Toon posts:

[BC3] groot kyro topic <deel 1>

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Weet niemand welke kaart sneller is, kan ook nergens vergelijking vinden van voodoo 5 5500 en kyro 2

Verwijderd

ow over de K6. Ik zou in dat geval geen KYRO kopen, want deze kaart scaled erg goed met een goede snelle CPU. Het ontbreken van een TnL engine merk je meer op minder snelle systemen. Dus of doorsparen en een nieuw moederbord (KT133A) met goedkope TBird kopen + KYRO of een MX halen, of gewoon helemaal niks en nog ff afwachten. K6 is toch eenbeetje verouderd op dit moment.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Tja, komt ook dat niemand de V5500 interessant genoeg vind denk ik (niet als flame bedoelt). Maar de Kyro II is sneller dan de GF2 en de Radeon zolang er maar geen gebruik gemaakt word van T&L. Want die heeft de Kyro II niet. In dit topic zijn er genoeg benchmarks te vinden. En ik denk zeker dat de Kyro II sneller zal zijn dan de V5500.

• Diablow
Dacht ik al maar voodoo 5 5500 is nu nog maar 356,- en mijn geduld raakt:( op vandaar.

Verwijderd

KYROII zal vergelijkbare prijzen hebben. Moet je alleen nog maandje wachten

• Diablow
heb nog ff verder gezocht en op pcworld.com staat review waarin staat dat voodoo 5 5500 de geforce 2 ultra verslaat bij ut, aangezien ik veel ut speel misschien toch wel iets. Grote vraag is dus eigenlijk welke er sneller is met ut?

• Diablow
voodoo 5 5500 is waarscheinlijk ook beter te oc''en? Iemand ervaring mee?

Verwijderd

de V5500 is ongeveer even snel in OpenGL als een MX. hijs meer geschikt voor D3D games.
UT is eigenlijk niet echt een videobenchmark. De engine waar het opdraait is erg erg CPU afhankelijk. Vaak zitten highrange en lowrange kaarten max iets van 3 frames uit elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
is die kyro II niet asynchroon te occen?

het mem is namelijk 5 ns :9

dus hij moet kunnen lopen @175/200 minstens :)

Verwijderd

de UT engine is ook 3DFX gebaseerd, vandaar dat al die kaarten daar sneller op lopen.

Op de kyroI zit 7ns geheugen, alleen is asynchroon overclocken (nog) niet mogelijk, dus blijft het bij 115 mhz

Verwijderd

Topicstarter
maar met powerstrip 3 (beta) kun je asynchroon occen?

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Op anandtech hebben ze ook een review met een Kyro 2 waar de Voodoo 5 5500 mee doet, zij het wel zonder de nieuwste beta drivers voor de Voodoo.
MX sneller als de Voodoo 5? Dat zal dan in 16 bit en/of lagere resoluties zijn...

UT engine 3dfx based? Dat zal dan alleen zo zijn als je het spel op Glide draait. Maar in de benchmarks gebruiken ze altijd D3D, dus dan maakt het niet meer uit...
En mijn Voodoo 5 5500 doet het trouwens in OpenGL spellen beter dan in Direct3D, omdat in de windows 2000 drivers geen Geometry Assist hebben ;(

Het valt nog te bezien of de Kyro beter presteert als ie asynchroon wordt overgeklokt, dus als het geheugen hoger draait. Dat werkt alleen als er te weinig bandbreedte is, en ik weet niet hoeveel bandbreedte de Kyro maximaal neemt, maar wel dat ie dat erg efficient doet, en het lijkt me sterk dat ie bandbreedte over heeft, dus misschien dat je bij asynchroon overklokken een procentje winst haalt, veel zal het niet zijn in ieder geval.

Verwijderd

hoe kun je dan asynchroom klokken met Pstrip b3, ik heb em een tijd geleden op mijn HD gehad, en dat werkte niet echt, ze gingen allebij gezamelijk omhoog

Verwijderd

Euh het heeft geen zin om de KYROII asynchroon te overclocken. Want de kaart is fillrate limited, zoals je in de tests van Anandtech kon zien. De core clock opschroeven heeft echter wel effect, maar de hoogste overclock die ik gezien heb was maar 10MHz hoger jammergenoeg, misschien dat latere revisies hier iets aan kunnen veranderen.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het al gezegt is(geen tijd om alles ervoor te lezen) maar die kyro rendert toch alleen wat er ook word getoond op het beeldscherm. En de andere kaarten renderen alles, daarom is die kaart in 3dmark minder goed als dat i in de meeste spellen is.

I, for one, like Roman numerals

• Diablow
Zodra ik mijn kyro 2 heb ga ik hem met peltier koelen eenskijken hoe ver hij an wil:).

Verwijderd

DeF P (OP rulez trouwens, maar daar gaat dit topic niet over) Het klopt wat je zegt, maar de KYRO ondersteund sommige dingen niet die andere kaarten wel hebben, zoals bijvoorbeeld TnL dat telt zwaar bij 3dmark. en verder is 3dmark ontwikkeld voor de geforce series om hun kracht te laten zien.

Verwijderd

mja, PowerColor klokt de Kyro lager via hun drivers dus misschien vind je kaart de hogere klok niet lekker. Je kan downklokken via tooltje of gewoon in je register.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De Kyro scoort idd slecht in 3DMark vanwege het ontbreken van T&L. Dat de Kyro alleen rendert wat er te zien is heeft echter niets met de lage 3DMark score te maken omdat 3DMark alleen frames/seconde telt en geen hoeveelheid gerenderde pixels oid.

Dat 3DMark ontwikkelt is voor nVidia kaarten is echt bull. Het is gewoon D3D zonder speciale nVidia extensies oid en dus voor alle kaarten die D3D ondersteunen (alle vandaag de dag) gelijk. Radeons scoren (op dezelfde snelheid met bv een GeForce2) ook beter in 3DMark2001 dus dat vliegertje gaat niet op ;) ...

PC Specs

Verwijderd

ik bedoeld dat het ontwikkeld was om de kracht van een TnL engine te laten zien, dat nvidia nou eenmaal erg hun TnL deel als de holy grail naar voren brengt tjah. Maar inderdaad de Radeon draait erg goed op 3Dmark2001, dit doordat ie TnL heeft en al DX8 deels ondersteund.

Verwijderd

Goed nieuws vandaag...

KyroII "all in wonder" en nog meer duidelijkheid over "Kyro III"

Dit topic gaat dadelijk nog meer posts krijgen als het Radeon topic :)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik wacht op de kyro 3

heb net een gf2 gts opgehaald

weet enkel nog niet in welke pc ik um moet
doen :(

(jongens wie helpt, ik zit in een luxe probleem >:) ;))

Audi A8 W12 6.0

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
ik heb dus een v5 en die is prima te ocen vind ik :)

ik ben tot nu toe best tevree met me v5 en denk niet dat ik een kyro 2 koop, zie vorige post :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Nu komt et echte werk... Als ik UT probeer te spelen(D3D), hoor ik de intro muziek, en dan heb ik geen beeld meer.. enige mogelijkheid resetten...

Zoiets ook bij CS, daar kan ik soms 1 min, soms 10 min spelen, maar dan hangt ie ineens... ook alleen rebooten als mogelijkheid.

Ik heb de drivers van PowerVR gedownload, kan het daar aan liggen ??

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Op zondag 15 april 2001 02:58 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Nu komt et echte werk... Als ik UT probeer te spelen(D3D), hoor ik de intro muziek, en dan heb ik geen beeld meer.. enige mogelijkheid resetten...

Zoiets ook bij CS, daar kan ik soms 1 min, soms 10 min spelen, maar dan hangt ie ineens... ook alleen rebooten als mogelijkheid.

