Toon posts:

[BC3] 2D versus 3D

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mede-GoT''ers,

Zo onderhand ben ik er achter dat ik niet de enige ben die terugverlangt naar de videogames van enkele jaren terug. Immers, we zijn het er allemaal over eens dat Monkey Island 4 niet 3D had moeten zijn. En ik durf te wedden, dat wanneer je een demo-filmpje van 3D-Larry (uit de gecancelde Larry 8) dat ook volslagen bagger zult vinden.

En dan heb ik het eigenlijk over videogames die nog niet ten koste van alles de huidige videokaarten uit wilden knijpen voor elke clockcycle die ze hadden.

Waren dat niet echte ''videogames'' in tegenstelling tot de ''virtual realities'' die we nu nog hebben? Was de gameplay van die games niet briljant, en waren de simpele adlib-deuntjes niet bijzonder sfeervol en origineel?

Als je het mij vraagt zit het goed fout met de game-industrie van vandaag. Is het niet eens hoog tijd dat game-coders van vandaag de dag op hoog tempo gruwelijk mooie 2D-platformers en -shooters gaan produceren? Denk je eens in wat voor een haarscherpe, 32-bits achtergronden je kan maken in deze tijd.

Nogmaals, ik weet dat jullie mede-2D-liefhebbers hier zitten... maar ik wil weten met hoevelen jullie zijn. Post hier je goede herinneringen aan klassieke 2D-games en geef je mening over de huidige stand van zaken in de game-industrie.

En verder..... Misschien moesten we eens een massieve mailing richting Lucasarts houden om mensen duidelijk te maken dat we Monkey Island 5 in 2D willen of iets dergelijks..?

Het is hoog tijd dat we van ons laten horen...

Verwijderd

2d roelde, de spellen waren toen echt origineel, tegenwoordig neemt men een standaard principe (3dgames) en plakt daar nog een element bij. De soundtracks waren idd veel beter vroeger (tenzij je een legale cd hebt met een muziektrack , maar ja, wie koopt er nog legale cd''s ;) )

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
de 2d games waren wel leuk om te spelen, maar om nu weer 2d shooters te gaan maken??
leuk mplayen q4(2d) :)

commander keen rulez :)
omf 2097

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 12:41 schreef l31p1 het volgende:
de 2d games waren wel leuk om te spelen, maar om nu weer 2d shooters te gaan maken??
Waarom niet?

Beetje leuke 3D-gerenderde achtergrondjes... waanzinnige explosies hier en daar...

Let''s put the gameplay back in the games :7

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44
vraagje: Hoe ziet een 2D shooter eruit??? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 12:46 schreef Tampie2000 het volgende:
Jij bent een jonkie ;)

Wel eens Raptor gespeeld?

2D-shooter: Zicht van bovenaf, 2D-vliegtuigjes die in een patroontje op je af komen en die jij verrot moet schieten.

:)

• Ramon
Op maandag 30 april 2001 12:50 schreef Codin het volgende:

[..]

Jij bent een jonkie ;)

Wel eens Raptor gespeeld?

2D-shooter: Zicht van bovenaf, 2D-vliegtuigjes die in een patroontje op je af komen en die jij verrot moet schieten.

Nou ben niet bepaald een jonkie hoor... :)

Maar ik wist ff niet wat ik me erbij voor moest stellen maar nu ikke snappen... en Raptor heb ik gespeeld ja... :)

Verwijderd

iets wat niet 3d had moeten zijn:

Mortal Kombat 4
Warcraft III
monkey 4
gabriel night laatste deel
en nog wel een zooitje
RTS strategie spellen

enu dingen die absoluut 3d moesten
SF EX
enne....populous 3

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 12:45 schreef Codin het volgende:

[..]

Waarom niet?

Beetje leuke 3D-gerenderde achtergrondjes... waanzinnige explosies hier en daar...

Let''s put the gameplay back in the games :7
speel bijna alleen maar online, nn lijkt me niet echt lekker met een 2d shoot em up :)

oh jah, tyrian, ook zeer gaaf

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ramon
Op maandag 30 april 2001 13:00 schreef kyle_2000 het volgende:

Mortal Kombat 4
Warcraft III
monkey 4
en nog wel een zooitje
RTS strategie spellen

SF EX
enne....populous 3
Hoe weet je dat van WC3? Die is nog niet eens uit.... toch? Of heb ik in een hol geleeft? :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 13:00 schreef l31p1 het volgende:

[..]

speel bijna alleen maar online, nn lijkt me niet echt lekker met een 2d shoot em up :)

oh jah, tyrian, ook zeer gaaf
Ja maar heb je wel es bedacht dat de rede waarom je alleen maar online gamed wellicht is omdat er geen goede ouderwetse 2D-games met gave gameplay meer zijn? ;)

Verwijderd

warcraft III is toch al bekend dat het 3d wordt

>,,maarja misschien te voobarig om nu al tezeggen dat het flopt,.....maar ik heb zo me gevoel

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 13:36 schreef Codin het volgende:

[..]

Ja maar heb je wel es bedacht dat de rede waarom je alleen maar online gamed wellicht is omdat er geen goede ouderwetse 2D-games met gave gameplay meer zijn? ;)
nee, veel van die oude spellen beginnen te zeiken dat ik nie genoeg geheugen het, die 640 kb, weet zo gauw de naam niet.
nn moet weer eens een goeie abandonware site vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 13:47 schreef l31p1 het volgende:

[..]

nee, veel van die oude spellen beginnen te zeiken dat ik nie genoeg geheugen het, die 640 kb, weet zo gauw de naam niet.
nn moet weer eens een goeie abandonware site vinden.
Precies, die oude games zijn niet backwards compatible -> je kan ze niet spelen -> je gaat online zitten 3D''en.

