Toon posts:

[BC3] Koude handen tijdens het gamen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik had het ook altijd... koude handen... en dan ga je alleen nog maar meer typfouten maken... :)
Verder heb je het dan zelf helemaal niet koud... maar omdat je toch niet zo veel beweegd krijg je wel koude handen.
Bij mij was de oplossing tamelijk simpel: gewoon de verwarming wat hoger gezet... nu is het altijd lekker warm hier, en heb ik er ook geen last meer van :+

Please do not contact me telepathically.

• day
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26

day

It's a beautiful...

koude handen en voeten komt van een slechte doorbloeding. bloed is een warmtegeleider. omdat bloed het moeilijkst in je tenen en vingers kan komen heb je daar het eerst last.

andersom heeft het ook effect: als je het te warm hebt en je bloed vloeit de warmte niet voldoende af ga je zweten

Roken heeft daar sterk mee te maken, bij een hijs aan een sigaret knijpen je aders samen. Dit houd zo''n 8 uur aan

drinken verbeterd de toestand, je bloed wordt dan dunner en stroomt beter door

Ofwel, als je zweetklauwen hebt moet je niet roken een veel zuipen, bij voorkeur rode wijn, dat is nog redelijk gezond. en af en toe eens bewegen om doorbloeding te bevorderen, dat is ok goed tegen rsi

maar je kunt natuurlijk ook een straalkachel en een bison vochtvreter aanwenden :+

De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...

Verwijderd

Ze moeten gewoon een monitor maken waar zoveel IR straling van af komt dat je het er warm van krijgt. Ook je kast open voor je neus zetten (monitor erbovenop (desktop is handig, maar niet noodzakelijk)) en je AMD zonder koeler vet overklokken (alleen heatsink mag ook (=veiliger)) helpt.

(Verwarming mag uiteraard ook)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Iemand al es weze pinnen bij de rabobank?? die is verwarmt... JA... het kan wel >:)

dus als je dat ook op je cursortoetsen monteert ben je klaar :D

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

En NIET je verwarming hoger... Wordt je cpu ook warmer van:(

Verwijderd

Ik draag mofjes (handschoenen met ''halve vingers''). Gekocht in een dumpzaak.

Zo kun je zelfs nog gitaarspelen.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Op dinsdag 13 februari 2001 20:42 schreef Diablow het volgende:
Koude handen??? zweten juist vooral onder ut DAAR moeten ze iets op vinden.
Je bent gewoon bang WEER gefragd te worden >:) (<-- Da''s mijn redenatie)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 13 februari 2001 21:03 schreef squee het volgende:
Ik had het ook altijd... koude handen... en dan ga je alleen nog maar meer typfouten maken... :)
Verder heb je het dan zelf helemaal niet koud... maar omdat je toch niet zo veel beweegd krijg je wel koude handen.
Bij mij was de oplossing tamelijk simpel: gewoon de verwarming wat hoger gezet... nu is het altijd lekker warm hier, en heb ik er ook geen last meer van :+
Jamaar dan komt die warmte ook in je compie en das niet goed:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 20:30 schreef Quazie het volgende:
Tipje:

Ga 1 minuut op je handen zitten voordat je begint...doe ik ook altijd...

:+
Humz dat verhaal heb ik eerder gehoord >:)

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 13:59
Moet dit niet bij Wetenschap & Levensbeschouwing :?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
krijg wat heb ik ook wel eens :(

ik ga er ook maar eens wat op zoeken :)

Audi A8 W12 6.0

• Wirf
  • Laatst online: 13-02 15:44
Koude handen?

sluit je PS/2 poort (en dus je muis) eens aan op de USB aansluiting van je moederbord, daar krijg je echt een lekker warme muis van! Alleen het muizen zelf gaat wat minder... ach, detail

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• jep
  • Laatst online: 17:05

jep

Als je koude handen hebt tijdens het gamen game je echt niet hard genoeg hoor!:P

• delyver
Op dinsdag 13 februari 2001 21:58 schreef Wirf het volgende:
Koude handen?

sluit je PS/2 poort (en dus je muis) eens aan op de USB aansluiting van je moederbord, daar krijg je echt een lekker warme muis van! Alleen het muizen zelf gaat wat minder... ach, detail
hoe wil jij dat in goeds naam doen????