Ik heb de drivers van PowerVR gedownload, kan het daar aan liggen ??
je moet niet de drivers van PowerVR hebben, maar die van Inno3D, die werken bij een maat van me perfect.
http://www.inno3d.com/

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

oke nu jullie toch bezig zijn

help mij dan even

ik heb net een neiuwe systeem (zie sig)

er zat eerst een tnt2 in nou die eruit gehaald en een gts`je opgehaald en kl;aar is kees alles lekekr snel enzo

MAAAR......

ik heb over 2 weekjes nog een gloednieuwe syteempje ;)

deze een duron 900/msi k7t blah blah blah

alleen ik zou bij god enit weten welke video kaartje ik erin zou doen :?:?:?:?:?:?:?:?:?
ik zat eerst te denken aan de gf 3 maar ja 1200 piek ? kijk geld is mischien geen probleem maar ik wil het niet onnodig uitgeven

ik ken de kyro helemaal neit ? iemand toevallig een link waar benchmarks opstaan van de V8200 GF3 vs. KYRO 2

of kan ook de PROPHET 4500 64MB

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

een kaartje die sneller is dan de v7700 gts graag :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• mvds

mvds

Totally awesome!

Lees de rest van de thread eerst even. :)

Verwijderd

Ander goed nieuws... de Kyro word nu ondersteunt in de nieuwste versie van GlSetup, versie 121.

Verwijderd

Schop, dit topic moet groeien !

WE moeten dat radeon topic voorbij!

Verwijderd

Hier leesvoer:
http://www.savagegamers.hu/index.php?lg=eng&mode=cikk&c=hw&id=3&p=3 Kyro-1 doet het hier best aardig (laat staan een K2 dus :) )

Verwijderd

In die benchmarks zie je goed wat de TnL engine scheelt...

• Bomberman
Op maandag 16 april 2001 22:05 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Schop, dit topic moet groeien !

WE moeten dat radeon topic voorbij!
LoL, good luck, het Radeon Topic loopt al sinds augustus 2000 en is (bijna) 13 delen groot (met een hele hoop bull erin, I know) ;) .. maar wie weet ..

PC Specs

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zou graag een test willen zien met de Kyro II waarin duidelijk word wat voor CPU je minimaal nodig hebt om de T&L engine te kunnen vervangen. Je zal best een zware CPU nodig hebben volgens mij...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

De Radeontopic is ca. 3300 topics lang dus zet em op;)

Als de KyroII min. een jaar eerder was gekomen, had ik hem gelijk gekocht en was het een hit geworden.

Nu zal hij ook goed verkopen, maar voor GTS en Radeon eigenaars geen optie.

Op dit moment worden veel winkeliers blauw gebeld met de vraag waneer de Asus V8200 GF3 verschijnt, die GF3 gaat gewoon vet verkopen...

Niet op voorraad.

Verwijderd

Volgens mij word de GF3 in het begin alleen gekocht door Benchmark freaks...

• Bomberman
Juist niet, die kopen wel GF2 Ultras (lekker in 16-bit benchen all day long). Ik ben helemaal geen benchmark freak en edward ook niet zover ik weet .. gewoon nieuwgierig naar de laatste techniek B-), das iets heel anders.

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, benchmarks resultaten boeien me niet zo, alleen voor het feit of de pcconfig naar behoren draait, met wat extra moeite had ik misschien wel in de hall of fame kunnen komen bij gekke ui;)(eventjes dan) want ik had al zeer vroeg een GF2U en een TB1,2G die makkelijk hoger te klokken is en dat scheelt enorm, maar die draait gewoon 9x133 mhz omdat het in m''n meeste games op hogere res toch geen fluit uitmaakt.

Ik ben iemand die erg kickt op eyecandy in een spel of engine..daar wil ik em voor.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik denk dat die eyecandy van de GF3 voorlopig door nog geen een spel ondersteunt word... of al wel ??

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De dx8 features (nog) niet, maar hij heeft natuurlijk wel veel meer bandbreedte waardoor je op hogere resoluties kan spelen.

Verder wordt anti aliasing nu een beetje interresant, omdat het ook in 1024x768 speelbaar wordt:9

De 64 taps anisotropische filtering van de GF3 ziet er erg goed uit..

