Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kijken hoelang deze nog bestaat.

Om te beginnen, op http://www.3dai.com/ zijn de 7109 drivers te tanken voor win9? en nieuwe win2k drivers en onbekende XP drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 15:00

edward2

Schieten op de beesten

Hjs, eind van het jaar ben ik er ook weer bij met:

"Radeon2 is binnen";)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:45

bloasfist

Slot-A Crew

Toch is het minder leuk, nu die limiet van 255 weg is. Heb je niet meer van die vervolgtopics. Dat had wel wat...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
1 het is het en geen de... de radeon, het topic, snapie?
2 waarom niet gewoon een deel 15...
edit:
laat maar, lees net dat de limiet opgeheven is.excusé

still love my radeon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Op dinsdag 08 mei 2001 13:06 schreef bloasfist het volgende:
Toch is het minder leuk, nu die limiet van 255 weg is. Heb je niet meer van die vervolgtopics. Dat had wel wat...
Dan vraag je een modje om er na 255 replies een slot aan te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

tsja.. maar jij bent in dit onderdeel geen modje he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 08 mei 2001 13:35 schreef bloasfist het volgende:
tsja.. maar jij bent in dit onderdeel geen modje he.
Ik ben overal modje, ook hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Mag je mij onwetend noemen, maar waarom staat bij de index dan je naam alleen bij stuffis generalis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
He Modje Helpdesk, gooi ff een slot op die ander en verander dan ook gelijk de Titel in Het Radeon topic ;)

Bijvoorbaat dank.
(het is wel een traditie om de titel een fout te maken in de spelling oid ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

En dam meteen Het Radeon Topic deel 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28
Word gek van die drivers, elke 3 dagen wel weer een andere welke zijn nu echt het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
trouwens je moet bij www.Rage3d.com zijn voor de drivers en dit zijn de versies

win9?: 4.13.7108 & 4.13.7109
win2k: 5.13.3205
win XP:5.13.3205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 14:41 schreef Wekkel het volgende:
En dam meteen Het Radeon Topic deel 15.
Vind ik ook.

En trouwens, zullen we eens een wedstrijdje downloaden houden? Ik heb ook al flink wat neergehaald 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Vanavond kon ik ze daar niet vandaan downloaden.
Wel bij de 3e posting in hun forum op blad 2
zie:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=d919d8e4b8ffb8f51a61e8b4e0281457&threadid=18349&perpage=20&pagenumber=2
Juist ... ik weet niet hoe je zo een mooie korte verwijzing kan maken. Dit is goed bedoeld zullen we maar denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 08 mei 2001 13:40 schreef bloasfist het volgende:
Mag je mij onwetend noemen, maar waarom staat bij de index dan je naam alleen bij stuffis generalis??
Ik ben Global Mod. Maar ik ben nog eens extra verantwoordelijk en aanspreekpunt voor SG. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 08 mei 2001 14:16 schreef hjs het volgende:
He Modje Helpdesk, gooi ff een slot op die ander en verander dan ook gelijk de Titel in Het Radeon topic ;)

Bijvoorbaat dank.
(het is wel een traditie om de titel een fout te maken in de spelling oid ;) )
Done. En titel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Black & White weigert dienst op mijn Radeon SDR. Zijn er misschien Tweaker instellingen, die expliciet wel/niet ingesteld moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18267

Al dat gedoe over die driver versies enzo.
Ik draai nog steeds met de standaard (orginele) drivers voor mijn Radeon 32mb DDR :D.

Maar wat is nu -echt- de snelste versie driver voor deze kaart?

* Anoniem: 18267 denkt dat de gasten van Het Radeon Topic al verschillende versies geprobeerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik heb denk ik bijna alle versie uitgeprobeerd maar echt veel verschil heb ik niet gemerkt. Ga meestal gewoon voor de laatste met het idee dat er weer wat bugs enzo zullen zijn opgelost, de 7109 trouwens nog niet geinstalleerd, gisteravond even geen tijd gehad. (maar wat ik las op R3D waren de vervelende dingen van de 7106 weer verdwenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15305

Ik heb dat bij Rage3D opgevolgd over 1280x960, maar ik krijg het nog steeds niet goed.

Rage3D Tweak doet het ook niet. Ik gebruik de 4.13.7075 drivers, misschien dat het daaraan ligt.

Ik heb zelf ook wat zitten klooien in het register, maar dat hielp ook niet.

Iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 06-06 03:33
Ben ff weg geweest maareh ..

Damn, het Radeon topic leeft nog steeds voort :o !

* Bomberman vindt dat extra cool omdat hij het topic ooit gestart is *D ..
Op woensdag 09 mei 2001 10:56 schreef 3DBlaster het volgende:
Ik heb dat bij Rage3D opgevolgd over 1280x960, maar ik krijg het nog steeds niet goed.

Rage3D Tweak doet het ook niet. Ik gebruik de 4.13.7075 drivers, misschien dat het daaraan ligt.

Ik heb zelf ook wat zitten klooien in het register, maar dat hielp ook niet.

Iemand hulp?
Het is mij gelukt in Win98, WinME, WinXP en Win2000 dus het is zeker mogelijk. Welke versie van Windows gebruik je?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb een 32mb SD-r versie met DVI en tv-out en die nieuwe drivers ( supported versie)
werken redelijk goed. Bepaalde bugs die in spellen voorkwamen zoals in Elite force zijn verdwenen. :)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 09 mei 2001 09:36 schreef Wekkel het volgende:
Black & White weigert dienst op mijn Radeon SDR. Zijn er misschien Tweaker instellingen, die expliciet wel/niet ingesteld moeten worden?
Bij werkte de Win9x/ME 4.13.7075 drivers niet met B&W .. latere drivers werkten wel (Win2K drivers ook).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:55

^^0nMe

Got Babana's?

Trouwens, heeft iemand die artifacttest die op rage3d staat al eens gebruikt ? Want volgens mij is ie een beetje vaag, bij 183/183 zegt proggie dat er geen artifacts zijn (0 artifacts marks ;)), maar als ik dan 3dmark2k1 ga draaien, dan loopt de boel wel vast.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21649

Uhm, welke radeons worden er dit jaar allemaal nog gereleasd.. en tegen welke prijzen ongeveer en waar zouden die tegen moeten kunnen concurreren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 09 mei 2001 20:28 schreef OO0nMe het volgende:
Trouwens, heeft iemand die artifacttest die op rage3d staat al eens gebruikt ? Want volgens mij is ie een beetje vaag, bij 183/183 zegt proggie dat er geen artifacts zijn (0 artifacts marks ;)), maar als ik dan 3dmark2k1 ga draaien, dan loopt de boel wel vast.
Het vastlopen van 3DMark2001 heeft niets te maken met overclocken. Ook op default speeds crashed ie bij mij (onder Win2K .. onder WinME niet :? ). Bij mij klopte die ''tester'' wel ongeveer .. bij 195MHz begon ik artifacts te krijgen volgens het progje .. komt overeen met mijn eigen (eerdere) testjes in Q3A en 3DMark (was ook 195MHz).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op woensdag 09 mei 2001 20:42 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Uhm, welke radeons worden er dit jaar allemaal nog gereleasd.. en tegen welke prijzen ongeveer en waar zouden die tegen moeten kunnen concurreren ?
ATI schijnt momenteel hard aan het werk te zijn de Radeon 2 uit te brengen die de GF3 van de troon moet gaan stoten. Hoe ver ze met de chip zijn e.d. is mij niet echt duidelijk.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Zijn er ook radeons met 6.5 ns geheugen, want dat staat er volgens mij op.
Hyundai xxx65xxxx (x is dus rest van cijfer en letter). Er staat nergens voor de rest 6 of 55 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik al meer dan 1,5 jaar met 3 verschillende hardware configuraties (P5A, P3B-F, A7V133).:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:55

^^0nMe

Got Babana's?

Op woensdag 09 mei 2001 20:49 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Het vastlopen van 3DMark2001 heeft niets te maken met overclocken. Ook op default speeds crashed ie bij mij (onder Win2K .. onder WinME niet :? ). Bij mij klopte die ''tester'' wel ongeveer .. bij 195MHz begon ik artifacts te krijgen volgens het progje .. komt overeen met mijn eigen (eerdere) testjes in Q3A en 3DMark (was ook 195MHz).
Ic, damn, ik was dus de hele tijd voor nix bezig om mijn videokaart te testen tot hoever ie kon met 3dmark :(
En die proggie werkt idd goed, bij 195/195 had ik 3 artifactmarks ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15305

Op woensdag 09 mei 2001 18:24

Het is mij gelukt in Win98, WinME, WinXP en Win2000 dus het is zeker mogelijk. Welke versie van Windows gebruik je?
WindowsME, die ik het liefst gisteren opnieuw wil installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
WinME is idd het meest klote .. bij mij is het echter steeds gelukt.

Probeer eerst wat er op Rage3D staat. Vergeet niet die "DALRestrictedModesBCD" key te deleten! Altijd herstarten dus niet eerst gaan kijken bij je display properties of ie er al is. Ik weet het niet zeker maar volgens mij reset je de boel dan oid. Mocht het na die reboot nog niet werken ff kijken of er niet een key staat die DALNonStandardModesBCD1 (dus de 1 of 01 extra achteraan) staat, zo ja daar ook de verandering maken. De key die je moet veranderen moet er ook zo ->

Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/radeon/reg/index51.gif

... uitzien (dus beginnen met 0020). Mocht je er 1 hebben waar je begint met bv 0018 heb je niet de goede.

Mocht het dan nog niet lukken probeer dan eens RadTweak en enable daar dan 1280*960 .. ik heb geen idee waarom maar het werkte soms bij mij. Ook belangrijk is dus dat je reboot bij elke change! Mocht het nu NOG niet lukken nog een keer de keys checken die je het eerst veranderd hebt.

Good luck :) !

PS: Dit is uit eigen ervaringen .. misschien doen andere mensen het op een andere manier maar zo lukt het bij mij 8-) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

heb windows ME er 2 dagen op gehad en heb het met grote ergernis weggeflikkerd. Ik hou het op Windows 98 eerste editie engels. Dit is de stabielste windows die ze op de markt hebben gebracht. Ik heb hem nu al bijna een jaar zonder herinstall draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Windows 98 stabiel? Zeker nog nooit WIndows NT / 2000 / Linux geprobeerd.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er staat dan ook "de stabielste Windows".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Weet iemand waarom dat nieuws op rage3d,com van ATi en AMD samen verder met HyperTransport niet intressant genoeg is voor de frontpage? ik heb hem gisteren ochtend gemeld maar er is nix over verschenen, en dat terwijl dit toch vrij belangrijk is, zal wel een of andere nvidioot het nieuws bekeken hebben en besloten dat het niet intressant is voor alle Gayforce gebruikers (was er vroeger zelf ook een hoor :+ , maar nu stiekum toch mijn 2e radeon besteld :P) vind ik erg jammer als zoiets de reden zou zijn, of heb ik gewoon grootheidswaanzin en is het helemaal niet zo boeind als ik zou denken?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 11 mei 2001 12:44 schreef Tyrian het volgende:
Windows 98 stabiel? Zeker nog nooit WIndows NT / 2000 / Linux geprobeerd.
ja leuk

NT bagger DirectX ondersteuning
Win 2000 speelt weinig
Linux helaas geen brede games ondersteuning
Dus blijft het bij Windows 98 UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Misschien handig voor Bomberman en andere mensen die onder win2k werken, een regpatch.

Zie ook Ken je de AMD & AGP Win2k patch al?

Het loste míjn problemen op.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Weet niemand of er ook Radeons zijn met 6.5 ns geheugen, zie paar post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee die zijn er niet. Je moet kijken naar de laatste getallen van de reeks, niet de middelste. Het ziet er meestal uit als xxxxxxx-G55 oid (5.5ns geheugen). Ik weet niet meer precies hoe het op het Samsung en het Hyundai geheugen anders staat aangegeven maar bij allebei is het zo iets dergelijks ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

staat gewoon 55 op de geheugen chips van hyundai ik zelf heb de ati radeon 64ddr vivo oem met hyundai 5.5 schip loopt gewoon
200\200>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6857

Iedereen zit hier de hele tijd verlekkerd over zijn Radeon te praten. Ik dacht, wacht maar ik koop hem als hij een stuk goedkoper wordt.

Nou, vergeet het maar! F**k!
Mei en nog steeds fl. 600,- voor de retail!:(

Ik houd het niet meer uit, deze week koop ik hem. :(

ff zwaar off-topic, sorry , maar moest het even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 mei 2001 23:25 schreef Hawk1 het volgende:
Iedereen zit hier de hele tijd verlekkerd over zijn Radeon te praten. Ik dacht, wacht maar ik koop hem als hij een stuk goedkoper wordt.

Nou, vergeet het maar! F**k!
Mei en nog steeds fl. 600,- voor de retail!:(
Als ik de nederlandse leveranciers goed begrepen heb word hij de komende tijd alleen maar duurder. Ati heeft leverings problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Kan me de frustratie heel goed voorstellen, ik had een mazzeltje met mijn kaart (september alweer :D ) maar gewoon normaal te koop in grote getalen is hij nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Nou de Radeon is in februari toch een stuk gedaald in prijs? Zal wel met goedkoper wordend DDR geheugen te maken hebben want ATI heeft de marge nodig....

Ik heb twee maanden geleden noch f 600 neergeteld voor de OEM 64 DDR met vivo. Gelukkig draait hij redelijk goed op 195 dus het geheugen wat erop zit is wel okay.

Maar van wachten wachten wachten wordt ik ook nooit blij dus ik zou zeggen koop hem maar lekker :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6857

Op zaterdag 12 mei 2001 12:55 schreef mr_a het volgende:
Maar van wachten wachten wachten wordt ik ook nooit blij dus ik zou zeggen koop hem maar lekker :)
Maar waar (in Amsterdam)? :?
Heb geen zin ook nog fl 25,- verzendkosten te betalen van zo''n postorderbedrijf. :(

Ik ken maar een bedrijf in Amsterdam die hem verkoopt (Overseas computers, kl*te zaak trouwens) en die vraagt er zo''n fl 660,- voor.

Het is hier makkelijker om XTC-pil te kopen dan een Radeon kaart te vinden!!
People get your priorities right!! >:)

BTW. Ze zijn dus schaars, maar waarom eigenlijk? Lijkt me dat Radeons erg gewild zijn. Waarom kunnen ze ze niet leveren :?
De Geforce is nog gewilder maar die is toch ook nog overal te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hmmz de radeon kan niet tegen erg hoge fsb''s, zet ik bij mij de mp op 9,5 en fsb op 120 en host+pciclck aan (geheugen ook op cas 2) dan kom ik in de Test bios van de radeon.
Ik heb ook een pre-production model misschien dat het daar aan ligt.

kreten die ik op m''n beeld krijg zijn:
Rage6 708 board DDR (with dll)
D P test bios
--- --------------------------------------
o 7 1 1106 0571

en nog een zooi tekens.

Ik heb maar niks ingedrukt ofzo, alleen m''n comp uit gezet, moest wel die bios weer wissen, anders bleef ik het houden die kreten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 06-06 20:11
eind januari en begin februari, waren er zat oems te koop. De retails waren nergens te krijgen, na die prijs verlagingen in januari, hebben heel veel bedrijven een hoop radeons aangeschaft die nu bijna allemaal op zijn. Een goeie levering in combinatie van wat marketing en de radeon zou een veel grotere hit zijn, mede omdat het ook nog eens een betere kaart als de gf2 gts is, en goedkoper

ps ik heb de oem 64 mb vivo, en hij draait stabiel op 205/205, maar niet als ik in radeontweaker die latency op fast zet ipv normal.
bij normal, heb ik geen artifacts, en bij een paar stapjes hoger 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het ziet er naar uit dat we binnen kort een RadeonII Pre-topic kunnen gaan starten :)

Ik w8 eigenlijk op de vergelijkingen met GF3 en als dat veel belovend is w8 ik nog 2 mndn, als in die tijd al wat meer bekend is van de R300 dan gaat ik daar misschien op w8en en anders schaf ik de Rad2 aan. damn ik hoop dat de specs en tijden kloppen bij die R300 :9~

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik kan ook niet wachten :) .. als de tijden idd kloppen wacht ik nog wel ff (hoewel ik eigenlijk ook wel graag de GF3 wil proberen). Ik zie wel :z ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
k heb mn Radeon 64 DDR vivo oem eens onder het lamplicht bekeken (:+) en er zit HY5DV651622/0029A TC-G6 geheugen op. Is dit nou het 6.0 nanoseconden geheugen wat op een oem hoort? Hij draait redelijk richting de 200 dus dat is dan meer dan je met 6 ns zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Hallo Radeon gebruikers,

Ben ik weer tijdje niet gezien he jij gaan nog overmindert hard door zie ik (255x15 toch?) echt een record. Tijdje niet de ontwikkelingen gevolgt van die raddie heb nu een trieste mxje. Raddie II komt deze zomer of vergis ik me?. Ach ATI kennende zal het wel paar maanden na release hier verkrijgbaar zijn dus nog een tijdje.

