Toon posts:

[BC3] Thuisbioscoopje voor <f4000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben mijn ouders aan het overtuigen dat ze een dvd+breedbeeld+enz... moeten kopen en dat het heel tof is enzovoorts (bijna gelukt).
maar nou vraag ik me af wat je nou allemaal kan kopen voor minder dan 4000.
in ieder geval een platte breedbeeld tv van minstens 70 cm. een dvd speler, en een dolby surround set.
ik zat te denken aan een Sony breedbeeld met platte beeldbuis van 72cm, die kost iets van 1800,- ofzo. is dat wat? Ik wil in ieder geval goed geluid, maar ik heb eigenlijk niet echt een idee voor hoeveel je een goeie geluidsset + dvdspeler kan kopen.
naar mijn idee moeten die 5 surroundboxjes minstens 50watt/stuk zijn en een subwoofer ook zoiets (of zit ik er helemaal naast). en dan nog een dvdspeler, rond de 700,-.
kunnen jullie mij voor mij een ''thuisbioscoop'' samenstellen van max. 4000,- die een goed beeld, en zeker goed geluid geeft. alvast bedankt!

deze 70cm philips 100hz voor 1999,-. deze vind ik wel mooi, maar is het wel wat?
Afbeeldingslocatie: http://www.expert.nl/Images/Product/116054036.jpg

voor 1800,-, is dit wat?
sony dvd speler, 5*30 wat speakers + 40 watt subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://www.expert.nl/Images/Product/165066252.gif btw, hier zitten wel 5 speakers bij

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor alleen al goed geluid is 4000,= al krap... Ik zat bij het lezen van dit topic daar me hoofd al over te breken... Nu moet het dus voor 2200 (4000-TV)! Dat wordt flink lastig...
Dan kom je uit bij zo''n alles in een setje van sony/JVC. Of je dat als goed geluid beoordeeld.. moet je zelf maar weten.

/edit: Hehe, die bedoelde ik. Voor het geld is het wel geinig. Het is geen Hi-fi, maar het doet het wel... Ga het maar eens beluisteren met je ouders, en neem dan ook muziek mee...

Die TV lijkt me prima (net als bijna alle TV''s; smaakafhankelijk).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

red je niet..

tv = 2000
dvd = 1000
receiver = 750

en voor 250 heb je geen fatsoenlijke speakerz

Verwijderd

Topicstarter
dus voor 2000,- heb je dus geen goed geluid + dvd, maar kan je voor 3000 dan wel wat leuks kopen? het hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar het hoeft ook weer niet echt ''low budget'' te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel vermogen hebben die boxjes eigenlijk nodig om een ''goed'' geluid te geven in een woonkamer? en moet je perse een aparte reciever of versterker ofzoiets hebben om radio/cd te luisteren en kan je er dan je pc op aan sluiten om bv lp''s naar cd te branden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Tis vooral wat je zelf wilt en verwacht van een set. Zal zeggen ga eens opzoek naar een winkel waar je het setje. Of iets wat in de buurt komt zelf kan beluisteren.
Wel vind ik dat losse onderdelen beter klinken dan setjes. Maar dit kan soms behoorlijk hoog oplopen in prijs.
Ga gewoon ff luisteren en oordeel zelf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Watt''s zeggen _erg_ weinig. Maar je kan met elk setje wel een huiskamer redelijk vullen met geluid.
Op zondag 08 april 2001 17:13 schreef Da_man het volgende:
dus voor 2000,- heb je dus geen goed geluid + dvd, maar kan je voor 3000 dan wel wat leuks kopen? het hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar het hoeft ook weer niet echt ''low budget'' te zijn.
Tja, dat moet je zelf bepalen. Ga dat ding eens beluisteren ofzo.

Iets goeds heb je voor:

4x300 piek + 450 (4x chario syntar100+syntar dialogue)
900 piek (DD receiver van onkyo)
600 piek (Pioneer dvd525 oid)

da''s dus 3150 gulden. Dan heb je geen subwoofer, maar wel erg veel beter geluid dan uit zo''n sony setje...

Met nog een rijtje plaatjes, voor de liefhebber:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/chariosyntar100.jpg
Die dus vier keer
Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/chariosyntardial.jpg
En dit dus als center
Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hometh/txds484s.jpg
de receiver. 75 watt/kanaal @8ohm voor de freaks
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/dv525.jpg
en de DVD speler. :7

En dan alles gewoon in het zwart, anders wordt het zo''n rommeltje. Die speakers zijn bij de betere audiozaak verkrijgbaar

BTW, wat heeft onky een enorme kutsite zeg... je zou er bijna epileptisch van worden!

/edit: Die chario heb ik al Center zelf ook (''t is me derde na een canton av700 en een B&W CC6) en die normale koop ik zodra ik weer ''s 450 gulden over heb (verpats me rock-solids voor 150).

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Voor ongeveer fl 4000,- heb je makkelijk een leuk setje.

