Dag Tweakers,<P>Ik wil graag weten wat voor cdr''s jullie gebruiken, zelf gebruik ik BASF ceram quard voor het ''normale'' werk, Die vind ik erug goed.<BR>Ik heb echter wat problemen met 80 minuten cd''s. Ik heb Arita''s en Lead data geprobeerd, maar beiden vertonen regelmatig ''deukjes''. Bij Lead data zitten de cd''s soms onder de vingervlekken.<P>Kan iemand me wat beters aanbevelen?
Ja, van die Arita''s heb ik gemerkt.<P>zijn die philips premiums er ook in 80 minuten variant? Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar in 74 min gezien.
Sommigen, beweren dat er inderdaad 80 min Philipsen zijn, maar waar te koop: vaak de beurzen(lekker safe, not.) 80 min MediaMore, prima dingen, en ceram guard, zijn gewoon ook Philipsen, check maar eens de serial nummers, zijn die niet gelijk heb nep Philipsen in je klauwen en heb te veel voor die ''arita''s'' betaald.
no comment
Er zijn niet zoveel fabrikanten van cd-r''s, philips sony bijv. zijn van dezelfde fabrikant. Voor alle details <A HREF="http://www.cdmediaworld.com" TARGET=_blank>http://www.cdmediaworld.com</A>
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
hmm... Ik vind 5 piek per stuk wel wat prijzig voor een lege cd.<BR>Heeft iemand mischien ook ervaringen met That''s write 80 min cd''s? aangezien plextor ook that''s write cdr''s bij hun writers levert. Bovendien heb ik deze cd''s gezien voor 47,50 per 20 stuks. (WWW.norrod.nl)
Merkloze van 2 piek, hccdagen.<BR>Voor de zekerheid en mooiere CDŽs Fuji van 2,50.<BR>Als je meer dan 3 piek (evt 3,20 als je een flips fan bent wat ik was, maar nu weet ik beter) ben je niet handig bezig.
Maxell cd-r 74 XL<BR>Nog nooit eentje mislukt. Kosten 3 gulden/stuk op school.
Verwijderd
Bij <A HREF="http://www.informatique.nl" TARGET=_blank>www.informatique.nl</A> verkopen ze die 80min philips cd''s ook voor 5,- per stuk...
Mycom : 4,65 <BR>Vanmiddag nog gezien !!
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Ik heb 10 van die That''s Write dingen gehad , geen problemen . Verder gebruik ik altijd Kodak , Philips , TDK , Sony of BASF Ceram . Wat iedereen hier ook roept , die Lenco , Arita en Princo dingen zijn klote .
ik heb een stel 80 min philips cdr''s op een beurs gekocht en ze bevallen me prima, voor 3 gulden/stuk! das toch een prima prijsje
aAarGhh
Ik gebruik gouwe kodakjes werkt perfect. alleen wel 3.80 stuk. Maar ja liever goeie kwaliteit cd''s dan van die brakke dingen die anderen maken.
diskeltische lurker
Verwijderd
Princo''s heb ik ook problemen mee gehad, en af en toe de merkloze.<P>De ARITA 700/80 daarvan gebruik ik alleen de donkere, niet die plaatjes waar je dwars door heen kunt kijken.<BR>Voor de rest goede ervaringen met Mmmore,Philips,Sony,Basf,Nashua,Maxell,TDK,Arita650,Arita680,Verbatim(Mitsubishi),Kodak,That''s(Taiyo Yuden),That''s Write en Fuji, op een HP7200i met Adaptec3.5b EasyCDCreator.<BR>En Nero 4.0.75 en MP3 CDmaker.
Quantegy: Professional Studio Series.<P>Die spelen overal en altijd, enige merk uit de twintig die ik heb getest die het deed in mijn gare JVC auto-cd speler.<BR>Ze geven geen speed-specs op, maar ze doen het uitstekend op 8x
.<BR>Ze komen uit de Mitsui-fabriek(Nee, geen Mitsumi).<P>Laterz,<P>Dennet aka "Suzie Q".
Waarom is arita slecht ?<BR>Ik weet dat ze slecht uit de test kwamen in de computertotaal. Maar zelf bevallen ze mij perfect. Ik heb er nooit problemen mee.<BR>De schijfjes waar ik wel problemen mee heb zijn: MMore, Princo en Mardendie.<BR>Ik heb van deze merken een keer een lading gehad die gewoon niet wouden werken.<P>
Ik gebruik al bijna een half jaar trust. Deze zijn hier in Z''meer voor een geeltje per tien te krijgen (74min)<P>Heb pas 6 errors (in half jaar)
Ik gebruik Maxell 74 XL voor data en Sony voor mijn audio.<BR>Werkt perfect samen met mijn Ricoh 7040@7060.
