Verwijderd
Is 2 jaar oud en brand nog alles.....nooit geen problemen mee gehad.Hopelijk gaat ie nog lang mee
Ray
Ik heb er nooit problemen mee, alleen jammer dat ie 2speed is en dat nero um niet wil zien
Verwijderd
HP roeleerd
Verwijderd
Ik had een Philips 3610 maar dat was niet geweldig. Nooit een goede cdrw kunnen branden en 3 maanden heeft ie definitief de geest gegeven (na 2 jaar) ''k Heb nu de plex 12x10x32 en dat is een zegen met dat burn proof!
-ervaringen : 9 van de 10 cd''s de prullenbak in.
-writer : Plextor 12x10x32A
-ervaringen : Perfect in combinatie met CLONECD
Is al weer jaartje of 2 oud en doet ut nog prima
Nu: Lite On 12x en burnproof
VET brandertje, erg snel en geen toasters
I’m not like the OTTERS
Perfect ding
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Betrouwbaar, traag maar goedkoop
Creative 8432
Betrouwbaar, snel en goedkoop
ervaring: de beste die er is:)
Verwijderd
Ervaring: Klote dingen, heeft het nooit goed gedaan, na hem 2 maal te hebben omgeruilt eindelijk eentje die het wel een beetje aardig deed maar deze is inmiddels ook kapot.
Burner: HP5100 SCSI
Ervaring: Werkt perfect, en dat kwam mooi uit toen mijn 3610 het begaf
M''n Sony 8*4*32 (CRX-140E) heeft in het begin voor wat kopzorgen gezorgd maar brand na een Firmware update helemaal op en top.
Wanneer koop ik nr. 3??? waarschijnlijk wanneer de 20x
Samsung SW-208:
Nu Plextor 8x2x20, werkt prima!
Een heel groot en stoer systeem.
-ervaringen : Super ding. 6x schrijven
4x herschrijven
24x CDROM lezen
4x DVD lezen
Werkt heel erg goed. Geen gezeur.
]-[enk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Kut ding. Leest audiocds niet goed in EAC en ondersteund geen cdtext en overburnen terwijl het WEL op de doos staat.
Ervaringen: Top
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
2) De Plextor 121032A, doet het vooralsnog voorbeeldig.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
die bruikbare copieen van Safedisk 2 spellen kan maken.
Plextor 12x10x32 scsi is de beste Rewriter in zijn klasse , punt uit !!
Ondanks dat heb ik een PlexWriter 12/10/32A gekocht, en dat ding bevalt me eigenlijk nog wel beter dan die Yamaha, maar ja, voor een 3 jaar oude brander is die Yamaha een heldending.
Oh ja, heb ook wel es een paar daagjes een PlexWriter 8/4/32A gehad (getest) Beviel ook wel goed.
Verwijderd
nog geen enkel probleem mee gehad tot nu toe (afgezien van het beetje ergernis wat de snelheid betreft)
Verwijderd
Fikt alles, 1 misser maar was eigen fout. Leest niet alle audio''s (maar kan ook aan CD liggen).
toen een HP8250 en die brand ook als een trein!
nu een hp9110, is dezelfde als die Hp8250 maar ik heb de firmware geflasht en hij brandt nu vrolijk op 8 speed
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Brandt na 14 maanden alleen nog op kwaliteits cd-r''s (Taiyo Yuden)
Deze heb ik sinds december 1998 en als ik een goeie cd gebruik (Philips, Arita) Verknalt ie niets, alleen hij is nu te traag omdat ik nogal veel moet fikken sinds ik MXStream hebOp vrijdag 23 februari 2001 19:52 schreef Exirion het volgende:
Panasonic 7502B 4-speed SCSI writer
Perfect dingWerkelijk nog NOOIT een CD''tje mee verneukt en alle CD''tjes die er uit komen zijn goed en snel leesbaar. Voorlopig is ie nog wel snel genoeg, en ik vind ''t zonde om ''m af te danken
- na een firmware-update: perfect! Nog geen fouten gebrand en lekker snel.
- zelfs na een firmware-update: vertikt het om bepaalde CDRs op 4x te branden, dan gaat ie terug naar 2x... maar hij heeft nog nooit een CDtje verkloot.... dus langzaam, maar wel ok
Verwijderd
Destijds veel te duur gekocht..|:(
Wel betrouwbaar overigens: tot nu toe slechts twee of drie cd''s in de prullenbak gemikt (en dan heb ik er toch al heel wat gefikt).
Verwijderd
plex 412, werkt ook nog steeds na paar honderd cd''s.
plex 8220, moet nog zien of hij de philips in haalt.
