Toon posts:

[BC3] 2D versus 3D

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 13:21 schreef Samor het volgende:

[..]

er zijn wel hele stoere games als tyrian....wel 2D, maar met veel vettere explosies, laserstralen die het hele scherm innemen etc. etc..
moet je de emulator mame or raine downloaden, en het spel "armed police batrider"....da''s echt heel erg heftig...meer heftig dan spelen eigenlijk.
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken.

En dan moet jij voor Mame metalb.zip (ben de hele titel van de rom effe kwijt) downloaden. Ook al zo''n blitse 2D-shooter :7

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb laatst van iemand gehoord dat er weer een 2d Mario komt, ik weet niet of het zo is, maar dan moet het zijn als je omdraait dat Mario dan ook maar een schijfje is wat zich omdraait. Als ze ook een goed verhaal weten te bedenken (prinses ontvoert door Bowser, Mario moet haar gaan redden:)) dan zit dat wel snor. Maar of het dan ook voor de pc komt???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb eergisteren de Police Quest collectie gekocht, da''s dus deel 1 t/m 5 voor 20 piek!

Het was gewoon heerlijk om Police Quest I weer eens te zien, lekker blokkerig en niet al teveel kleurtjes... en natuurlijk tekstgestuurd! Ach, de nostalgie... >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 16:53 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb eergisteren de Police Quest collectie gekocht, da''s dus deel 1 t/m 5 voor 20 piek!

Het was gewoon heerlijk om Police Quest I weer eens te zien, lekker blokkerig en niet al teveel kleurtjes... en natuurlijk tekstgestuurd! Ach, de nostalgie... >:)
En jij jezelf over icq nog afvragen of dat de 20 piek wel waard was ;)

Gave dingen waren dat he... die tekst-gestuurde adventures? 8-)

Verwijderd

Nee helaas...
Vertel mij er eens snel alles over
http://www.us.infogrames.com/demos/

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 13:25 schreef Codin het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken.

En dan moet jij voor Mame metalb.zip (ben de hele titel van de rom effe kwijt) downloaden. Ook al zo''n blitse 2D-shooter :7
metal slug? die kickt ass!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:37 schreef Wouter17 het volgende:

[..]

metal slug? die kickt ass!!!!
Die heerst inderdaad ja... maar dat is niet de titel.

Ik heb het effe gecheckt. Die game waar ik het over heb heet ''Metal Black''. :)

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 19:12 schreef Codin het volgende:

[..]

Die heerst inderdaad ja... maar dat is niet de titel.

Ik heb het effe gecheckt. Die game waar ik het over heb heet ''Metal Black''. :)
hmmz

vroeg me ook al af waar de ''b'' voor stond :)

Verwijderd

Je kan een STEREO sid kaart voor de pc kopen en met speciale sidplayer kan je daar dan gebruik van maken..
Een speciale geluidskaart ja, die kende ik al. Die 2 chips erop is wel een voordeel inderdaad, dat verhoogt het aantal beschikbare kanalen naar 6. Ik denk dat ik er binnenkort maar eens eentje ga bestellen.

Van mijn part gooien ze ''m ook op ''t volgende generatie soundblasters. Sid moet weer standaard worden :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 19:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een speciale geluidskaart ja, die kende ik al. Die 2 chips erop is wel een voordeel inderdaad, dat verhoogt het aantal beschikbare kanalen naar 6. Ik denk dat ik er binnenkort maar eens eentje ga bestellen.

Van mijn part gooien ze ''m ook op ''t volgende generatie soundblasters. Sid moet weer standaard worden :P
Volledig mee eens. Er is niks zo gaaf als de SID-chip.

En adlib deuntjes weet ik ook enorm te waarderen.

Kan iemand mij vertellen met wat voor programma''s ze die muziekjes vroeger maakten?

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Mijn fav. fps game op de commedore 64 was Rambo II. en Commando II.

Als men hier nou een soort multiplayer game van zou maken :9~
Of in de view van de map die je bij Duke3d kon krijgen .. recht van boven ..

mooi klein proggie die direct3d ondersteunt.
conversie prog voor de bsp maps en je hebt Quake 2D :)
(:Z)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 09:37 schreef Reigner_Mortem het volgende:
Mijn fav. fps game op de commedore 64 was Rambo II. en Commando II.

Als men hier nou een soort multiplayer game van zou maken :9~
Of in de view van de map die je bij Duke3d kon krijgen .. recht van boven ..

mooi klein proggie die direct3d ondersteunt.
conversie prog voor de bsp maps en je hebt Quake 2D :)
(:Z)
Commando2? Bestaat die?

Damn laat ik die eens op gaan zoeken zeg.

En ja, de muziek bij Rambo2 was inderdaad erg heftig. Van Martin Galway he... die kon er wat van :z

Is wel leuk ideetje van jou om een commando-achtige game te maken. Ga ik wellicht eens aan beginnen :)

Alhoewel ik m''n zinnen had gezet op een raptor-achtige game....

Oh well, als je toch bezig bent... :7

• BC3 Victim
net nog iets leuks gevonden:
PONG :)

2kb B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Pong.. hehe, dat is volgens mij waar ''t allemaal mee is begonnen. :)

Verwijderd

Monkey Island 2, LeChucks revenge
*sugt*
Dat brengt herinneringen op.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
[Murmel modus]
  • Dune 2
  • Winter
  • Tunneler (30KB)
  • Lotus
  • Warcraft 1<li>Simcity original...
</li>[/murmel modus]

Dat zijn wel verrekte goede spellen... Vooral Dune2!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 16:56 schreef Steven_NL het volgende:
[Murmel modus]
  • Dune 2
  • Winter
  • Tunneler (30KB)
  • Lotus
  • Warcraft 1<li>Simcity original...
</li>[/murmel modus]

Dat zijn wel verrekte goede spellen... Vooral Dune2!!!
De muziek bij Dune2 was inderdaad abnormaal goed gewoon...

Heb je al previews van Dune3 gezien? :z

Ja ik weet het... het is 3D.

Maar het is natuurlijk niet zo dat ik een complete tyfushekel aan 3D heb of zo hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hee Beathoven...

Jij weet toch zeker wel met wat voor progs ze vroeg adlib-deuntjes maakten?

/me is nieuwsgierig :)

Nu ik er toch een thread open heb over vroegere tijden...

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 06:45
Op maandag 30 april 2001 12:46 schreef Tampie2000 het volgende:
vraagje: Hoe ziet een 2D shooter eruit??? :?
Space-Impact wel eens gespeeld ?

zit btw ook op de nokia :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 18:53 schreef Steel-Frog het volgende:

[..]

Nooit gespeeld....

Issie gaaf? :)

Verwijderd

Hee Beathoven...
Jij weet toch zeker wel met wat voor progs ze vroeg adlib-deuntjes maakten?

