[BC3] Deel 13 van het -+<Radeon topic>+-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 11:19

AngryAngel

Veni Vidi Vici

ik vind die nieuwe beta drivers . die 3124 crashed steeds bij mij (win2k)
heb 3102 weer terug gezet.
wacht maat op nieuwe driver zal wel niet te lang duren

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Radeon is wel tof, maar dat instellen is een "pain in the @ss"
ik probeer deus ex te spelen, maar het ziet er echt vreselijk uit.

Weet iemand waar ik die patch vandaan kan halen?

(en ja, ik heb de search al geprobeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:15

edward2

Schieten op de beesten

3dfiles, of fileplanet.

Weet iemand hoe je ook alweer de 1280x960 res kan enablen?

edit=al gevonden 1280x960 weer present:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17387

Ik ben anders wel benieuwd hoe je die resolutie voor elkaar krijgt, lijkt mij ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Je moet deze aanpassingen in het register maken.

Modificeer als volgt:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\0000\DAL]
"DALNonStandardModesBCD"=hex:18,56,13,92,00,00,00,00,18,00,14,40,00,00,00,00,\
17,92,13,44,00,00,00,00,08,48,04,80,00,00,00,00,12,80,09,60,00,00,00,00

verwijder deze:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\0000\DAL]
"DALRestrictedModesBCD"=hex:12,80,09,60,00,00,00,00

Modificeer deze als volgt:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\0000\MODES\32\1280,960]
@=""
"RefreshRate"="60"

en voor 16 bits ook deze:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\0000\MODES\16\1280,960]
@=""
"RefreshRate"="60"

Afkomstig uit dit draadje:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=db7168bc8dffb29fdf807283c8d5cddd&amp;threadid=14772

Ik ben er nog niet uit waarom hij er nou 60hz heeft achter gezet, bij m''n andere resoluties staan ook geen hz waardes?

IK heb dus dit er niet achter gezet:

@=""
"RefreshRate"="60"

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Hier staat het ook .. ik gebruik ook 1280*960 85Hz.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waar gebruiken jullie die res voor :?
en wat is het voordeel dan met die resolutie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Maximum res bij HalfLife en evt. andere spellen die 1280x1024 niet ondersteunen en het is geloof ik een betere verhouding voor bv foto''s en plaatjes dan 1280x1024, ik heb zelf m''n desktop op 1152x864

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik zie dat bij sommige mensen de core/mem van de radeon niet gelijk staan.... Deze zijn toch gelockt? Hoe doe je dit dan?????????

:?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
setclk of de radi-on of radeontweaker gebruiken om de core en mem niet gelijk te klokken. Zoek ff op Rage3d naar de links van de tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Op dinsdag 03 april 2001 10:13 schreef hjs het volgende:
setclk of de radi-on of radeontweaker gebruiken om de core en mem niet gelijk te klokken. Zoek ff op Rage3d naar de links van de tweakers.
heeft die wel een positieve uitwerking dat asynchroon klokken?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zekers :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

YEs, Radeon SDR eindelijk binnen :7. Vanavond hels testen met een bedaagde Celeron 466, resultaten volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17387

edward2, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 03 april 2001 09:51 schreef edward2 het volgende:
Maximum res bij HalfLife en evt. andere spellen die 1280x1024 niet ondersteunen en het is geloof ik een betere verhouding voor bv foto''s en plaatjes dan 1280x1024, ik heb zelf m''n desktop op 1152x864
Idd, 1280*960 is in dezelfde verhouding als 640*480, 800*600, etc;

800/600 = 1.333 :)
1280/960 = 1.333 :)
1280/1024 = 1.25 :o

Je desktop wordt dus een beetje platgedrukt zodat cirkels ovaal worden. vierkanten rechthoekig (m.a.w. alles wordt samen gedrukt ;) ) ... en aangezien voor een 19" monitor 1280*xxx(x) de ideale resolutie is heb je 1280*960 eigenlijk wel ''nodig'' (als je photobewerking of DTP zou doen is het dus echt nodig anders komt alles uitgerekt uit je printer ;) ) ...