Verwijderd
- writer : acer 2x2x6
- ervaring : goeie brander voor DAO burns
maar afgrijselijk met TAO burns
nu
- writer : liteon 12x10x32
- ervaring : super relaxte brander
-ervaringen : perfect, doe het al jaren. pas 2 cd`s met een underrun (
Verwijderd
Philips PCA460RW. Het is me NOOIT gelukt om een buffer underrun te krijgen, zelfs niet als ik tijdens het branden (en zelfs met 2 branders tegelijk!) Quake 3 opstart of perongelijk zelfs 2x start, alleen ff geratel he op die IDE schijven. Die 2e brander is een half-defecte CDD3610, welke na een ''operatie'' toch weer gewoon bepaalde merkschijfjes brand
Volgende brander: wellicht gewoon weer een goedkope Philips, kosten haal je er toch wel uit, of dan maar mooi een Plextor hoewel dat burnproof me niets kan schelen omdat het toch niet fout gaat hier.
Verwijderd
Yamaha 4x2x6....
Deed et een jaartje trouw, begon toen vervelend te doen uiteindlijk 2 op de 3 casters en vervangen.
2e:
Yamaha 8x4x24.....
Deed et 4 maanden zag toen geen cdr''s meer, dus garantie!, maar dar duurt even dus.....
1e:
Uit overmacht mijn 1e weer in gebruik nu via ander scsi kaart, wonde boven wonder heb ie et een maand op 2 coassters na weer foutloos gedaan....maar toen kwam de garantie binnen
3e:
Yamaha 8x8x24...
Doet et nog altijd, maar na 3 maanden verwacht je ook niet anders...
Heb op zich wel goede ervaringen, vooral de 2 8x branders weinig coasters, alleen jammer dat de 1e 8x brander zo snel stuk ging, aan de andere kant ging ie op tijd stuk want garantie hield bijna op he hehe
Volgende brander word wel een Plextor, das nu zeker!!!!
Prozzie
Verwijderd
Ricoh MP7040A - Betrouwbaar en goed. Na de laatste firmware update prima te gebruiken met CloneCD
Sony CRX-140E - Eveneens betrouwbaar en goed.
Yamaha 4416S, na 1 jaar naar de klote (philips loopwerk)
HP 7500 , goed, fikt nog steeds.
plextor 12x 8x 32x is onderweg....
Verder geen 1 cd mislukt door fout van de brander, hij mag nu van zijn oude dag genieten in mijn slooppctje
Plextor 12x10x32s = mijn huidige brander, tsja wat valt er over te zeggen....hij ruled gewoon in combinatie met een Ultraplex
ervaring: Op het moment van kopen was er niet zoveel keus, heb hem voor 750,- gekocht, heeft het eigenlijk 2 jaar lang prima gedaan. Daarna mislukte 90% van alle cd''s. Maar na een schoonmaakbeurt deed hij het weer een tijdje. 2 maanden geleden kon hij opeens geen cd-rw''s maar fikken, ook niet na schoonmaak.
writer Lite-On 12x10x32x BurnProof
Ervaring: Ik heb hem nu 4 dagen, heb er al zo''n 40 cd''s mee gefikt zonder problemen, ik kan alles tijdens het branden doen: mp3, icq, email, internet, enz. zonder dat de buffer het begeeft...
Echt een aanrader, deze had ik al veel eerder moeten hebben.. Ik zie trouwens niet in waarom je 200,- extra zou betalen voor de plextor versie, voor de lite-on zijn ook al firmware updates te krijgen..
2e:Hp8100i,zwaar kutding kon niet eens 80 min schrijven doet ''t nog wel steeds
3e+4e:Plextor 8/20i geweldige dingetjes kan nu zelfs 2 verschillende cd''s on the fly fikken, en fikt alles ook SD2
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Plex 121032A
standaard goed: IN PRINCIPE nog nooit een misfik... maar het is (gloof ik) 4x misgegaan omdat ik op een te hoge speed brandde (daar kwam ik dus 3 cd''s te laat achter
oh well....
... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!
Is werkelijk een perfect ding en niet kapot te krijgen (doorverkocht en doet ''t nog steeds dagelijks)
die (erg oude) brander ((c)1995) kan gewoon 80-min CD''s aan en heeft in totaal > 20 dozen mitsui''s gebrand (dozen van 100 stuks that is
Tegenwoordig heb ik de SCSI 12*4*32* plextor en heb alleen nog maar mis-brands gehad door die stomme fout in CD-rWin (bakken @12-speed) en nog een stommere fout in WinOnCD (programma verplicht afsluiten na elke CD, ander wordt ''ie maar voor de lengte gebrand van de vorige CD (bijv 1e CD = 60 mins, 2e is 80 mins => brand 2e maar voor 60 min)) en coasters door ''t schijnbaar beveiligd zijn van CD''s ofzo:'(
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Fikt alles..
