Toon posts:

[BC3] Bose wat vindt men hiervan, help me...

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van mij wil graag een heel nieuw audio setje kopen icm Bose boxen.
De reden dat ze graag Bose wil is eigenlijk alleen maar dat ze mooi klein zijn en in verhouding nog een redelijk geluid hebben.

Moet zegen dat ik zelf tegen Bose ben, vind gewoon dat boxen een klankkast moeten hebben met verschillende hoge en lage tonen etc etc.
Wat voor argument ik ook geef ze blijkt bij haar standpunt te blijven.

Nou wil ik graag het volgende van jullie weten " wat vinden jullie nou van Bose boxjes " laat nu lekker eens al jullie gal/lof over deze boxjes heen komen.

Bij voorbaat dank en ik lees het wel....

Verwijderd

"De reden dat ze graag Bose wil is eigenlijk alleen maar dat ze mooi klein zijn en in verhouding nog een redelijk geluid hebben."

dat is toch genoeg...ik zou me er niet verder
druk over maken, haar keuze lijkt me al gemaakt. Ik heb zelf 4 mooie pilaartjes in men kamer...vet geluid, ziet er mooi uit naar mijn mening...ieder zo zen smaak.

Verwijderd

zelf heb ik die boxen ook (de accoustmas 5) en ze klinken gewoon gruwelijk goed in m''n slaapkamer.Staat mooi aangesloten op m''n pc en geeft mooi geluid ook

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor dat geld wat ze extra uitgeeft aan boxen ( met Bose ) kan ze beter meer uitgeven aan een nieuwe KTV, maar idd tis haar geld en haar keuze.

Maar ze vroeg me naar mijn mening en dan kan ze die krijgen ook... ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55

Jag

Nee joh, die goedkope DD setjes zijn bijna net zo erg als de Bose speakers. Voor minder dan 4000,- of iets in die buurt moet je niet over surround systemen denken. Zelfs niet als je veel films kijkt.

Jag

• Jag

Jag

Maar dat zijn geen eerlijke oordelen (van Playa). Want iedereen vind zijn eigen spullen goed klinken. Als je dat zou volgen, dan zouden er geen slechte speakers gemaakt worden.

Ik zou met haar naar een audiozaak gaan waar je kan switchen, en dan kijken of ze ze dan nog steeds wilt. Als ze ze toch goed vind klinken, dan moet je je, hoe moeilijk ook, er toch maar bij neerleggen.

Wat ik zelf van Bose vind? Ik vind het echt helemaal niks, misschien wel het slechtste audio merk dat ik ken. Mijn ervaring is steeds weer dezelfde: erg slecht klinkende speakers voor vette woekerbedragen. Bose heeft gewoon de ziekelijke neiging om speakers klein te maken, en dat is om twee redenen vervelend: a) ze klinken daardoor niet goed, maar ook niet onbelangrijk b) grote speakers zijn gewoon mooi. Kijk als je dat niet snapt, dan doe je toch iets goed fout :).

Jag

• Lordy79
  • Laatst online: 20:25

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Op woensdag 28 maart 2001 01:58 schreef Roedi het volgende:
Maar voor dat geld wat ze extra uitgeeft aan boxen ( met Bose ) kan ze beter meer uitgeven aan een nieuwe KTV, maar idd tis haar geld en haar keuze.

Maar ze vroeg me naar mijn mening en dan kan ze die krijgen ook... ;)
Precies... en als zij kleine speakertjes wil en daarvoor betere (geluids)kwaliteit wil inleveren, moet ze dat zelf weten. Je hebt gedaan wat je kon :'(

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Ben idd met haar bij Media Markt geweest en ze vond de Bose gewoon heel goed klinken terwijl ik ernaast stond te janken ;)

Als ze dat graag wil dan moet ze dat maar doen, ze kan het geld ervoor missen dus das het probleem nie.

Zie haar zaterdag weer en hoop gewoon dat ze voor ''normale'' speakers zal gaan.

Stond daar trouwens een heel mooi compleeet setje van HK ( 5*100/120?, DTS, DVD etc etc.) icm JBL 5.1 speakersysteem voor DM 3300, kijk voor zoiets zou ik gewoon gaan en hoop dat ze nog inzicht krijgt..

Maar ja All the money belong to her.. Baal ik van ;)

Verwijderd

btw jag, die 901 en 802 gaan nog wel...

Verwijderd

hoe groter, lomper de kast hoe beter het geluid. Kleine zien er (voor vrouwen?) leuk uit, maar ik persoonlijk vind een paar lompe zuilen in mijn kamer bijzonder mooi...

Maar inderdaad, als je vriendin ze mooi vind, laat haar, het blijft persoonlijk. Ze zal ook niet altijd muziek draaien die jij leuk vind. Dus je hebt je maar aan te passen vrees ik, doet zij ook als ze bij jou is.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 02:15 schreef Jag het volgende:
Voor minder dan 4000,- of iets in die buurt moet je niet over surround systemen denken. Zelfs niet als je veel films kijkt.
Voor een beetje redelijk surroundset ben je al 4.000 piek kwijt voor de receiver/decoder en de frontspeakers. Komt er nog 400 bij voor een centerspeaker en nog eens 1000 voor 2 rearspeakers. Bij zo''n set kan je dat de subwoofer van 1000 piek weglaten. Totaal: zo''n 5.500 gulden... en dan zit je met heel redelijk spul, absoluut niet het beste.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op woensdag 28 maart 2001 02:15 schreef Jag het volgende:
Nee joh, die goedkope DD setjes zijn bijna net zo erg als de Bose speakers. Voor minder dan 4000,- of iets in die buurt moet je niet over surround systemen denken. Zelfs niet als je veel films kijkt.

Jag
hier ben ik het toch echt niet mee eens. mijn ouders hebben een tv met ingebouwde surroundzooi, je sluit er twee externe boxjes op aan, die natuurlijk op zich om te huilen zo slecht zijn. maar toch voegt het echt wel wat toe aan de filmbeleving die je hebt. zeker als je dvd kijkt.
op mijn eigen surround set (die nu ook niet als surround word gebruikt, ivm plaatsing van boxen etc) zijn films gewoon leuker als je die extra beleving hebt van geluid achter.

je vorige post over bose was ook vaag: jij vind grote speakers misschien wel mooi (ik ook), maar er zijn genoeg mensen die hun boxen het liefst niet willen zien. ik heb genoeg mensen geadviseerd, waarbij de man zo groot mogelijke speakers bleek willen te hebben, maar dat mocht dan niet van zijn vrouw, die wou niet van die grote zwarte kasten in haar inrichting.
natuurlijk lever je geluidskwaliteit in voor die kleine afmetingen. maar dat wil niet zeggen dat je er niks voor terug krijgt.

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

hangt er vanaf wat het frequetieberijk is enzo heh anders hebben we er neits aan :)

Spelfouten voorbehouden.

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Voor hetzelfde geld koop je beter andere boxen; bv Mission ,zijn heel goed en ook niet TE grootAndere goede merken Castle,B&W,Kef reference .
Gewoon gaan luisteren naar de winkel en een cd laten opleggen die je goed kent.

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 02:00 schreef Jag het volgende:
Bose heeft gewoon de ziekelijke neiging om speakers klein te maken, en dat is om twee redenen vervelend: a) ze klinken daardoor niet goed, maar ook niet onbelangrijk b) grote speakers zijn gewoon mooi. Kijk als je dat niet snapt, dan doe je toch iets goed fout :).

Jag
ad. b.: JIJ VINDT dat grote speakers mooi zijn. Als JIJ DAT niet snapt, dan doe je toch iets goed fout.

Probeer toch eens wat minder je mening als zgn. feiten te brengen... ik vind persoonlijk kleine speakies veel mooier dan die enorme wolkenkrabbers in mijn kamer die ruimte vreten en waar je je overige inrichting op moet aanpassen...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Bose is echt de grootste overhypete troep die ik ooit heb gehoord :r Laat je niet misleiden door alle mooie verhaaltje en onzintheorietjes van de fabrikant. Troep.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• raptile

raptile

het hangd er maar net vanaf van wat voor muziek je houd.

het zijn namelijk meer speakertjes voor clazieke muziek met veel hogetonen.

mijn vader heeft het setje ook en is daar heeeeel blij mee.

Ik heb alleen die woofer in mijn kamer staan voor een extra bas want die bas speaker is OK

let wel: een grotere klankkast heeft een voller geluidsniveau.

hou je van veel hogetonen en minder van middetonen dan is het een prima setje.

Ik vind dat het een persoonlijke mening is want klank is IEDEER VOOR ZICH.

wel kan je voor die prijs hele mooie en goede canton of jbl speakers kopen want ik persoonlijk beter vind klinken.

succes met jullie beslissing.

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Bose werkt prima en is erg slijt vast.
Bij mij op het werk gebruiken we de 402 en de 802 en daar zit best wel een prima geluid in en het kan nog hard ook als het moet >:)

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Als het om surround te doen is, kijk ook eens naar Energy (Take 5 Systeem). Canadees merk, misschien nog niet zo bekend, maar er zijn hele goede reviews over te vinden op Internet. (heb helaas geen URL bij de hand hier)
Ik heb zelf zo''n setje staan....klinkt in mijn oren geweldig.

PS. Neem wel de 12" woofer en niet de standaard 10" veel warmer geluid en niet zo "punchy"

• raptile

raptile

Op woensdag 28 maart 2001 11:27 schreef cyberax99 het volgende:
Bose werkt prima en is erg slijt vast.
Bij mij op het werk gebruiken we de 402 en de 802 en daar zit best wel een prima geluid in en het kan nog hard ook als het moet >:)
\

Ik zelf heb de grote center en rear speakers en idd die zijn wel goed :)

maar wat ik net al zei : het is een persoonlijke mening of je die kleine speakers mooi vind klinken of niet.

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 11:36 schreef raptile het volgende:

[..]

\

Ik zelf heb de grote center en rear speakers en idd die zijn wel goed :)

maar wat ik net al zei : het is een persoonlijke mening of je die kleine speakers mooi vind klinken of niet.
Precies... maar gezien het geslacht van het slachtoffer denk ik dat de maat belangrijker wordt gevonden dat het geluid... :)

• raptile

raptile

Op woensdag 28 maart 2001 11:39 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Precies... maar gezien het geslacht van het slachtoffer denk ik dat de maat belangrijker wordt gevonden dat het geluid... :)
hebben wij het hier nog over speakers of over een ander soort van brulpijp?

want wat dat betrefd vind ik de maten ook wel belangrijker dan het geluid :)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 11:42 schreef raptile het volgende:

[..]

hebben wij het hier nog over speakers of over een ander soort van brulpijp?

want wat dat betrefd vind ik de maten ook wel belangrijker dan het geluid :)
:)

Nou, ik bedoel dat ik denk dat vrouwen gewoon in het algemeen meer voor het design gaan dan in dit geval voor het geluid... hoe kleiner --> onzichtbaar --> mooi --> DUS mooi geluid.

beetje |:( maar ja, zijn er vrouwen hier om dit te bestrijden ? >:)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 11:59
Wat maakt jou dat nou uit. Volgens mij wil je zélf een nieuwe KTV, maar dan door je girl gekocht! :)

Waarschijnlijk hoort ze het verschil tussen de boses en andere (min of meer kleine) kastspeakers niet, dames letter daar gewoon wat minder op ("hé, hoor ik daar nu toch een 19.3Khz" zul je haar waarscijnlijk niet horen zeggen)

Dadelijk koopt ze nog andere speakers omdat jij zo "zeurt" en dan is ze d''r later niet blij mee omdat ze eigenlijk die "lieve kleine witte boxjes" wilde hebben.

