Toon posts:

[BC3] groot kyro topic <deel 1>

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dump hier alles over de kyro, vragen, nieuwtjes enz....

nu mijn vraag:

kan dat T&L nou wel goed door m''n proc (duron 750, moet nog naar > 1ghz ) of niet worden gedaan¿?¿

dit topic is een vervolg op mijn andere: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/145616

greetz

Verwijderd

Topicstarter
heb zelf nu besloten dat ik er een neem, tenzij iemand me kan overtuigen van iets anders.......

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
kyro 1? lagguh, laat me ffe weten wat ie scoort en of het wat is.
volgens mij is het 3x nix.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
Op dinsdag 27 maart 2001 21:05 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
heb zelf nu besloten dat ik er een neem, tenzij iemand me kan overtuigen van iets anders.......
Ligt er 100% aan wat je nu hebt natuurlijk he?
De titel van dit topic is eigenlijk fout maargoed...
Op dinsdag 27 maart 2001 21:09 schreef weareborg het volgende:
De Kyro I is zo rond het nivo van een Gforce 2MX dacht ik en de Kyro II eerder bij de Gforce 2 GTS in de buurt ongeveer?
Ligt er maar aan wat je 3x nix noemt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• hilgo
  • Laatst online: 15:25

hilgo

Clear your mind of can't.

Op dinsdag 27 maart 2001 21:09 schreef weareborg het volgende:
Lees deze review (is Duits) en verbaas u :)

Discogs

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
wacht nog gewoon ff een paar weekjes/maandjes op de kyroII

Verwijderd

Zorg ervoor dat ik een HD krijg waar ik Windows + benchprogramma''s op kan zetten.. en je krijgt te weten wat die Kyro I in z''n mars heeft...

Verwijderd

Op dinsdag 27 maart 2001 21:25 schreef Cutebritney het volgende:
wacht nog gewoon ff een paar weekjes/maandjes op de kyroII
Jaartjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 21:14 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Ligt er 100% aan wat je nu hebt natuurlijk he?
De titel van dit topic is eigenlijk fout maargoed...
[..]

De Kyro I is zo rond het nivo van een Gforce 2MX dacht ik en de Kyro II eerder bij de Gforce 2 GTS in de buurt ongeveer?
Ligt er maar aan wat je 3x nix noemt?
ik heb zelf wel een vraag, maar je kunt hier ook andere dingen (nieuwtjes ed) dumpen.

greetz

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op dinsdag 27 maart 2001 21:57 schreef Cnet_Admin343 het volgende:

[..]

Jaartjes ;)
Jaartjes:?:?

1 Ghz Duron is zeker weten ok samen met een KyRo II .... ook de T&L zal goed werken hoot:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Het is dat ik mijn huidge vidkaart (GF1DDR) nog niet wil upgraden, maar als ik het ga doen, komt er zeker weten een Kyro in. Tile-based renderen RULEZ !!! >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
idd, tile based rendering RULEZ :) :P

maar wanneer komt ie nou precies uit?

• Dennis
  • Laatst online: 01:25
Als pasen en pinksteren op één dag vallen...

• Ramon
stelletje negatievelingen :)

Verwijderd

De PVR lijn was altijd een beetje aan de late kant ;)
Maar de Kyro 2 ligt volgens mij wel op schema :) . Inno3D levert vanaf eind Mei ( http://www.inno3d.com/cebit_day_1.html ) en aangezien Hercules voorrang heeft, verwacht ik de Herc. K2 minstens een maand eerder. Volgens iemand in het Beyond3d Forum 17 April in de USA.

Leuk tussendoortje:

http://www.beyond3d.com/interviews/cebit2001/index1.php Interview met Videologic pief.

Verwijderd

Topicstarter
is de preciese releasedatum al bekend?

Verwijderd

Dat ding roeleert wel zwaar man! Het nivo ligt ergens tussen de GTS-ULTRA in en kost een MX!

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 31 maart 2001 00:34 schreef Tzzer het volgende:
Dat ding roeleert wel zwaar man! Het nivo ligt ergens tussen de GTS-ULTRA in en kost een MX!
Ik ben ook zeer benieuwd maar wat je nu zegt klopt echt niet. Het is mischien in 1 benchmarkje dat de Kyro II beter presteert dan een GTS Ultra maar over het algemeen zal die Ultra veel en veel sneller zijn. Hij zal meer in de buurt liggen van een normale GTS .. maar dan voor minder :) . Het wordt echt een leuk kaartje volgens mij, hopelijk worden de drivers ook goed zodat je voor weinig een goed kaartje kan kopen (ik weet niet of het een driver issue is maar in 3DMark2001 bv scoort ie nog slechter dan een GeForce2 MX ;( ! .. das hopelijk geen indicatie voor komende (zware) DirectX8 games) ...

