[BC3] Deel 13 van het -+<Radeon topic>+-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

Ik vraag me af op welke bussnelheid jullie systemen (met radeon) hebben. Die van mij loopt namelijk op de vreemdste momenten vast als hij op 110 MHz staat. Ik ben benieuwd of het aan de radeon ligt (agp 4X) of aan het geheugen (infineon@cas3).

Waarschijnlijk is dit al vaker gevraagd maar ik heb geen zin om 12 topics van 255 posts door te lezen!

[edit]ff een 3 toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vermoed dat het eerder aan je AGP4X ligt dan aan een FSB van 110.

Mensen met een Radeon en W2K, hou deze draad in de gaten. (tenminste volgens mij gaat het over w2k)

ff een quote
fixes in this release:
correction and updates of the versions of direct-x 8.0 to 8.0a...not b as its beta at best and addresses only vertex handling for the geforce and software driven 3d modeling for some next generation cards (throwbacks.who would have though nvidia would downgrade their technology so quickly)

inclusion of the dxba video acceleration and wdm video enabler for dx8a and whistlers dx video acceleration layer.. possibly the true fix for the sblive problems as it creates a separate stream for handling video bandwith streams apart from the wdm audio streams with better threading capabilities that the standard dx install only barely handles correctly in emulation and with apis missing that are in place and active with this particular update.

the driver itself..was to be built on the current official but it was found to be missing some of the api hooks itself for full video acceleration with the full direct-x api set. the new unofficial is the same driver with those apis compiled into the driver but disabled at the registry level. i''m waiting on ati to give me the enabling keys and the setting parameters to tweak them or adjust them for stability and release those to the tweaker builders.

the new drivers also include the cds component that seemingly ties it all together, if it malfunctins or cannot address the card directly across the pci/agp busses..then the card is pretty much useless as a media device. ie vid cap problems, blue screens, dvd player failures, non-starts.

the mmc is altered to enable the full installation by default bypassing any failure in the cds check it normally does.

the dvd player..just because. it''s non beta and for whatever reasons. they''ve never posted the non beta despite that it will neither install nor play on a non ati equipped system. so its time it was made available.

i see it as this. no other way to know if this fixes it in full for the vivo and all in wonders..
so again good hunting and I''m just tired from having to work on this shrink..ignore the vitriol. you''d be cranky too after 6 months of chasing this around

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
Op dinsdag 27 maart 2001 08:24 schreef hjs het volgende:
Gister nog maar eens Vulpine gedraaid (die opengl benchmark) met 128-tap anisotropische filtering aan en het zag er inderdaad beter uit, de schors op de bomen zat nu vanaf ver erop terwijl je eerder zag dat de schors er opeens opgroeide als je dicht bij kwam.
Qua snelheid leek het net zo traag als eerst >:)
Ik speel nu al een paar dagen Quake 3 Team Arena met de 128-anisotropic enabled .. :9~:9~ .. mooiste graphics in een game tot nu toe ;) . Vooral in die grote buitenlevels (terra-nogwat) zie je het heel goed. Zelfs helemaal in de verte is alles nog scherp! Om eerlijk te zijn vindt ik dit toch wel 1 van de beste dingen om image quality te verbeteren van de afgelopen tijd (samen met S3TC en grote textures misschien).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tommy, jij draait toch win2k :?

ik zou die link van mij hierboven in de gaten houden.
Die gast (30FPS dus) belooft denk ik dit:
So let me get this right...

30FPS is sort of working with/@ ATi.
He is, as a home project, making/revising some 2k drivers
Included will be an ISO image of an ATi install cd? with updated/revised drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Damn, kep 2-3 een Radeon SDR bij Beat-it besteld, nog steeds niet binnen!! Ik ben nu ongeduldig aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
nog een erg informatieve link bij anandtech

Radeon''s - Video for Windows and "TV failed to initialize" finally FIXED

(win2k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

voor hjs:

+3 Behulpzaam ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 27 maart 2001 15:40 schreef Wekkel het volgende:
Damn, kep 2-3 een Radeon SDR bij Beat-it besteld, nog steeds niet binnen!! Ik ben nu ongeduldig aan het worden.
Ik heb nog gewaarschuwed voor Beat It ;) .. en hjs, ik draai geen Win2K meer .. WinME al weer een tijdje.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nou ''so much for'' ATi als concurrent van nVidia:
A small sentence was written about ATI in Daily Radar''s feature on Game Developer''s Conference. It was suspected that ATi would annouce details about the "Radeon 2" there but instead they stated that it won''t be out till 4th quarter :o of this year and a few details would be annouced at E3.

Finally, ATi made a non-announcement by simply stating that its next card won''t be out until Q4 of this year and no details will be given until E3 -- and even at E3, we''re told the details will be thin.
Ik heb gezegd dat ik het nog wel uithoud met de Radeon (en geen GF3 neem) totdat de Radeon II uitkomt maar ik ga toch echt niet tot Q4 van dit jaar zitten wachten zeg. Ipv een halfjaarlijkse product-cycle (zoals nVidia) doet ATi aan een anderhalf-jaarlijkse :( .. waar zijn die gasten mee bezig |:( ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ja ik heb het gelezen, het zou ook kunnen inhouden dat de chip nog bruuter wordt.

Dat wordt toch een GF3 voor je Tommy;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Denk het ook wel ja, Radeon heb ik ondertussen alweer meer dan 8 maanden :) .. hij gaat nog wel ff mee maar niet heel erg lang meer ;) .

Btw hij mag dan nog ''bruter'' gaan worden maar doordat ze meer dan 16 maanden (!!) tussen de release van de Radeon 1 en de vermoedelijke release van de Radeon 2 stoppen laten ze mensen die regelmatig upgraden geen keus .. die stappen nu allemaal over op nVidia (zoals ik).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik weet niet maar volgens mij hebben ze in december besloten om die chip maar van de grond af op te bouwqen, als ze zeggen dat hij pas in Q4 uitkomt, ALS dit zou zijn zou het kunnen betekenen dat er features van ArtX in zitten, dan is het het w8en wqel waard, ik noem embedded ram, als ze dat er in hebben geschopt kan ik best nog wel ff w8en, en als ik het laatste nieuws over de GF3 mag geloven zijn die kaarten ook pas te krijgen rond begin juni :(, als hij nu eens voor de HCC uitkomt en ze hebben hem op de HCC voor een schappelijke prijs dan ga ik er toch een aanschaffen :). En even over die anderhalf jaar cycle, ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat nVidia een half jaar cycle heeft, ze brengen alleen een kaart uit met een geselecteerde chip die sneller kan draaien en sneller geheugen heeft, vind ik nou niet bepaald een nieuw product, als je gaat rekenen (GF2 was nieuwe chip, GF3 die erna) kwam die ook pas ruim een jaar later uit. ATi is een bedrijf dat niet toegspitst is op een markt (al word de high end steeds belangrijker voor ze) nVidia daarentegen heeft dat meer.
Zoals voorspeld krijgen we nu om en om kaarten, met als resultaat een crisis welke je moet kopen :(
Naja ik zie het wel, heb voorlopig nog geen nieuww kaart nodig, en ik hem bijna geen probs met mijn Radeon :)

Laterz

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Voor de mensen die niet zo vaak op Rage3D komen: er zijn nieuwe Special Purpose drivers uit (van ATi zelf). Je kunt ze hier neerhalen :) ... het is versie nummer 4.13.7093.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
En even over die anderhalf jaar cycle, ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat nVidia een half jaar cycle heeft, ze brengen alleen een kaart uit met een geselecteerde chip die sneller kan draaien en sneller geheugen heeft, vind ik nou niet bepaald een nieuw product, als je gaat rekenen (GF2 was nieuwe chip, GF3 die erna) kwam die ook pas ruim een jaar later uit.
Over wat een nieuw product is kan je twisten maar ze brengen iig elk half jaar kaarten uit die significant (remember die wasmiddel reclames nog ;) ) sneller zijn dan hun voorgangers. Een GTS of een GTS Ultra is me nogal een verschil in snelheid. Het verschil tussen niets uitbrengen en een veel snellere versie uitbregen vindt ik in dat geval veel groter.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ze brengen lekker veel drivers uit iig.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ya das ook weer waar, ATi heeft nog niet echt door dat zij dat ook makkelijk kunnen, en best kut dat ze de MAXX niet stabiel krijgen :( althans dat schijnt de rede te zijn dat hij gecanceled is :(
ze schenen hem stabiel te krijgen in agp 2x en das niet genoeg en ze vonden het te laat ivm met nieuwe kaart, dat nieuws was in november, dus dat is ook mijn vermoeden dat er het een en ander aan de R200 is verandert. als ze toen al d8en hem te gaan releasen in afzienbare tijd en hij kom pas 7 maanden later... ik hoop iig dat er wat aan verandert is, zou niet weten waarom het anders zo lang moet duren. naja ik weet niet ben met veel slechtere drivers en kaarten bij ATi geleven (Rage IIc, rage pro , rage 128 GL, rage 128pro, en nu Radeon) alleen omdat ze vaak goedkoop zijn, althans goedkoper dan de rest, dus ik zal ook nu waarschijnlijk wel blijven hangen, heb het niet zo op nVidia, weet niet waarom t is een gevoel waar ik niet vanaf kom :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
ahum, ik heb een mededeling.

Edward heeft weer een retail radeon

>:) LOL >:)

en nu goed nieuws voor w2k mensen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

He Edward, oude liefde roest niet ;).

Hoe hard wil die van jou? >:)

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja, ik heb via de zaak weer wat voordeeltjes (vrije dagen/uren inleveren voor harde waren, tegen een gunstig tarief ) kunnen pakken, ik zou stom zijn om hem te laten liggen, het is echt een super regeling voor je overuren:)

Ik heb hem nog in de doos liggen hier op m''n werk Peewee-Herman, vanavond eens kijken.

Shit, nou moet ik ook weer op zoek naar een nieuw webicon..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
voor degene die het gemist hebben in het Rage3d forum een 7097 uninstaller

download
The only setback seems to be that even after all the files are uninstalled the ATI Display Driver is still in the add/remove programs..I guess cause it was entered artifically & not thru the install program..All you have to to is go into the reg. & manually take out the string..[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ATI Display Driver]
It works but it just leaves that behind..
komt uit deze draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zoek altijd m''n register nog na, op ATI of nv extensies evenals win/inf ect.

Ik heb mezelf wel eens rot gezocht naar nvtweak.dll run.dll oid, die was met zoeken bijna onvindbaar:(
Dat zou met bovenstaande 97driver ook zeker het geval zijn..?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

gisteren heb ik een radeon 64mb vivo oem :(
en mijn bensmark 2001 is 2300

systeem
celly2 633@950 1.85v stabiel
mobo aopen 64
slotadapter van asus
20g ultra 66 5400:(
128pc133
soundblaster live 1024 player

ik heb mijn ati nu op 183\183 lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 29 maart 2001 01:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
gisteren heb ik een radeon 64mb vivo oem :(
en mijn bensmark 2001 is 2300

systeem
celly2 633@950 1.85v stabiel
mobo aopen 64
slotadapter van asus
20g ultra 66 5400:(
128pc133
soundblaster live 1024 player

ik heb mijn ati nu op 183\183 lopen
Als je niet blij bent met die 64mb Radeon, wil ik hem ruilen hoor, krijg jij mijn 32mb Radeon DDR, en je score is niet zo hoog met 3dm2001 omdat je een cel hebt, 3dm2001 is nog al gek op een erg goed proc (1 ghz wordt ook aanbevolen en een 1 ghz tb of p3 is heel wat sneller dan een 950mhz cel.)
btw ik haal met een c600@927 (194/194) iets van 2600 3dmarks, denk dat 128mb geheugen ook meespeelt, is namelijk de minimale eis voor 3dmrk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik haal bijna hetzelfde als met m''n GF2U, 3600 puntjes in 1024x768x32 met de Radeon op 200/200, hij wil makkelijk op 220/215, dus dat moet nog hoger kunnen;)

Damn, 128 taps ziet er goed uit:9

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ja, maar jij hebt een 1200 mhz Thunderbird. en dat is ff wat beter dan die gare Celerons van ons ;) (en de rest van je systeem is ook ff wat sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Op donderdag 29 maart 2001 08:54 schreef edward2 het volgende:
hij wil makkelijk op 220/215, dus dat moet nog hoger kunnen;)
Zonder artifacts?
Die van mij begint bij mem op 215 te protesteren (lees: groen en roze). De core heb ik al op 240 gehad, maar toen kreeg ik rondslingerende ledematen in de lobby. Bleek achteraf dat dat normaal is |:(

Zal nog eens proberen hoe die op 240 draait in Unreal. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, ik bedoel m''n 3DMark2001 scores, die heb ik vanochtend even op 200/200 gebenchd, dat 5,5 ns memory houd het bij 215 of 220 wel voor gezien.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Oh, dacht dat je de mem over 220 wou clocken |:(, leek me al een mission impossible 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18267

Win 98 (nog steeds?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18193

Hoe zijn de 4.13.1.7093 drivers eigelijk, iemand al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18267

Hey Radeon users,
Gooi ff een probleempje in de groep.

Mijn Radeon blijft in slaap gesukkeld nadat m''n systeem op stand-by is geschakeld. Ik krijg m''n kaart dan niet meer wakker terwijl m''n systeem wel weer ''start''.

Ervaringen/oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Op donderdag 29 maart 2001 10:27 schreef Squeek het volgende:
Mijn Radeon blijft in slaap gesukkeld nadat m''n systeem op stand-by is geschakeld. Ik krijg m''n kaart dan niet meer wakker terwijl m''n systeem wel weer ''start''.
Wat voor besturingsysteem draai je? Ik had zelf altijd vastlopers na stand-by in Windows ME :(. Ik heb stand-by modes maar uitgezet.

Ben nu terug naar 98SE, heb geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
goed nieuws:
black&white loopt SCHITTEREND op de radeon :P

geen gezeur met artifacts, breakups enzo (en dat op de 7089 drivers, die toch wel aardig wat artifacts opleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Laatst online: 02-01-2023
Op donderdag 22 maart 2001 14:20 schreef Homedisc het volgende:

[..]

bijna goed je hebt ook gasten die van Nvidia naar Radeon zijn gegaan :)

Zelf denk ik wel dat de Radeon Nature demo aankan.
Als je hem in de demo kan zien waarom dan niet in de benchmark, ik denk dat hij naar een bepaalde extensie vraagt (duh) maar die zou dan software matig moeten zijn, anders kan je de demo ook niet zien.
"Indien die nature scene in de demo draait, dan ondersteunt ie het in de benchmark ook wel."|:(

Heeee hallo, die nature demo draait bij mij op mijn 16MB TNT2''tje ook, dus da''s geen redenatie:D

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die nature scenes zijn verschillend, in de demo mode worden er andere scenes gedraaid, zonder Dx8 pixelshaders.

In de benchmark mode worden er pixelshaders versie dx8 1.1 voor de zee/meer gebruikt, in de demo zie je nauwelijks water, alleen iets wat op een flutterig beekje lijkt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

b&w loopt idd errug lekker met een Radeon (met geforce vast ook) zelfs alles op z''n max en op 1240x1024x32bit.
:P
op 2048x1536x32bit is het niet aan te raden, dan heb je wel een geforce3 met 1500Mhz proc nodig :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tjeez, weer nieuwe drivers:)

versie 7099,

http://www.ammoburners.com/3dxtreme/ati.php

Via een collega heb ik nog een Radeon 64 mb ViVo retail te koop 525,- moet hij er voor hebben, zie vraag en aanbod, als het werkt vandaag..

Ik heb nog een hoop drivers te testen, ik heb nu 7097 die doen het erg goed, (voor het eerste de 6000 punten barriere doorbroken met 3dmark2000 in 1024x768x32) UTLokiopenGL werkt weer.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Benieuwd naar het volgende versie nummer (zal wel gewoon 7103 zijn ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-05 18:05

AngryAngel

Veni Vidi Vici

het schijnt dat de nieuwe win2k drivers er ook zo aan komen.
ff wachten dus nog :)

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
de beste tweaker is weer vernieuwd

Radeon Tweaker 0.99.4

(nou of het de beste is weet ik niet zeker, die van Humus is denk ik toch net ff beter, maar deze werkt veeeeeeel makkelijker :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik gebruik ze allebei;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Laatst online: 20:45

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Nou leuk ik zet ff 98se erop dx8 en doe ook is leuk de 3dmark2001 test krijg ik een score van 2903 :( ??? ik heb een

AMD 1200 (266 fsb)
MSI k7t turbo
ATI Radeon 64 mb ddr Vivo (7099)
265 mb sdram 133mhz
12 gig 5400 rmp (mischien dat het hier aan ligt)

vind het niet echt denderend voor het systeem dat ik heb :'(

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 30 maart 2001 13:58 schreef edward2 het volgende:
Ik gebruik ze allebei;)
Ik ook, maar als het ff kan de Radeon Tweaker, heb ze beide gewoon een plaatsje gegeven onder een knop op mijn multimedia keyboard, veel handiger dan die 3de tweaker welke een tabblad krijgt bij de Advanced display properties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 30 maart 2001 14:26 schreef ZyMoTiC het volgende:
Nou leuk ik zet ff 98se erop dx8 en doe ook is leuk de 3dmark2001 test krijg ik een score van 2903 :( ??? ik heb een

AMD 1200 (266 fsb)
MSI k7t turbo
ATI Radeon 64 mb ddr Vivo (7099)
265 mb sdram 133mhz
12 gig 5400 rmp (mischien dat het hier aan ligt)

vind het niet echt denderend voor het systeem dat ik heb :'(
Dat moet nog wat hoger kunnen, ik haal ca. 3550 met de Radeon op 200/200 in 1024x768x32

(TB1200 9x133)

Misschien kan je wat in je bios nog tweaken? (4way interleaving, alles op fast, Cas2 ect.

Heb je fasZ-clear aan?
Radeon overklokt?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

bios is de nieuwste...
kan ik zoomaar mijn geheugen op cas2 zetten? heb geen merk geheugen...
4way interleaving wablief?? ga wel ff zoeken
ik heb me radeon niet overgeklockt.
fasZ-clear kan je dat eten? :)

heb wel z''n tweak proggie die nieuwste die er was Radeon Tweaker 0.99.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Antie rook petitie?

