Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmz, m''n eerste bijdrage aan het roemruchte Radeon Topic danmaar.. ;)

Sinds een weekje of wat de gelukkige eigenaar van een ViVo. Tot nu toe geen problemen ondervonden, tot ik gebruik wilde maken van de Vi van de ViVo.. Als ik een opgenomen mpeg2 bestand probeer af te spelen, geeft de ati player de melding

''could not open blablabla.mp2''

Mpeg1 werkt wel goed, als ik AVI''s afspeel spelen deze op dubbele snelheid? :+ naja AVI vind ik toch niet zo intressant..

Ik draai Win2k met 5.13.1.3116 drivers en multimediacenter 7.1

Iemand een idee?

-< update: DVD player niet geinstalleerd, ff proberen of dit helpt :P >-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
>:)

Heb je dat nou ook wel eens.. dat je de oplossing van je eigen probleem vindt bij het formuleren ervan...

|:( * Installeer dus altijd de DVD player! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor de lamme en de blinde ;)

Goed he, de fouten vinden door uit te leggen wat er mis is, werkt op mijn werk ook vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18089

hoi,

ik heb ook een nieuwe vidkaart nodig.
Eenvereiste is dat ik tv kan kijken met de kaart, het liefst via een eigen tuner, anders via een video in.
Ik dacht aan de RADEON VIVO
of de GF 2 GTS PRO en een losse tvkaart.

stel dat ik voor de geforce combo zou kiezen, dan koop ik er een miro pctvpro bij.
Is er hier een radeonbezitter die mischien weet of de kwaliteit van deze miro beter/slechter is dan de videoin van de radeon ????

Ik speel wel altijd op 1024x768, en ik geloof dat de GF altijd nog wel ff iets sneller was op deze res?
Op de hogere res. is de radeon dan weer sneller, maar dat ondersteund mijn monitor niet (LCD)

wat denen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11
hoe draaien de nieuwe drivers, kga ze strax ff downen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Windows 98/ME Display Driver version 4.13.7103
BETA Realease / Not Supported

Realease?????? kan ATI nog geen engels? ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
Hehe

3132 draait bij mij tot nu toe ok maar ze zijn zelfs iets langzamer dan de 3116 :? .. ik had eigenlijk geen problemen met de 3116 maar ik laat ze er voorlopig nog even op staan.

@ hjs, ik bekeek net ff je PC config bij Anandtech .. jou harddisk is 5400 RPMS. Is dat ''rotations per millisecond'' ofzo :o ;) .. nice ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op dinsdag 24 april 2001 23:41 schreef Bomberman het volgende:

@ hjs, ik bekeek net ff je PC config bij Anandtech .. jou harddisk is 5400 RPMS. Is dat ''rotations per millisecond'' ofzo :o ;) .. nice ..
UhOh :o

[edit]
Nou, ik heb het maar weggehaald maar die RPMS is iets dat Anand er standaard achterzet :? dan is 5400 toeren toch een goede waarde :? (tegenwoordig is toch alles 7200 :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Laatst online: 29-05 22:59
En hoe zijn de nieuwe Win9x/ME drivers?

Heb nu niet zoveel tijd meer voor mijn PC''tje.

TwisteR is namelijk vader geworden van een dochtertje (Jessica, 53cm, 4120gram, 11 april 2001 om 05:48). Dus heb nu mijn handen vol aan andere "settings". :D

Maar hou dit topic zo lang mogelijk in de gaten...ben er toch de oorzaak van dat dit topic is begonnen. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
De nieuwe drivers, op Rage3d zijn ze of tevreden (beetje (veel) het zelfde als de 7099) of de mensen gaan weer terug naar 7075.

Dus geen schokkende verbeteringen en met een modem zal ik maar niet downloaden ;)

Gefeliciteerd trouwens, je eerste?
Dochter he, nou maak je borst maar nat, die zijn eigenwijs en erg koppig (tenminste die van mij wel) maar dat merk je vanzelf over een jaar of 2 :+
Verder alles goed met moeder en dochter :? Bijna 9 pond, zo das een flinke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
TwisteR is namelijk vader geworden van een dochtertje (Jessica, 53cm, 4120gram, 11 april 2001 om 05:48). Dus heb nu mijn handen vol aan andere "settings"
Gefeliciteerd Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/otn/happy/baby.gif !!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ik zal die nieuwe drivertjes er ook eens opknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Hé TwisteR, van harte!!

