[BC3] eio.com LCD display, part IV(niet voor bestelling)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 17:06

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Filmpje gaat dus ff niet door. Virtual dub kan hem niet lezen en via preniere zelf ziet ie er niet uit.
Maar was ook ongeveer hetzelfde als het andere filmpie dus ik probeer ook niet meer denk ik.

Maar ff over die site van DaCreAtiv(die met die proggies). De meeste links op die site doen het niet meer. Kan iedereen ff een link plaatsen naar software voor de paralel aangedreven LCD''s?
Heb zelf niet echt veel te melden, op de plugins voor winamp na. En die zijn ook bij winamp zelf te downloaden(onder plug-ins, en dan zoeken op LCD). Is volgens mij ook al een keer genoemd trouwens.

Ik hoop dat er wat meer volgen.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb herel veel lcd-progsels op me HD staan, welke zoek je zoal¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 04 april 2001 22:05 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik heb herel veel lcd-progsels op me HD staan, welke zoek je zoal¿
heb je toevallig kabel??

dan kan je het aub ff uploaden op een account. ik heb nog wel een 100mb account als je zelf geen accoutn hebt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 02:26

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ok ik had ook nog ff een vraagje.
Ik heb zo''n Seiko L1642B 2X16 LED Backlight LCD en die wil nie helemaal duidelijk zijn. Het contrast krijg ik maar niet donker genoeg. Ook al laat ik die ene weerstand helemaal weg en zet ik em rechtstreeks op de aarde, dan is ie nog bijna niet leesbaar. De andere LCD van me (die andere van 4x20 regels) werkt wel perfect met contrast. Iemand een id ?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op woensdag 04 april 2001 22:11 schreef RTBravo het volgende:
Ok ik had ook nog ff een vraagje.
Ik heb zo''n Seiko L1642B 2X16 LED Backlight LCD en die wil nie helemaal duidelijk zijn. Het contrast krijg ik maar niet donker genoeg. Ook al laat ik die ene weerstand helemaal weg en zet ik em rechtstreeks op de aarde, dan is ie nog bijna niet leesbaar. De andere LCD van me (die andere van 4x20 regels) werkt wel perfect met contrast. Iemand een id ?
geen iD.

maareh dat blacklight daarachter zit er toch gewoon standaard op ??

sorry dat ik dit vraag maar kd8 ff gehoord te hebben dat je het appart moest aansluiten of zoiets dergelijks.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

geen iD.

maareh dat blacklight daarachter zit er toch gewoon standaard op ??

sorry dat ik dit vraag maar kd8 ff gehoord te hebben dat je het appart moest aansluiten of zoiets dergelijks.
De stroom voor je backlight moet je FF ergens vandaan halen, het makkelijkst is het om dat gewoon van een voedingstekkertje af te tappen.
heb je toevallig kabel??

dan kan je het aub ff uploaden op een account. ik heb nog wel een 100mb account als je zelf geen accoutn hebt.
Nee ISDN, maar het is maar 900 KB in totaal.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 05 april 2001 00:03 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

De stroom voor je backlight moet je FF ergens vandaan halen, het makkelijkst is het om dat gewoon van een voedingstekkertje af te tappen.
[..]

Nee ISDN, maar het is maar 900 KB in totaal.
je kan het ook wel naar me mailen als het goed is moet deze mail account meer dan 1 mb pakken.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Mail dat dan ook ff naar mij *D

Ik weet ook niet wat je probleem is RTbravo.

• RTBravo

RTBravo

:( jammer.

Misschien nog meer mensen die zo''n Seiko L1642B 2X16 LED Backlight LCD hebben waarbij de contrast maar niet wil werken ? (of juist wel)

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Waarmee voedt je je LCD? Geeft je spanningsbron wel genoeg spanning?

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

De post is zojuist langsgeweest en de spullen zijn binnen. Alles ziet er o.k. uit, behalve op de 2x40 display is de connector verbogen :'( . Is daar nog wat aan te doen? (EIO?)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 05 april 2001 12:24 schreef LeonO het volgende:
De post is zojuist langsgeweest en de spullen zijn binnen. Alles ziet er o.k. uit, behalve op de 2x40 display is de connector verbogen :'( . Is daar nog wat aan te doen? (EIO?)
connector verbogen explain....

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Op donderdag 05 april 2001 13:17 schreef ReseTTim het volgende:
connector verbogen explain....
Rustig maar Tim, jij hebt een 4x20 display. Het betreft dus een 2x40 display wat een beetje gehavend is. Die van jou ziet er prima uit.

Verwijderd

yes, heb hem ook binnen :P

Nu nog zien te solderen, en/of iemand duidelijke foto''s kan maken :)

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Bij die 4x20 display, in het blauw, zijn er aan 1 kant 14 aansluitmogelijkheden en op een andere zijkant nog 2. Zijn die twee aan de zijkant Vb+ en Vb- dan? Ik heb nog weinig tijd gehad om de LCD naast het schemaatje te houden, dus dit zou best een domme vraag kunnen zijn, maar ik dacht, toch effe checken :).

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Ik heb dat ding ook net binnen over de post. De 4x40. Waar kan ik het schema vinden:?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• RTBravo

RTBravo

Op donderdag 05 april 2001 10:28 schreef Mennootje het volgende:
Waarmee voedt je je LCD? Geeft je spanningsbron wel genoeg spanning?
LCD voeding komt rechtstreeks uit me pc via de pc voeding. Hij staat wel samen met een andere LCD op 1 voedings stekkertje, maar die andere werkt wel goed, en de backlight is ook fel. Alleen het contrast van de tekst blijft veel te licht. Of zou hij toch een apparte voedingsstekker moeten hebben ?

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 17:10 schreef as4Raven het volgende:
Bij die 4x20 display, in het blauw, zijn er aan 1 kant 14 aansluitmogelijkheden en op een andere zijkant nog 2. Zijn die twee aan de zijkant Vb+ en Vb- dan? Ik heb nog weinig tijd gehad om de LCD naast het schemaatje te houden, dus dit zou best een domme vraag kunnen zijn, maar ik dacht, toch effe checken :).
las ik in andere thread:
Bij de 2014 zitten ze rechts van het display. Genaamd A (VB+) en C (VB -)

• Raafz0r

• GarBaGe
  • Laatst online: 24-08 09:19
Op donderdag 05 april 2001 18:40 schreef as4Raven het volgende:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/135964/9

In de andere thread dus.
OK, gevonden. Thanx.

Maar ehh.. ik las dat iemand hier een printerkabel had doorgeknipt en de draden direct vastgesoldeerd aan de LCD. Maar hoe weet je nu welke kleur van de kabel welke pin is :? (aan het bijgeleverd kabeltje heb je verder helemaal nix :( )

En... ehh... ...hoe monteren jullie dat ding in je kast ?? Lijmen tegen een frontplate :? oid :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Koekie007
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik heb mijn hem pcies opgemeten en toen met een figuurzaagje iets kleiner uitgezaagd (1mm) en dan steeds vijlen tot ie er in gaat en dan zit ie ook meteen goed vast geklemt

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kep ze nu ook binnen! :)
Op donderdag 05 april 2001 18:48 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

OK, gevonden. Thanx.

Maar ehh.. ik las dat iemand hier een printerkabel had doorgeknipt en de draden direct vastgesoldeerd aan de LCD. Maar hoe weet je nu welke kleur van de kabel welke pin is :? (aan het bijgeleverd kabeltje heb je verder helemaal nix :( )

En... ehh... ...hoe monteren jullie dat ding in je kast ?? Lijmen tegen een frontplate :? oid :?
Ik heb het uitgeschreven.
Ik hoop dat het klopt, houd me niet aansprakelijk voor mijn fouten, maar hier ga ik dus mee werken.

Afbeeldingslocatie: http://lcdriver.pointofnoreturn.org/lcd44780.gif

volgorde van de pins zoals ik ze heb uitgezocht.
Brede kant onder dus...

25 . . . . . . . . . . . . 14
13 . . . . . . . . . . . . . 1

De kleuren in dezelfde volgorde als pinlayout hierboven

[wit-zw] [grijs-zw] [paars-zw] [lichtblauw-zw] [donkerblauw-zw] [lichtgroen-zw] [donkergroen-zw] [geel-zw] [roze-zw] [oranje-zw] [rood-zw] [bruin-zw]
[zwart] [wit] [grijs] [paars] [lichtblauw] [donkerblauw] [lichtgroen] [donkergroen] [geel] [roze] [oranje] [rood] [bruin]

Draadjes [aan printerkabel] die NIET IN GEBRUIK zijn » [zwart] [wit] [grijs] [paars] [rood-zw] [roze-zw]

Van printer direct naar LCD

PRINTER ---------- LCD
1 [bruin] ........ 6
2 [rood] ......... 7
3 [oranje] ....... 8
4 [roze] ......... 9
5 [geel] ......... 10
6 [donkergroen] .. 11
7 [lichtgroen] ... 12
8 [donkerblauw] .. 13
9 [lichtblauw] ... 14
14[bruin-zw] ..... 5
16[oranje-zw] .... 4

Draajes naar GROUND toe

[wit-zw] [grijs-zw] [paars-zw] [lichtblauw-zw] [donkerblauw-zw] [lichtgroen-zw] [donkergroen-zw] [geel-zw] LCD[1]» GROUND

van 5V naar LCD poorten

5V » LCD[2], LCD[15]

