[BC3] Videokaart van het jaar contest

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

at radeon 64mb ddr is de winnaar
waarom

1 goede 2d
2 goede 3d
3 snel
4 goedkoop

Verwijderd

Ik snap niet hoe iemand die ook maar een beetje goed bij zijn hoofd is ooit voor de GF2MX kan stemmen :? Stem dan voor de GF2 en zeg erbij dat je hem eigenljk niet kunt betalen. Het is gewoon een afgeleide versie die willens en wetens gecastreerd is.

1 *D Beste prijs/prestatie & Techniek en laatbloeier award ;) (pVR+tbr was er al tijden): Kyro II
2 :9 Beste allround & innovatie: Ati Radeon.
3 }:O Beste kaart ongeacht de prijs: Geforce 3. Ik zou hem nooit kopen, maar hij is beter dan ik verwacht had.

:( gediskwalificeerd:Geforce 2 MX

PS: beschouw dit maar als een alternatieve uitslag voor de intelligentere tweaker, want hij doet al niet meer mee zeker?

Verwijderd

g-forge 2 of 3

ATI SUCKS :r

Verwijderd

Bitboys Glaze3D ;)

FF serieus

Beste kaart:
- het jaar 2000: ATI Radeon 64 Mb VIVO Retail
- het jaar 2001 tot nu toe: Hercules 3D
Prophet 4500

Beste producent:

Overall GPU: nVidia
Overall kaart: Asus

Grtzzz

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:14
Op zondag 27 mei 2001 17:10 schreef sub-zero het volgende:
g-forge 2 of 3

ATI SUCKS :r
-1 flamebait + de gouden ''ga-terug-naar-school'' tip.
Op zondag 27 mei 2001 17:10 schreef Jeep het volgende:
Ik snap niet hoe iemand die ook maar een beetje goed bij zijn hoofd is ooit voor de GF2MX kan stemmen Stem dan voor de GF2 en zeg erbij dat je hem eigenljk niet kunt betalen. Het is gewoon een afgeleide versie die willens en wetens gecastreerd is.
1 Beste prijs/prestatie & Techniek en laatbloeier award ;) (pVR+tbr was er al tijden): Kyro II
2 Beste allround & innovatie: Ati Radeon.
3 Beste kaart ongeacht de prijs: Geforce 3. Ik zou hem nooit kopen, maar hij is beter dan ik verwacht had.

gediskwalificeerd:Geforce 2 MX

PS: beschouw dit maar als een alternatieve uitslag voor de intelligentere tweaker, want hij doet al niet meer mee zeker?
Wat een bullshit, de GF2MX is net zoveel videokaart als iedere andere videokaart, gecastreerd of niet. Wat ik me juist afvraag is hoe iedereen hier de GF3 kan aandragen? Hebben jullie allemaal al persoonlijke ervaringen met die kaart ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:51
Op zondag 27 mei 2001 17:08 schreef Jeep het volgende:
Ik snap niet hoe iemand die ook maar een beetje goed bij zijn hoofd is ooit voor de GF2MX kan stemmen :? Stem dan voor de GF2 en zeg erbij dat je hem eigenljk niet kunt betalen. Het is gewoon een afgeleide versie die willens en wetens gecastreerd is.

:( gediskwalificeerd:Geforce 2 MX

Waar slaat dit nu weer op :(
Dit is JOUW!! mening. Aan het begin van de topic werd een algemene vraag gesteld over de ''videokaart van het jaar''. Daarbij werden GEEN criteria vastgsteld, waarom jij dan ineens wel :?
Wat nou intelligentie |:( :r Wie ben jij om over de mening, de voorkeuren en budget van een ander te oordelen.
Voor velen is de MX versie gewoon een goede kaart tegen een redelijk prijs. Voor anderen juist niet. Maar laat iedereen alsjeblieft in zijn waarde en begin niet te katten omdat iemand een andere mening, andere criteria heeft dan jij :r

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor een Matrox 450/400 Liefst Dual. :9~
Omdat jij deze kaart niet hebt, of omdat ik een andere mening hebt ga je toch niet gelijk schelden. BAH :r kotsmisselijk word ik van zulke reacties
Ik heb deze kaart echter niet omdat ik thuis andere prioriteiten heb. 3D wil ik thuis ook goed weergegevens zien (Geforce 2 dus in mijn geval)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Ik ga voor de atie radeon vivo...gewoon omdat ie roeleert in alle opzichten...

:P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kyro... onbekend maakt onbemind...