Doei,

Insane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Ik kan redelijk stabiel Unreal Tournamenten met core op 190 en mem op 210, dus ik neem aan dat ik dan 5.5 ns geheugen heb :?
Ik krijg bij die geheugen snelheid, en zeker als ik de timings op "fast" zet wel last van mooi gekleurde stukjes texture (overwegend fel roze enzo). Als ik de core hoger zet dan het RAM loopt mijn machine trouwens hard vast, dus dat werkt niet zo goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 13 mei 2001 13:11 schreef mr_a het volgende:
Ik kan redelijk stabiel Unreal Tournamenten met core op 190 en mem op 210, dus ik neem aan dat ik dan 5.5 ns geheugen heb :?
Ik krijg bij die geheugen snelheid, en zeker als ik de timings op "fast" zet wel last van mooi gekleurde stukjes texture (overwegend fel roze enzo). Als ik de core hoger zet dan het RAM loopt mijn machine trouwens hard vast, dus dat werkt niet zo goed....
hoe krijg jij je core en memspeed verschillend :?
Ik dacht dat ze synchroon geklokt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Neej al lang niet meer toch .. elke tweaker kan je mem en core asynchroon overclocken ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Keek vanmiddag ff vreemd op, een lokale PC-boer heeft nu ook een Retail Radeon te koop voor 299,- (stond niet bij of het met DDR of SDram is maar ik neem toch echt aan de laatste ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Hebben jullie ook weleens dat je monitor opeens op 60 hz staat als je je pc aandoet? Dat heb ik dus wel, als ik dan opnieuw opstart is het weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op zondag 13 mei 2001 20:25 schreef Bomberman het volgende:
Neej al lang niet meer toch .. elke tweaker kan je mem en core asynchroon overclocken ..
Tuurlijk, al zolang als we de kaart kunnen overklokken kunnen we dat a-synchroon doen (met powerstrip kon het namelijk ook, niet alle versie trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tommy, wanneer verkoop je je mobo dan?
En hoe bevalt de IBM HD? zit ook aan een nieuwe HD te denken en IBM is gewoon het snelst, alleen hier op GoT lees\las je ff te veel negatieve verhalen, gelukkig nog niet over die nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
He jullie zitten steeds te klagen dat de Radeon slecht te krijgen is :?, maar kijk hier eens ff.
http://computershop.planet.nl/ componenten --> grafische kaarten
De voorraad staat vermeld.
Ik heb daar mijn monitor, radeon, en cd-rom drive besteld.
Eerst betalen, binnen drie dagen in huis zeer betrouwbaar.
B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Wie zeurt er nou over 600 gulden voor een radeon, heb nog boven de 850 betaald, en 2-3 weken daarna gingen ze lekker zakken.:(
Maar ja wel het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op zondag 13 mei 2001 20:19 schreef The Dude het volgende:

[..]

hoe krijg jij je core en memspeed verschillend :?
Ik dacht dat ze synchroon geklokt waren.
Ik gebruik rage3d overclocker, die is standaard zelfs asynchroon. Toch snap ik de performance niet zo goed (ben niet echt aan het meten oid) en ik kan fijn UTen op 1280x1024x32, all options, 40-50 fps average framerate als ik hem synchroon 194/194 klok.
Dus zo hou ik hem maar, is Radeon op zijn best :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
K heb er ook 600 voor betaald en is het geld zeker waard. Echt een kaart die in alle huidige games echt tot zijn recht komt.

Goed trouwens, het Radeon Topic lives :)
let''s keep it ^^UP^^ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zondag 13 mei 2001 03:19 schreef mr_a het volgende:
k heb mn Radeon 64 DDR vivo oem eens onder het lamplicht bekeken (:+) en er zit HY5DV651622/0029A TC-G6 geheugen op. Is dit nou het 6.0 nanoseconden geheugen wat op een oem hoort? Hij draait redelijk richting de 200 dus dat is dan meer dan je met 6 ns zou verwachten.
Probeer dit eens:
Hyundai DDR DRAM part number decoder

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Is er al iemand, die B&W netjes kan draaien op zijn Radeon. Bij mij wordt alles fuc&%& up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

b&w draait hier perfect.

Insane, nog spijt van al je verkochte radeon''s ? :)
p.s werk je signature een beetje bij.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 14 mei 2001 09:31 schreef hjs het volgende:
Tommy, wanneer verkoop je je mobo dan?
En hoe bevalt de IBM HD? zit ook aan een nieuwe HD te denken en IBM is gewoon het snelst, alleen hier op GoT lees\las je ff te veel negatieve verhalen, gelukkig nog niet over die nieuwe serie.
Wanneer verkoop ik m''n mobo :? .. was ik nog niet van plan eigenlijk. Of bedoel je vanwege wat in mijn sig staat? Hmm ik zal dat eens weg halen want nu hoor ik weer geruchten dat het 1 grote fake is :( .. M''n IBM harddisk bevalt erg goed. Ik heb zo''n berucht 45GB model (je weet wel die zijn uit de handel gehaald omdat er erg veel defect waren of raakten) maar de mijne werkt perfect. Je kunt best zo''n 75GXP kopen hoor als je dus maar niet dat 45GB model koopt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Sorry bedoelde ik ook, de Promise is 98,- :) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op maandag 14 mei 2001 15:37 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Probeer dit eens:
Hyundai DDR DRAM part number decoder
Thx voor de link. zo staat het op m''n chip:
HY5DV651622
0029A TC-G6

volgens het schema
HY XX X XX XX X X X X X - XX

zo uitschrijven
HY 5D V 65 16 2 2 0 0 2 - 9A TC-G6

klopt er dus iets niet niet. Meest interessante is het streepje. -G6 betekend dus waarschijnlijk dat het 166 MHz rated geheugen is. (6=166 MHz 55=183 MHz 5=200 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Inderdaad door je sig ;)

Zit te denken aan dit ding, opvolger van de 75 serie. Alleen nu nog bedenken wat voor controller (oude BX mobo) is promise veel beter als een Highpoint ding :? (wel 2x zo duur bijna)

Gaat een leuk voorjaar worden als we alle berichten mogen geloven, S3, ATI en nVidia met een nieuwe kaart, maar eerst maar eens zien of ze het waar maken en wat er van de herfst nog allemaal gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
De 60GXP is ook een zeer goede schijf (net iets sneller dan de 75GXP) .. 60GB voor minder dan 500 piek, damn die dingen kosten ook niets meer ;) .

Ow ja over die controller, ik zou voor de Promise gaan ipv de Highpoint. Niet uit eigen ervaring moet ik toegeven, meer omdat ik vaak lees dat mensen er problemen mee hebben. De Highpoint mag dan duurder zijn maar met 98,- is dat nu niet echt niets om op te besparen lijkt mij. Ik gebruik nu de Promise op m''n Asus A7V133 bordje ipv de VIA southbridge en hij bevalt me prima. In benches versloeg ie de VIA telkens met net een paar procent (vooral de processor belasting was iets lager), normaal niet de moeite waard maar hij zit er toch op 8-).

Sorry dat dit off-topic is btw :Y) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ach we mogen toch wel een keer off-topic gaan ;)
Een promise ata100 controller is trouwens duurder dan eentje met een highpoint chip.
Voor de promise zit je al snel op 100 piek terwijl bv. bij eynstein je al een highpoint ding heb voor ff 60 piek. (niet raid).
Thanks for the info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ik kan redelijk stabiel Unreal Tournamenten met core op 190 en mem op 210 , dus ik neem aan dat ik dan 5.5 ns geheugen heb
is dat van die core en die mem niet omgedraaid, heb je een retail of een oem?
voor een oem is 210 wel erg hoog, haal ik wel met mn core stabiel (ook oem), maar als ik dat met mn mem doe krijg ik een very very colorful scherm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ja 210MHz voor het mem is wel erg hoog idd.

Ff off-topic (ja weer) en iets anders, ik ga waarschijnlijk m''n Radeonneke wegdoen. Er komt dan een Matrox G450 16MB DDR voor in de plaats en een Dreamcast console (eej heb toch Chello voor de .. eh .. backups) :P .. ik vindt PC games niet echt cool meer, kan er niets aan doen. Ik verlang terug naar de ''echte'' games (en gameplay) ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bomberman dat meen je niet he
dus ga je dan ook weg bij tweakers of niet

met de geheugen van een ati radeon kan 210 mhz lopen hoor doet die van mij ook maar vind de moeite niet waart dus loopt het bij mij 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee nee ik ga niet weg bij GoT .. zal hooguit wat minder in V&B te vinden zijn (er is niet zoveel te bepraten aan een Matrox G450 :P ).