Draadjes naar 10K Ohm potmeter

10K potmeter » LCD[3], LCD[15], GROUND

Draadjes naar 100 Ohm potmeter

100 potmeter » LCD[16], GROUND, potmeter[GROUND]

\o/

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Op donderdag 05 april 2001 12:24 schreef LeonO het volgende:
Vrees van niet. Is me ook niet opgevallen. heb wel alle types bekeken. J ekan een mailtje sturen, maar denk niet dat er wat geregeld gaat worden. Maar kun je dat ding niet terugbuigen dan?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

veel soldeerwerk is af, ben nu bezig alle draadjes ff snel aan de LCD vast ta meken [gewoon door de gaatjes steken]

Wat gebeurd er als je geen LCD progsel runt en hem aansluit¿
Komt er dan al iets te staan op het schermpie¿
En MOET ik de 5V aansluiten om uberhaubt IETS op het schemr te krijgen of is die 5V aleen voor de backlight¿

\o/

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 22:01 schreef -=!ME!=- het volgende:
veel soldeerwerk is af, ben nu bezig alle draadjes ff snel aan de LCD vast ta meken [gewoon door de gaatjes steken]

Wat gebeurd er als je geen LCD progsel runt en hem aansluit¿
Komt er dan al iets te staan op het schermpie¿
En MOET ik de 5V aansluiten om uberhaubt IETS op het schemr te krijgen of is die 5V aleen voor de backlight¿
heb hem ook sinds net draaien, eindelijk...best wel veel werk :P

als je hem ''aanzet'' zonder programma licht alleen maar het scherm op, meer niet

lcd is phat wel geil, vooral met mp3-plugin :9~

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb hem nog niet aan de praat, die klotedraadjes willen heel moeilijk door die gaatjes heen, en HAD ik ze eindelijk allemaal erdoorheen... SCHIETEN ZE ER ALLEMAAL WEER UIT! |:(

Morgen komt er een maat langs oim ze vast te solderen...

\o/

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 23:47 schreef -=!ME!=- het volgende:
Ik heb hem nog niet aan de praat, die klotedraadjes willen heel moeilijk door die gaatjes heen, en HAD ik ze eindelijk allemaal erdoorheen... SCHIETEN ZE ER ALLEMAAL WEER UIT! |:(

Morgen komt er een maat langs oim ze vast te solderen...
solderen valt me reuze mee, op school is het erger, moet ik ic''tjes op printplaatjes solderen |:(

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik ga morgen als het kan naar Leon om me LCD displaytje op te halen ik kan niet w88. dan maar met de bus. :P:P:P

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 06 april 2001 00:15 schreef [MoRtAl] het volgende:

[..]

solderen valt me reuze mee, op school is het erger, moet ik ic''tjes op printplaatjes solderen |:(
Heb je misschien nog enige tips voor het solderen¿

\o/

Verwijderd

Nieuwe tin gebruiken

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
Bedankt, ik heb hem van de week ook ontvangen. Dinsdag op school ff weerstandjes en potmetertjes skoepen, en dan ff solderen. Maar dat stekkertje wat erbij zit, wat is daar de bedoeling van??

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Nicap, ik heb het net bij Leon opgehaald. het ziet er erg goed uit. ik dank u voor de goede samenwerking en dat er nix is misgegaan.

!ME! bedankt voor je mailtje kheb het aangehad.

lets soldeer morgen, tenminste een vriend van me.

nog ff een vraag kan ik dit displaytje aansluiten op 12V en zo ja kan ik dan gewoon die aansluiting gebruiken die in de pc zit met die molux aansluiting??

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 15:53 schreef ReseTTim het volgende:
nog ff een vraag kan ik dit displaytje aansluiten op 12V en zo ja kan ik dan gewoon die aansluiting gebruiken die in de pc zit met die molux aansluiting??
Je kan hem er wel op aansluiten, maar dan op de 5V.
Je ziet 4 draadjes, geel, 2x zwart en rood.
Je moet hem aansluiten op de rooie (5V) en zwarte (ground), de gele is 12V.
Maar dat stekkertje wat erbij zit, wat is daar de bedoeling van??
1? bij mij zaten er 4 bij! je kan het alleen niet gebruiken met deze displays |:(

• Raafz0r
Ik zou em NIET op 12V aansluiten. Dan gaat ie heel snel roken. 5V wil beter, en ook dat zit op je molex connector. De rode kabel is dan +5V en een van de twee zwarten kun je als ground gebruiken.

Achter het nut van die kabeltjes ben ik ook nog niet. Ik heb zelf gewoon een flatcable gehaald bij de electronica boer hiero (dus een soort kleinere IDE kabel). Das wel strak gelukt, alleen solderen is nog steeds niet mijn sterkste kant :) Zometeen maar effe die connecties afplakken met tape en de zooi in een mooi hoesje gooien, en dan met de zaag in de kast (hij komt niet in een 5 1/4 bay maar onderin me kast (waar anderen hun fans pleuren :)))

Had gisteren trouwens een bijna dood ervaring: Ik was net klaar met solderen en dacht, nu effe testen. Ik sloot de hele zooi aan en wonder boven wonder werkt de backlight sowieso. Maar na een minuut vloog ineens me pc uit :o. Na enig geprutst bleek het gewoon de voedingskabel van de pc te zijn die los was geraakt :9

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

LCD WERKT!!!!

Alleen slechts 1 progsel werkt onder win2K met DirectIO.
ALLE winamp p[lugoins willen niet onder 2K, wel onder windowsME [maar dat crasht na 3 minuten]

\o/

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 06 april 2001 17:16 schreef as4Raven het volgende:
Ik zou em NIET op 12V aansluiten. Dan gaat ie heel snel roken. 5V wil beter, en ook dat zit op je molex connector. De rode kabel is dan +5V en een van de twee zwarten kun je als ground gebruiken.
rode kabel is dan +5V
dus ik mot de rode gebruiken en

een van de twee zwarten kun je als ground gebruiken
een zwarte. maakt het nog uit welke 2 van de zwarte. enuh hoeveel % weet jij het sekers dat ik een rode en de zwarte nodig heb om 5 volt te krijgen.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik bekeek net ff deze afbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://lcdriver.pointofnoreturn.org/lcd44780.gif en nu kwam ik erachter dat mijn LCd display, 4x20 maar 14 gaatjes bevatten. dus deze foto klopt niet wat moet ik dan anderz doen??

hlp me...

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 06 april 2001 18:41 schreef ReseTTim het volgende:
ik bekeek net ff deze afbeelding.
[afbeelding] en nu kwam ik erachter dat mijn LCd display, 4x20 maar 14 gaatjes bevatten. dus deze foto klopt niet wat moet ik dan anderz doen??

hlp me...
Rechts van je display ziten 2 aansluitinkjes genaamd "A" en "C".
Dat is VB+ [A] en VB- [C]

\o/

Verwijderd

mijn lcd werkt nu goed iig, kzal zo nog wat andere software proberen, dat winlcd werkt leuk, maar crashed wel als ik winamp afsluit. Misschien moet ik toch maar een eigen plugin maken (zo''n oscilliscope op de lcd lijkt me ook wel kewl)

Weet iemand verder toevallig of die controller van het lcd''tje het graden symbool standaart heeft want º (ascii 167) displayed ie als een liggend streepje, staat zo raar bij die temperaturen..

--=== bij deze wil ik Nicap nog maar hartelijk bedanken trouwens, zonder hem had ik geen 1337 lcd''tje gehad!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heeft IEMAND hier WERKENDE software voor windows 2000¿¿¿

Ik krijg gewoon NIKS aan de praat, behalve 1 LCD test proggie

\o/

• Koekie007
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties.
En wie weet volgt er nog wel een ronde in de nabije toekomst. Ik vind namelijk dat er best weinig karakters op een 4x20 passen. Het klonk wel veel, maar bijna elke titel scrollt in winamp. Dus ik denk dat ik over een tijdje weer wat display''s ga bestellen. Wanneer dat is dat krijgen jullie of iemand anders wel te horen, dan open ik wel een topic.
Dat ide geval waar teabeats het over heeft is idd erg handig. Ik heb het zelf (nog) niet, maar ik ga morgen of vanavond ff kijken of de winkel zo''n geval heeft liggen.
Mocht ik dan een 4x40 halen, dan kan ik hem zo verzetten

• Raafz0r
Ik heb mijn LCD nog niet aan het werk :(. Dit zal wel aan mijn fantastische soldeerkunsten liggen, maar ik twijfel toch een beetje. Is het normaal dat je met die 100 Ohm potmeter maar 2 regels van je display helder kunt laten worden? (alleen de backlight doet het tot nu toe. Winamp plugins etc. doen nog niks). Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.b.j.baake/DSC00091.JPG

En moet je een speciale LPT poort hebben (ECC, ECP?)?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Je backlight is erg FEL.
Verder moet je ff een ander proggie nemen. Bij mij pakt die winamp plugin de lcd ook niet meteen. Maar als ik eerst een ander proggie gebruik en daarna die winamp plugin, dan doet ie het wel.

• Raafz0r
BTW, ik lees af en toe iets over MBM. Wat is dat eigenlijk? Een set drivers of dll''s ofzo? Zijn die nodig om mijn lcd aan het werk te krijgen?

• TriLithium
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

dat van die 2 regels in standaard, pas na een initialisatie veranderd dat, meer zeg ik er ff niet over want dat snap menig een hier helaas toch niet. Nothing personal guys..

• Mennootje
Je backlight moet je wat lager zetten hoor, op deze manier trekt hij veel te veel stroom en na een uurtje wordt het scherm HEET...isniegoed...:)

• Raafz0r
Hmm, ik heb nu al drie of vier LCD dingen geprobeerd (waaronder winamp plugin), maar ik krijg nog niks uit mijn LCD. Toch maar eens alle kabels nalopen.
Kan iemand een driver geven die sowieso werkt met dat schema dat in deze thread staat?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ik heb een progsel wat GOED werkt onder win2K, het is een LCD test progsel wat een paar mogelijkheden laat zoen, verder kan ik nog niks aan de praat krijgen :(

[LINK]
www.euronet.nl/users/icu13693/LCD.EXE
[/LINK]

Verder is het normaal dat regel 1 en 3 oplichten.
Dattie verder niets wil doen komt door de software.

FF een tipje voor de 4x40 [en misschien ook de 4x20, weet niet zeker].
Ik heb bij de dislpay in zwolle een stripje gehaald met een sort jumpertjes met ijzeren puntjes eraan [beetje vaag ja]
Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/ding.jpg
en die passen EXACT in de gaatjes van de 4x40 display.

Ik heb me LCDtje ingebouwd, ik heb GEEN digcam en/of webcam, dus helaas geen fotos.
Als iemand vragen heeft over het solderen etc, vraag maar raak...

Geen van de winamp plugins die ik heb geprobeerd werkt onder Win2K , onder WinME heb ik er al 2 werkend, 1 bijna en 2 nog niet getest.

I''ll keep U updated...

P.S... LCDDriver werkt bij mij NIET onder win2K, zou dat kunnen komen door DirectIO¿

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Met dit progsel kun je je eigen text op je dipleetje zetten...

[LINK]
http://www.euronet.nl/users/icu13693/visLCD058.zip
[/LINK]

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb nu LCD-driver nu ook aan de praat! :)

http://athome.no-ip.com/projects/LCDTool/

zorg er ABSOLUUT WEL VOOR dat je ALLE DLLs etc OOK DOWNLOAD!!!
Anders werkt ''ie gewoon NIET!

\o/

Verwijderd

!ME!, gebruik jij dat schema dat op die site van lcddriver staat of dat andere schema met die 2 potmeters van 10k en 100 ohm?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik gebruik DIT schema:
Afbeeldingslocatie: http://lcdriver.pointofnoreturn.org/lcd44780.gif

Ik krijg alleen nog geen winamp plugins aan de praat, ik ga er vandaag ''s aan werken, verder werkt me LCDtje PERFECT :)

*BLIJ*

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heeft iemand dat LCD al aan de praat onder Win2K ZONDER Direct I/O¿

\o/

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

allereerst wil ik zeggen dat ik het zelfde heb als as4Raven.

nu is mijn vraag heb je echt een printer kabel gebruikt of hebben jullie gewoon een kabel gebruikt die ook bij de scanner meestal zit. male-female.

hlp me!!!

ow ja welke zip bestand kan ik de driver van die lcd display installen??

owja kan het ook aan de winamp liggen dat ik geen beeld heb??

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 07 april 2001 15:56 schreef ReseTTim het volgende:
allereerst wil ik zeggen dat ik het zelfde heb als as4Raven.
Dat is 100% NORMAAL.
nu is mijn vraag heb je echt een printer kabel gebruikt of hebben jullie gewoon een kabel gebruikt die ook bij de scanner meestal zit. male-female.
Maakt niet zoveel uit want de stekker gaat er toch af, het gaat erom dattie op je Printerpoort past, het ANDERE einde gaat dan aan je LCD.
ow ja welke zip bestand kan ik de driver van die lcd display installen??
Je hebt geen drivers nodig voor je LCD displeetje, elk programma spreekt de LCD direct aan.
Als je Win2K hebt, is het aan te raden [of misschien zelfs wel per sé nodig] om Direct I/O te downloaden. www.direct-io.com/
owja kan het ook aan de winamp liggen dat ik geen beeld heb??
Hoe bedoel je dat¿

\o/

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 07 april 2001 16:36 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Dat is 100% NORMAAL.
[..]

Maakt niet zoveel uit want de stekker gaat er toch af, het gaat erom dattie op je Printerpoort past, het ANDERE einde gaat dan aan je LCD.
[..]

Je hebt geen drivers nodig voor je LCD displeetje, elk programma spreekt de LCD direct aan.
Als je Win2K hebt, is het aan te raden [of misschien zelfs wel per sé nodig] om Direct I/O te downloaden. www.direct-io.com/
[..]

Hoe bedoel je dat¿
ik draai op dit moment WinME, dus ff geen win2k.

ennuh met winamp bedoel ik mee ik draai 1 van de laatste versies 3.xx ennuh die plugin staat dat het gemaakt is voor 2.xx dus vandaar.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 07 april 2001 17:25 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

ik draai op dit moment WinME, dus ff geen win2k.

ennuh met winamp bedoel ik mee ik draai 1 van de laatste versies 3.xx ennuh die plugin staat dat het gemaakt is voor 2.xx dus vandaar.
3.xx alpha¿
Geen ID of plugins daarmee werken, ik heb een oude 3.xx, maar die is ZOO onstabiel dat ik ''m niet gebruik om MP3 mee af te spelen, maar meer voor de show zo af en toe.

Je kan het gewoon proberen met een 2.xx versie...

\o/

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Nicap heb je dat lcdtje nog te koop

Icq Me ff a.U.B. ;)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Nope, is reeds verkocht. Als het geld overgemaakt word tenminste. Maar daar ga ik wel vanuit.
Maar over niet al te lange tijd komt er wel weer een ronde bij eio denk ik.

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 20:22 schreef -=!ME!=- het volgende:

[afbeelding]

volgorde van de pins zoals ik ze heb
van 5V naar LCD poorten

5V » LCD[2], LCD[15]

Draadjes naar 10K Ohm potmeter

10K potmeter » LCD[3], LCD[15], GROUND

Draadjes naar 100 Ohm potmeter

100 potmeter » LCD[16], GROUND, potmeter[GROUND]
ik ben dus een leek wat electronica betreft ..
dat van die potmeters snap ik niet helemaal , hoe kan ik zien of ik de goeie heb..
en hoe sluit je die dingen aan .

iemand mischien een foto''tje ofsow

alvast bedankt...

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Geweldig! Met de nieuwste versie (2.0) van LCD Driver doet nu eindelijk ook mijn 4e regel van de display het! :)

Bedankt Herman!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

owja wij zaten met het probleem dat we niet alle kleurtjes hadden dus soms hebben we bij een mix van bijv. rood-wit, een rood zwart gebruikt is dat erg of hebben jullie geen flauw id??

[EDIT]
kunnuh jullie ff bij elke zip file ff zeggen wat het doet dan heb ik enig ID.

thnx

• te(X)en

te(X)en

plons...

Heeft iemand al iets gevonden waarmee je LCD kan laten zien dat er nieuwe mail is? (outlook express)

Verwijderd

Ik moest mijn schermpje ff bij de postkantoor af halen maar hij werkt als een beest!!! echt zeer kewl nu alleen nog ff in bouwen ;)

Nicap bij deze onwijs bedankt voor al je moeite!!! tnx!

Kunnen jullie niet nog wat urls neer posten van vette progies??

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 08 april 2001 17:57 schreef killerloop het volgende:

[..]

ik ben dus een leek wat electronica betreft ..
dat van die potmeters snap ik niet helemaal , hoe kan ik zien of ik de goeie heb..
en hoe sluit je die dingen aan .

iemand mischien een foto''tje ofsow

alvast bedankt...
Op het plaatje staan 3 aansluitingen, op de potmeters zitten ook 3 aansluitingen, je moet de draadjes [zoals op het schema staat] aan een van de pootjes solderen, het maakt niets uit welk draadje aan welk pootje zit volgens mij.

vergeet niet als je alles hebt aangesloten ook de potmeterjes een stukkie open te draaien als je je displee wil testen, anders doettie niet zoveel...

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 08 april 2001 18:13 schreef ReseTTim het volgende:
owja wij zaten met het probleem dat we niet alle kleurtjes hadden dus soms hebben we bij een mix van bijv. rood-wit, een rood zwart gebruikt is dat erg of hebben jullie geen flauw id??
Hoe bedoel je dat¿
Heb je bepaalde kleuren in de printerkabel niet¿

\o/

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 08 april 2001 19:16 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat¿
Heb je bepaalde kleuren in de printerkabel niet¿
gewoon zoals ik het zeg.

bepaalde kleurmixen hadden we niet. ik btw dus zo''n echt printerkabel gekocht die je op de printer kan aansluiten. deze had gewoon niet alle kleuren mixen zoals het op de handleiding stond. maar kan dat het zijn??