* Codin is nieuwsgierig

Nu ik er toch een thread open heb over vroegere tijden...
een simpele sequencer denk ik, Cakewalk 1.0 ofzoiets ;)

zegt mij trouwens niet veel, adlib tunes (geluid van PC ging bij mij altijd via de PC-speaker).. heb je voorbeelden?

Als je eens wilt proberen iets in Sid te maken...

http://cia.c64.org/emuls/WinVICE-1.6.zip <-- voor de emulator

http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/muziekprogs.zip <-- een paar programma''s om het te proberen.

Verwijderd

Hehe, Zone66! Dat was hem, you da man :7

Desert strike was ook kewl, en jungle strike. Was ook nog een deel 3 geloof ik, moest je rond witte huis alles neermaaien etc!

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 18:53 schreef Steel-Frog het volgende:

[..]

niet op die van mij (3210). Anyways ik wil nog wel eens een goeie topdown shooter hebben naast raptor en het superieure Tyrian v2.0

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 12:25 schreef The Dude het volgende:

[..]

niet op die van mij (3210). Anyways ik wil nog wel eens een goeie topdown shooter hebben naast raptor en het superieure Tyrian v2.0
Driemaal raden wat voor project ikzelf op de planning heb staan.

Wil je beta-tester worden? :7

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 11:53 schreef Codin het volgende:

[..]

Driemaal raden wat voor project ikzelf op de planning heb staan.

Wil je beta-tester worden? :7
damn maak mij maar alpha tester :)

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 21:00 schreef The Dude het volgende:

[..]

damn maak mij maar alpha tester :)
wat hij zij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 21:07 schreef l31p1 het volgende:

[..]

wat hij zij :)
Laat ik maar snel aan de slag gaan dan :7

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Donkey Kong is ook zoiets dat nooit 3D had moeten gaan. Het was ongetwijfeld de beste serie op de SNES, geweldige spellen! Veel actie, snelheid, veel levels... maar op de N64 is die 3D versie echt een zware tegenvaller. 8 levels waar je alleen maar naar allerlei zooi moet zoeken, en dat nog eens met 5 apen...

Wat ik ook mis in 3D platform games is de actie en snelheid... je kan nou gewoon om een tegenstander heen lopen, ipv dood maken of erover heen springen of zo. En dat gezeik altijd met camera standpunten.

Ik vind 3D spellen in het algemeen wel leuk hoor, alleen platformspellen moeten gewoon 2D blijven.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Die bladen schrijven ook maar gewoon wat de lezers willen lezen. ;)

Verwijderd

Unreal Tournament is wel een goed 3d spel bijvoorbeeld!!!
Maar ja wel al oud... ik bedoel er komen niet veel goede 3d shootes uit :(
Quake 3 en UT is het wel zo''n beetje :'(

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 11:04 schreef www.Goku.nl het volgende:
Donkey Kong is ook zoiets dat nooit 3D had moeten gaan. Het was ongetwijfeld de beste serie op de SNES, geweldige spellen! Veel actie, snelheid, veel levels... maar op de N64 is die 3D versie echt een zware tegenvaller. 8 levels waar je alleen maar naar allerlei zooi moet zoeken, en dat nog eens met 5 apen...

Wat ik ook mis in 3D platform games is de actie en snelheid... je kan nou gewoon om een tegenstander heen lopen, ipv dood maken of erover heen springen of zo. En dat gezeik altijd met camera standpunten.

Ik vind 3D spellen in het algemeen wel leuk hoor, alleen platformspellen moeten gewoon 2D blijven.
Bug! of Bug too, is 3d maar je kunt niet om je vijanden heen lopen.

• Morphs
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik ben het ook wel eens dat er in 2D veel meer goede spellen zijn dan in 3D.

Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan al die goede arcade games, zoals bijvoorbeeld Shinobi, Shadow Dancer (zelfde soort game als Shinobi), Rayden (woohoo, vette shoot ''m up), en nog een hele zut beat ''m up klassiekers zoals Double Dragon, Captain Commando, etc.

Ik ben al een tijdje niet meer in de arcades geweest, maar het lijkt me niet erg leuk om alleen maar games in 3D te zien (alhoewel bijvoorbeeld een game als Gunblade wél origineel was!).

Verrot is nu dat vrijwel niemand meer probeert om een goede game te maken ipv een mooie game (hoewel de meningen daarover toch ook wel vaak verdeeld zijn). Maar ik denk dat die tijd wel weer terugkomt (2d platform-knokspellen ofzo waarbij je met multiplayer iedereen in elkaar moet meppen met veel actie en coole effecten :))

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 19:30 schreef Morphs het volgende:

Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan al die goede arcade games, zoals bijvoorbeeld Shinobi, Shadow Dancer (zelfde soort game als Shinobi), Rayden (woohoo, vette shoot ''m up), en nog een hele zut beat ''m up klassiekers zoals Double Dragon, Captain Commando, etc.

Ik ben al een tijdje niet meer in de arcades geweest, maar het lijkt me niet erg leuk om alleen maar games in 3D te zien (alhoewel bijvoorbeeld een game als Gunblade wél origineel was!).

Verrot is nu dat vrijwel niemand meer probeert om een goede game te maken ipv een mooie game (hoewel de meningen daarover toch ook wel vaak verdeeld zijn). Maar ik denk dat die tijd wel weer terugkomt (2d platform-knokspellen ofzo waarbij je met multiplayer iedereen in elkaar moet meppen met veel actie en coole effecten :))
weet niet of het nog kan, maar op www.heat.net (multiplayer zooi) kon je knok spel downloaden, net fighter multiplayer:):) was volgens mij ook 2d maar heat is er mee opgehouden :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 19:30 schreef Morphs het volgende:

Ja die gave vechtspellen he ;)

Vroeger ging ik elk jaar naar de jaarlijkse kermis om Final Fight en Turtles te spelen :)

Nu was ik twee jaar geleden voor het eerst in zoveel jaar weer eens wezen kijken op de kermis. Toen hadden ze er als enige gave game Mortal Kombat 3 staan. Maar helaas..... Arcade World was uitgestorven. Immers... mensen spelen nu games van veel hogere kwaliteit thuis op hun console.

Maar even ontopic: vechtspellen moeten natuurlijk gewoon 2D zijn he.

Het is gewoon veel gaver als je zo''n slachtfestijn aanschouwt als ware het een film. Op die manier kan je bijvoorbeeld je tegenstander over je rug gooien als je ziet dat er een ventje achter je staat :). Met een first-person-view gaat zo''n overview verloren en is er gewoon geen hol meer aan.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 10:58 schreef Codin het volgende:

[..]

Laat ik maar snel aan de slag gaan dan :7
Wat zijn precies je plannen? :)

Verwijderd

juistem als het kan wel netwerk en TCP/IP code.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 03:10 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ik wil een 2D-shooter a la Raptor coden.

Ik was bezig met het schrijven van een 3D-engine, waar ik dus ook videomode-initialisatie-code voor nodig had. Nu heb ik dus al een grappig stuk code waarmee ik op elke computer zomaar eventjes een 24/32-bits mode kan initialiseren. Heeft nog even gekost voordat dat bugloos werkte... maar het werkt! B-)

Nu liep ik onlangs tegen iemand op die goed is in het maken van muziek. En die persoon had weer maten die goed zijn met graphics. Dus als die gasten mij een leuk stel vliegtuigjes weten te leveren, dan hoef ik alleen nog maar keyboard-input te implementeren en dan heb ik al vliegtuigjes die over een scherm bewegen :z

Nu de rest van het spel nog :7

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 03:10 schreef sampoo het volgende:

[..]

Wow dude, je zit op 666 posts.

Scary.... ;)

Verwijderd

hmm daar ben ik wel overheen :)

anyways de plannen lijken wel ok, maar toch zou iets in de richting van Tyrian stoerder zijn...dus wat futoristischer. Kan je tenminste kickass lasergun maken enzo :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op woensdag 09 mei 2001 12:10 schreef Codin het volgende:

[..]

Ik wil een 2D-shooter a la Raptor coden.

Ik was bezig met het schrijven van een 3D-engine, waar ik dus ook videomode-initialisatie-code voor nodig had. Nu heb ik dus al een grappig stuk code waarmee ik op elke computer zomaar eventjes een 24/32-bits mode kan initialiseren. Heeft nog even gekost voordat dat bugloos werkte... maar het werkt! B-)

Nu liep ik onlangs tegen iemand op die goed is in het maken van muziek. En die persoon had weer maten die goed zijn met graphics. Dus als die gasten mij een leuk stel vliegtuigjes weten te leveren, dan hoef ik alleen nog maar keyboard-input te implementeren en dan heb ik al vliegtuigjes die over een scherm bewegen :z

Nu de rest van het spel nog :7
ehm, hoeveel ervaring heb je dan? als je al een tijd nodig hebt om de intialisatie vlekkeloos te laten velopen?

Verwijderd

ehm, hoeveel ervaring heb je dan? als je al een tijd nodig hebt om de intialisatie vlekkeloos te laten velopen?
Lekker boeie, het begin is het moeilijkste (als je dat af hebt is er meestal ook nix meer aan om het project af te maken, heb hier nog een zoot (halve) QuickBasic spellen liggen).

Als je (Codin) echt zo lekker bezig kan zijn, kan je natuurlijk ook een GBA spel maken (of een port later >:)). Heb ik nog wel een paar dev links voor je!

Iig wil ik je ook wel meehelpen met graphics en testen....heb ik tenminste nog wat te doen! Programmeren kan ik helaas niet echt meer. Als je het goed vind ... neem dan ff contact met me op!

[edit]
Oeps, was een beetje offtopic...

Zo te zien gaan er nog heel wat tweakers een GBA halen.

Weer eens lekker met z''n 4-en Bombermannen! Final Fight (Arcade versie dus: en cody en Guy en alle orginele vijanden) met z''n twee-en. En (toch niet helemaal 3D) Iridion 3D en Doom komen er ook op!

En nog veel platform spellen.

Op pocket.ign.com kan je er meer over lezen!

F-Zero, valt dat eigenlijk onder het "bah 3D" genre? Ik ben het nl. eens met veel mensen hier dat het echte "game" gevoel een beetje weg-ebt met de spellen tegenwoordig. Alles wordt je zo voorgekauwt dat er weinig meer te ontdekken valt. Echter F-Zero is wel erg vet.

Ik hoop ook dat de RPG''s "Golden Sun" en "Magical Vacation" wel in Europa op de GBA uitkomen zodat ik weer eens lekker ouderwets kan gamen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 20:03 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Aan de ervaring ligt het niet, maar ik heb nu eenmaal weinig test-compu''s thuis. Dat was dus een hele tijd debuggen dmv projectjes mailen aan maten. De ervaring leert dat cyberdebugging over het algemeen niet zo rap verloopt. Op die manier heeft het even geduurd.

Vanwaar de aanvallende reactie? Nergens voor nodig toch?

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ik wil gewoon een goeie
super streetfighter II turbo windows port ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 01:09 schreef CommDante het volgende:
Als je (Codin) echt zo lekker bezig kan zijn, kan je natuurlijk ook een GBA spel maken (of een port later >:)). Heb ik nog wel een paar dev links voor je!
Als je nog wat anders gaafs weet dan flipcode.com, mr-gamemaker.com, gamedev.net en gamasutra.com weet, dan wil ik het wel horen ja :)
Iig wil ik je ook wel meehelpen met graphics en testen....heb ik tenminste nog wat te doen! Programmeren kan ik helaas niet echt meer. Als je het goed vind ... neem dan ff contact met me op!
Altijd gaaf om testers te hebben natuurlijk 8-)

He he... nu jullie een beetje opgewarmd zijn zal ik het wel moeten doen eigenlijk ;)
[edit]
Oeps, was een beetje offtopic...

Zo te zien gaan er nog heel wat tweakers een GBA halen.

Weer eens lekker met z''n 4-en Bombermannen! Final Fight (Arcade versie dus: en cody en Guy en alle orginele vijanden) met z''n twee-en. En (toch niet helemaal 3D) Iridion 3D en Doom komen er ook op!

En nog veel platform spellen.
Gave shit is dat :)

2D-vechtspel a la Final Fight zou ook superwreed zijn gewoon :)

Maar dat is net iets ingewikkelder dan het maken van een shooter waarbij je je vijanden gewoon kan laten exploderen natuurlijk...
Op pocket.ign.com kan je er meer over lezen!

F-Zero, valt dat eigenlijk onder het "bah 3D" genre? Ik ben het nl. eens met veel mensen hier dat het echte "game" gevoel een beetje weg-ebt met de spellen tegenwoordig. Alles wordt je zo voorgekauwt dat er weinig meer te ontdekken valt. Echter F-Zero is wel erg vet.
Je slaat de spijker op zijn kop. Het game-gevoel moet teruggeramd worden in deze maatschappij.

En F-zero is eigenlijk nog wel te doen... ondanks het 3D-aspect krijg ik nog wel een behoorlijk 2D-gevoel erbij. Komt omdat ze in de game zelf niet allemaal aankloten met allerlei camera-standpunten en alles...

Net als Starwing. Zonder twijfel één van de wreedste games die ik ooit heb gespeeld. :)
Ik hoop ook dat de RPG''s "Golden Sun" en "Magical Vacation" wel in Europa op de GBA uitkomen zodat ik weer eens lekker ouderwets kan gamen!
Tropico lijkt me ook wel een gaaf 2D simcity2000-achtig spelletje... staat een posting over in de spielerij.

Zijn er nog luitjes die Akimbo hebben gedowned?

Echt superstrakke 2D-platformer gewoon... moet je gezien hebben.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik dacht dat je met 2d software modus games bedoelde,

want volgens mij kan je met software modus veel meer en mooiere details genereren dan 3d hardware, zie dat delta force spel dat in software was, deel 1 dacht ik, daar je die voxel pixels in, zodat als je in het gras ging bukken ook echt in het gras zat! met 3d hardware kan dat (nog) niet, alleen die geforce 3 in die 3dmark2001 nature test, dat is dan de 3dhardware versie van zoiets wat ik hierboven bedoel.

toch? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 12:48 schreef Mister_X het volgende:
ik dacht dat je met 2d software modus games bedoelde,

want volgens mij kan je met software modus veel meer en mooiere details genereren dan 3d hardware, zie dat delta force spel dat in software was, deel 1 dacht ik, daar je die voxel pixels in, zodat als je in het gras ging bukken ook echt in het gras zat! met 3d hardware kan dat (nog) niet, alleen die geforce 3 in die 3dmark2001 nature test, dat is dan de 3dhardware versie van zoiets wat ik hierboven bedoel.

toch? :?
2D hoeft niet perse software mode te zijn nee.

Ik bedoel... in deze tijd kan je met razendsnelle hardware-blits natuurlijk een hele snelle game maken die ik-weet-niet-hoeveel vliegtuigjes op je scherm laat bewegen. Op die manier zit je tenminste niet met de bottleneck die het verplaatsen van plaatjes in het geheugen nu eenmaal is.

Videokaarten zien 2D-graphics ook gewoon als texturemaps trouwens... (wat het eigenlijk ook gewoon zijn).

Maar als je het mij vraagt kan je met de huidige kaarten alles bereiken wat je met vroegere kaarten ook kon..... en dan nog meer.

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 10:43 schreef Codin het volgende:
...
Een man naar man hart...

Maareh zorg wel dat er een 2-player modus bij zit, lekker ''s avonds met je vrienden en een biertje hersenloos, met veel te grote wapens, ouderwets knallen!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 19:06 schreef The Dude het volgende:
juistem als het kan wel netwerk en TCP/IP code.
Hmz... ik zal eens kijken of ik daar iemand voor kan vinden die dat wil coden.

Ikzelf heb het meer op het grafische gedeelte :)

Volunteers anyone? :7

Verwijderd

Als je nog wat anders gaafs weet dan flipcode.com, mr-gamemaker.com, gamedev.net en gamasutra.com weet, dan wil ik het wel horen ja
Beetje laat, maar ik bedoelde AGBdev.net.

edit:
Nu werkt link wel

Weet iemand nog die shoot''m''up dat je alle kanten op kon vliegen, en dat je dan basissen moest vernietiggen. Als je dan aan het eind van zo''n map kwam draaide je automatisch om. Volgens mij was het ...zone maar ik kan hem niet meer vinden. Was erg irri om op te starten omdat die geen xms/ems geheugen gebruikte ofzo! Die was nl. ook erg vet!

Verwijderd

Raptor was idd wel vet

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Ik vond 1D spelletjes anders nog veel cooler :P

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 19:28 schreef CommDante het volgende:

[..]

Weet iemand nog die shoot''m''up dat je alle kanten op kon vliegen, en dat je dan basissen moest vernietiggen. Als je dan aan het eind van zo''n map kwam draaide je automatisch om. Volgens mij was het ...zone maar ik kan hem niet meer vinden. Was erg irri om op te starten omdat die geen xms/ems geheugen gebruikte ofzo! Die was nl. ook erg vet!
Helaas weet ik niet welk spel je bedoelt...

Maareh... die link werkt niet. Verkeerd ingetypt perhaps?

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 20:32 schreef Codin het volgende:

[..]

Hmz... ik zal eens kijken of ik daar iemand voor kan vinden die dat wil coden.

Ikzelf heb het meer op het grafische gedeelte :)

Volunteers anyone? :7
licht er maar net aan waarin je het gaat schrijven. Ik kan een beetje coden maar op een beperkt niveau en zeker niet alle talen (heel weinig zelfs)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 15:53 schreef The Dude het volgende:

[..]

licht er maar net aan waarin je het gaat schrijven. Ik kan een beetje coden maar op een beperkt niveau en zeker niet alle talen (heel weinig zelfs)
C++ :7

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 21:36 schreef Codin het volgende:

[..]

Helaas weet ik niet welk spel je bedoelt...

Maareh... die link werkt niet. Verkeerd ingetypt perhaps?
Jammer dat je niet weet hoe dat spel heet.

Yep, heb hem al aangepast, was dat http:// ervoor vergeten!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Op vrijdag 11 mei 2001 19:28 schreef CommDante het volgende:

[..]

edit:
Nu werkt link wel

ik weewt welke je bedoelt, volgens mij heb ik hem noog ergens! iets met een 66zone ofzo? maar ik weet echt welke je bedoelt!

maar vonden jullie dat desert ... nog wat ook zo cool? met die helicopter!? dat heb ik ook vaak gespeelt!

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 16:30 schreef Codin het volgende:

[..]

C++ :7
Gewoon C++ :?
hmm moet misschien wat mogelijk zijn, maar ik zou het niet weten. Het is 2 jaar geleden alweer sinds ik wat heb zitten coden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 19:26 schreef The Dude het volgende:

[..]

Gewoon C++ :?
Ja.

Is er ook nog speciaal C++ dan? :)
hmm moet misschien wat mogelijk zijn, maar ik zou het niet weten. Het is 2 jaar geleden alweer sinds ik wat heb zitten coden.
Pak het weer op, dan mag je het online gedeelte mee coden. :)

Een vriendelijke gozer genaamd Beathoven stuurde mij gister al een leuk midi-filetje wat moet gaan dienen als de begeleidende muziek. Klonk heel erg leuk :7

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:33

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

wat dachten we van full trhottle van lucas arts of Pinball fantasys

p.s.

Hele oude spellen zijn graties en legaal te downen van www.gamedepot.com
(digger,keen,Pinball Fantasys,Test Drive enz...:):):):) )

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Verwijderd

Topicstarter
Full Throttle heerst inderdaad ja :)

Ik had hem wel erg snel uitgespeeld, en ging hem zodoende omruilen voor The Dig.

Gaaf man... 2 games voor de prijs van 1 ;)

Bedankt voor de link, die kende ik nog niet. 8-)

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 14:14 schreef Codin het volgende:

[..]

Ja.

Is er ook nog speciaal C++ dan? :)
[..]

Pak het weer op, dan mag je het online gedeelte mee coden. :)

Een vriendelijke gozer genaamd Beathoven stuurde mij gister al een leuk midi-filetje wat moet gaan dienen als de begeleidende muziek. Klonk heel erg leuk :7
Nou je heb ook Visual C++ maar daar begrijp ik de balle van. Vereist weer een andere manier van denken naar mijn idee.

Ach misschien kan je een stukje opsturen.

• BC3 Victim
kom nou, iemand zei is dat er geen goed 3D strategie spel was :?. Dan kentie vast Totall annihilation niet (ik kan het eindelijk zonder fouten schrijven *D ) En Half-Life, is ook erg leuk, op einde zwakt het wel wat af, maar ook zo lekker lang. Dus je blijft het spelen. En wat van de series Wing Commander? Zijn allemaal goed, de 2d en 3d (op de laatste na dan :'( )
[/psychischemode]
Daarbij, als je denkt aan vroegere tijden, is alles altijd leuker, wacht maar, over 5-10 jaar zul je ook denken van, je-zus wat waren dat goede tijden.}:O
[/psychischemode]
PS: kan niemand even alle sites opgeven waar je allemaal oude spellen kan downloaden, gewoon alles in 1 colomn, lijkt me wel leuk om weer is te gaan spelen :+

• Count
  • Laatst online: 10-08-2023
Op maandag 14 mei 2001 19:52 schreef Dunnedarm het volgende:
kom nou, iemand zei is dat er geen goed 3D strategie spel was :?. Dan kentie vast Totall annihilation niet
TA zou net zo goed 2D kunnen zijn. Ik bedoel, ze gebruiken de vrijheid van 3D helemaal niet. De units bestaan uit polygonen en thats it. |:( Dat voorbeeld bewijst meteen hoe geweldig 3D is voor RTS-en ;)

Ik ben het met Codin eens dat 3D geen vervanger is van 2D. Maar je kunt wel meer met 3 dimensies, het is vooral extra vrijheid voor de spelontwikkelaar.

Great minds think in parallel gutters.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 20:20 schreef Countach het volgende:

[..]

TA zou net zo goed 2D kunnen zijn. Ik bedoel, ze gebruiken de vrijheid van 3D helemaal niet. De units bestaan uit polygonen en thats it. |:( Dat voorbeeld bewijst meteen hoe geweldig 3D is voor RTS-en ;)

Ik ben het met Codin eens dat 3D geen vervanger is van 2D. Maar je kunt wel meer met 3 dimensies, het is vooral extra vrijheid voor de spelontwikkelaar.
Ik wilde dit eigenlijk ook net tegen onze vriend dunnedarm zeggen ;)

Maar goed, you said it Countach...

3D kan een mooi gegeven zijn, als je het maar goed toepast. Tegenwoordig wordt alles door de 3D-gehaktmolen geslingerd, en daar moet maar een eind aan komen vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 19:41 schreef toraq het volgende:
Ik vond 1D spelletjes anders nog veel cooler :P
Dat zeg je alleen om mij te pesten jij ondeugd :Y)

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 20:20 schreef Countach het volgende:

[..]

uhm TA maakt echt wel gebruik van de 3D opties. Zo ziet het er leuker uit :)
Zo zijn bergen echt bergen.

Anyways die gasten die hier posten en denken dat 3D alles is moeten hun mondjes maar dichthouden aangezien de beste spellen ooit nog steeds 2D zijn :)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 20:37 schreef The Dude het volgende:

[..]

uhm TA maakt echt wel gebruik van de 3D opties. Zo ziet het er leuker uit :)
Zo zijn bergen echt bergen.

Anyways die gasten die hier posten en denken dat 3D alles is moeten hun mondjes maar dichthouden aangezien de beste spellen ooit nog steeds 2D zijn :)
wow, niet dat ik iets tegen 2d heb hoor, I O+ it, (Heart of dearknes, ook cool 2d spel, vrij recent gemaakt, toch :? ) En de vliegtuigen bij TA, die vliegen toch echt wel cool soms, met schroeven en loopings :) zie ik ze in 2D nog niet (zo mooi) doen. Maar 2D kicks wel kont.

[oftopic]
ook zeer coole muziek in TA, zeer gedurft, mijn complimenten 8-) )
[/oftopic]

Verwijderd

Daarbij, als je denkt aan vroegere tijden, is alles altijd leuker, wacht maar, over 5-10 jaar zul je ook denken van, je-zus wat waren dat goede tijden
Natuurlijk ken ik ook een paar goeie spellen van 5/10 jaar geleden. Toca II Touringcars en SimCity 2000 zijn m''n favorieten tot nu toe.

De spellen op de PC missen gewoon iets vind ik. Misschien is het die beukende computerchip-muziek in combinatie met gave screenshots (die altijd op de C64 en de Amiga verschenen als intro). De trance/techno muziek van nu is in feite uitgevonden op een C64(ik heb nog wel een paar SID-files liggen die dat kunnen bewijzen;)).

De voorfilmpjes bij PC spellen (meestal in AVI of MPEG formaat) zijn wel leuk, maar ik vind ze vaak errug saai. Ze laten meestal niks van het spel zelf zien. Neem b.v. de intro van een voetbalspel, wat krijg je dan? een voorfilmpje met voetbalfragmenten van TV.. gewoon overbodig.

• BC3 Victim
Tegenwoordig draait bijna alles om hoe het spel eruit ziet :( , tuurlijk is dit belangrijk, maar ik vind het veel belangrijker dat het spel verslavend is, dan dat het er superstrak uit ziet 8-(.
Favoriete 2d spellen:
Threat
Ugh
Monkey Island Reeks

Ow ja, het is trouwens ook cool om een spel met z''n tweetjes te doen op de computer. Met die 3d spellen van tegenwoordig mot je daarvoor twee computers thuis hebben staan :(

Verwijderd

ff over dat split screen.

Meest recente spel dat ik ken wat split screen ondersteunt is serious sam.

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 22:45 schreef Yo.Joost het volgende:
Ow ja, het is trouwens ook cool om een spel met z''n tweetjes te doen op de computer. Met die 3d spellen van tegenwoordig mot je daarvoor twee computers thuis hebben staan :(
Iddd, het is kut dat ze tegenwoordig geen splitscreen spellen meer maken om tegen/met elkaar te spelen. Al heb ik daar nou opzich geen last van, want ik heb twee compjuters :7
achja, het is niet voor iedereen weggelegd >:)

• BC3 Victim
Monkey Island Reeks
sniff....sniff....hey, je hebt gelijk :z
best jammer ja....toca touring cars kon je tenminste met zijn drieen of vieren op 1 pc doen...dat was lachen! :)

• BC3 Victim
Ik vind 2D wel erg gaaf, bijna alle hele goede spellen zijn 2D, maar nou vind ik eigenlijk ook niet dat ze daar weer op terug moeten gaan. Ze moeten 3D gewoon wat mooier maken, en wat meer verhaal. Goede voorbeelden: Half-Life, Battlezone, nou vind ik TA geen goed verhaal, maar nog steeds erug mooi, Black&white is erug mooi, Eerlijk gezegd vind ik dat ze wel alles door de 3D gehaktmolen moeten gaan, maar dan moeten ze het wel goed doen en als ze dat niet kunnen, gewoon heel mooi 2D maken, maar de vooruitgang moet er wel wezen, vind ik dan imho :)
Volgens mij gaat dit bericht voor veel opschudding zorgen in deze topic >:)
Ps weet iemand nou sites waar je allemaal oude spellen kan downloaden? met name Simfarm? alvast bedankt ;)

Verwijderd

Tsja, of gewoon 3d side-scrollers maken met goede special effects etc. Het arcade gevoel is langzamerhand aan het verdwijnen. Daarom koop ik ook een GBA. *D

Ik heb gewoon ff genoeg van dat ingewikkelde gedoe met 3D! Ik heb een jaar lang UT gespeeld en ik ken het nu wel zo''n beetje. FF een tijdje Mario Advance of Castlevania spelen zal mij goed doen. Ook komen er de laatste tijd weinig boeiende spellen uit voor de PC en steeds meer van hetzelfde.

Het lijkt wel of de geschiedenis zich ook herhaalt met de gameswereld. Zo werd ook iedereen gek van de, continu aangepaste, Doom engine. Alles werd een Doom cloon genoemd voor zo''n 2 jaar lang. Maar toen was er af en toe nog echt wat vernieuwends zoals 2 wapens, kogelgaten (lees: Rise of the Triad) meerdere verdiepingen boven elkaar. Het enige wat nu echt vernieuwend wordt is Red Faction waar je een heel level aan gort kan schieten. Maar het blijft doorbreien op hetzelfde principe. IMO zullen er pas weer echt boeiende spellen uitkomen als de GeForce3 goed ondersteund gaat worden zodat er geen lightmaps meer nodig zijn en er dus meer effecten gemaakt kunnen worden, ook dankzij de veel hogere polycount/s.

Er moeten eerst ook maar eens een paar goede cooperative spellen komen want als je voor de tigste keer van iemand wint/verliest met deathmatch heb je er beide echt geen zin meer in (LAN). En continu alleen maar kijken wie er nou het beste is over het internet is eigenlijk net zo dom als wie het eerst de andere lens kan slaan. Tuurlijk, het is een manier om je "skills" te meten met andere, maar dat is mijn voorbeeld ook.

Dus voorlopig laat ik de 3D gamewereld voor wat het is en ga ik "back to my roots"! }:O

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 mei 2001 21:56 schreef Dunnedarm het volgende:
Ik vind 2D wel erg gaaf, bijna alle hele goede spellen zijn 2D, maar nou vind ik eigenlijk ook niet dat ze daar weer op terug moeten gaan. Ze moeten 3D gewoon wat mooier maken, en wat meer verhaal. Goede voorbeelden: Half-Life, Battlezone, nou vind ik TA geen goed verhaal, maar nog steeds erug mooi, Black&white is erug mooi, Eerlijk gezegd vind ik dat ze wel alles door de 3D gehaktmolen moeten gaan, maar dan moeten ze het wel goed doen en als ze dat niet kunnen, gewoon heel mooi 2D maken, maar de vooruitgang moet er wel wezen, vind ik dan imho :)
Volgens mij gaat dit bericht voor veel opschudding zorgen in deze topic >:)
Ps weet iemand nou sites waar je allemaal oude spellen kan downloaden? met name Simfarm? alvast bedankt ;)
Tuurlijk moet er vooruitgang zijn. Maar die vooruitgang houdt niet in dat alles wat 2D is 3D moet worden. 3D is veen vervanger van 2D, het zijn twee hele aparte verhalen. Sommige games lenen zichzelf er ook gewoon niet voor om om te worden gezet naar 3D. Punt.

Om die vooruitgang, waar jij het over hebt, te bewerkstelligen, zullen er simpelweg gruwelijk mooie 2D-games moeten worden uitgebracht.

Probeer jezelf nu eens even een voorstelling te maken van hoe ongelooflijk mooie versies van een 2D-shooter als Raptor en Tyrian je in deze tijd zou kunnen maken. Denk aan 3D-gerenderde (gerenderd ja... in godsnaam geen realtime) achtergronden, explosies, en ruimtescheepjes. Niks geen moeilijk gedoe met 1st-person views (iets waar je 24 uur per dag mee zit opgezadeld), maar gewoon een lekker overzicht van je hele spelsituatie (lees: spelsituatie)... Op die manier kan je er een echte videogame van maken en het arcade-gevoel weer terugbrengen.

:z

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ach die 3D-spellen vind ik zo slecht nog niet hoor, met Counter-Strike kan ik mezelf dagen bezighouden :).

Alleen soms verlang ik weer terug naar die goeie ouwe tijd met Prince of Persia, Tyrian, Raptor & Pinball Fantasies en dan pak ik mijn oldgames-laptop (486DX2/66). Blij dat ik dat ding heb (heb ''m pas een week ofzo, maar ben er erg blij mee :)).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• BC3 Victim
Wil iemand nou al die sites op een rijtje zetten voor ouwe spellen te downloaden, als die er zijn tenminste, NOGmaals bedankt :)

Verwijderd

Het irritante van 3D spellen vind ik dat je soms buiten het decor kunt terechtkomen(laatst nog gehad met Driver). Sta je daar ineens midden in een zwarte ruimte, heel lelijk.

Ook zijn er soms andere bugs die een spel gewoon totaal verkrachten. Een 2D spel met vergelijkbare bugs zou worden gezien als een slecht spel.

Ik mis trouwens ook de oude vertrouwde high-scoretellers en de beroemde ''hall of fames'' in de spellen van nu.

Nu iedereen zo''n beetje kabel heeft zou er toch wel een mooi systeem voor een online ''hall of fame'' bedacht kunnen worden. Een systeem waarbij je behaalde score, na ''t spelen automatisch in je eigen highscorelijst en in een online Highscorelijst wordt geplaatst (de beste 10.000 b.v.) .

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 19:52 schreef Beathoven het volgende:
Het irritante van 3D spellen vind ik dat je soms buiten het decor kunt terechtkomen(laatst nog gehad met Driver). Sta je daar ineens midden in een zwarte ruimte, heel lelijk.

Ook zijn er soms andere bugs die een spel gewoon totaal verkrachten. Een 2D spel met vergelijkbare bugs zou worden gezien als een slecht spel.

Ik mis trouwens ook de oude vertrouwde high-scoretellers en de beroemde ''hall of fames'' in de spellen van nu.

Nu iedereen zo''n beetje kabel heeft zou er toch wel een mooi systeem voor een online ''hall of fame'' bedacht kunnen worden. Een systeem waarbij je behaalde score, na ''t spelen automatisch in je eigen highscorelijst en in een online Highscorelijst wordt geplaatst (de beste 10.000 b.v.) .
Balls of Steel had dat een tijdje het is nu alleen permanent uit de lucht. Het idee was wel strak.

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 10:46 schreef Codin het volgende:

[..]

Tuurlijk moet er vooruitgang zijn. Maar die vooruitgang houdt niet in dat alles wat 2D is 3D moet worden. 3D is veen vervanger van 2D, het zijn twee hele aparte verhalen. Sommige games lenen zichzelf er ook gewoon niet voor om om te worden gezet naar 3D. Punt.

