Toon posts:

[BC3] na installeren van internet sharing...netwerk raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb 2 pc''s met een crossoverkabeltje
en nadat ik met SYGATE internetsharing heb enabled flipt het netwerk een bietje.
Ze kunnen allebei no problem internetten ze kunnen allebei gamen hoewel soms die client schokt en we kunnen via icq file sharen met 3mb of zo per sec maar ik kan niet via netwerk omgeving in de folder van mijn andere pc kijken ik kan dit ook niet instellen bij resourches van sygate probeerd hij ook die andere te zoeken maar hij vind niemand. de printers kan ik ook ni9et sharen dus ik weet niet maar het zal wel aan beveiliging instellingen liggen hoewel ik op c: heb geklikt en deze geshared nou dit zijn mijn 2 pc''s.
amd athlon 800 en 1000
2x asus a7V
2x sb live 1024
2x realtek 8193(A/B/C/8130)
in de tb1GHZ zit de chello kaart
amd 800 heeft 256mb ECC en de 1GHZ 256mb (133mhz)
amd 800 heeft geforce 2 gts pro
amd 1GHZ heeft ati radeon 64mb vivo (oem :()
en ze draaien allebei windows ME nederlandse editie (RETAIL)

Verwijderd

de . zit naast de , en de / :7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je eerst dat ME eraf flikkert, dan praten we daarna verder >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 23 april 2001 18:24 schreef Flippit het volgende:
de . zit naast de , en de / :7
I.k. b.e.n. b.l.i.j. d.a.t. i.k. n.i.e.t. d.e. e.n.i.g.e. b.e.n. d.i.e. z.i.c.h. h.i.e.r. a.a.n. s.t.o.o.r.t.. :)

Edit: punt vergeten. (Hé, dat mij dat nou moet overkomen!)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 april 2001 18:28 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

[..]

I.k. b.e.n. b.l.i.j. d.a.t. i.k. n.i.e.t. d.e. e.n.i.g.e. b.e.n. d.i.e. z.i.c.h. h.i.e.r. a.a.n. s.t.o.o.r.t. :)
Je vergeet de extra punt om de zin af te sluiten :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Haha... wees maar blij dat je dat nie kan...
Anders kunnen anderen dat ook... Wat dacht je ervan eerst ff een goede firewall op te zetten...
En daarna pas bestand en printerdeling aan te zetten in je instellingen bij netwerk...

Senri no michi mo ippo kara

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
NEOPHYTE heeft gelijk. Wees blij dat je geen drives shared op dit moment.

Ik zou eens kijken naar WinRoute.
Dan heb je een NAT (voor het internet delen) en een goede firewall ineen.
In de tussentijd zou ik even je poorten laten scannen op www.grc.com om er zeker van te zijn dat je nu niet al je drives met de hele wereld deelt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 april 2001 18:59 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
dat je nu niet al je drives met de hele wereld deelt.
Dat is nou Shareware in optima forma ;)

Verwijderd

Topicstarter
grrrrrrrrr iedereen zit op mijn type kwaliteiten te zeiken punt en nog steeds heb ik geen antwoord punt trouwens mijn chello kaart heeft ook ipx en netbui en tcp ip is dit goed of moet ik was weg doen punt

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 21:10 schreef quicksilver85 het volgende:
grrrrrrrrr iedereen zit op mijn type kwaliteiten te zeiken punt en nog steeds heb ik geen antwoord punt trouwens mijn chello kaart heeft ook ipx en netbui en tcp ip is dit goed of moet ik was weg doen punt
Laatste "punt" moet "vraagteken" zijn.;)

Verwijderd

kijk hier en hier eens.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet file sharen van de chello netwerk kaart uitzetten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Za''k maar wel doen ja ;)

Anders opent je buurman een topic als [topic=165577] :o

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb dat nu gedaan maar steeds als ik op netwerk omgeving klik loopt dat schermpje vast dus er zal wel gen connectie zijn tussen die 2

Verwijderd

Topicstarter
trouwens bij winipcfg staat dat hij een gateway heeft of zo mischien ligt het daaraan wat moet ik waar veranderen plz help me PUNT!!!uit!!!!!klaar!!!!!basta!!!!!!!!!

Verwijderd

Bij de eigenschappen van de chello kaart moet je "client voor microsoft netwerken" en "bestands- en printerdeling" uitzetten. Bij de tcp/ip eigenschappen moet je "lmhosts lookup" ook disablen, evenals je Netbios.

De andere netwerkkaart, voor je lan dus, moet je dat allemaal wel aan staan.

Als het goed is, moet je dus voor je chello kaart alleen tcp/ip aan hebben staan.

LET OP: deze setup heb ik bij mxstream getest, ik kan je dus niet verzekeren dat het werkt bij Chello, want mxstream is een VPN verbinding. Maar proberen is nooit weg.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KALLUM! ;)

Doe ook eens het volgende:
Stel op je ''server'' bij file en printersharing browsemaster/bladeren op aan/enabled, en bij de client op uit.
Wel ff rebooten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 24 april 2001 10:25 schreef quicksilver85 het volgende:
dus ik moet file sharen van de chello netwerk kaart uitzetten?
Heb jij niet je gebruikers gids van je kabel maatschappij doorgelezen?!?! Met Kabel internet zit je gewoon op een LAN..
Gooi inderdaad eerst WinME erop en pleur Win2000 server op je Gateway en dan zul je zien dat het allemaal wat makkelijker gaat.. FileSharing via ICQ???? :?
Heb je nog nooit van FTP gehoord??? Veel makkelijker als al die shares steeds aanmaken.. Download gewoon een goed FTP proggie en dan komt alles goed.. Suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 24 april 2001 13:34 schreef TheWarrior het volgende:

[..]

Heb jij niet je gebruikers gids van je kabel maatschappij doorgelezen?!?! Met Kabel internet zit je gewoon op een LAN..
Hij''s de enige niet, ik kon vandaag al 4 topics vinden met mensen die hun shares over hun kabelinternet open hadden |:(
FileSharing via ICQ???? :?
Ja, je weet wel, via ICQ bestandje doorsturen. File transfer dus.

Om daar nou weer speciaal een ftp-server voor te installeren (OK, natuurlijk kan dat leuk zijn ;)) lijkt me ook weer overkill + dat er weer bepaalde risico''s aan vast zitten bij nverstandig gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb alles gedaan wat jullie zeiden dadelijk effe testen want volgens mij zit er te weinig koelpasta op de cpu, daarom loopt die andere steeds vast.(ik moet nog leren te unlocken):)

Verwijderd

Topicstarter
nope hij doetn og steeds raar maar het rare is dat internet gewoon werkt op beide pc''s en ik kan ook bestanden verzenden via icq en msn maar ik kan niet in die foking directory kijken.

Verwijderd

Topicstarter
BTW geef maar een FTP site voor windows 2000 (PRO) icq nummer staat rechts boven

Verwijderd

oh, dit riekt naar warez-request

Verwijderd

Topicstarter
come again

Verwijderd

Topicstarter
en wat is LM aankondiging of zo moet ik dat an zetten? ik heb bladeren aan staan en nog werkt hij niet en waar kan ik LMhost uplook vinden of zo want damn ik weet niet wat the fuck dit is.

Verwijderd

Topicstarter
en atm of zo was dah?

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaaaah dang what the fok is dit kan niemand mij helpen?
Pagina: 1