He he... Ikzelf heb op een speciala DOS-compu Traffic Department uit zitten spelen vanochtend :)

Dat spel had ik nou altijd al willen spelen, maar had alleen de shareware versie zoveel jaren terug. Nu had ik de hele versie, die frustrerend genoeg niet wilde draaien onder mijn ''nieuwe'' hardware.

Toen was ik het compleet zat, en besloot een machine met 100% pure DOS hier neer te zetten.

Tot op deze dag nog altijd geen spijt van, want nu kan ik ook weer Epic Pinball spelen :7

• BC3 Victim
ik vind het ergste nog dat ik geen omf 2097 meer kan spelen (snif)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 13:59 schreef l31p1 het volgende:
ik vind het ergste nog dat ik geen omf 2097 meer kan spelen (snif)
Waarom niet? Omdat je hem niet hebt of omdat je hem niet kan opstarten?

Bij mij draait ie prima, zelfs op deze nieuwere hardware. Ik heb hem onlangs nog uit zitten spelen :)

MegaVETTE muziek gewoon.... ik wou dat met name de ouderwetse videogame-muziek weer terug kwam.

• BC3 Victim
loopt met die 640 kb te donderen, omf kujje zo op inet vinden, en jah, de muziek is gewoon GEWEEEEEEEEEEEEELDIG

• BC3 Victim
Jajaja, zo ken ik er nog een paar. Terug naar games a-la Rogue, waar alles met ASCII characters werd gedaan.... ;)

Verwijderd

Jajaja, zo ken ik er nog een paar. Terug naar games a-la Rogue, waar alles met ASCII characters werd gedaan....
op de PC zeker?, dat stelde ook nog helemaal niks voor in de jaren 80. Die werd toen meer gebruikt als tekstverwerker.

ooit weleens een Commodore64 (1981-1991) of een Amiga van dichtbij gezien? :)
De grafische kwaliteit van de C64 stond ongeveer gelijk aan die van de Nintendo 8-bit (die pas in 1989 op de markt kwam).

De Commodore64 had iets wat andere computers niet hadden, namelijk de SID chip. Precies dezelfde chip wordt nu vaak gebruikt voor ''t produceren van vele dance tracks(Acid/techno/trance enz.).

http://www.sidstation.com <-- dit bakje werd gebruikt voor ''t produceren van Kernkraft400.

Jammergenoeg kost zo''n apparaat een paar duizend gulden. Met een beetje verstand van programmeren kun je met een Commodore64 dezelfde sounds produceren als met deze ''sampler'' :)

iets meer hierover
http://www.intermusic.com/article.asp?ReviewId=1104&ArticleTable=Reviews&Channel=KBD

• BC3 Victim
ASCII art, ja, op de PC. Nooit Rogue gespeeld waarbij je door een doolhof moest lopen om een amulet te vinden om eruit te komen? Monsters werden voorgesteld met een letter uit het alfabet (A = Aquator, B = Bat, C = Centaur etc.) en zelf was je het smilie character. Verder lagen er magische spreuken, drankjes, wapens en andere dingen in het rond die je kon gerbruiken. Uren gespeeld...."You now found a two-handed sword", "You hit the troll", "You were killed by a Dragon"...

Ook een Amiga 500 gehad (ligt nu op zolder). Was in de jaren 80 veruit superieur aan alles wat de PC te bieden had.

En voor m''n eerste hardware, zie sig. Komt uit 1983.

Verwijderd

Topicstarter
Die SID-chip heerst inderdaad zwaar ja...

Ik draai nog met regelmaat sid-files die ik in grote getale op mijn HD heb staan :)

Verwijderd

RTS kan wel in 3D het feit is hem alleen dat men geen 3rd person view of fps view voor moet gebruiken. Daarnaast is er een ander probleem met veel RTS spellen. Het feit dat de overview te klein is.

Voor de rest is 2D wel stoer. gewoon oude shooter als abuse en platform games als jazz Jackrabbit zijn gewoon kewl. En natuulijk niet te vergeten Civilization.
en Tyrian heerst gewoon. Jammer alleen dat ik hem niet goed aan de praat krijg meer :( constant van die gare runtime errors :'(

Het feit is alleen dat 3D beter scoort omdat het er beter uitziet dan 2D. Hierdoor zijn 2D spellen gewoon gedoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 17:03 schreef The Dude het volgende:
RTS kan wel in 3D het feit is hem alleen dat men geen 3rd person view of fps view voor moet gebruiken. Daarnaast is er een ander probleem met veel RTS spellen. Het feit dat de overview te klein is.

Voor de rest is 2D wel stoer. gewoon oude shooter als abuse en platform games als jazz Jackrabbit zijn gewoon kewl. En natuulijk niet te vergeten Civilization.
en Tyrian heerst gewoon. Jammer alleen dat ik hem niet goed aan de praat krijg meer :( constant van die gare runtime errors :'(

Het feit is alleen dat 3D beter scoort omdat het er beter uitziet dan 2D. Hierdoor zijn 2D spellen gewoon gedoemd.
Tyrian wilt bij jou niet draaien omdat Tyrian (blijkbaar) is gecompiled met Turbo Pascal 7.0. Exe-files met TP70 gecompiled geven problemen op Pentium2-cpu''s. Je moet er een TP-patch overheen draaien, dan heb je kans dat ie wel runt.

En ik wil nog niet zo snel zeggen dat 2D nooit meer terugkomt. De geschiedenis herhaalt zich immers. En dat 3D er beter uitziet..... wil ik ook niet zeggen. Met 2D kan je veel meer charismatische graphics maken.

Er is een adventure in 2D, in de oude stijl (zoals DoTT, Sam&Max etc...) genaamd Silver Tower (als ik me niet vergis). Het is weliswaar voor kinderen bedoeld, maar toen ik het zag, dacht ik toch bij mezelf "hey, it''s a start...".

Als je die TP-patch wilt hebben neem je maar even contact op.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Net een keer het 3D StarWars Force Commander gespeeld... geef mij toch maar het 2D van Red Alert of star craft.

Z rulz... maar wat met ZII (3d)?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Mortal Kombat 4
Warcraft III
monkey 4
en nog wel een zooitje
RTS strategie spellen

SF EX
enne....populous 3
Warcraft 3 lijkt me dus echt wel vet in 3d he :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Zucht... die goede, oude 2D-tijd.

Toen speelde ik spellen tenminste nog maandenlang. Toen was een adventure nog echt leuk.

Maar in het huidige 3D-tijdperk speel ik spellen maar gedurende een korte periode. En adventures heb ik al erg lang niet meer gespeeld omdat er geen ruk aan is....

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik weet niet of het specifiek met 2D of 3D zijn te maken heeft; wel vind ik dat ik vroeger meer fun beleefde aan games op m''n NES, Megadrive en later m''n 286 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 20:57 schreef Wouter17 het volgende:
ik weet niet of het specifiek met 2D of 3D zijn te maken heeft; wel vind ik dat ik vroeger meer fun beleefde aan games op m''n NES, Megadrive en later m''n 286 :)
Ik heb zelf zo''n idee dat het wel zo is.

Ik bedoel... bij deze blijkt dat het niet ligt aan de leeftijd. Toen ik 17 was zo''n 5 jaar geleden, vond ik het ook nog beregaaf. Toen was alles immers nog 2D. Maar nu wordt het minder, omdat alles zo reeel mogelijk moet, en het spel-element lijkt minder belangrijk te worden voor de heren game-coders.

Met het spelen van 2D spellen gebruik je zelf wat meer je fantasie ook he? Denk je bij jezelf van "wauw hoe zou het zijn als ik mezelf nou echt in die wereld begaf" en dan ben je dus meer bezig met inleven. Zodoende raak je meer betrokken bij het spel. Bij al die 3D-shit wordt alles je voorgekauwd.

En daar komt nog bij dat allerlei personen en wezens er in 3D altijd houten-klazerig uit. Cartoons hebben veel meer charisma en spreken gewoon meer tot de verbeelding.

Opinion anyone?

Verwijderd

Volgens mij ligt het meer aan de verschillende spelvormen die je hebt, je hebt in het 3d-genre weinig revolutionaire spellen meer, dan roept iemand "maar halo en flashpoint dan?". Dat zijn alleen maar uitbreidingen op een thema, de goede oude spellen waren of enorm origineel (qua gameplay of qua plot).Kijk naar dingen als frogger, tyrian, sam&max. Maar ook Dune1&2 en die cryo/virgin games, die hadden allemaal een origineel plot / gameplay en nog steeds zijn ze een paar van de beste spellen die er zijn.

snuffel maar eens rond bij abandonware, dan zul je zien dat er een paar spellen bij zijn waarvan je denkt "hoe komen ze erbij".
Zoiets zie ik tegenwoordig niet veel meer, nu is het echt meer iets van een spelidee dat enorm uitgemolken wordt.

• oVRoM
  • Niet online
2d is inderdaad zwaar gaaf! Ook werkelijk niet te bevatten hoe klein spelletjes ''vroeger'' nog waren. Cat bijvoorbeeld was maar 55.067 bytes, en die heb ik toch echt heel wat uren meer gespeeld dan HalfLife dat dik 600 mb is.
Nog een mooi voorbeeld (wel 3d bedenk ik net); Chuck Yeagers Air Combat (van EA), speel ik nog heel regelmatig, terwijl ik hier ook ergens onder het stof twee CD''s heb liggen van MS Combat Flight Simulator, en van Crimson Skies.

Nog een laatste dan; Transport Tycoon (Deluxe). Speel ''m nog (te :)) vaak, en ben enige tijd geleden eens opzoek geweest naar projecten die een opvolger moeten voorstellen. Daar kwam ik 3DTT tegen, een 3D Transport Tycoon. Ik heb ''m nog geen 5 minuten gespeeld en meteen weer verwijderd. Wat een k#t spel/gameplay zeg! Dat soort spellen gewoon 2d laten, en niet perse omdat het modern is ook naar 3d omzetten.

Edit: Voor mensen die die runtime error krijgen, hier is de TurboPascal fix te downen.
This is a little program that enables you to run programs build with
Turbo/Borland Pascal on fast processors without getting "runtime error 200 at ...".
This error is caused by a buggy code for computer speed estimation used by
TP/BP CRT library.
TP7/P5 fix! doesn''t make any changes in your .exe files nor it does slow down your computer. It''s a TSR that tries to find start-up of TP/BP compiled programs and then
change buggy code that is already loaded into the memory.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 15:33

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ik vind dat FPS''ers wel 3d moeten zijn, 2d is nix aan. Alleen al die adventures zouden idd 2d moeten blijven, de goede oude tijd =)
Ik heb nog geen een echt goede 3d rts gezien, maar ik hoop dat Dune: The Emperor de eerste wordt, want Dune 2000 is gewoon de beste rts die ik gespeeld heb.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 02:28 schreef OO0nMe het volgende:
Ik vind dat FPS''ers wel 3d moeten zijn, 2d is nix aan. Alleen al die adventures zouden idd 2d moeten blijven, de goede oude tijd =)
Ik heb nog geen een echt goede 3d rts gezien, maar ik hoop dat Dune: The Emperor de eerste wordt, want Dune 2000 is gewoon de beste rts die ik gespeeld heb.
Je hebt er gelijk in dat FPS 3D hoort te zijn. 10 jaar geleden was Wolfenstein immers ook de enige 3D-titel in een 2D-emperium.

En inderdaad, ik kijk ook enorm uit naar Dune3000 ja. Heb je de previews al gezien van Dune3.com? Vet man ;)

Maar verder... adventures moeten gewoon 2D ja. Daar zijn ze ook voor bedoeld.