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

welke kleuren mis je dan¿

\o/

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Nog ff iets anders. Ik heb een printer en een scanner. Nou had ik nog ergens een kaartje liggen met een printerpoort, maar die kan ik nergens vinden. En om nou een nieuw kaartje te kopen, vind ik ook zonde.
Is er een manier om die LCD aan te sluiten, terwijl je ook nog je printer en scanner kan gebruiken?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 08 april 2001 20:45 schreef -=!ME!=- het volgende:
welke kleuren mis je dan¿
dat weet ik zo nu ff niet een vriend van me heeft het zaterdag gesoldeert.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

werkt ''ie wel ofnie¿

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hefet iemand al een Winamp plugin gevonden die ook onder Windows 2000 werkt¿

\o/

• Exposure
  • Niet online
Die van mij (4x20) doet bijzonder weinig in w2k. Heb dat directIO maar eens gedownt, moet je daar nog iets aan instellen ofzo? LCD driver werkt bij mij niet (blabla has generated errors and will be closed down etc :( ) dat LCD.exe tesproggie doet ook nix. Ik zie wel regel 1 en regel 3 zwart, en de eerste 8 blokkies van regel 2 zijn ook beetje zwart. Wat doe ik fout? Het kan btw zijn dat t schermpje kapot is.... Ik heb hem aangesloten volgens dat schema dat hier al stuk of 5 keer gepost is, met die twee pot metertjes dus. Graag hulp

Exposure

You're so fucking special. I wish I was special.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 09 april 2001 00:43 schreef Exposure het volgende:
Die van mij (4x20) doet bijzonder weinig in w2k. Heb dat directIO maar eens gedownt, moet je daar nog iets aan instellen ofzo?
Nopes, het werkt gewoon met std instellingnen bij mij.
LCD driver werkt bij mij niet (blabla has generated errors and will be closed down etc.
Heb je die 3 DLL files ook gedownd en in de "LCD Driver" dir gezet¿
dat LCD.exe tesproggie doet ook nix. Ik zie wel regel 1 en regel 3 zwart, en de eerste 8 blokkies van regel 2 zijn ook beetje zwart.
Regel 1 en 3 horen IDD "aan" te zijn.
Wat doe ik fout? Het kan btw zijn dat t schermpje kapot is.... Ik heb hem aangesloten volgens dat schema dat hier al stuk of 5 keer gepost is, met die twee pot metertjes dus. Graag hulp
TIP: test het ding eens onder windows 98/me.
Dan weet je bijna zeker dat het niet aan de software ligt.

\o/

• te(X)en

te(X)en

plons...

Ik gebruik dit progje members.ams.chello.nl/sdehaas/te(X)en/LCD.EXE om mn LCD te testen, progje werkt in DOS (of DOS venster in Windows) en kan van alles laten zien (scrollen, meerdere regels, etc.)

• Exposure
  • Niet online
Die dll''s heb ik ook gedownt ja, en zelfs een nieuwe versie van ntport gezocht (maar niet gevonden). Ik zal straks ff op m''n win95 bak testen.

Exposure.

You're so fucking special. I wish I was special.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 09 april 2001 10:45 schreef te(X)en het volgende:
Ik gebruik dit progje members.ams.chello.nl/sdehaas/te(X)en/LCD.EXE om mn LCD te testen, progje werkt in DOS (of DOS venster in Windows) en kan van alles laten zien (scrollen, meerdere regels, etc.)
Klopt, die heb ik ook jah.
Die werkt, en LCD-Driver werkt, + een progsel om je eigen zooi op het schermpie te schrijven.
Verder krijg ik weinig aan de praat...

\o/

Verwijderd

Welk proggie om je eigen tekst op schermpie te krijgen??

En btw. uit die test ding kan je ook koele eigen progies maken want dat test proggie is zeer kewl 8-)

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op maandag 09 april 2001 16:00 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Klopt, die heb ik ook jah.
Die werkt, en LCD-Driver werkt, + een progsel om je eigen zooi op het schermpie te schrijven.
Verder krijg ik weinig aan de praat...
Welk progje om je "eigen zooi" op het scherm te krijgen?

HEBBUH :9~

Verwijderd

ik heb hier zo''n seiko 4*20 2014 enmn backlight is erg zwak , moet ik die nog op de ground(kast ofzo) aansluiten??? of is op zwarte draadje genoeg???

Als ik het zwarte draadje tegen de kast aanhoud wordt ie namelijk wel feller!!!!
hier kwam ik per ongeluk achter toen potmeter tegen kast aankwam!!!!

Verwijderd

ik heb hier zo''n seiko 4*20 2014 enmn backlight is erg zwak , moet ik die nog op de ground(kast ofzo) aansluiten??? of is op zwarte draadje van de voeding genoeg???

Als ik het zwarte draadje tegen de kast aanhoud wordt ie namelijk wel feller!!!!
hier kwam ik per ongeluk achter toen potmeter tegen kast aankwam!!!!:?:?

er heeft ook 12 volt opgestaan voor een paar seconden maar, SH*T

Hoe krijg ik trouweens zwarte letters op verlichte achtergrond?