Dat zijn ze zo''n beetje, de 1e is misschien niet zo interressant maar voor de laatste 2 features zou ik hem alleen al willen hebben.

Oja, het is de 1e kaart van NVidia met EMBM! (net als de Radeon en Matrox)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Hee, begin je eigen GF3 Topic ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Soon;) en die zullen er binnenkort genoeg komen, als ik de hits in de pricewatch zie;)

Verder nog meer Kyro nieuws op www.reactorcritical.com

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bij Comptechworld komt de Hercules4500XT vanaf 359,- te koop, zeker geen slechte prijs..

Niet op voorraad.

• Ramon
  • Laatst online: 21:52
Op woensdag 18 april 2001 10:20 schreef edward2 het volgende:
Hercules4500XT
XT? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mvds

mvds

Totally awesome!

Is de XT niet de 32MB versie?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

de 4000 is de de 32 mb versie.

XT staat voor eXtra Tiling;)

Niet op voorraad.

• Ramon
Op woensdag 18 april 2001 15:16 schreef edward2 het volgende:
de 4000 is de de 32 mb versie.

XT staat voor eXtra Tiling;)
VOlgens mij lul jij een beetje (heel erg) uit je nek..... |:(

Verwijderd

HERCULES 3D Prophet KYRO II 4000 XT 32mb verwacht 219
HERCULES 3D Prophet KYRO II 4000 XT TV-OUT 32mb verwacht 239
HERCULES 3D Prophet KYRO II 4500 XT 64mb verwacht 359
HERCULES 3D Prophet KYRO II 4500 XT TV-OUT 64mb verwacht 379

Not bad, misschien dat de Vivid!XS (nog) lager zit ? (en waar eigenlijk ?)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 18 april 2001 20:29 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

VOlgens mij lul jij een beetje (heel erg) uit je nek..... |:(
Dat laatste is natuurlijk een geintje |:(..kan je toch wel tegen zeker;)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[b]Op woensdag 18 april 2001 20:59 Not bad, misschien dat de Vivid!XS (nog) lager zit ? (en waar eigenlijk ?)
De Vivid heb ik in NL nog nooit gezien, misschien dat dat gaat veranderen ivm de te verwachten PVR populariteit?

Niet op voorraad.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

krijgt die hercules een agp pro eigenlijk? :9

• Bomberman
Waarom zou je AGP Pro willen, dat is alleen nodig als een kaart extreem veel stroom trekt (en dat doet de Kyro zeker niet). Sommige mensen denken nog steeds dat AGP Pro een ''magische-sneldheids-enhancer-functie'' is ofzo ;) ...

PC Specs

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op woensdag 18 april 2001 22:29 schreef Bomberman het volgende:
Sommige mensen denken nog steeds dat AGP Pro een ''magische-sneldheids-enhancer-functie'' is ofzo ;) ...
hm.. ik ben er ook zo een.. Wat is dan de functie van agp pro?
edit:

lamaar. Heb het hier al gelezen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Is het niet zo dat de hercules 4000 kaarten nog gewoon de Kyro I''s zijn op 115 mhz en de hercules 4500 kaarten Kyro II''s op 175 mhz ??

De chips heten ook STG-4000 en 4500

• Bomberman
Op woensdag 18 april 2001 22:37 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Is het niet zo dat de hercules 4000 kaarten nog gewoon de Kyro I''s zijn op 115 mhz en de hercules 4500 kaarten Kyro II''s op 175 mhz ??

Das een goeie, ik denk het wel. De prijzen van die 4000''s zouden ook wel erg laag zijn voor een Kyro II, idd meer in de richting van de Kyro 1.

[edit] -> Weet het eigenlijk wel zeker, je zou anders 140,- meer betalen voor 32MB SDRAM meer en das een beetje erg veel.

PC Specs

Verwijderd

Weet iemand iets over de Linux ondersteuning voor de KyroII? (lees: Herc. 3d Prophet KyroII 4500 64MB).

