[BC3] Mening over Creative sets.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De menigen over dit merk zijn behoorlijk verschillend. Het leek me leuk nou een jullie mening over dit merk te horen. Eigenlijk zijn deze sets van Cambridge Soundworks, maar deze maakt de Sets voor Creative. Ik ben al overtuigd maar ik wil graag jullie mening weleens horen.

Dus graag jullie mening over dit merk subwoofersets met een toelichting! BVD

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:16

JT

VETAK y0

laag :
Zwak, en als er een beetje vermogen achter zit dan is komt het nog niet echt laag (echt laag is dus 45 hz en lager bij max -3db) en het is zo bonkerig dat je op een laag geluidsniveau zelfs al hoofdpijn krijgt.

midbas :
Is wel ok, maar nix bijzonders, beetje dood geluid.

midden :
Welke middentonen ? Die zijn er niet. Ik denk dat door de kleine behuizing en conus en geen correctie in de middentonen een gat zit van -6db

midhoog :
Hier lukt het dan wel redelijk omdat je voor hogere tonen geen grote behuizing/conus nodig hebt.

treble :
Is wederom niet aawezig waarschijnlijk haalt de speaker zelf het niet en zit je bij de 12 khz al op -6db.

Uiterlijk :
Ze zien er meestal wel leuk uit.

Constructie :
Gammel en goedkoop.

Dit is mijn mening, en ik denk dat er audiofielen zijn die deze mening delen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Yokozuna
Op zondag 15 april 2001 19:42 schreef JT het volgende:
laag :
Zwak, en als er een beetje vermogen achter zit dan is komt het nog niet echt laag (echt laag is dus 45 hz en lager bij max -3db) en het is zo bonkerig dat je op een laag geluidsniveau zelfs al hoofdpijn krijgt.

midbas :
Is wel ok, maar nix bijzonders, beetje dood geluid.

midden :
Welke middentonen ? Die zijn er niet. Ik denk dat door de kleine behuizing en conus en geen correctie in de middentonen een gat zit van -6db

midhoog :
Hier lukt het dan wel redelijk omdat je voor hogere tonen geen grote behuizing/conus nodig hebt.

treble :
Is wederom niet aawezig waarschijnlijk haalt de speaker zelf het niet en zit je bij de 12 khz al op -6db.

Uiterlijk :
Ze zien er meestal wel leuk uit.

Constructie :
Gammel en goedkoop.

Dit is mijn mening, en ik denk dat er audiofielen zijn die deze mening delen.
Nouja, ik heb zelf niets meer toe te voegen :) Je haalt me de woorden uit de mond. Trouwens nog iemand met andere meningen over Creative sets? Btw. "Creative roelt, ze klinken best heftig!!!" mag altijd. Maar een toelichting is nooit verkeerd, tnx.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN kan niet van dat uitgebreide commentaar geven zoal JT.... wfvn noemt zichzelf dan ook niet direct een echte audiofiel
Ik vind ze (DTT2500) wel lekker klinken....

• JT

JT

VETAK y0

wfvn, weet je waar het meestal om gaat ? heb jij wel is sets gehoord van dezelfde prijs ?

Waarschijnlijk niet en daarom vind je hem goed klinken, maar als je wat anders hoort voor die prijs verandert je mening meestal

En sorry voor als ik het bovenstaande over jou verkeerd heb.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 21:44

reapher

Z POWER

Kijk het is heel simpel voor die prijs 500 piek dtt2500 is ie super, je krijgt ac-3 decoding 5 speakers leuke sub, maar als je het ga vergelijken naar kwaliteit. Redelijk. Je moet ze niet in te grote ruimtes gebruiken, dan zuigen ze. En de sub is niet om aan te horen (heb er een andere voor gemaakt) Maar opzich best goed. Ik ben er zeer tevreden over. Hoewel me vaders dvd boxen setje 20x beter is B&O.

Click hier niet

• JT

JT

VETAK y0

Voor 50 piek meer koop ik liever een videologic.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik vond het altijd wel goed klinken dat was totdat ik mijn klipsch speakers kreeg.

Nu wil ik nooit meer creative speakers...

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 10:34
ik vind de bass zeer bijzonder ''hol'' klinken.. ik heb het nu over de 2500.. 2 normale speakers klinken in mijn oren een stuk puiker.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Jullie vergeten Boston Helemaal!!!

Echt top speakers voor je PC

www.bostonacoustics.nl

• JT

JT

VETAK y0

delfosso....hit me !!!!!

Die had ik niet mogen vergeten, idd errug lekkere speakertjes.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

jammer dat de link weinig doet

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-02 22:20
Ook ik ben niet zo''n audio kenner, maar ik moet zeggen dat ik die cambridge boxjes (dtt2500 & fps 1500) ook best wel goed vind klinken

Verwijderd

De goede link naar de site van Boston is:
www.bostonacoustics.com

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 15 april 2001 19:54 schreef JT het volgende:
wfvn, weet je waar het meestal om gaat ? heb jij wel is sets gehoord van dezelfde prijs ?

Waarschijnlijk niet en daarom vind je hem goed klinken, maar als je wat anders hoort voor die prijs verandert je mening meestal

En sorry voor als ik het bovenstaande over jou verkeerd heb.
nope... ik ben dus ook geen echte audiofiel...

Als ik jouw eerste post lees, denk ik dat ik op dit gebied veel van je kan leren.

• JT

JT

VETAK y0

In principe hoef je maar 1 ding te leren om de rest te weten te komen : vergelijk. Luister de verschillende sets en gij zult weten. Maar het belangrijkste is of jij er wel of niet tevreden mee bent. Ik ben iemand die altijd het maximale voorz''n geld wil, sommige geven daar niet zo om.

Ecodan warmtepomp

• cue
  • Laatst online: 02-03 16:14

cue

Ha mede tweakers,

Ik had dus zo''n DTT3500 setje gekocht en heb het in 24h weer terug gebracht, vind echt dat je dit geen speakers kan noemen hoe kun je nou vermogen halen uit zo''n klein kut versterkertje, het hoefd van mij neit hard te gaan maar het klinkt gewoon leeg niet mooi vol en warm die subwoofer dat slaat al helemaal alles, echt het lijkt wle alsof je bijna geen laag hebt. en eht mooiste vind ik nog altijd wel de uitgangen op "de versterker" dat zijn gewoon tulp busjes, echt heeel zielig spul vind ik het, koop dan gewoon een goede geluidskaart en een versterker much better. :r:r:r:r:r:r

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

ik vind die creative setjes echt 3x nix. Zo''n duur setje van ze kost meer dan 900 piek. Voor dat geld heb ik een tijdje geleden een pioneer 5x 80 watt Dolby Pro Logic receiver gekocht met 5 pioneer boxen en basboxje. Voor dat geld perfect geluid en ik weet zeker dat zo''n creative systeem daar niet aan kan tippen. De versterker heeft een 5.1 ingang en sluit perfect aan op mijn SBLive. Vooral [censuur]DIVX ripjes[/censuur] kijken is een waar genot... :)
En met zo''n versterker ben je een beetje op de toekomst voorbereid, je kunt er altijd nog minidiscs of goede boxen op aan sluiten. Uitbreiden is altijd mogelijk. Volgens mij kan dat met een creative niet.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45

Jag

Voor mijn mening over de DTT3500 en andere 5.1 setjes, lees de review die binnenkort online komt op T.net. En als je niet kan wachten zet dan hier je mail adres (geen hotmail) neer.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 18:39

jotheman

Was like that when I got here!