/me vindt dat het hoog tijd is om te kappen met alle games door de 3D-gehaktmolen te draaien.

Verwijderd

Vroeger was het zowiezo een stuk leuker vind ik.

Er waren gewoon ''te'' veel spellen om uit te zoeken en commercieel zag alles er nog niet zo uit als nu. Als je weer eens een spel ging kopen, dan keek je eerst op de achterkant van de doosjes of het de moeite waard was om te kopen.

• Wouter
  • Niet online
Ik kan ook uren bezig zijn met een megadrive of NES emulator :P

Lekker al m''n oude games die ik verkocht heb (damn... spijt van) spelen.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op dinsdag 01 mei 2001 14:25 schreef Infinitive het volgende:
Net een keer het 3D StarWars Force Commander gespeeld... geef mij toch maar het 2D van Red Alert of star craft.

Dis niet echt een eerlijke vergelijking he?
De klassiekers onder de rts games vergelijken met het grootste baggerspel wat ooit is uitgekomen. Dark Reign 2 was wel weer erg goed, en ik kijk ook zeer uit naar dune 3 en warcraft 3. Wat adventures betreft: die moeten ze zeker 2d laten!.
dus:
fps: 3d
rpg: 2d/3d
rts: 2d/3d
adventure: 2d
race: 3d

Dat is denk ik wel een beetje goed :)

Steam

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Grim Fandango is 3D, en dat is toch een zeer geslaagd adventure spel, lijkt me...

• BC3 Victim

Mortal Kombat 4
Warcraft III
monkey 4
en nog wel een zooitje
RTS strategie spellen

SF EX
enne....populous 3
nee alsjeblieft, street fighter moet geen 3d zijn..bleh...2d aub, zoals alpha 3.

• BC3 Victim
eigenlijk was de pc eerst helemaal niet zo sterk met games.....pas vanaf 1993/1994 werd het echt interessant....veel amiag ports in eerste instantie.....tyrian is natuurlijk wel cool maar niet echt origineel, gewoon afgekeken van shooters als zanac (1 van de liedjes in tyrian heet ''zanac3'', en da''s niet zomaar)....ik had vroeger een msx2, dat was erg cool....amiga was ook erg goed, ook al kende ik het niet zo goed. Ik vond (en vind) Aleste 2 op MSX2 vreselijk goed en nog steeds leuker dan Tyrian. Overigens kan het nog beter, op een neogeo emulator heb ik sonic wings 2 en 3, dat zijn pas shoot ém ups! :)

oja, race games zijn WEL veel beter geworden met de komst van 3D gamen.

...maar 2D games zijn vaak leuker, en de huidige 2D games die nog uitkomen (op PSX enzo) zijn vaak heel erg goed, zoals bijvoorbeeld megaman X games, die spelen heel erg lekker.

Verwijderd

volgens mij ben je gewoon een paar jaar te laat geboren codin

• Janoz
  • Laatst online: 15-02 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het heeft eigenlijk helemaal niet met 2d/3d te maken.

Vroeger was de gameplay het belangrijkste onderdeel van een spel. Inhoud, daar moesten despellen het van hebben...

Tegenwoordig gaat het alleen maar over de mooie beelden (2d of 3d, maakt niet uit). Zolang ze maar mooie posters en filmpjes kunnen maken zijn de producenten tevreden. Over gameplay en inhoud wordt nauwelijks meer nagedacht.

De echt vernieuwende spellen met ook nog een beetje inhoud die de afgelopen jaren zijn uitgekomen zijn op 1 hand te tellen......

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

ik heb na het lezen van de topic m''n SNES maar weer es uit de kast getrokken! IK BEN WEER HELEMAAL VERLIEFd OP DA DING!! :) Aladdin, Mortal Kombat 2, Super Mario World, Starwing, Donkey Kong Country...*zucht* wat waren dat een tijden he...die spellen van tegenwoordig gooi ik binnen 5 min. alweer mn kast in. Maar ik had zelf het idee dat dat was omdat ik nu op een PC speel, en daar beleef ik sowieso al minder plezier aan als een game op de SNES! je moet gewoon lekker op de bank kunnen liggen met een simpele gamepad in je handen en dan lekker racen bij Mario Kart! een toetsenbord en een bureaustoel is lang nie zo leuk :) En ja, ik weet dat ook daar alternatieven voor zijn, maar het blijft anders spelen!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20

spok9

Groen...

Raptor rules!

En verder: humoristische 2d games zijn zeker zo goed als die realistische games van nu.

Aan worms heb ik bv. veel lol beleeft, tis heel kewl om de wormpies van een vriend die naast je zit op te blazen :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
He he.... gaaf om te horen dat m''n topic je nostalgie heeft aangewakkerd Demolition-man :)

Ikzelf speel sindskort weer Battle of Olympus.

Echt een kick-ass Zelda-achtige adventure gewoon... :7

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 15:12 schreef JeanLucPicard het volgende:
dus:

Ben ik inderdaad wel met je eens ja ;)

Maar wat vind je van schietspellen met vliegtuigjes a la Raptor/Tyrian?

Die zouden toch zeker ook gaaf zijn met highly detailed achtergronden en mooie transparante wolken en heftige explosies?

En pinball-kasten... waren ook altijd erg leuk. Voegt 3D iets toe aan pinball-game?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op dinsdag 01 mei 2001 18:10 schreef Codin het volgende:
En pinball-kasten... waren ook altijd erg leuk. Voegt 3D iets toe aan pinball-game?
3D ultra-pinball! :) (is 2d :P)

Maar over dat vernieuwende..
Dat er nu weinigs echt origineels meer uitkomt is wel logisch, alle soorten spellen zijn er immers al (of je moet iets nieuws kunnen verzinnen nu)

Verder is 2D soms wel cool, maar sommige dingen zijn gewoon 200% zo cool als in 2D..

Maar goed, straks komt de GBA, en dan heb ik weer genoeg 2D spellen om te spelen :9~

• jaaoie17
  • Laatst online: 23:32
dit waren toen ook mooie spellen katakis en giana sisters (beter dan mario) van de c64.

ik speel ze nu op een emulator

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 18:17 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

3D ultra-pinball! :) (is 2d :P)

Maar over dat vernieuwende..
Dat er nu weinigs echt origineels meer uitkomt is wel logisch, alle soorten spellen zijn er immers al (of je moet iets nieuws kunnen verzinnen nu)

Verder is 2D soms wel cool, maar sommige dingen zijn gewoon 200% zo cool als in 2D..

Maar goed, straks komt de GBA, en dan heb ik weer genoeg 2D spellen om te spelen :9~
GBA? Wat is dat?

We zijn trouwens een genre vergeten mensen..... de platformer.

Als ik terugdenk aan Flashback (2D) en Flashback2 (3D)......

Nou dan weet ik het wel.

2D geeft je een overview van een heel level, waardoor je er beter een puzzel-element in kwijt kan dan wanneer je uit de ogen kijkt van een 3D-figuur.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 15:12 schreef JeanLucPicard het volgende:

[..]

Dis niet echt een eerlijke vergelijking he?
De klassiekers onder de rts games vergelijken met het grootste baggerspel wat ooit is uitgekomen. Dark Reign 2 was wel weer erg goed, en ik kijk ook zeer uit naar dune 3 en warcraft 3. Wat adventures betreft: die moeten ze zeker 2d laten!.
dus:

zoiets bedoel ik ook ja met als commentaar dat dat 2D/3D bedoeling dan een 3D wereld maar in een soort van 2D view. dus iets als Diablo 2 voor de RPG idee en Total Annihilation voor de RTS idee.
Natuurlijk horen de Tyrian/Raptor games te zijn zoals ze toen waren VET 2D :) ook zou ik wel die spellen als die ik daarvoor al opnoemde terug willen zien. Rayman was de laatste kewle platform game en grafisch is het nog steeds mooi.

• Tim

Tim

Op dinsdag 01 mei 2001 18:53 schreef Codin het volgende:
GBA? Wat is dat?
Tss: http://pocketmedia.ign.com/media/news/image/otherstuff/gbacompare/gbacompare24.jpg

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Op dinsdag 01 mei 2001 20:58 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Tss: http://pocketmedia.ign.com/media/news/image/otherstuff/gbacompare/gbacompare24.jpg
K wissut ook niet hoor :)[
Op dinsdag 01 mei 2001 15:40 schreef JungleJim het volgende:
Grim Fandango is 3D, en dat is toch een zeer geslaagd adventure spel, lijkt me...
Idd, maar was ook niet 100% 3D, de achtergrond was prerenderd. Maar je hebt wel gelijk!

Steam

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Op dinsdag 01 mei 2001 14:25 schreef Infinitive het volgende:

Wat denk je van force commander maar dan 2d(Zoals het eigelijk geplant was)
[topic=171549]

Thy will see the light...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 20:15 schreef ScorpionY het volgende:
volgens mij ben je gewoon een paar jaar te laat geboren codin
Wat bedoel je?

Verwijderd

ben trouwens ook voor de re-invoering van de SID-chip in de PC. Commodore64/Amiga techno sounds gecombineerd met wat goeie XM files zou een strakke combinatie zijn voor de muziek in bepaalde spellen.

Bespaart weer een hoop ruimte, zodat de fabrikanten aan de verbetering van de speelbaarheid en graphics kunnen werken.

Voor diegenen die niet weten wat een SID-chip is, het geluid van Kernkraft400(het strakke zaaggolf-geluid) is geproduceert met deze analoge synthesizer chip.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Op dinsdag 01 mei 2001 22:41 schreef Beathoven het volgende:
..
strakke zaaggolf-geluid) is geproduceert met deze analoge synthesizer chip.
dude, analoge synthesizer chip??
kan dat?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Janoz
  • Laatst online: 15-02 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 01 mei 2001 18:17 schreef Timpie2000 het volgende:

* Janoz heeft er al op gespeeld :).. Alvast 1 erg cool spel gezien (lees.. erug verslavend)
Hoe het spel heet weet ik niet meer (Stond R in het japans, het werd wel gezegd, iets van kedekedekedekoe ofzo)..

Ben je een ronddraaiend streepje waarmee je door een doolhof moet.. Het klinkt heel suf, maar het is gewoon erug verslavend.. Vooral als je het tegen elkaar speeld :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

dude, analoge synthesizer chip??
kan dat?
ik had ''t iets anders moeten omschrijven, de chip zelf is niet analoog maar produceert wel analoog geluid :)
The SID6581 is a very cool little soundchip, built like no other. Its original techniques have resulted in a very special sound with unique realtime control possibilities. Housed in a 28-pin DIP-capsule it is a mixture of digital and analogue technology with phase accumulated oscillators and analogue multimode NMOS filter. It has inherited the character and individuality from the analogue world, sometimes appearing to have a life of its own.
bron: http://www.sidstation.com/sidstory_6581.php

• Tim

Tim

Op dinsdag 01 mei 2001 22:52 schreef Janoz het volgende:

[..]

* Janoz heeft er al op gespeeld :).. Alvast 1 erg cool spel gezien (lees.. erug verslavend)
Hoe het spel heet weet ik niet meer (Stond R in het japans, het werd wel gezegd, iets van kedekedekedekoe ofzo)..

Ben je een ronddraaiend streepje waarmee je door een doolhof moet.. Het klinkt heel suf, maar het is gewoon erug verslavend.. Vooral als je het tegen elkaar speeld :)
Dat is een van de launch titles (Kuru Kuru Kururin)

Verwijderd

Topicstarter
Her-invoering van de SID-chip :z :z

Ben ik ook helemaal voor overigens :)

Even terzake:

Jongens kijk nou toch es wat voor gave link ik uit de veronica-gids pluk:

http://akimbo.iridon.com

Is een gaaf 2D-platformer-game zonder 3D-shit.