Of moet ik dan de eerste tijd Linux (weet nog niet welke, denk nieuwste Suze) op 640×480×16 draaien?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 18 april 2001 22:37 schreef Tha_Roeltje het volgende:

In de roos;), dat is het dus zie:

http://www.rivastation.com/index_e.htm

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik weet niet of de STG-4000 ("kyro 1") door Hercules ook op 115 geklokt wordt. Maar niet veel meer, hoe dan ook.

Linux drivers zijn ze mee bezig. Nog geen datum bekend (onduidelijk of 3D ook ondersteund zal worden).

Verwijderd

Topicstarter
is die kyro er ook in pci uitvoering :?

(als 2e vidplank :9)

wordt dan wel een kyro I

Verwijderd

Topicstarter
is die pci versie van een kyro (I of II) al te koop :?

als ie bestaat ;)

Verwijderd

Zoek en ge zult vinden...

Volgens mij zijn ze er niet... en als ze er zijn dan zul je ze uit et buitenland moeten halen denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
hoe komt het eigenlijk dat de kyro (II) in 16 en 32 bit bijna gelijk presteert qua fps, maar bij fsaa ineens nie meer :?

hij renderd toch intern alles op 32 bit??

greetz en alvast thanx

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 21 april 2001 12:19 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
hoe komt het eigenlijk dat de kyro (II) in 16 en 32 bit bijna gelijk presteert qua fps, maar bij fsaa ineens nie meer :?

Yep, lees de reviews maar er op na.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Bedoel je dat het verschil tussen wel en geen FSAA groot is ... of het verschil tussen 16 en 32bit met FSAA aan ??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 april 2001 12:19 schreef debiel-in-inrichting het volgende:

greetz en alvast thanx
maar waarom zit er zo''n groot verschil tussen 16 bit fsaa en 32 bit fsaa als alles in 32 bit gerenderd wordt :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 21 april 2001 19:18 schreef debiel-in-inrichting het volgende:

[..]

maar waarom zit er zo''n groot verschil tussen 16 bit fsaa en 32 bit fsaa als alles in 32 bit gerenderd wordt :?
Gokje: Omdat mét FSAA en mét 32bit de geheugenbandbreedte toch nog een bottleneck vormt! FSAA is toch wel een vreter, 32 bits beeld ook. Zou best kunnen dat tilebased rendering daar niet tegenop kan besparen...

Maar als-ie toch op 32bit rendert als je''m op 16bit hebt staan, zet je hem dan toch gewoon op 16bit...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bomberman
Jah lijkt mij ook dat de bandbreedte dan tekort schiet (zit ook een limiet aan bij Tile Based Rendering ;) ) ..
Maar als-ie toch op 32bit rendert als je''m op 16bit hebt staan, zet je hem dan toch gewoon op 16bit...
Intern rendert ie idd altijd in 32-bit maar hij dithered het terug naar 16-bit als je 16-bit selecteerd. Het is de beste 16-bit kwaliteit die je kunt krijgen maar het is toch nèt geen 32-bit kwaliteit ..

PC Specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 21 april 2001 19:28 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Intern rendert ie idd altijd in 32-bit maar hij dithered het terug naar 16-bit als je 16-bit selecteerd. Het is de beste 16-bit kwaliteit die je kunt krijgen maar het is toch nèt geen 32-bit kwaliteit ..
Correct me if I''m wrong, maar:
Hét grote verschil van 16bit en 32bit zit''m toch in "doorzichtige" dingen, zoals lichtval, stofwolken, glazen wanden etc. Daar kreeg je van die lelijke kleurvlakken/cirkels ivm een kleurschakeringstekort. Als je nu het plaatje op 32bit rendert en het dan weer terugrekent naar 16 bit heb je daar geen last van (die "moeilijke" dingen zijn al mooi gerenderd). Ik zie verder toch wel extreem weinig verschil tussen 16bit en 32bit. Dus dan is gelijk het "probleem" van 16bit opgelost. :)

• Bomberman
Klopt precies wat je zegt :) maar ik zeg toch ook dat het bijna dezelfde kwaliteit is maar net niet. Je houdt toch bij kleurovergangen een beetje banding in 16-bit .. zelfs als je 16-bit op de Kyro manier doet. Alpha blending artifacts heb je idd niet meer .. en die storen het meest.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is mooier?

16 bit met 4x fsaa of
32 bit met 2x fsaa :?

• Bomberman
Wat is speelbaar kun je beter vragen .. ik denk geen van beide ;) . Maargoed, 16-bit 4x is mooier denk ik ..

PC Specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 21 april 2001 22:24 schreef Bomberman het volgende:
Wat is speelbaar kun je beter vragen .. ik denk geen van beide ;) . Maargoed, 16-bit 4x is mooier denk ik ..
Sluit ik me volledig bij aan. Verschil tussen 2x en 4x FSAA is aanzienlijk; Verschil tussen 16bit en 32bit is dus ongeveer net zo''n verschil als dat je een plaatje in Photoshop reduced van 16,8M naar 65K kleuren.

• Ramon
nou... :)

als ik UT met mijn huidige Geforce 2MX op 1024*768*16 op FSAA 4x speel dan lijkt het net alsof ik op een halfdode voodoo1 in 512*480*8 speel.... :(

Owja UT in D3D mode.

• Bomberman
Jaaaa .. maar we hebben het hier niet over een GeForce >:) .. ;).

[edit]-> Damn .. typo.

PC Specs

Verwijderd

dat geforce sofwarematig moet doen:'( ja
het is geen ati of voodoo5 en kyro chip >:)

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu ook in de price watch voor fl 379.-

maar jah, van comptechland wist ik al :)

• Ramon
waneer gaat dat ''verwacht'' achter mijn geliefde Kyro weg?

en waar staat die verdomde XT voor?? LELUK! :(

Nu ga ik slapen! :)

Verwijderd

dat verwacht zal wel 16 mei verdwijnen waneer de hercules echt shipping is.

Prijzen zijn wel goed trouwens, zeker als je je bedenkt dat ze nog wel wat zullen zakken.

btw de KYRO ondersteund ook EBMB
Wat wel vervelend is dat de performance hit op anistropic filtering zo groot is op de KYROII(niet genoeg banbreedte) plus de drivers maken alleen 16 tap filtering mogelijk wat er helemaal voor zorgt dat de performance hit groot is(GF2 is 8 tap nl)

Verwijderd

hee ons mooie topic mag niet wegzakken!

nieuwtje: ik las ergens dat de KYROII het erg goed doet met Tribes II beter dan een GF2PRO,. das goed nieuws omdat de nieuwe generatie games het volgens nvidia het niet goed zou doen op de kyro

Verwijderd

En met welke kaart zou de performance van de Kyro 1 dan te vergelijken zijn ??

Verwijderd

tja, ik wil ook een nieuwe videokaart kopen alléén ik heb helemaal geen idee welke ik zou moeten doen :? :? :?

ik heb de Asus v7700dlx 32mb gehad en liep steeds vast, toen ben ik terug gegaan naar de Voodoo 3 3000 AGP.

op de volgende sites staan mooie benchmarks van de Kyro II 64mb?

http://www.rivastation.com/3dprophet4500-64mb_e.htm

http://www.tecchannel.de/hardware/676/6.html

alleen de vraag nu welke kaart zou ik moeten kiezen :? :? :?
Ati RadOn ??? KyroII of toch wat anders ?

Verwijderd

waar is iedereen gebleven ?

Verwijderd

de KYRO 1 is met de GF2 MX te vergelijken, vaak net iets sneller, soms stukje langzamer, dit doordat de drivers over de tijd stukken beter zijn geworden.

/me vraagt zich ook af waar iedereen is

• Bomberman
Ik ben hier ;) .. misschien is iedereen die Code#55 crap een beetje zat ..

PC Specs

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
We wachten allemaal totdat íe eindelijk te verkrijgen is:P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou, wat ligt GOT er vaak uit de laatste tijd...