Iedereen die die Maxell gebruikt, ooit die dingen in een 10 jaar oude cd-player gedieuwd? KUT dingen
no comment
wil nix meer weten van cdr had de hele kerstboom vol hangen met mislukte versies leve HP vooral audio is een drama <P>Geef mij toch maar de philips die gaan soms nog goed
Voor audio vind ik Sony het best. Voor data zijn er een paar meer. TDK, Philps en Sony.<BR>Het zijn de duurdere cd''s maar ik heb van Sony nog nooit uitval gehad. Ik brand nu al ruim een jaar.<P>Bas
Tjielp... een vogel.
Platinum, just Platinum.<BR>KOsten maar een knaak.<P>Fox<BR>
Verwijderd
Hewlett Packard C4437A<BR>Simply flawless! Not a single coaster out of hundreds copies. Perfect for audio, works with car jukeboxes perfectly. Manufacturer changed at some point but so far I haven''t notice any difference in quality.<P>Writers: HP 7200e, HP 8100i, Plextor 4220<BR> ATIP: 97m 27s 55f<BR>Disc Manufacturer: Mitsui Toatsu Chemicals, Inc.<BR>Assumed Dye type: Phthalocyanine (Type 5)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x 2x 4x<BR>nominal Capacity: 650.85MB (74m 05s 10f / LBA: 333235)<BR> <BR>TDK CD-R74 ''Reflex''<BR>a.k.a. TDK CD-R74 ''Reflex Metallic Disc''<BR> Fujifilm Silver CD<BR> <BR>These discs became my favourites after I found a dealer selling these really cheap. After couple of dozens burns these have been flawless. TDK''s are also recommended by Plextor, the ultimate CD-RW/ROM drive manufacturer.<P>Writers: Plextor 4220, HP 8100i<BR> ATIP: 97m 32s 00f<BR>Disc Manufacturer:TDK Corp.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 0)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x 2x 4x 6x 8x<BR>nominal Capacity: 652.29MB (74m 15s 00f / LBA: 333975)<BR> <BR>Kodak Gold<BR>Another 100% flawless hundreds of burns. Favorite of people who for some reason boycott HP products and refuse to use their discs. I haven''t heard any problems with using Kodak''s in any CD device.<P>Writers: Plextor 4220, HP 7200e, Yamaha CDR400tx<BR> ATIP: 97m 27s 45f<BR>Disc Manufacturer: Kodak Japan Ltd.<BR>Assumed Dye type: Phthalocyanine (Type 5)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: unknown (4x works fine)<BR>nominal Capacity: 650.83MB (74m 05s 01f / LBA: 333226)<BR> <BR>Kodak Silver Plus<BR>Kodak Silvers seem to be just as good as the goldies, but a little bit cheaper.<P>Writers: Plextor 4220<BR> ATIP: 97m 27s 45f<BR>Disc Manufacturer: Kodak Japan Ltd.<BR>Assumed Dye type: Phthalocyanine (Type 5)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: unknown (4x works fine)<BR>nominal Capacity: 650.83MB (74m 05s 01f / LBA: 333226)<BR> <BR> <BR>BASF By Emtec CD-R Master<BR>Ceramic plated - Digital Audio for Professionals<P>This is a very big suprise! The infamous BASF is distributing quality media made by the well known Taiyo Yuden. I have only used a few of these, but the this high quality manufacturer has a very good reputation among CD-R users.<P>Writers: Plextor 4220<BR> ATIP: 97m 24s 01f<BR>Disc Manufacturer: Taiyo Yuden Company Ltd.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 1)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x 2x 4x<BR>nominal Capacity: 656.40MB (74m 43s 00f / LBA: 336075)<BR> <BR> <BR>Mitsubishi CDR74S1<BR>This is one very positive suprise, because at least in Finland these blanks are 0.5$ cheaper than HP''s or Kodak''s. I have made one mysterious data disc coaster with these. All audio''s have worked fine, even in car jukeboxes.<P>Writers: Plextor 4220<BR> ATIP: 97m 34s 20f<BR>Disc Manufacturer: Mitsubishi Chemicals Corp.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 0)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: unknown (4x works fine)<BR>nominal Capacity: 654.49MB (74m 30s 00f / LBA: 335100)<BR> <BR> <BR> <BR> <BR> <BR> CD-R media blacklist:<BR> <BR>BASF By Emtec<BR>Stay away from these! BASF''s used to be OK discs but at some point the manufacturer changed (the ''By Emtec''-logo appeared), and since then these have been a pain in the ass for audio usage. Have failed to play correctly IN MOST AUDIO PLAYERS!<P>Writers: HP 7200e<BR> ATIP: 97m 26s 60f<BR>Disc Manufacturer: CMC Magnetics Corp.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 0)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x or 2x recommended!<BR>nominal Capacity: 658.89MB (75m 00s 00f / LBA: 337350)<BR> <BR>(noname blanks)<BR>These are the infamous Ritek blanks, that I have heard many horror stories about. Fail to play correctly IN MOST AUDIO PLAYERS. Suprisingly, no problems at data. These are however cheap, unlike BASF''s<P>Writers: HP 8100i<BR> ATIP: 97m 31s 00f<BR>Disc Manufacturer: Ritek Co.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 0)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x or 2x recommended<BR>nominal Capacity: 656.69MB (74m 45s 00f / LBA: 336225)<BR> <BR>MMORE CD-R<BR>Oh boy...same than the two brands above. Unusable for audio. I think these should all be returned...These give same ATIP info than BASF''s.<P>Writers: HP 8100i<BR> ATIP: 97m 26s 60f<BR>Disc Manufacturer: CMC Magnetics Corp.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 0)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x or 2x recommended<BR>nominal Capacity: 658.89MB (75m 00s 00f / LBA: 337350)<BR> <BR> <BR>Imation CD-R 4x<BR>Aha! Caught another GMC product. One thing that really pisses me is the fact that Imation products are often distributed as 3M products (floppies, CD-Rs). You might think that huge company like 3M would represent quality media, but no... My friend bought a pack of these and had problems in audio players.<P>Writers: Plextor 4220, HP 8100i<BR> ATIP: 97m 26s 60f<BR>Disc Manufacturer: CMC Magnetics Corp.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 0)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x 2x 4x<BR>nominal Capacity: 658.89MB (75m 00s 00f / LBA: 337350)<BR> <BR> <BR>Maxell CD-R CD-R74PR(W)<P>I wouldn''t say that these CD-Rs are bad, but certainly worse than the recommended media brands here. With Maxell my Plextor PTS32 doesn''t get perfect audio extraction test results with Feurio!''s Test Device feature (Program Parameters / test device). With the recommended brands, or with an audio CD original the Plextor drive gets 100% results in the test. Suspicious...<P>Writers: Plextor 4220<BR> ATIP: 97m 25s 22f<BR>Disc Manufacturer: Hitachi Maxell, Ltd.<BR>Assumed Dye type: Cyanine (Type 2)<BR>Media type: CD-Recordable<BR>Recording Speeds: 1x 2x 4x<BR>nominal Capacity: 654.49MB (74m 30s 00f / LBA: 335100)<BR> <BR> <BR>
Verwijderd
Goede CDRs voor audio:<P>Sony CDQ74BP (niet meer verkrijgbaar)<P>Sony CDQ74BN (niet meer verkrijgbaar)<P>Sony CDQ74CN<P>TraxData Gold<P>That''s Write 80 min.<P>Maxell CDR74XL<P>Kodak CDR Gold Ultima<P>Kodak CDR Ultima (Silver)<P><BR>Slechte CDRs:<BR>-------------<P>ARITA voor Audio of PSX NIET gebruiken!!!!!!<P>MMore werken soms wel/niet<P>Verbatim <P>Lenco<P>Alle andere "wit merk" CDRs<P>Dit allemaal gedaan met een Yamaha 4416S<BR>
Vroeger brandde ik altijd op TDK Reflex maar die zijn helaas niet overal meer te krijgen :(<BR>Tegenwoordig brand ik ook vaak op Philips (gaan al wat vaker mis) en op Mmore (gaat ook wel eens iets fout)<P>TDK heb ik echt nog nooit problemen mee gehad en zien er ook nog eens heel mooi uit
Niet?
[Specs]
Verwijderd
Nog een interessante link getest voor in de auto, nouja pluis zelf maar uit: <A HREF="http://www.cdrinfo.com/audiocd/cd_brands.html" TARGET=_blank>http://www.cdrinfo.com/audiocd/cd_brands.html</A> en deze <A HREF="http://www.cdr-info.com/tips/problematic_media.html" TARGET=_blank>http://www.cdr-info.com/tips/problematic_media.html</A>
[This message has been edited by John (edited 22-01-2000).]
[This message has been edited by John (edited 22-01-2000).]
Verwijderd
platinum scheurt altijd uit bij mij. (dat circeltje in ut midden gaat scheuren) Over philips cd''s ben ik wel tevreden alleen die hoesjes zijn waardeloos. Dat doorzichtige plastic springt vaak in stukken als je ze loshaalt. Ik zelf gebruik altijd mmore en ik heb er nooit problemen mee, maar het schijnt dus dat die wel voorkomen. Over no names kan ik kort wezen: Waardeloos. Na een half jaar kun je ze weggooien. Of ze zijn verroest (jah dat kan, leg er maar 1 buiten in de tuin) of er zijn hoekjes afgespat.
Verwijderd
vindt je de data op de cd belangrijk ga dan voor een merk sony bv<P>niets belangrijks op cd get cheapest u can get!
Martinus:<BR>
[This message has been edited by biobak (edited 23-01-2000).]
<P>Ja, werken prima in de 10 jaar oude JVC cd speler van m''n ouders. Ook in mijn draagbaar dingetje van een jaar of 5 oud (ook JVC)<P>En oja, die Maxell''s staan bij de "recommended media" voor 4, 8 en 12 speed Plextor''s. Zou dus altijd oke moeten werken op m''n Plex 4220.Iedereen die die Maxell gebruikt, ooit die dingen in een 10 jaar oude cd-player gedieuwd? KUT dingen
[This message has been edited by biobak (edited 23-01-2000).]
Ik heb altijd MMore gebruikt en die doen het perfect, tot vandaag.<BR>FF quake3 branden, al 3 van die kutcd''s van ze verneukt, allemaal precies hetzelfde maar wel steeds anders gebrand, ondevlieg aan en uit, met nero en discjuggler.
merkloos van mycom op dit moment 80 minuten 2,85 per stuk<BR>zeer goed nog nooit misbranders mee gehad op ide brandertje van me en niet duur<BR>voelen hetzelfde aan als de philips premiums
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verwijderd
Ik heb altijd de allergoedkoopste die er op dat moment te koop zijn. Zo heb ik vorig jaar een doosje voor 17,50 gekocht en er nog nooit problemen mee gehad. Ik heb dan wel een philips en die fikt maar op 2x.
jellyshock:<P>dus die philipsen 80 min zijn wel goed? ze waren in het begin heel duur (5 gulden), nu zijn ze dan wel redelijk goedkoop, ga er dan ook maar een stelletje kopen binnenkort
How bad is it on a scale from one to Spurs
Ik gebruik gewoon die goedkope arita''s, bij mij doe ze het perfect. Ik heb trouwens 1 keer gehad dat een cd-r(arita) uit de verpakking was beschadigd. Er zat een beetje verf op het beschrijfbare gedeelte. Hoe dat erop kwam mag joost weten.
Verwijderd
ik gebruik Mmore, omdat ze een goede beschermlaag hebben en omdat ze overal vrij goed in worden gelezen, die NoName, NoLabel dingen van 2 piek zijn ook prima !!
Ik gebruik meestal MMore''s, heb vorige keer Philips gekocht bij de Makro, ook die 80min dingen.. ik geloof iets van 4,63 de stuk, niet bepaald cheap dus...... Tja... kan en wil je het betalen gaat er niets boven Philips.<P>Moet het wat goedkoper dan vind ik MMore prima, ook in m''n 11 jaar oude JVC stereo doen ze het dusse......
(erhm, oke... het was wel een stereo van over de 1000 pieken)
Verwijderd
Ik heb een hele lange tijd Arita gebruikt, en wat iedereen ook zegt, van ongeveer 400 CD''s zijn er totaal maar een stuk of 10 mislukt (door foute CDs vermoed ik). Verder heb ik nooit problemen met het lezen van deze CDs, wat ik van andere merken niet kan zeggen.<P>Nu gebruik ik Fuji, daar is er nog nooit 1 van misgegaan, maar die zijn wel iets duurder.
Normaal gebruik ik Philips Silver premium, perfect, kost je rond de 300 gulden/100 stuks!<P>Laatst had ik er 150/50 van Kodak Gold Ultima, ook zeer goed, weinig problemen mee, alleenmijn CD-speler van de stereo wilde niet alle Kodak-audio''s pakken!<P>Laatst nog snel drie 10-pakken gehaald, 2 van MMORE en een van ACER, alledrie voor rond de 30,--<BR>Een set van MMORE wilde 6 van de 10 niet pakken in mijn brander HP7200: Power Calibration Area Full!!, andere setje geen problemen en die ACER''s ook totaal geen problemen.. Wat dat betreft hoef je dus niet enorm dure A-merken te halen. Alleen (nog) geen ervaringen op hoge snelheden >2speed
BASF...heel goed voor audio. is trouwens het enige merk wat de cd speler van m''n vriendin wil lezen (gekopierde cd''s)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Imation, Philips en SKC. Zijn de besten vind ik. Nashua heb ik zéér slechte ervaringen mee
(spindel van 50 gekocht, 7 werkten prima, 2 twijfelachtig, en de andere 41 kon ik zó wegmikken).
Virussen? Scan ze hier!
MMORE Silver. Doen het errug goed. That''s Write is brak
philips premium 74 min a f1,65stuk op de zwarte markt in beverwijk (5 min. fietsen)
philips MP 80Min a f2,20 stuk ook op de zwarte markt
philips MP 80Min a f2,20 stuk ook op de zwarte markt
Pak je rust!
Verwijderd
Philips silver premium zijn idd gewoon de beste. Sommige zeggen dat het mitsui cd''s zijn....
