Gewoon een hele mooie set. En ik denk dat je Yamaha ook goed kan vertrouwen. Ga maar is in de HiFi wereld rondvragen wat er van Yamaha word gevonden. Ik raad deze aan :

I

II

III

IIII

Waarbij ik zou kiezen voor de Yamaha of de Videologic (I&II) omdat die wel een centerspeaker hebben.
2,3 en 4 zijn goede keus. De ADA885 is overigens een 4.1 set, dat wil tie niet. En de Digitheatre DTS kost 1500, dat kan tie niet betalen. De 4e is zeer goed. Maar heeft zwakke higs. De 1e is brak. Ja Yamaha maakt goede 2.1 sets maar dit is een brak ding. Kijk maar eens naar de specs. De YST-55 is een bass monster, maar deze subwoofer oogt Creative, kijk maar naar de membraangrootte en het frequentiebereik. Ook bij 3D Soundsurge was men niet zo te spreken over deze set, vooral in de kwantitatieve sets (freq. response etc.) was men niet zo te spreken.

Dus die zou ik niet nemen, persoonlijk de Digitheathre DTS maar die kost F1500,-
Dat klopt, en Yamaha heeft ook (nog) geen goede 5.1 sets. En de prijs ligt respectievelijk ook niet rond de F1000,- maar F500,- En dat klopt idd ja. Deze is ook slecht uit de test gekomen. Spraar door voor de Digitheatre DTS of anders de Videologic Sirroco Crossfire (F913,-) dat kan dus wel. Maarja, iedereen wil een centre channel. Dus die vallen altijd af! Zeer betreurend.
Dat creative slechte speakers produceert kom ook doordat ze nauwlijks verstand hebben van dingen als arcoustiek en aanverwante zaken hetzij komt daardat ze nog maar kort in de pc boxen industrie zitten. Yamaha daarin tegen zit al veel langer in de muziek industrie wat ook te merken is aan de kwaliteit van het geluid. En veder heeft yamaha veel meer kennis van zaken wat betreft geluid.
Yamaha maakt wel but 5.1 pc subwoofersets. En daar richten ze zich dan ook niet op. Ze maken wel goede 2.1 sets. En Creative heeft verstand 0 van subwoofersets. Ze laten die dan ook maken door Cambridge Soundworks.

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 05 mei 2001 18:15 schreef Yokozuna het volgende:

De 1e is brak. Ja Yamaha maakt goede 2.1 sets maar dit is een brak ding. Kijk maar eens naar de specs. De YST-55 is een bass monster, maar deze subwoofer oogt Creative, kijk maar naar de membraangrootte en het frequentiebereik. Ook bij 3D Soundsurge was men niet zo te spreken over deze set, vooral in de kwantitatieve sets (freq. response etc.) was men niet zo te spreken.
Ik ken iemand die hem heeft, en die vind ze errug goed. En ik ga ECHT NIET op 3d soundsurge vertrouwen, want die vinden creative wel goed...... Hij moet gewoon naar de winkel gaan en ''em beluisteren.

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op zaterdag 05 mei 2001 18:28 schreef JT het volgende:

[..]

Ik ken iemand die hem heeft, en die vind ze errug goed. En ik ga ECHT NIET op 3d soundsurge vertrouwen, want die vinden creative wel goed...... Hij moet gewoon naar de winkel gaan en ''em beluisteren.
Dat kan nergens, das het probleem, vaak moet je op reviews en specs vertrouwen. Persoonlijk zou ik voor de pc gewoon een 2.1 set nemen. Daarom verkoop ik ook mijn ADA885.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Wat wil je nou met je topic bereiken, om te horen dat je nog steeds waar voor je geld krijgt? Dus weinig $, weinig kwaliteit, of denk je dat je als audiofiel klaar kan komen met pc-speakers? Beetje jammer .. en jah, Creative klinkt niet, tenzij je ze om je pc heen zet, dan ist effect grappig, en de prijs laag.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• BC3 Victim
Altec lansing 885 roels!!!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk mijn speakersetje, de labtec 2514 wel zwaar roelen boven de fps1500, gewoon omdat die woofer niet van plastic is :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 05 mei 2001 18:34 schreef Yokozuna het volgende:
vaak moet je op reviews en specs vertrouwen.
Met specs veeg ik m''n kont af :z Specs zeggen helemaal niks, want het is allemaal opgeblazen marketing crap. Erg naief om daar op te vertrouwen...