Nou ik blijf toch mooi af en toe een sjaggie roken hoor!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ga jij op Rage3d.com ff die reg-guide lezen ;)

Hebben jullie geen last van raar beeld met de laatste paar drivers als die auto in 3dmark 2001 zijn raketten afvuurt :?

ik wel, gaat trouwens over als je met de RadeonTweaker AGP texture en micro tiling uit zet. (Direct3d ][ tabblad)

Kom nog wat bij Rage3d tegen.
ATi Fog/Smoke Petition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Wie kan mij ati2mtag.sys van de W2k 3073 driver opsturen. Om nou die hele 15 mb te downen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 30 maart 2001 21:36 schreef edward2 het volgende:
Antie rook petitie?

Nou ik blijf toch mooi af en toe een sjaggie roken hoor!
Ga jij nu ff gauw opzoek naar je nicotine kauwgum :+

Oja, de sticker zit eindelijk, thnx again Edward :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 00:32
En hoe zijn die nieuwe drivers? (dus xxx99)
Welke kan ik nu beste downloaden (heb maar 56k6 dus) 97 of 99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 30 maart 2001 22:15 schreef hjs het volgende:

[..]

Oja, de sticker zit eindelijk, thnx again Edward :9
Heb je hem al gebenched met sticker;)?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op zaterdag 31 maart 2001 16:33 schreef Albinoraptor het volgende:
En hoe zijn die nieuwe drivers? (dus xxx99)
Welke kan ik nu beste downloaden (heb maar 56k6 dus) 97 of 99?
De kleinste, zoveel verschil zit er niet tussen ;)
Ik bedenk me, je kan beter 99 downloaden, 2 dagen jonger zijn ze en je hebt de uninstall optie in je control-panel.

ja ik heb 3dm2000 nog eens geprobeerd vrijdag, op 900 mhz haalde ik iets van 4850 punten, sluit 3dmark af, zet de cpu op 927 en toen haalde ik iets van 4650, goed programma hoor :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
en zoals al aangekondigd op Rage3d win2k drivers.
New Windows 2000 Radeon Beta Drivers - 1:35 am EST - MrB [Comments (0)]
Here''s a set of new unofficial beta drivers for the windows 2000 people to play with. We are know at version 5.13.01.3124 up from 5.13.01.3116.

Version: 5.13.3124
Size: 4.9 MB
Posted: 04/01/2001
Download Now (scroll down to ATI Radeon Windows 2000 section)

Issues:
1. w-buffer issue has also partially been fixed. ie Sacrifice now works correctly but insane does not
2. UT will now start using the latest OpenGL.dll and texture compression
3. Vsync still doesn''t seem to work
5. Four sample FSAA does work

Thanks goes to all those who tested these drivers out for me. I didn''t make it easy for some of them! Discuss about the drivers in the Radeon General Forum
kilkerdeklikklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Holy smokes! Die Duke Nukem Forever techdemo ruled op de Radeon :o! Vooral de characters zijn echt super cool .. 1024KB textures hebben ze gebruikt volgens mij :) . Plus EMBM, Volume-textures .. echt alle snufjes zitten erin.

Go check it out hier ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

* Tweakers heeft zijn radeon ook binnen :)

Ik moet hem wel ff gaan tweaken, want in CS heb ik slechts 30 fps als iemand een rookgranaatje gooit :(

Alles ziet er echt super uit met die kaart, maar de prestaties vallen nog een beetje tegen vind ik.

Zal toch niet aan mijn celeron 700 @ 930 liggen hoop ik.

Let the tweaking begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 01 april 2001 14:45 schreef Bomberman het volgende:
Holy smokes! Die Duke Nukem Forever techdemo ruled op de Radeon :o! Vooral de characters zijn echt super cool .. 1024KB textures hebben ze gebruikt volgens mij :) . Plus EMBM, Volume-textures .. echt alle snufjes zitten erin.

Go check it out hier ...
Welk nummer was jij;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-05 18:05

AngryAngel

Veni Vidi Vici

ik vind die nieuwe beta drivers . die 3124 crashed steeds bij mij (win2k)
heb 3102 weer terug gezet.
wacht maat op nieuwe driver zal wel niet te lang duren

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Radeon is wel tof, maar dat instellen is een "pain in the @ss"
ik probeer deus ex te spelen, maar het ziet er echt vreselijk uit.

Weet iemand waar ik die patch vandaan kan halen?

(en ja, ik heb de search al geprobeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

3dfiles, of fileplanet.

Weet iemand hoe je ook alweer de 1280x960 res kan enablen?

edit=al gevonden 1280x960 weer present:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17387

Ik ben anders wel benieuwd hoe je die resolutie voor elkaar krijgt, lijkt mij ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Je moet deze aanpassingen in het register maken.

Modificeer als volgt:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\0000\DAL]
"DALNonStandardModesBCD"=hex:18,56,13,92,00,00,00,00,18,00,14,40,00,00,00,00,\
17,92,13,44,00,00,00,00,08,48,04,80,00,00,00,00,12,80,09,60,00,00,00,00

verwijder deze:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\0000\DAL]
"DALRestrictedModesBCD"=hex:12,80,09,60,00,00,00,00

Modificeer deze als volgt:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\0000\MODES\32\1280,960]
@=""
"RefreshRate"="60"

en voor 16 bits ook deze:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY\0000\MODES\16\1280,960]
@=""
"RefreshRate"="60"

Afkomstig uit dit draadje:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=db7168bc8dffb29fdf807283c8d5cddd&amp;threadid=14772

Ik ben er nog niet uit waarom hij er nou 60hz heeft achter gezet, bij m''n andere resoluties staan ook geen hz waardes?

IK heb dus dit er niet achter gezet:

@=""
"RefreshRate"="60"

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hier staat het ook .. ik gebruik ook 1280*960 85Hz.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Waar gebruiken jullie die res voor :?
en wat is het voordeel dan met die resolutie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Maximum res bij HalfLife en evt. andere spellen die 1280x1024 niet ondersteunen en het is geloof ik een betere verhouding voor bv foto''s en plaatjes dan 1280x1024, ik heb zelf m''n desktop op 1152x864

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik zie dat bij sommige mensen de core/mem van de radeon niet gelijk staan.... Deze zijn toch gelockt? Hoe doe je dit dan?????????

:?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
setclk of de radi-on of radeontweaker gebruiken om de core en mem niet gelijk te klokken. Zoek ff op Rage3d naar de links van de tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-05 07:41
Op dinsdag 03 april 2001 10:13 schreef hjs het volgende:
setclk of de radi-on of radeontweaker gebruiken om de core en mem niet gelijk te klokken. Zoek ff op Rage3d naar de links van de tweakers.
heeft die wel een positieve uitwerking dat asynchroon klokken?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 22:16
Zekers :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

YEs, Radeon SDR eindelijk binnen :7. Vanavond hels testen met een bedaagde Celeron 466, resultaten volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17387

edward2, bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 03 april 2001 09:51 schreef edward2 het volgende:
Maximum res bij HalfLife en evt. andere spellen die 1280x1024 niet ondersteunen en het is geloof ik een betere verhouding voor bv foto''s en plaatjes dan 1280x1024, ik heb zelf m''n desktop op 1152x864
Idd, 1280*960 is in dezelfde verhouding als 640*480, 800*600, etc;

800/600 = 1.333 :)
1280/960 = 1.333 :)
1280/1024 = 1.25 :o

Je desktop wordt dus een beetje platgedrukt zodat cirkels ovaal worden. vierkanten rechthoekig (m.a.w. alles wordt samen gedrukt ;) ) ... en aangezien voor een 19" monitor 1280*xxx(x) de ideale resolutie is heb je 1280*960 eigenlijk wel ''nodig'' (als je photobewerking of DTP zou doen is het dus echt nodig anders komt alles uitgerekt uit je printer ;) ) ...

Ok mijn overdreven lange uitleg voor iets goddamn simpels .. maar thats me 8-) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmmmm, SDR met 3063 driver loopt nogal schokkend. Even de 7099 binnenhalen en opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Lijkt me een goed idee ja, de 3063 is namelijk al erg oud (half jaar ofzo) :) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Zoveel snelheidswinst is er toch niet gehaald met de drivers :? verwacht dus geen wonderen met 7099. Er is eerder iets anders aan de hand, maar ja dat zoeken we wel weer uit als je problemen houdt ;)

RadeonTweaker-full-1.0.0 eindelijk versie 1 uit. :+

O Ja, vanmorgen nog 5 minuten Sam gespeeld, looking good 8-) B-) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Voor degene die UT onder openGL spelen met S3TC, 128 taps anistr. werkt ook in UT met de laatste betaopenGL.drv.!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat ga ik gelijk testen dan :P
maare waar haal je die betaopengl ?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nog een vraagje: waar kun je die Radeon 32MB LE kopen want ik zie hem nergens staan.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

7099 is ook geen wonder, maar de RadeonTweaker moet nog uit de kast gehaald worden. UT en Quake3 lopen in ieder geval zoals het hoort met deze driver. SDR is niet overdreven snel, maar klaart de klus. Zit dan ook een bedaagde Celeron 466 bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15607

Hoe draait Black&White bij jullie met het fijne Radeonnetje?! Bij mij toppie.
Heb net mijn oude Nederlandse versie geruild voor de Engelse:).
Kheb nu TWEE cd-keys;), niet echt slim van ze hè?!

Jur / jahoeriaan@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Maakt toch niet uit, als je met een illegale versie zou spelen wordt je IP geblokt dus aan een key heb je dan ook weinig meer >:) ...

Ik ga de game van de week ook kopen .. ligt die engelse versie ook gewoon in de winkels hier? Ik heb net de review gelezen op Gamers.nl maar het grootste minpunt waren toch wel die nederlandse stemmen volgens de reviewer ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

http://unreal.epicgames.com/

hier haal je de openGl drv.

zet detailed tex. uit!, wat daar ook staat, je hebt het niet nodig bij S3TC en het vertraagd de boel onnodig.

Ik heb SeriousSam binnen, man wat loopt dat goed met de Radeon, 128 taps scherp de diepte in kijken, wow:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

ja,shit ,heb vandaag ook black & white
gekocht ,is het nederlands...

,moet ik effe terug ,,weet ik veel
ik ga ervanuit dat zon spel in het engels is...

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8204

Heb net voor het eerst m''n videorecorder aangesloten op m''n Video-IN van m''n Radeon via de 2e SCART-aansluiting.Ik moet zeggen...perfect tv beeld,maar ik zit met 1 probleem.Ik kan nu alleen via m''n tv switchen tussen de kanalen,dus wat ik op m''n TV zie,zie ik ook op m''n monitor.
Is het mogelijk op de videorecorder als "tuner" te gebruiken,zodat ik een ander kanaal kan bekijken dan op m''n tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

wat zijn de beste instellingen in de reg.
voor de radeon bij het spel black&white...

damn ,kreeg net de eerste error in b&w!?!?!

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

maare hoe zit het nou met die Radeon LE? is hij nou hier verkrijgbaar of niet?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14531

Kent iemand dit probleem met ;

Win 2000 driver 3124 MMC 7.1, DVD 4.1 en software van een sb live ? Als ik de DVD software installeer crashed remote center van mijn SB

Iemand mee bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Op woensdag 04 april 2001 22:10 schreef Reaper® het volgende:
Heb net voor het eerst m''n videorecorder aangesloten op m''n Video-IN van m''n Radeon via de 2e SCART-aansluiting.Ik moet zeggen...perfect tv beeld,maar ik zit met 1 probleem.Ik kan nu alleen via m''n tv switchen tussen de kanalen,dus wat ik op m''n TV zie,zie ik ook op m''n monitor.
Is het mogelijk op de videorecorder als "tuner" te gebruiken,zodat ik een ander kanaal kan bekijken dan op m''n tv?
moet kunnen. Ik heb hem zelf direct op de tv staan dus ik zou het niet weten, maar het boeit mij ook niet echt. Het gaat er voor mij om dat ik zo nu en dan een stel clipjes ed. kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

nog even over UT op 32 bit draait het voor geen reet heb ik een fps van 10-20 ofzo? en op 16 bit is alles lelijk... op me TNT2 was het nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Heeft iemand het hier al voor elkaar gekregen om die memory latecy timings te behouden als je reboot? Die command line options werken voor geen meter :( en op Rage3D heb ik ook niets nuttigs kunnen vinden. Het scheelt wel iets in snelheid dus het zou erg fijn zijn als ze automatisch tijdens het opstarten geset zouden kunnen worden :) .. alvast bedankt.

Oh en over die LE ik zou het niet weten .. srry.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denken jullie dat ik mijn Radeon hoger krijg als ik er heatsinks op plaats?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 20:56
bij mij deed B&W het net wel, naar wat fouten bij het opstarten, wat is het beste profiel bij radeontweaker voor B&W, met quality doet hij het niet, met default wel, kheb geen zin om elke keer weer een setting aan te zetten, en kijken oftie ut doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heb je niet toevallig heel misschien Anti Aliasing aangezet. Check even met de ATi drivers of de Radeontweaker, dat je FSAA uitzet met UT. Zet je die aan, dan krijg je rare effecten in UT en een onzettend brakke fps. Nu de Celeron op FSB 75 (525) en de Radeon SDR begint eindelijk te draaien. Op 581 (fsb 83) liep ie echt een beetje storm, maar 3D Mark 2001 wilde niet lopen en de timedemo''s van Quake3 ook niet meer. Problem solved dus. SDR of Radeon algemeen heeft wat meer power nodig dan een Celeron 466....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
op het geheugen bedoel je :?
het is het wel de bottleneck bij het overklokken, dus het zou goed kunnen. Je moet natuurlijk dan wel zorgen voor een goede airflow over de heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 16:51
dat kan wel, sluit hem gewoon op de video-uit van je videorecorder aan :)
(heb je die niet, koop een scart --> tulp adaptertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 06 april 2001 20:40 schreef hjs het volgende:
op het geheugen bedoel je :?
het is het wel de bottleneck bij het overklokken, dus het zou goed kunnen. Je moet natuurlijk dan wel zorgen voor een goede airflow over de heatsinks.
ja op het geugen bedoelde ik idd.
ja zeker goede airflow bij die heatsinks, komen 2 4x4 fans op :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 06 april 2001 22:13 schreef Homedisc het volgende:

[..]

ja op het geugen bedoelde ik idd.
ja zeker goede airflow bij die heatsinks, komen 2 4x4 fans op :)
Moet het eigenlijk zelf ook eens proberen, heb wel een cardcooler boven de Radeon hangen (2x 80mm :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.cardcooler.com/images/thumbs/CardCoolerstraight.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

ik heb de nieuwedrivers gebruikt voor bensmark 2000/20001 en ze zijn niet slecht

bensmark 2000 4832
bensmark 2001 2670

alton 550@850
asus k7m
ati radeon 64ddr vivo
128mb pc133 2-2-2

nu nog sparen voor een tunderbird >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Laatst online: 19-04 12:31
Ik krijg met m''n radeon 64 DDR vivo geen score in 3dmark2001.
Met verschillende drivers zegt ie elke keer dat ik niet alle game test heb afgemaakt. En 3dmark staat gewoon default zoals ik ''m geinstalleerd heb. Hij doet dan ook wel alle tests maar ik heb het idee dat in high quality de car test en lobby test wat dingen overslaan??? En de nature test slaat ie ook over (heeft radeon geen pixel shader?)

Op m''n G400 kreeg ik met hetzelfde systeem wel een score :(
Ik heb sowieso het gevoel dat het kaartje nog niet echt lekker loopt... Maar heb wel alle drivers geprobeerd... *zucht*

Ik zie bijvoorbeeld bijna geen verschil tussen die G400 in B&W en m''n Radeon...
Systeem is een Atlon 950 256 MB

<edit>
Na een paar uur door 12 delen Radeon topics te bladeren (en geloof me d''er staat een hooooop pus in) en wat research ben ik er in ieder geval achter dat de nature test dus NOOIT op je Radeon te toveren is gewoonweg omdat de chip niet kan pixelshaden. Is geen kwestie van drivers.
Feit dat ie het wel doet in de demo komt omdat daar pixelshading niet gebruikt wordt.
(Maar dat is al een keer gezegd)
Dus de Geforce 3 is voorlopig de enige (consumenten) kaart die kan pixelshaden.
</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 06 april 2001 23:06 schreef hjs het volgende:

[..]

Moet het eigenlijk zelf ook eens proberen, heb wel een cardcooler boven de Radeon hangen (2x 80mm :) )

[afbeelding]
wow waar haal je die?
deze gaan er straks op dat geheugen met Arctic epoxy.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/hfcombo_Alpha_Chipset.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Op zaterdag 07 april 2001 17:39 schreef Skibby het volgende:
Na een paar uur door 12 delen Radeon topics te bladeren (en geloof me d''er staat een hooooop pus in) en wat research ben ik er in ieder geval achter dat de nature test dus NOOIT op je Radeon te toveren is gewoonweg omdat de chip niet kan pixelshaden. Is geen kwestie van drivers.
De pixel shaders van de Radeon werken WEL, en ze doen het perfect. MAAR ze zijn niet compatible met de DX8 definitie van pixel shaders, ze doen precies wat ze volgens de technische documenten van ATi zouden moeten kunnen. MS heeft alleen de Pixel Shader rommel overhoop gehaalt nadat de Radeon GOLD ging, en ATi heeft er dus nix meer aan kunnen doen. Beetje het zelfde als ik had met mijn Siemens S25, het was de eerste telefoon met WAP, WAP 1.0, echter nadat de telefoon in productie genomen was, is de standaard verandert naar 1.1, mijn WAP foontje was dus nutteloos voor WAP. Bij ATi is het van 0.5 naar 1.0 en 1.1 gegaan, spijtig, echter ze doen wel een hoop dingen met de SDK van DX8 maar of programeurs zin hebben om speciale omwegen te schrijven voor de Radeon is maar de vraag.....

zo dat was de info van mijn kant over dit onderwerpje, mocht ik iets fout hebben of iemand anders een aanvulling dan hoor ik het graag.

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1 2 3 Laatste