Ik vin die FPS1500 die ik nu hep goed zat voor spellen en un bietje mp3tjes, tis surround en ze gaan redelijk hard (voor van die kleine rotdingetjes iig) maar voor de goeje muziek met goede klanken enz. hep ik toch mijn versterker aangesloten met wel ff wat duurdere speakertjes aangesloten die oowk wel ff iets hardur gaan :) (lang leve Eltax)...
Maar voor de gamer is die FPS1500 volgens mij een perfect setje, niet te duur en surround, all U need zouw ik zegge....

I see dead pixels...

• Yokozuna
Op maandag 16 april 2001 16:33 schreef jotheman het volgende:
Ik vin die FPS1500 die ik nu hep goed zat voor spellen en un bietje mp3tjes, tis surround en ze gaan redelijk hard (voor van die kleine rotdingetjes iig) maar voor de goeje muziek met goede klanken enz. hep ik toch mijn versterker aangesloten met wel ff wat duurdere speakertjes aangesloten die oowk wel ff iets hardur gaan :) (lang leve Eltax)...
Maar voor de gamer is die FPS1500 volgens mij een perfect setje, niet te duur en surround, all U need zouw ik zegge....
Ik ben ook Eltax liefhebber, door de goede prijs prestatie verhouding. Welke Eltax set heb jij? Ik heb nu een Liberty set waar ik de freq. resp. niet meer zo goed voor vind.
Dus welke set heb jij en ben je er tevreden over + weet je de prijs misschien nog?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 18:39

jotheman

Was like that when I got here!

Juist jah, de liberty hep ik oowk, en idd prijs : kwaliteit verhouding is biezondur goed...
Ik hep de Liberty 7+ -ers (2x o''course :) ).
Ik vindt de klankkleur biezondur goed vooral bij de hoge en middelhoge tonen, heel zuiver zelfs als er meer vermogen op staat (ik ben af en toe nogal un blazert :) ), maar voor gamen toch die creative dingetjes maar, voor de surround weetje :)

edit:

ff vurgete: de prijs 310 piek per stuk, zeker niet te duur d8 ik!

I see dead pixels...

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 19:52

star-saber

Ryzen

ik heb hierzo de fps1500 en die doen het prima
geluid is naar mijn mening goed.
en niet te duur

• I_stealth_I
  • Laatst online: 08-03 08:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Creative:
- erg kwelle dingen
- goed geluid tot de prijs en formaat
- compact; niet zo''n 43 CM doos die toch voor maar voor 50% electronica bevat.
- compleet, goed verzorgt

Toch deel ik de opmerking dat de middentonen op wat meer vermogen ver onder de maat zijn.
en dat die versteker wat cheap oogt, maar dat is werkelijk niet te merken aan de kwaliteit van het geluid. Desondanks een paar nadeeltjes, bieden de setjes zeker een goed geluid voor die ''dobbelstenen''. Tenslotte krijgen de meesten het niet over hun strot, dat de creative dichtbij komen qua geluid dan hun dure merk installatie en daarom te negatief opkijken tegen de creative setjes? Zo is het toch? altans ik krijg er een sterk vermoeden bij.

/dev/null

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 17 april 2001 00:19 schreef I_Stealth_I het volgende:
Tenslotte krijgen de meesten het niet over hun trot, dat de creative dichtbij komen qua geluid dan hun dure merk installatie en daarom te negatief opkijken tegen de creative setjes? Zo is het toch? altans ik krijg er een sterk vermoeden bij.
Ja, zo''n creative set van 200 piek klinkt beter dan me Yamaha receiver en Tannoy speakers van 2500 piek |:( Je hebt helemaal gelijk....

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 00:19 schreef I_Stealth_I het volgende:
Creative:
- erg kwelle dingen
- goed geluid tot de prijs en formaat
- compact; niet zo''n 43 CM doos die toch voor maar voor 50% electronica bevat.
- compleet, goed verzorgt

Toch deel ik de opmerking dat de middentonen op wat meer vermogen ver onder de maat zijn.
en dat die versteker wat cheap oogt, maar dat is werkelijk niet te merken aan de kwaliteit van het geluid. Desondanks een paar nadeeltjes, bieden de setjes zeker een goed geluid voor die ''dobbelstenen''. Tenslotte krijgen de meesten het niet over hun trot, dat de creative dichtbij komen qua geluid dan hun dure merk installatie en daarom te negatief opkijken tegen de creative setjes? Zo is het toch? altans ik krijg er een sterk vermoeden bij.
Ik nodig je uit bij mijn huis om naar mijn 4x 100Watt Mission speakers en Yamaha versterker te komen luisteren! :)

Die speakers heb ik voor 800 piek (SET!!!) gekocht, en de versterker voor 700, het dubbele van zo''n creative digitaal nogwat setje, maar 500000 keer zo mooi.

Serieus, je hebt geen idee wat voor onzin je uitkraamt.

Ik heb trouwens beide, een creative op mijn 2nd systeem en de versterker + boxen voor mijn eerste systeem (en cd/md/turntables), en sorry dat ik het zeg, maar die creative smaakt nergens naar, slechte treble (welke treble? :P), holle en ondiepe bass en ga zo maar door, ik ben dan geen audiofiel, ik hoor wel degelijk het (enorme) verschil.

Zelfs Sony hifi-setjes zijn beter dan die creative dingen |:(

• JT

JT

VETAK y0

minusOne, met jou kan ik praten. Ik heb ook Yammie !!! En ik deel je mening !

Ecodan warmtepomp

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik begrijp niet helemaal wat de dames/heren tweakers hier zeggen over het hebben van/ontbreken aan goede bass. Mijn 2500-bassboxje levert me zoveel bas op dat ik hem maar op de helft heb staan. Anders blaas ik achter m''n bureau weg. Ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker zit met de instellingen van jullie. Tja... of jullie willen zoveel bass hebben dat de gemiddelde thermopane-ruit die trillingen niet aankan :? Of is jullie gehoor soms vet beschadigd in disco''s?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ikke heb zelf ook een DTT 2500 setje.
klinkt okey

/dev/null

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 16:55
ik werk in een pc winkel en we verkopen daar de 1500,2500 en 3500. ut klinkt allemaal best redelijk voor de prijs. als je zegt dat je het kan vergelijken met een dure audio zooi van >2000 gulden no way!
dan heb je nooit echt goed geluisterd. de bass van de 2500 bijvoorbeeld is nou niet echt geweldig, beetje bonkig alsof tie in een te kleine kast zit. mwah als je van trance houd enzo...
en hoog is het nou ook niet geweldig. beetje schel enzo. dus als je meer geld hebt te besteden, geef dat dan uit en 2 speakers + stereo versterker.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik bedoel dat men de zooi afkraakt omdat men zelf met een duudere versterker in de maag zit ( op advies van een ander) en dat willen ze geen positief oordeel vormen over iets anders wat lager in hun prijsklasse ligt. Omdat er hiero vast die lui nog denken, van mijne is duurder dus vééééél beter :( En er hier mensen gewoon als een kudde schapen mee lullen met de meerderheid, zonder dat ze ook maar 1x zo''n setje hebben ervaren

/dev/null

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 17 april 2001 01:08 schreef I_Stealth_I het volgende:
ik bedoel dat men de zooi afkraakt omdat men zelf met een duudere versterker in de maag zit ( op advies van een ander) en dat willen ze geen positief oordeel vormen over iets anders wat lager in hun prijsklasse ligt. Omdat er hiero vast die lui nog denken, van mijne is duurder dus vééééél beter :( En er hier mensen gewoon als een kudde schapen mee lullen met de meerderheid, zonder dat ze ook maar 1x zo''n setje hebben ervaren
Ik zeg niet dat het raar is dattie minder klinkt dan een audio set (ik ben trouwens volledig tevreden met mij set, zelf gekozen), maar ik zeg alleen dat je veel beter voor het geld kan krijgen. Ik hoef nie zo''n bonk bas, ik wil zuivere en pure bas, en midden en hoge tonen zijn ook wel gewenst. Dan neem ik liever Videologic.

Ecodan warmtepomp

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik denk dat ik het naast elkaar zou moeten horen... Wat jullie zeggen over die lage, midden en hoge tonen... komt me niet bekend voor. Maar dat is natuurlijk net zoiets als een kleurenblinde proberen te vertellen hoe een kleur er nou werkelijk uit ziet.....

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Videologic, ja, daar zit ik ook over na te denken. Alleen vind ik hun DTS set een beetje aan de dure kant (voor me pc''s). Kennen jullie een leuke set voor rond de 600 piek?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Dit is echt weer zo''n t.net forum, vergelijkingen met YAMAHA? Zijn jullie wel 100% ? Ik heb destijds 600 piek voor een DTT2500 set neergelegd en nooit geklaagd over slecht geluid. Ja en die audiofielen, als een blindentest zou plaatsvinden dan zou die creative beter uit de test komen.

Iedereen kijkt naar de prijs en zegt dat het niks is. Maar voor 600 piek hou je wel de buren wakker. En wat betreft die subwoofer, als je die goed in de hoek neerzet het gat kijkend naar de 2 wanden die samenkomen hoef je die subwoofer channel maar een kwart open te zetten. En dat heb ik in deze hele tread niet gelezen, audiofielen (BOEHAHAHAHAHA)

Pleur een end op, voor dat geld heb je leip geluid. Ik ga ook geen panda met een AUDI vergelijken. Shame on you all!

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 01:08 schreef I_Stealth_I het volgende:
Zoals ik dus al zei, ik heb een 2500 setje voor m''n 2de systeem, en amp+boxen voor m''n primaire systeem, en ik kan het verschil echt horen!

Wat (volgens mij, ik ben namelijk geen expert) het grootste verschil is, is dat de bass bij computersetjes van één punt komt (en dus niet van alom), daar komt bij dat de klankkast gewoon erg klein en beperkt is. De bass is idd niet bepaald zacht, maar dat ie hard kan betekent nog niet meteen dat ie goed is! hij klinkt hol en ondiep.

En ik zou het best toegeven als mijn 2500 setje beter klonk als de andere, en ik zeg ook niet dat het niet waar voor je geld is, ik zeg alleen dat als je echt goed geluid wil, en je er kennelijk 700 piek voor wil dokken, dat je dan nog gewoon effe door moet sparen. Het is gewoon niet hetzelfde.

Ik zou zeggen, ga effe naar een goede audiowinkel, waar ze een geluidsdichte luisterruimte hebben, en luister dán naar muziek (neem je eigen CD''tje mee), en dan zal je echt het verschil horen!

Ik vrees dat deze discussie nooit zal aflopen, omdat de creative ppl te lui zijn om naar een audiowinkel naar het verschil te luisteren zijn, en al doen ze dat, je eigen ongelijk toegeven is moeilijk heh guys ;)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 17 april 2001 11:58 schreef pentagon het volgende:
Ja en die audiofielen, als een blindentest zou plaatsvinden dan zou die creative beter uit de test komen.
Je hebt volkomen gelijk, men wil niks hier niks van creative weten, ze horen liever dure merken. Het zit bij sommigen hiero echt ''tussen de oren'' (zeg maar; Het idee) Ze willen alleen maar merken horen, merken die niet bij de (dure) audiozaak te vinden zijn praten ze dus de grond in.

En als je inderdaad een onafhankelijke test zou doen, dan zou Creative helemaal nog niet zo slecht eindigen als hier geroepen wordt.

/dev/null

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 17 april 2001 13:03 schreef minus0ne het volgende:
Ik vrees dat deze discussie nooit zal aflopen, omdat de creative ppl te lui zijn om naar een audiowinkel naar het verschil te luisteren zijn
En bedankt... Te lui?
de ellende is dat ze in die zaken GEEN creative spul hebben. Goed vergelijk heb je dan nog niet..... Je mot de speakers in dezelfde ruimte beluisteren met hetzelfde muziekfragment
en al doen ze dat, je eigen ongelijk toegeven is moeilijk heh guys ;)
Gelukkig staat daar een knipoog achter.... Reken maar dat je dat je hier nog weerwoorden op krijgt :D

* WFvN vindt iemand anders gelijk geven ook lastig, zeker als hij zelf vet ongelijk heeft.... maar hij kan het wel en doet het ook wel....

• memphis
  • Laatst online: 01:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik snap niet dat mensen ontevreden zijn met een 2200/2500/3500 setje. Een vriend heeft een SBlive met een FPS1000 set en met DVD is dat gewoon een bioscoop in huis. Ook gewoon muziek komt met goede kwaliteit uit de speakers.
Dan moeten de grotere broertjes (2200/2500/3500) toch veel beter klinken :?

Duidelijk is dit voor het geld een prima aankoop (180 piek voor een fps1000) als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb zelf een Jazz-speaker 5+1 systeem. Voordeel van deze is is dat er een losse 5+1 decoder bij zit die met dolby surround en Pro-logic overweg kan via de de normale L+R aangeboden signalen, ideaal aan te sluiten op je TV en video !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• JT

JT

VETAK y0

Ja en die audiofielen, als een blindentest zou plaatsvinden dan zou die creative beter uit de test komen.
.....MWOEHAHAHAHA !!!! BWWWHAAHAHAHAAA !!! Voor de rest geen commentaar.
En wat betreft die subwoofer, als je die goed in de hoek neerzet het gat kijkend naar de 2 wanden die samenkomen hoef je die subwoofer channel maar een kwart open te zetten. En dat heb ik in deze hele tread niet gelezen, audiofielen.
Ten eerste is in een hoek plaatsen al helemaal verkeerd, levert een hoop vervorming op. Ten 2e betekent hard niet dat het goed is. Marquant kan ook hard, maar is doet de naam ''slecht'' zelfs geen eer aan....
Je hebt volkomen gelijk, men wil niks hier niks van creative weten, ze horen liever dure merken. Het zit bij sommigen hiero echt ''tussen de oren'' (zeg maar; Het idee) Ze willen alleen maar merken horen, merken die niet bij de (dure) audiozaak te vinden zijn praten ze dus de grond in.
Nee, we horen liever goede merken. Wel opvallend he, dat creative niet bij goede audiozaken staat.

Als je het mij vraagt zijn jullie gewoon strontjaloers en kunnen jullie he niet hebben dat we zo negatief zijn over jullie setje. MAAR WAAR SLAAT DAT OP ????? Als jij er tevreden mee bent, dan maakt het toch niet uit wat wij ervan vinden ??? Terzij je stoer wil doen en erbij wil horen....

Ecodan warmtepomp

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 09:27

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Jongens, voor dat geld wat zo''n compleet Creative setje kost is het best wel aardig. :) Ik heb zelf een DTT2500 en ik heb daar alleen een andere Center-speaker voor gekocht (iets groter). Die Subwoofer is niet echt super, maar het maakt wel enorm uit waar je hem plaatst. Die Center heb ik dus vervangen, en de standaard Frontspeaker-aansluitingen voor rechts en links heb ik aangesloten op mijn twee speakers van mijn installatie (met schakelkastje, zo kan ik makkelijk switchen :Y) )
Geluid is nu perfect 8-) zowel in stereo, quadro (via de digitale out van m''n SBLive 1024 --> lekker quake3-en en UT-en) en Dolby-surround en Dolby Digital klinken ook perfect. Ik heb zelfs m''n PS2 erop aangesloten. Voorlopig hoef ik geen nieuw Dolby Digital setje aan te schaffen. :7

PSN-id: Chrasher

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 17 april 2001 15:43 schreef Chrasher het volgende:
Jongens, voor dat geld wat zo''n compleet Creative setje kost is het best wel aardig. :) Ik heb zelf een DTT2500 en ik heb daar alleen een andere Center-speaker voor gekocht (iets groter). Die Subwoofer is niet echt super, maar het maakt wel enorm uit waar je hem plaatst. Die Center heb ik dus vervangen, en de standaard Frontspeaker-aansluitingen voor rechts en links heb ik aangesloten op mijn twee speakers van mijn installatie (met schakelkastje, zo kan ik makkelijk switchen :Y) )
Geluid is nu perfect 8-) zowel in stereo, quadro (via de digitale out van m''n SBLive 1024 --> lekker quake3-en en UT-en) en Dolby-surround en Dolby Digital klinken ook perfect. Ik heb zelfs m''n PS2 erop aangesloten. Voorlopig hoef ik geen nieuw Dolby Digital setje aan te schaffen. :7
Kijk, hier gaat het nou om : Ik vind het dan wel een klote set, maar hij niet en hij is er tevreden mee...daar gaat het om, niet of ik hem mooi vind.

Ecodan warmtepomp

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ik heb echt het gevoel dat mensen met een creative niet weten waar ze over praten. Natuurlijk geeft het best aardig geluid, maar een creative zal nooit winnen van een Pioneer, Yamaha of H&K versterker met lekkere boxjes omdat die spullen gemaakt zijn voor goed geluid, voor mensen die er naar kunnen luisteren. Als jij het verschil tussen je creative en een goede set echte boxen niet kan horen moet je of je oren laten uitspuiten, of gewoon een creative setje kopen, want dan is het echte spul toch niet aan je besteed...
Laten we nou gewoon ff reeeel zijn. Een gewone Creative is er niet op gemaakt om te concureren met een goede versterker en die twee vergelijken is belachelijk. Als je een creative wilt vergelijken doe dat dan met het goedkope segment versterkers met een bijbehorende set boxen. (Dan ben je meestal voor 750 piek wel klaar). Zet die 2 naast elkaar en luister goed. Vergelijk dan de specs met elkaar en kom dan tot de conclusie dat de versterker veel beter is en veel meer toekomstprespectief heeft >:). Je moet natuurlijk inzien dat je een versterker altijd kan uitbreiden met betere boxen, een goede garantie heeft en makkelijk gerepareerd kan worden door de deskundige in de buurt, meer mogelijkheid heeft tot het aansluiten van randapperatuur, een handig display waar de treble/bass en de DSP handig te regelen zijn. De boxen van de creative kan je met die kleine klankkastjes en het lage bereik toch gewoon niet vergelijken met de grote boxen als Magnats of whatever?
Ik heb voor de grap ff gekeken bij de specs van de creative DTT 3500 digital. Wat een lachertje... zo''n ding heeft per satalite 7 watt, zelfs mijn goedkope pioneer set (BOXEN + VERSTERKER) van 800 piek heeft satalites van 80 watt en een centre speaker van 150 watt.. Nu weet ik niet of beide vermogens van de RMS standaard zijn :), maar da t het vermogen van mijn boxen een stuk groter is, lijkt logisch. Ze zijn van formaat al 3x zo groot...
Conclusie: ga nooit voor creative.... Koop een echte set...

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

het setje waar ik het over heb is goedkoper dan die creative van 900 piek :)

• Yokozuna
Op dinsdag 17 april 2001 11:58 schreef pentagon het volgende:
Dit is echt weer zo''n t.net forum, vergelijkingen met YAMAHA? Zijn jullie wel 100% ? Ik heb destijds 600 piek voor een DTT2500 set neergelegd en nooit geklaagd over slecht geluid. Ja en die audiofielen, als een blindentest zou plaatsvinden dan zou die creative beter uit de test komen.

Iedereen kijkt naar de prijs en zegt dat het niks is. Maar voor 600 piek hou je wel de buren wakker. En wat betreft die subwoofer, als je die goed in de hoek neerzet het gat kijkend naar de 2 wanden die samenkomen hoef je die subwoofer channel maar een kwart open te zetten. En dat heb ik in deze hele tread niet gelezen, audiofielen (BOEHAHAHAHAHA)

Pleur een end op, voor dat geld heb je leip geluid. Ik ga ook geen panda met een AUDI vergelijken. Shame on you all!
Komt erop neer dat je voor minder geld veel betere sets hebt, die (als je dat geil vind) nog veel geiler zijn. Voor F500,- heb je al een Altec Lansing ADA885, die is nog veel geiler hoor, en heeft bijna alleen voordelen tov. v/d DTT2200. Toelichting kan ik je zo geven en HIERMEE kun je het MAKKELIJK vergelijken, en er zijn voor die prijs nog veel meer betere sets. In die opstelling klinkt ie misschien geil, dan kun je nagaan hoe geil deze set heeft. Die "met 8" 60watts continu is utigerust. Dat zoe ik zo''n 5" 20Watts continu subwoofertje van Creative niet doen, en zeker niet laag komen. Met hun 20 tot 20.000Hz doe me een lol. Dat haal je misschien met peperdure Kevlar cones, maar 20-20000Hz is ook weer pure onzin.

Creative is echt troep, en ik kan het zo beargumenteren, en ik stel het zeker niet op prijs dat je door enkele artikelen alle audiofielen uitmaakt voor weetikhet.

• spok9
  • Laatst online: 22:20

spok9

Groen...

Dubbelpost... |:(

Ik maak ff van de gelegenheid gebruik om te zeggen dat ik dezelfde audio/video reciever hebt als bluppy2, heeft me 800 (incl. boxen) gulden gekost en geeft prima geluid.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• spok9

spok9

Groen...

Vergelijk voor de grap dan ook eens de subwoofers van creative met die van een ECHTE (>:)) installatie. Mijn subwoofer weegt 6 kilo, die van creative wegen gewoon helemaal niks! Sterker nog, creative heeft plastic (!) subwoofers in de collectie, lijkt me stug dat dat een goede bas kan weergeven...
Dit geeft toch wel het verschil in kwaliteit weer lijkt mij!

Nee, geen creative voor mij... :r

• Yokozuna
Op dinsdag 17 april 2001 13:21 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

En als je inderdaad een onafhankelijke test zou doen, dan zou Creative helemaal nog niet zo slecht eindigen als hier geroepen wordt.
Als je nou eens goed leest zijn er een hoop andere argumentaties waar men Creative sets niet vergelijkt met F1000,- + sets. En in verschillende audiotest sites (voor PC subwoofersets!) komen bijna Creative sets uit kwalitatieve en vooral kwantitatieve (specs based en testen ervan) als de slechtere uit de test dat is allang bewezen.

En Creative niet duur? Nou ik vind voor F900,- een 5" woofertje dat tot 39Hz komt met 2" sattelites van elk een paar wat die door slechte frequentie filter op aardig volume al snel distortion geven toch erg duur! Voor F900,- heb je pc subwoofersets die kwantitatief en kwaliteit beter scoren, wat duidelijk het feit aangeeft dat Creative geen goed merk is, zeker niet als je kijkt wat je voor je geld krijgt. En dat ze redelijk klinken jah, voor de normale luisteraars, als je flink gaat vergelijken merk je duidelijk verschil in frequentiebereik, distortion op hoog niveau etc. Beetje zwak dat jullie over allerlei goede geplaatje argumenten tegen Creative niets opmerken en alles uitmaken voor vergelijkingen met peperdure merken!

• Yokozuna
Ja Bluppy2, maar het ook nog het feit dat je voor hetzelfde geld sets hebt die op bijna alle fronten beter zijn dan Creative DTT3500/2500 sets. En dan is het duidelijk welk merk beter is.

Creative doet volgens mij meer aan het uiterlijk dan aan de specs. Omdat die de (met alle respect) meer op de domme consumenten zijn gericht.

Altijd termen als Dolby Digital en alles Digital voorop! Alle termen die de consument laten denken "mooi dingetje!" staan voorop. Commercieel dus, en voor dat (F850,- DTT3500) bieden ze enorm weinig. Ze gebruiken nog steeds de ouderwetse frequentiefilters die niet zijn ingesteld de lage tonen weg te filteren voor de sattelites. Dan geven ze je ook nog een 5" woofer, die niet bepaald shocking is (hoeft niet, verwacht je wel voor F850,-). En ook geen 2weg sattelites, tuurlijk kunnen 1 weg beter klinken, maar vertel mij niet dat deze set beter had geklonken als er bv. ook nog .5" tweeter in de sattelites waren gestopt met zuivere highs.

Ze bieden dus weinig voor je geld, zeker in het hoger segment, waar ik weer uit moet concluderen dat Creative een slecht merk. En als jullie het afschilderen als afzeiken, mij best. Maar dan mogen jullie ook weleens met goede argumenten komen waarom Creative het in tests het best goed zou doen.

Want van de kant van de mensen die VOOR Creative zijn heb ik bijna geen argumenten gehoord waarom deze sets (tov van andere merken van zelfde prijs) prima zijn.

• Yokozuna
Op dinsdag 17 april 2001 20:03 schreef bluppy2 het volgende:
het setje waar ik het over heb is goedkoper dan die creative van 900 piek :)
Ik las "DTT3500" die kosten (vooruit geen F900,-) tussen de 8- en 900 gulden. Zie het niet als een beargumentering tegen je argumenten maar als een utibreiding erop :)

Verwijderd

Ben jij wel eens in een top hifi winkel geweest? En heb je daar toen die speakers beluisterd? Nee?!

Pas dan kom je er achter hoe muziek hoort te klinken. Je gelooft mij niet he. Jammer!

Verwijderd

Jullie zeggen dat audiofielen alleen maar kijken wat duur is en dat meteen goed vinden. Maar dat is echt onzin.

Weet je wat jullie moeten eens naar zo''n top hifi winkel gaan en jullie favoriete cd''s meenemen en die eens rustig gaan beluisteren op verschillende top speakers.

Dan gaat er een wereld voor je open. Want dan pas kom je er achter waar je al die jaren naar hebt geluisterd: precies dat was dus bagger.

Ja, je zal het nu ontkennen en om de stap te nemen om echt goede luidspeakers te gaan beluisteren durven jullie niet aan. Jullie zijn te bang dat jullie helemaal gek worden van zo''n luidspeaker die eigenlijk veel te duur is. Maar als je ze eenmaal hebt gehoord wil je ze echt hebben.

• Yokozuna
Op dinsdag 17 april 2001 20:19 schreef delfosso het volgende:
Jullie zeggen dat audiofielen alleen maar kijken wat duur is en dat meteen goed vinden. Maar dat is echt onzin.

Weet je wat jullie moeten eens naar zo''n top hifi winkel gaan en jullie favoriete cd''s meenemen en die eens rustig gaan beluisteren op verschillende top speakers.

Dan gaat er een wereld voor je open. Want dan pas kom je er achter waar je al die jaren naar hebt geluisterd: precies dat was dus bagger.

Ja, je zal het nu ontkennen en om de stap te nemen om echt goede luidspeakers te gaan beluisteren durven jullie niet aan. Jullie zijn te bang dat jullie helemaal gek worden van zo''n luidspeaker die eigenlijk veel te duur is. Maar als je ze eenmaal hebt gehoord wil je ze echt hebben.
Jah, het gaat erom dat ze hun set afschilderen met goed dingetje, omdat ze de kwaliteit van andere sets waarschijnlijk niet hebben gehoord, en dus geen vergelijkings materiaal hebben. Maar toch conclusies trekken. Beetje vreemd vind ik dat.

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

helmaal mee eens....

conclusie: ga snel naar een goede audiozaak en luister naar een stel echte boxjes... Hoor je het verschil niet, ga dan maar gauw boxjes van 20 piek kopen want dat verschil zal je dan ook wel niet horen >:).
Ga dan naar de dichstbijzijnde computerzaak en zet een paar """"goeie"""" pc-boxen naast elkaar. FF voor de zekerheid: Om daarna zelfmoord te plegen heeft niet veel zin, goede boxen kopen wel >:)>:)

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 17 april 2001 21:34 schreef delfosso het volgende:
Ben jij wel eens in een top hifi winkel geweest? En heb je daar toen die speakers beluisterd? Nee?!

Pas dan kom je er achter hoe muziek hoort te klinken. Je gelooft mij niet he. Jammer!
ben jij wel eens in een theater of bij een concert geweest en mocht je daar op die leuke 1000 watt boxjes je eigen cd''tjes draaien? Dan weet je pas niet wat je mist.. WE hebben bij ons in een klein theatertje EV monitorspeakers als boxen met een automatische equalizer. Ik weet zeker dat ik er veel mensen hier helemaal uitblaas. En als ik de bass op het mengpaneel voluit zet trild het hele grid (systeem waar de lampen op hangen, red. :)) en hoor je de kettingen rinkelen.
DAT IS PAS GELUID!!!

Verwijderd

Ik zal het kort houden, mensen gaan appels met peren vergelijken en ze vinden het rechtvaardig ook. To hell with u all!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over m''n FPS2000 , maar als ik die Klipsch in België vindt zal ik ze zeker overwegen .

• spok9

spok9

Groen...

Ok, het is nu wel duidelijk dat de ECHTE audiofiel niet zonder een ECHTE installatie kan, maar dat neemt niet weg dat de PRO-creative mensen GAMERS (o.i.d.) zijn. Deze mensen hebben ofwel lagere eisen, ofwel horen het verschil niet, is dan een creative setje niet genoeg? Lijkt me wel... :)
Op dinsdag 17 april 2001 21:38 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

ben jij wel eens in een theater of bij een concert geweest en mocht je daar op die leuke 1000 watt boxjes je eigen cd''tjes draaien? Dan weet je pas niet wat je mist.. WE hebben bij ons in een klein theatertje EV monitorspeakers als boxen met een automatische equalizer. Ik weet zeker dat ik er veel mensen hier helemaal uitblaas. En als ik de bass op het mengpaneel voluit zet trild het hele grid (systeem waar de lampen op hangen, red. :)) en hoor je de kettingen rinkelen.
DAT IS PAS GELUID!!!
Ik kom graag een keertje luisteren Remko :9~

• Yokozuna
Op dinsdag 17 april 2001 21:34 schreef delfosso het volgende:

Uhm. ja, maar daar ging het mij niet om, ik heb het lieft ook zonder frits frats een stereo versterker met 2 zuilspeakers. Maar die vergelijking met pc audio wilde ik helemaal niet maken. Het ging mij er alleen om dat voor hetzelfde geld betere pc subwoofersets verkrijgbaar waren. Ik geloof je zeker wel, ik kan me er zelfs wel in vinden. Maar het ging mij alleen puur om pc sets hier.

Belangrijkste voordeel van een losse versterker - speaker combi vind ik wel dat je de speakers zo ver als je wilt (beide evenver van luisteraar uiteraard) van je vandaan zetten, wat een lekker ruimtelijk effect geeft. Dat heb ik een jaar geleden ook nog gedaan. Alleen toen had ik het geld niet voor Hifi speakers en moest het nog doen met 2 50Watts (continu) 2weg speakertjes die tot 45Hz kwamen en 60cm te ver onder mijn oor werden geplaats.

Jou vergelijking is alleen anders, ik geloof zeker dat een versterker-speaker combi met uitproberen eigen cd''s beter is. Alleen mijn vergelijking ging niet zo ver als die van jou. (Hij was zonder quote dus neem ik aan dat hij voor mij (bovenstaande poster) was bedoeld.)
Ok, het is nu wel duidelijk dat de ECHTE audiofiel niet zonder een ECHTE installatie kan, maar dat neemt niet weg dat de PRO-creative mensen GAMERS (o.i.d.) zijn. Deze mensen hebben ofwel lagere eisen, ofwel horen het verschil niet, is dan een creative setje niet genoeg? Lijkt me wel...
Mooi gezegd, weet jij trouwens toevallig waar ze Klipsch verkopen?

Verwijderd

Ik weet heus wel dat je een speaker setje zocht voor je pc. En dat creactive setje is daar gewoon goed voor.

Ik wil alleen zeggen dat het echt een keer de moeite is (en vooral van die mensen die denken dat creactive goed is om mee naar muziek te luisteren) om eens bij zo''n top hi-fi zaak te gaan luisteren.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 17 april 2001 22:05 schreef spok9 het volgende:
Ok, het is nu wel duidelijk dat de ECHTE audiofiel niet zonder een ECHTE installatie kan, maar dat neemt niet weg dat de PRO-creative mensen GAMERS (o.i.d.) zijn. Deze mensen hebben ofwel lagere eisen, ofwel horen het verschil niet, is dan een creative setje niet genoeg? Lijkt me wel... :)
Ik kan niet zonder me installatie, maar wat ik bedoel is dat er voor dezelfde prijs veel beter te krijgen is dan creative. Ik heb hier een Yamaha setje voor me comp en klinkt echt top....Ook mensen die ik ken me Creative zeiden tegen mij ''had ik die nou maar gekocht''. Ondanks dat ik audiofiel ben, kan ik ook goedkopere apparatuur waarderen door te luisteren naar de kwaliteit en dan te bedenken hoeveel het heeft gekost. En mij Yamaha setje kostte trouwens 270 piek. Das helemaal niet veel.

EDIT : ik denk dat je bijvoorbeeld ipv dat creative dtt3500 setje veel beter dit setje van Yamaha kan kopen, ook al is het dat ik veel meer vertrouwen heb in
Yamaha met de kwaliteit van hun spul. Heb een receiver van ze en een comp speakerset, dvd speler van Yamaha roelt, speakers zijn ook erg goed. En het komt ook omdat ik GEEN vertrouwen heb in creative. Laatst hoorde ik zo''n ''digitale'' set van creative (soort FPS2000 maar dan met 2 satten), die kostte 210 piek. Ik schrok _ECHT VERSCHRIKKELIJK_ van dat geluid. Ik vind dat je dan zelfs meer aan heb om die 210 piek te verbranden, kan je zeggen dat je wat geks hebt gedaan. Of nog beter, geef het dan aan een goed doel. Die jongen was het helemaal met me eens, maar kon er nix aan doen, omdat ze pa die comp had gekocht.

Ecodan warmtepomp

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

wat ik duidelijk wil maken is dat als iemand een creative setje wil kopen, dat dat zijn eigen zorg is. Maar dat het gewoon weggegooid geld is, omdat je voor hetzelfde geld iets veel beters kan kopen. Ik kan mensen toch moeilijk aanraden om een baggerkwaliteit set te kopen terwijl ze hun geld veel beter anders kunnen besteden? Ik probeer de pro-creative mensen er alleen ervan te overtuigen dat ze volgende keer echt voor iets anders moeten gaan. Ook al ben je een game, een versterker met een paar goedkope boxen is altijd beter dan zo''n duur creeative setje, of je nu een gamer bent of niet....

edit:
LOL JT, je was me voor

• JT

JT

VETAK y0

Mooi dan zijn we het eens :)

Ecodan warmtepomp

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

damn... ging niet goed...

Verwijderd

iemand wil de hele tijd weten waar je die klipsch dingen kan kopen:

www.audioimport.nl <<<daar dus :)

Ik heb ze gekocht en ja het zijn computer speaker maar ze klinken goed. Ik wil ook gewoon computer speakers hebben.

• spok9

spok9

Groen...

Op dinsdag 17 april 2001 22:08 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Mooi gezegd, weet jij trouwens toevallig waar ze Klipsch verkopen?
Klipsch :?, nooit van gehoord...
Op dinsdag 17 april 2001 22:22 schreef JT het volgende:

[..]

Ik kan niet zonder me installatie, maar wat ik bedoel is dat er voor dezelfde prijs veel beter te krijgen is dan creative. Ik heb hier een Yamaha setje voor me comp en klinkt echt top....Ook mensen die ik ken me Creative zeiden tegen mij ''had ik die nou maar gekocht''. Ondanks dat ik audiofiel ben, kan ik ook goedkopere apparatuur waarderen door te luisteren naar de kwaliteit en dan te bedenken hoeveel het heeft gekost. En mij Yamaha setje kostte trouwens 270 piek. Das helemaal niet veel.
Gelijk heb je, maar ik heb genoeg aan 1 audio set... Kan overigens ook iets te maken hebben met mijn chronisch tekort aan geld :).

[edit]
ff off-topic: weet er iemand hoe ik mijn pc het best op m''n reciever kan aansluiten?
Ik heb een terratec X-fire 1024 (uitgangen voor front en rear speaker en optisch) en een Pioneer VSX-409 RDS (heel veel ingangen). En hoe kan ik dit het best instellen in de software? Mail me ff op spok9@quantanpm.nl

Verwijderd

klipsch is in amerika een heel bekend merk ze maken professionele speakers (ook de beroemde hoorns) en hebben besloten ook een keer een pc speaker setje te maken.

Dat was eerst de klipsch promedia v2 400 oid en toen de 2.1. De 2.1 is dus in nederland te krijgen voor 600 gulden.... aaaaaaaargh dat is duur voor een 2.1 pc speaker setup!