PC Specs

Verwijderd

Bandbreedte en HSR compenseren het gebrek van HW T&L redelijk bij hogere resoluties.
Vraag is ook hoe zwaar die games zullen worden, de gemiddelde thuisgebruiker heeft vaak een matig kaartje + CPU.....
Overigens schijnen er (nog niet gereleased dus) drivers te komen die een redelijke boost geven in (ook) 3dmark2001 (volgens mij pas representatief voor games over een jaar of zo....).

http://www.fortknox.de/ ---> duitse prijzen

Hercules Prophet 4000 AGP 32MB SDR 179.00
Hercules Prophet 4000 TVO AGP 32MB SDR 209.00
Hercules Prophet 4500 AGP 64MB SDR 299.00
Hercules Prophet 4500 AGP 64MB SDR 319.00
Hercules Prophet 4500 TVO AGP 64MB SDR 324.50

• Ramon
Op zaterdag 31 maart 2001 01:45 schreef JanKees het volgende:
Hercules Prophet 4500 AGP 64MB SDR 299.00
Hercules Prophet 4500 AGP 64MB SDR 319.00
Wat is het verschil tussen deze twee??

• Bomberman
De 32MB SDR versie is voor niets :o ! DM179,- .. das minder dan 200 piek. Wow, GTS prestaties voor minder dan 200,- piek .. niet te geloven ;) ..

PC Specs

• Bomberman
Op zaterdag 31 maart 2001 15:23 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen deze twee??
Zal wel OEM en Retail zijn oid ..

PC Specs

Verwijderd

in 3DMark2001 bv scoort ie nog slechter dan een GeForce2 MX

Dat komt omdat 3DMark 2001 helemaal pro NVidia is. Is helemaal geoptimaliseerd voor NVidia kaarten :( Ik heb een Kyro 1 64mb, zal mun score maar niet vertellen, tis om te :'(
Daarom is 3DMark eigenlijk niet zo''n hele goeie benchmark programma.
Alle spellen draaien als een tiet bij mij. Dus mij intreseert het niet of ik nou weinig punten haal in 3DMark, als spellen maar lekker draaien :)

• Ramon
Op zaterdag 31 maart 2001 15:29 schreef Bomberman het volgende:
De 32MB SDR versie is voor niets :o ! DM179,- .. das minder dan 200 piek. Wow, GTS prestaties voor minder dan 200,- piek .. niet te geloven ;) ..
Euhm bomberman, de Prophet 4000 is de Kyro I!
Dus niet de Kyro II.
Op zaterdag 31 maart 2001 15:29 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Zal wel OEM en Retail zijn oid ..
En wat is het verschil tussen die twee? :?:)

Verwijderd

OEM = Zakje met kaart en CD
Retail = Met doos

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 15:37 schreef darkterror het volgende:
in 3DMark2001 bv scoort ie nog slechter dan een GeForce2 MX

Dat komt omdat 3DMark 2001 helemaal pro NVidia is. Is helemaal geoptimaliseerd voor NVidia kaarten :( Ik heb een Kyro 1 64mb, zal mun score maar niet vertellen, tis om te :'(
Daarom is 3DMark eigenlijk niet zo''n hele goeie benchmark programma.
Alle spellen draaien als een tiet bij mij. Dus mij intreseert het niet of ik nou weinig punten haal in 3DMark, als spellen maar lekker draaien :)
welke reso''s en welke games??

mijn gf2mx loopt ook als een tiet...
quake 3 1280x1024x32 MAX of 1600x1200x16 HIGH..

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
In 16 bit kun je de geforce 2 mx NOOIT vergelijken met een Kyro I. Een kyro rendert intern op 32 bit en is daardoor in 16 bit maar een fractie sneller dan in 32 bit. Een geforce 2 mx is inderdaad sneller in 16 bit. Maar ja 16 bit op een nvidia kaart is megalelijk, dat is algemeen bekend en ook zelf ervaren... 16 bit is veeeel strakker op mijn voodoo5 5500 dan op m''n oude tnt2... Komt door de 22 bit rendering... En op een Kyro nog veel strakker :9

Verwijderd

weet ik.. maar ik heb namelijk zelf ook nog een voodoo 4 en een radeon 64mb vivo.. die geforce 2 mx wou ik vervangen door een v5 (die bij alternate nu zo goedkoop is, alleen ik weet het nog niet..omdat alternate :r...)