Om die vooruitgang, waar jij het over hebt, te bewerkstelligen, zullen er simpelweg gruwelijk mooie 2D-games moeten worden uitgebracht.

Probeer jezelf nu eens even een voorstelling te maken van hoe ongelooflijk mooie versies van een 2D-shooter als Raptor en Tyrian je in deze tijd zou kunnen maken. Denk aan 3D-gerenderde (gerenderd ja... in godsnaam geen realtime) achtergronden, explosies, en ruimtescheepjes. Niks geen moeilijk gedoe met 1st-person views (iets waar je 24 uur per dag mee zit opgezadeld), maar gewoon een lekker overzicht van je hele spelsituatie (lees: spelsituatie)... Op die manier kan je er een echte videogame van maken en het arcade-gevoel weer terugbrengen.

:z
Ja, ok daarin heb je gelijk, dat het twee hele aparte "genres" zijn, maar ik denk (ik denk het alleen :)) dat 2D het toch niet al te lang meer zal volhouden hoor. Maar kijk, neem Simcity als vb: je zegt dat is mooi 2D, maar wie zegt dat dat 3D niet mooi kan zijn? Misschien nog wel veel mooier, natuurlijk, moeten ze het wel goed doen. Het gaat dan nog steeds om het spel, die blijft hetzelfde, maar wat meer bewegingsvrijheid, en dan niet zoals bij B&W (erg mooi, maar snel saai, jammer :'() maar gewoon dat je er omheen kan draaien en vloeiend inzoemen, volgens mij kan dat dan veel mooier in 3D dan in 2D imho.

Volgens mij heb ik mezelf heel vaak herhaald in deze column :o

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 22:52 schreef Dunnedarm het volgende:

[..]

Ja, ok daarin heb je gelijk, dat het twee hele aparte "genres" zijn, maar ik denk (ik denk het alleen :)) dat 2D het toch niet al te lang meer zal volhouden hoor.
Ik denk dat dat komt omdat je je moeilijk een voorstelling kan maken van hoe mooi 2D er wel niet uit kan zien.

En de rede waarom ik zeg dat er weer 2D-games moeten komen, is af te lezen aan mijn sig.

2D: een echt spel (en zo vind ik het ook horen, want van oorsprong ben ik opgegroeid met en houd ik van... videogames)

3D: een virtual reality

De twee zijn dus echt compleet niet te vergelijken met elkaar, IMO.

Maar goed, ik zal eens kijken wat voor vette graphics ik kan versieren voor die game die ik wil maken.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 22:56 schreef Dunnedarm het volgende:
Wil iemand nou al die sites op een rijtje zetten voor ouwe spellen te downloaden, als die er zijn tenminste, NOGmaals bedankt :)
Je moet gaan zoeken aangezien de links ILLEGAAL zijn |:( |:(

IceStorm kan er geen Spielerij FAQ gemaakt worden :?

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 11:12 schreef Codin het volgende:

[..]

Ik denk dat dat komt omdat je je moeilijk een voorstelling kan maken van hoe mooi 2D er wel niet uit kan zien.

En de rede waarom ik zeg dat er weer 2D-games moeten komen, is af te lezen aan mijn sig.

2D: een echt spel (en zo vind ik het ook horen, want van oorsprong ben ik opgegroeid met en houd ik van... videogames)

3D: een virtual reality

De twee zijn dus echt compleet niet te vergelijken met elkaar, IMO.

Maar goed, ik zal eens kijken wat voor vette graphics ik kan versieren voor die game die ik wil maken.
Klopt er kunnen hele leuke dingen met 2D gedaan worden. Niet alles moet 3D zijn en juist hier zit het probleem.

Het gros van de gamers zeggen dat 2D zuigt en dat het er dan niet goed uit kan zien....waarom...omdat ze de laatste 2D gezien hebben uit 1995 ofzo.

Het zal wel aan mij liggen maar Rayman was anders een kickass spel met sublieme graphics. Producenten denken dat alles 3D moet zijn om een spel te doen verkopen. Wat eigenlijk wel vreemd is want de best verkochte spellen zijn zover ik weet 2D.

Verwijderd

serious sam komt na nfs3 zelfs na nfs5 :)

spel is pas 3 maanden ouit ofzo.

het is een fps

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 16:58 schreef SuB het volgende:
ff over dat split screen.

Meest recente spel dat ik ken wat split screen ondersteunt is serious sam.
Serious sam ik ken dat niet, komt die na Need for speed 3? die heeft ook splitscreen, dacht ik, ben er bijna wel zeker van. maarja, k''ken serius sammie dan weer niet :)

• BC3 Victim
Nou kijk, ik geloof echt wel dat er heeeeele mooi 2D games kunnen worden gemaakt, maar ik denk dat ik reel ben als ik zeg dat het gaat verdwijnen, natuurlijk tot mijn grote spijt :'(, maar denken jullie dan niet dat het verdwijnt?

• BC3 Victim
[oftopic]
Kennen jullie supaplex, das nou een gaaf spel, hoe dan ook, kennen jullie boulderdash, is supa een rip-of van boulderdash, of anderzom? en welke vinden jullie nou cooler? kijk anders maar ff in de topic Waat staat er op je HD - 9 daar heb ik een kleine discussie, k''weet niet welke eerder was
[oftopic/]
PS: sorry, k''wist niet dat zulke link illigaal waren :onieuwby:onieuwby:onieuwby:o

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

2D roels, zeker voor cartoon achtige gfx, dat gaat gewoon niet in 3d, maar ik denk dat ze het verliezen... :'(

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 16:34 schreef The Dude het volgende:

[..]

Klopt er kunnen hele leuke dingen met 2D gedaan worden. Niet alles moet 3D zijn en juist hier zit het probleem.

Het gros van de gamers zeggen dat 2D zuigt en dat het er dan niet goed uit kan zien....waarom...omdat ze de laatste 2D gezien hebben uit 1995 ofzo.

Het zal wel aan mij liggen maar Rayman was anders een kickass spel met sublieme graphics. Producenten denken dat alles 3D moet zijn om een spel te doen verkopen. Wat eigenlijk wel vreemd is want de best verkochte spellen zijn zover ik weet 2D.
Rayman is inderdaad best wel kicken ja :) Maar de 3D versie vond ik zelfs ook nog wel gaaf als ik eerlijk mag zijn.

Is het echt zo dat de meesten gamers 2D lelijk vinden? Hoe weet je dat dan? Ik heb er in deze thread namelijk nog geen een gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 19:46 schreef Dunnedarm het volgende:
Nou kijk, ik geloof echt wel dat er heeeeele mooi 2D games kunnen worden gemaakt, maar ik denk dat ik reel ben als ik zeg dat het gaat verdwijnen, natuurlijk tot mijn grote spijt :'(, maar denken jullie dan niet dat het verdwijnt?
De geschiedenis herhaalt zich.

Het is niet ondenkbaar dat er op een gegeven moment een stel game-coders samenkomen om een 2D-games bedrijf op te zetten.

Maar zo''n 2D-shooter moet dan natuurlijk niet in TMF Cybernet worden afgekraakt op de ''achterhaalde 2D-graphics'' door die domme snol van een Tooske.

Wat heb ik zitten gruwelen bij de ''review'' van de eerste 2D-shooter in zoveel jaren zeg....

/me heeft nog steeds rillingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 19:51 schreef Dunnedarm het volgende:
[oftopic]
Kennen jullie supaplex, das nou een gaaf spel, hoe dan ook, kennen jullie boulderdash, is supa een rip-of van boulderdash, of anderzom? en welke vinden jullie nou cooler? kijk anders maar ff in de topic Waat staat er op je HD - 9 daar heb ik een kleine discussie, k''weet niet welke eerder was
[oftopic/]
PS: sorry, k''wist niet dat zulke link illigaal waren :onieuwby:onieuwby:onieuwby:o
Supaplex ken ik ja :)

Een meisje wat ik ken begon er eens over, en toen heb ik hem gelijk ergens gedownload en opgestuurd. Nu spelen we hem beiden ;)

Ik moet zeggen dat ik Boulder Dash toch leuker vond, met al die gave diamantjes en die rotsblokken en zo... en als je het mij vraagt was Boulder Dash dan ook de eerste in zijn soort.

Wellicht een leuk idee om nog es een gave Boulder Dash-kloon te maken :7

Met Supaplex zit ik momenteel in level7 trouwens (nog niet echt veel gespeeld). Een verdomd lastige level mag ik wel zeggen... met allemaal van die nare buisjes. :z

Verwijderd

Check deze site :)

http://patrick.heinrich.free.fr/amiga/amigalogo.htm

bladeren doe je met de pijltjes rechts en linksboven.

Als ze op deze manier nou ook spellen zouden gaan maken, met zulke graphics in 2D/3D. :9

• BC3 Victim
Supa:
level 7, da''s nie ver >:) ik zit al ergens in level 66: island hopper, best ver eigenlijk, ik heb er denk ik wel 2 jaar over gedaan, samen met iemand anders, en we spelen het ook niet zo intensief, en ik lul niet hoor, ook geen cheats of leveledits gebruikt, wel 2 levels geskipt, maar dat mag :)
over iets anders, iemand zei dat geschiedenis zich herhaald, klopt wel, er zal ook wel later weer een 2D spel komen, maar ik denk dat het dan ook een beetje daarbij blijft :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 11:30 schreef Dunnedarm het volgende:
Supa:
level 7, da''s nie ver >:) ik zit al ergens in level 66: island hopper, best ver eigenlijk, ik heb er denk ik wel 2 jaar over gedaan, samen met iemand anders, en we spelen het ook niet zo intensief, en ik lul niet hoor, ook geen cheats of leveledits gebruikt, wel 2 levels geskipt, maar dat mag :)
over iets anders, iemand zei dat geschiedenis zich herhaald, klopt wel, er zal ook wel later weer een 2D spel komen, maar ik denk dat het dan ook een beetje daarbij blijft :'(
Dat was ik die dat zei ja ;)

Als er 1 2D game uitkomt en het blijft erbij, dan is er geen sprake van ''herhalende geschiedenis''.

Maar als je het mij vraagt komen er langzamerhand wel weer wat 2D-games. Denk aan Silver Tower (kinder-adventuretje... maar hee, het is een begin) en Stupid Invaders.

En dan nog de door de blonde snol Tooske afgesnauwde 2D-shooter waarvan ik de titel niet meer weet...

Verwijderd

Is het echt zo dat de meesten gamers 2D lelijk vinden? Hoe weet je dat dan? Ik heb er in deze thread namelijk nog geen een gezien.
Ik zou eens zeggen ga eens naar Gamers.nl daar zie je hoe 3d gefocused de gameswereld is. Sommige ramden laatst nog Civ III nog het grafkist in vanwege 2D graphics...

de retards, maar als CS2 gewoon de Q2 engine gebruikt dan lopen ze te juichen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 16:50 schreef The Dude het volgende:

[..]

Ik zou eens zeggen ga eens naar Gamers.nl daar zie je hoe 3d gefocused de gameswereld is. Sommige ramden laatst nog Civ III nog het grafkist in vanwege 2D graphics...

de retards, maar als CS2 gewoon de Q2 engine gebruikt dan lopen ze te juichen :?
Misschien moesten we ze eens uitnodigen in deze thread om even herinneringen op te komen halen? :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 18:58 schreef Beathoven het volgende:
Hoog Spel had altijd een hekel aan de gerichtheid op graphics in games. :)

Dat was me nog eens een mooi blad. En het was niet alleen verdomd oprecht en direct... het was ook nog eens het lekkerst ruikende spellenblad dat ik ooit heb geroken :7

Een eeuwige zonde dat ze tenonder zijn gegaan aan de chantage van game-leveranciers.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:33
Ik heb geen zin om het bericht weer op te zoeken. Rare heeft echt waanzinnig mooie 2d spelen geschreven voor SNES (donkey kong serie) maar ook hun 3d titels zijn echt supermooi (banjo kazooie, dk64) op de n64

Maar 2d roelt zwaar. Sommige dingen moeten gewoon vanuit de 3de persoon en dat kun je gewoon heel lang uitzitten zonder 3d truukjes
Hat kan wel heel mooi (Baldurs gate 2)

Mzo, nu kijken of BG1 onder win2k wil werken, anders *schop* win2k :) het wordt hoog tijd dat ik niet door omstandigheden me savegame verlies in chapter 7 :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 18:58 schreef Beathoven het volgende:
Dat doe ik dus niet. En zodra dat bij mij zou gaan gebeuren dat men mijn teksten gaat lopen veranderen dan kunnen ze een schadeclaim van mij verwachten, omdat sommige lezen ook op de mening van een recencent uitgaat.

Ik heb dus ook Hoogspel gehad en die gasten waren over het algemeen heel goed bezig (ok sommige minder maar dat is overal). Het mooiste vind ik nog altijd dat men geen puntensysteem hebben gebruikt aangezien dit juist de grootste bullsjit is die ik ooit heb gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 20:50 schreef The Dude het volgende:

[..]

Dat doe ik dus niet. En zodra dat bij mij zou gaan gebeuren dat men mijn teksten gaat lopen veranderen dan kunnen ze een schadeclaim van mij verwachten, omdat sommige lezen ook op de mening van een recencent uitgaat.

Ik heb dus ook Hoogspel gehad en die gasten waren over het algemeen heel goed bezig (ok sommige minder maar dat is overal). Het mooiste vind ik nog altijd dat men geen puntensysteem hebben gebruikt aangezien dit juist de grootste bullsjit is die ik ooit heb gezien.
Ja, ja, ja, daar waren die gozers echt superstrak in gewoon :7

Ze hadden hun eigen instelling en daar hielden ze het ook bij. Heel memorabel blad gewoon...
Pagina: 1 2 Laatste