ach...in een volgend leven lach je er om!
Heb je een optical muis? Zoja dan moet je een lampje erin zetten die heel erg veel warmte afstoot!Op dinsdag 13 februari 2001 20:39 schreef DaRKoNe het volgende:
Goh... ben ik toch niet de enige die koude handen krijgt onder t gamen/internetten...
Daar heb ik nou altijd last van...Op dinsdag 13 februari 2001 20:42 schreef Diablow het volgende:
Koude handen??? zweten juist vooral onder ut DAAR moeten ze iets op vinden.
Ken jij dat niet uitvinden, net als gasleiding-internet:POp dinsdag 13 februari 2001 20:35 schreef r0ck3t het volgende:
Ik heb ook altijd vreselijk koude handen.. volgens mij moeten ze gewoon verwarmde stuurtjes of joysticks gaan verkopen.. of een warmte muis op zonneenergie
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Op dinsdag 13 februari 2001 20:42 schreef Diablow het volgende:
Verwijderd
Heb ik dus ook!! Op m''n PC valt ''t gelukkig nog wel mee, maar bij zo''n N64 controller krijg ik echt verschrikkelijke zweetklauwen!!Op dinsdag 13 februari 2001 20:42 schreef Diablow het volgende:
Verwijderd
vraag: Wat past er niet bij
- This line is intentionally left blank -
En in de tijd dat je in je handen klapt ga je zelf ook doodOp dinsdag 13 februari 2001 20:41 schreef 0siris het volgende:
Voor je handen raad ik aan: iedere keer als je iemand fragt, ff voor jezelf klappen.....
What a fine day for Science! | Specs
Verwijderd
Als je nou de eerste post had gelezen, zie je dat SmauG z''n case wil modden om van z''n koude handen af te komen!!Op dinsdag 13 februari 2001 20:48 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Index / Die-hard Overclocking & Case Modding / Koude handen tijdens het gamen?
Beter lezen de volgende keer!
Die-hard overclockingOp dinsdag 13 februari 2001 20:48 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
1-0Op dinsdag 13 februari 2001 20:53 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Die-hard overclocking
-
Verder heb je het dan zelf helemaal niet koud... maar omdat je toch niet zo veel beweegd krijg je wel koude handen.
Bij mij was de oplossing tamelijk simpel: gewoon de verwarming wat hoger gezet... nu is het altijd lekker warm hier, en heb ik er ook geen last meer van
Please do not contact me telepathically.
andersom heeft het ook effect: als je het te warm hebt en je bloed vloeit de warmte niet voldoende af ga je zweten
Roken heeft daar sterk mee te maken, bij een hijs aan een sigaret knijpen je aders samen. Dit houd zo''n 8 uur aan
drinken verbeterd de toestand, je bloed wordt dan dunner en stroomt beter door
Ofwel, als je zweetklauwen hebt moet je niet roken een veel zuipen, bij voorkeur rode wijn, dat is nog redelijk gezond. en af en toe eens bewegen om doorbloeding te bevorderen, dat is ok goed tegen rsi
maar je kunt natuurlijk ook een straalkachel en een bison vochtvreter aanwenden
De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...
Verwijderd
(Verwarming mag uiteraard ook)
dus als je dat ook op je cursortoetsen monteert ben je klaar
if broken it is, fix it you should
Verwijderd
Zo kun je zelfs nog gitaarspelen.
Je bent gewoon bang WEER gefragd te wordenOp dinsdag 13 februari 2001 20:42 schreef Diablow het volgende:
Jamaar dan komt die warmte ook in je compie en das niet goed:(Op dinsdag 13 februari 2001 21:03 schreef squee het volgende:
Ik had het ook altijd... koude handen... en dan ga je alleen nog maar meer typfouten maken...
Verder heb je het dan zelf helemaal niet koud... maar omdat je toch niet zo veel beweegd krijg je wel koude handen.
Bij mij was de oplossing tamelijk simpel: gewoon de verwarming wat hoger gezet... nu is het altijd lekker warm hier, en heb ik er ook geen last meer van
Verwijderd
Humz dat verhaal heb ik eerder gehoordOp dinsdag 13 februari 2001 20:30 schreef Quazie het volgende:
Tipje:
Ga 1 minuut op je handen zitten voordat je begint...doe ik ook altijd...
ik ga er ook maar eens wat op zoeken
Audi A8 W12 6.0
sluit je PS/2 poort (en dus je muis) eens aan op de USB aansluiting van je moederbord, daar krijg je echt een lekker warme muis van! Alleen het muizen zelf gaat wat minder... ach, detail
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
hoe wil jij dat in goeds naam doen????Op dinsdag 13 februari 2001 21:58 schreef Wirf het volgende:
Koude handen?
sluit je PS/2 poort (en dus je muis) eens aan op de USB aansluiting van je moederbord, daar krijg je echt een lekker warme muis van! Alleen het muizen zelf gaat wat minder... ach, detail
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Verwijderd
ja idd. das waar ik heb er nou minder last van ,maar het begon bij mij met koude handen en daarna werd het dikke sri en nek klachtenOp dinsdag 13 februari 2001 20:36 schreef bugsy het volgende:
Begin van RSI
Verwijderd
zet z''n ding in je kamer en het er zo 35 graden
wat een domme vraag eigenlijk ;(
Verwijderd
en zorgen dat je niet doodgaat is niet zo moeilijk, als jij eff je handen opwarmt laat je je kleine zusje ook een keer (of ga je dan juist wel dood? ggr, eff vergeten
nou heb ik wel genoeg gepraat, en weltrusten want school is morgen ook weer erg saai
(daar wil ik wel paar leraren KOUD maken
adios
Echt waar, ik begin er nu ook last van te krijgen en ga maar eens maatregelen nemen...het kan natuurlijk ook van het zweten zijn, maar het kan ook een vorm van RSI zijn...:( Succes allemaal
Damm, ik begin me nu toch echt zorgen te makne, ik heb altijd standaard een koude muishand, en dan echt ijskoud. Als dat RSI is...Op dinsdag 13 februari 2001 22:21 schreef zork het volgende:
Koude handen tijdens het computeren kan echt op RSI duiden: ik zal maar maatregelen nemen, neem eens contact op met een arts ofzo, want RSI kan je beter voorkomen dan genezen: RSI SUX
daar heeft ie veel aanOp dinsdag 13 februari 2001 22:17 schreef m0d het volgende:
of ga je rukken, krijg je het ook warm van
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
als je gamed of inet, dan staan je handen stil!!
kijk maar hoeveel je ze beweegt!! daardoor worden ze koud. als je typt dan worden ze al warmer. als met je rechterhand je muis bedwingt dan wordt je rechterhand koud, want die staat stil!!!
Verwijderd
Krijg je ook RSI vanGeplaatst door m0d - dinsdag 13 februari 2001 22:17
--------------------------------------------------------------------------------
Mgoed ik heb een beetje last van RSI, dat merk ik vooral door een kramp in m''n pols, gecombineerd met een wat koudere hand.
Probeer als je je muis niet gebruikt je hand er ook niet op te houden, dat scheeld al een hoop. Gebruik bv het toetsenbord en leer alle toetsencombinaties. Dat scheeld erg veel!
Maar is het nou mogelijk om die warme lucht van me compi te gebruiken
BTW. RSI heb ik niet want ik ben vorige week nog voor RSI naar de doctor geweest, ik was niet GE-RSI-T :b
ik los het meestal op door naar bepaalde sites te gaan !
vriendin opzoeken werkt meestal beter, maar als je die niet hebt...........:7
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Verwijderd
Verwijderd
Voor de mensen die het juist warm krijgen : draai het peltierelement om !
(dwangverpleging??)
of je zet gewoon de verwarming aan
ow sjit kachel was al geweest:)
maar zet na de fan die uit de kast een peltier dan komt er ook echt warme lucht uit
of anders euhh tja
ben stoned
voel je ook geen kou
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Verwijderd
Typisch geval van RSI type 3A fase 4, he dokter?Op dinsdag 13 februari 2001 20:36 schreef bugsy het volgende:
Begin van RSI
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ff wachten en dan opnieuw proberen met je andere hand (als dat je luktOp woensdag 14 februari 2001 19:54 schreef WebMaster het volgende:
mijn linker hand is nu lekker warm, recht is ijskoud:7
Pak je rust!