• durkagain
  • Laatst online: 12-04 16:38
voodoo 5 en 2D == :9

maar dat zal je wel weten omdat je een voodoo 4 hebt ;)

Ach en het is mooi voor de verzameling, de laatste kaart van 3dfx ;(

Verwijderd

dat wel.. maar het komt nog steeds van alternate :r:r:r:r:r:r

Verwijderd

Jah, me Kyro doet et.. ik zit nu op Collision, met een leen HD en monitor (14" :r) maar in UT heb je echt goed beeld...

Die benchmark programma''s van PowerVR loopt ie ook allemaal supergoed door, zal straks 3D Mark 2000/1 probere te draaien... kijken wat ie daarmee doet..

Ik kan alleen geen Tribes 2, SOF en Q3 doen, omdat ik geen nieuwe openGL drivers ofzo heb ... en die Glsetup herkent die Kyro niet :(

Verwijderd

Tsja tis me allemaal wat

• Ramon
Op zondag 01 april 2001 03:44 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Jah, me Kyro doet et.. ik zit nu op Collision, met een leen HD en monitor (14" :r) maar in UT heb je echt goed beeld...

Die benchmark programma''s van PowerVR loopt ie ook allemaal supergoed door, zal straks 3D Mark 2000/1 probere te draaien... kijken wat ie daarmee doet..

Ik kan alleen geen Tribes 2, SOF en Q3 doen, omdat ik geen nieuwe openGL drivers ofzo heb ... en die Glsetup herkent die Kyro niet :(
zie [topic=153162]

Verwijderd

de kyro is een prima kaart die het fijne
kost weinig :)
combineerd met goede prestaties
voor 300 ballen een score met quake3arena van 115 fps is toch niet beroerd?
en 3dmark scores 2000 6353dmarks 2001 2015 3dmarks met een kyro 1 de kyro waar jullie het over hebben is niet de kyro2 de kyro2 noemen ze bij imgtech np2 (new project 2)
en die zal onboard t&l hardware hebben
de kyro die hercules nu op de markt brengt is een kyro 1
maar een dunnere versie dan de orginele en daardoor is de hitte veel minder en de clockrates veel hoger
als met een clock memrate 115fps met q3a
mogelijk zijn dan zit ik smachtend te wachten op de hercules 4500 (175clock/memerate)eens kijkken hoe het is een kaart van 300 piek kaarten van 1000 piek en hoger voor de broek te slaan
lijkt er toch verdacht veel op dat nvidia ons de laatste tijd wel erug veel geld uit de broek probeert te kloppen terwijl het veel
goedkoper kan en in sommige benchmarks zelfs sneller dan een gf3

of te wel een primma kaart voor een lekkere prijs
ik weet dat dit een beetje vreemd klinkt
maar deel de aanschafprijs van een h4500 eens
door het aantal fps met q3a
doe dat ook met de gf3
dan schrik je wel even dacht ik zo
gf3 1480 incl btw /134 fps 800*600 32bits high quality
maakt ruim 11 gulden per fps
de kyro 1 kost 300 piek 115fps maakt
2.60 per fps
daar kunnen tweakers een hele hoop andere leuke dingen mee doen dacht ik zo

Verwijderd

Hmm.. kreeg ineens problemen met mijn pass of zo...

Maaruh, ik heb 3dmark 2000 gedraaid, op onderstaand systeem, 2001 nog niet... downloaden ging traag...

Ik had 3500 3d marks in 1024*768*16bit
en 3300 in 32bit...

Maar omdat ik een gamer ben, en niet geil op benchmark scores heb ik diverse games gespeeld... Quake 3(toch nog wel :)), Counter-Strike, Unreal Tournament en Black & White.. (kreeg tribes2 niet aan de praat)

CS, 800*600 bijna constant boven de 90 fps (met FSAA) en regelmatig boven de 100 (kun je alleen niet zien)

Quake 3, 1024*768*32bit, alles max, draaide zekers goed, weet alleen niet hoe je fps kan kijken :) maar geen een keer last gehad van een beetje lag of beeld wat er iets langer over deed dan anders....

UT, 1024*768*32bit, alles MAX, vlammen !! Loopt zeer goed, waardoor ik (als UT Newbie) verschillende frags heb kunnen halen....
Ook hier wist ik niet hoe de fps op te vragen...

Bij B&W draaien al die filmpjes iets minder (zeker met FSAA) dan het zou horen, maar in het spel zelf, alles perfect!

Verder heb ik ook nog die 2 bench programma''s van PowerVR gedraaid... kon ze alleen niet draaien op bv een GF2 MX of GTS

En die opengl drivers... die drivers zijn standaard Kyro drivers, die wil een powercolor blijkbaar niet kennen, waardoor mijn systeem regelmatig hing...

• Ramon
[b]Op zondag 01 april 2001 18:47 En die opengl drivers... die drivers zijn standaard Kyro drivers, die wil een powercolor blijkbaar niet kennen, waardoor mijn systeem regelmatig hing...
Hoe heb je dat gedaan met Q3A dan??