''s kijken wie d''r dan de L*L is!! >:)

Kun je weer een nieuwe thread opstarten: "wie weet hoe ik een vriendin weer tevreden maak nadat ik haar iets aangesmeerd heb dat ze liever niet had?"

• raptile

raptile

Op woensdag 28 maart 2001 11:51 schreef stefijn het volgende:
Waarschijnlijk hoort ze het verschil tussen de boses en andere (min of meer kleine) kastspeakers niet, dames letter daar gewoon wat minder op ("hé, hoor ik daar nu toch een 19.3Khz" zul je haar waarscijnlijk niet horen zeggen)
mee eens :)

zelfs met oordopjes van 50 en 170 gulden horen ze geen verschil :)

hoewel ik wel moet zeggen dat ik 19,3Khz ook niet met het oor kan bepalen hoor dus dat zal je mij ook niet horen zeggen :D

Spelfouten voorbehouden.

• Stefke
Ok, een nuanceaanpassing dan: "huh, kielowerwts, was da?! Doe mij maar die witte maar!"

''t lijkt me voor je meissie veel belangrijker dat ze d''r eigen keus kan maken :)

En als je d''r nou voor zorgt dat je zélf een vette home-cinema installatie hebt! Met speakers met 80cm woofers!!

Mag je misschien toch nog af en toe van bil ;)

Vind dit zelf zéér wijs (8> eigenlijk

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik sluit me helemaal bij de 1e post van Jag aan: Ga eens naar een hifi-zaak en hoor een paar setjes na elkaar. Eigen CDtjes meenemen en genieten.

Geen Bose voor mij... :r

• JvS
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oke, grote boxen klinken dus helemaal niet per definitie beter dan kleine, zie bijvoorbeeld dit topic over 6-weg zooi.

Verder slaat de reactie van raptile helemaal nergens op:
het zijn namelijk meer speakertjes voor clazieke muziek met veel hogetonen.
Want als die dingen iets _niet_ kunnen, is het wel hogetonen weergeven, jak!

Maar ik vind het wel een erg goed product. Het valt precies in de prijsklasse die mensen voor speakes over hebben, gemiddeld. Er zit een lekker dreunend basje in, wat veel mensen fijn vinden. En velen vinden ze acceptabel genoeg klinken. Oh, ze zijn natuurlijk ook lekker klein, en dat is ook belangrijk.

Vergeet verder niet dat winkels als Expert/Megapool/BCC geen echte speakercollectie hebben, en die Bose''s daar niet zo door de mand vallen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 maart 2001 13:55 schreef JvS het volgende:
Want als die dingen iets _niet_ kunnen, is het wel hogetonen weergeven, jak!

Maar ik vind het wel een erg goed product. Het valt precies in de prijsklasse die mensen voor speakes over hebben, gemiddeld. Er zit een lekker dreunend basje in, wat veel mensen fijn vinden. En velen vinden ze acceptabel genoeg klinken. Oh, ze zijn natuurlijk ook lekker klein, en dat is ook belangrijk.

Vergeet verder niet dat winkels als Expert/Megapool/BCC geen echte speakercollectie hebben, en die Bose''s daar niet zo door de mand vallen...
Precies de redenen waarom ik het commerciele bagger vind. Niet om aan te horen |:( Maar goed, smaken verschillen.. En gelukkig maar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jag

Jag

hier ben ik het toch echt niet mee eens. mijn ouders hebben een tv met ingebouwde surroundzooi, je sluit er twee externe boxjes op aan, die natuurlijk op zich om te huilen zo slecht zijn. maar toch voegt het echt wel wat toe aan de filmbeleving die je hebt. zeker als je dvd kijkt. op mijn eigen surround set (die nu ook niet als surround word gebruikt, ivm plaatsing van boxen etc) zijn films gewoon leuker als je die extra beleving hebt van geluid achter.
Het is ook absoluut zo dat het surround iets toevoegt, maar vergelijking is een surround systeem Vs een stereo systeem allebei van 2000,-, en dan heb ik veel liever het stereo susteem, zelfs voor films.
je vorige post over bose was ook vaag: jij vind grote speakers misschien wel mooi (ik ook), maar er zijn genoeg mensen die hun boxen het liefst niet willen zien.
Het was dan ook niet serieus bedoeld. Ik snap ook wel dat niet iedereen op deze planeet grote speakers in dezelfde mate kan waarderen als ik.
Nou, dat is het hem nou juist. Die dingen zijn hartstikke duur, en gaan juist helemaal niet hard. Tenminste, niet als je gewoon puur kijkt naar het spl dat ze kunnen geven. Die 802''s hebben namelijk maar een gevoeligheid van 92 dBspl, en dat is maar 2 dB meer dan mijn HiFi speakers, gewoon bar weinig. Ze geven alleen de sensatie van hard door dat alles verscheurende hoog. Net zoals JBL heeft gedaan en nog doet met hun bullit tweeters.
En 402''s zijn al helemaal kansloos. Dat zijn speakers die eigenlijk alleen maar te gebruiken zijn voor spraak versterking als het niet uitmaakt hoe het klinkt. En ook die zijn duur.
Het enige professionele product waar ik wel eens iets postiefs over heb gehoord, is de wavecannon.
Volgens mij zal ik Bose aanhangers nooit kunnen begrijpen. Bose speakers zijn namelijk helemaal niet goedkoop! Ze zijn zelfs bijzonder duur. En dan klinken ze ook nog eens slecht, heel slecht. En daar gaat het om, of ze goed scoren voor het geld dat ze kosten. Het enige dat wel voor Bose pleit, is dat ze klein zijn. Maar of je dan wilt tolereren dat je veel geld moet neertellen voor speakers die lelijk zijn en ook zeer beroerd klinken (en idd, dat is mijn mening):?