Ok mijn overdreven lange uitleg voor iets goddamn simpels .. maar thats me 8-) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmmmm, SDR met 3063 driver loopt nogal schokkend. Even de 7099 binnenhalen en opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Lijkt me een goed idee ja, de 3063 is namelijk al erg oud (half jaar ofzo) :) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Zoveel snelheidswinst is er toch niet gehaald met de drivers :? verwacht dus geen wonderen met 7099. Er is eerder iets anders aan de hand, maar ja dat zoeken we wel weer uit als je problemen houdt ;)

RadeonTweaker-full-1.0.0 eindelijk versie 1 uit. :+

O Ja, vanmorgen nog 5 minuten Sam gespeeld, looking good 8-) B-) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Voor degene die UT onder openGL spelen met S3TC, 128 taps anistr. werkt ook in UT met de laatste betaopenGL.drv.!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat ga ik gelijk testen dan :P
maare waar haal je die betaopengl ?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nog een vraagje: waar kun je die Radeon 32MB LE kopen want ik zie hem nergens staan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

7099 is ook geen wonder, maar de RadeonTweaker moet nog uit de kast gehaald worden. UT en Quake3 lopen in ieder geval zoals het hoort met deze driver. SDR is niet overdreven snel, maar klaart de klus. Zit dan ook een bedaagde Celeron 466 bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15607

Hoe draait Black&White bij jullie met het fijne Radeonnetje?! Bij mij toppie.
Heb net mijn oude Nederlandse versie geruild voor de Engelse:).
Kheb nu TWEE cd-keys;), niet echt slim van ze hè?!

Jur / jahoeriaan@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Maakt toch niet uit, als je met een illegale versie zou spelen wordt je IP geblokt dus aan een key heb je dan ook weinig meer >:) ...

Ik ga de game van de week ook kopen .. ligt die engelse versie ook gewoon in de winkels hier? Ik heb net de review gelezen op Gamers.nl maar het grootste minpunt waren toch wel die nederlandse stemmen volgens de reviewer ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

http://unreal.epicgames.com/

hier haal je de openGl drv.

zet detailed tex. uit!, wat daar ook staat, je hebt het niet nodig bij S3TC en het vertraagd de boel onnodig.

Ik heb SeriousSam binnen, man wat loopt dat goed met de Radeon, 128 taps scherp de diepte in kijken, wow:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

ja,shit ,heb vandaag ook black & white
gekocht ,is het nederlands...

,moet ik effe terug ,,weet ik veel
ik ga ervanuit dat zon spel in het engels is...

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8204

Heb net voor het eerst m''n videorecorder aangesloten op m''n Video-IN van m''n Radeon via de 2e SCART-aansluiting.Ik moet zeggen...perfect tv beeld,maar ik zit met 1 probleem.Ik kan nu alleen via m''n tv switchen tussen de kanalen,dus wat ik op m''n TV zie,zie ik ook op m''n monitor.
Is het mogelijk op de videorecorder als "tuner" te gebruiken,zodat ik een ander kanaal kan bekijken dan op m''n tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

wat zijn de beste instellingen in de reg.
voor de radeon bij het spel black&white...

damn ,kreeg net de eerste error in b&w!?!?!

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

maare hoe zit het nou met die Radeon LE? is hij nou hier verkrijgbaar of niet?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14531

Kent iemand dit probleem met ;

Win 2000 driver 3124 MMC 7.1, DVD 4.1 en software van een sb live ? Als ik de DVD software installeer crashed remote center van mijn SB

Iemand mee bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Op woensdag 04 april 2001 22:10 schreef Reaper® het volgende:
Heb net voor het eerst m''n videorecorder aangesloten op m''n Video-IN van m''n Radeon via de 2e SCART-aansluiting.Ik moet zeggen...perfect tv beeld,maar ik zit met 1 probleem.Ik kan nu alleen via m''n tv switchen tussen de kanalen,dus wat ik op m''n TV zie,zie ik ook op m''n monitor.
Is het mogelijk op de videorecorder als "tuner" te gebruiken,zodat ik een ander kanaal kan bekijken dan op m''n tv?
moet kunnen. Ik heb hem zelf direct op de tv staan dus ik zou het niet weten, maar het boeit mij ook niet echt. Het gaat er voor mij om dat ik zo nu en dan een stel clipjes ed. kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 23:50

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

nog even over UT op 32 bit draait het voor geen reet heb ik een fps van 10-20 ofzo? en op 16 bit is alles lelijk... op me TNT2 was het nog mooier :)

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Heeft iemand het hier al voor elkaar gekregen om die memory latecy timings te behouden als je reboot? Die command line options werken voor geen meter :( en op Rage3D heb ik ook niets nuttigs kunnen vinden. Het scheelt wel iets in snelheid dus het zou erg fijn zijn als ze automatisch tijdens het opstarten geset zouden kunnen worden :) .. alvast bedankt.

