/dev/null
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb nu Platinum 80 min, tot 16x schrijven, 105 piek per 100 stuks, werkt ook helemaal perfect nooit 1tje mislukt .... Plextor 16 x met burnproof
Verwijderd
Omdat ze sneller vergaan. Ik zelf heb daar bij Arita nog niet veel last van gehad, maar bij Imation 80 min. slimline van de Intertoys bijvoorbeeld weer wel. Een CD die ik een half jaar geleden heb gebrand (data) kan mijn CDRW-drive al niet meer lezen, en andere drives met veel moeite. Dit geldt ook voor andere CD''s van dit type.Op vrijdag 21 januari 2000 21:58 schreef jhead22 het volgende:
Waarom is arita slecht ?
Eerst nog ff herhaling van een tip:
www.cdmediaworld.com
Check deze site als je de kwaliteit van je CD''s wil weten.
Waar ik goede ervaringen mee heb:
Imation 74min (gewoon goed, nooit problemen mee gehad, jewelcase, f15,-, nu f17,50)
Ricoh 80min (paper sleeve, f13,50, enige probleem is dat er af en toe al wat stofjes op zitten, maar voor zover ik heb kunnen nakijken is dit wel superkwaliteit)
MMore en That''s Write (op zich goed, maar volgens cdmediaworld maar matig, dus gebruik ik liever Ricoh, That''s Write: f17,50, jewelcase)
Verder heb ik gehoord dat je Princo en Trust als de pest moet vermijden. Ik heb net zelf een pak Kodak Gold gekocht (f24, Jewel Case) en dit is volgens mij een van de besten die je kan krijgen. Ik ga deze dan ook voor mijn anime backups gebruiken (deze als backup, diep wegstoppen, en hetzelfde ook op Ricoh gebrand voor het ''dagelijks gebruik'')
Alle prijzen zijn de prijzen die mijn vader rekent (heeft een eigen computerbedrijf) en per 10 stuks. (Toch handig, ik kan nu 24/7 nieuwe CD''s krijgen :-) )
Zowel voor data als audio geschikt,geen problemen met cd-spelers die de schijfjes niet kunnen lezen of zoiets.
see ya
Verwijderd
1.10 per stuk
Zonder opdruk met licht blauwe achterkant
Werken perfect, nog geen 1 verziekt.
Er wordt wel gezegd dat de Sony''s en Flipsjes uit de zelfde fabriek komen, maar 2 weken geleden voor het eerst sony''s mmore gebruikt, en dat ging meteen mis. Twee CD-RW''s kan ik niet meer wissen om een of andere vage reden.
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
en Kodak Ultima Silver voor Data
Zijn voor 20 piek de 10 bij Kijkshop te koop.
Laatst ook een spintel Nashua gekocht , die waren ook super.
Voor de rest enkele Thats Write en TDK .
Alleen de merken Arita, trust , Lenco en MMORE vind ik K:?T CDDEES
"Perl 4 Life"
Verwijderd
Ben jij wel helemaal lekker ?? Ik heb een keer een pak van 50 van die troep gekocht en ik had er van de 50 zeker zo''n 20 weg kunnen pleuren (Op vrijdag 21 januari 2000 21:58 schreef jhead22 het volgende:
Waarom is arita slecht ? Ik weet dat ze slecht uit de test kwamen in de computertotaal. Maar zelf bevallen ze mij perfect. Ik heb er nooit problemen mee.
maarja, ze doen het prima, zeker voor de prijs van f 1 p/s
Buffer underrun heeft nix met je CDR media te maken.Op zondag 20 mei 2001 13:29 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
[..]
Ben jij wel helemaal lekker ?? Ik heb een keer een pak van 50 van die troep gekocht en ik had er van de 50 zeker zo''n 20 weg kunnen pleuren (kostte wel 62,50 )vanwege buffer-underrun....en dat lag niet aan mijn Creative 8x4x32x schrijver...want die ene aanbieding bij vobis van 100st voor 100,- doen het allemaal goed...geen een is ervan mislukt.
Arita''s doen het ook perfect bij mij.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
Philips 74/80
Mmmore 74/80
Dixons 74/80
Basf 74/80
Noname 74/80
Maxell 74/80
Verbatin 74/80
Nashua 74 (cheap 11,95 bij A & P)
Thats Write 74/80
Trexdata 74
Met een philips 2*2*24 3801 brander
En de laatste tijd geen uitval maar gehad
Verwijderd
Voorheen Maxell gebruikt, maar ik kan heleboel van die cds niet meer goed inlezen in mijn IDE CD-ROM speler...
Geen Maxell meer dus!
Verwijderd
Ze waren in Stereoplay al beste getest als audiocd (het is gewoon een std data cd
1,62 bij http://www.opussupplies.nl/. Heb er GEEN problemen mee gehad en heb er al 170 gemaakt.
en 200 cd''s in een 80min paieren platinum hoesje maar zonder opdruk voor 180 piek
daarvan zijn nu 200 gebrand, en 10 mislukt
maar das dan omdat ik vergat dat ik aan het branden was en ging quaken ofzo
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Philips Multi Purpose 74 min.
Nooit problemen mee gehad, hiervoor had ik BASF, maar die waren minder goed. Veel logical block fouten
lekker...
mzzl Martijn
En die voor 80 min gebruik ik altijd die van viking, geen problemen met die cd''s, echt zeer goed die dingen, en de prijs?!?!?!
Echt zeer goedkoop: 1,99!!!
en rewriteble (ook 80min) kosten: 3,18!! :D:D
En ik vind ze echt super!
Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40
verbatim
en platinum 200mb single cd-tjes (ideaal voor op het werk om alle drivers op te zetten, cdtje pas makkelijk in de binnenzak)
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dan heeft die winkel je flink genaaid!Op zondag 20 mei 2001 15:49 schreef mdkiller het volgende:
In ieder geval; that''s write gebruik ik NOOIT meer. Ik heb 1x een 10 pack gekocht, zaten er die LEGE doosjes in!
lekker...
mzzl Martijn
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Bdw: kunnen sommige cdr''s van 12x speed niet ook 16x aan? Met een Philips 12x multipurpose:r heb ik wel eens op 16x gebrand:?
Edit: typo''s
en voor 80 min gebruik ik de VIKING cd''s, zijn zeer goed en zeeeer goedkoop, iets van 2,- per stuk!!!
Epox KTA3-AMD Duron 1400-1024Sdram (dane elec)-Asus V7700 Geforce 2 Deluxe 32 mb - Hauppage tv kaart-51GB ata100 (7200rpm)- philips 19" -Optical microsoft mouse-Creative 5.1 DTT2200- Soundblaster Live! player 5.1-Philips DVD speler-Lite-on 24x10x40
en dan nog metalic en verder zijn die nasua ook wel relaxedOp maandag 21 mei 2001 17:18 schreef Grijns het volgende:
ik gebruik 80 min MMORE, nooit problemen mee.
ook mooi licht aan de onderkant
Verwijderd
Eerst heb ik ze in mn ouwe Vuego (Philips)2x2x4 brander gefikt en heb ik er geen een vern**kt.
Nu brand ik ze vrolijk met mn plexie 16/10/40 0+. Je kunt wel nagaan dat dit vlekkeloos werkt !!
Je kunt platinum cd''s halen bij http://www.cdgoedkoop.nl
23 min. kost Fl. 2,10
74 min. kost Fl. 1,30
80 min. kost Fl. 1,39
greetz
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Verwijderd
en Kodak Ultima80 80min 10st. F19.99 (Kinorama)
Allebei netjes in jewelcase! (spindels zuigen)
b.v.d.
Michiel
Ik brand zelf die Philips 12X altijd op 16X, en geen problemen>:)Op maandag 21 mei 2001 17:10 schreef ubermaestro het volgende:
Eerst altijd TDK of Philips, maar nu ik een 16x brander heb gebruik ik alleen philips premium.
Bdw: kunnen sommige cdr''s van 12x speed niet ook 16x aan? Met een Philips 12x multipurpose:r heb ik wel eens op 16x gebrand:?
Klovan
kan je goed mee overburnen en zijn gewoon goed voor 12x
Nog nooit problemen mee gehad, ook niet op 12x
Zwaar waardeloos
Met Lenco''s heb ik de meeste problemen gehad, met That''s Write, Philips en Maxell nog nooit.
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Alles wat ik erop zet is na een jaar toch niet meer nodig. (achterhaalde software)
en ik heb er nog nooit een "verbrand"
- Flips siver premium
- Mitsui
Overigens: V&D heeft TDK''s in de aanbieding, 25 piek voor 10 stuks (74 min), 1 TDK CD-RW gratis erbij. Ze hadden ook 80 minuten, ik dacht dat een doos van 20 45 piek kost (ikzelf koop geen 80 min CD''s, HP8100 brander... gaat dus niet)
Taiyo Yuden (ofzo:?): Philips Silver Premium, TDK Reflex, Kodak, Sony enz. (beste kwaliteit)
Ritek: Arita, that''s write, noname''s (:rkwaliteit, ik meen dat hun licentie ook is afgenomen door sony en philiips.
TDK: Die hebben nog een eigen fabriekje voor special TDK cdr''s schijnen ook erg goed te zijn, maar die heb ik nog nooit gebruikt/gezien. Dit is dus geen TDK Reflex !
Kijk voor volledige tests op www.cdmediaworld.com
Ik bedoel, printers komen ook maar uit 2 fabrieken
Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig
Maat van me heeft zo''n 16x Plextor en brand gewoon el cheapo cd''s van 1,50 ps op die snelheid. Zelf brand ik ook van alles, spindels met vage merken tot Phillips Silver Premiums zonder problemen op 12xOp maandag 21 mei 2001 17:10 schreef ubermaestro het volgende:
Eerst altijd TDK of Philips, maar nu ik een 16x brander heb gebruik ik alleen philips premium.
Of het lang houd die goedkopen, tsja, tis maar DivX
f 1,50 per stuk aan de deur afgeleverd, werken OVERAL in ... behalve in beveiligde DVD''s
Philips: Belangrijke shit
Philips CDRW: HD Leegburnen op LAN''s (jpg''s mp3''s die ik later wel uitzoek)
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
verder gebruik ik altijd mmore, kodak gold, thats write, traxdata.........
Grtz...
''k heb ook nog 80Minuten Cd''s van Lifetec (tekoop bij de Aldi
74Mins TDK''s ook goeie
Allemaal nooit problemen mee gehad, behalve met die van That''s Write
10 800mb cd''s 16x schrijfbaar voor 17,50 komt neer op 1,75 per cd.. nog nooit 1 mislukt
74min Platinum is nog wel te krijgen, alleen duurder dan 80minOp zaterdag 19 mei 2001 19:01 schreef Neejoh het volgende:
Ik gebruik Platium, lekker goedkoop en nog nooit een probleem mee gehad. Ik gebruik ze nu al meer dan een jaar en ze zijn ideaal vind ik. Ze zijn alleen niet te krijgen in een 74min maar wie gebruikt dat nou nog! |:(Duur zijn ze ook niet want ik haal er 10 voor ?20,-:9
* DJSmiley fikt altijd Platinum 80min spindel.
Philips Multidinges voor de belangrijke zooi.
That''s write ook tijden mee gewerkt, maar die gaan vrij snel naar de klote.. (randen gaan "verkleuren")
nog geen fout gehad afgelopen half jaar
prijs fl 2,10 per stuk bij pc wereld Hoorn
Verwijderd
''k Heb ook een pak van Medion-Lifetec geprobeerd, maar een aantal audio-spelers willen ze niet/slecht lezen. Die koop ik dus nooit meer.
Sony CDQ
Mitsui
Goede prijs-kwaliteit!
Philips=duur
Voor data cd''s die niet lang hoeven mee te gaan ,al de andere
CD-R 80: Fijufilm en Platinum
* Postman heeft (voorlopig) genoeg cd''s, dus kom maar op met die prijsverhoging
Verwijderd
Nog geen problemen gehad (kan ook niet met zo''n combinatie
jij hebt de draad goed doorgelezen, ben er zeker 7 tegen gekomen een paar negatief en een paar positief. mhhh.Op zondag 27 mei 2001 12:04 schreef demonz het volgende:
gebruikt niemand hier nashua????????
Denk dat ik maar gewoon philips cdr''s ga halen, die zijn zeker goed.
Verwijderd
Jawel hoor voor divx, voor de rest Philips silver premium profOp zondag 27 mei 2001 12:04 schreef demonz het volgende:
Ik heb dus Philips Silver Premium 80 min van de hccdagen vandaan.
100 stuks voor 1,85 per stuk (74 min was 1,75).
Dus gelijk een doos meegenomen. Daar ga ik in de winkel toch geen 3 tot 5 piek per stuk voor betalen
Da''s dus MET (lees: MET) doosje, met zo''n koele transparante tray
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Net een spindel gescoord, de DivX moeten weer is van de HDDOp zondag 27 mei 2001 12:04 schreef demonz het volgende: