Op vrijdag 21 januari 2000 21:58 schreef jhead22 het volgende:
Waarom is arita slecht ?
Omdat ze sneller vergaan. Ik zelf heb daar bij Arita nog niet veel last van gehad, maar bij Imation 80 min. slimline van de Intertoys bijvoorbeeld weer wel. Een CD die ik een half jaar geleden heb gebrand (data) kan mijn CDRW-drive al niet meer lezen, en andere drives met veel moeite. Dit geldt ook voor andere CD''s van dit type.
Eerst nog ff herhaling van een tip:
www.cdmediaworld.com
Check deze site als je de kwaliteit van je CD''s wil weten.
Waar ik goede ervaringen mee heb:
Imation 74min (gewoon goed, nooit problemen mee gehad, jewelcase, f15,-, nu f17,50)
Ricoh 80min (paper sleeve, f13,50, enige probleem is dat er af en toe al wat stofjes op zitten, maar voor zover ik heb kunnen nakijken is dit wel superkwaliteit)
MMore en That''s Write (op zich goed, maar volgens cdmediaworld maar matig, dus gebruik ik liever Ricoh, That''s Write: f17,50, jewelcase)
Verder heb ik gehoord dat je Princo en Trust als de pest moet vermijden. Ik heb net zelf een pak Kodak Gold gekocht (f24, Jewel Case) en dit is volgens mij een van de besten die je kan krijgen. Ik ga deze dan ook voor mijn anime backups gebruiken (deze als backup, diep wegstoppen, en hetzelfde ook op Ricoh gebrand voor het ''dagelijks gebruik'')
Alle prijzen zijn de prijzen die mijn vader rekent (heeft een eigen computerbedrijf) en per 10 stuks. (Toch handig, ik kan nu 24/7 nieuwe CD''s krijgen :-) )