En ik hoop voor je dat je aan je nachtrust toe kan komen;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 25 april 2001 16:20 schreef edward2 het volgende:
Hé TwisteR, van harte!!

En ik hoop voor je dat je aan je nachtrust toe kan komen;)
Congratz, als die baby je wakker houd ga je gewoon op GoT surfen :P

Oh en aan de ATI bezitters, Welke is op dit moment de beste van ATI ??? ATi Radeon ViVo 64MB (Retail) of (OEM)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

TwisteR is namelijk vader geworden van een dochtertje (Jessica, 53cm, 4120gram, 11 april 2001 om 05:48). Dus heb nu mijn handen vol aan andere "settings"
Gefeliciflapstaart

hmm misschien kan je haar tweaken om haar op stand-by te zetten van 22:00-9:00 :)

En Rappie ik zou voor de Retail gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

gefeliciteerd Twister

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 22:04

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Twister ook gefeliciteerd namens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ook namens mij van harte Twister, en ook aan je vrouw/vriendin.

Voor mezelf iets minder goed nieuws;

Gisteren kwam mijn nieuwe cooler binnnen, een Spire 5e31b3, met copperunderplate, dus ik gooi mijn kast open en kwak dat ding erop.
mijn puter weer rechtop gezet, en gaan met die banaan, dat ding draaide dus niet asl hij rechtop stond en anders heel langzaam.
Nadat ik de puter uit zijn kassie had gevist en op buro gekwakt ben ik wat aan het rommelen gegaaan, kijken of hij wel goed zat, of aanliep, maar niet van dat alles, dus toch maar weer ff aanzetten.

Een vonk, brandlucht en doorgebrande Radeon tot gevolg, en ik denk niet dat ik er een aan ga schaffen, omdat ik min of meer voor de 2 aan het sparen ben :(, en ga jij maar eens spire uitleggen dat het hun schuld is, als dat al zo is. ik kan wel :'(

weet iemand een leuk alternatiefje om de zomer door te komen, het enige wat ik eigenlijk speel is TFC, en omdat mijn monitor het begeven had en een oudje uit de kast heb gevist maar op max 800x600, iemand een ideetje? vast bedankt

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39
Hey twister gefeliciteerd met je dochtertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Laatst online: 29-05 22:59
Bedankt allemaal voor de felicitaties...heb ze even allemaal ge-captured, leuk voor later. En met de vrouw is ook alles goed gelukkig 8-)

Pyropath..ik heb nog een GigaByte TnT2 32Mb AGP TV-in liggen..is een goed kaartje. Die kan je wel van me overnemen voor weinig geld.
Stuur me even een mailtje, dan regelen we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ook Gefeliciteerd

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:34

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op woensdag 25 april 2001 15:28 schreef TwisteR het volgende:
En hoe zijn de nieuwe Win9x/ME drivers?

Heb nu niet zoveel tijd meer voor mijn PC''tje.

TwisteR is namelijk vader geworden van een dochtertje (Jessica, 53cm, 4120gram, 11 april 2001 om 05:48). Dus heb nu mijn handen vol aan andere "settings". :D

Maar hou dit topic zo lang mogelijk in de gaten...ben er toch de oorzaak van dat dit topic is begonnen. *D
Hej, gefeliciteerd man! :7:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Ik kreeg vandaag een pakketje met de post :)

1x raden wat erin zat...
tip: het begint met een A...
...en eindigt op ti Radeon Vivo :P

voor DM429 en wat verzendkosten. *D

Oh enne: fefeliciteerd pappa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 14:00
Gefeliciflapstaart Twister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hee Jeep kan je mij even een URL paasen van die site waar je hem gekocht hebt? voor dat geld kan ik er wel eentje kopen, met wat sponsering :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

First of all: Twister...Congratz man!!!