Oh en over die LE ik zou het niet weten .. srry.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denken jullie dat ik mijn Radeon hoger krijg als ik er heatsinks op plaats?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:18
bij mij deed B&W het net wel, naar wat fouten bij het opstarten, wat is het beste profiel bij radeontweaker voor B&W, met quality doet hij het niet, met default wel, kheb geen zin om elke keer weer een setting aan te zetten, en kijken oftie ut doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heb je niet toevallig heel misschien Anti Aliasing aangezet. Check even met de ATi drivers of de Radeontweaker, dat je FSAA uitzet met UT. Zet je die aan, dan krijg je rare effecten in UT en een onzettend brakke fps. Nu de Celeron op FSB 75 (525) en de Radeon SDR begint eindelijk te draaien. Op 581 (fsb 83) liep ie echt een beetje storm, maar 3D Mark 2001 wilde niet lopen en de timedemo''s van Quake3 ook niet meer. Problem solved dus. SDR of Radeon algemeen heeft wat meer power nodig dan een Celeron 466....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
op het geheugen bedoel je :?
het is het wel de bottleneck bij het overklokken, dus het zou goed kunnen. Je moet natuurlijk dan wel zorgen voor een goede airflow over de heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 19:24
dat kan wel, sluit hem gewoon op de video-uit van je videorecorder aan :)
(heb je die niet, koop een scart --> tulp adaptertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 06 april 2001 20:40 schreef hjs het volgende:
op het geheugen bedoel je :?
het is het wel de bottleneck bij het overklokken, dus het zou goed kunnen. Je moet natuurlijk dan wel zorgen voor een goede airflow over de heatsinks.
ja op het geugen bedoelde ik idd.
ja zeker goede airflow bij die heatsinks, komen 2 4x4 fans op :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 22:13 schreef Homedisc het volgende:

[..]

ja op het geugen bedoelde ik idd.
ja zeker goede airflow bij die heatsinks, komen 2 4x4 fans op :)
Moet het eigenlijk zelf ook eens proberen, heb wel een cardcooler boven de Radeon hangen (2x 80mm :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.cardcooler.com/images/thumbs/CardCoolerstraight.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

ik heb de nieuwedrivers gebruikt voor bensmark 2000/20001 en ze zijn niet slecht

bensmark 2000 4832
bensmark 2001 2670

alton 550@850
asus k7m
ati radeon 64ddr vivo
128mb pc133 2-2-2

nu nog sparen voor een tunderbird >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Laatst online: 19-04 12:31
Ik krijg met m''n radeon 64 DDR vivo geen score in 3dmark2001.
Met verschillende drivers zegt ie elke keer dat ik niet alle game test heb afgemaakt. En 3dmark staat gewoon default zoals ik ''m geinstalleerd heb. Hij doet dan ook wel alle tests maar ik heb het idee dat in high quality de car test en lobby test wat dingen overslaan??? En de nature test slaat ie ook over (heeft radeon geen pixel shader?)

Op m''n G400 kreeg ik met hetzelfde systeem wel een score :(
Ik heb sowieso het gevoel dat het kaartje nog niet echt lekker loopt... Maar heb wel alle drivers geprobeerd... *zucht*

Ik zie bijvoorbeeld bijna geen verschil tussen die G400 in B&W en m''n Radeon...
Systeem is een Atlon 950 256 MB

<edit>
Na een paar uur door 12 delen Radeon topics te bladeren (en geloof me d''er staat een hooooop pus in) en wat research ben ik er in ieder geval achter dat de nature test dus NOOIT op je Radeon te toveren is gewoonweg omdat de chip niet kan pixelshaden. Is geen kwestie van drivers.
Feit dat ie het wel doet in de demo komt omdat daar pixelshading niet gebruikt wordt.
(Maar dat is al een keer gezegd)
Dus de Geforce 3 is voorlopig de enige (consumenten) kaart die kan pixelshaden.
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 06 april 2001 23:06 schreef hjs het volgende:

[..]

Moet het eigenlijk zelf ook eens proberen, heb wel een cardcooler boven de Radeon hangen (2x 80mm :) )

[afbeelding]
wow waar haal je die?
deze gaan er straks op dat geheugen met Arctic epoxy.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/hfcombo_Alpha_Chipset.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op zaterdag 07 april 2001 17:39 schreef Skibby het volgende:
Na een paar uur door 12 delen Radeon topics te bladeren (en geloof me d''er staat een hooooop pus in) en wat research ben ik er in ieder geval achter dat de nature test dus NOOIT op je Radeon te toveren is gewoonweg omdat de chip niet kan pixelshaden. Is geen kwestie van drivers.
De pixel shaders van de Radeon werken WEL, en ze doen het perfect. MAAR ze zijn niet compatible met de DX8 definitie van pixel shaders, ze doen precies wat ze volgens de technische documenten van ATi zouden moeten kunnen. MS heeft alleen de Pixel Shader rommel overhoop gehaalt nadat de Radeon GOLD ging, en ATi heeft er dus nix meer aan kunnen doen. Beetje het zelfde als ik had met mijn Siemens S25, het was de eerste telefoon met WAP, WAP 1.0, echter nadat de telefoon in productie genomen was, is de standaard verandert naar 1.1, mijn WAP foontje was dus nutteloos voor WAP. Bij ATi is het van 0.5 naar 1.0 en 1.1 gegaan, spijtig, echter ze doen wel een hoop dingen met de SDK van DX8 maar of programeurs zin hebben om speciale omwegen te schrijven voor de Radeon is maar de vraag.....

zo dat was de info van mijn kant over dit onderwerpje, mocht ik iets fout hebben of iemand anders een aanvulling dan hoor ik het graag.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op zaterdag 07 april 2001 21:21 schreef Homedisc het volgende:

[..]

wow waar haal je die?
deze gaan er straks op dat geheugen met Arctic epoxy.
[afbeelding]
Ooit besteld met een aantal collega''s bij www.thecardcooler.com ze hebben veel spullen tegenwoordig op die site, toen ik bestelde was dit het enigste dat ze maakte :) je hebt nu ook de CardCooler XT :9~ Die heatsinks van je zijn toch gewoon te bestellen bij bv. oc-shop :? (moet je eigenlijk ook gelijk een Blorb oid op de radeon plakken ipv dat standaard dingetje)

Laatst las ik ergens dat in de patch voor 3dmark2001 er ook ondersteuning komt voor de versie van Pixelshaders welke de Radeon wel kan, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bedankt voor de link.
Ik ga maar eerst eens kijken hoe dat werkt met die heatsinks erop plakken en later plak ik er een blue orb op.
Ja er komt een patch uit voor 3dmark 2001, dan zetten ze de pixelshader om naar versie 0.9
Dat stond ergens op het fotum van rage3d.
Dat zal wel strak dan zijn kunnnen we asnog die nature benchmark draaien en die pixelshader test.

[edit]
wow die XT is echt gruwelijk:
The new Card Cooler XT moves an amazing 138 cfm of component-cooling air at only 35.5db/fan.
:o

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ik ben wel benieuwd of het koelen van het geheugen van je Radeon nog wat (positiefs) oplevert. Die BlueOrb doe ik zeker niet omdat bij mij de chip zelf (onder een mini-koelertje) op 210 nog nauwelijks warm wordt. Het geheugen is de grootste bottleneck en ook waar de grootste winst mee te behalen is (volgens mij). Alleen als ik mijn Radeon op 210/192 (core/mem) draai, dan wordt het geheugen ook niet echt warm. Zelfs niet na een hele serie 3dmark2001''s.

Maar mocht het wel spectaculaire winsten opleveren :) dan sta ik snel bij de locale electronica-shop op de stoep :).

BTW. die epoxy heb je niet perse nodig. Je kan ook de gewone arctic silver nemen en op de hoekjes van het geheugen (of de heatsinkies) een druppeltje 10-sec.lijm doen. Werkt ook en er zijn wel redelijk wat Tweakers met Arctic Silver en dan niet de epoxy variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik neem aan dat je 3dmark 2000 bedoelt (4000 in 2001 in erg goed) maar 3dmark 2000 is 16 it (default) en daarom is de MX beter\gelijk, je moet eens een 32bit score verglijken met je vriend (je radeon overklokken zal nog wel wat helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
BTW2. Ik merk dat bij mij de Radeon zowiezo de bottleneck is bij alle grafische geweld. Elke 10mhz die ik omhoog ging vanaf +/- 1333mhz ging de 3dmark2000/2001 maar met 2-4 puntjes omhoog. Vandaar dat ik extra intresse erin heb om te kijken of die mem-chips sneller willen (zonder artifacts) met extra koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 06 april 2001 21:37 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

dat kan wel, sluit hem gewoon op de video-uit van je videorecorder aan :)
(heb je die niet, koop een scart --> tulp adaptertje :)
De Video-uit van je videorecorder zijn toch de scart aansluitingen ??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Ik heb mijn systeempje nu tot het uiterste getweakt en krijg slechts 4000 nogwat 3d-marks met mijn radeon 64 MB.
(3d mark 2000)
Een vriend van me haalt dat ook met een goedkoope GF2 MX

Doe ik iets verkeerd of is mijn celeron 700 @ 935 gewoon niet snel genoeg voor een goede score?
Het geheugen is wel vrij traag in mijn systeem omdat het op 88 Mhz loopt (cas 2-2-2)
Ik heb de videokaat ook nog niet erg ver overgeklokt, draait nu op 188.

Radeon driver versie: 4.13.7093
ik had overgens met Radeon tweaker het schema voor 3dmark 2000 geladen.

systeem:
256 MB RAM, driectx 7, win98se, en de rest

Mocht de CPU het propbleem zijn is nog hoop voor mij.
Zodra ik een coldplate heb gevonden kan ik die 80 watt peltier op mijn cpu zetten :Y)
eens een keer kijken wat dat doet 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gelul ik gebruik de nieuwe versie van ati 99
zonder tweak mijn scoor is zie onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tijd voor nieuwe drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 23:50

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

kom ik weet erug op UT heb dat FSAA uit staan. Full Scene Anti Aliasing. maar me UT ziet er nog net zo brak uit en loop op 10 fps ofzo word je helemaal gek van...

nog een ander idee?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 15:40
Profile van 3dmarks is slomer dan als je alles aan zet wat recommended is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

WOW NET ME radeon geinstalleerd.
wat een kickass 2d beeld stuk beter dan me hercules geforce 2 mx. zelfs op me brakke 15 inch.
Kan niet wachten op me iiyama 902mt volgende week!!!!!!

woohoooo de beste keus heb ik had kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De Video-uit van je videorecorder zijn toch de scart aansluitingen ???
Ja, idd.
Als je die nog niet hebt, koop dan een kabel met aan een kant een scart aansluiting, en aan de andere kant tulp pluggies :)
Prik dan de scart achterin je videorecorder, en de tulp met "VIDEO OUT" prik je in de video in van je RADEON :):)

[offtopic]
Ik krijg woensdag m''n radeon vivo :):)
Welke drivers kan ik nu het beste gebruiken ?
Ik meende dat de 7099 probs had met textures?
Is het niet mogelijk om deze zo te tweaken dat je mischien iets uit een oude driver haalt waar dit wel goed werkt, en in deze versie inbouwt ??
Is maar een ideetje??

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Voor 3dmark 2001 zijn denk ik de 7041 drivers erg goed, maar dan heb je met bepaalde spellen weer wat meer problemen en moet je wat meer tweaken met bv. HierachicalZ, ExportWBuffer, etc. 7099 werken met de meeste spellen erg goed, en de Opengl werk ook erg goed weer met de Loki OpenGL (volgens edward) Dus ja wat is belangrijker een hogere 3dmark score of probleemloze spelletjes :?

Mhhh nu geef ik je alweer antwoord en ik vind Britney helemaal niet Cute, ik vind haar plastic ;) :+ (8> :z :Z :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zijn de Radeon''s tegenwordig echt zo moeilijk verkrijgbaar?
Want ik wil er nog een voor mijn tweede pc hebben :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 09 april 2001 20:37 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Ja, idd.
Als je die nog niet hebt, koop dan een kabel met aan een kant een scart aansluiting, en aan de andere kant tulp pluggies :)
Prik dan de scart achterin je videorecorder, en de tulp met "VIDEO OUT" prik je in de video in van je RADEON :):)
Tja,zo heb de zooi dus ook aangesloten,alleen op de 2e scart-aansluiting van m''n videorecorder(de 1e zit verbonden met m''n tv).
Alleen kan ik dan m''n video alleen als tuner gebruiken als m''n tv op het videokanaal staat,dus krijg ik weer hetzelfde beeld op m''n pc als op m''n tv.
De bedoeling ik juist om een andere zender te bekijken op m''n pc....dus m''n vrouwtje GTST kijken en ik iets anders dus,snappie ....
Is dit mogelijk,of kan dit alleen met een tv-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 07:29 schreef Reaper® het volgende:

[..]