Verwijderd

Topicstarter
is die kyro ook goed te ocen >:)

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 06:31 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
is die kyro ook goed te ocen >:)
Volgens mij niet echt... ik kreeg em op 112 (standaard 110) en hoger kreeg ik een beetje vage vlakken te zien in het beeld...

Verwijderd

Topicstarter
en hoe gaat het met extra heatsinkjes en fans?

met powerstrip 3 (beta) kun je asynchroon overclocken, dan kom je toch wel hoger?

Verwijderd

er zit standaard al een fan op.. die nieteens zo warm word...

Ik heb em juist overclocked met PS beta 3, maar a-synchroon lukt daar niet mee...

Verwijderd

Topicstarter
heeft die kyro een beetje goede dvd-playback of dat niet?
(anders misschien een oud ati kaartje erbij)

• Ramon
Gaat het hier over de:

Kyro I (110Mhz clock toch?, inmiddels al uit in NL, prijs rond de 250,-?)
Kyro II (175Mhz clock, nog niet uit in NL, prijs ergens bij de 400,-)

ff vermelden voor alle duidelijkheid plz.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 april 2001 21:01 schreef Tampie2000 het volgende:
Gaat het hier over de:

Kyro I (110Mhz clock toch?, inmiddels al uit in NL, prijs rond de 250,-?)
Kyro II (175Mhz clock, nog niet uit in NL, prijs ergens bij de 400,-)

ff vermelden voor alle duidelijkheid plz.... :)
mijn vragen gaan over de kyroII, maar alles over de kyro I is ook welkom....
(ze werken op de zelfde manier, de II is alleen wat sneller...)

Verwijderd

Topicstarter
zijn de nieuwtjes uitgestorven (zoals 3dfx :()

• Ramon
Op donderdag 05 april 2001 17:41 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
zijn de nieuwtjes uitgestorven (zoals 3dfx :()
Ik wacht met smart op dat kaartje. Het geld heb ik hier al liggen.:P Ik was een paar dagen terug bij de Computerland in Utrecht om te vragen of ze dat kaartje ook gingen verkopen, antwoord:
"Laat ze zich eerst maar eens bewijzen."
Nou euh... was de Kyro I geen goed bewijs dan? Wat mij betreft wel, stelletje leken. :)

Wie weet toevallig een (online) shop waar ik em kan halen??

Verwijderd

De Kyro ondersteunt ook Motion Compensation bij DVD playback. Daar wordt over geschreven in dit review: http://www.hardware.fr/html/articles/lire.php3?article=316
Overigens is er bijna dagelijks een review van de Kyro2 (meestal duits of frans op het moment)

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Laatste melding die ik zag van Hercules zelf was dat de Phrophet 4500''s medio April in de winkel zouden moeten liggen.
Geld ligt op mijn bureau ook al klaar voor deze lekkere kaart. Heeft iemand al een review gezien met de TV-out optie? Of is het verschil verwaarloosbaar??

Zag in andere threads en in diverse reviews ook de melding dat de kaart wel een snelle processor nodig heeft. Zou een PII 266 genoeg zijn om bv. D2 Exp. te draaien op 800x600???

Simon

Verwijderd

Topicstarter
p2 266 is denk ik te langzaam :(

Verwijderd

Ik wacht met smart op mijn HDD, als ik em heb kan ik meer benchmarks draaien... op een kyro I... alleen die 115 mhz daar heeft ie volgens mij wel moeite mee, zou eigenlijk niet mogen...

Verwijderd

Las net dat je met de nieuwste drivers van PowerVR S3TC aan kon zetten in het register ...

Heeft iemand hiero ervaring mee ??
En werken deze drivers gewoon met een Powercolor Evil Kyro ??

• Ramon
Op vrijdag 06 april 2001 15:15 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Ik wacht met smart op mijn HDD, als ik em heb kan ik meer benchmarks draaien... op een kyro I... alleen die 115 mhz daar heeft ie volgens mij wel moeite mee, zou eigenlijk niet mogen...
Ik heb wel een HDtje voor je... Seagate Medalist 3210, 3.2 GB 5400 toeren. Moet je em wel ff komen halen :)

Verwijderd

Wat is een Kyro 2,nieuwe smaak fris melk van de melkunie??

Verwijderd

Topicstarter
een video-chip die tile-based rendering gebruikt :9

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 00:36 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Ik heb wel een HDtje voor je... Seagate Medalist 3210, 3.2 GB 5400 toeren. Moet je em wel ff komen halen :)
Hij was maandag al besteld bij Gistron... bleek ie niet op voorraad... en nu heb ik daar maar een andere besteld... als de TNT op maandag bezorgd heb ik em maandag..

Verwijderd

Topicstarter
hij doet FSAA trouwens heel goed :)

in Quake 4x fsaa:

Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/review/3dprophet_4500/p4_k2_quake3_4xfsaa.gif

en in evolva 4x fsaa:

Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/review/3dprophet_4500/p4_k2_evolva_4xfsaa.gif

presteerd nog beter als ik al dacht *D

Verwijderd

Ik weet nu dus eindelijk hoe dat precies zit met 2x en 4x FSAA...

Ik moet wel zeggen dat dat alles er errug gelikt uitziet :)

Morgen komt hopelijk TNT me hd brengen, moet ik nog bepaalde dingen probere te doen met m''n kyro ?

Verwijderd

ik zou wel eens een screenie vergelijking willen zien van een kyro2 en een radeon. ik ga een radeon halen omdat de 2d gewoon goed is. bijna net zo goed als een matrox, waarmee ik ooit eens gewerkt heb. als kyro2 vergelijkbare 2d kwaliteit heeft dan neem ik hem. en ik heb het niet over refreshrates en dergelijke maar gewoon puur beeld. ik werk nml veel met graphics. en nee ik ga geen mac halen :P

Verwijderd

Heb zojuist Guillemot Nederland gesproken en die vertelden mij dat de Hercules 4500 (met Kyro2 en 64mb) 7 mei de deur uitgaat.
Adviesprijs 429,95

Verwijderd

Topicstarter
is al bekend welke zaak hem het eerste zal verkopen :7

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 15:21 schreef Ralphk het volgende:
Heb zojuist Guillemot Nederland gesproken en die vertelden mij dat de Hercules 4500 (met Kyro2 en 64mb) 7 mei de deur uitgaat.
Adviesprijs 429,95
Laat man :(

Ik had eigenlijk volgende week ofzo gehoopt.

Verwijderd

Topicstarter
ik had gehoopt em op goede vrijdag te hebben :(

Verwijderd

maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, wanneer ie uitkomt... ik ga waarschijnlijk weer voor de opvolger van de Kyro2 :)

Verwijderd

Hij is al wel in de US te bestellen,daar komt ie 14 april uit voor $159
(kijk maar op hercules.com/retailers ofzo

Verwijderd

Zouden mensen met een niet-Kyro iets voor mij willen doen..

De Villagemark benchmark downloaden van www.powervr.com of www.mitrax.de en de gemiddelde fps noteren...

Morgen doe ik het van de Kyro

Verwijderd

11-12fps dus aan mij heb je niet veel...:'(

Specs: k7v, ahtlon 700, 256mb en een Voodoo 3-3000.

Verwijderd

min 26fps op sommigen plekken
max 48fps op sommigen plekken
gemiddeld 37fps

zie onder voor specificatie

• mvds
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Ehh.. ik las een stukje terug in deze draad dat iemand zei dat de Kyro II T&L zou ondersteunen. Maar dit is toch niet het geval met de kaart die binnenkort uitkomt van Hercules? Dit is toch alleen een hoger geklokte Kyro I? Of heb ik het nou mis? Ik ben ook op zoek naar een nieuwe grafische kaart en als de nieuwe kaart van hercules T&L ondersteund ga ik die halen. Anders wacht ik op de Radeon II of de opvolger van de Kyro I. (de kyro met T&L dus...)

Verwijderd

En het gekke is, dat tijdens de installatie van de Powercolor drivers en linksonderin enkele dingen komen te staan die de Kyro ondersteunt, staat ook T&L bij!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 10 april 2001 09:13 schreef Tha_Roeltje het volgende:
En het gekke is, dat tijdens de installatie van de Powercolor drivers en linksonderin enkele dingen komen te staan die de Kyro ondersteunt, staat ook T&L bij!
Is dat dan niet softwarematige T&L? :?

Verwijderd

Denk et..

• mvds

mvds

Totally awesome!

Even wat dingen opgezocht en ik zal even wat links hier neergooien:

Info over de hercules 3D Prophet 4500 kaart
Info van STMicroelectronics over de Kyro II deel 1
Info van STMicroelectronics over de Kyro II deel 2
T.net Review 1
T.net Review 2

Helaas nog geen nieuws over de opvolger, of ie nou wel of geen hardware T&L zal gaan ondersteunen.

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10

• mvds

mvds

Totally awesome!

Echt waar, gooi een T&L engine op die kaart, en nVidia en ATi kunnen het wel schudden! Maar ja, nu wachten ze waarschijnlijk weer te lang. De volgende generatie kaarten van nVidia en ATi zijn alweer onderweg, en die zullen ook TBR en HSR ondersteunen, en dan is de performance van de Kyro weer niets vergeleken met die kaarten.