Philips silver Premium 80 min bij makro iets van 3.18 p cd.
Philips silver Premium 80 min bij makro iets van 3.18 p cd.
Voor belangrijke dingen: Philips Silver Premium (74 min: 150/100 | 80 min: 19/10)
Voor de rest: Taiyo Yuden no-name (80 min: 105/100)
Komt uit dezelfde fabriek, maar de Philips zijn iets krasbestendiger aan de bovenkant.
Mijn broer had laatst ook PSX-games op arita''s, maar die deden het perfect. Die cd''s waren wel groen ipv blauw (zoals ze eerder altijd waren). Maar misschien kwam het ook doordat er op die arita''s een label was geplakt...
Voor de rest: Taiyo Yuden no-name (80 min: 105/100)
Komt uit dezelfde fabriek, maar de Philips zijn iets krasbestendiger aan de bovenkant.
Mijn broer had laatst ook PSX-games op arita''s, maar die deden het perfect. Die cd''s waren wel groen ipv blauw (zoals ze eerder altijd waren). Maar misschien kwam het ook doordat er op die arita''s een label was geplakt...
Verwijderd
philips silver premium, 74 en 80
en die BASF/Emtec 80min dingen
gewoon per 100 op de beurs kopen,zijn ze maar 1,50 of zo
en die BASF/Emtec 80min dingen
gewoon per 100 op de beurs kopen,zijn ze maar 1,50 of zo
gewoon elcheapo: mijn brander fikt alles wat los en vast zit (teac 6*24 scsi)
if broken it is, fix it you should
Ik gebruik Lifetec''s. 15,00 bij de Aldi
(10 stuks, jewel case, 80min)
werken perfect op mijn Acer 10x brander. Nooit problemen mee gehad.
Verder Sony
werken perfect op mijn Acer 10x brander. Nooit problemen mee gehad.
Verder Sony
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Mediamark : Acer 11,-
Heb je 10, 74 min CD''s voor!
Lekker goedkoop en ook nog nooit problemen mee gehad.
Heb je 10, 74 min CD''s voor!
Lekker goedkoop en ook nog nooit problemen mee gehad.
IK heb zelf al van alles gebruikt:
Princo (Doen het overal in (ook in PSX 5xxx serie
)
That Write ook gewoon goed, maar doen het niet overal.
Philips gewoon goed, maar daar betaal je ook voor.
Zelf heb ik nu Princo in slimline (16x)
Princo (Doen het overal in (ook in PSX 5xxx serie
That Write ook gewoon goed, maar doen het niet overal.
Philips gewoon goed, maar daar betaal je ook voor.
Zelf heb ik nu Princo in slimline (16x)
webOS all the way!
TDK met RELEX X tecnology
werkt vooral lekker met audio cds, er is (tot nu toe) geen een speler die ze niet pakt, en er zitten heel wat low low low budget troep tussen hoor, yoko, multitech en nog meer vage buitenlandse shit wat altijd problemen gaf met audio cds, maar nu ik dus dit merk gebruikt , nog geen probleem tegengekomen, zelfs niet met de ouwere versie pioneer en sony wisselaars..
werkt vooral lekker met audio cds, er is (tot nu toe) geen een speler die ze niet pakt, en er zitten heel wat low low low budget troep tussen hoor, yoko, multitech en nog meer vage buitenlandse shit wat altijd problemen gaf met audio cds, maar nu ik dus dit merk gebruikt , nog geen probleem tegengekomen, zelfs niet met de ouwere versie pioneer en sony wisselaars..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
TIP!!!!
Bij Vobis hebben ze noname cdr''s 80min 12X
op spindel van 50 voor 54,95
Ik heb ze zelf en het zijn volgens mij gewoon de nieuwe MMore 80min, het type nummer is namelijk gelijk.
Bij Vobis hebben ze noname cdr''s 80min 12X
op spindel van 50 voor 54,95
Ik heb ze zelf en het zijn volgens mij gewoon de nieuwe MMore 80min, het type nummer is namelijk gelijk.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik gebruik vaak:
- TDK CD-R74 - RefleX - werkt altijd overal
- Sony CDX-74CN - werkt altijd overal
- Philips Silver Premium - werkt altijd overal, wel wat duurder
- MMore - doen het soms niet in audio-cd-spelers door extra protectielaag
- Philips Gold - werken ook prima
Volgens mij zijn bovenstaande allemaal wel OK. Ik koop iig nooit meer Arita''s (reflectielaag laat los), lege no-names en andere verdachte troep...
- TDK CD-R74 - RefleX - werkt altijd overal
- Sony CDX-74CN - werkt altijd overal
- Philips Silver Premium - werkt altijd overal, wel wat duurder
- MMore - doen het soms niet in audio-cd-spelers door extra protectielaag
- Philips Gold - werken ook prima
Volgens mij zijn bovenstaande allemaal wel OK. Ik koop iig nooit meer Arita''s (reflectielaag laat los), lege no-names en andere verdachte troep...
tot een paar dagen geleden Mmore,
maar nu een vaag merk dat "Incredible Media" heet a 1 piek per stuk op pcdiscount beurs
edit: het zijn trouwens 80 minuten/700 mb beesten
maar nu een vaag merk dat "Incredible Media" heet a 1 piek per stuk op pcdiscount beurs
edit: het zijn trouwens 80 minuten/700 mb beesten
wat zijn de meningen over die memorex ramsj cd''s bij de mediamarkt? die kosten echt geen hol, heb tot nu toe 2 doosjes verfikt met m''n plex en nog geen problemen...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Goede ervaringen met Philips Multi Purpouse (die gebruik ik het meest). Verder ook goede ervaringen met Sony, Mmore. Dixons huismerk en BASF is rommel!! :r:r:r:r:r
Ik gebruik altijd:
-That''s Write 80 (a 1,67 t stuk, 80min, met hoesje) voor bijna alle dingen (muziek, data, etc etc. een Videocd speler leest ze ook goed, en nooit fouten, gewoon beste prijs kwaliteit verhouding!)
-Philips Multi Purpose CDR80''s (a 2,75 tstuk) (soms voor Films en dingen die niet op een normale 80min van that''s write passen, want een Philips80 is toch wel iets groter. daar past 703 mb op geloof ik)
trouwens die Goudkleurige Arita''s 80min voor muziek doen het bij mij ook overal in elke cd speler....
-That''s Write 80 (a 1,67 t stuk, 80min, met hoesje) voor bijna alle dingen (muziek, data, etc etc. een Videocd speler leest ze ook goed, en nooit fouten, gewoon beste prijs kwaliteit verhouding!)
-Philips Multi Purpose CDR80''s (a 2,75 tstuk) (soms voor Films en dingen die niet op een normale 80min van that''s write passen, want een Philips80 is toch wel iets groter. daar past 703 mb op geloof ik)
trouwens die Goudkleurige Arita''s 80min voor muziek doen het bij mij ook overal in elke cd speler....
waarom is dixons rommel? oke, lelijke lay-out, maar verder?Op zaterdag 19 mei 2001 17:17 schreef Barfbag het volgende:
Goede ervaringen met Philips Multi Purpouse (die gebruik ik het meest). Verder ook goede ervaringen met Sony, Mmore. Dixons huismerk en BASF is rommel!! :r:r:r:r:r
Verwijderd
Voor 5 piek per stukOp vrijdag 21 januari 2000 13:25 schreef RedRoon het volgende:
Powerline Zoetermeer verkoopt die 80 min cdrs van phillips. 5 piek per stuk
Verwijderd
Ik gebruik 80min. Nasuha CD''s. 65,- voor 50 stuks op een spindel bij de mycom. En verneuk ze (bijna) nooit. Plextor 12x10x32 IDE.
That''s Write, je kan ze alleen wel maar op 8 speed branden maar de boejt me niet egt.. Ze zijn supergoed.
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
foutje
Every morning is the dawn of a new error.
Verwijderd
platinum, always (die op spindel met een label dus)
www.cdrwinkel.nl
goedkoop, en kei-goed van kwaliteit, nog nooit problemen gehad.
www.cdrwinkel.nl
goedkoop, en kei-goed van kwaliteit, nog nooit problemen gehad.
Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar TDK (zowel voor data als audio, 74 min. en 80 min). Heb veel andere merken geprobeerd, maar deze bevallen me toch ''t allerbeste. Nog nooit problemen mee gehad!Op zaterdag 19 mei 2001 16:04 schreef Jona112 het volgende:
Gebruikt niemand cd''s van TDK???
#
De 80 min Philips Silver Premium (16x) kan je kopen bij www.opussupplies.nl....Op vrijdag 21 januari 2000 13:18 schreef MightyP het volgende:
Ja, van die Arita''s heb ik gemerkt.<P>zijn die philips premiums er ook in 80 minuten variant? Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar in 74 min gezien.
Dat zijn de enige die ik gebruik.
Every morning is the dawn of a new error.
Iedereen hier die meer dan 2 gulden voor z''n 74/80 minuten cd-r''s betaald is volgens mij verkeerd bezig. Ik betaal meestal 15,- per 10 80-minuten cd''s en ik heb de laatste 1,5 jaar geen problemen meer gehad, geeneen mislukte cd en ik brand heel wat af.
Die cd-s van Arita komen idd slecht uit tests, en ik geloof dat Philips ze zelfs hun cd-r logo heeft ontzegt ofzoiets, maar ze werken echt prima hoor! Verder vind ik de cd-s van imation in de slim-cases erg fijn, ook maar 15,- per 10. Nashua en That''s Write werken ook perfect.
