ik heb echt het gevoel dat mensen met een creative niet weten waar ze over praten. Natuurlijk geeft het best aardig geluid, maar een creative zal nooit winnen van een Pioneer, Yamaha of H&K versterker met lekkere boxjes omdat die spullen gemaakt zijn voor goed geluid, voor mensen die er naar
kunnen luisteren. Als jij het verschil tussen je creative en een goede set echte boxen niet kan horen moet je of je oren laten uitspuiten, of gewoon een creative setje kopen, want dan is het echte spul toch niet aan je besteed...
Laten we nou gewoon ff reeeel zijn. Een gewone Creative is er niet op gemaakt om te concureren met een goede versterker en die twee vergelijken is belachelijk. Als je een creative wilt vergelijken doe dat dan met het goedkope segment versterkers met een bijbehorende set boxen. (Dan ben je meestal voor 750 piek wel klaar). Zet die 2 naast elkaar en luister goed. Vergelijk dan de specs met elkaar en kom dan tot de conclusie dat de versterker veel beter is en veel meer toekomstprespectief heeft

. Je moet natuurlijk inzien dat je een versterker altijd kan uitbreiden met betere boxen, een goede garantie heeft en makkelijk gerepareerd kan worden door de deskundige in de buurt, meer mogelijkheid heeft tot het aansluiten van randapperatuur, een handig display waar de treble/bass en de DSP handig te regelen zijn. De boxen van de creative kan je met die kleine klankkastjes en het lage bereik toch gewoon niet vergelijken met de grote boxen als Magnats of whatever?
Ik heb voor de grap ff gekeken bij de specs van de creative DTT 3500 digital. Wat een lachertje... zo''n ding heeft per satalite 7 watt, zelfs mijn goedkope pioneer set (BOXEN + VERSTERKER) van 800 piek heeft satalites van 80 watt en een centre speaker van 150 watt.. Nu weet ik niet of beide vermogens van de RMS standaard zijn

, maar da t het vermogen van mijn boxen een stuk groter is, lijkt logisch. Ze zijn van formaat al 3x zo groot...
Conclusie: ga nooit voor creative.... Koop een echte set...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>