Tja,zo heb de zooi dus ook aangesloten,alleen op de 2e scart-aansluiting van m''n videorecorder(de 1e zit verbonden met m''n tv).
Alleen kan ik dan m''n video alleen als tuner gebruiken als m''n tv op het videokanaal staat,dus krijg ik weer hetzelfde beeld op m''n pc als op m''n tv.
De bedoeling ik juist om een andere zender te bekijken op m''n pc....dus m''n vrouwtje GTST kijken en ik iets anders dus,snappie ....
Is dit mogelijk,of kan dit alleen met een tv-kaart?
ik snap hier iets niet, waarom gebruikt jouw vrouw op de tv ook de video als tuner :?
waarom kijkt ze tv via het videokanaal :?
als ze haar soap wil terug kijken (opgenomen), kan zij toch achter de pc gaan zitten en kan jij tv kijken :? (als ze dat wil >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee,laat ik het nog 1x uitleggen:
Ik kan alleen switchen van kanaal via m''n videorecorder als ik de tv op het videokanaal heb staan.Als de tv gewoon op bv.rtl4 ofzo staat kan ik switchen op de video wat ik wil,maar hij blijft op rtl4 staan.
Dus ik krijg altijd het beeld wat uitgezonden wordt op tv op m''n pc.
Ik kan wel switchen met de ab v/d tv,maar dan zien we nog steeds hetzelfde kanaal.
En switchen met de ab v/d video werkt alleen als ik de tv op het videokanaal (0) staat,maar dan hebben we weer allebei hetzelfde kanaal.
Het "normaal" wisselen van kanalen via de videorecorder werkt dus niet;hij blijft het kanaal doorsturen wat ook op tv is.
Wat ik dus wil is via de video een ander kanaal bekijken op m''n pc,maar of dit uberhaupt mogelijk is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
ik volg het nog niet helemaal, maar kun je wel een ander programma opnemen als je tv kijkt (dus tijdens het 8-uur journaal GTST opnemen) of heb je zo''n alles in 1 bak (van philips ofzo) welke maar 1 tuner heeft voor zowel video als tv :? Daar lijkt het namelijk op. Want als je een ander programma kan opnemen tijdens het kijken van een programma moet je toch ook gewoon een ander tv-beeld door kunnen sturen naar je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan dus NIET een ander programma opnemen/kijken als ik tv aan het kijken ben.Ik heb geen tv/video combi als je dat soms bedoelt,maar gewoon een "normale" JVC breedbeeld en een losse JVC S-VHS videorecorder.Er moet toch een manier zijn,want je kunt toch ook bv. een film opnemen op je video,terwijl je dezelfde tijd het nieuws ofzo zit te kijken.

btw.weet iemand een manier om een cablecrypt decoder te laten werken op een Radeon ViVo?
Zal wel weer alleen met een TV-kaart werken ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

Op maandag 09 april 2001 22:21 schreef Homedisc het volgende:
Zijn de Radeon''s tegenwordig echt zo moeilijk verkrijgbaar?
Want ik wil er nog een voor mijn tweede pc hebben :P
allleen de vi/vo en de 64 mb retail

www.itdevices.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 14:52 schreef Reaper® het volgende:
Ik kan dus NIET een ander programma opnemen/kijken als ik tv aan het kijken ben.Ik heb geen tv/video combi als je dat soms bedoelt,maar gewoon een "normale" JVC breedbeeld en een losse JVC S-VHS videorecorder.Er moet toch een manier zijn,want je kunt toch ook bv. een film opnemen op je video,terwijl je dezelfde tijd het nieuws ofzo zit te kijken.

btw.weet iemand een manier om een cablecrypt decoder te laten werken op een Radeon ViVo?
Zal wel weer alleen met een TV-kaart werken ben ik bang...
Dat is toch de bedoeling van een videorecorder, het ene opnemen terwijl je een ander programma kijkt :? :? :? :?
Ik vindt dit maar een erg raar verhaal, en ja ik denk dat ze alleen met een tv-kaart werken omdat ze werken icm een bepaalde chipset die op die kaart zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 10 april 2001 15:15 schreef hjs het volgende:

[..]

Dat is toch de bedoeling van een videorecorder, het ene opnemen terwijl je een ander programma kijkt :? :? :? :?
Juist,en datzelfde wil ik dus ook mbv de Radeon,maar dat wil dus niet ! (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
RTFM :?
Er zit niks op, je zal toch moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 10 april 2001 14:59 schreef Nephilium het volgende:

[..]

allleen de vi/vo en de 64 mb retail

www.itdevices.nl
gvd terwijl ik net zo''n 64mb vivo wil :(

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Juist,en datzelfde wil ik dus ook mbv de Radeon,maar dat wil dus niet ! (zucht)
Je kunt van videorecorder kijken als je hem achterin de vidrecorder plugt..
wil je de tv tuner gebruiken, dan plug je die scart toch gewoon in de tv ??

Dat moet werken hoor

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
J e video werkt zonder Tv ook op je radeon.

Zeer raar verhaal

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Ik zat er zelf over na te denken om een goede vcr te kopen en dan de scart op mijn radeon aan te sluiten. Kan ik tenminste meerdere apparaten (Nintendo, DV camera) tegelijk aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wat ik nu weer aan de hand heb, ik draaide een paar dagen geleden die arcdemo, hij liep veel te haperend maar dat kwam door het HD swappen, sinds dien heb ik via 4.29 en de nieuwe GLsetup erop gezet. ik ergerde me toch aan dat swappen, ook met andere spellen, dus toch maar 128 MB ram erbij geprikt voor de prijsen nog verder stijgen.
alles mooi en aardig, ik die demo weer draaien, zijn alle bumpmaps verdwenen, in de tweaker staat het aan maar in de demo zie ik ze niet. Heb toen 3Dmark gedraait en daar doet het het wel, wat kan er mis zijn?
ik snap er helemaal geen zak van.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Op het moment zit ik hier ook even met een probleempje: in Need for Speed 5 - Porsche Unleashed zie ik met sommige tracks alleen de achtergrond.
En das niet erg handig, je kan wel rijden maar je hebt geen idee waar naar toe.

Weet iemand misschien wat voor optie ik aan of uit moet zetten in de Radeon Tweaker :?

Waarschijnlijk een simpel probleempje waar je dagen naar op zoek kan zijn.

Alvast bedankt voor de reakties.

Groeten Coenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Heb je 32 bits Z-buffer (in d3d)aan?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik nu Radeon Tweaker 1.0.2 daar heb ik voor D3D het volgende Z buffer Format: 16;24;32;8bit.

Zou ik hier eens mee moeten spelen?
Ik zal eens kijken wat ie zonder 32 bit doet.
Ik laat wel weten of het wat wordt.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42
Zijn jullie nou NOG niet uitgepraat over die stomme Radeon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is er nou zo slecht aan de Radeon dan Phreak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Hij probeert de frustratie over de miskoop van z''n Geforce 2 van zich af te schelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 12:35 schreef Coenen het volgende:
Ik gebruik nu Radeon Tweaker 1.0.2 daar heb ik voor D3D het volgende Z buffer Format: 16;24;32;8bit.

Zou ik hier eens mee moeten spelen?
Ik zal eens kijken wat ie zonder 32 bit doet.
Ik laat wel weten of het wat wordt.
Alvast bedankt.
Nee, die instelling is goed. zal wel ergens anders zitten dan, vanmorgen heeft mijn zoon nog vrij lang NFS-PU zitten spelen zonder problemen, 7099 drivers en verder in d3d weinig tot geen tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net een oplossing gevonden of eigenlijk een work around:

Het blijkt dus dat ik in N4S geen kleur resolutie van 32 bit moet gebruiken maar 16 bit. Dan werkt het wel op elke resolutie.
Misschien toch eens tijd voor een driver update ik werk nu nog met 7089.

HJS, Ik vind het wel gaaf dat je je zoon aan het werk zet om kijken wat het kan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HJS, Ik vind het wel gaaf dat je je zoon aan het werk zet om kijken wat het kan zijn. :)
MUAHAHAHA luie donder :)

Ik moet trouwens wel een stel heatsinkjes halen voor mijn Radeon oem. Hij gaat namelijk niet hoger dan 185 MHz :( Hoopte dat ik wel hoger kon komen maar bij 190 krijg ik na 20 minuten artifacts in Q3A :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vraag aan jullie, op mijn ati radeon 64mb ddr vivo oem zit 5.5sec geheugen blokjes op.
Wat is nu maximaal snelhijd dat ze mogen hebben loopt nu op 195\195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Je hebt geluk gehad :) .. er is geen speed tot hoever ze ''mogen'' .. gewoon uitproberen. Als je artifacts begint te zien na een tijdje (kaart wordt warmer) dan ga je een paar (ik doe meestal 5 :P ) MHz terug.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

[off-topic]
Is ome bomberman een vervent TFC''er misschien op de Demon servers? ik zag tenminste een Bomberman in de rankings staan.
[/off-topic]

Mijn mysterie van de bumpmaps is opgelost trouwens, de GLsetup instaleert ook de 7099 drivers, en NIET alleen de openGL delen maar ook D3D, dit maakt dat de oudere versie van bumpmapping in D3D die gebruikt is in de ARK niet meer werkt, hoop dat hij het bij de volgende drivers weer doet.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 20:33 schreef Coenen het volgende:
.

Inderdaad, tijd voor nieuwe drivers ;)
en ik zet mijn zoon niet aan het werk, ik hou hem bezig, hij is net 6 en gaat helaas nog niet alle settings met bv. RadeonTweaker proberen voor jullie :) Heb gewoon het stuurtje eindelijk weer eens geinstalleerd en hem laten racen, daarna ging ik de badkamer schilderen en de vrouw ging met de andere op paas-visite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 08-06 07:10
Ik wil binnenkort bezig met het opnemen van Formule 1 wedstrijden op mijn computer en deze dan omzetten naar DivX. Nu is mijn vraag, welke Radeon drivers kan ik het beste gebruiken, welke werken goed met de Video-In? Ik heb nu 7072 en eerlijk gezegd heb ik het met deze drivers nog niet geprobeerd, maar ik heb in het verleden wel eens drivers gehad waarbij het niet goed werkte, dan werd 10 seconden opgenomen, daarna bleef het geluid wel normaal doorgaan maar bleef het beeld hangen. Welke drivers kunnen jullie mij adviseren? Of zijn alle nieuwere drivers ok mbt Video-In en Video-Out (laatste is ook belangrijk voor mij!!!).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 17 april 2001 07:35 schreef The_PyroPath het volgende:
[off-topic]
Is ome bomberman een vervent TFC''er misschien op de Demon servers? ik zag tenminste een Bomberman in de rankings staan.
[/off-topic]
Ehh .. wat is TFC :D .. iets met Team Fortress ofzo? Ik ben wel een CTF''er ;) (tijdje terug UT en nu Q3 TA). Ik ben het alleen als het geschreven is zoals onder mijn nick, dus =|BoMbeRM@N|= ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

http://www.reactorcritical.com/#l730

Verrassend nieuws over de RadeonSE!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ja ik las het ook gisteren .. ik vindt hun conclusie wel erg optimistisch. Alleen omdat er iets veranderd is aan de core wil het natuurlijk nog niet zeggen dat er nieuwe features op zitten oid .. misschien zijn het wel gewoon bugfixes of is er zelfs iets weggehaald ;). Hopelijk hebben ze de pixel shaders geupgrade naar 1.1 maar dat zal wel niet :) .. clockspeeds vallen me ook tegen .. hmmz neej dat wordt niet veel speciaals ;) . Na zo lang al een Radeon te gebruiken moet het kaartje toch wel iets meer in petto hebben dan alleen een 20% hogere peformance, ik kijk dan ook veel meer uit naar de GF3 :) (aangezien de R2 nog zo lang op zich laat wachten). Maargoed we wachten (wij Nederlanders altijd iets langer als derest van de wereld) maar gewoon af ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15607

FF wat ánders....

Wie van jullie weet welke N64 Emulator ik het beste kan gebruiken met mijn Radeon?!
(JÁ, ik heb een N64, maar mijn vriendin is niet blij met het feit dat ik constant zit te spelen en zij dus alle soaps mist....).

Ik heb eerder UltraHLE getracht te gebruiken, maar geen goed resultaat. (ondanks álle glide-wrappers :( )

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik vind em voor mezelf ook niet meer interressant vanwege de GF3, maar misschien hebben ze wat met de rook/particle performance gedaan..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wel grappig opzich dat Half-Life gerelateerde spellen met een Q2 engine minder snel draaien dan Q3 :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ook weer een beetje de teneur van dit moment. Men neme een oude engine, propt daar extra details in, laat het hele brakke zooitje op een wat sterkere pc draaien en verkrijgt een wat mank lopend product wat nog even verkocht kan worden, voordat er echte nieuwe technieken in spellen komen (Project I.G.I., NOLF, Wheel of Time etc.). Zijn aardige spellen, maar de engine is niet optimaal voor hetgeen er aan details mee getoverd moet worden. Het loopt daarom niet zo fantastisch allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

[jahoeriaan] eVoodoo werkt prima. Wacht...ik zoek ff het linkie op.
Alstublieft:
eVoodoo-1.4a.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 03-06 11:13
Nou mensen, heet mij maar welkom bij de Radeon club. Tot voor kort had ik een G400 16Mb. Prima kaartje voor DVD''s en beeldkwaliteit in 2D, maar 3D werd ie erg sloom. Toen 2 weken geleden een GeForce2mx gekocht. Echt ontevreden over, wat zuigt die beeldkwaliteit in 2D (ik draai 1600x1200x32bit@75Hz.) En nu heb ik voor 150,- (!!!!) een

Radeon 32Mb. SDRAM + TV-Out + DVI

kunnen kopen. Man, ik ben nu echt wel tevreden, ik heb die allernieuwste beta''s geinstalled (xxxx99) en alles lijkt prima te werken EN een perfecte 2D kwaliteit...

ZO, nu ga ik in het lokale onthaastingslokaal een pilsje pakken... :P

Iemand nog een GeForce2mx kopen? >:)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Welkom :) . Holy smokes, das een goeie deal voor 150,- :o !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 03-06 11:13
Zeker, dat dacht ik ook. Trouwens, net ff Quake 3 gebenchmarked.

1024x768x32 alles maximaal (max textures, trilineair, etc.)

GeForce2mx o''clocked->183Mhz. = 50,9fps.

Radeon niet getweaked = 40,8fps.

Radeon o''clocked->167Mhz. + getweaked met die util = 55fps.

spoedig ga ik kijken hoever je kan overklokken...

demo1 in q3a btw...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
>:) >:) >:)

Vandaag komt mn Radeon binnen!!!!

Heb alleen nergens een retail kunnen vinden dus maar een oem genomen :)

Maarja een beetje tweaken doet wonderen denk ik maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
En alweer de zoveelste Radeon topic afgesloten :)
Pagina: 1 2 3 Laatste