Jag

Verwijderd

Persoonlijk vind ik ook dat je een speaker moet kunnen zien, denk ook dat een grote klankast mooier klinkt dan zo''n melkpak.
Neem nu speakers als Cabasse, Backes&Muller, Heco of iets van Dynaudio als de rest buiten je bereik ligt:)

P.S. Cabasse heeft ook zoiets als Bose.
Een rond bolletje met een doorsnede van 27cm met alles erin. Voor het af te maken hebben ze keuze uit 3 klankkasten of zo(en groote).
Zeer mooie speakers, maar dat mag ook wel voor +/-45.000,- per stuk.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

DaOverclocker

Overclocker for life...

Heeft je vriendin de B&w''s ( 602-605) al geluisterd?
Als ze de Bose dan nog nog mooier vind, kan je het wel schudden. Ze vind die Bosse gewoon mooier, dus laat ze zich erg beinvloeden door de het uiterlijk.
dat is gewoon Spychisch, ze denkt dat ze mooier klinken/zijn, dus klinken/zijn ze voor haar idee ook mooier. |:(|:(

systeem specs

Verwijderd

Hmm, ik heb het gevoel dat een heleboel mensen hier anderen napraten. Ga zelf eens een keer luisteren. En dat je een grote kast nodig hebt om goed geluid te krijgen moet ik even nuanceren. Om een goedkope/slechte speaker (de driver dus) goed te laten klinken heb je een grote kast nodig. Om een dure/goede speaker goed te laten klinken heb je maar een kleine kast nodig. En trouwens, dit is alleen maar van toepassing bij lage tonen.

En het argument dat de Acoustimass-serie een dip hebben bij de overgang van sub naar satteliet, is alleen bij de vorige (serie II) het geval. In de nieuwe (serie III) heeft nieuwe drivers met meer middentonen.

Nog een argument: Het gaat erom wat je wil. Als je ruimtelijk geluid wil hebben, moet je vooral voor Bose gaan, want alle zuilen (behalve die van > f 5000,- p/s) stralen hun hoge tonen in een vrij smalle kegel. Je moet er dus precies voor staan, maar ja, dan moet je op de grond gaan zitten, ofzo.

Oja, het moge duidelijk zijn, ik heb de AC5-III, die ik grondig heb vergeleken met Mission''s, Quadral''s, B&W''s, JBL''s en M-S''s.

* Flippit hoopt dat er geen database-error optreed

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

kortom, CRAP, tenzij je er een rug of 4 tegenaan gooit, en dan nog!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 10:16 schreef Flippit het volgende:
Hmm, ik heb het gevoel dat een heleboel mensen hier anderen napraten. Ga zelf eens een keer luisteren. En dat je een grote kast nodig hebt om goed geluid te krijgen moet ik even nuanceren. Om een goedkope/slechte speaker (de driver dus) goed te laten klinken heb je een grote kast nodig. Om een dure/goede speaker goed te laten klinken heb je maar een kleine kast nodig. En trouwens, dit is alleen maar van toepassing bij lage tonen.

En het argument dat de Acoustimass-serie een dip hebben bij de overgang van sub naar satteliet, is alleen bij de vorige (serie II) het geval. In de nieuwe (serie III) heeft nieuwe drivers met meer middentonen.

Nog een argument: Het gaat erom wat je wil. Als je ruimtelijk geluid wil hebben, moet je vooral voor Bose gaan, want alle zuilen (behalve die van > f 5000,- p/s) stralen hun hoge tonen in een vrij smalle kegel. Je moet er dus precies voor staan, maar ja, dan moet je op de grond gaan zitten, ofzo.

Oja, het moge duidelijk zijn, ik heb de AC5-III, die ik grondig heb vergeleken met Mission''s, Quadral''s, B&W''s, JBL''s en M-S''s.

Daar ben ik het helemaal mee he mee eens

Verwijderd

Voor bij m''n PC gebruik ik ook bose acoustimas, is goed genoeg voor m''n PC. Maar voor de woonkamer heb ik toch liever mijn BW nautilus 805. daar kan geen enkele bose tegenop.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 11:45 schreef raptile het volgende:
hangt er vanaf wat het frequetieberijk is enzo heh anders hebben we er neits aan :)
Frequentiebereik is alleen van belang als je laboratium-experimenten uit gaat voeren. Eén van de basis principes is dat geluid niet bestaat uit een grafiekje op een papiertje wat je kan zien, maar uit geluidsgolven die je hoort (en voelt). Daarom vind ik het ook altijd zo''n onzin om met tweeters tot 80.000 Hz (sony pascal-bende) te werken. Handig joh, je kan je luidsprekers als hondenfluitje gebruiken.