Ik snap echt niet waarom STM niet meteen een T&L engine ingebakken hebben. Dan hadden ze in een keer nVidia van de troon kunnen stoten, en nu hebben ze de gigantische blunder gemaakt om die engine weg te laten... :?

En ja, het is idd een gigantische blunder, want tegen de tijd dat ze het gaan ondersteunen zijn ze te laat en worden ze weggeveegd, net zoals 3dfx.

• dizzytal
  • Niet online
Op maandag 09 april 2001 22:28 schreef Tha_Roeltje het volgende:

Morgen doe ik het van de Kyro
Hier heb je die van mij. WEL een Kyro kaart dus. PowerColor Evil Kyro

Gewoon gedownload en laten draaien met als optie -benchmark=1
(k wil screenshot ook wel plaatsen)

--------------------------------
VillageMark v1.17

Average FPS: 86
Benchmark: 1800 frames

Driver: pmx2hal.dll
Description: KYRO (64MB AGP (no Video-In/TV-Out/LCD)
Version: 4.12.1.1544

Resolution: 1024x768x16
HAL: ON
T&L: OFF
Trilinear: ON
Texture compression: ON
Multitexture: 3 layers
Max. Texture used: 1024x1024

CPU Description: AMD K7 (Athlon)
CPU Speed: 805 Mhz.
-------------------------------
VillageMark v1.17

Average FPS: 87
Benchmark: 2 minutes

Resolution: 1024x768x16

CPU Speed: 801 Mhz.
--------------------------------
Dan wat ie niet verteld, dr zit 256MB PC133 in mijn systeempje.

Nog verzoekjes voor andere resoluties laat maar ff weten ;)

edit:
2 minuten benchmark ff toegevoegd

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Ik had 84 fps gemiddeld...

Heb gisteren iemand gehad die 32 had met een Radeon

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Het is nou bijna een groot Kyrotopic;)

Vreemd dat er nog geen enkele Kyro2 in de pricewatch staat.

Niet op voorraad.

• dizzytal
  • Niet online
Tja die zijn nog niet leverbaar, en op het moment dat je em in pricewatch zet krijg je bestellingen, die moet je dan allemaal in back-order zetten...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Tuurlijk zijn ze nog niet leverbaar, de GF3 ook niet, maar die staat al bijna een maand in de pricewatch.

Niet op voorraad.

• dizzytal
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 12:05 schreef edward2 het volgende:
Tuurlijk zijn ze nog niet leverbaar, de GF3 ook niet, maar die staat al bijna een maand in de pricewatch.
Maar daar hebben de retailers al wel prijzen van, die kun je dus al vermelden. Van de KyroII zijn (op die van Hercules na, maar die is net bekend) nog geen echte prijzen bekend dus kun je ze zowiezo niet in PW zetten....

Zo nu nog wat Villagemark resulaten:
---------------------------------------------
VillageMark v1.17

Average FPS: 37
Benchmark: 1800 frames

Resolution: 1600x1200x16

CPU Speed: 803 Mhz.
VillageMark v1.17

Average FPS: 37
Benchmark: 2 minutes

Resolution: 1600x1200x16

CPU Speed: 803 Mhz.

Zo vanavond even een Elsa Gladiac GTS2 inbouwen en em dan nog eens draaien :9

Verwijderd

Damn die resoluties kan mijn monitor niet eens aan... :)

Die 2 min benchmark moet ik nog doen...

Wel leuk dat je nu al die mensen met een niet Tile based kaart vet uit kan lachen, omdat die et gewoon niet trekken... hoe ultra hij ook is

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Wordt nu toch wel eens tijd dat hij te koop is:).

Verwijderd

KYROII ligt 16 Mei in de winkels

Het is een erg lekker kaartje maar ik denk niet dat ie erg future proof. dit door het ontbreken van een TnL engine DX8 ondersteuning.

De PowerVR4 zal dit wel hebben plus waarschijnlijk een programeerbare TnL, 4 pipelines, DDR, dual display opties enz. Waarschijnlijk nog dit jaar in de winkel.

Ik zelf wacht daar op, omdat ik rond die tijd pas weer een nieuw systeem kan bouwen(geld,,, scholier). Maar dit kaartje is een mooi alternatief voor de wat cheapere systemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook scholier (13 :()
maar in de zomervakantie kun je toch wel zo''n 550 piek verdienen :? ;)

zoiets zal ie wel gaan kosten.

greetz

• Artcore
  • Niet online
Ik weet het, het hoort hier niet, maar wanneer komt de nieuwe Radeon?