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Je kan je muisook zo modden dat de bewegingsenergie omgezet wordt in warmte-energie. Dynamootje aan je muis en dan een gloeilampje >:), werkt gegarandeerd

Verwijderd

of ga je rukken, krijg je het ook warm van :o

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 20:36 schreef bugsy het volgende:
Begin van RSI
ja idd. das waar ik heb er nou minder last van ,maar het begon bij mij met koude handen en daarna werd het dikke sri en nek klachten

Verwijderd

ooit gehoort van een bouw kachel:?:?
zet z''n ding in je kamer en het er zo 35 graden :9~ geen last meer van kouwe handen*D

wat een domme vraag eigenlijk ;(;( zet gewoon de verwarming hogen ;);) of hebben jullie geen cv:?:?:?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 19:49
Je kan ook gewoon altijd wat koude handen hebben... heb ik beetje last van soms. Maar ik heb ook wel last van koude handen ja bij ''t gamen, kun je toch minder goed snelle bewegingen maken. En ik ga idd soms effe op m''n handen zitten. M''n reet is wel warm genoeg :) :D

Verwijderd

hele simpele oplossing, zet een bak warm water naast je neer. douw daar zo af en toe je handen in (liefst heet, want dan krijg je van die opa handjes, en ik heb het daar nooit snel koud mee gehad B-)) of je dan nog goed kan gamen is de vraag.
en zorgen dat je niet doodgaat is niet zo moeilijk, als jij eff je handen opwarmt laat je je kleine zusje ook een keer (of ga je dan juist wel dood? ggr, eff vergeten :9~) en daarna neem jij het weer over. zo simpel is het, heb je geen zusje, dan pak je gewoon je voeten en speel je daar eff mee :9. blijf je tenminste zelf in controle, en dan kun je ook nog eens uit je bed spelen als je pc aan het voeteneinde van je bed staat :7

nou heb ik wel genoeg gepraat, en weltrusten want school is morgen ook weer erg saai

(daar wil ik wel paar leraren KOUD maken :) gg. krijg je het warm van :P

adios

Verwijderd

maybe is een verwarming aanzetten

• zork
  • Laatst online: 06-02 09:30
Koude handen tijdens het computeren kan echt op RSI duiden: ik zal maar maatregelen nemen, neem eens contact op met een arts ofzo, want RSI kan je beter voorkomen dan genezen: RSI SUX :(

Echt waar, ik begin er nu ook last van te krijgen en ga maar eens maatregelen nemen...het kan natuurlijk ook van het zweten zijn, maar het kan ook een vorm van RSI zijn...:( Succes allemaal

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Op dinsdag 13 februari 2001 22:21 schreef zork het volgende:
Koude handen tijdens het computeren kan echt op RSI duiden: ik zal maar maatregelen nemen, neem eens contact op met een arts ofzo, want RSI kan je beter voorkomen dan genezen: RSI SUX :(
Damm, ik begin me nu toch echt zorgen te makne, ik heb altijd standaard een koude muishand, en dan echt ijskoud. Als dat RSI is...

Verwijderd

yep begin van RSI

• delyver
Op dinsdag 13 februari 2001 22:17 schreef m0d het volgende:
daar heeft ie veel aan >:) ;)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

nee man
als je gamed of inet, dan staan je handen stil!!
kijk maar hoeveel je ze beweegt!! daardoor worden ze koud. als je typt dan worden ze al warmer. als met je rechterhand je muis bedwingt dan wordt je rechterhand koud, want die staat stil!!!

Verwijderd

Geplaatst door m0d - dinsdag 13 februari 2001 22:17

--------------------------------------------------------------------------------
of ga je rukken, krijg je het ook warm van
Krijg je ook RSI van :)

Mgoed ik heb een beetje last van RSI, dat merk ik vooral door een kramp in m''n pols, gecombineerd met een wat koudere hand.
Probeer als je je muis niet gebruikt je hand er ook niet op te houden, dat scheeld al een hoop. Gebruik bv het toetsenbord en leer alle toetsencombinaties. Dat scheeld erg veel!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
:9 Wat een leuke tipjes :+
Maar is het nou mogelijk om die warme lucht van me compi te gebruiken *D

BTW. RSI heb ik niet want ik ben vorige week nog voor RSI naar de doctor geweest, ik was niet GE-RSI-T :b

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09-2025
''k heb ook altijd koude handen !
ik los het meestal op door naar bepaalde sites te gaan ! :P

vriendin opzoeken werkt meestal beter, maar als je die niet hebt...........:7

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Hee hallo. Koude handen? Slechte doorbloeding dus. Slechte doorbloeding? Kans op RSI. EN het is gewoon slecht voor je frags :) Ga wat hoger zitten. Waarschijnlijk liggen je armen nu hoger dan goed is. Probeer maar eens. It worked for me! Geen koude handen meer.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Kun je niet gewoon een kleine elektrische deken kopen (ongeveer net zo groot als toetsenbord + muismat)? Dan leg de hele zooi gewoon op die deken, stekker erin en lekker warm...:o

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Of handschoenen zonder vingertopjes zodat je de controle nog wel behoudt over je scroll wieltje e.d.:7

Verwijderd

maak in je polssteun een metalen plaat, sluit daar een peltier op aan, en het wordt vanzelf lekker warm.

Voor de mensen die het juist warm krijgen : draai het peltierelement om !

:+

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

slotje?
(dwangverpleging??)
of je zet gewoon de verwarming aan :)

ow sjit kachel was al geweest:)
maar zet na de fan die uit de kast een peltier dan komt er ook echt warme lucht uit :)

of anders euhh tja
ben stoned
voel je ook geen kou
:P

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Zorg er voor dat je elleboog op de zelfde hoogte (of iets hoger) zit dan je hand, het heeft namelijk met bloodsomloop te maken en is een van de oorzaken van RSI

Verwijderd

kouwe handen?
bij mij legt er na een uurtje gamen een plas zweet lol

Verwijderd

Gewoon kachel aan en klaar.

Yadda Yadda Yadda :Z

Verwijderd

mijn linker hand is nu lekker warm, recht is ijskoud:7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Begin van RSI
Typisch geval van RSI type 3A fase 4, he dokter? >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op woensdag 14 februari 2001 19:54 schreef WebMaster het volgende:
mijn linker hand is nu lekker warm, recht is ijskoud:7
ff wachten en dan opnieuw proberen met je andere hand (als dat je lukt ;))

Pak je rust!

• d-Frag
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Op dinsdag 13 februari 2001 21:58 schreef Wirf het volgende:
Koude handen?

Shit werkt niet, oh ja mijn cordless mouse heeft ook USB ondersteuning |:(

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Ik heb ook altijd kouwe handen onder het gamen, gewoon doorgaan worden ze vanzelf warm, of een je keer afreageren op je case, werkt ook wel goed tegen kouwe handen. Anders hebben we ook nog zon bijzetverwaring die over mn handen blaast.... Werkt nog het beste eigenlijk :)

• Guider
  • Laatst online: 15:07
Nou ik heb ook altijd kouwe handen.
Wat ik daar tegen die is m''n handen in smeren met van die nivea spul of andere hand creme en ff goed uitsmeren dan worden je handen warm en blijven ze warm.
En je krijgt er lekker zachte handen van.

(het klinkt raar maar het helpt)*D

• Wirf
  • Laatst online: 13-02 15:44
Op dinsdag 13 februari 2001 22:01 schreef delyver het volgende:

[..]

hoe wil jij dat in goeds naam doen????
bijna een maand te laat, maar ok:

mijn vorige computer had op het moederbord aansluitingen voor USB en PS/2 die precies hetzelfde waren, toen heb ik dus de verkeerde genomen... oeps.. wel lekker warme muis trouwens (12 volt ipv 5 volt, denk ik)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Flexx
  • Laatst online: 16:20

Flexx

This side up

Beter te laat dan nooit. :)

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:17
Op dinsdag 13 februari 2001 22:08 schreef The_Killing_Guide het volgende:

[..]

ja idd. das waar ik heb er nou minder last van ,maar het begon bij mij met koude handen en daarna werd het dikke sri en nek klachten
goed dat ik dat weet.

Verwijderd

lekker snelle reply, 3 maanden na 1e post ofzo |:(

• RelaXXinG
  • Laatst online: 30-01 08:17
ja sorry hoor bananenaapkoning

ik was aan het zoeken naar RSI onderwerpen (en NU kun je verdomme niet zoeken op 3 letters, paar dagen geleden nog wel, altijd wat met die search :( )
en toen zag ik deze en las hem door etc, had de datum nog niet bekeken.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 13:10
Op dinsdag 13 februari 2001 20:48 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Index / Die-hard Overclocking & Case Modding / Koude handen tijdens het gamen?

vraag: Wat past er niet bij :9
helemaal mee eens, slaat nergens op :Z

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Yigal76
  • Laatst online: 05-12-2025
Koop een laptop. Die heatspreader onder het toetsenbord doet echt wonderen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Sorry ... ben je stoned ofzo ? >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je zit waarschijnlijk in een verkeerder houding: polsen lager dan je vingers -> minder bloedtoevoer -> koude handen. De juiste houding is: niet je polsen neerleggen op tafel of iets dergelijks, maar gewoon in de lucht houden tijdens typen/muizen, werkt echt goed. De "ga op je handen zitten" tip is erg handig voor als je al koude handen heb :)

• The Source
  • Laatst online: 16:32
Ja idd begin van RSI. Kheb vorige week bij mijn werkgever zo''n cursus RSI voor beginners gehad en ik heb dus ook wel eens last van een koude muishand. Komt gewoon door een slechte doorbloeding.

- om het uur 10 min pauze
- niet teveel uur op een dag computeren (ja die wordt lastig)
- Polssteun
- Afwisselende houding
- Andere muis of tekenpad << erg goed)
- Overige omstandigheden, zoals stress dragen ook bij.

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 20:39 schreef DaRKoNe het volgende:
Goh... ben ik toch niet de enige die koude handen krijgt onder t gamen/internetten...
Koude handen is een van de symptomen van RSI.
HET RSI-CENTRUM
Het RSI-Centrum is een commerciële organisatie die werkgevers helpt bij de preventie van RSI en bij het binnen de boot houden van getroffen medewerkers. Daarnaast geven wij voorlichting over RSI.

OVER RSI
"Repetitive Strain Injuries" is op zichzelf geen ziekte, maar een verzamelnaam voor allerlei ziektebeelden die op enige wijze gerelateerd zijn aan arbeid en de herhaalde bewegingen, krachtsinspanningen en belastende houdingen die daarbij optreden. Werkdruk en stress spelen een rol omdat deze leiden tot verhoogde spierspanning. Zo is ook gebrek aan beweging gevaarlijk, omdat dit leidt tot verminderde doorbloeding en verhoogde spierspanning in bijvoorbeeld nek en schouders.
RSI betreft voornamelijk klachten aan het bewegingsapparaat en dan ook nog vooral in de bovenste ledematen. In sommige gevallen zijn duidelijke onderliggende aandoeningen te diagnosticeren, maar in de meeste gevallen is het beeld zeer diffuus. Het syndroom treft spieren, pezen, zenuwen en kapsel. De gevolgen blijven niet beperkt tot nek, schouder of arm. Zo is als gevolg van RSI een afname aangetoond van het aantal zenuwverbindingen in dat deel van de hersenen waarop de handen zijn gerepresenteerd. RSI kan zich op allerlei wijzen en in verschillende lichaamsdelen uiten. Tintelingen, krachtsverlies, stekende of juist doffe pijn, verkleuringen van de huid, stijve spieren, verkrampingen, onwillekeurige bewegingen en koude handenzijn allemaal signalen die kunnen wijzen op dit complexe syndroom.
[bron: http://www.rsi-centrum.nl]

Verwijderd

Maakt AMD geen muizen? Die worden toch wel lekker warm.... 8-)

• jwbagger
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op zaterdag 03 maart 2001 02:51 schreef Wirf het volgende:

[..]

bijna een maand te laat, maar ok:

mijn vorige computer had op het moederbord aansluitingen voor USB en PS/2 die precies hetzelfde waren, toen heb ik dus de verkeerde genomen... oeps.. wel lekker warme muis trouwens (12 volt ipv 5 volt, denk ik)
USB is toch gewoon 5 volt of veris ik me nou zo erg :?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem
:'(

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 08:38 schreef lemon66 het volgende:
Je zit waarschijnlijk in een verkeerder houding: polsen lager dan je vingers -> minder bloedtoevoer -> koude handen. De juiste houding is: niet je polsen neerleggen op tafel of iets dergelijks, maar gewoon in de lucht houden tijdens typen/muizen, werkt echt goed. De "ga op je handen zitten" tip is erg handig voor als je al koude handen heb :)
wat ik altijd doe is m''n toetsenbord goed naar voren schuifen zodat ik voor m''n toetsenbord nog een centimeter of 40 heb waarop ik m''n hele onderarm kan leggen. Dan heb je toch nog steun, maar je sluit je bloedtoevoer bij de polsen niet af omdat het gewicht over je hele onderarm verdeelt is.
Werkt prima, werkt echt relaxt.