Second: ik heb weer een vraagie. Met de 3116 drivers (eigenlijk met alle drivers sinds 3072), kan ik niet meer mijn specifieke monitor instellen. Hij houdt het continu op een standaard monitor op een Radeon DDR. Maar ik zou eigenlijk wel weer het kleurprofiel van mijn monitor willen usen.

Is er een oplossing voor dit probleem? Of ligt dit gewoon aan de drivers?

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Joooh gefeliciteerd Twister!!
Zelf ben ik ruim 1,5 jaar geleden vader geworden van een dochter. Inmiddels is het papa voor en papa na ... Computeren zal haar wel liggen denk ik want nu al rukt ze het liefst mijn toetsenbord en muis van het buro om alle knoppen in te drukken en rond te klikken. Ook Winnie de Poeh is hoog favoriet. Quake is ze nog even niet aan toe denk ik :)

In een dolle bui heb ik eens door het hele huis utp aangelegd en dus ook in de "baby-kamer" (wat toen nog gewoon een logeerkamer was :)) Wie weet straks fijn multi-playeren!

Anyway, de 1e 3 maanden waren redelijk heftig voor mijn pc-hobby ... krampjes en zo. Daarna wordt het wel weer rustiger en kan paps ''s avonds nog ff met zijn pctje spelen :) Kortom: Veeeeel plezier met je kleine meid!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Kan wel weer met de 3124 drivers geloof ik ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Cool om te zien hoeveel (bekende) members hier al vader zijn :) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ouwe mannen club :)
Wel wijze mannen want we zijn voor de Radeon gegaan ...

Gatver ... klinkt als reklame

BTW heeft iemand hier nog wat ge-experimenteerd met koelblokjes op het geheugen??? en zo ja, wat zijn de resultaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Op verzoek dan ff waar ik mijn Radeon Vivo gekocht heb: mindfactory Kost nu DM438,- + DM30,- verzend+bankkosten. Je moet wel vooruitbetalen en je gegevens op de Site invullen voor de adresgegevens.
Ze hebben hem nu wel weer op voorraad :)

Ik heb hem net uitgeprobeerd met Star trek Voyager: Elite Force. Het ziet er :* uit. Gelijk onder W2k, want windhoos 98 is ook niet alles (ik moet 4 x drivers de-/installeren; W2k, W89se, Mandrake en Beos)

Gelijk ff op 191 MHZ gezet. Dus nog ff testen hoe ver die komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Jeetje ik voel me vereerd dat ik tussen zoveel wijze oude mannen zit :)
Met mijn 19 jaar en pas 1 jaar en 1 mndn een vriendin zal een kind nog wel op zich laten w8en :)

Ik denk dat ik toch maar voor een 2e radeon ga, dit keer wel een 64 ViVo, maar dat moet ik nog ff aankijken, zit nu op een Rage Pro te rammelen, wist je dat dat oude beeste gewoon nog lekker doorrammeld in spellen? ik speel namelijk Half-life TFC op 800x600 met noodgedwongen 16Bit (32 bit niet ondersteund in oGL) maar hij perst er over het algemeen toch nog 30 of meer frames uit, nu ben ik nieuwsgierig geworden en ga maar eens kijken of de rook bug in CS er ook met dit ouwe beesje daar is, ik hou jullie op de hoogte

[edit1]
En jahoor de smokebug zit er ook in, rook ziet er niet uit, een groot grijs blokken vak, dus wel ff wat anders dan het nog enigzinds doorzichtige rook op de Radeon :)
[/edit1]

[edit2]
He jammer das een Bulk, ik wil de retail en die hebben ze A niet op voorraad
B kost hij 524 DM,+ verzenden (in Nl al goedkoper :()
dus ff verder zoeken, en stilletjes hopen op een Radeon SE

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 00:42 schreef Bomberman het volgende:
Cool om te zien hoeveel (bekende) members hier al vader zijn :) ..
:D , de oudste van mij is net 6 geworden en die is bijna niet achter de pc weg te slaan. Qua spellen houden we het nog maar ff bij NFS of Grachtenracer (jaja, buurman is kapitein op een rondvaart boot en die wou het spel welles zien) en dan natuurlijk nog de echte kids games.
Mijn dochter wordt in Juli alweer 4, maar die meid is een verhaal appart, ze heeft CF en dat geeft natuurlijk extra drukte enzo mee, maar is ook erg gek van spelletjes, Red Cat''s levende kleurenboek, Pippi en Freddi Fish enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ja ja, allemaal Radeons he... Wijsheid komt echt met de jaren....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 27 april 2001 00:45 schreef Daneel het volgende:
Ouwe mannen club :)
Wel wijze mannen want we zijn voor de Radeon gegaan ...

Gatver ... klinkt als reklame

BTW heeft iemand hier nog wat ge-experimenteerd met koelblokjes op het geheugen??? en zo ja, wat zijn de resultaten??
yep, ik heb wat geexperimenteerd met van die alpha heatsinks van ocshop.
[in MHz]
krijg hem nu in unrealT op 200, maar in q3a max op 185.
homeworld weer op de 194, heroes 3: 197, divx kijken op 200, e-razer op 187, b&w op 192, q3teamarena:195 (lekker vaag) halflife:196 tribes 2:196 riven:186 severance:197 operation flash point:186

het is allemaal zeer wisselvallig maar op de 190 doet in principe alles het wel, maar een paar dingen niet dus.
voordat de heatsinks erop zaten kwam ik heel vaak instabiel net op 190 met sommige spellen.

kijk hier eens naar:
http://www.pcpop.com/info/20010426/
Een review van de Radeon SE!

Niet zoveel verbeteringen dus, toch maar wachten dan op de radeon 2. :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik wil zo graag een Retail, iemand enig idee of dat gaat lukken, want ik hoor alleen maar dat ze niet levrebaar zijn :(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ook op rage3d.com

What will the next MAXX product be?
A. We are currently evaluating what we will be doing with our MAXX? technology, and whether it makes sense to use it in future products. The RAGE FURY MAXX? was a great product for its time, and we''ve made significant improvements to the technology since then. However, the RADEON? is a far more powerful processor than the RAGE? 128 PRO, and our next generation processors will even be more powerful. All that power comes at a cost, and when you consider the expense of a board with dual high performance graphics processors and 128MB or more of memory, how game developers are already struggling to make use of all the power available in existing high-end graphics chips, and how quickly we are now able to design new generations of products with our concurrent design teams, the decision is not an easy one. Who would have thought we would ever have more graphics power at our fingertips than we could figure out what to do with?

WAT! 128mb, damn das lekker, damn hopelijk komt die nieuwe MAXX wel snel uit :P

Wat denken jullie dat de radeon 2 zal gaan kosten? ook rond de 1100 gulden?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Aanbieding:
ATI Radeon 64mb DDR bulk van 559,- voor 499
http://www.comptechworld.nl/

zag ut toevallig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 19:18 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik wil zo graag een Retail, iemand enig idee of dat gaat lukken, want ik hoor alleen maar dat ze niet levrebaar zijn :(
ben je niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
hoe zit het nou met drivers etc. in win 98 werkt dit altijd goed ??? Waarom zijn er dan nog mensen die van ATI overstappen op GF2 ????

Ik heb een winkel gevonden die ze kan leveren maar zit nog te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 21:48 schreef Rappie het volgende:
hoe zit het nou met drivers etc. in win 98 werkt dit altijd goed ??? Waarom zijn er dan nog mensen die van ATI overstappen op GF2 ????

Ik heb een winkel gevonden die ze kan leveren maar zit nog te twijfelen.
ik heb weinig reden tot klagen met de drivers onder win98. En overstappen van een Radeon naar een gewone GF2 zal denk ik niet zo heel vaak voorkomen, naar een GF2 ultra is wat anders, een Ultra is nu eenmaal ff sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik heb hem toch maar besteld. De ATI RADEON VIVO 64MB retail .

Welke drivers kan ik het beste draaien met Win 98 ?? Dan kan ik ze vast downloaden etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 22:02 schreef Rappie het volgende:
ik heb hem toch maar besteld. De ATI RADEON VIVO 64MB retail .

Welke drivers kan ik het beste draaien met Win 98 ?? Dan kan ik ze vast downloaden etc. :)
Als je van testen houdt: de 7103, de 7075 en de 7041 :D
Ik gebruik 7103 (laatste officiele Beta''s), maar sommige zijn weer terug gegaan naar 7075 en over 7041 waren ook veel mensen tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
oke TNX ik zal ze allemaal eens proberen als ie binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Rappie, ik smeek je op mijn blote knietjes, of je me misschien asljeblieft kan mailen, over die winkel waar ze hem op voorraad hebben, of het hier gewoon neerkwakken, mijn meeladresje vind je in mijn profile, ik ben behoorlijk wanhopig geworden nu mijn Radeonnetje verbrand is door kortsluiting, ik word horend dol van die oude Rage Pro :(

dus ik smeek je, waar zijn ze op voorraad?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Goededag wijze heren! :)

Ik ben sinds kort ook trotse bezitter van de Radeon. Mijn Rage 128 GL werd toch echt te traag.

American McGee''s Alice, Unreal, UT, Q3A, Serious Sam test lopen als een zonnetje.
Enkel 3DMark 2001 zuigt zwaar.

Weet iemand trouwens wat er met Tranzmit (website met 3D demo''s) is gebeurd? Nadat ze naar hun nieuwe domein www.tranzmit.co.uk zijn verhuisd zijn ze niet meer te bereiken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op zaterdag 28 april 2001 00:58 schreef The_PyroPath het volgende:
Rappie, ik smeek je op mijn blote knietjes >:)

dus ik smeek je, waar zijn ze op voorraad?
http://www.rgmcomputers.nl

ze zijn wat duurder maar het is in de buurt dus ik ga hem ophalen :), ze hadden hem niet op vooraad hun leverancier had ze op vooraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik dank u zeer hartelijk

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 09:59

JT

VETAK y0

Hmmm....ik zal het nog 1 keer vragen : Hoe kan je zien of je 6 ns of 5,5 ns geheugen op je 64 mb vivo oem hebt ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
staat er meestal op in heeeele kleine lettertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Vrijdag had Eynstein ook weer OEM modellen op voorraad en als CTW ze in de aanbieding heeft zullen ze daar ook wel op voorraad zijn :+ (OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
heb er net 1 bestelt, nu bidden dat ik em eerdags heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan je toch ook controleren met software ? En zo ja, hoe dan ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee dat kun je niet zien met software, gewoon ff op je geheugenchips kijken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Thanx

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat is UTFS ?

Ik kon trouwens nix op me readeon vinden, alleen dat ik Hyundai sjippies hep.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op woensdag 18 april 2001 12:54 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Laat maar ik heb het al!! UTFS bracht uitkomst!! Het is 5.5 ns!! YES!!!

(ik ben blij :P)
5.5 ns is slecht voor DDR-SDRAMgeheugen. En zijn al GF2-MX kaarten met 4.8ns SDRAM. Een gemiddelde GF2-MX van tegenwoordig geeft al EliteMT RAM cores met een toegangstijd van 5.5 ms. Geen wonder dat het geheugen zo laag is geclocked.

Om trouwens ff wat verwarring te verkomen, de OEM versie heeft een lagere clockspeed van de RAM en de GPU. De retail versie draait op normale snelheden en is dan ook het meest getest bij benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 29 april 2001 05:41 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

5.5 ns is slecht voor DDR-SDRAMgeheugen. En zijn al GF2-MX kaarten met 4.8ns SDRAM. Een gemiddelde GF2-MX van tegenwoordig geeft al EliteMT RAM cores met een toegangstijd van 5.5 ms. Geen wonder dat het geheugen zo laag is geclocked.

Om trouwens ff wat verwarring te verkomen, de OEM versie heeft een lagere clockspeed van de RAM en de GPU. De retail versie draait op normale snelheden en is dan ook het meest getest bij benchmarks.
Ja, dat snap ik. Maar ik heb een OEM Radeon en die hebben over het algemeen 6ns, dus in verhouding is 5.5ns goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 29 april 2001 13:55 schreef JT het volgende:
Wat is UTFS ?

