Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op maandag 28 mei 2001 22:24 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Hmmm. Als ik die muren zie is er iets flink mis met de texture-filtering. Weet je zeker dat UT niet per ongeluk op software-rendering staat? Bij mij ziet het er VEEL beter uit.
staat op openGL? vond het zelf ook al vaag... loopt voor geen meter :(
eerst deed ie het helemaal niet toen heb ik een patch van ut site gehaald voor openGL en toen deed ie het wel maarja speelbaar is het ook niet :)

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heeft iemand die drivers al, want het gaat me echt veel te traag hier :(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zit nu op de 98%.....Ga wel ff testen....Heb echter wel de XP-ones.......;)

RaD

Pms : zie eerste reply topic-blad 7!!!

Ppms : gebruiken hier nog meer mensen WinXP?!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Erg he?
Er zou op T.Net een hoek in de FTP-server moeten zijn voor het mirroren van deze drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 28 mei 2001 23:02 schreef ZyMoTiC het volgende:

[..]

staat op openGL? vond het zelf ook al vaag... loopt voor geen meter :(
eerst deed ie het helemaal niet toen heb ik een patch van ut site gehaald voor openGL en toen deed ie het wel maarja speelbaar is het ook niet :)
Je moet precache uitzetten in openGL, UT screams op de radeon.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

waar kan ik dat vinden dat precaCHE??

zit bij me radontweaker 1.0.1 te kijken maar kan daar nix in vinden???

hij geeft in me UT (pref,video) weer dat ik niet met openGL werk maar "VideoDriverClassName" en daar moet openGL staan of DirectX enz enz.

Ik probeer daarna op te starten met dat scherm waar ik me drivers kan uitkiezen. en daar staan alleen Dirctxen software bij dan moet ik show the rest doen en dan kan ik pas openGL doen... die dus niet werk :(

edit:
schrijven blijft moeilijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

precash is een setting van UT zelf die je van vinden in Unreal.ini oid

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
O Yes, de lobby in 3dmark 2001 doet het perfect met de nieuwe drivers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Even een opmerking: Als iemand plannen heeft om een blue orb op een All-In-Wonder Radeon te zetten, dan moet je even bedenken dat je eerst een paar millimeter van je orb af moet vijlen, anders past ie niet tussen je slot en de modulator ;)

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Jongens ik kan de nieuwe drivers van harte aanbevelen alleen een paar opmerkingen:

-zijn bij sommige iets sneller bij andere0.5 frames langzamer(BOEIE)
-Flitsende Textures zijn verholpen
- Er is Icon corruptie in 2D, icoontjes die bijvoorbeeld bij voodooextreem boven een msg staan die worden zwart, om dit te verhelpen moet je gewoon uit de 7109 drivers het bestand ati2drag.dr_ halen en dat kopieren naar de map waar je de 7112 drivers hebt uitgepakt, hij vraagt dan of je wilt overschrijven en je zegt volmondig JA,
edit:

als je nu de drivers installeert installeert hij de perfecte 2d van de 7109 drivers tesamen met de fixes en snelheid van de 7112.
mocht je de drivers al geinstalleerd hebben en dit doen dan schreeuwt hij op een bepaald moment dat dit bestand ouder is dan een die je al hebt en of je die wilt behouden, men dienst hier "Nee" te antwoorden.

-Om de Video-In werkende te krijgen moet je VOOR het installeren van de nieuwe drivers die akelige Codecs die eerdere drivers neegegooid hebben wegslopen bij Apparaat beheer (rechtermuis deze computer, eigenschappen, apparaat beheer, besturing voor geluid video en spelletjes, ATI WDM Rage Theater Video selecteren [DELETE], Specialized WVD WDM VBI Codec selecteren [DELETE]
want deze laat hij namelijk bij deinstallatie van die oude drivers staan, ik houd het bij deze drivres, de nieuwe EMBM extensies in OGL zijn vele malen verbeterd, en je hebt de volle snelheid met de minste problemen, zouden ze het bij ATi nu eindelijk voor elkaar krijgen?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 08:32 schreef The_PyroPath het volgende:
Jongens ik kan de nieuwe drivers van harte aanbevelen alleen een paar opmerkingen:

- Er is Icon corruptie in 2D, icoontjes die bijvoorbeeld bij voodooextreem boven een msg staan die worden zwart, om dit te verhelpen moet je gewoon uit de 7109 drivers het bestand ati2drag.dr_ halen en dat kopieren naar de map waar je de 7112 drivers hebt uitgepakt, hij vraagt dan of je wilt overschrijven en je zegt volmondig JA, zo nu heb je alle 3D en geen problemen in 2D
Thnx voor de tip, ik dacht dat ook al gelezen te hebben bij Rage3d in de gauwigheid vanmorgen, nu weet ik het zekers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op dinsdag 29 mei 2001 02:23 schreef The_PyroPath het volgende:
precash is een setting van UT zelf die je van vinden in Unreal.ini oid
stukje uit UNREALTOURNAMENT.ini

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=75
DetailTextures=1
UseTrilinear=1
UseS3TC=1
UseTNT=0
LODBias=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
Translucency=1
VolumetricLighting=1
ShinySurfaces=1
Coronas=1
HighDetailActors=1
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=0
UsePrecache=0 <-- stond al uit :(
SupportsLazyTextures=0

nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Mijn vergruisde Radeonnetje heb ik nog kunnen aanschaffen voor NLG 969,= bij computerland...:(
Ik heb hem dan ook wel al +/- 7 maanden :P

RaD aka Jur

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Check http://www.anandtech.com voor een artikel over de verwachte TRUFORM technologie met de Radeon II. Als dit gaat werken, kan GF3 de boom in met zijn Quincux en "standaard" vertex shader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hee HJS, hebbie eigenlijk ICQ oid?
zou misschien ook leuk om een kanaaltje voor RadeonTopic ergens op IRC te openen.

Hoop dat ze bij ATi de keus voor het enablen van de Truform rotzooi bij ons laten, want er kunnen enkele dingen fout worden weergegevan, wat ik zou doen als ik ATi was is in ieder geval lekker allemaal game developpers afbellen en ze vragen of ze mee willen werken aan Patches met die ene vereiste lijn code, en vervolgens een stapel van die patches op de installatie cd persen of op de website pleuren, eindelijk een feature van de toekomst die we NU kunnen gebruiken, in de pressrelease staan wat quake3 models enzo met en zonder truform, ik weet niet maar het lijkt erop dat daar dus al een patch voor gaat komen, ik word erg zenuw8ig als ik me bedenkt dat er binnenkort een pressrelease over dat hele apparaat moet aankomen, zet eigenlijk elke dag met smart de computer aan in de hoop dat er al wat meer bekend is :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17387

Op dinsdag 29 mei 2001 16:27 schreef Wekkel het volgende:
Check http://www.anandtech.com voor een artikel over de verwachte TRUFORM technologie met de Radeon II. Als dit gaat werken, kan GF3 de boom in met zijn Quincux en "standaard" vertex shader...
Bedankt voor die vette link! Dit zou op T.net moeten staan. Wow dat truform lijkt me helemaal te gek! Die plaatjes van die Q3 karakters zagen er in ieder geval overtuigend uit.

Mijn volgende kaart wordt weer een ATi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17387

Je moet er niet aan denken als die karakters ook nog eens gaan bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:00
Ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

ik heb altijd ati gehad en 3dfx :9
er komt echt geen geyforce3 in te zitten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik las net iets waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, de CEO van ATi heeft gezegd dat dat de r200 alles kan wat GF3 kan en meer, dus zou je denken ook shaderen en op de site van ati staan ook powerpoint presentaties over multitexture lighting met een pixel/vertex shader iets wat de GF3 ook niet kan volgens mij, dus ik weet ff niet wat ik moet geloven maar even ter informatie:

So, the obvious question is: Why Use N-Patches? First, the improvements in visual quality are obvious. By creating an N-Patch with 10 control points, and then creating triangles inside of those control points and lighting them with two new lighting algorithms, the new technology from ATI will dramtically increase visual quality. One feature lacking will be the use a full scale pixel shader, a technology included in the GeForce3 from Nvidia, and shown off in the fourth demo of 3DMark2001. It is entirely possible that this ATI technology will make a pixel-shader unimportant.
I brought up this issue to the ATI guys while meeting with them at E3. The Radeon2 will more than likely not have a DirectX 8.1 compliant pixel-shader. If this is so, how can the Radeon2 equal the GeForce3 in 3DMark2001? This of course brings up the issue of which benchmarks show the power of the card, and which ones show the power of the coder that wrote the benchmark. The guys from ATI assured me they are working with MadOnion to create new benchmarks.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nope, geen ICQ, op mijn werk kan het niet en thuis op mijn modempje ga ik daar maar niet aan beginnen, zometeen vindt ik het nog leuk ook ;)
Had je even gequote op T.net over de nieuwe
drivers en 2d :D

tja en dat verhaal hierboven, beetje dubbel, klinkt allemaal erg goed maar in hoevere het allemaal waar wordt (gamedevelopers meewerken e.d.) Tja afwachten maar weer. (denk dat nVidia even een grotere bek heeft)

meer discussie over Truform hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
YES !!!!!! heb net mijn radeon binnen , hij werkt echt super, tv is ook makkelijk aan te sluiten etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Hoe krijg je eigenlijk de video in aan de praat met de radeon ViVo?

Ik had voor de format c: de 7075 drivers, nu de nieuwste 7112 drivers, maar mijn video-in doet het nogsteeds niet :'(

Als ik de video-in software opstart krijg ik de error:

"Unable to start TV
The TV player failed to initialize the video.
Bla bla bla,correct drivers, bla bla."

Ik heb net windows er opnieuw opgezet, dus een conflict met oude drivers/andere software lijkt me erg onwaarschijnlijk.

waar kan dit aan liggen?
Pagina: 1 2 3 Laatste