Sjek dit en oordeel zelf:

2.1

4.1

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik vind mijn FPS1000 een zeer relaxte set boxen. Lekker klein, handige volume control, lekkere subwoofer... kan ook hard genoeg :)
Kwaliteit let ik niet zo op.... meeste mp3''s zijn toch bagger... vooral als je ze wat harder zet... kraak hier kraak daar :P

Maar toch zijn deze boxen na mijn iiyama vision master pro450 de beste aankopen voor mijn computer geweest :7

Ja je mag nu gaan zeiken dat ze helemaal niet goed zijn maar ik ben d''r tevreden mee *D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

je moet gewoon kijken naar wat je wilt besteden aan geld ik zelf heb een laptec setje 4.1 maar omdat ik toch niet alle tonen hoort heb ik toch deze setje gekocht en niet de creative 1000 4.1 setje vond toch dat deze te veel plastic geluid had
ik gebruik mij pc overal voor zoals
tv kijken. muziek luisteren , games branden en enzz

• JT

JT

VETAK y0

Marv : ZE ZIJN KUTKLOTE, BAGGER, GEEN BAS !!!!

Maar als jij er tevreden mee bent dan is het ok, ik raad je alleen aan om is naar andere speakers van 150 tot 200 piek te luisteren en dan beslissen.

Ecodan warmtepomp

• spok9

spok9

Groen...

Oh ja, wat me nog opviel, alle PRO-creative mensen hebben erover dat ze HARD kunnen... heel fijn hoor, maar wat gebeurt er met de zuiverheid van het geluid? (8>

* ik vind dat hard ook niet alles is...

Verwijderd

laat ik nog 1 ding over klipsch zeggen. Ik hoorde op mijn creative desktop theatre geen verschil tussen 128kbs en 192 kbs mp3s met die klipsch dingen doe ik dat wel.

/me is heel happy ermee zoals je kunt merken

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Prachtig dat mensen hier die pc-speakers al durven te vergelijken met goede audio sets! :D

"Ja, mijn FPSxxxx heeft echt een vette bass"

Ik heb een Onkyo versterker + 2x Mission 702e zuilspeakers en dat geeft bass, of een fatsoenlijke REL sub, daar komt bass uit en ik kan het gewoon niet geloven dat mensen die plastic rotzooi nog proberen te verdedigen ook he!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog even een vraagje over die andere setjes (behalve van Creative) waar jullie het over hebben: Wat kunnen die wel/niet met allerlei analoge/digitale signalen, en hoe zit het met de aansluitingen hiervoor? (een linkje is ook handig) :)

Ik heb hier mijn SBLive 1024 (digital-DIN)+ VideoRecorder/TV (analoog-IN)+ PS2/DVD-speler (SPDIF-IN) allemaal op de DTT2500 aangesloten. Kan dit ook met 1 van die andere setjes?

Verschillende aan te bieden signalen:
- Analoog Stereo
- Analoog Fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D SbLive(front+rear) of digital-out.
- Analoog Dolby Pro-Logic
- Digitaal Stereo
- Digitaal Dolby Pro Logic
- Digitaal Dolby Surround 5.1

En dan ben ik erg benieuwd naar de fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D (front+rear)) aansluitmogelijkheden direct van de geluidskaart als 2 aparte stereosignalen naar de versterker. (Ook wel "quad-mode" genoemd)

• The Dolf
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 16:27 schreef Jag het volgende:
Voor mijn mening over de DTT3500 en andere 5.1 setjes, lees de review die binnenkort online komt op T.net. En als je niet kan wachten zet dan hier je mail adres (geen hotmail) neer.
bij deze dan
ovhum@home.nl

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Ik heb een Onkyo versterker + 2x Mission 702e zuilspeakers en dat geeft bass, of een fatsoenlijke REL sub, daar komt bass uit en ik kan het gewoon niet geloven dat mensen die plastic rotzooi nog proberen te verdedigen ook he!
zucht lezen! Geen vergelijking natuurlijk! En er zal altijd wel weer iemand zijn die jouw set er uit blaast. OPscheppen heeft geen zin want ik ben er totaal niet gevoelig voor.

• JT

JT

VETAK y0

SuB, das nie echt opscheppen, het is gewoon waar. Die Missions geven een hele mooie lage bas, en REL al helemaal.

Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 17 april 2001 23:08 schreef thedolf het volgende:

[..]

bij deze dan
ovhum@home.nl
Ik zal je matsen (ik heb ''m ook).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ieder zijn eigen waarheid :) nee ik geloof je best

ff zonder gein ik kan me best voorstellen dat niet iedereen er geld voor heeft. Of er geld voor over heeft.

Ik zou het ook allemaal best willen hebben tuurlijk maar als ik iets wil dan wil ik het goed en dan ben ik zelf denk ik 5000 gulden kwijt... en tja laat ik nou ook nog op vakantie willen een dual palomino willen etc etc. Voor nu klinken mijn klipsch speakers goed. Als ik uit dit kleine studenten hok weg ben en ik heb een auto voor de deur staan die ik inmiddels heb verdiend met mijn baan kuch kuch dan denk ik eraan om dure speakers etc te gaan kopen. Daar komt nog eens bij je raadt het al dat ik zeer weinig cds luister (liever mp3 makkelijker etcetc)... ja mijn oren zijn idd verpest maar dat zijn ze toch al naar al die parties :)

mein tweej centuh

/edit reactie op jt

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ah, de mijne is bluppy2@querme.com....

• spok9

spok9

Groen...

Spok9@quantanpm.nl

Verder wil ik ff kwijt dat zolang ieder z''n eigen set blijft promoten we nx verder komen...

Een conclussie is al wel getrokken lijkt me ;) , zullen we dan nu weer over iets nuttigs gaan discussieren?

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 17 april 2001 23:36 schreef SuB het volgende:
ieder zijn eigen waarheid :) nee ik geloof je best

ff zonder gein ik kan me best voorstellen dat niet iedereen er geld voor heeft. Of er geld voor over heeft.

Ik zou het ook allemaal best willen hebben tuurlijk maar als ik iets wil dan wil ik het goed en dan ben ik zelf denk ik 5000 gulden kwijt... en tja laat ik nou ook nog op vakantie willen een dual palomino willen etc etc. Voor nu klinken mijn klipsch speakers goed. Als ik uit dit kleine studenten hok weg ben en ik heb een auto voor de deur staan die ik inmiddels heb verdiend met mijn baan kuch kuch dan denk ik eraan om dure speakers etc te gaan kopen. Daar komt nog eens bij je raadt het al dat ik zeer weinig cds luister (liever mp3 makkelijker etcetc)... ja mijn oren zijn idd verpest maar dat zijn ze toch al naar al die parties :)

mein tweej centuh

/edit reactie op jt
Die Missions zijn niet zo duur, 800 een setje, das juist het beste gedeelte :)

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
Op dinsdag 17 april 2001 22:58 schreef spok9 het volgende:
Oh ja, wat me nog opviel, alle PRO-creative mensen hebben erover dat ze HARD kunnen... heel fijn hoor, maar wat gebeurt er met de zuiverheid van het geluid? (8>

* ik vind dat hard ook niet alles is...
Precies, dan krijg je ENORME distortion, wat lijdt tot meer dan 20% harmonische vervorming, blaim mij niet op de getallen maar zo klinkt het. Alle -paar watt continu drivertjes met superklein membraan- in die set kunnen gewoon geen hoog volume met lage THD weergeven. Altijd die gatverdamme goedkope filtertje wisselfilters van Creative, filteren niets weg, 60Hz tonen proberen de sattelites dan ook schaamteloos weer te geven. Daar zijn ze niet op gemaakt, en krijg je al snel distortion, ik kan er niet tegen dat veel mensen (hier in de buurt) met Creative sets zeggen, hij kan hard hoor! En dan zetten ze het volume over de helft, en dan krijg je dus een subwoofer die constant scheten laat en sattelites die een vol frequentiespectrum uitbraken, ik vind dat dus afschuwelijk.

