De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Pre, Plextor, HP (als je graag geld uit geeft aan software, anders Sony
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.
Verwijderd
is al terug verdiend
erg robuust, een keer was ik tegen het laadje aangelopen toen ie zomaar opensprong
Maar ik heb ''m zelf opengesloopt en weer in de goede banen kunnen leiden
hij is er niet beter op geworden
Maar ik moet ook nog een keer tijd hebben om huiswerk te maken......:)
Bleek later gewoon een 4× met andere firmware te zijn, had er dus teveel voor betaald. Nu geflashed naar Ricoh MP7060A voor de CloneCD ondersteuning. Redelijk veel mislukte cd''s, meeste door mijzelf. Paar maanden geleden (de garantie was een maand verlopen:() kon hij maar tot een paar minuten schrijven, daarna een write error. ff opengeschroefd, schoongemaakt en hij doet het weer. Nog nooit een CD gehad waar hij niet op wil branden, maar ik ben nodig toe aan een nieuwe.
Lekker snel, lekker goedkoop, zit burnproof op en nog geen cd mee verneukt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik denk iets 5 van 5 jaar oud, blijft nog steeds goed branden. Al honderden cd''s gefikt
loopt na 2 jaar nog steeds(15 dozen gefikt a 100 stuks)
Heb wel problemen met software gehad
sony crx-145 10x8x32
perfect alleen geen overburn
nu plex 16x10x40x
perfect en lekker snel
Hoop dat die het lang volhoud
Het enigste nadeel van deze burner was dat ie (officieel) geen 80 minuten ondersteunde, en later met alle beveiligingen alleen SAO RAW kon bakken
Na ruim 2 jaar (en 3000 cd-r''s) heeft ie het begeven
Toen heb ik een Plex 8X20X SCSI gekocht....
Gewoon een perfecte burner!
(Deze is na 13 maanden
Nu ben ik de vrolijke eigenaar van een 16X10X40X Waitec T-REX (Met burnproof, RAW support en alle andere nuttige festures
Ik ga nog ff testen of ie 90/99 minuten cd''s ondersteund
webOS all the way!
Verwijderd
-ervaringen: Toen ik hem kocht was het wel een oke brander, maar kon er in de loop der tijd minder mee, want een aantal fik programma''s ondersteunden hem niet enzo.
Ding gekocht in Aug. 1999, in Jan. 2001 is ie vervangen door:
-writer : Plextor (R32xW12xRW10)
-ervaringen: Nog geen CD mee verneukt. En doet het prima! Lekker snel ook! Was die 650,- waard!
Wie weet wat daarvan het probleem kan zijn?
mijn oude cdwriter is een 4 jaar oude delta 2x6x [ja zonder rewrite dus] met een buffer van 700kb. de eerste ging kapot na een jaar.. net binnen de garantie. ik lekker een nieuwe die het nu nog doet. bestwel stabiel nog. word nu gebruikt als externe brander [in zon freecom lpt-poort doosje] voor mn laptop.
heel goed, nog nooit problemen mee gehad
I'm partial to your abracadabra
HP 7100i
Plextor 8432T
Sony 140X
LG 8 speed
HP 8100i
DVD-RAM - binnenkort?
Verwijderd
ik heb een plextor scsci apparaat ga hem denk ik ook inruilen voor een dvd-ram... inkoopaktie??Op zondag 06 mei 2001 10:44 schreef unicorn7 het volgende:
Philips 2 speedklereding, nooit echt plezier van gehad
HP 7100iwerdt al beter, gauw een betere...
Plextor 8432Tbijna op en nog steeds binnen me garantiejaar
Sony 140Xoverleden...
LG 8 speedpaniekaanvallen bij CDRW''s
HP 8100iminder vaak gebruikt als de Plex en nog steeds trouwe dienst.
DVD-RAM - binnenkort?
wat mij nog tegenhoud is de schijfprijs... het is nu nog goedkoper om gewoon 28 CDR''s te pakken ipv 1 DVD-R....
Ervaring: Langzaam maar gestaag nog best wat CDtjes gemaakt, en data gered.
Brander: HP 9100-serie (8x4x32)
Ervaring: Rocksteady, redelijk snel. (En ik heb ''m nieuw gekregen van PA
ervaring: nog geen enkele ik krijg dat shit ding niet aan de gang
ik ookOp vrijdag 23 februari 2001 20:01 schreef Bigm0uth het volgende:
Philips 3610
Betrouwbaar, traag maar goedkoop
Ervaring : Nog geen cd mee verknald (doet ook 90 minuten cd''s
Verwijderd
BRAK TERINGDING
ging heel snel stuk....
toen ingeruild voor:
PLEXTOR 12x4x32 SCSI
en die doet het nog steeds
leek er ff op dat ''ie dood was, maar dat lag aan een of ander gaar softwareproggie dat zich ongevraagd overal mee ging bemoeien
nu brand ie weer vrolijk @12 speed...
ervaring: was goed tot voorkort tot hij ging hangen
brander nu: samsung 12x8x32
ervaring nu: ben ik nog mee bezig
Verwijderd
Ik heb een nieuwe mobo,cpu enz
abit KT7A
AMD 1.2Ghz
en een Enermax 350w Voeding
werkt goed tot ik de nieuwe voeding erin heb gebouwd,nu heb ik een hoop probs met booten,bij Detecting IDE devices ziet mijn sys de ide cable met de Plextor er op niet..
Zonder Plextor boot alles fijn,gebruik ik een andere machine voor de Plextor of set ik gewoon mijn oude 235w voeding terug en werkt alles weer perfect...K''heb 2 andere KT7A''s geprobeerd,3 andere ide cables,en 3 andere 350w Enermax voeding,een 450w Enermax voeding en een 300w Aopen voeding maar met Plextor aangesluiten heb ik die boot probleem..Plextor heeft mijn cd-r op gehald en ga nu ff kijken als er iet kapot is..
wat gaat er mis met de samsung dan? misschien kan ik ergens mee helpen? hebbik ook. loopt als een tietOp zondag 06 mei 2001 12:47 schreef juanp het volgende:
brander: HP 8100+
ervaring: was goed tot voorkort tot hij ging hangen
brander nu: samsung 12x8x32
ervaring nu: ben ik nog mee bezig
-ervaringen : Toen ik hem kocht was het een van de snelste 400gld...extreem goedkoop dus! Werkt heel goed, iig met W2K en ASPI layer van Adaptec die er bij zat.
kortom: Prima!
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Verwijderd
- Hij begint nou langzaam aan slijtage te vertonen, hij heeft moeite met tracks afsluiten, en een keer ging het laadje naar buiten als ik hem naar binnen deed en andersom, dus bleef het laadje de hele tijd open staan, maar dat heb ik toen gefixed
Verwijderd
2. Teac 6x24 SCSI
3. Plextor 12x4x32 SCSI
4. Plextor 12x10x32 SCSI
5. Plextor 16x10x40 IDE
Verwijderd
1x mislukt cdtje:
ik wou van WMA files een audioCD maken met nero [5.0.xx], denk dat m''n pc ze niet snelgenoeg kon decoderen, en burnproof ondersteunt tie niet
maar verder doetie het perfect
-ervaringen : overbodig
Nou hij wil bij easy cd creator nog wel eens een bufferunderund geven op 8x vanaf de hd als hij van mp3tjes een audio cd moet maken maar volgens mij is dat zo omdat hij ze dan nog moet omzetten en dat dat te snel gaat.wat gaat er mis met de samsung dan? misschien kan ik ergens mee helpen? hebbik ook. loopt als een tiet
maar hoe snel kun jij vanaf de ene naar de andere cd branden dat wilde ook nog wel eens fout gaan of dat hij bijv. steeds rond de 5% zit met z''n buffer.
maar ik heb net win 2k er weer op staan dus ik ga het nog ff proberen.
En bij mij vergt hij zeker wel ongeveer 80% van mn proc. en anders wel erg veel vind ik
-Ervaringen: degelijk apparaat. Heeft na 3 jaar de geest gegeven. Jammer van de caddy.
-Writer: PlexWriter 8/4/32a
-Ervaringen: geweldig ding. Echt een verschil van dag/nacht t.o.v. die 2 speed Sony. Alleen jammer dat mijn Sony iets te snel kadunk ging. Want anders had ik misschien die 12 speed plextor met Burnproof kunnen halen. (die was nl. nog niet uit)
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
ervaring: goed...geen problemen. klote dat clone cd hem niet ondersteund. traag
tijd voor de snelste plextor
Ervaring: Werkt ruim drie jaar perfect ook na langeretijd wordt er door de fabrikant nieuwe firmware upgrades uitgebracht.
- Honderden CD''s probleemloos fikken
Een of andere vage PAR/SCSI externe 4x4xnogwat
- nog geen ervaringen
Sanyo 8x2x20 (niemand anders ook 1?)
- Perfecte Plex cloon (of is het andersom?)
Plextor 12x4x32 SCSI
- Zonder burnproof nog nooit fout gegaan
Plextor 12x10x32 SCSI
- Tja, verder geen uitleg nodig denk ik... Nu nog CDRW schijfjes kopen die 10x aankunnen
Iets van 400 cd''s mee gemaakt in 2,5 jaar, doet het nog prima, schrijft alle soorten cdr''s (ook die goedkope rommel en 80min), ik hou hem nog zolang hij het doet
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
Perfecte brander, nooit een probleem gehad. Is even snel als de Plextor variant maar een stuk goedkoper
prima apparaat maar al na twee jaar stuk gegaan, en dat vind ik klote, zeker omdat natuurlijk de garantie al weer voorbij is.
Even geen HP spullen voor mij dus.
MDA
Ervaring: niet erg snel maar wel goed fikkertje
Writer: Aopen 12x10x32
Ervaring: Goeie brander. Alleen gaat de hoogste snelheid niet altijd goed maar dat kan ook aan de cd''z ligguh
Verwijderd
-ervaringen : Erg goed, gebruik Nero5.5, en CloneCD. Sommige kopies (met Raw-CLoneCD) worden alleen door m''n LiteOn gelezen en niet door m''n AOpen DVD speler.
Verwijderd
Echt een zeik ding
Sloot geen CDtjes af, had serieuze problemen met sommige programma''s. Dan deed je "write" en dan deed ie een simulatie.
Dan die drive geflashed met firmware van een Creative CDRW2042 of zoiets (ken het niet van buiten, zit op werk nu) en toen werkte ie fijntjes
Is nog wel media gevoelig. Alles blauw-silver wilt ie niet schrijven
Alles groen-zilver : geen probleem. Geen idee hoe het komt.
Nu heb ik Pextor 16/10/40A (IDE).
Moet zeggen : topklasse !!
en superklasse ivm m''n vorige hehe.
plextor 4/2/20 (scsi) schrijver
zeer tevreden over
alleen had ik in het begin probs met verschillende brander software, het fikkertje was zo nieuw, dat bijna geen software geschikt was voor deze brander, maar dat was binnen een paar weken opgelost
Kutding, een flips 3610 van binnen, heeft ongeveer 1,5 jaartjes geleefd
Philips CDD2000:
Kloteding, eerst wel goed, later schreef ie cd''s die ie zelf niet meer kon lezen. Veel bekende problemen met de "spring", maar daar had deze geen last van
JVC XRW-2040:
Kloteding. Je hangt em aan de SCSI en direct krijg je een melding "Command queue error" bij het branden.
Panasonic CRW-7503:
Mooie 8x20x dinges, jammergenoeg geen rewrite. Werkt nog perfect. Begint al wat minder te lezen, maar dat komt omdat de eigenaar zijn Actima 36X niet meer vertrouwt voor dat werk
Philips CDD3600:
ging hangen bij het schrijven van de lead-in bij mode2 cd''s, hing ook als je cd-info opvroeg. Verder nogal traag.
Yamaha CDR400T:
Heb ik op dit moment. Is naast die Panasonic de enige die nog leeft. Prachtding, laat ik net zolang zitten tot ie zichzelf opfikt ipv een cd.
Verwijderd
Plex 8/4/32IDE: Alles werkt perfect ermee, alleen jammer dat er geen burn-proof is, en ik geen andere dingen kan doen
Plex 16/10/40IDE: DE brander!!, snel, burn-proof...lekker!!
-ervaring: geheel analoog aan hierboven
-writer 2: Liteon 12/10/32
-ervaring: krijg hem morgen en heb er goeie verwachtingen van
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
-Yamaha 8424 SCSI, weinig mee fout gegaan, altijd prima gewerkt.
-Plextor 16/10/40 IDE, wat opstart probleempjes, maar nu prima.. Zelfs elcheapo cd''s op 16x on the fly. 10x rewrite-en
heb je DMA wel aan staan? i know. vast wel.Op zondag 06 mei 2001 20:15 schreef juanp het volgende:
[..]
Nou hij wil bij easy cd creator nog wel eens een bufferunderund geven op 8x vanaf de hd als hij van mp3tjes een audio cd moet maken maar volgens mij is dat zo omdat hij ze dan nog moet omzetten en dat dat te snel gaat.
maar hoe snel kun jij vanaf de ene naar de andere cd branden dat wilde ook nog wel eens fout gaan of dat hij bijv. steeds rond de 5% zit met z''n buffer.
maar ik heb net win 2k er weer op staan dus ik ga het nog ff proberen.
En bij mij vergt hij zeker wel ongeveer 80% van mn proc. en anders wel erg veel vind ik
dat rare mp3-gedoe is denk ik eerder je processor die het niet trekt.
uhhh. hij doet het bij mij altijd op 12x. van cd op cd dus ook. mits mn cd-lezer de cd lekker pakt [aopen. poepding] als ik verder niks doe is mn buffer altijd 100%. open ik internet-explorer zakt ie weleens af maar zelden onder de 80%. tis een celeron@950 met een 7200rpm harddisk BTW
Verwijderd
-ervaringen : langzaaaaaam
-writer : hp 8100+
-ervaringen : geen clonecd
-writer : plex 4/2/20
-ervaringen : (was van mijn vader en mij samen) nooit probs mee gehad alleen is ie nu wat langzaam.