Ik kon trouwens nix op me readeon vinden, alleen dat ik Hyundai sjippies hep.
UTFS staat voor Use The Fucking Search

op de sjippies staat als het goed is ergens iets van 60 of 55 in de code daaraan kan je zien hoe snel de sjippies zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Eg woar :+ ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

ik denk het niet ik heb hier een test liggen met een ati radeon 32mb ddr dus dat is niet alijd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het is mooi meegenomen als je een oem hebt met 5,5 ns deze komen vaak toch wat hoger.

Zo te horen zijn de laatste oems bijna allemaal met 5,5 ns.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

thanx

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

no problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als het mee zit kan ik dinsdag ook een Radeon bestellen, er moet namelijk het een en ander geregeld worden met een BTW nr en ik weet niet of dat kan bij tweak-it, dus een meeltje afw8en, en aangezien ik vermoed dat die mensen vandaag (maandag) niet werken zal ik maar ff moeten w8en, ik bestel wel meteen een Retail 64, en hopen dat ze dan persongeluk een met een SE sticker opsturen >:). Trouwens die gasten hebben er wel van geleerd bij tweak-it, ze waarschuwden me namelijk bij alleen een vraagje per iemeel al dat de prijs van deze kaart nogal fluktueert en dat ze hem dus niet op voorraad hebben maar hem bij de groothandel bestellen als je wilt, ze wezen me er ook op dat de prijs vermeld op de pagina en pricewatch onjuist kan zijn en dus hoger/lager uitvallen, en dat het DUS handig is om ff te bellen over de prijs als ik alsnog belangstelling had, EN DAT HEB IK WEL :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 12:18
Op zondag 29 april 2001 05:41 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja so, what is je punt. De radeon heeft niet zo lomp snel en dus zwaar veel goedkoper geheugen. en Boeit dat? nee geen ruk. De core kun je opklokken en het geheugen laten staan. Verbetering is bijna lineair met de core klok. Heeft een radeon dus lomp snel geheugen nodig?
Nee.

Het is dus precies omgekeerd met nvidia spul... die presteren stuk voor stuk suboptimaal door de lekkere bandbreedte verspilling. resultaat is dat nvidia spul ongeveer lineair sneller wordt door geheugen op te klokken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, ik heb andere ideeen voor mijn Radeon SDR. Core hoger klokken scheelt niets, terwijl geheugen overklokken juist alles betekent. De limiet zit bij mij zwaar bij het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 30 april 2001 03:41 schreef nitenite het volgende:

[..]

Ja so, what is je punt. De radeon heeft niet zo lomp snel en dus zwaar veel goedkoper geheugen. en Boeit dat? nee geen ruk. De core kun je opklokken en het geheugen laten staan. Verbetering is bijna lineair met de core klok. Heeft een radeon dus lomp snel geheugen nodig?
Nee.

Het is dus precies omgekeerd met nvidia spul... die presteren stuk voor stuk suboptimaal door de lekkere bandbreedte verspilling. resultaat is dat nvidia spul ongeveer lineair sneller wordt door geheugen op te klokken.
Uhm de Radeon heeft ook bandbreedte problemen hoor. Het is alleen minder door de Z technologie van ATI, maar geheugen opschroeven levert wel gewoon winst op bij de Radeon en de core technisch gezien niet.

Het probleem is alleen dat je de core en geheugen moet opkrikken om sneller te gaan. Die lopen namelijk synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

GVD 20 vrijmarkten af gehobbeld en nergens een Radoen 64 MB DDR ViVo Retail :(

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Er zijn alweer nieuwe WinME/9x beta drivers:

http://www.rage3d.com/

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 30 april 2001 15:15 schreef The_PyroPath het volgende:
GVD 20 vrijmarkten af gehobbeld en nergens een Radoen 64 MB DDR ViVo Retail :(
Wil je persé een Retail dan? Of zijn de OEM''s ook nergens te krijgen ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wil eigenlijk wel een retail, nu ik sponsers heb die ervoor betalen moet je er ook het meeste uithalen wat er in zit :D
maar eom is ook slecht aan te komen hoor