Denk toch eens na, man.>:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 29 maart 2001 11:52 schreef Flippit het volgende:

[..]

Frequentiebereik is alleen van belang als je laboratium-experimenten uit gaat voeren.
Wat een onzin. We zijn het er over eens dat geluid niet in theoretische waarden te vatten is, maar toch is de ideale speaker nogsteeds een speaker die over een zo groot mogelijk frequentiebereik het geluid zo ongekleurd en overvormd mogelijk weer kan geven. En om zo dicht mogelijk bij dat ideaal in de buurt te komen zul je toch luidsprekers moeten hebben die om te beginnen een zo recht mogelijke frequentie curve hebben... Dus denk zelf ff na ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 29 maart 2001 03:50 schreef Jag het volgende:

[..]
Volgens mij zal ik Bose aanhangers nooit kunnen begrijpen. Bose speakers zijn namelijk helemaal niet goedkoop! Ze zijn zelfs bijzonder duur. En dan klinken ze ook nog eens slecht, heel slecht.
In deze uitspraak kan ik me dus helemaal vinden, maar dat was misschien al duidelijk ;) En van mij mogen speakers oer en oerlelijk zijn, want mij gaat het puur om het geluid.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 10:16 schreef Flippit het volgende:

Voor een gedeelte ben ik het met je eens, zie vorige reply.
Die Cabasse spakers zijn ook zonder een klankkast, kun je er los bijkopen of van die palen waar je ze op kan bevestigen. Maar je praat hier niet over een merk als mission of zo. Niks mis met mission maar je hoeft deze niet met Cabasse speakers te vergeleiken. En ik denk dat een klankkast veel doet met het geluid van de speaker, over de groote valt te twisten.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 02:10 schreef Roedi het volgende:
Ben idd met haar bij Media Markt geweest en ze vond de Bose gewoon heel goed klinken terwijl ik ernaast stond te janken ;)
Misschien zat ze toen in ''r periode :)

Bose (melkpakken) halen het echt nooit bij goede monitoren, al helemaal niet bij goede zuilen die je voor dat geld zeker hebt ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Precies de redenen waarom ik het commerciele bagger vind. Niet om aan te horen Maar goed, smaken verschillen.. En gelukkig maar.
wow wow, ik vind ze niet mooi klinken hoor :). Ik vind zelfs de 600 lijn van B&W in principe niet echt mooi (heb ik zelf eentje van), maar ik vind het (commercieel gezien) een goed product. Verkoopt lekker makkelijk, je moet gewoon niet al teveel gaan sputteren. Je laat (als verkoper) de mensen het verschil horen, sommigen beamen dat en anderen willen dat niet. 2/3 van die lui neemt dan toch bose. de overige 1/3 is zwaar teleurgesteld en gaat over op de normale speakers.

Je moest trouwens eens weten hoeveel meer vrouwen dan mannen "overstag" gaan. Komt misschien omdat mannen niet toe durven dat ze met een kutspeaker in hun hoofd zaten... Maar dat terzijde :).

Het zijn pis-speakers (hoewel inderdaad die ac5-III al veel minder dan de -II), maar het is wel een goed product!

/edit ei''s en ij blijven moeileik :o

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Wat een onzin. 5.500 voor een matig setje. Snob.

Persoonlijk vind ik die melkpakjes een prima compromis. Ze moet gewoon eens gaan luisteren wat er voor dat geld te koop is. Het is haar smaak, haar huis, haar gehoor en haar geld. En misschien heeft ze van die bose-boxjes wel langer plezier dan van haar vriend.

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 13:46 schreef SEPP het volgende:
Wat een onzin. 5.500 voor een matig setje. Snob.

Persoonlijk vind ik die melkpakjes een prima compromis. Ze moet gewoon eens gaan luisteren wat er voor dat geld te koop is. Het is haar smaak, haar huis, haar gehoor en haar geld. En misschien heeft ze van die bose-boxjes wel langer plezier dan van haar vriend.
Woehaha !! En daar ben IK het nou mee eens !

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Is het een vriendin of je vriendin, dat maakt een verschil.
Is het een vriendin, laat aan haar de keus. Wat maakt jou het uit of ze die troep koopt. Het is het formaat dat telt, daarna hoe ze klinken (er stond dat ze dat goed vond).
Is het je vriendin, dan ligt de zaak anders.
Ga je samenwonen, praat haar de set uit het hoofd en zorg dat je zelf een goede installatie hebt. Het is dan een vaststaand feit dat je grote boxen hebt en dan heeft ze er minder moeite mee.
Ga je niet samenwonen, leer er dan maar mee leven, het wordt een oeverloze discussie die je niet gaat winnen :'(

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 maart 2001 14:05 schreef Muttley het volgende:
Is het een vriendin of je vriendin, dat maakt een verschil.
Is het een vriendin, laat aan haar de keus. Wat maakt jou het uit of ze die troep koopt. Het is het formaat dat telt, daarna hoe ze klinken (er stond dat ze dat goed vond).
Is het je vriendin, dan ligt de zaak anders.
Ga je samenwonen, praat haar de set uit het hoofd en zorg dat je zelf een goede installatie hebt. Het is dan een vaststaand feit dat je grote boxen hebt en dan heeft ze er minder moeite mee.
Ga je niet samenwonen, leer er dan maar mee leven, het wordt een oeverloze discussie die je niet gaat winnen :'(
Tis een vriendin van me( maar wel waar ik heel vaak kom ) en moet zeggen dat ik me er ook niet zo druk over maak maar vindt het zo''n zonde om Bose te kopen voordat geld..