Vreet alles..
ervaring: brand goed maar wil nu mijn rwtjes alleen maar in 30 min. leeghalen of ik nou quick of full doe maaklt nix uit meestal is full nog sneller zelfs
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Nu heb ik een Plex 8x 20x SCSI, niets dan lof voor deze fikker, alleen 90 minuten fikt ie niet goed
perfect ding 2 jaar mee gebrand doorverkocht doet het nog steeds.
2e brander sony crx100e
ook een goede brander,1 jaar meegebrand doorverkocht en doet het ook nog steeds.
3e brander hp9110i
goede brander,1 jaar meegebrand en doorverkocht doet het ook nog steeds.
4e brander plex 121032a
is de beste tot nu toe (mijn persoonlijke mening) heb hem nu 3 maanden en nog geen 1 coaster of frisbee.
was wel leuk dingetje, kon alleen geen cd-rw en helaas geen DAO, ik had er een keer een 80 min. cd mee gebrand en daarna zag íe geen 80 min, meer, maar heeft het daarna nog wel een tijd gedaan
na zo''n 13 maanden (net na de garantie) kon die geen cd''s meer afsluiten
heb daar denk ik toch wel zo''n 1500 cd;s mee gebrand
2e brander: Yamaha CRW 4260 (4x2x6x)
vond ik toen zwaar roeleren, jammer dat ie na 1,5 jaar kapot ging, kon probleemloos 80 min. en overburn, alleen goedkope cd''s slikte die meestal niet (kwamen dr gewoon weer uit)
daar werd elke dag zo''n 3 á 4 cd''s mee gebrand (dankzij mijn muziekliefhebbende vader)
na 1,5 jaar kon die nog wel branden, maar alleen TAO met 90% coasters, toen heb ik em maar weggegeven als 6x cdrom speler
3e brander: Sony 8x4x32x
kan helaas niet overburnen, maar ja wat kost een 80min cdtje tegenwoordig nog
als ik met nero brand krijg ik wel meestal een fout in een of andere dll, dus ben maar ff met easy cd verneuker aan het branden nu
wat ik wel vreemd vind is dat ik tot nu toe alleen nog maar RW''s op 2x heb kunnen gebruiken....kaput?
bij de 1e en de 2e was het wel zo dat ze al vrij snel problemen hadden met het lezen van cd''s (veel errors) ben benieuwd hoe lang die sony het uithoudt
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Die heb ik dus ook al een hele tijd, en hij gaat nog lang niet wegOp maandag 26 februari 2001 11:36 schreef CDMania het volgende:
Panasonic CW-7502B SCSI 8x 4x heb ik ruim 2 jaar mee gefikt (5000 cd''s ofzow)jammer dat ie wat problemen had met 80 minuten cd''s maar in begin 1998 was dat echt 1 van de beste fikkers (iedereen had toen zo''n gare 3610 van Philips)!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
[/quote]
Je bedoelt coasters? vertaald : onderzetters...
Geweldige brander! Nooit een probleem mee geweest. Zelfs met een Pentium-90 on-the-fly burnen.
Houdoe
ervaring: ik zou bijna zegge n.v.t. gewoon super dus.
Verwijderd
-ervaringen : snel, geen fuckups, overall erg tevreden met mijn brandertje
Pecunia non olet
Verwijderd
prima dingetje, heb m al twee jaar en is behalve gezien de snelheid nog niet aan vervanging toe. de traaheid heeft ook zijn voordelen; half uur meedoen met het sociale leven, vriendjes/vriendinnetjes enzo...
(hij is nu zoek voor win 98se
-Ervaringen: vreet alles, fikt alles... Was toen de eerste schrijver op de markt die 4x kon herschrijven.;) Een snellere brander heb ik niet nodig, want ik brand niet zo heel veel.
O ja, deze Yamaha schrijver heeft absoluut geen Philips loopwerk, maar een loopwerk uit eigen fabriek: van Yamaha zelf dus.
Verwijderd
Ervaring: Leuke eerste brander, kon alleen niet overburnen en was niet te gebruiken met CloneCD en consorten. Heb er trouwens ook erg veel CDs mee verneukt, maar dat kan ook aan mij liggen
Hij doet nu nog trouw dienst als RW-tje in me servertje.
Fikkert: Plextor 121032A
Ervaring: Need I say more? Lijkt me duidelijk wat hiermee de ervaringen zijn, de enige CD die ik verneukt heb met dit ding was toen ik per ongeluk de stekker uit me peecee trok tijdens het fikken. En zelfs toen kreeg ik het idee dat ie gewoon verder wou gaan toen ik um er weer instak...
Plextor 8/4/32A, werkt prima.
ervaringen: nooit bufferunderruns gehad, wel zooitje gare mp3 cdees, de helft leestie nog, de andere helft vd cd laat windows crashen. Maar al met al fijn dingetje
sony 4x4x24 IDE toen goed
Plextor 4x12 SCSI goed
Plextor 12x4x32 SCSI UITSTEKEND
heb ook artec fikkers IDE zijn ook prima maar heb liever SCSI
Maximum effort - Deadpool
Heb ik sinds HCC 2000
1coaster was een thats write CD op 10x rest van de doos deed het wel op 10x.
Ervaring: heeft het nooit lekker gedaan, heb er in twee jaar ongeveer 20 cd''s mee gebrand en nu is ie naar de klote! Eigenlijk is het een Yamaha brander met een Philips frontje en destijds zou het de beste rewriter zijn die er toen was. Philips zal wel de afgekeurde partijen van Yamaha hebben gehad. KLOTE PHILIPS !!!!
Verwijderd
goeie brander weinig problemen en al hel veel cd''s mee gebrand. wordt nu helaas niet meer ondersteund door adaptec en de andere deden dat al lang niet meer of nooi gedaan. goede reden om eens naar een nieuwe te gaan kijken.
Verwijderd
Al 3 jaar oud en honderden misschien wel 1000+ cd''s verder en brand nog steeds perfect!
binnenkort: Liteon 12x10x32
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik ben van plan een Plextortje te gaan halen of een LiteOn, ik ben dat 2x meer dat zat!
/dev/null
Verwijderd
Philips CD3610: 2 speed maar werkt perfect
Verwijderd
Werkt perfect. Heeft ook alle mogelijkheden van de 12*, inclusief clone cd enzo.
Verwijderd
Ricoh MP7060A: 6x4x24x, matige brander, wil niet niet met ieder merk cd''s samenwerken, en voor audio cd''s issie bagger: hooguit met 2x cd''s schrijven
Nu:
Lite-On 12x10x32: erg lekker brandertje, absoluut geen problemen, ook niet met audio op 12x
Verwijderd
Verder zit er nog een plextor 32x reader boven, ook scsi.. en in combinatie een copietje maken is echt om bij te kwijlen. 2% processor usage, op een celly 366. vond ik in iedergeval wel bijzonder. Als ik nero gebruik kom ik namelijk ergens rond de 20% uit ofzo
Ervaring: Super een zeer goede en stabiele brander
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ervaring: Heb ''m nu een paar maanden, maar hij doet het goed, kopieert tot nu toe alles goed, ook beveiligingen (sd2 nog niet geprobeert). Ben er dus nog tevreden over. Justlink is ook wel handig, kun je tenminste nog wat anders gaan doen tijdens branden.
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
Verwijderd
goede brander, alleen kapte al na 1 jaar en 3 maanden en maar 400 cd''s verder.......
NU PLEXTOR 12x10x32 IDE
Perfect... geen problemen mooi dingetje
Ervaring: The one and only. Hij is gewoon the best>:)
Deze rulez echt, enige echte 16X SCSI, support RAW, CD-TEXT en alle andere nodige features
webOS all the way!
Verwijderd
Ervaringen: prima brandertje alleen 4x is traag, maar goed ik kocht hem 1,5 jaar geleden voor 300 gulden van een kameraad van me.
Verwijderd
plextor 412, leuk voor toen maar nu te traag,
plextor 8220, leuk ding maar begint toch echt traag te worden -> de 2 speed rw,
volgende die erbij moet komen is sanyo 24 speed als deze SD2 aankan.
Volgens mij staat die klok op 13 maanden ingesteld!volgens mij staat die klok af fabriek op 2 jaar, dan gaan ze gek doen, zeg maar de CDD3610-telomeer
Perfect, gewoon unreal spelen tijdens fikken.
Maar weet ook iemand of ie met clonecd werkt???
Het zijn coasters (NL: onderzetters)en geen broodroostersOp vrijdag 23 februari 2001 19:48 schreef actieman het volgende:
Iomega ZipCD 24x4x4 goed brandertje en als je hem met rust liet geen toasters.
Is al weer jaartje of 2 oud en doet ut nog prima
Nu: Lite On 12x en burnproof
TeacR55s inmiddels 3 jaar oud, doet het nog prima, alleen geen CDRW
Philips CDRW200 3 keer stuk geweest binnen de garantie gelukkig, doet het nu ok bij een vriend.
Sony CRX145E deed het prima, doorverkocht omdat ik burnproof wilde.
Lite-on 12/10/32 prima brandertje voor weinig
Leuke lamp, overigens !!
Verwijderd
-ervaringen : Draait nog steeds na heeeel veel cd''tjes, is niet stuk te krijgen alleen snelheid is :'(/:r
Nu heb ik een yamaha 2100 E 16 speed. 8 mb buffer.
Owkee het is geen plextor maar voor 100 piek bij betalen mag ik niet klagen, want nooit buffer under run en kan gewoon verder winampen en internetten ondertussen. En zo''n super bak heb ik voor de rest ook niet.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots