Toon posts:

[BC3] Post hier je cdwriter + ervaringen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Mijn Plextor 12/10/32A is een goede brander,nooit geen problemen mee gehad,DVD-speler is een Toshiba SD-m 1502 werkt perfect met Plextor 12/10/32A,en ze worden alle twee ondersteunt door CLONECD.8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HP 7200i Plus: Duur, kleine buffer, veel misfiks, niet betrouwbaar (meer) en vooral SLOOM ! 2x zuigt!

ik ben van plan een Plextortje te gaan halen of een LiteOn, ik ben dat 2x meer dat zat!

/dev/null

Verwijderd

Sony CRX100E: perfecte 24/4/4 brander, alleen ondersteund geen DAO-RAW -> CloneCD
Philips CD3610: 2 speed maar werkt perfect

Verwijderd

ik heb sinds een 1/2 jaar een lite-on ltr-0841 (8*4*32), inmiddels al weer een paar maanden via firmware opgewaardeerd tot zeer gewaardeerde 12*10*32 brander.
Werkt perfect. Heeft ook alle mogelijkheden van de 12*, inclusief clone cd enzo. :)

Verwijderd

Tot 4 weken geleden:
Ricoh MP7060A: 6x4x24x, matige brander, wil niet niet met ieder merk cd''s samenwerken, en voor audio cd''s issie bagger: hooguit met 2x cd''s schrijven :(

Nu:
Lite-On 12x10x32: erg lekker brandertje, absoluut geen problemen, ook niet met audio op 12x :)

Verwijderd

plextor 4x 12x burner.. altijd perfect... alleen de laatste tijd heeft ie zo nu en dan wat kuren. Bij het aanzetten van de PC krijg ik een enkel keertje een extra oranje lampje, en detecteerd m''n adaptec scsi kaartje het ding ook niet. rebooten helpt niet, maar de verwarming in huis aanzetten wel. Zodra het een graadje of 25 is in huis doet ie het dan weer als een tierelier. Maar hier heb ik dus ook maar af en toe last van, verder doet ie het altijd perfect.

Verder zit er nog een plextor 32x reader boven, ook scsi.. en in combinatie een copietje maken is echt om bij te kwijlen. 2% processor usage, op een celly 366. vond ik in iedergeval wel bijzonder. Als ik nero gebruik kom ik namelijk ergens rond de 20% uit ofzo :?

• BC3 Victim
Writer: Philips Cdrw804
Ervaring: Super een zeer goede en stabiele brander

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:03
Writer: Ricoh MP7125A Justlink

Ervaring: Heb ''m nu een paar maanden, maar hij doet het goed, kopieert tot nu toe alles goed, ook beveiligingen (sd2 nog niet geprobeert). Ben er dus nog tevreden over. Justlink is ook wel handig, kun je tenminste nog wat anders gaan doen tijdens branden.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Verwijderd

Yamaha 4x4x16 SCSI..........

goede brander, alleen kapte al na 1 jaar en 3 maanden en maar 400 cd''s verder.......

NU PLEXTOR 12x10x32 IDE
Perfect... geen problemen mooi dingetje

:)

• BC3 Victim
Writer: Plextor 12*10*32 IDE

Ervaring: The one and only. Hij is gewoon the best>:)

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Waitec T-Rex 16x10x40x SCSI :)

Deze rulez echt, enige echte 16X SCSI, support RAW, CD-TEXT en alle andere nodige features :)

webOS all the way!

Verwijderd

Writer: HP 8100

Ervaringen: prima brandertje alleen 4x is traag, maar goed ik kocht hem 1,5 jaar geleden voor 300 gulden van een kameraad van me.

• Foxke
  • Niet online
writer: Lite-on 12*10*32
Ervaring: Heel goed, alleen easy cd creator is :r

Verwijderd

writer: Plextor 8X4X32
Ervaring: Zeer tevreden

Verwijderd

flips 2600, werkt na jaren trouwen dienst nog steeds,

plextor 412, leuk voor toen maar nu te traag,

plextor 8220, leuk ding maar begint toch echt traag te worden -> de 2 speed rw,

volgende die erbij moet komen is sanyo 24 speed als deze SD2 aankan.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

volgens mij staat die klok af fabriek op 2 jaar, dan gaan ze gek doen, zeg maar de CDD3610-telomeer
Volgens mij staat die klok op 13 maanden ingesteld! :r

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Aopen 121032 met just-link>:)
Perfect, gewoon unreal spelen tijdens fikken.
Maar weet ook iemand of ie met clonecd werkt???