• TheGhostInc
  • Niet online
Als je nu slim bent gooi je jouw idee van box-en even in de prullebak. En je gaat net doen of je achterlijk bent, JIJ weet wat je goed vind klinken, dan ga je naar een goede geluidszaak (liefst in je eentje deze keer), gaat er zitten, misschien wel even een afspraak maken, en je vraagt aan de verkoper zoveel mogelijk box-en te laten horen van het formaat bose, of iets groter of kleiner.
Kijk ik weet best dat als ik 10K neer leg dat ik dan een best lekker setje heb, iets meer en we gaan een setje Aston Martin halen, maar dat is niet wat ze wil, zoek dan het beste geluid wat je kunt vinden voor haar eisen.

* TheGhostInc denkt dat je niet moet vergeten dat (ik ook hoor) geluid niet altijd op nr.1 staat, vaak staan daarboven nog prijs en formaat.

• Jag

Jag

Het zijn pis-speakers (hoewel inderdaad die ac5-III al veel minder dan de -II), maar het is wel een goed product!
Waar slaat dat nou weer op:? Hoe definieer jij een goed product dan? Bose is misschien comercieel een goed product, maar dat was niet de discussie. Het gaat om of de speaker goed klinkt, hoe duur die is, en evt nog dingen zoals grootte en uiterlijk.
Eén van de basis principes is dat geluid niet bestaat uit een grafiekje op een papiertje wat je kan zien, maar uit geluidsgolven die je hoort (en voelt).
Ja, klinkt heel diepzinnig. Maar dit gaat nergens over. Dat grafiekje is de representatie van de meting. Het is een soort vertaling van het geluid, alleen dan sterk versimpeld. Specs slaan wel degelijk ergens op, en hoe meer je meet hoe beter. Het probleem ligt vooral bij ons, wij kunnen zulke gegevens moeilijk interpreteren. Maar bijvoorbeeld een freq response plot zegt echt veel over hoe een speaker klinkt. En geluid valt in principe perfect te beschrijven.

Jag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar slaat dat nou weer op Hoe definieer jij een goed product dan? Bose is misschien comercieel een goed product, maar dat was niet de discussie. Het gaat om of de speaker goed klinkt, hoe duur die is, en evt nog dingen zoals grootte en uiterlijk.
Nee hoor. De discussie ging oorspronkelijk over of dat meissie die speakers moest kopen. Nou, in dit geval: met volle mond (;)), Ja! Het is (voor haar o.a.) een goed product. En ik bedoelde inderdaad dat het commercieel een goed product is, omdat er meer van dat soort mensen rondlopen, dan mensen die de moeite en de tijd nemen om eens even rustig te gaan luisteren.

Die discussie of ze goed waren was slechts een van de discussies.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 17:53
Bose speakers geven een matig geluid, zijn duur, maar worden goed verkocht met name op de zakelijke markt. En om die reden vind ik het een topmerk. Marketingtechnisch gezien dus, qua geluid is het minder.

Maar even to the point, Bose speakers voor de thuismarkt is weer een hele andere wereld. De Acoustimass reeks is populair omdat het klein is. Mensen kopen Bose omdat het Bose is. Zo simpel is het. Het is te vergelijken met bijvoorbeeld Compaq. Het spul is duur, kwalitatief kan het absoluut veel beter en ook nog eens veel goedkoper. En toch worden die dingen goed verkocht. Waarom? Omdat je er makkelijk aan kunt komen en een gladde verkoperspraat wil ook nog wel eens meewerken. Service en ondersteuning is goed. En in de winkels waar je Bose of Compaq kunt halen is niks beters te krijgen. Verder is de WAF natuurlijk van belang en Bose is daarin erg vrouwvriendelijk. Doet me denken aan de iMac, de nr1 vrouwencomputer.

Voor de zakelijke markt is het net zo. Ik ben het met Jag eens dat de Bose speakers duur zijn en voor dat zelfde geld kun je veel beter krijgen. Maar laten we eens kijken naar een bedrijf als bijvoorbeeld de Efteling. Deze mensen doen veel liever zaken met merken als Bose of JBL dan met onbekendere merken. Daarnaast moet ik zeggen dat Bose een uitgebreid aanbod heeft in outdoor speakers, heeft iemand die groene grondspeakers al eens gezien? Klinken best goed.

Om even terug te komen op je vraag:
Een vriendin wilt Bose omdat ze zo klein zijn en in verhouding nog redelijk goed klinken. Kan ik het helemaal in vinden. Is formaat belangrijker, neem dan zo''n set. Ga je liever voor geluid, maar blijft het formaat een belangrijke factor? Laat haar dan eens kijken naar een paar kleine boekenplankluidsprekers in combinatie met een sub. Dan heb je voor het zelfde geld beter geluid, maar wel iets grotere speakers. Dat is de afweging die zij moet maken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:20

pinodambini

Dr. Z. Vago

Bij mij thuis hebben me ouders ook de acousticmass 5 series, wel leuk om hard trance enzo mee te draaien. Zelf heb ik speakers van Quadral, klinkt veeeeeeeel beter, alleen zit er geen dreunende bass in (logisch zonder sub). Als je vriendin die bose wilt nemen laat et haar dan nemen, zijn zeker geen slechte speakers, het enigste wat je mist is het "warme" gevoel, en wat middentonen, that''s all :)

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Mooie kleine speakers hebben ze bij ELAC ook en die vind ik mooier klinken.