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 00:17 schreef davar het volgende:
ik weet het.. maar probeer al 3 dagen een bedrijf/winkel te vinden waar ik deze specifieke magnat kan horen/kopen.

Ben nl. erg gehecht aan mijn huidige magnat boxen.. alleen deze magnat cinema 21 zal dan in mijn werkkamer komen te staan.

Wat ik dus eigenlijk ook wil weten hier of door te gaan luisteren in de winkel is of de magnat''s/dtt2500 echt goed zijn tov elkaar..
ik weet niet waar je woont, maar ik kan zo wat regelen voor je .. en dan ook voor 600 piek .. helemaal nieuw .. officiele winkel
ik hoor het wel ..
grtz

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 00:22 schreef Wize het volgende:

[..]

ik weet niet waar je woont, maar ik kan zo wat regelen voor je .. en dan ook voor 600 piek .. helemaal nieuw .. officiele winkel
ik hoor het wel ..
grtz
Bedankt...

-1- set bleek een dolby pro logic te zijn. Ik dacht in mijn onnozelheid: zal wel een dts ding zijn :) :)
-2- heb al een Yamaha rx-v596 dts versterker gekocht en mijn huidige magnat''s er aan gehangen.
--> nu nog doorsparen voor de magnat needle''tjes als surround/center/subwoofer boxjes etc..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 07 mei 2001 23:45 schreef davar het volgende:

--> nu nog doorsparen voor de magnat needle''tjes als surround/center/subwoofer boxjes etc..
* JvS probeert zich in te houden.... het lukt niet!!

Nee, ik moet het gewoon even kwijt. die Specs op de magnat site, van de vector needle... Daar staat dat die dingen 70Watt nodig hebben:Z en dat ze weergeven van (let wel!) 20(!!!)Hz tot 30.000Hz. Ik zou zeggen, kijk naar die speaker, beluister ''m in de winkel en trek je conclusie.

Hij ziet er inderdaad wel mooi uit, en geeft behoorlijk netjes midden en hoog weer. maar dat laag :'(....

I rest my case..

Excuses voor de overlast, ik kon het niet laten... ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45

Jag

Op dinsdag 08 mei 2001 00:08 schreef JvS het volgende:

[..]

* JvS probeert zich in te houden.... het lukt niet!!

Nee, ik moet het gewoon even kwijt. die Specs op de magnat site, van de vector needle... Daar staat dat die dingen 70Watt nodig hebben:Z en dat ze weergeven van (let wel!) 20(!!!)Hz tot 30.000Hz. Ik zou zeggen, kijk naar die speaker, beluister ''m in de winkel en trek je conclusie.

Hij ziet er inderdaad wel mooi uit, en geeft behoorlijk netjes midden en hoog weer. maar dat laag :'(....

I rest my case..

Excuses voor de overlast, ik kon het niet laten... ;)
En mag ik daar even aan toevoegen dat hetzelfde geldt voor de Vector serie van Magnat.

• BC3 Victim
dus je bedoelt dat als ik een subwoofer erbij aansluit --> 5.1 (dat is toch die punt EEN ?) dat ik als GEHEEL nog steeds baggerherrie heb ?? ik heb beweerd dat als geheel de needle als surround (rear) box ''tof'' is..