Ik denk dat de mensen die veel mislukte cd-s hebben beter op zoek kunnen naar een duurdere brander dan naar duurdere cd-r''s.
Die cd-s van Arita komen idd slecht uit tests, en ik geloof dat Philips ze zelfs hun cd-r logo heeft ontzegt ofzoiets, maar ze werken echt prima hoor! Verder vind ik de cd-s van imation in de slim-cases erg fijn, ook maar 15,- per 10. Nashua en That''s Write werken ook perfect.
Ik denk dat de mensen die veel mislukte cd-s hebben beter op zoek kunnen naar een duurdere brander dan naar duurdere cd-r''s.
Die jaOp vrijdag 21 januari 2000 12:32 schreef Big Tazzz het volgende:
Philps Silver Premium !!!!!!!! [url="i/s/smile.gif"][afbeelding][/url]
Nu gebruik ik Taiyo Yuden. Hoewel ik ook andere CDR''s heb gebruikt vrijwel zonder problemen. Of de data voor langere tijd veilig betwijvel ik. Daarom brand ik nu alleen nog maar op CDR''s van Taiyo Yuden, Mitsui of Kodak.
Eens heb een CDR van BASF (CMC Magnetics Corp.)moeten weggooien, omdat er een bestand beschadigt was. Hij deed het eerst wel goed. Geen BASF voor mij meer.
Eens heb een CDR van BASF (CMC Magnetics Corp.)moeten weggooien, omdat er een bestand beschadigt was. Hij deed het eerst wel goed. Geen BASF voor mij meer.
The whole is always greater than the sum of it's parts.
mijn favo''s zijn sony cdq-74cn en cdq-80cn... ik gebruik deze zelfde cd''s al sinds ''98 en zelden problemen gehad... owja 1x was er eentje verrot (geoxideerd) na een week of 4 op het dashboard in een vochtige auto gelegen te hebben.
''t is fabrikaat tayo yuden ... net als vele andere *merk* cd''s
''t is fabrikaat tayo yuden ... net als vele andere *merk* cd''s
als het goed is bestaan er geen "slechte" cd''s meer.
Philips & Sony (die beslissen over de cdr + cdrw markt) hebben alle slechte fabrikanten hun vergunningen ingetrokken om cdr + cdrw''s te maken.
verder komen de cd''s van Philips uit dezelfde fabriek als die van Arita.
Het grootste verschil is nog wel dat philips zorgt dat hun cd''s meer kwaliteit hebben dan de andere merken die in die fabriek worden gemaakt.
heb trouwens laaste een lading (20 cd''s) foute philips gehad.
die 80 min. Multi Purpose. die zouden op 12x moetten branden, maar deden het maar op 8x..
nog nix van philips gehoord
de qualiteit van de cd kan je zien aan de zijkant. die van Philips zijn "egaal" terwijl je bij slechtere cd''s oneffigheden ziet
Philips & Sony (die beslissen over de cdr + cdrw markt) hebben alle slechte fabrikanten hun vergunningen ingetrokken om cdr + cdrw''s te maken.
verder komen de cd''s van Philips uit dezelfde fabriek als die van Arita.
Het grootste verschil is nog wel dat philips zorgt dat hun cd''s meer kwaliteit hebben dan de andere merken die in die fabriek worden gemaakt.
heb trouwens laaste een lading (20 cd''s) foute philips gehad.
die 80 min. Multi Purpose. die zouden op 12x moetten branden, maar deden het maar op 8x..
nog nix van philips gehoord
de qualiteit van de cd kan je zien aan de zijkant. die van Philips zijn "egaal" terwijl je bij slechtere cd''s oneffigheden ziet
Ik gebruik That''s write
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik gebruik Platium, lekker goedkoop en nog nooit een probleem mee gehad. Ik gebruik ze nu al meer dan een jaar en ze zijn ideaal vind ik. Ze zijn alleen niet te krijgen in een 74min maar wie gebruikt dat nou nog! |:(Duur zijn ze ook niet want ik haal er 10 voor ?20,-:9
Ik brand op alles foutloos 
Ik weet niet wat jullie verkeerd doen, maarreh, zelfs de blanco CD''s doen ut perfect hiero en ik heb nog wel een of andere vage LG 4x4x32 brander. Ik gebruik trouwens Nero

Een keer een CD misgebrand(t?) omdat ik me broertje tegen mijn bureau aangooide en dat vondt ie niet super
Ik weet niet wat jullie verkeerd doen, maarreh, zelfs de blanco CD''s doen ut perfect hiero en ik heb nog wel een of andere vage LG 4x4x32 brander. Ik gebruik trouwens Nero
Een keer een CD misgebrand(t?) omdat ik me broertje tegen mijn bureau aangooide en dat vondt ie niet super
bij schlecker hebben ze ook platinums. ik heb er toen 50 cdr''s van 74minuutjes besteld voor 55,- [in sleeves. niet op spindel]. de 74 en 80min in doosjes zijn er ook goedkoper. misschien daar eens kijken. boven de 30,- word gratis bezorgd en je hoeft pas na aflevering te betalen [dus niet aan de deur] echt relaxed. goede cd''s vind ik ook.Op zaterdag 19 mei 2001 19:01 schreef Neejoh het volgende:
Ik gebruik Platium, lekker goedkoop en nog nooit een probleem mee gehad. Ik gebruik ze nu al meer dan een jaar en ze zijn ideaal vind ik. Ze zijn alleen niet te krijgen in een 74min maar wie gebruikt dat nou nog! |:(Duur zijn ze ook niet want ik haal er 10 voor ?20,-:9
euh.. ik werk niet bij schlecker of bij de fabrikant van die platinums
''k deponeer al 3 jaar trouw elke keer weer TH*TS WR*T* cdr''s in m''n fikker zonder noemenwaardige problemen
Van S*P*RT*CH tot S*NY-discmans en van merkloze tot PL*XT*R cdrom-drives, hij = voorzover ik weet overal wel goed te lezen...
Ik gebruik altijd Philips silver premium 80
1,90 per 100 stuks. Niet duur.
En werkt beter dan alles wat ik daarvoor gehad heb.
1,90 per 100 stuks. Niet duur.
En werkt beter dan alles wat ik daarvoor gehad heb.
Verwijderd
Ik heb 100 Philips 80 minuten Multipurpose
in een jewelcase gekocht voor 1,79 p/s
Gewoon goed van 1x tot 12x !
Voor mij geen noname cd''s meer !
http://www.ctionline.nl
in een jewelcase gekocht voor 1,79 p/s
Gewoon goed van 1x tot 12x !
Voor mij geen noname cd''s meer !
http://www.ctionline.nl
philips 80 min 10 x . 28 piek
Memorex
voor 1 piek bij de mediamarkt ! en voor het betere werk sony''s of mmore''s
of PDM cd''s bij de makro vandaan voor 1,45
Mzzl
of PDM cd''s bij de makro vandaan voor 1,45
Mzzl
HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x
VCDs brand ik op arita joy''s 74 minuten (70 gulden per 100)
wat belangrijkere cds op Silverblue 80 min.
(80/100)
En Platinum gebruik ik alleen voor de onmisbare data (90/100)
Allemaal op de beurzen gehaald. Allemaal met label (ongelabelde rotzooi koop ik nooit meer)
wat belangrijkere cds op Silverblue 80 min.
(80/100)
En Platinum gebruik ik alleen voor de onmisbare data (90/100)
Allemaal op de beurzen gehaald. Allemaal met label (ongelabelde rotzooi koop ik nooit meer)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
vroeger alles op philips silver premium, nu fik ik alles op 80min nashua van de mediamarkt
Thats write [74 en 80 min] » No probs, 1 keer een oxiderende CD gehad, had ik voor iemand anders gefikt kreeg hem na een tijd weer terug. Hij had daar wel vaker last van zei ''ie. kep er zelf nog geen last van gehad.
BTW: Thats Write CD-RW''S willen bij mij max op 4 speed. CD-R''s gaan gewoon op 12 speed.
TDK » keertje gekregen, werken perfect. Me zusje heeft ze ook altijd. gaan altijd wel goed [tenzij de oude fikker weer aens gek doet]
Blanco 80 min CD''S van WAN: Geen probs, gebruik ze af en toe. je moet er alleen NIET met een zwarte stift op gaan schrijven, dan willie niet meer gelezen worden.
Sony » De beste voor me oude 2x2x6 fikker. plex geeft ook geen probs. Is wel errug prijzig.
BTW: Thats Write CD-RW''S willen bij mij max op 4 speed. CD-R''s gaan gewoon op 12 speed.
TDK » keertje gekregen, werken perfect. Me zusje heeft ze ook altijd. gaan altijd wel goed [tenzij de oude fikker weer aens gek doet]
Blanco 80 min CD''S van WAN: Geen probs, gebruik ze af en toe. je moet er alleen NIET met een zwarte stift op gaan schrijven, dan willie niet meer gelezen worden.
Sony » De beste voor me oude 2x2x6 fikker. plex geeft ook geen probs. Is wel errug prijzig.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik gebruik Platinum of That''s Write,
nooit foute cd''s tussen gehad,
maar ik brand ook met een Plextor-SCSI vandaar.
nooit foute cd''s tussen gehad,
maar ik brand ook met een Plextor-SCSI vandaar.
/me gebruikt philips, tdk en nog wat goedkopere