Verwijderd

Ik heb trouwens ook dat de letters niet fel op het beeld komen met het programa LCD driver, maar als ik nu een ander programma daarna draai als LCD driver geladen is, het proggie LCD.exe dan worden de letters 5x feller maar de 2e en de 4e regel doen het niet meer:? en nog een vraagie de 100ohm potmeter heeft ff gerookt, hij doet het nog wel is perongeluk ff 12v opgekomen, kan het daar ook aan liggen;( , wordt er wel moe van:Z:Z

Ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen*D

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 09 april 2001 19:53 schreef te(X)en het volgende:

[..]

Welk progje om je "eigen zooi" op het scherm te krijgen?

HEBBUH :9~
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdprint.exe

\o/

Verwijderd

moet de aarde aangesloten worden extra die als mantel in de kabel zit op de plug of zo, of zijn die van de stekker al genoeg??? Helluppp

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb ground op de zwarte draad naast de 5V op me molex zitten.

\o/

• te(X)en

te(X)en

plons...

Ja, gewoon op de zwarte draad aansluiten is genoeg.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

YES HIJ DOET HET

we hebben dus die kabel tussen de connectors weggeknipt en nu gewoon meteen gesoldeert vanaf de connector naar de LCD toe.

het grappige was dat een vriend van me het had gedaan en toen het af was zij hij het kan zijn dat het psies andersom moet. ik dus ff kijken en zag dus nummers en binnenin staan. gevolg hij kon weer solderen maar hij doet het :P:P:P.

btw. nu wel een natte broek :).

welke mp3 plugin kan ik het beste gebruiken en is het mooiste?

• Mennootje
Daz ook al drie keer langs gekomen magoed, VB+ is de A naast je display en C de VB-

Misschien moeten we een LCD faq maken?

• Dr_Frickin_Evil
Kan iemand ff de exacte schakeling posten voor de L2014? Ik heb wel een schakeling, maar die geeft aan dat ik 16 aansluitingen op mn print moet hebben, maar ik zie er maar 14 :?. Heb ik de verkeerde soms? Schakeling that is?

• Dr_Frickin_Evil
Oke bedankt, ik dacht al zoiets ei''k.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

hier komen mijn foto''s als bewijs dat ze het doen :P:P

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/images/lcd/waiting.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/images/lcd/menu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/images/lcd/cpu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/images/lcd/lit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/images/lcd/gotreset.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.f2s.com/images/lcd/blabla.jpg

vraag
nu zou ik graag nog willen weten waarom mijn cpu snelheid niet wordt weergegeven.

ennuh welke mp3 plugin is mooier dan deze, bedoel met die equelizer (zoiets).

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 14 april 2001 20:51 schreef ReseTTim het volgende:

vraag
nu zou ik graag nog willen weten waarom mijn cpu snelheid niet wordt weergegeven.

ennuh welke mp3 plugin is mooier dan deze, bedoel met die equelizer (zoiets).
Reden dat je CPU speed niet » je hebt MBM4 of 5 niet aan staan.
Indien wel aan: CTRL-ALT-DEL » MBM5 zoeken in lijstje en aflsuiten dan MBM weer opstarten » Voilá, CPU speed :)

URLS van diverse winamp LCD plugins:
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdwinamppluginszooienzovoorts/LCDisplayer059.exe
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdwinamppluginszooienzovoorts/Wlcd44780.exe
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdwinamppluginszooienzovoorts/lcdriver.zip
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdwinamppluginszooienzovoorts/lortyplugin24_06.zip
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdwinamppluginszooienzovoorts/visLCD058.zip
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdwinamppluginszooienzovoorts/winamp.zip
www.euronet.nl/users/icu13693/lcdwinamppluginszooienzovoorts/winlcd.zip

\o/

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

-=!ME!=-

thnx.

gewoon toch in de map plugins gooien van winamp of mot ik toch bij sommige progjes het in een mapje in plugins stoppen?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zolang de benodigde DLL''s maar in de plugins dir van winamp komen.. :)
Volgens mij kon je de meeste [misschien wwel allemaal] naar de winamp/plugins/ dir uitpakken jah

\o/

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Heeft iemand ook al een goed proggie voor W2k.
Want de release datum van LCDriver 2.0 is nu wel akelig vaak uitgesteld.
Op mijn vraag of ook ik de beta versie mocht testen, kreeg ik geen antwoord.

And The Only One

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

LCD Driver, maar die heb je al, aan de andere topic te zien...

\o/

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

welke bestand/ zip bevat MBM 5??? ik had deze nodig volgens -=!ME!=-.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

wie heeft ook de L2014 4 x 20 en heeft alle winamp lugins goed werkend??

wilt diegene aub. plz. voor mij ff dan zijn winamp inzippen en uploaden.

thnx

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
die winlcd werkt bij mij super. Ik draai wel 98se trouwens. misschien draai jij win2k
Pagina: 1 2 Laatste