Ding zit retevol nieuwe technieken

Vind et alleen weg vaag dat ze ST een klein bedrijfje noemen... in iedere pc zitten wel een paar chippies van dit bedrijf...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Maar laat iedereen alsjeblieft in zijn waarde en begin niet te katten omdat iemand een andere mening, andere criteria heeft dan jij
Ik respecteer andere mensen wel degelijk. Maar ik hou er ook van mensen wakker te schudden en ze aan het denken te zetten! (Beetje te goed gelukt geloof ik ;( )

Maar ik vind de MX gewoon een slechte videokaart. Toen hij net uit kwam was hij gewoon veel te duur en levert een 2D kwaliteit die voor die prijs gewoon niet mag. En T&L: een jaar geleden had je daar helemaal niets aan, en nu is het nog volstekt zinloos. Zelfs in spellen die er wel gebruik van maken ( !=ondersteunen, want daar merk je niet eens als je het uitzet) loopt de MX al een straatlengte achter op de Kyro II :)
Voor 500 gulden mag je dat op zijn minst verwachten! nVidea laat het lelijke tronie van een monopolist zien. En ja, ik heb ook een Asus TNT2 Ultra, (die ook al tijden witte en rode pixels in beeld geeft). Die was ook dik F500,- maar gaf veel meer waar voor zijn geld.

En dan nu als hoogstandje van ''being raped by a gorilla and loving it'' : de MX400 met 64MB. Geen hout sneller dan een gewone MX, maar wel weer een stuk duurder :( "Ja meneer! deze is veel sneller, want hij heeft 64 megabit DDR geheugen" :r

Ik houd ervan als een fabrikant mij de maximale prestaties levert voor het geld dat ik betaal. Dat geeft mij een goed gevoel, zodat ik de volgende x weer zijn spullen koop.
Daarbij werden GEEN criteria vastgsteld, waarom jij dan ineens wel
Nee, tuurlijk joh. Miss Universe hoeft ook niet perse mooi te zijn :?
Verder dacht ik genoeg verschillende criteria aangedragen te hebben. En ja: mijn favoriete criteria zijn idd. slimme techniek en goede prijs/prestatieverhouding. Daarom had ik al heel lang geleden een Matrox M3D (=powerVR) gekocht icm Matrox Mystique Omdat de techniek me aansprak en de goede 2D en drivers van Matrox.

FYI: ik begon met een realtek kaartje van 1 MB, daarna de beroemde S3, Diamond Viper pro video 2MB Vram (was F925!!!) met Weitek P9100 en IBM paletDAC, Mystique 220 + M3D, Metabyte Wicked 3D Banshee, Asus 3800U dlx en als laatste een Radeon Vivo oem. Ik heb dus al wat ervaring.
Ik bekijk dit alles op een Philips Brilliance 17" en een Syncmaster 900p 19", aangesloten met een BNC-kabel, dus ik kan het redelijk zien B-)
ga je toch niet gelijk schelden. BAH
jawel hoor, op nVidea mag je rustig schelden ;)

En over dat intelligent had ik niet moeten zeggen. Sorry. Consider yourself included.

Verwijderd

ik ga dan voor de voodoo2 :)

nee ff ernstig
de v5-5500 is traag
de geforce is lelijk
de radeon ken ik niet

ik denk dat ik toch voor de kwaliteti ga
v5-5500 op hoge resolutie in 2d en vette fsaa (4xaa is als 1024x768 als je een spel op 640x480 zet man :))

• Ramon
foutje.... ;(

• Ramon
Op zondag 27 mei 2001 19:22 schreef Jeep onzin.
JIJ bent echt een ontiegelijke zeikerd als je het mij vraagt (mijn mening :P );Als je je nou zo ergert aan die kaart dan kun je dat toch wel voor jezelf houden en zeggen welke kaart je dan WEL nomineerd? Ons interreseerd het echt niet welke kaarten je NIET nomineerd en waarom dan wel niet, dit topic ging over de kaarten die je WEL als videokaart van het jaar wilt zien.

Verder ben ik het met de vele tweakers die zeggen dat de GF2MX een goeie budgetkaart is eens, hij is overigens geen 500 piek MEER en je krijgt er best nette prestaties voor terug. Het feit dat de 2D weergave kwalitatief minder is dan een G400 ofzo ben ik wel met je eens maar aangezien we hier op een tweaker-forum zitten kopen de meeste mensen hier (niet iedereen) een snelle videokaart voor het gamen en de dus de 3D kwaliteit.

Ik heb overigens een Voodoo 5 5500, maar hiervoor had ik ook een GF2MX.

Verwijderd

ik heb een hercules geforce2mx gebouwt voor een maat van me
en ik heb ze vergeleken met benshmark 2001
en vond de beeldkwalitijd van de geforce minder dan die van mijn ati radeon

dus als ik weer moet kiezen tussen een geforce of een ati zal die ati weer winnen

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 19:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb een hercules geforce2mx gebouwt voor een maat van me
[onzin]
je moet ze ook kopen ipv zelf bouwen
die dingen zien er uit de fabriek al niet uit , kwil niet weten hoe dat er uit zag :)
[/onzin]

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 19:37 schreef Tampie2000 het volgende:
Op zondag 27 mei 2001 19:22 schreef Jeep onzin.
Heb jij dan respect voor anderen zeg. :(

Bij nader inzien begin ik spijt te krijgen van mijn excuses. Zeker tegenover mannetjes zoals jij. Sterker nog: ik had het helemaal niet tegen jou, dus waar bemoei je je mee?

En lezen kun je ook al niet want ik noem zelfs 3 kaarten die ik die titel wel waard vind. En een kaart die het juist niet waard is. Koop dan ipv. de MX een Kyro I: net zo snel, goedkoper en betere kwaliteit 3D.

En verder... Je doet je best maar, ik reageer niet meer. Ik wil de topic niet verder verzieken...

[edit:] daar was ik al achter, ik typ alleen niet zo snel

• Ramon
Op zondag 27 mei 2001 17:22 schreef Tampie2000 het volgende:
Wat een bullshit, de GF2MX is net zoveel videokaart als iedere andere videokaart, gecastreerd of niet. Wat ik me juist afvraag is hoe iedereen hier de GF3 kan aandragen? Hebben jullie allemaal al persoonlijke ervaringen met die kaart ofzo?
Op zondag 27 mei 2001 19:56 schreef Jeep het volgende:

[..]

[..]

Heb jij dan respect voor anderen zeg. :(

Bij nader inzien begin ik spijt te krijgen van mijn excuses. Zeker tegenover mannetjes zoals jij. Die verdienen zoiets niet :(

Je doet je best maar, ik reageer niet meer...
Ik was niet degene die het over respect had hiero.

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 19:56 schreef Jeep het volgende:
Je doet je best maar, ik reageer niet meer...
altijd lachen hiero
als de topic aan videokaarten is gerelateerd dan komen er altijd dit soort ruzies...

komt misschien door de stijfkoppigheid van de nvidiots

ojee nu flaim ik >:)

nee ff ernstig
ik vin het echt kut om iedere keer te zien dat mensen om dat soort dingen gaan rellen :'(

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
Matrox G400 MAX

- nu ik mijne P3 800 heb draaien alle nieuwe spellen vlotjes, nog geen nieuwe nodig

maar de beste videokaart van dit jaar:
- wel da duurt nog een efkes he
- ATI RADEON II
of tewel
- Matrox G550

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Come on, de MX is net zo''n budget kaart als de Radeon SDR. Wat ik een voordeel van de Radeon SDR boven de MX is de volwaardigheid van de chip. De MX heeft een gecastreerde GF2 chip, de SDR een gewone Radeon chip. Beide zijne ernstig gelimiteerd in geheugenbandbreedte, wat de budget-sticker rechtvaardigt. Al dat geflame levert overigens weinig extra aan nuttige info op. De MX is gewoon technisch aan te wijzen als een vrij gecastreede kaart. Dat is de SDR ook maar dan in mindere mate. Ondanks dat de MX vergelijkbare prestaties in huidige spellen neerzet als de Radeon vrees ik, dat de MX in latere spellen behoorlijk achter gaat lopen, vanwege de castratie... Daarom vind ik de MX niet echt een aparte vermelding waard, maar moet de MX als een Geforce2 stem geteld worden. Een Radeon DDR of SDR wordt ook als een stem Radeon gezien. Mx sucks :r, net als de SDR Radeon.... Er is altijd een sneller topmodel in de serie die beter is...

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 20:19 schreef Wekkel het volgende:
Daarom vind ik de MX niet echt een aparte vermelding waard, maar moet de MX als een Geforce2 stem geteld worden. Een Radeon DDR of SDR wordt ook als een stem Radeon gezien. Mx sucks :r, net als de SDR Radeon.... Er is altijd een sneller topmodel in de serie die beter is...
dat vind ik (en waarschijnlijk meerdere mensen naast mij) niet, De prijs is voor veel mensen ook een belangrijk criterium

de v5 is niet sloom maar voor zijn prijs verwacht je meer... (toen die nog 800 piek kostte iig, voor de prijs waarvoor die nu in de winkel ligt is het zeker een topkaart, kaart van het jaar voor mij zeg maar...)
simpelweg omdat je hem vergelijkt met andere kaarten in dezelfde prijsklasse is een kaart goed of niet...

• Ramon
Op zondag 27 mei 2001 20:26 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

dat vind ik (en waarschijnlijk meerdere mensen naast mij) niet, De prijs is voor veel mensen ook een belangrijk criterium

de v5 is niet sloom maar voor zijn prijs verwacht je meer... (toen die nog 800 piek kostte iig, voor de prijs waarvoor die nu in de winkel ligt is het zeker een topkaart, kaart van het jaar voor mij zeg maar...)
simpelweg omdat je hem vergelijkt met andere kaarten in dezelfde prijsklasse is een kaart goed of niet...
mee eens.

Verwijderd

Asus V7100..goed,niet duur en je kunt em lekker ver opvoeren :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ik vote voor de Radeon.

Geheel onverwachte concurrentie voor NVIDIA en ik vind het een top kaart.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Pagina: 1 2 Laatste