Die ga ik maar es effe binnentrekken :7

Verwijderd

Ik vraag me af hoeveel GOEDE 2d spellen kan je maken in de tijd dat je een goed 3d spel maakt?
Ik geloof dat dat er best eens veel kunnen zijn. En wat mis je allemaal in zo''n geval?
The art of gamewriting. Dus het verzinnen van een gameconcept, een verhaal, een situatie, dat is net zoiets als literatuur of een goed toneel stuk. The shakespear of gaming kan hij in deze industrie opstaan? Ik denk dat het moeilijk gaat.
De nadruk ligt nu misschien toch wel erg op techniek en als je 2 jaar lang aan 1 spel werkt ben je misschien minder bereidt om dingen uitteproberen... bepaalde concepten en je hebt er eenvoudig weg de TIJD niet voor. Je kan maar 1 game maken in 1 tot 2 jaar.
Dus ik denk dat the art of gamewriting een beetje op een erg laag pitje staat... de nadruk ligt op prachtige omgevingen.. technische aspecten etc. Er zit ook soms wel een goed concept of verhaal achter... maar deze kunst kan toch niet helemaal op gang op deze manier denk ik.
En met 2 spellen waarvan je er veel meer van kan maken gaat dat beter denk ik. Je kan veel meer uitproberen, duft misschien meer risico''s te nemen etc etc.

Verwijderd

Beathoven. Ga je als de donder midis maken.
Anders krijg je morgen billekoek van Stijn en de zijne. PARTS PATS PATS

Verwijderd

Ik vind toch dat Rare kwalitatief goeie 3D spellen maakt. Verhaallijn,gameplay, graphics, geluid.. alles is gewoon goed.

Misschien wordt ''t toch eens tijd dat ze wat spellen voor de PC uitbrengen. Ze zouden weleens een nieuwe standaard aan kwaliteit kunnen neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 23:58 schreef Gurk het volgende:
Beathoven. Ga je als de donder midis maken.
Anders krijg je morgen billekoek van Stijn en de zijne. PARTS PATS PATS
Wow Cyberzult, hou je koest! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 23:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind toch dat Rare kwalitatief goeie 3D spellen maakt. Verhaallijn,gameplay, graphics, geluid.. alles is gewoon goed.

Misschien wordt ''t toch eens tijd dat ze wat spellen voor de PC uitbrengen. Ze zouden weleens een nieuwe standaard aan kwaliteit kunnen neerzetten.
Dan moet je die link effe volgen die ik eerder heb gepost. Ik heb die demo gespeeld en dat is toch alweer een stap in de goeie richting he ;)

Wat betreft Rare... op welke games van hen doel je?

Ik heb Battletoads op de SNES nog gespeeld. Ook van Rare. Dat is toch wel één van de beste 2D-arcade-games die ooit op de SNES zijn uitgekomen B-)

Verwijderd

Wow Cyberzult, hou je koest! :)
Cyberzult...jij hier? :P
Wat betreft Rare... op welke games van hen doel je?
Perfect Dark dacht ik zo, moest ook maar eens voor de PC uitkomen :)

en over 2D spellen gesproken, jij kent Oddworld nog wel neem ik aan? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 11:35 schreef Beathoven het volgende:

Cyberzult...jij hier? :P
Ja echt wel. Hij ging een verhaal typen nadat ik hem netjes vroeg of ie nog wat zinnigs aan m''n thread had toe te voegen *D
Perfect Dark dacht ik zo, moest ook maar eens voor de PC uitkomen :)
Die voor de N64? Met Joanna Dark?
en over 2D spellen gesproken, jij kent Oddworld nog wel neem ik aan? :Y)
Nee helaas...

Vertel mij er eens snel alles over :)

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 18:10 schreef Codin het volgende:

[..]

Ben ik inderdaad wel met je eens ja ;)

Maar wat vind je van schietspellen met vliegtuigjes a la Raptor/Tyrian?

Die zouden toch zeker ook gaaf zijn met highly detailed achtergronden en mooie transparante wolken en heftige explosies?

er zijn wel hele stoere games als tyrian....wel 2D, maar met veel vettere explosies, laserstralen die het hele scherm innemen etc. etc..
moet je de emulator mame or raine downloaden, en het spel "armed police batrider"....da''s echt heel erg heftig...meer heftig dan spelen eigenlijk.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Je kan een STEREO sid kaart voor de pc kopen en met speciale sidplayer kan je daar dan gebruik van maken..

Stereo dmv 2 sid chips :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 13:21 schreef Samor het volgende:

[..]

er zijn wel hele stoere games als tyrian....wel 2D, maar met veel vettere explosies, laserstralen die het hele scherm innemen etc. etc..
moet je de emulator mame or raine downloaden, en het spel "armed police batrider"....da''s echt heel erg heftig...meer heftig dan spelen eigenlijk.
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken.

En dan moet jij voor Mame metalb.zip (ben de hele titel van de rom effe kwijt) downloaden. Ook al zo''n blitse 2D-shooter :7

• BC3 Victim
Ik heb laatst van iemand gehoord dat er weer een 2d Mario komt, ik weet niet of het zo is, maar dan moet het zijn als je omdraait dat Mario dan ook maar een schijfje is wat zich omdraait. Als ze ook een goed verhaal weten te bedenken (prinses ontvoert door Bowser, Mario moet haar gaan redden:)) dan zit dat wel snor. Maar of het dan ook voor de pc komt???

• Wildfire
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb eergisteren de Police Quest collectie gekocht, da''s dus deel 1 t/m 5 voor 20 piek!

Het was gewoon heerlijk om Police Quest I weer eens te zien, lekker blokkerig en niet al teveel kleurtjes... en natuurlijk tekstgestuurd! Ach, de nostalgie... >:)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 16:53 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb eergisteren de Police Quest collectie gekocht, da''s dus deel 1 t/m 5 voor 20 piek!

Het was gewoon heerlijk om Police Quest I weer eens te zien, lekker blokkerig en niet al teveel kleurtjes... en natuurlijk tekstgestuurd! Ach, de nostalgie... >:)
En jij jezelf over icq nog afvragen of dat de 20 piek wel waard was ;)

Gave dingen waren dat he... die tekst-gestuurde adventures? 8-)

Verwijderd

Nee helaas...
Vertel mij er eens snel alles over
http://www.us.infogrames.com/demos/

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 13:25 schreef Codin het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken.

En dan moet jij voor Mame metalb.zip (ben de hele titel van de rom effe kwijt) downloaden. Ook al zo''n blitse 2D-shooter :7
metal slug? die kickt ass!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 18:37 schreef Wouter17 het volgende:

[..]

metal slug? die kickt ass!!!!
Die heerst inderdaad ja... maar dat is niet de titel.

Ik heb het effe gecheckt. Die game waar ik het over heb heet ''Metal Black''. :)

• Wouter
  • Niet online
Op donderdag 03 mei 2001 19:12 schreef Codin het volgende:

[..]

Die heerst inderdaad ja... maar dat is niet de titel.

Ik heb het effe gecheckt. Die game waar ik het over heb heet ''Metal Black''. :)
hmmz

vroeg me ook al af waar de ''b'' voor stond :)

Verwijderd

Je kan een STEREO sid kaart voor de pc kopen en met speciale sidplayer kan je daar dan gebruik van maken..
Een speciale geluidskaart ja, die kende ik al. Die 2 chips erop is wel een voordeel inderdaad, dat verhoogt het aantal beschikbare kanalen naar 6. Ik denk dat ik er binnenkort maar eens eentje ga bestellen.

Van mijn part gooien ze ''m ook op ''t volgende generatie soundblasters. Sid moet weer standaard worden :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 19:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een speciale geluidskaart ja, die kende ik al. Die 2 chips erop is wel een voordeel inderdaad, dat verhoogt het aantal beschikbare kanalen naar 6. Ik denk dat ik er binnenkort maar eens eentje ga bestellen.

Van mijn part gooien ze ''m ook op ''t volgende generatie soundblasters. Sid moet weer standaard worden :P
Volledig mee eens. Er is niks zo gaaf als de SID-chip.

En adlib deuntjes weet ik ook enorm te waarderen.

Kan iemand mij vertellen met wat voor programma''s ze die muziekjes vroeger maakten?

• Reigner_Mortem
  • Laatst online: 01-04-2022
Mijn fav. fps game op de commedore 64 was Rambo II. en Commando II.

Als men hier nou een soort multiplayer game van zou maken :9~
Of in de view van de map die je bij Duke3d kon krijgen .. recht van boven ..

mooi klein proggie die direct3d ondersteunt.
conversie prog voor de bsp maps en je hebt Quake 2D :)
(:Z)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 09:37 schreef Reigner_Mortem het volgende:
Mijn fav. fps game op de commedore 64 was Rambo II. en Commando II.

Als men hier nou een soort multiplayer game van zou maken :9~
Of in de view van de map die je bij Duke3d kon krijgen .. recht van boven ..

mooi klein proggie die direct3d ondersteunt.
conversie prog voor de bsp maps en je hebt Quake 2D :)
(:Z)
Commando2? Bestaat die?

Damn laat ik die eens op gaan zoeken zeg.

En ja, de muziek bij Rambo2 was inderdaad erg heftig. Van Martin Galway he... die kon er wat van :z

Is wel leuk ideetje van jou om een commando-achtige game te maken. Ga ik wellicht eens aan beginnen :)

Alhoewel ik m''n zinnen had gezet op een raptor-achtige game....

Oh well, als je toch bezig bent... :7

• BC3 Victim
net nog iets leuks gevonden:
PONG :)

2kb B-)

Verwijderd

Pong.. hehe, dat is volgens mij waar ''t allemaal mee is begonnen. :)

Verwijderd

Monkey Island 2, LeChucks revenge
*sugt*
Dat brengt herinneringen op.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 13:06
[Murmel modus]
  • Dune 2
  • Winter
  • Tunneler (30KB)
  • Lotus
  • Warcraft 1<li>Simcity original...
</li>[/murmel modus]

Dat zijn wel verrekte goede spellen... Vooral Dune2!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 mei 2001 16:56 schreef Steven_NL het volgende:
[Murmel modus]
  • Dune 2
  • Winter
  • Tunneler (30KB)
  • Lotus
  • Warcraft 1<li>Simcity original...
</li>[/murmel modus]

Dat zijn wel verrekte goede spellen... Vooral Dune2!!!
De muziek bij Dune2 was inderdaad abnormaal goed gewoon...

Heb je al previews van Dune3 gezien? :z

Ja ik weet het... het is 3D.

Maar het is natuurlijk niet zo dat ik een complete tyfushekel aan 3D heb of zo hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hee Beathoven...

Jij weet toch zeker wel met wat voor progs ze vroeg adlib-deuntjes maakten?

/me is nieuwsgierig :)

Nu ik er toch een thread open heb over vroegere tijden...

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 06:45
Op maandag 30 april 2001 12:46 schreef Tampie2000 het volgende:
Space-Impact wel eens gespeeld ?

zit btw ook op de nokia :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 mei 2001 18:53 schreef Steel-Frog het volgende:

[..]

Nooit gespeeld....

Issie gaaf? :)

Verwijderd

Hee Beathoven...
Jij weet toch zeker wel met wat voor progs ze vroeg adlib-deuntjes maakten?

* Codin is nieuwsgierig

Nu ik er toch een thread open heb over vroegere tijden...
een simpele sequencer denk ik, Cakewalk 1.0 ofzoiets ;)

zegt mij trouwens niet veel, adlib tunes (geluid van PC ging bij mij altijd via de PC-speaker).. heb je voorbeelden?

Als je eens wilt proberen iets in Sid te maken...

http://cia.c64.org/emuls/WinVICE-1.6.zip <-- voor de emulator

http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/muziekprogs.zip <-- een paar programma''s om het te proberen.

Verwijderd

Hehe, Zone66! Dat was hem, you da man :7

Desert strike was ook kewl, en jungle strike. Was ook nog een deel 3 geloof ik, moest je rond witte huis alles neermaaien etc!

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 18:53 schreef Steel-Frog het volgende:

[..]

niet op die van mij (3210). Anyways ik wil nog wel eens een goeie topdown shooter hebben naast raptor en het superieure Tyrian v2.0

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 mei 2001 12:25 schreef The Dude het volgende:

[..]

niet op die van mij (3210). Anyways ik wil nog wel eens een goeie topdown shooter hebben naast raptor en het superieure Tyrian v2.0
Driemaal raden wat voor project ikzelf op de planning heb staan.

Wil je beta-tester worden? :7

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 11:53 schreef Codin het volgende:

[..]

Driemaal raden wat voor project ikzelf op de planning heb staan.

Wil je beta-tester worden? :7
damn maak mij maar alpha tester :)

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 21:00 schreef The Dude het volgende:

[..]

damn maak mij maar alpha tester :)
wat hij zij :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 mei 2001 21:07 schreef l31p1 het volgende:

[..]

wat hij zij :)
Laat ik maar snel aan de slag gaan dan :7

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Donkey Kong is ook zoiets dat nooit 3D had moeten gaan. Het was ongetwijfeld de beste serie op de SNES, geweldige spellen! Veel actie, snelheid, veel levels... maar op de N64 is die 3D versie echt een zware tegenvaller. 8 levels waar je alleen maar naar allerlei zooi moet zoeken, en dat nog eens met 5 apen...

Wat ik ook mis in 3D platform games is de actie en snelheid... je kan nou gewoon om een tegenstander heen lopen, ipv dood maken of erover heen springen of zo. En dat gezeik altijd met camera standpunten.

Ik vind 3D spellen in het algemeen wel leuk hoor, alleen platformspellen moeten gewoon 2D blijven.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Die bladen schrijven ook maar gewoon wat de lezers willen lezen. ;)

Verwijderd

Unreal Tournament is wel een goed 3d spel bijvoorbeeld!!!
Maar ja wel al oud... ik bedoel er komen niet veel goede 3d shootes uit :(
Quake 3 en UT is het wel zo''n beetje :'(

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 11:04 schreef www.Goku.nl het volgende:
Donkey Kong is ook zoiets dat nooit 3D had moeten gaan. Het was ongetwijfeld de beste serie op de SNES, geweldige spellen! Veel actie, snelheid, veel levels... maar op de N64 is die 3D versie echt een zware tegenvaller. 8 levels waar je alleen maar naar allerlei zooi moet zoeken, en dat nog eens met 5 apen...

Wat ik ook mis in 3D platform games is de actie en snelheid... je kan nou gewoon om een tegenstander heen lopen, ipv dood maken of erover heen springen of zo. En dat gezeik altijd met camera standpunten.

Ik vind 3D spellen in het algemeen wel leuk hoor, alleen platformspellen moeten gewoon 2D blijven.
Bug! of Bug too, is 3d maar je kunt niet om je vijanden heen lopen.

• Morphs
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik ben het ook wel eens dat er in 2D veel meer goede spellen zijn dan in 3D.

Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan al die goede arcade games, zoals bijvoorbeeld Shinobi, Shadow Dancer (zelfde soort game als Shinobi), Rayden (woohoo, vette shoot ''m up), en nog een hele zut beat ''m up klassiekers zoals Double Dragon, Captain Commando, etc.

Ik ben al een tijdje niet meer in de arcades geweest, maar het lijkt me niet erg leuk om alleen maar games in 3D te zien (alhoewel bijvoorbeeld een game als Gunblade wél origineel was!).

Verrot is nu dat vrijwel niemand meer probeert om een goede game te maken ipv een mooie game (hoewel de meningen daarover toch ook wel vaak verdeeld zijn). Maar ik denk dat die tijd wel weer terugkomt (2d platform-knokspellen ofzo waarbij je met multiplayer iedereen in elkaar moet meppen met veel actie en coole effecten :))

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 19:30 schreef Morphs het volgende:
Ik ben het ook wel eens dat er in 2D veel meer goede spellen zijn dan in 3D.

Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan al die goede arcade games, zoals bijvoorbeeld Shinobi, Shadow Dancer (zelfde soort game als Shinobi), Rayden (woohoo, vette shoot ''m up), en nog een hele zut beat ''m up klassiekers zoals Double Dragon, Captain Commando, etc.

Ik ben al een tijdje niet meer in de arcades geweest, maar het lijkt me niet erg leuk om alleen maar games in 3D te zien (alhoewel bijvoorbeeld een game als Gunblade wél origineel was!).

Verrot is nu dat vrijwel niemand meer probeert om een goede game te maken ipv een mooie game (hoewel de meningen daarover toch ook wel vaak verdeeld zijn). Maar ik denk dat die tijd wel weer terugkomt (2d platform-knokspellen ofzo waarbij je met multiplayer iedereen in elkaar moet meppen met veel actie en coole effecten :))
weet niet of het nog kan, maar op www.heat.net (multiplayer zooi) kon je knok spel downloaden, net fighter multiplayer:):) was volgens mij ook 2d maar heat is er mee opgehouden :'(

Pagina: 1 2 Laatste