Shit werkt niet, oh ja mijn cordless mouse heeft ook USB ondersteuningOp dinsdag 13 februari 2001 21:58 schreef Wirf het volgende:
Koude handen?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Verwijderd
Wat ik daar tegen die is m''n handen in smeren met van die nivea spul of andere hand creme en ff goed uitsmeren dan worden je handen warm en blijven ze warm.
En je krijgt er lekker zachte handen van.
(het klinkt raar maar het helpt)*D
bijna een maand te laat, maar ok:Op dinsdag 13 februari 2001 22:01 schreef delyver het volgende:
[..]
hoe wil jij dat in goeds naam doen????
mijn vorige computer had op het moederbord aansluitingen voor USB en PS/2 die precies hetzelfde waren, toen heb ik dus de verkeerde genomen... oeps.. wel lekker warme muis trouwens (12 volt ipv 5 volt, denk ik)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
goed dat ik dat weet.Op dinsdag 13 februari 2001 22:08 schreef The_Killing_Guide het volgende:
[..]
ja idd. das waar ik heb er nou minder last van ,maar het begon bij mij met koude handen en daarna werd het dikke sri en nek klachten
ik was aan het zoeken naar RSI onderwerpen (en NU kun je verdomme niet zoeken op 3 letters, paar dagen geleden nog wel, altijd wat met die search
en toen zag ik deze en las hem door etc, had de datum nog niet bekeken.
helemaal mee eens, slaat nergens opOp dinsdag 13 februari 2001 20:48 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
- om het uur 10 min pauze
- niet teveel uur op een dag computeren (ja die wordt lastig)
- Polssteun
- Afwisselende houding
- Andere muis of tekenpad << erg goed)
- Overige omstandigheden, zoals stress dragen ook bij.
Verwijderd
Koude handen is een van de symptomen van RSI.Op dinsdag 13 februari 2001 20:39 schreef DaRKoNe het volgende:
Goh... ben ik toch niet de enige die koude handen krijgt onder t gamen/internetten...
HET RSI-CENTRUM
Het RSI-Centrum is een commerciële organisatie die werkgevers helpt bij de preventie van RSI en bij het binnen de boot houden van getroffen medewerkers. Daarnaast geven wij voorlichting over RSI.
OVER RSI
"Repetitive Strain Injuries" is op zichzelf geen ziekte, maar een verzamelnaam voor allerlei ziektebeelden die op enige wijze gerelateerd zijn aan arbeid en de herhaalde bewegingen, krachtsinspanningen en belastende houdingen die daarbij optreden. Werkdruk en stress spelen een rol omdat deze leiden tot verhoogde spierspanning. Zo is ook gebrek aan beweging gevaarlijk, omdat dit leidt tot verminderde doorbloeding en verhoogde spierspanning in bijvoorbeeld nek en schouders.
RSI betreft voornamelijk klachten aan het bewegingsapparaat en dan ook nog vooral in de bovenste ledematen. In sommige gevallen zijn duidelijke onderliggende aandoeningen te diagnosticeren, maar in de meeste gevallen is het beeld zeer diffuus. Het syndroom treft spieren, pezen, zenuwen en kapsel. De gevolgen blijven niet beperkt tot nek, schouder of arm. Zo is als gevolg van RSI een afname aangetoond van het aantal zenuwverbindingen in dat deel van de hersenen waarop de handen zijn gerepresenteerd. RSI kan zich op allerlei wijzen en in verschillende lichaamsdelen uiten. Tintelingen, krachtsverlies, stekende of juist doffe pijn, verkleuringen van de huid, stijve spieren, verkrampingen, onwillekeurige bewegingen en koude handenzijn allemaal signalen die kunnen wijzen op dit complexe syndroom.