• Chiron
  • Laatst online: 23:46

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb zelf de fps1500, en voor het geld vind ik het een prima klinkende set, kunnen hard zat, lekker veel ''laag'' en redelijk helder geluid voor gamen en soms wat muziek klooien, ideaal. idd als ik echt muziek wil gaan luisteren dan neem ik wel gewone hi-fi speakers maar daar betaal je ook voor, dat is imho niet te vergelijken met zo''n creative setje, al vermoed ik wel dat je voor zo''n zwart ''high end'' creative surround setje veelteveel geld neerlegt (ik weet niet wat die dingen kosten tegenwoordig)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 mei 2001 21:36 schreef Ener-G het volgende:
ik heb zelf de fps1500, en voor het geld vind ik het een prima klinkende set, kunnen hard zat, lekker veel ''laag'' en redelijk helder geluid voor gamen en soms wat muziek klooien, ideaal. idd als ik echt muziek wil gaan luisteren dan neem ik wel gewone hi-fi speakers maar daar betaal je ook voor, dat is imho niet te vergelijken met zo''n creative setje, al vermoed ik wel dat je voor zo''n zwart ''high end'' creative surround setje veelteveel geld neerlegt (ik weet niet wat die dingen kosten tegenwoordig)
Maar ik vind dat je beter kan krijgen voor het geld. En sorry, maar je kan mij niet wijsmaken dat zo''n setje met zo''n kleine subwoofer en speaker veel laag geeft...

Ecodan warmtepomp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 08 mei 2001 21:40 schreef JT het volgende:
Maar ik vind dat je beter kan krijgen voor het geld. En sorry, maar je kan mij niet wijsmaken dat zo''n setje met zo''n kleine subwoofer en speaker veel laag geeft...
Ben het helemaal met je eens, maar er komt in verhouding tot de afmetingen nog aardig wat herrie uit dat subwoofertje. Het is alleen wel 1 en al resonantie dus er komt zo''n doodvermoeiende boemerige bass uit :r Wat wil je ook met een plastic behuizing en een spotgoedkoop speakertje erin...

• Chiron
  • Laatst online: 23:46

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 08 mei 2001 22:29 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens, maar er komt in verhouding tot de afmetingen nog aardig wat herrie uit dat subwoofertje. Het is alleen wel 1 en al resonantie dus er komt zo''n doodvermoeiende boemerige bass uit :r Wat wil je ook met een plastic behuizing en een spotgoedkoop speakertje erin...
mwa als ik geweldig zuivere en veel bass wil dan leen ik van een kennis wel ff de 4x 12.5 kW PA-Speakers van Apogee |:( is gelijk mijn kamer vol en heb ik genoeg bass om het complete huizenblok te ontdoen van de beglazing :7

MAAR WAT HEB IK ERAAN |:(

die fps1500 heb ik voor 200 piek gekocht destijds, imho voor die 200 piek kan je er moeilijk wat beters neerzetten, ik ben geen miereneuker die voor dat geld gaat zeiken dat er cheap-ass plastic dingen in zitten, voor mij klinkt dat setje in ieder geval goed genoeg waar het voor bedoeld is.

(die apogee''s zijn 15.000 piek, PER STUK >:))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 09 mei 2001 14:45 schreef Ener-G het volgende:

[..]

die fps1500 heb ik voor 200 piek gekocht destijds, imho voor die 200 piek kan je er moeilijk wat beters neerzetten,
Jawel, Labtec en Altec Lansing. Dat is wat ik bedoel. Niet dat het slechter klinkt dan peper dure speakers, want dat doen die andere 2 ook. Alleen die andere 2 zijn beter dan creative.

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 00:24 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, zo''n creative set van 200 piek klinkt beter dan me Yamaha receiver en Tannoy speakers van 2500 piek |:( Je hebt helemaal gelijk....
Laat hem maar in z''n creative wereldje leven joh :7

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 13 mei 2001 18:31 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Laat hem maar in z''n creative wereldje leven joh :7
Mensen moeten ook hoop hebben...

Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Wat een klotedingen: ik heb nu 2 setjes aangesloten op me pc, die beiden 3x vernieuwd zijn geworden, en ik heb eenzelfde model met 2 spkrs gehad: die heb ik ook moeten inruilen, die dingen gaan zo fucking snel naar de klote zeg!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik ben eo blij dat ik 1 van de 5 winnaars was van de PCZone Labtec wedstrijd. Dat zijn de Labtec APX-4620 en ik verschrok me dus echt wat een geluid eruit komt !!! De bas doet dus echt alles trillen !! De set weegt dus ook 14kg en kost ook 350,- maar dit zijn absolute aanraders. Vooral omdat ze mij niets heben gekost :P

Maar ik heb ook de allereerste Creative FPS1000 4 point surround gehad en die baskast was ook weinig waard. ook de sattelieten. Ik denk dat een goede prijs/prestatie koop de Klipsch zijn. Maar ze zijn niet te vinden, hè.

• BC3 Victim
Tja, volgens mij zijn jullie hier anti-Creative :)
Jullie vragen om mijn mening, dus hier issie:

Ikzelf heb een half jaar geleden de Creative FPS 2000 digital gekocht. Specs @ http://csw.creative.com/products/fps2000/specs.asp

Specs kloppen trouwens niet helemaal, er zaten wel degelijk monitor stands bij en digitale kabeltjes.

Tja, ik ben er erg tevreden mee. Had het destijds voor FL 333,- gekocht, en als ik op pricewatch kijk zie ik dat ie nog steeds zo duur is :). Ik had hem gekocht net voordat die nieuwe DTT sets uitkwamen. Die subwoofer die ik heb is trouwens niet van plastic maar van hout (check specs).
Of andere sets beter klinken: zal best, ik heb geen andere vergelijke bare sets gehoord behalve de FPS 1500, en mijn setje kan mooi wat harder :).
Toen ik hem kocht waren er nauwelijks tests tussen 4.1 setjes op internet te vinden.(5.1 was nog voor de "elite"). Toen was er ook nog niet zoveel keus als nu, toen was het FPS 1000, 1500, 2000, 2500 en een simpel labtec setje.
Ik vind het in ieder geval hard genoeg gaan. Als ik het volume nog niet eens half open draai gaat het al heel hard, zonder vervorming. En met mijn SB Live 1024 kan ik die treble handmatig instellen, die staat dan nu ook op 90% ipv standaard 50%.
Ik ben dan ook voornamelijk gamer die af en toe wat muziek luistert, daarom ben ik voor dit setje gegaan en niet voor die dure DTT 2500 voor Fl 550,-

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op woensdag 09 mei 2001 14:45 schreef Ener-G het volgende:

[..]

(die apogee''s zijn 15.000 piek, PER STUK >:))
Nou, poepoe, dat is veel zeg. Ga voor de grap dan ff naar deze topic:
[topic=163717]
en geniet van de hoge prijzen. daar vallen je apogee''s bij in het niet >:)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:38
ben v/d week eens naar de vobis gegaan om naar die altec lansing dingen tekijken, bah wat zien die er lelijk uit :r :r
misschien komt er beter geluid uit, maar ze zien er niet uit.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 18 mei 2001 10:32 schreef weareborg het volgende:
ben v/d week eens naar de vobis gegaan om naar die altec lansing dingen tekijken, bah wat zien die er lelijk uit :r :r
misschien komt er beter geluid uit, maar ze zien er niet uit.
Dat vond ik dus ook! Die krengen zijn slechter afgewerkt dan de Creative Labs setjes. Je kunt zeggen wat je wil van Creative Labs, maar de afwerking is netjes.

Ik neem aan dat je het over de ACS54/56 hebt? Ik heb beide gehoord, en ik vind ze zeker niet beter dan Creative setjes. Dus ik vraag me af of iedereen die de ACS54 de hemel in prijst elkaar niet gewoon nablaat, want ze zijn om te janken. Bovendien ruisen ze als de pest :r

• M1ch
  • Laatst online: 14-03-2024
Sorry hoor, maar mijn DTT 2200 klinkt toch echt wel zwaar ruig in combi met SB live 5.1. Zeker voor die prijs!!!!

Edit: typo.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
neem een goedkope JAMO sub van de dump, een watt of 300 en een bass waar me monitor van gaat storen...
>:)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1 2 Laatste