Ikzelf heb:

-Philips 72cm breedbeeld tv (Ultra-flat) fl 1999,-
-Philips regiovrije DVD-speler fl 777,-
-Sony Dolby 5.1 Stereoset fl 1299,-

Totaal: fl 4075,-

Kom je net iets boven je budget (doe je ipv die philips tv een sony van fl 1899,- en hoppa!!)

Je moet gewoon de aanbiedingen aflopen (vooral Mediamarkt heeft vaak leuke aanbiedingen!). Je hebt dan misschien niet het beste van het beste, maar dit is echt wel een lekker setje voor thuis hoor :) (zoals in de bioscoop krijg je het toch nooit!)

Throw me a freakin' bone here

Verwijderd

Koop een Philips 28pw9616, 100hz, flat screen, met 2 draadloze dolby digital speakers .. hebbie surround sound (digitaal 40 watt)
en je koopt een samsung 811 DVD player .. regiovrij.. leest mp3 enz .. hele ratteplan .. ben je 3500 piek kwijt .. ken jij lekker genieten .. en als je het koopt .. koop het dan bij Block .. ;-)
trouwens, die sonyset (DAV-S300) niet kopen, al veel te veel van teruggehad ter reparatie ..
grtz
en suc6

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Prima suggestie van JvS!
Nu nog een goeie tv erbij, ik zou een Panasonic flatscreen (Tau) nemen, die zijn erg goedkoop en hebben zelfs mooier beeld dan die philips (en ook beter dan de sony wega, maar dat is niet zo moeilijk).

Als ik er nog een sugestie bij mag doen:

De AudioPro B1.35 subwoofer.
Te koop voor maar 700,- piek bij radio roelandschap
Is toch eigenlijk wel noodzakelijk als je geen full range fronts hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiopro.com/products/produktbilder/image_b135.gif

Succes en laat ff weten wat het is geworden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Hm, nou vergat ik even dat je er ook nog een dvd-speler bij wilt hebben...blijft er nog 3000 over voor je tv, dat is erg krap aan vrees ik...

Verwijderd

Voor 4.000 piek moet je ergens op bezuinigen. Wat vind je belangrijker, beeld of geluid?

Misschien een breedbeeld met 2 rearspeakers er al bij een idee?? Ik weet alleen niet of die ook onder de 4.000 te krijgen is, ik schaal ''em zo rond de 5.500.

Wil je een beetje een mix, moet je later alles vervangen als je wat meer kwaliteit wilt. Als je nu toch iets aarigs wilt hebben, zit je toch op zo''n 2000 voor de tv en 2000 voor het audio-gedeelte.

Ik zou eerlijk gezegd in jouw geval een redelijke tv kopen met 2 rearspeakers die je op je tv aan kunt sluiten. Dat scheelt 1.500 voor de amp en nog eens 2.000 voor een set goei frontspeakers, die kan je er dan later eventueel nog bijkopen, als je weer eens wat geld over hebt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 09 april 2001 00:38 schreef ShittyOldMan het volgende:
(en ook beter dan de sony wega, maar dat is niet zo moeilijk).
Ah, een uitspraak naar m''n hart! Slecht onderbouwd, maar toch lekker.:7
Is toch eigenlijk wel noodzakelijk als je geen full range fronts hebt:
[afbeelding]
Nou is zo''n chariotje best wel full range hoor!! ok, sublaag kan je vergeten, maar een subwoofer is absoluut niet nodig.
Voordeel: Je kan ''m altijd later nog toevoegen, want het is wel lekker met films!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Mijn setje is denk ik ook 4k :)

- Een beamer van Sharp xde hands, niet enorm scherp (zeker niet zelfs) maar niet minder cool :)
- Een Philips FR 951 amp (die was 800 ofzo maar normaal 1600, alleen de serie ging er uit dus was t uitverkoop prijs. Ik ben echter niet 100% tevreden over de sound van dat ding maar goed)
- 2 Quadral Tuarins. 850.-/stuk ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://damates.mine.nu/QuadralTaurin.jpg
- 2 B&W Speakers maar die zijn op een 2e amp aangesloten en ik heb meestal geen surround aanstaan maar gewoon 2 losse amps die t een beetje verdelen.
- Nog een oude Philips amp die bij die B&W''s van mn moeder zaten.

Die B&W''s waren gratis omdat mn moeder B&O heeft gekocht maar geef mij die B&W''s dan maar :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Op zondag 08 april 2001 16:51 schreef CB het volgende:
red je niet..

tv = 2000
dvd = 1000
receiver = 750

en voor 250 heb je geen fatsoenlijke speakerz
Voor 750 een receiver :?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ga es bij mediamrkt kijken

zoek dan een yamaha 5.1 reciver
en meteen een bijpassende dvd-speler en daar hebben ze ook een breedbeeld 100hz`je voor 1100-

en dan doe je maar een rel Q50
met 5x TANNOYm1 of MX1

en dan heb je net iets meer dan 4000- uitgegevn

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op maandag 09 april 2001 19:02 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Voor 750 een receiver :?
Jah, bijv. Sony heeft voor 699 of 799 Dolby Digital receivers jah, is dan maar 5x 60 watt, maarja wel leuk :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Pagina: 1