[bron: http://www.rsi-centrum.nl]
USB is toch gewoon 5 volt of veris ik me nou zo ergOp zaterdag 03 maart 2001 02:51 schreef Wirf het volgende:
[..]
bijna een maand te laat, maar ok:
mijn vorige computer had op het moederbord aansluitingen voor USB en PS/2 die precies hetzelfde waren, toen heb ik dus de verkeerde genomen... oeps.. wel lekker warme muis trouwens (12 volt ipv 5 volt, denk ik)
Verwijderd
wat ik altijd doe is m''n toetsenbord goed naar voren schuifen zodat ik voor m''n toetsenbord nog een centimeter of 40 heb waarop ik m''n hele onderarm kan leggen. Dan heb je toch nog steun, maar je sluit je bloedtoevoer bij de polsen niet af omdat het gewicht over je hele onderarm verdeelt is.Op zaterdag 19 mei 2001 08:38 schreef lemon66 het volgende:
Je zit waarschijnlijk in een verkeerder houding: polsen lager dan je vingers -> minder bloedtoevoer -> koude handen. De juiste houding is: niet je polsen neerleggen op tafel of iets dergelijks, maar gewoon in de lucht houden tijdens typen/muizen, werkt echt goed. De "ga op je handen zitten" tip is erg handig voor als je al koude handen heb
Werkt prima, werkt echt relaxt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Verwijderd
inderdaad, true true...Op zaterdag 19 mei 2001 00:35 schreef RelaXXinG het volgende:
ja sorry hoor bananenaapkoning
ik was aan het zoeken naar RSI onderwerpen (en NU kun je verdomme niet zoeken op 3 letters, paar dagen geleden nog wel, altijd wat met die search)
en toen zag ik deze en las hem door etc, had de datum nog niet bekeken.
de discussie is alleen wel weer geopend door je
je polsen omhoog houden tijdens het typen en muizen is de snelste manier om RSI te krijgen...Op zaterdag 19 mei 2001 08:38 schreef lemon66 het volgende:
Je zit waarschijnlijk in een verkeerder houding: polsen lager dan je vingers -> minder bloedtoevoer -> koude handen. De juiste houding is: niet je polsen neerleggen op tafel of iets dergelijks, maar gewoon in de lucht houden tijdens typen/muizen, werkt echt goed. De "ga op je handen zitten" tip is erg handig voor als je al koude handen heb
en ik zat te denken , pak es Spiroflor (deze zalf wordt veel gebruikt bij blessures, worden je spieren warmer van)werkt denk ik wel. (had zelf ook eens een blessure, en toen was mijn kuit been nog al warm, werkte btw, kon weer verder met achter een bal aan huppelen)
Verwijderd
Op dinsdag 13 februari 2001 22:17 schreef m0d het volgende:
Nee maar ik heb ook altijd last van koude handen tijdens het ut''en. Mijn vingers doen echt pijn dan. Ik zet er dan altijd een straalkachel op
Aaaa .. daar komt het dus van (weet ik eindelijk waar het aan ligtOp dinsdag 13 februari 2001 20:38 schreef Joop het volgende:
[..]
Bullshit. Eerder gevolg van roken. Dan heb je ook meestal koude voeten...
Meestal doe ik dan het raam dicht
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Da''s ook nie waar! Ik ben nu al precies 11 (goed heh!) weken gestopt met roken, en heb er ook last vanOp dinsdag 13 februari 2001 20:38 schreef Joop het volgende:
[..]
Bullshit. Eerder gevolg van roken. Dan heb je ook meestal koude voeten...
alleen de luchtverplaatsing is niet enorm, klein beetje maar
Nou had ik het volgende bedacht...
JE laat de warme lucht uit je kast (moet je wel een kastkoeler hebben die warme lucht naar buiten voert) door een trechter via een slangetje onder m''n polssteun van m''n keyboard laten lopen
Ik schroef de trechter dan recht voor de cooler, en het slangetje aan de trechter en dan door twee openingen door mijn polssteun
Kan de warme lucht de polssteun verwarmen?
en kan ik misschien ook met een of andere vreemde constructie mijn muismat verwarmen?
Ik als hardcoregamer heb zoiets echt nodig
Maar dat fenomeen ken ik wel... mijn ''muishand'' wordt ook vaak koud als ik een tijdje zit te internetten...
Verwijderd
doe maar een warm washandje 3minuten voor het gamen om je pootjes dat houdt het wel ff
Verwijderd