• spok9

spok9

Groen...

Je haalt me de woorden uit m''n mond Yokozuna...

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

lol... begrijp je het Thijs of moeten we het uitleggen? >:)>:)>:)

• spok9

spok9

Groen...

Op woensdag 18 april 2001 15:36 schreef bluppy2 het volgende:
lol... begrijp je het Thijs of moeten we het uitleggen? >:)>:)>:)
Grrr....

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 23:06 schreef ALH het volgende:
Prachtig dat mensen hier die pc-speakers al durven te vergelijken met goede audio sets! :D

"Ja, mijn FPSxxxx heeft echt een vette bass"

Precies!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik heb ook de ddt2500 en ben er zwaar tevreden mee... ben er wel achtergekomen dat het heel belangrijk is hoe je de subwoofer plaatst... had eerst ook een hol geluid en bijna geen bas.. dat is nu heel wat beter!! ( er valt nu van alles van de muren af en de deuren trillen nogal ) verders zijn idd de middentonen een beetje ver te zoeken

https://wren.co/join/Devian

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, ik heb zelf ook een DTT2500 setje, het is het meest degelijke setje van Creative, maar inderdaad beetje gammel. Maar veel beter dan die FPS setjes...

Verder vind ik niet dat je die setjes met HiFi setjes moet vergelijken. Ik heb dit setje alleen voor spellen en films, niet voor muziek, dan kan ik mijn stereo niet aan doen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind van wel....woon je in/vlakbij Puremrend ? Ken je een keertje mij comp setje luisteren als je wilt.

Ecodan warmtepomp

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 18 april 2001 21:07 schreef skinhead het volgende:
Ik heb ook de ddt2500 en ben er zwaar tevreden mee... ben er wel achtergekomen dat het heel belangrijk is hoe je de subwoofer plaatst... had eerst ook een hol geluid en bijna geen bas.. dat is nu heel wat beter!! ( er valt nu van alles van de muren af en de deuren trillen nogal ) verders zijn idd de middentonen een beetje ver te zoeken
Psies, ik heb ook een DTT2500 ben daar ook veel erg dik te vreden mee, je kan hier allemaal mooie dingen zeggen over A-merk spul. Maar ik vind de kwaliteit zeer goed. En dat kan je met negatieve argumenten aankomen zetten, maar de kwaliteit is prima als setje bij de PC (mijn mening) ik hoef geen installatie waarmee ik de hele huiskamer of straat van geluid voorzie, en een Subwoofer waarmee ik de ramen uit de kozijnen mee blaas.

die DTT2500 kan het mij doen qua kwaliteit en als ik echt uit mij dak wil gaan, dan heb ik nog wel een Sony Midi HIFI staan, of een Dolby Surround set met Sherwood Receiver. de DTT setjes doen het gewoon wel leuk bij de PC ..en daarmee BASTA! :)

/dev/null

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die setjes heten niet voor niets Desktop Theater i.p.v. Home Theater. :Y)
Maar weet iemand nog een antwoord op mijn eerdere vraag:
Op dinsdag 17 april 2001 23:07 schreef Chrasher het volgende:
Nog even een vraagje over die andere setjes (behalve van Creative) waar jullie het over hebben: Wat kunnen die wel/niet met allerlei analoge/digitale signalen, en hoe zit het met de aansluitingen hiervoor? (een linkje is ook handig) :)

Ik heb hier mijn SBLive 1024 (digital-DIN)+ VideoRecorder/TV (analoog-IN)+ PS2/DVD-speler (SPDIF-IN) allemaal op de DTT2500 aangesloten. Kan dit ook met 1 van die andere setjes?

Verschillende aan te bieden signalen:
- Analoog Stereo
- Analoog Fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D SbLive(front+rear) of digital-out.
- Analoog Dolby Pro-Logic
- Digitaal Stereo
- Digitaal Dolby Pro Logic
- Digitaal Dolby Surround 5.1

En dan ben ik erg benieuwd naar de fourpoint Surround (Direct3D - EAX - A3D (front+rear)) aansluitmogelijkheden direct van de geluidskaart als 2 aparte stereosignalen naar de versterker. (Ook wel "quad-mode" genoemd)
Hehe.., weer eens wat anders, jezelf quoten. :P

• Yokozuna
Op woensdag 18 april 2001 21:07 schreef skinhead het volgende:
Gewoon in de hoek zetten en zelf ook in een willekeurige hoek gaan zitten, zolang het niet in de buurt van de Sub is. Ja de 30Hz tonen dringen zo beter door (haalt een Creative 100% papier membraan van 5" dat wel?) maar vertel mij niet dat dat NIET onvervormd klinkt. Hier berijk is de beste bass (kamer is 3x4) als de breedte 3 meter is, ik zit TEGEN de muur aan (8er me dus 3meter) en net niet tegen de muur aan 2x woofertjes (gewone goedkope 4" Panasonic tot 38Hz miniset woofertjes) op de grond (nee geen oorhoogte). Ze staat links en rechts bijna tegen de muur aan. En van de muur 8er me staat ze 50CM af. Meer bass heb ik in geen enkele opstelling bereikt. Dit wordt ook mijn standaard opstelling voor volgende keer, zeker gezien de ruimtelijkheid van het stereo signaal die deze opstelling met zich meebrengt. Wel moet ik dan toch echt aan de bass knop gaan draaien, teveel bass wordt op lange termijn alleen maar storen, dan maar de bass lager zetten liever een goed frequentiebereik dan meer bass.

Dus liever een Labtec subwoofer in normale stand dan een Creative in getweakte stand.

• Marv
Op dinsdag 17 april 2001 22:56 schreef JT het volgende:
Marv : ZE ZIJN KUTKLOTE, BAGGER, GEEN BAS !!!!
Geen bas? Volgens mij luister jij express naar muziek zonder bas als je een creative setje test :+

Die bas is toch niet zo slecht mensen... of wel?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marv
Op woensdag 18 april 2001 22:41 schreef JT het volgende:
Ik vind van wel....woon je in/vlakbij Puremrend ? Ken je een keertje mij comp setje luisteren als je wilt.
Purmerend.... denk het niet.. ik woon in midden-limboland :+

• JT

JT

VETAK y0

Jullie hebben daar toch een vliegveld ?

Ecodan warmtepomp

• Marv
Op woensdag 18 april 2001 22:48 schreef JT het volgende:
Jullie hebben daar toch een vliegveld ?
ehm.. jah... en nu wil jij zeker dat ik het vliegtuig neem en dan bij jou naar je super boxen kom luisteren?... mafkees :+

Verwijderd

Volgens mij kun je voor zo''n 400 piek beter de Midiland S7100 set kopen. Vreselijk zware voeding en goede speaker set.
WWW.midiland.com

:p

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Op maandag 16 april 2001 16:27 schreef Jag het volgende:
Bij deze :)
flipneus@garegozers.net

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• JT

JT

VETAK y0

Of yamaha.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 2 Laatste