• Bomberman
Op zijn vroegst het vierde kwartaal van dit jaar :( (maar dat kwartaal duurt ook nog 3 maanden dus is nogal onduidelijk) .. maar als het goed is komt er ook nog een Radeon SE uit (soort Radeon Ultra met een 250MHz core en mem).

PC Specs

Verwijderd

Ik ga denk ik voor de PowerVR4 en anders de Radeon2..

Maaruh, ander ding, waar is de Evil Kyro op de powercolor site heen... lijkt net of ie nooit bestaan heeft...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 11 april 2001 21:24 schreef -THaVinNY- het volgende:
KYROII ligt 16 Mei in de winkels

Het is een erg lekker kaartje maar ik denk niet dat ie erg future proof. dit door het ontbreken van een TnL engine DX8 ondersteuning.

De PowerVR4 zal dit wel hebben plus waarschijnlijk een programeerbare TnL, 4 pipelines, DDR, dual display opties enz. Waarschijnlijk nog dit jaar in de winkel.

Ik zelf wacht daar op, omdat ik rond die tijd pas weer een nieuw systeem kan bouwen(geld,,, scholier). Maar dit kaartje is een mooi alternatief voor de wat cheapere systemen.
Probleem is wel dat ie met die specs erg dicht bij de nVidia kaarten komt. En daardoor waarschijnlijk de prijs dus ook.

Waar heb je die specs trouwens vandaan? (linkje graag!)

Verwijderd

ow dat kan zekerz. Heb sindskort nieuw baantje waarmee ik 650 per maand verdien, maarben pas net begonnen. Verder moet ik ook sparen voor mn vakantie enz. Maar plan is om in de koude maandjes een nieuw systeem te gaan bouwen.

Hier check eens de BlockDiagram van de STG5000 AKA PowerVR4:
http://3dcenter.gamesmania.de/artikel/2001/01-12a-pic2.php3

ziet er goed uit he! Ik weet niet of het hoeveel texels die pipes per clock doen(KYRO I en II is dat er 1 tje maar).
Deze GPU wordt als hij optijd op de markt komt onwijs krachtig. We zien namelijk dat in bijv. serious sam de KYRO 100% effectief is met zn fillrate. Stel dat deze kaart dual texels kan uitpompen en op 200 MHz zou lopen, dan zou ie 800MP en 1600MT''s produceren. Dat is gewoon meer dan 2x zo snel in Serious Sam als een Geforce 3.
De snelheid is dan goed. De feats zijn op dit moment al goed bij de KYRO en worden alleen maar mooier, TnL(waarschijnlijk programmable) DX8(pixel shaders vertex shaders enz, dat draait beter op een tiler en is dus sneller). Ook krijgen we waarschijnlijk multisample FSAA(sneller en mooier) niet Quincunt FSAA want dat is gewoon een blurfilter in de poly''s:r

Nou maar hopen dat ze het voor eind van de markt op de markt kunnen krijgen. het schijnt dat ze al silicon werkend hebben, maar dat mag ook wel als ie over 7 maanden op de markt moet zijn.

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 11 april 2001 21:53 schreef Bomberman het volgende:
Op zijn vroegst het vierde kwartaal van dit jaar :( (maar dat kwartaal duurt ook nog 3 maanden dus is nogal onduidelijk) .. maar als het goed is komt er ook nog een Radeon SE uit (soort Radeon Ultra met een 250MHz core en mem).
En wanneer komt die SE? Ik heb bijna genoeg geld, zal ik dan de huidige ViVo 64 mb retail nemen of w88 op die SE?

Verwijderd

obsidan linkje is inmiddels gepost, iemand die bij IMG werkt heeft bevestigd dat de STG5000 de PowerVR4 is. Dit specsheet is echter wel verouderd. in mn vorige verhaaltje heb ik wat andere geruchten toegevoegd. maar er is nog niet zo veel zeker.

FF overde prijzen van de KYROII
de enige die we in NL zullen kunnen krijgen is de Hercules. Ik heb alleen de duitse prijzen gevonden(nog niet te krijgen). die zijn als volgt.:

Hercules Prophet 4500 AGP 64MB SDR bulk VT0 289.00 DM
Hercules Prophet 4500 AGP 64MB SDR retail VT4 319.00 DM
Hercules Prophet 4500 TVO AGP 64MB SDR bulk VT1 324.50 DM

Dat is dus omgerekend:
64MB Bulk: 325 Piek
64MB retail: 360
64MB TVO Bulk: 365

Zeer mooie prijzen die ongeveer 100 piek onder de prijs van Hercules liggen en gelijk zijn met de prijs van de 64MB GF2MX van hercules op dezelfde site. Ze hebben trouwens ook de 32MB versie van de gewone KYRO van Hercules voor minder dan 200 piek.(Super value system, maar toch sneller dan een MX)

greets!

Verwijderd

Topicstarter
hij presteert zonder FSAA ook goed :9

Afbeeldingslocatie: http://www.rivastation.com/review/3dprophet_4500/tb1200_k2_quake3_32.gif

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nu we weten dat het met de snelheid van die schatjes wel goed zit, wil ik eigenlijk wel een goede vergelijking zien van de beeldkwaliteit. Waar ligt ie bij in de buurt? Matrox | ATi Radeon | nVidia?

• Diablow
hoe doet de kyro het eigenlijk to.v. de voodoo 5 5500 aangezien die nu ook heel betaalbaar is in pricewatch(suport is er natuurlijk niet maar ja, kyro 2 is ook niet direct x 8 geoptimaliseerd

• Bomberman
Op vrijdag 13 april 2001 07:56 schreef obsidian het volgende:
Nu we weten dat het met de snelheid van die schatjes wel goed zit, wil ik eigenlijk wel een goede vergelijking zien van de beeldkwaliteit. Waar ligt ie bij in de buurt? Matrox | ATi Radeon | nVidia?
Zover ik gelezen heb ligt de beeldkwaliteit erg hoog (net een tikkie onder Matrox en ATi maar weer een stuk hoger dan nVidia). Dit geld voor zowel 2D als 3D .. 3D kleuren schijnen ook erg goed (''bright'' ala Radeon) te zijn ..

PC Specs

• ferdinand
  • Laatst online: 28-02-2025
Als die kyroIII hoe die ook gaat heten programmeerbare T&L heeft EN volledige ondersteuning voor DX8 dan ben ik verkocht:)! Maar eh, het gaat dan toch niet meer kosten dan FL.500 ???

Oh dat vergat ik nog... DRIVERS! Ik hoop echt dat het gewoon goeie zullen wordenO+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 13 april 2001 11:06 schreef Onik het volgende:
Als die kyroIII hoe die ook gaat heten programmeerbare T&L heeft EN volledige ondersteuning voor DX8 dan ben ik verkocht:)! Maar eh, het gaat dan toch niet meer kosten dan FL.500 ???

Oh dat vergat ik nog... DRIVERS! Ik hoop echt dat het gewoon goeie zullen wordenO+
Als ze de architectuur niet teveel gaan veranderen kunnen ze gewoon de nieuwe drivers baseren op de Kyro drivers. Dan zal het best goed gaan. Maarre... < 500? Denk het niet. De specs gaan dan teveel lijken op die van nVidia dus dan kunnen ze meteen de prijzen omhoog gaan aangezien ie dan waarschijnlijk z''n kont kan afvegen met de GF3.

• Artcore
  • Niet online
Niks.

• Diablow
Op vrijdag 13 april 2001 12:44 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Nou dat denk ik niet hoor. Ik denk dat ie zo''n beetje in de Geforce2 GTS klasse komt te zitten.
De kyro 2 ja, maar hij heeft het over de kyro 3 en ik heb nog seetds geen andwoord op mijn vraag.
En de geforce 4 wordt toch weer veel beter:)

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er toevallig iemand die een k6-3(+) processor heeft in combinatie met een kyro I?

Ben op dit moment wel tevreden over mijn tnt2pro, mar iets sneller mag natuurlijk altijd wel en die Kyro I is erg leuk geprijsd (al zijn de 2mx''jes dat ook)....

Verwijderd

Diablow: de V5500 is een beetje gedateerd, hij presteerd ongeveer gelijk met een GF MX over het algemeen. Minder goed dan deze kaart dus. Maar opzich is het geen slechte aankoop op dit moment vanwege de lage prijs, goede beeldkwaliteit en FSAA. Maar de KYROII is op alle vlakken net iets tot veel beter.

Over de beeldkwaliteit, die is in games erg goed, door internal 32Bit rendering zien games er in 16Bit niet erg dithered uit. Op de desktop ziet het er ook mooi uit heb ik gehoord. De samples van de hercules kaart hadden een 270MHz ramdac terwijl de productie versie een 300MHz variant krijgt. Ook heeft Hercules de output filters getweakt, wat een mooi beeldje moet gaan geven tov. het nvidia reference design. Ik denk dat de kwaliteit ongeveer op ATi niveau ligt. Maar ik heb het tot nu alleen gehoord van mensne die al een kaartje hebben. Het beste is toch om ze alle 3 op een schappelijke resolutie te bekijken op dezelfde monitor. Je kan niet echt afgaan op reviews. Hoewel iedereen lovend is over de beeldkwaliteit.

bijna 100 post in ons topic:)
Pagina: 1 2 3 Laatste