-writer : plex 8/4/32
-ervaringen : ja goed
-writer : plex 12/10/32
-ervaringen : perfect al klinkt een 24x ook wel aantrekkelijk
Verwijderd
Zelfde brander hier voor alweer ''t 3e jaartje.... alleen 1 van de 100 cd''s in de prullebakOp vrijdag 23 februari 2001 19:44 schreef Semetrix het volgende:
-writer : Traxdata 6x2x2
-ervaringen : 9 van de 10 cd''s de prullenbak in.
wat ik daar vandaag mee meemaakte: Ik wil een audiocdeetje branden, stop cd erin zet em aan het branden en loop weg... half uurtje later kom ik terug; balen! computer vastgelopen tijdens branden, niks meer aan te doen dus een harde reset.:(
Maar nu komt het: na opnieuw opstarten blijkt het dat de writer gewoon z''n werk heeft afgemaakt ondanks het feit dat de computer vastliep tijdens het brandproces!:9
petje af voor Teac!
aAarGhh
De vervanger was de HP 9210i (8x4x32x scsi) en daar heb ik ook veel plezier van; snel zat en werkt prims icm clonecd.
Ook nog een philips 3610 in een externe parallel-doos gebouwd en dat gaat ook als een trein (parallel kan toch nauwelijks hoger dan 2x).
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
LG 8x4x32: werkt perfect. Minder dan 10min en je hebt een gemiddelde CD gebakken.
Ik heb alleen GOEDE ervaringen met branden. Behalve met bufferunderruns...:(
ervaring: langzaam
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Toppie. Geen onderzetters. 12x disc to disc terwijl ik unreal speel.
Had vroeger Flips PCA460RW.....
Ervaring: Hele goede brander, niet burnproof,
maar dat is ook niet nodig als je niet "on fly" brandt. Eerst een image file op HD, en dan pas branden. Ik brand hoofdzakelijk muziek cd''s dus snelheid van branden niet hoger dan 4x i.v.m. kwaliteit van de gebrande muziek.
Verwijderd
/me denkt dat de topic starter (PJKD1) dit wel kan doen als ie tijd heeft.
Yamaha CDR400t is een heldenbrander, dat ding brandt echt goed en het is nog echt een degelijke fikker (behalve het laatje, als je tenminste de oude met het klepje en dunne laatje hebt).Op maandag 07 mei 2001 15:30 schreef _JGC_ het volgende:
Yamaha CDR400T:
Heb ik op dit moment. Is naast die Panasonic de enige die nog leeft. Prachtding, laat ik net zolang zitten tot ie zichzelf opfikt ipv een cd.
erg goede ervaringen (CLonecd werkt per fect !)
1 verneukte cd, maar dat was mijn fout.......
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Bij elkaar denk ik 5 MISlukte cd''s gehad. En heb er toch heel wat mee afgebrand
Alleen is ie niet meer de snelste
Verwijderd
-ervaring: Heeft zijn werk prima gedaan, alleen jammer dat hij niet kan rewriten. Begint overigens nu (na 3 jaar) wel een beetje kuren te vertonen. Zijn loopwerk is duidelijk versleten
-writer: Plextor 12/10/32 A
-ervaring: Mijn perfecte brander. tot nu toe geen problemen gehad
Verwijderd
Goede brander, geen problemen mee zolang je maar boven 200MHz en 64MB blijft. Hieraan genoeg cd''s verknalt.
Verwijderd
Ervaringen: Kut kut kut en nog een kut. Voor geen goud wil ik dat klere ding weerhebben (kheb em dus verkocht)
Ervaring: Heb ''m nu 1,5 jaar en is nog maar 1 mislukt (was toen 400,-). Hij gaat wel vaak op 2 speed branden. Verder nog nooit problemen mee gehad
Het is lastig om je specs up to date te houden
Brandt alleen audio niet goed op 8x De rest wel. Zelfs op B merken CD recordable''s
Verwijderd
laatst nog aan een klasgenoot verkocht voor 60
daarna via een aardige instantie een iomega zipcd 4x4x24
* slecht ondersteuning door hp ( moet $29.95 dokke voor win2k drivers
* kon standaard maar 78 min 36 sec. max branden geloof, daar werd ik echt knetter van dat ik mijn 80 minuten cdr''s niet vol kon benutten.
( heb vervolgens een gehackte firmware upgrade gedaan, omdat het hardware gedeelte van die hp brander vrijwel identiek is aan een sony cdwriter binnenwerk - www.cdrinfo.com )
* voor de rest brand dat ding echt perfect, haast nooit fouten, heb al in een half jaar geen fouten gemaakt geloof ik.
* wordt ondersteunt door DJ, CDRWin, EZCD (duh!), fireburner, kortom alles behalve clonecd geloof ik