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hmm .. nu zou dus de ideale tijd zijn om mijn Radeon nog te verkopen voor ik een GF3 koop *D . Moeilijk aan te komen en dus kan ik er (iets) meer voor vragen 8-) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
hoe kan je zien hoeveel ns je geheugen is en mij oem loopt nu op 200Mhz hoe kan ik bepalen of het nog wel goed gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 30 april 2001 21:32 schreef hilbren het volgende:
hoe kan je zien hoeveel ns je geheugen is en mij oem loopt nu op 200Mhz hoe kan ik bepalen of het nog wel goed gaat ?
ik zou eens zeggen blader eens door deze topic |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Kun je voor mij ook niet wat sponsering regelen, heb bij eynstein wel een leuk moederbordje gezien met wat DDR geheugen ;)
(edward heeft dat ook net binnen, alleen heeft hij hem geloof ik alweer gesloopt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
edward heeft dat ook net binnen, alleen heeft hij hem geloof ik alweer gesloopt
Whaahahaha LoL >:) .. hoe heeft ie dat gedaan dan ;) ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé, niet gelijk mij de schuld geven he;)

Weet iemand misschien wat Checksum error inhoud?
Dat is het enige wat ik er nog uit krijg:(

Nou Bomberman, als ik dat wist, misschien ''gespannen'' handen;)?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hehe .. maareh die Checksum error, wanneer geeft ie die melding dan? Meteen als je je PC aanzet?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep tijdens het booten, alleen de videokaart zie ik tijdens het booten voorbijkomen daarna is het gelijk die foutmelding, bios verrot misschien?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Zou kunnen .. maar geeft ie het bij het checken van het geheugen misschien? Anders (als je dat nog niet gedaan hebt) even je bios resetten. Of DIMMetjes verplaatsen, er 1 voor 1 (telkens 1 dus) inzetten, etc.

[edit]-> Misschien anders ff een topic in Proc+Mobo openen anders krijgen we dadelijk comentaar omdat het off-topic is ;) ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bios resetten, hmm nooit gedaan, zal es kijken van de week, er zit nou even een AsusA7m266 in.

Ik heb nog ff bij processors en mobo''s geken en daar zag ik tot m''n verbazing nog wel wat probeersels...dus wie weet:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik zou gewoon contact opnemen met Eynstein, je hebt dat ding nog geen week.

Ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd en ze lijken tot nu toe erg op de 7103.

en meteen nadat ik dit getikt had en ik ff een paar gamescene in 3dmark 2001 runde heb ik ze er weer afgegooid, terug naar 7103, toen 3dmrk klaar was kwam mijn desktop niet netjes terug, net alsof de geheugentiming niet goed was ofzo, ff dos opstarten en weer terug deed wonderen, maar weg dus met die drivers. Had ook nog heel ff een Game in CS op gestart en waar hij normaal als ik alleen door een map wandel mijn fps op 99 staat (omdat ik maxfps=99 heb staan) was hij nu lager (las ook zo iets probleem op het rage3d forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op maandag 30 april 2001 21:55 schreef edward2 het volgende:
Hé, niet gelijk mij de schuld geven he;)

Weet iemand misschien wat Checksum error inhoud?
Dat is het enige wat ik er nog uit krijg:(

Nou Bomberman, als ik dat wist, misschien ''gespannen'' handen;)?
Checksum Error, mij doet het denken aan een batterij probleem :? Weet niet waarom maar daar moet ik aan denken.

Gespannen handen, je bedoelt met statische elek :? Dat is wel iets wat ik altijd heb :( krijg de hele dag hier optaters als ik hier mijn kamer uit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Oh ja edward, ik heb je het mail adres van VTec gemaild, duurde ff wat je hebt mijn werk e-mail adres en ja in het weekend kom ik hier niet en ik haal thuis ook niet mijn werk-mail op. (waarschijnlijk weer gemaild naar jouw thuis e-mail en dat terwijl het weer het e-mail adres is van VTec zijn werk :D

Mail me nog maar een keer vanaf je werk :+ :z *D :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
hey
ff nog een vraagje die tot dusver onbeantwoord bleef: mijn Radeon ViVo heeft geen S-Video in terwijl ik vind dat hij die wel moet hebben, en dat volgens de ATI website ook zo moet zijn. Anyone?