• BC3 Victim
mijn poten vriezen af ja, maar ik heb een blower aan de voorkant en die blaast warme lucht op mun hand :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Peltier in je muis en toetsenbord douwen >:)

Verwijderd

Zie je dat ding voor je?.. ja goed die ja.. dat is een monitor.. en aan de achterkant word dat ding ***** warm.. the rest is up to you

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 00:35 schreef RelaXXinG het volgende:
ja sorry hoor bananenaapkoning

ik was aan het zoeken naar RSI onderwerpen (en NU kun je verdomme niet zoeken op 3 letters, paar dagen geleden nog wel, altijd wat met die search :( )
en toen zag ik deze en las hem door etc, had de datum nog niet bekeken.
inderdaad, true true...
de discussie is alleen wel weer geopend door je :) TnX :)

• AttiX
  • Laatst online: 19:34
Ga voordat je gaat gamen of i-netten eene halfuurtje djembee spelen, gegarandeerd warme handen voor een paar uur..

• jjwa
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

Op zaterdag 19 mei 2001 08:38 schreef lemon66 het volgende:
je polsen omhoog houden tijdens het typen en muizen is de snelste manier om RSI te krijgen...

• BC3 Victim
is denk ik nog best wel een idee is, een slang en dan de warme lucht van je fans over je toetsenbord/muis heen laten gaan. ga ik es uitproberen

• OverSoft
  • Laatst online: 15-02 22:25
wat is in godsnaam djembee??? :?

• BC3 Victim
Vaag onderwerp, maar ik heb ook wel eens last van koude handen(ik rook btw niet)
en ik zat te denken , pak es Spiroflor (deze zalf wordt veel gebruikt bij blessures, worden je spieren warmer van)werkt denk ik wel. (had zelf ook eens een blessure, en toen was mijn kuit been nog al warm, werkte btw, kon weer verder met achter een bal aan huppelen)

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 22:17 schreef m0d het volgende:
:D

Nee maar ik heb ook altijd last van koude handen tijdens het ut''en. Mijn vingers doen echt pijn dan. Ik zet er dan altijd een straalkachel op :)

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 13 februari 2001 20:38 schreef Joop het volgende:

[..]

Bullshit. Eerder gevolg van roken. Dan heb je ook meestal koude voeten...
Aaaa .. daar komt het dus van (weet ik eindelijk waar het aan ligt ;)

• Destruction
  • Laatst online: 20:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb tijdens het gamen ook wel eens last van koude handen..

Meestal doe ik dan het raam dicht :P :D

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• BC3 Victim
Ik heb er ook nu last van... niet alleen tijdens gamen

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 20:38 schreef Joop het volgende:

[..]

Da''s ook nie waar! Ik ben nu al precies 11 (goed heh!) weken gestopt met roken, en heb er ook last van >:)

• BC3 Victim
zo heb een slang van achter mn comp (waar de warme lucht uit komt) naar mn toetsenbord+muis gelegd. komt warme lucht uit, werkt erg goed :)

edit:
alleen de luchtverplaatsing is niet enorm, klein beetje maar

Verwijderd

ik zeg niet dat het RSI is ik zeg dat het een van de oorzaken van RSI is

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb altijd last van koude handen tijdens het gamen :'(

Nou had ik het volgende bedacht...
JE laat de warme lucht uit je kast (moet je wel een kastkoeler hebben die warme lucht naar buiten voert) door een trechter via een slangetje onder m''n polssteun van m''n keyboard laten lopen :)

Ik schroef de trechter dan recht voor de cooler, en het slangetje aan de trechter en dan door twee openingen door mijn polssteun :9

Kan de warme lucht de polssteun verwarmen?
en kan ik misschien ook met een of andere vreemde constructie mijn muismat verwarmen?
Ik als hardcoregamer heb zoiets echt nodig *D

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Nee man, ik heb soms ook koude handen tijdens het gamen of inetten! :) Misschien kun je een trechter met slang eraan tegen de onderkant van je buro laten blazen. Na verloop van tijd warmt dat aardig op. Maar als je een rubberen muismat hebt zal de warmte waarschijnlijk niet doorkomen omdat dat te goed issoleert...

• Demo
  • Laatst online: 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vaag idee van vage gast?
Maar dat fenomeen ken ik wel... mijn ''muishand'' wordt ook vaak koud als ik een tijdje zit te internetten...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

jij hebt ze zeker niet helemaal op een rijtje op vergis ik me nu
doe maar een warm washandje 3minuten voor het gamen om je pootjes dat houdt het wel ff
;)

• mazzzterrr
  • Laatst online: 30-08-2025
Padje is echt zoek bij jou, ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Waarom bouw je geen verwarming in je muis? Moet toch lukken? ;)

/me krijgt plotseling een idtje! >:)

Verwijderd

Ik heb ook altijd vreselijk koude handen.. volgens mij moeten ze gewoon verwarmde stuurtjes of joysticks gaan verkopen.. of een warmte muis op zonneenergie ;)

Verwijderd

Begin van RSI

• hilbren
  • Laatst online: 14-02 07:39
200 Watt hallogeenlamp op je handen richten tijdens het gamen dat helpt.... een beetje
een zonnebril is aan te raden 8-)

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Begin van RSI

Verwijderd

Topicstarter
Begin van RSI
Ja nog ff!!!! :P

• DaRKoNe
  • Laatst online: 17-11-2025
Goh... ben ik toch niet de enige die koude handen krijgt onder t gamen/internetten...

• Hurricane
  • Laatst online: 13-02 10:15

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Same here. Na het gamen lekker ff mijn vriendin plagen door haar met mijn koude handen vast te pakken

• BC3 Victim
Het valt mij ook op, eerst zweethanden, en dan koud (zweten is echt om af te koelen).
Ik hou de muis niet helemaal goed vast, er zit een luchtlaag tussen hand en muis, misschien dat die opgevuld moet worden met een vochtdoorlatende/temperatuurisolerende laag (hoort het toch nog thuis bij casemodding).
Jammer dat ik nog geen echte oplossing heb, maar tijgerbalsam zorgt ook voor warme handen.

Verwijderd

Het is dus wel een van de oorzaken van RSI, koude handen zijn het gevolg van een slechte bloedsomloop (kan eventueel door roken komen) hierdoor verzuren de spieren en dit tast de zenuwen, vaak is de oorzaak dat je ellebogen lager zitten dan je handen, zorg er voor dat je hoog genoeg zit... je arm leuningen MOETEN op de zelfde hoogte staan als je tafel.

Verwijderd

is inderdaad rsi of what ever maar ja dat hoort erbij heeft iedereen in heb ongeveer 14 H per dag een muis in mijn handen dus ja euh zekers rsi moet je mee oppassen
gewoon elk uur ff rond lopen en evt 2 balletjes in je handen laten rondtollen dan activeer je spieren die je normaal niet echt gebruikt. en zorgt voor meer bloedsomloop.
marre gezien het op de overklock forum staat wordt het jezelf overclocken voor meer bloedsomloop hart ritme opvoeren naar 150 BPS
*D

• GibMaster
  • Laatst online: 27-09-2025
Komt absoluut niet door het roken. Als het RSI was zou je niet lang daarna tintelingen in je arm moeten voelen. Het komt omdat je je handen niet/nauwlijks beweegt en toch span je jezelf in, als jij bijv. aan het die hard UT''en ben ben je dus echt wel gespannen (je klauw iig).

Daardoor onstaat inderdaad een te trage bloedsomloop en dus: -> kouwe fikke

www.covesting.io/?ref=12955

Verwijderd

Warm water kruik??

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Wie heeft er met dit weer nu nog koude handen >:)

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

---

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

kijk eerst eens naar je houding.. als je goed achter je computer zit en een buro op de juiste hoogte hebt of een verstelbare stoel kan je de koude handen al voorkomen.

• Erikie
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

Ik krijg altijd een koude neus als ik te lang achter me pc zit... :+

traktor scratch!

• Daan
  • Laatst online: 19:04
Zal ik em ff moven dan?
>> Naar Spielerij.

Verwijderd

Je krijgt koude handen, omdat je doorbloeding slechter wordt als je lange tijd in dezelfde houding zit.

• BC3 Victim
Het klinkt misschien suf, maarreh.....
Ooit van een verwarming gehoord.
Klinkt suf, werkt wel

• Reigner_Mortem
  • Laatst online: 01-04-2022
Op zondag 20 mei 2001 20:28 schreef lemac4444 het volgende:
...
marre gezien het op de overklock forum staat wordt het jezelf overclocken voor meer bloedsomloop hart ritme opvoeren naar 150 BPS
*D
Ja man, laatst overgeclockt naar 163 BPS.
Maar dat liep niet stabiel.
Maar dat kwam waarschijnlijk ook door de koelvloeistof :+

Verders heb ik van die special "long play" handschoentjes :)
Ik weet de echte naam zo ff niet maar alleen de fingertoppen zijn eraf.
Pagina: 1 2 Laatste