Verwijderd

merk : Plextor 4 / 12
ervaring : Niet zo snel, maar verder super ding voor 4cd''z p/m

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-05 11:06

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Op vrijdag 23 februari 2001 19:48 schreef actieman het volgende:
Iomega ZipCD 24x4x4 goed brandertje en als je hem met rust liet geen toasters.
Is al weer jaartje of 2 oud en doet ut nog prima :)

Nu: Lite On 12x en burnproof

VET brandertje, erg snel en geen toasters :P
Het zijn coasters (NL: onderzetters)en geen broodroosters

TeacR55s inmiddels 3 jaar oud, doet het nog prima, alleen geen CDRW

Philips CDRW200 3 keer stuk geweest binnen de garantie gelukkig, doet het nu ok bij een vriend.

Sony CRX145E deed het prima, doorverkocht omdat ik burnproof wilde.

Lite-on 12/10/32 prima brandertje voor weinig

Leuke lamp, overigens !!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HP 9100 series 8x4x32, werkt zoals ie moet werken. Geen klachten mee.
Alleen hij is grijs |:(

Verwijderd

-writer : Sony 2* 8* (dus zonder RW)
-ervaringen : Draait nog steeds na heeeel veel cd''tjes, is niet stuk te krijgen alleen snelheid is :'(/:r

• mhr-zip
  • Laatst online: 12:48
Yamaha 8424 goeie brander, alleen stopte er naar een jaar mee.

Nu heb ik een yamaha 2100 E 16 speed. 8 mb buffer.

Owkee het is geen plextor maar voor 100 piek bij betalen mag ik niet klagen, want nooit buffer under run en kan gewoon verder winampen en internetten ondertussen. En zo''n super bak heb ik voor de rest ook niet.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• BC3 Victim
Ben begonnen met philips 3610 ;(, na 3 keer er mee terug gegaan te zijn heb ik ''m mogen ruilen tegen een hp8100i (4x2x24, intern sony) en die draait al bijna 2.5 jaar als een zonnetje. ook al zijn er intussen vele male snellere toch heeft dit beestje al lang trouw dienst gedaan. 8-)! hp rulez!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:41

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Alle branders, behalve Philips, waar voor hoeveel je er voor betaald, MITS je de goeie software vindt.

Pre, Plextor, HP (als je graag geld uit geeft aan software, anders Sony :) ) e.d.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

Verwijderd

Philips PCRW 404 2 X 4 X 32

is al terug verdiend >:)

erg robuust, een keer was ik tegen het laadje aangelopen toen ie zomaar opensprong |:(
Maar ik heb ''m zelf opengesloopt en weer in de goede banen kunnen leiden :9.
hij is er niet beter op geworden :(, fikt nu alleen nog goed leesbare cd''s op 2X
Maar ik moet ook nog een keer tijd hebben om huiswerk te maken......:)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Aopen 6×4×24

Bleek later gewoon een 4× met andere firmware te zijn, had er dus teveel voor betaald. Nu geflashed naar Ricoh MP7060A voor de CloneCD ondersteuning. Redelijk veel mislukte cd''s, meeste door mijzelf. Paar maanden geleden (de garantie was een maand verlopen:() kon hij maar tot een paar minuten schrijven, daarna een write error. ff opengeschroefd, schoongemaakt en hij doet het weer. Nog nooit een CD gehad waar hij niet op wil branden, maar ik ben nodig toe aan een nieuwe.

• BC3 Victim
Lite-On 12*10*32
Lekker snel, lekker goedkoop, zit burnproof op en nog geen cd mee verneukt :)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

EraZor

Don't mention the war

Heb ''m d''r nog niet tussen zien staan: TEAC CDR-58S 8 Speed brander (geen herbrander) mets SCSI aansl. Perfect gewoon; letterlijk nog nooit een cd''tje verneukt!

• BC3 Victim
Yamaha CD-R400c

Ik denk iets 5 van 5 jaar oud, blijft nog steeds goed branden. Al honderden cd''s gefikt
>:)

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
traxdata 4 x 8 x
loopt na 2 jaar nog steeds(15 dozen gefikt a 100 stuks)
Heb wel problemen met software gehad

sony crx-145 10x8x32
perfect alleen geen overburn

nu plex 16x10x40x
perfect en lekker snel

Hoop dat die het lang volhoud

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik ben in april ''98 begonnen met Matsushita CW-7502B, 8X4X SCSI, geen RW. Was toen de snelste burner, Philips 3610 was standaard burner toen.

Het enigste nadeel van deze burner was dat ie (officieel) geen 80 minuten ondersteunde, en later met alle beveiligingen alleen SAO RAW kon bakken :(

Na ruim 2 jaar (en 3000 cd-r''s) heeft ie het begeven :(

Toen heb ik een Plex 8X20X SCSI gekocht....
Gewoon een perfecte burner!
(Deze is na 13 maanden |:( en 2000 cd-r''s kaduk gegaan)

Nu ben ik de vrolijke eigenaar van een 16X10X40X Waitec T-REX (Met burnproof, RAW support en alle andere nuttige festures :))

Ik ga nog ff testen of ie 90/99 minuten cd''s ondersteund :)

webOS all the way!

Verwijderd

-writer: HP 8100i (R24xW4xRW2)
-ervaringen: Toen ik hem kocht was het wel een oke brander, maar kon er in de loop der tijd minder mee, want een aantal fik programma''s ondersteunden hem niet enzo.
Ding gekocht in Aug. 1999, in Jan. 2001 is ie vervangen door:

-writer : Plextor (R32xW12xRW10)
-ervaringen: Nog geen CD mee verneukt. En doet het prima! Lekker snel ook! Was die 650,- waard! :)

• BC3 Victim
Hoi heb nu een Aopen CRW 9624 en werkt prima, alleen laatste tijd problemen met het branden van audio ofwel van mp3 naar audio cd????? :'(

Wie weet wat daarvan het probleem kan zijn?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19
damn. ik heb nog maar 1 iemand met een samsung gezien. nou hier is nummer 2. een 12x8x32. perfect ding. lekker stil. lekker snel en stabiel. nog niks verneukt [okee... 2 coasters. maar das door eigen fout... shoot me] hij brand alles lekker op 12x. geen problems met clone-cd of andere cdtocd proggy''s. ik heb mn gewone cdrom-speler uit mn pc gegooid.[aopen 36x] deze is toch sneller :)

mijn oude cdwriter is een 4 jaar oude delta 2x6x [ja zonder rewrite dus] met een buffer van 700kb. de eerste ging kapot na een jaar.. net binnen de garantie. ik lekker een nieuwe die het nu nog doet. bestwel stabiel nog. word nu gebruikt als externe brander [in zon freecom lpt-poort doosje] voor mn laptop.

• Bluezy
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Plextor 32x8x4 ide

heel goed, nog nooit problemen mee gehad

I'm partial to your abracadabra

• BC3 Victim
Philips 2 speed :r klereding, nooit echt plezier van gehad
HP 7100i :r werdt al beter, gauw een betere...
Plextor 8432T >:) bijna op en nog steeds binnen me garantiejaar
Sony 140X :'( overleden...
LG 8 speed ;( paniekaanvallen bij CDRW''s
HP 8100i :) minder vaak gebruikt als de Plex en nog steeds trouwe dienst.

DVD-RAM - binnenkort? :9~

• BC3 Victim
Ik heb een hp 8250i en heb zelden of nooit een slechte cd en als ik dan een slechte heb is het te wijten aan mezelf.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 10:44 schreef unicorn7 het volgende:
Philips 2 speed :r klereding, nooit echt plezier van gehad
HP 7100i :r werdt al beter, gauw een betere...
Plextor 8432T >:) bijna op en nog steeds binnen me garantiejaar
Sony 140X :'( overleden...
LG 8 speed ;( paniekaanvallen bij CDRW''s
HP 8100i :) minder vaak gebruikt als de Plex en nog steeds trouwe dienst.

DVD-RAM - binnenkort? :9~
ik heb een plextor scsci apparaat ga hem denk ik ook inruilen voor een dvd-ram... inkoopaktie??

• BC3 Victim
>inkoopactie???

wat mij nog tegenhoud is de schijfprijs... het is nu nog goedkoper om gewoon 28 CDR''s te pakken ipv 1 DVD-R....

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Brander: HP 8100-serie (4x2x24)
Ervaring: Langzaam maar gestaag nog best wat CDtjes gemaakt, en data gered.

Brander: HP 9100-serie (8x4x32)
Ervaring: Rocksteady, redelijk snel. (En ik heb ''m nieuw gekregen van PA >:))

• BC3 Victim
writer: hp8200

ervaring: nog geen enkele ik krijg dat shit ding niet aan de gang :? :'(

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Op vrijdag 23 februari 2001 20:01 schreef Bigm0uth het volgende:
Philips 3610
Betrouwbaar, traag maar goedkoop
ik ook

• Breaker
  • Laatst online: 04-05 22:44
Writer : LG 8081B (8x4x24x)
Ervaring : Nog geen cd mee verknald (doet ook 90 minuten cd''s :))

Verwijderd

Philips CDD 3600 (ofzo) SCSI

BRAK TERINGDING

ging heel snel stuk....
toen ingeruild voor:

PLEXTOR 12x4x32 SCSI
en die doet het nog steeds

leek er ff op dat ''ie dood was, maar dat lag aan een of ander gaar softwareproggie dat zich ongevraagd overal mee ging bemoeien :)

nu brand ie weer vrolijk @12 speed...

• juanp
  • Laatst online: 03-05 20:29
brander: HP 8100+
ervaring: was goed tot voorkort tot hij ging hangen :(

brander nu: samsung 12x8x32
ervaring nu: ben ik nog mee bezig :(

Verwijderd

Heb lange tijd een CDR100 van yamaha gehad, een 4x brander die geen gezeik gaf, en alles wegbrandde wat je hem opdroeg. He nu een LG 8081B, 8x 4x 32x. Installeerde per direct, wordt herkend door alle brandsoftware, en brandt als een dolle!! en dat voor 229 ballen bij de Mediamarkt:) ! leest 12 speed audio en gemmiddeld 16 speed data!

:9 :9 :9 :9

• BC3 Victim
Plextor 8/4/32 geen problemen gehad tot >>
Ik heb een nieuwe mobo,cpu enz
abit KT7A
AMD 1.2Ghz
en een Enermax 350w Voeding
werkt goed tot ik de nieuwe voeding erin heb gebouwd,nu heb ik een hoop probs met booten,bij Detecting IDE devices ziet mijn sys de ide cable met de Plextor er op niet..
Zonder Plextor boot alles fijn,gebruik ik een andere machine voor de Plextor of set ik gewoon mijn oude 235w voeding terug en werkt alles weer perfect...K''heb 2 andere KT7A''s geprobeerd,3 andere ide cables,en 3 andere 350w Enermax voeding,een 450w Enermax voeding en een 300w Aopen voeding maar met Plextor aangesluiten heb ik die boot probleem..Plextor heeft mijn cd-r op gehald en ga nu ff kijken als er iet kapot is..

• slacksoff
  • Laatst online: 10:19
Op zondag 06 mei 2001 12:47 schreef juanp het volgende:
brander: HP 8100+
ervaring: was goed tot voorkort tot hij ging hangen :(

brander nu: samsung 12x8x32
ervaring nu: ben ik nog mee bezig :(
wat gaat er mis met de samsung dan? misschien kan ik ergens mee helpen? hebbik ook. loopt als een tiet

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

-writer : LG CED-8042B (4x4x24)
-ervaringen : Toen ik hem kocht was het een van de snelste 400gld...extreem goedkoop dus! Werkt heel goed, iig met W2K en ASPI layer van Adaptec die er bij zat.
kortom: Prima!

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

- Philips PCRW404k 4x4x32
- Hij begint nou langzaam aan slijtage te vertonen, hij heeft moeite met tracks afsluiten, en een keer ging het laadje naar buiten als ik hem naar binnen deed en andersom, dus bleef het laadje de hele tijd open staan, maar dat heb ik toen gefixed

• _Gump_
  • Niet online
-Nec nr-7700a 12*10*32 burnproof

-Leest, schrijft fantastisch. En dat voor maar +/- fl 325,-

Verwijderd

1. Flips 3610 IDE :r :r
2. Teac 6x24 SCSI :P
3. Plextor 12x4x32 SCSI :P
4. Plextor 12x10x32 SCSI :P
5. Plextor 16x10x40 IDE :P

Verwijderd

-writer : Aopen 6x4x24
-ervaringen : hij brandt = ook al bijna 2 jaar oud.

Verwijderd

hp9100 (8x4x32x) :)
1x mislukt cdtje:
ik wou van WMA files een audioCD maken met nero [5.0.xx], denk dat m''n pc ze niet snelgenoeg kon decoderen, en burnproof ondersteunt tie niet :(

maar verder doetie het perfect :)

• BC3 Victim
-writer : Plex 12/10/32A
-ervaringen : overbodig :)

• juanp
  • Laatst online: 03-05 20:29
wat gaat er mis met de samsung dan? misschien kan ik ergens mee helpen? hebbik ook. loopt als een tiet
Nou hij wil bij easy cd creator nog wel eens een bufferunderund geven op 8x vanaf de hd als hij van mp3tjes een audio cd moet maken maar volgens mij is dat zo omdat hij ze dan nog moet omzetten en dat dat te snel gaat.

maar hoe snel kun jij vanaf de ene naar de andere cd branden dat wilde ook nog wel eens fout gaan of dat hij bijv. steeds rond de 5% zit met z''n buffer.

maar ik heb net win 2k er weer op staan dus ik ga het nog ff proberen.

En bij mij vergt hij zeker wel ongeveer 80% van mn proc. en anders wel erg veel vind ik :(

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:01

Yucko

One clown to rule them all !

-Writer: Sony CDU928E (2x schrijven, 8 lezen)
-Ervaringen: degelijk apparaat. Heeft na 3 jaar de geest gegeven. Jammer van de caddy.

-Writer: PlexWriter 8/4/32a
-Ervaringen: geweldig ding. Echt een verschil van dag/nacht t.o.v. die 2 speed Sony. Alleen jammer dat mijn Sony iets te snel kadunk ging. Want anders had ik misschien die 12 speed plextor met Burnproof kunnen halen. (die was nl. nog niet uit)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
HP: 8100 +
ervaring: goed...geen problemen. klote dat clone cd hem niet ondersteund. traag

tijd voor de snelste plextor :)

• Hulky
  • Laatst online: 11:38

Hulky

Writer: Yamaha 4416S
Ervaring: Werkt ruim drie jaar perfect ook na langeretijd wordt er door de fabrikant nieuwe firmware upgrades uitgebracht.

• BC3 Victim
Matsushita/ Panasonic 4x8x SCSI
- Honderden CD''s probleemloos fikken

Een of andere vage PAR/SCSI externe 4x4xnogwat
- nog geen ervaringen

Sanyo 8x2x20 (niemand anders ook 1?)
- Perfecte Plex cloon (of is het andersom?)

Plextor 12x4x32 SCSI
- Zonder burnproof nog nooit fout gegaan

Plextor 12x10x32 SCSI
- Tja, verder geen uitleg nodig denk ik... Nu nog CDRW schijfjes kopen die 10x aankunnen :(

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Philips 3600 scsi
Iets van 400 cd''s mee gemaakt in 2,5 jaar, doet het nog prima, schrijft alle soorten cdr''s (ook die goedkope rommel en 80min), ik hou hem nog zolang hij het doet :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

CD-Writer: LiteOn 12101B
Perfecte brander, nooit een probleem gehad. Is even snel als de Plextor variant maar een stuk goedkoper :)

• MDA
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

HP 7200i
prima apparaat maar al na twee jaar stuk gegaan, en dat vind ik klote, zeker omdat natuurlijk de garantie al weer voorbij is.

Even geen HP spullen voor mij dus.

MDA

• Boogie
  • Laatst online: 24-04 04:51
Acer 10*8*32 incl Seamless Link (soort burnproof) goed en goedkoop fl 364.=

• BC3 Victim
Writer: Sony 4x2x24
Ervaring: niet erg snel maar wel goed fikkertje

Writer: Aopen 12x10x32
Ervaring: Goeie brander. Alleen gaat de hoogste snelheid niet altijd goed maar dat kan ook aan de cd''z ligguh

Verwijderd

-writer : LiteOn 12x10x32
-ervaringen : Erg goed, gebruik Nero5.5, en CloneCD. Sommige kopies (met Raw-CLoneCD) worden alleen door m''n LiteOn gelezen en niet door m''n AOpen DVD speler.

Verwijderd

Een oude IDE JVC 2080 ofzo. 2/2/20.
Echt een zeik ding :r

Sloot geen CDtjes af, had serieuze problemen met sommige programma''s. Dan deed je "write" en dan deed ie een simulatie.

Dan die drive geflashed met firmware van een Creative CDRW2042 of zoiets (ken het niet van buiten, zit op werk nu) en toen werkte ie fijntjes :P

Is nog wel media gevoelig. Alles blauw-silver wilt ie niet schrijven :'( (TDK bvb)
Alles groen-zilver : geen probleem. Geen idee hoe het komt.

Nu heb ik Pextor 16/10/40A (IDE).
Moet zeggen : topklasse !! :9
en superklasse ivm m''n vorige hehe.

• BC3 Victim
HP 8100i: ongeveer 2 jaar oud nu. Nog geen onderzettertjes en ook geen andere problemen gedag tot nu toe.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 15:35

BitByter

Prutst dit forum

plextor 32ts (scsi) lezer
plextor 4/2/20 (scsi) schrijver

zeer tevreden over
alleen had ik in het begin probs met verschillende brander software, het fikkertje was zo nieuw, dat bijna geen software geschikt was voor deze brander, maar dat was binnen een paar weken opgelost
;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
HP SureStore 7100i:
Kutding, een flips 3610 van binnen, heeft ongeveer 1,5 jaartjes geleefd

Philips CDD2000:
Kloteding, eerst wel goed, later schreef ie cd''s die ie zelf niet meer kon lezen. Veel bekende problemen met de "spring", maar daar had deze geen last van

JVC XRW-2040:
Kloteding. Je hangt em aan de SCSI en direct krijg je een melding "Command queue error" bij het branden.

Panasonic CRW-7503:
Mooie 8x20x dinges, jammergenoeg geen rewrite. Werkt nog perfect. Begint al wat minder te lezen, maar dat komt omdat de eigenaar zijn Actima 36X niet meer vertrouwt voor dat werk

Philips CDD3600:
ging hangen bij het schrijven van de lead-in bij mode2 cd''s, hing ook als je cd-info opvroeg. Verder nogal traag.

Yamaha CDR400T:
Heb ik op dit moment. Is naast die Panasonic de enige die nog leeft. Prachtding, laat ik net zolang zitten tot ie zichzelf opfikt ipv een cd.

Verwijderd

HP extern 2x/2x/6xIDE: Echt een vern*ukte brander, zeker omdat die burn-catche zo weinig is (750kb)
Plex 8/4/32IDE: Alles werkt perfect ermee, alleen jammer dat er geen burn-proof is, en ik geen andere dingen kan doen
Plex 16/10/40IDE: DE brander!!, snel, burn-proof...lekker!!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

-writer: philips 3610
-ervaring: geheel analoog aan hierboven :( doet het alleen nog met philips cd''s in DAO modus vandaar

-writer 2: Liteon 12/10/32
-ervaring: krijg hem morgen en heb er goeie verwachtingen van :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:21
-HP 8100i :r
-Yamaha 8424 SCSI, weinig mee fout gegaan, altijd prima gewerkt.
-Plextor 16/10/40 IDE, wat opstart probleempjes, maar nu prima.. Zelfs elcheapo cd''s op 16x on the fly. 10x rewrite-en :P

• BC3 Victim
Op zondag 06 mei 2001 20:15 schreef juanp het volgende:

[..]

Nou hij wil bij easy cd creator nog wel eens een bufferunderund geven op 8x vanaf de hd als hij van mp3tjes een audio cd moet maken maar volgens mij is dat zo omdat hij ze dan nog moet omzetten en dat dat te snel gaat.

maar hoe snel kun jij vanaf de ene naar de andere cd branden dat wilde ook nog wel eens fout gaan of dat hij bijv. steeds rond de 5% zit met z''n buffer.

maar ik heb net win 2k er weer op staan dus ik ga het nog ff proberen.