Got topic
ATI Radeon 64 DDR ViVo

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik dacht ook dat ie dat had maar op Rage3D ben ik erachter gekomen dat ie dat dus niet heeft ;( .. helaas, alleen S-Video out.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
;(
Maar mag ATI het dan op de website vermelden??

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

het is een gok er kan
5.5 of 6 op zitten ligt eraan hoelang dat ze al in de magezijn liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 01 mei 2001 12:32 schreef Bomberman het volgende:
Ik dacht ook dat ie dat had maar op Rage3D ben ik erachter gekomen dat ie dat dus niet heeft ;( .. helaas, alleen S-Video out.
hmm ik dacht dat ie gewoon S-Video in had hoor, al boeit het mij niet of het video in of s-video in is. kwaliteit is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 01 mei 2001 11:26 schreef hjs het volgende:
Oh ja edward, ik heb je het mail adres van VTec gemaild, duurde ff wat je hebt mijn werk e-mail adres en ja in het weekend kom ik hier niet en ik haal thuis ook niet mijn werk-mail op. (waarschijnlijk weer gemaild naar jouw thuis e-mail en dat terwijl het weer het e-mail adres is van VTec zijn werk :D

Mail me nog maar een keer vanaf je werk :+ :z *D :7
Ik heb em hjs, maar die dfi is niet meer aan de praat te krijgen, dus die gaat retour.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 21:32 schreef edward2 het volgende:

[..]

Ik heb em hjs, maar die dfi is niet meer aan de praat te krijgen, dus die gaat retour.
Shit happens, maandagochtend model zekers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

even een vraagje, ik weet dat de Retail 64 MB hoger geklokt is maar wat ik me nu net pas bezef, heeft hij eigenlijk wel ander geheugen of is de OEM gewoon geonderklokt?

reageer fff snel dan kan ik hem online bestellen heb ik hem overmorgen weer binnen :)
alvast bedankt voor de snelle hulp

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

mijn vraag is eigenlijk of er fysiek verschil zit tussen Retail en OEM of alleen de snelheid.

dus hebben ze allebij het zelfde ram en is de een lager geklokt, wat met een overclock util zo te fixen is

of

heeft de een simpelweg sneller geheugen dan de ander wat niet zomaar weg te poetsen is

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
in principe zit er op de OEM 6ns geheugen modulles (hyundai) en op de Retail 5.5 ns.
Echter op veel OEM kaarten zit tegenwoordig ook 5.5 ns modulles. (kan ook de helft met 5.5 zijn en de rest 6).

Dus gokken of zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

dankjewel hjs, ik vraag het wel vriendlijk aan de betreffende leverancier

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Bah, ik haal maar 2500 :(

Zal wel aan mijn celeron liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nog een vraagje: is die Radeon DVI niet heel toevallig toch dual monitor? want je hebt van die verloop stekkers van DVI naar SUB dus dan zou je daar ook je monitor op kunnen aansluiten.
Dan zou je dual monitor moeten hebben.
Iemand al eens geprobeerd?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Iemand nog zin om te spelen met Radeon biossen :?

http://www.angelfire.com/hiphop/fdtv/ (fuck site weg)

komt uit deze draad op rage3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 02 mei 2001 11:15 schreef Homedisc het volgende:
Nog een vraagje: is die Radeon DVI niet heel toevallig toch dual monitor? want je hebt van die verloop stekkers van DVI naar SUB dus dan zou je daar ook je monitor op kunnen aansluiten.
Dan zou je dual monitor moeten hebben.
Iemand al eens geprobeerd?
DVI zijn voor TFT schermen. Ik betwijfel of het zin heeft om dan 2 dezelfde schermen te zien (als dat al kan)
Pagina: 1 2 3 Laatste