http://www.elac.de/english/frames_neuheiten.html

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.de/english/cl310jet.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Persoonlijk vind ik de Wharfdale Diamond (of ze nogsteeds bestaan weet ik niet) leuke speakers om als sattelietjes in combinatie met een subwoofer te gebruiken, maar ze zijn daar niet voor bedoeld. Dus je moet wel een erop afgestemd filter voor de subwoofer hebben. Het is geen top, maar wel goedkoper dan een Bose subwoofer systeem, en het klinkt ook nog beter ;)

• Jag

Jag

Voor de zakelijke markt is het net zo. Ik ben het met Jag eens dat de Bose speakers duur zijn en voor dat zelfde geld kun je veel beter krijgen. Maar laten we eens kijken naar een bedrijf als bijvoorbeeld de Efteling. Deze mensen doen veel liever zaken met merken als Bose of JBL dan met onbekendere merken.
Ten eerste doe je geen zaken met een merk, maar met een bedrijf (een geluidsbedijf), en nou weet ik toevallig welke de Efteling (iig oa) heeft gebruikt, namelijk Ampco. De Efteling heeft een paar atracties waar het geluid echt heel belangrijk is, vooral die ene waar die hele show wordt opgevoerd (weet de naam niet). Daar gaan ze echt geen Bose neerzetten :). Bose wordt gebruikt door slechte artiesten met weinig geld als "zanginstallatie", en voor spraakversterking en nog in cafés. Maar het is dus een low end PA merk.
Nee hoor. De discussie ging oorspronkelijk over of dat meissie die speakers moest kopen. Nou, in dit geval: met volle mond (;)), Ja! Het is (voor haar o.a.) een goed product. En ik bedoelde inderdaad dat het commercieel een goed product is, omdat er meer van dat soort mensen rondlopen, dan mensen die de moeite en de tijd nemen om eens even rustig te gaan luisteren.
Waarom is het voor haar een goed product:? Alleen omdat ze klein zijn?? Er zijn echt nog wel meer kleine speakers die beter klinken, mooier eruit zien en ook nog eens goedkoper zijn. Er is zo''n groot aanbod in speakers, je hoeft nooit Bose speakers te kopen.

Jag

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom is het voor haar een goed product Alleen omdat ze klein zijn?? Er zijn echt nog wel meer kleine speakers die beter klinken, mooier eruit zien en ook nog eens goedkoper zijn. Er is zo''n groot aanbod in speakers, je hoeft nooit Bose speakers te kopen.
Nou ken ik niet veel subsetjes die echt goed zijn, eerlijk gezegd. Ik ken ze van Mirage (AVS serie met actief subje) en Sony en Jamo. Heb je de nieuwe AC5-III wel eens gehoord? Die zijn echt een stuk minder onacceptabel (let wel!) dan de vorige serie.

Al die sub-setjes onder de duizend piek vind ik persoonlijk een stuk minder klinken. Dan ga ik gelijk aan Jamo denken enzo. De enige die ik er mooier uit vind zien is dat setje pascal-luidsprekers van Sony.

Voor 5.1 weet ik wel een leuk setje, van 2499,-. Een Energy Take5. Die zijn wel beter, maar is geen optie hier...

Ik probeer me alleen "onafhankelijk" voor te stellen en beoordeel ze objectief.

• ShittyOldMan
Op zaterdag 31 maart 2001 17:55 schreef Jag het volgende:

En nou weet ik toevallig welke de Efteling (iig oa) heeft gebruikt, namelijk Ampco. De Efteling heeft een paar atracties waar het geluid echt heel belangrijk is, vooral die ene waar die hele show wordt opgevoerd (weet de naam niet). Daar gaan ze echt geen Bose neerzetten :).
Die heet het spookslot en staat vol met Bose :)
Nee, serieus, waarschijnlijk bedoel je die achtbaan met die lasershow (VogelRok). Hiervoor hebben ze een ander bedrijf uitgekozen (zou best Ampco kunnen zijn, ik dacht Celestion). De Efteling heeft jarenlang Bose gebruikt maar is sinds enkele jaren volledig afgestapt van Bose, behalve dan op hun buiten/grond speakers en de wave cannon (ook o.a. spookslot) Verder is er de laatste tijd veel JBL bijgekomen en nog veel meer merken. Dit komt ook mede wegens de verandering bij hun nr.1 attractieleverancier Vekoma welke sinds kort door het leven gaat als ShowQuest en niet alleen de attractie levert, maar ook meteen alles eromheen, dus inclusief een hele marketingcampagne en dus ook de speakers.
Omdat de Efteling dus als het ware niet beter wist werd er vooral veel Bose gebruikt. Eenmaal het licht te hebben gezien zijn ze er van afgestapt. Maar Bose heeft dus wel een bepaalde status gecreëerd die ervoor zorgt dat leken dit merk gaan gebruiken. En juist om dit gegeven heb ik respect voor Bose. Maar dus niet voor het geluid zelf.
Bose wordt gebruikt door slechte artiesten met weinig geld als "zanginstallatie", en voor spraakversterking en nog in cafés. Maar het is dus een low end PA merk.
Heb je absoluut gelijk in. Een enkele gek heeft het nog in z''n bioscoop neergezet, maar op pro audio gebied wordt het niet veel gebruikt.

Maar hiernaast heeft Bose ook nog eens een best uitgebreid aanbod ''entertainment'' of ''buiten'' speakers. Denk eens aan al die waterdichte dingen of speakers in plantenbakken of die op de grond zijn te plaatsen/verbergen. (typenummers weet ik niet zo uit m''n hoofd) Andere merken hebben dit gewoon minder. Het is er wel hoor, maar veel minder toegangkelijk dan die van Bose. Je moet eerder op zoek gaan. En nou zeg ik niet dat men dus Bose moet gaan gebruiken. Zeer zeker niet. Ik geef hiermee slechts de verklaring achter het vele gebruik van Bose.
Dat café''s e.d. vervolgens ook Bose aanschaffen vind ik idioot en dat zal dan ook alleen gebeuren bij gebrek aan kennis.

Het gebruik van Bose zal mijn inziens terug gaan lopen doordat anderen ook een steeds bredere productreeks gaan aanbieden.

ShittyOldMan
(marketing-, efteling-, audiofreak)

• Jag

Jag

Hmm, valt me toch nog tegen dat de Efteling uberhaupt ooit Bose heeft gebruikt. Celestion is trouwens vergelijkbaar met Bose, alleen dan iets minder slecht. Ook echte de low end PA die je vooral in kroegen tegenkomt.
Die wave cannon schijnt trouwens nog wel aardig te zijn.
Maar Bose heeft dus wel een bepaalde status gecreëerd die ervoor zorgt dat leken dit merk gaan gebruiken. En juist om dit gegeven heb ik respect voor Bose. Maar dus niet voor het geluid zelf.
Dat vind ik juist het gluiperige van Bose, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je daar juist respect voor hebt zoals jij en JvS.
Heb je absoluut gelijk in. Een enkele gek heeft het nog in z''n bioscoop neergezet, maar op pro audio gebied wordt het niet veel gebruikt.
Ik heb eens met iemand gepraat en toevallig kwam ter sprake dat hij ook een PA bedrijfje had. Dus ik geineresseerd van alles vragen. Eerst wist hij mij te vertellen dat hij veel verder was met audio dan ik, en daarna dat hij Bose gebruikte. Ik heb toen maar het gesprek afgesloten, wat een onwetendheid.
Maar hij gebruikte die shit ook echt voor trouwerijen, dat niveau.
Bose heeft twee zeer populaire modellen: de 402 en de 802. Allebei speakers met een zeer lage output en ook zeer slecht klinkend. Wij hadden op onze school twee 402''s, en daar kon je al nauwlijks spraakversterking mee doen in de gymzaal:P, wat een kansloze dingen.
En die 802''s zijn al niet veel beter. Een gevoeligheid van 92 dBspl, en zeer onevenwichtig geluid. Echt een zeer penetrant hoog. En ik kan me er dan ook zo aan ergeren dat je die dingen zo vaak ziet. Dan denk ik echt van wat dachten die mensen toen ze die shit in huis haalde. Want goedkoop is het niet |:(. En erg klein zijn ze nou ook weer niet.
Het gebruik van Bose zal mijn inziens terug gaan lopen doordat anderen ook een steeds bredere productreeks gaan aanbieden.
Ik hoop het. Er zijn ook zoveel goede speakerfabrikanten, echt keus genoeg. EAW, Apogee, ElectroVoice, Renkus Heinz, L-Acoustics, JBL, Stage Accompany, Dynacord en ga maar door. En er komen er echt steeds meer bij. Waarom Bose:?|:(

Jag

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 23:39 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]
Maar Bose heeft dus wel een bepaalde status gecreëerd die ervoor zorgt dat leken dit merk gaan gebruiken. En juist om dit gegeven heb ik respect voor Bose. Maar dus niet voor het geluid zelf.
[..]
[off-toppic]
Hetzelfde is het geval met B&O, vind ik.
En daar laten ze je voor betalen ook.
[off-toppic]

• Stefke
Op zondag 01 april 2001 11:14 schreef kibiru het volgende:

[..]

[off-toppic]
Hetzelfde is het geval met B&O, vind ik.
En daar laten ze je voor betalen ook.
[off-toppic]
Maar dat is dan ook heel erg mooi spul. Ik vind het geluid van B&O ook niet zo heel mooi, maar da''s meer omdat mijn smaak anders ligt.
Qua video is B&O heel super

• ShittyOldMan
Manmanman. Hier zitten de echte audiofielen.
Voor echte audiofielen, check www.hifi.nl

• Apothor
  • Laatst online: 02-04 14:06
Manmanman. Hier zitten de echte audiofielen. Ik heb hier een 5 jaar oude Technics dolby pro logic versterker staan van 1300 piek en dat vond ik al PEPERDUUR. En nog een paar Magnat speakertjes, die verlangen naar gezelschap van een identiek paar en een Centertje.

Maarruh mijn mening: Bose staat synoniem bij mij voor TE VEEL GELD. Komt best redelijk geluid uit. Wat zeker geldt voor dit setje, waarvan je het totaal niet verwacht. Maar het is nog steeds te duur. Koop iets anders en ga van de overige mille een ijsje halen of zo ;g

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 18:30 schreef stefijn het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook heel erg mooi spul. Ik vind het geluid van B&O ook niet zo heel mooi, maar da''s meer omdat mijn smaak anders ligt.
Qua video is B&O heel super
[off-topic]
Ik vergelijk het maar met een Harley-Davidson. Zo''n motor is ook (in verhouding) duur en is gewoon lang niet de beste(betere)motor. Je koopt zo''n ding voor het uiterlijk of een bepaald aanzien.

Tip. Koop bij een Harley ook een goed gevulde gereedschapskist:)
[off-topic]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tip. Koop bij een Harley ook een goed gevulde gereedschapskist
En dat is nu net een van de dingen die je bij B&O niet hoeft te kopen. Het blijft lekker heel. Een van de voordelen voor het wel heel hoge bedrag. ;)

Pagina: 1