En bij mij vergt hij zeker wel ongeveer 80% van mn proc. en anders wel erg veel vind ik :(
heb je DMA wel aan staan? i know. vast wel.

dat rare mp3-gedoe is denk ik eerder je processor die het niet trekt.

uhhh. hij doet het bij mij altijd op 12x. van cd op cd dus ook. mits mn cd-lezer de cd lekker pakt [aopen. poepding] als ik verder niks doe is mn buffer altijd 100%. open ik internet-explorer zakt ie weleens af maar zelden onder de 80%. tis een celeron@950 met een 7200rpm harddisk BTW

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

SONY CRX-100E

Klepje zo hard dichtgemept dat ie scheef erin zat.. die was vern#ukt...

PHILIPS PCRW804

Doet het prima na een firmware update.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

-writer : philips ccd3610
-ervaringen : langzaaaaaam :)

-writer : hp 8100+
-ervaringen : geen clonecd

-writer : plex 4/2/20
-ervaringen : (was van mijn vader en mij samen) nooit probs mee gehad alleen is ie nu wat langzaam.

-writer : plex 8/4/32
-ervaringen : ja goed :) langzaam cdrws alleen

-writer : plex 12/10/32
-ervaringen : perfect al klinkt een 24x ook wel aantrekkelijk :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 19:44 schreef Semetrix het volgende:
-writer : Traxdata 6x2x2
-ervaringen : 9 van de 10 cd''s de prullenbak in.
Zelfde brander hier voor alweer ''t 3e jaartje.... alleen 1 van de 100 cd''s in de prullebak :P

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 12:47

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Teac w512EB 12X-10X-32X:
wat ik daar vandaag mee meemaakte: Ik wil een audiocdeetje branden, stop cd erin zet em aan het branden en loop weg... half uurtje later kom ik terug; balen! computer vastgelopen tijdens branden, niks meer aan te doen dus een harde reset.:(
Maar nu komt het: na opnieuw opstarten blijkt het dat de writer gewoon z''n werk heeft afgemaakt ondanks het feit dat de computer vastliep tijdens het brandproces!:9
petje af voor Teac!

aAarGhh

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:07
ik lees dat een antal mensen hun philips 3610 hebben schoongemaakt om hem weer op gang te krijgen... Hoe doe je dat?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ooit begonnen met de compro/matsushita/panasonic 7502B 4x8x scsi; was de enige 4x brander samen met de plextor op dat moment. Prima brandertje, maar op een gegeven moment vervangen omdat ik een nieuwe kon kopen met pc-prive.

De vervanger was de HP 9210i (8x4x32x scsi) en daar heb ik ook veel plezier van; snel zat en werkt prims icm clonecd.

Ook nog een philips 3610 in een externe parallel-doos gebouwd en dat gaat ook als een trein (parallel kan toch nauwelijks hoger dan 2x).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• BC3 Victim
Philips 3610 2x2x6: Nooit problemen gehad alleen ZEER traag *vindt je het gek?*

LG 8x4x32: werkt perfect. Minder dan 10min en je hebt een gemiddelde CD gebakken.

Ik heb alleen GOEDE ervaringen met branden. Behalve met bufferunderruns...:(

Verwijderd

Yamaha, vraag me niet welk type, hij is nieuw
- 16x 10x 40x
gaat meestal altijd goed

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

writer: Plextor 12/10/32A
ervaring: langzaam >:)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• BC3 Victim
Plex 12/8/32 Scsi. ;) Met plextor ultraplex 40
Toppie. Geen onderzetters. 12x disc to disc terwijl ik unreal speel.

Had vroeger Flips PCA460RW..... :Z Traag....Kan geen clone CD. Terwijl het een Yamaha 4416 in licentie is. De Yamaha kan wel RAW clonecd!!!!! (Flips gebruikt oudere firmware)

• BC3 Victim
Rewriter: Plextor RW 4/2/20 (SCSI)
Ervaring: Hele goede brander, niet burnproof,
maar dat is ook niet nodig als je niet "on fly" brandt. Eerst een image file op HD, en dan pas branden. Ik brand hoofdzakelijk muziek cd''s dus snelheid van branden niet hoger dan 4x i.v.m. kwaliteit van de gebrande muziek.

Verwijderd

Plextor 12/10/32 ATAPI IDE

Doet niks dan kont schoppen *D

Verwijderd

Misschien is het leuk dat er aan de hand van al deze postings een soort ''top 10'' samengesteld kan worden van de beste writers met + en -.

/me denkt dat de topic starter (PJKD1) dit wel kan doen als ie tijd heeft.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Op maandag 07 mei 2001 15:30 schreef _JGC_ het volgende:
Yamaha CDR400T:
Heb ik op dit moment. Is naast die Panasonic de enige die nog leeft. Prachtding, laat ik net zolang zitten tot ie zichzelf opfikt ipv een cd.
Yamaha CDR400t is een heldenbrander, dat ding brandt echt goed en het is nog echt een degelijke fikker (behalve het laatje, als je tenminste de oude met het klepje en dunne laatje hebt). :)

• gjkamstra
  • Laatst online: 13:08
sony 8*4*32

erg goede ervaringen (CLonecd werkt per fect !)

1 verneukte cd, maar dat was mijn fout.......

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 05:28
Ricoh MP7060a

Bij elkaar denk ik 5 MISlukte cd''s gehad. En heb er toch heel wat mee afgebrand :)
Alleen is ie niet meer de snelste

Verwijderd

-writer: Mitsumi 2x 8x
-ervaring: Heeft zijn werk prima gedaan, alleen jammer dat hij niet kan rewriten. Begint overigens nu (na 3 jaar) wel een beetje kuren te vertonen. Zijn loopwerk is duidelijk versleten

-writer: Plextor 12/10/32 A
-ervaring: Mijn perfecte brander. tot nu toe geen problemen gehad ;)

Verwijderd

Freecom drive met philpis 3610 loopwerk.
Goede brander, geen problemen mee zolang je maar boven 200MHz en 64MB blijft. Hieraan genoeg cd''s verknalt.

Verwijderd

nee. 8-)

Verwijderd

Drive: Philips cdd3610
Ervaringen: Kut kut kut en nog een kut. Voor geen goud wil ik dat klere ding weerhebben (kheb em dus verkocht)

• aP_
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

Writer: Waitec 4,4,24

Ervaring: Heb ''m nu 1,5 jaar en is nog maar 1 mislukt (was toen 400,-). Hij gaat wel vaak op 2 speed branden. Verder nog nooit problemen mee gehad

Het is lastig om je specs up to date te houden

• toontjuh
  • Laatst online: 22-09-2025
Hp 9100 series 8x 4x 32x

Brandt alleen audio niet goed op 8x De rest wel. Zelfs op B merken CD recordable''s

specs

Verwijderd

eerst voor 20 piek op de beurs een hp7200i+ ofzoiets die het gewoon deed >:)
laatst nog aan een klasgenoot verkocht voor 60 :)
daarna via een aardige instantie een iomega zipcd 4x4x24

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Sony CRX100E 24/4/4 doet het na uiteraard ooit wel firmware updateje nog steeds prima.

Verwijderd

Plextor 16/10/40A - perfect :)

HP 8100i Plus - Zwaar brak (fikt oa geen 80 mins).

• BC3 Victim
hp 8100i:

* slecht ondersteuning door hp ( moet $29.95 dokke voor win2k drivers :( )

* kon standaard maar 78 min 36 sec. max branden geloof, daar werd ik echt knetter van dat ik mijn 80 minuten cdr''s niet vol kon benutten.
( heb vervolgens een gehackte firmware upgrade gedaan, omdat het hardware gedeelte van die hp brander vrijwel identiek is aan een sony cdwriter binnenwerk - www.cdrinfo.com )

* voor de rest brand dat ding echt perfect, haast nooit fouten, heb al in een half jaar geen fouten gemaakt geloof ik.

* wordt ondersteunt door DJ, CDRWin, EZCD (duh!), fireburner, kortom alles behalve clonecd geloof ik :( .

Pagina: 1 2 Laatste