Btw had jij geen Retail Radeon? Of toch een OEM ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Och, over Tommy maak ik me geen zorgen, die zien we over hoogstens 2 maanden weer terug met een Radeon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18267

Sorry hoor maar ik doe ff een cross-replytje.
[topic=179574]
Kom (zonder over te clocken) op 4700 punten i.p.v. 5600 in 3Dmark2000 met mijn Radeon 32mb DDR. Geen idee hoe dat komt. Via-drivers 4.29, standaard Radeon drivertjes.
Ik snap er geen r#k van (Tips?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
de 7041 drivers zijn volgens mij het snelst in 3dmark 2000 en probeer eens een 3dmark2000 profile uit een van de tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 11:27 schreef hjs het volgende:
de 7041 drivers zijn volgens mij het snelst in 3dmark 2000 en probeer eens een 3dmark2000 profile uit een van de tweakers.
Met het 3dmark profile uit RadeonTweaker ging ik erop achteruit in 3dmarks... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op maandag 14 mei 2001 22:20 schreef DarkShadow het volgende:

[..]

is dat van die core en die mem niet omgedraaid, heb je een retail of een oem?
voor een oem is 210 wel erg hoog, haal ik wel met mn core
stabiel (ook oem), maar als ik dat met mn mem doe krijg ik een very very colorful scherm >:)
Bij mij heb ik bij 210 ook last van interessante kleurtjes en dat soort afwijkingen. Maar die zijn dan redelijk beperkt. Maar ik krijg geen last van textures die niet geladen worden of witte stippen oid. Mijn vorige kaart was een Riva TNT, die gedroeg zich heel anders als die te hoog geklokt was.
Als ik het omdraai (zoals je zegt de core hoger dan de mem), dan loopt ie bij mij helemaal vast na een paar minuten gameplay. soms al in de menuutjes van Quake 3. Dat hangt dan zelfs als je de core op 190 en mem op 166 doet.

Ik speel voor de zekerheid maar synchroon geklokt, want ik hou niet van vastlopers. Ik kan nu min of meer kiezen tussen 195/195 met "medium" memory latency en memory speed (Rage3D overclock/Raid On Tweaker) of 190/190 met "fast" memory latency&speed. Volgens mij is de laatste het snelst, en daar kan ik lekker in UT-en en Quaken op 1280x1024@32@all_options@niet_hopen_bij_GF2MX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 15 mei 2001 08:32 schreef hjs het volgende:
Och, over Tommy maak ik me geen zorgen, die zien we over hoogstens 2 maanden weer terug met een Radeon >:)
Haha, damn je begint me al te kennen ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12427

Welke drivers kan ik voor de Radeon 32 SDR het beste gebruiken. Ik zoek voor stabiliteit. De snelheid maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bomberman die van mijn is oem koste me toendertijd wel 700.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wow dan is 210MHz erg hoog!
Op dinsdag 15 mei 2001 19:23 schreef Guanoape het volgende:
Welke drivers kan ik voor de Radeon 32 SDR het beste gebruiken. Ik zoek voor stabiliteit. De snelheid maakt me niet uit.
Als je stabiliteit zoekt zou ik gewoon de laatste officiele ATi drivers van hun site halen ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
7099 bevallen mij het beste, maar ik denk dat 7075 qua stabiliteit ook erg goed zijn.

wou trouwens laatst weer eens 7075 installeren maar ik kreeg ze niet meer geinstalleerd :( . Alles volgens het boekje gedaan, uninstallen huidige drivers, ati*.inf zoeken en verwijderen, herstarten, registry leegmaken, grafische adapter deleten, herstarten, zoeken naar nieuwe kaart en dan verwijzen naar de 7075 en dan zie je wel dat hij alles kopieerd maar de knop met dat hij klaar is of een bestandje moet vervangen komt nooit. Dus Ctrl-Alt-Del en dan als je dan de 7099 drivers installeert gaat alles wel vlekkenloos. Vreemd vink dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 mei 2001 19:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
bomberman die van mijn is oem koste me toendertijd wel 700.-
geef niet die van mij was toen 900 piek. En Bomberman komt zeker wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar ik heb wel 5,5 sec geheugen blokjes er op zitten de zelfde als bij een retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Aha ;) .. dus in feite heb je gewoon dezelfde hardware als de retail-kaart. Dan is het wel te begrijpen.

Nogmaals ik ga niet weg hier hoor :) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Bij mij heb ik bij 210 ook last van interessante kleurtjes en dat soort afwijkingen. Maar die zijn dan redelijk beperkt.
wel vet, maar waarom gooi je de core niet nog een eindje omhoog, niet dat het veel uitmaakt qua performance, maar volgens mij heeft dat geen of weinig invloed op de hitte van je mem. correct me if I''m wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hee bomberman,
voor hoe duur koop je die dreamcast. btw een verstandige keuze. mn broertje wil er ook een kopen (kan ik handig gebruik van maken >:) )
zijn wel vette games voor.

btw de g450 is :r
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik koop die Dreamcast niet, ik ruil hem tegen mijn Radeon :P .. maar de deal is nog niet rond (plus we gaan dit weekend verhuizen dus heb er nog ff geen tijd voor). Het is iig incl een stel games (20+) plus wat extra kabels en memorycard geloof ik.

G450 is idd :r in 3D .. maar kost maar 225,- en heeft ZEER goede 2D. 3D komt wel weer als de Radeon 2 uit is en/of de GF3 wat goedkoper is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anders koop je toch een tweede hanzen ati radeon 32mb ddr zag er laats nog een staan voor 300.- geloof ik want ik denk dat je er spijt van ktijgt maar goed het zijn jouw spullen niet die van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o bomberman
ik kan mijn asus a7m mobo ruilen tegen een

aopen mobo met een amd k6-2 550 een halfjaar oud + 125 piek ik moet toch een anderen kopen een a7a 266 of een a7m 266 of een sis 730\740 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Laatste off-topic wat ik hier ga melden (wil niet dat de topic gesloten gaat worden oid) :) :

A7M? Je bedoelt A7V misschien? Das een goede ruil dan, als je die K6-2 kan gebruiken tenminste. Je kunt er een leuk servertje van bouwen misschien .. en met die prijzen van DDR (erg laag) kun je idd net zo goed overstappen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op dinsdag 15 mei 2001 22:24 schreef DarkShadow het volgende:

[..]

wel vet, maar waarom gooi je de core niet nog een eindje omhoog, niet dat het veel uitmaakt qua performance, maar volgens mij heeft dat geen of weinig invloed op de hitte van je mem. correct me if I''m wrong.
Bij mij lijkt het sowieso niet goed te zijn als mijn core boven de 195 komt. Ik gebruik gewoon het standaard fannetje, en die koelt niet zo goed. Het DDR wordt warmer dan de GPU, dus die zouden eigenlijk heatsinks moeten krijgen.

Maar dat debiele fannetje maakt meer herrie als 2x7200 rpm + 5400 rpm SCSI harddisken, voeding EN coolermaster. Dus zodra hij echt kapot gaat ga ik een betere fan op de GPU stoppen, en misschien wordt het dan allemaal weer sneller :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 mei 2001 22:24 schreef DarkShadow het volgende:

[..]

heeft geen zin. Het probleem bij de Radeon zit hem in het bandbreedte probleem en niet in de Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Laatst online: 07-06 14:52
Bomberman...ik zal eens proberen of ik mijn schoorsteen weer aan het roken kan krijgen ;)

Ben namelijk aan het proberen om een paar samples Radeon R200 en R300 los te peuteren bij ATI. (Mijn contactpersoon weet waarschijnlijk niet dat ik niet meer in de PC business zit....hopen dat hij dan ook een ander aflever adres accepteerd) 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hey TwisteR :) .. ben ERG benieuwd! Hopelijk lukt het je .. kijk maar wel uit dat je er niet door in de problemen raakt :o !

Ik ga btw zo m''n Dreamcast-Radeon ruil doen. Krijg er zelfs een Matrox G400 16MB Dual Head bij :) .. hoef ik iig geen G450 te kopen. Ik heb nu elke ''zomer'' vanaf ''99 een G400 gehad. 1999 was ie net uit toen ik hem kocht, 2000 tijdelijk de Max gehad, 2001 weer 1 dus. Geinig, kaartje blijft terug komen :P ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

LEUK hoor , maar ik ga niet al die 15 topis lezen.
Nu jullie allemaal een ati radeon hebben wil ik een vraag stellen, hoe is de tv-out kwaliteit van de radeon vivo.

mensen zeiden slecht, andere zeiden dat na de nieuwe drivers het enorm vooruit is gegaan..
vertel het maar:)
Pagina: 1 2 3 Laatste