Niet op voorraad.

Verwijderd

^

• Ramon
foutje... bedankt :):)

• PowerPee
Ik ben net ff bij Xenon webstore langs geweest en die leveren vanaf vandaag de Kyro II! Hij kost 400 piekies(OEM) en is binnen 5 dagen geleverd!:):)

Heeft iemand misschien interesse om dit kaartje gezamelijk te kopen zodat ik een deal kan sluiten met Xenon over een betere prijs8-)???

Laat het weten via de e-mail svp!

P.

• mvds

mvds

Totally awesome!

400? Is volgens mij best aan de hoge kant.

• PowerPee
Misschien...maar het is minder als wat je voor een GF2 betaald, met dezelfde prestaties:)

P.

• PowerPee
Op zondag 22 april 2001 13:33 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
hij staat nu ook in de price watch voor fl 379.-
Okee, maar dit betreft een XT versie. Deze draait naar mijn weten op een langzamere Core clock:'(

....

P.

• _JGC_
  • Laatst online: 01:54
Op donderdag 26 april 2001 10:53 schreef obsidian het volgende:
400? Is volgens mij best aan de hoge kant.
Adviesprijs was toch 429,95?

Maar toch vind ik het knap dat Xenon die kaart kan leveren onder de adviesprijs terwijl Hercules hem nog niet eens verscheept...

Misschien zit er daar wel iemand creatief met een soldeerbout en wat kyro kaartjes het voltage op te hogen >:)

Verwijderd

Topicstarter
is er op die kyro niet een schakelaartje te maken om em op bv 0,5v hoger te laten lopen ?

net zoals fans op 7/12v ;)

Verwijderd

Hij is nu ook te koop bij Breet Computers.

Hercules Prophet 4500, 64MB, oem Fl.360,-
Hercules Prophet 4500, 64MB, retail Fl.420,-

Niet duur, ik ga hem ook kopen, aangezien mijn GeForce DDR Deluxe mijn laatste mod niet heeft overleeft :(.

Ik vraag me alleen af hoe de beeldkwaliteit is op 1600x1200 @32bit @75hz, aangezien ik daar windows op draai. Is dit te vergelijken met/hoger dan de beeldkwaliteit van de GeForce DDR?

/me moet voortaan wat beter uitkijken bij het modden van een videokaart |:(.

• Bomberman
Is dit te vergelijken met/hoger dan de beeldkwaliteit van de GeForce DDR?
Hoger

PC Specs

Verwijderd

Toch wel? Dus de betere filters die worden gebruikt in de Kyro 2 zorgen toch voor een betere beeldkwaliteit bij zo''n hoge resolutie, ondanks de toch lagere snelheid van het RAMDAC (270Mhz t.o.v. 350Mhz bij Geforce (geloof ik)).

Ik las ergens dat de Kyro 2 op 1600x1200 max 85Hz kan. Is dit bij 32bit?

• Bomberman
De snelheid van de RAMDAC en daarmee de te halen refreshrates bij bepaalde resoluties hebben zover ik weet niets te maken met de kleurdiepte die je gebruikt. Daarvoor heb je gewoon meer geheugen nodig. De snelheid van de RAMDAC zegt idd ook niets over de kwaliteit maar zoals je zelf al aangeeft heeft dat meer te maken met de gebruikte filters :) . En wat ik uit verschillende reviews heb kunnen halen zijn die bij de Kyro dik in orde .. no worries dus.

PC Specs

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 01:05 schreef Bomberman het volgende:
.. no worries dus.
Moooi, dan wordt dit mijn volgend kaartje :).

Verwijderd

Hmm, volgens mij is de kleurdiepte wel van invloed op de max. refresh.
De Hercules heeft een 300 MHz RAMDac trouwens met "1920x1280 true color at 75Hz refresh" dus dat zit wel goed :)

NB: de Kyro II wordt door verschillende fabrikanten gemaakt met verschillende opvattingen over (2D) kwaliteit. Met name Powercolor.....
Pagina: 1 2 3 Laatste