Toon posts:

[BC3] Heb je een idee voor verbetering? Post het hier!

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stukje met verwijzing na de search in of onder de "verstuur" knop.

Iets in de richting van : "Gebruik eerst de search om te kijken of je vraag nog niet eerder is gesteld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze draad open ik na de opmerking van Floris in deze draad:

[topic=180083]

Hij is bedoeld voor iedereen die een idee heeft voor een aanpassing of verbetering van Got en/of tweakers.net (naar aanleiding van de discussies in diezelfde draad).

Spelregels:

* Hou deze draad serieus!
* Hou je berichten zo kort mogelijk (gewoon kort aangeven wat je idee is en er een aantal aandachtspunten bij zetten. Je idee verder toelichten kan daarna altijd nog)

Hiermee voorkom je lange lappen tekst die moeilijk te lezen zijn en waarbij het risico bestaat dat een aantal goede dingen verloren gaan.

* Off topic geneuzel direct trashen (?)
* Niet constant roepen dat je het met die-en-die eens bent (dat geloven we wel), op- en aanmerkingen of aanvullingen op elkaar mogen wel

/me doet een voorzetje, mischien wat overdreven, maar anders vertoebelt het doel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorzien in de mogelijkheid om een verwijzing op te nemen in een reactie, waarmee je klagende gebruikers snel kunt doorverwijzen naar TMF

Hiermee voorkom je het steeds vaker voorkomende gezeur op t.net over moderaties, dit komt de leesbaarheid van artikelen ten goede en heeft een opvoedend karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Of een interview met Femme Ik zou namelijk wel eens een interview met Femme als column oid op Tnet willen zien.
Laat ik met interviews schrijven nou net wat aardige ervaring hebben :). Bij deze bied ik aan een dergelijk interview te gaan schrijven. Moet Femme wel ff mee willen werken, natuurlijk :). Van mij hoef je i.i.g. zeker geen klef incestueus ons-kent-ons verhaal te verwachten, maar ook geen die-ga-ik-eens-te-kakken-zetten-troll, dus niemand hoeft zich ergens zorgen over te maken. Een geïnterviewde krijgt bij mij altijd inzage in het artikel vóór plaatsing.

* Cookie is 2 jaar geleden redacteur geweest in blad voor alumni* van zijn oude opleiding en deed o.a. altijd de interviews .

Edit: Ik stel meteen voor, het niet bij Femme te laten, maar ook andere personen binnen en buiten t.net te interviewen. Dit kan dan een zekere regelmaat krijgen, wat mij betreft. Ik gun Femme wel de eer als eerste aan de beurt te zijn. Verder verheug ik me nu al op een interview (geblindoekt en al, op een afgelegen locatie) met HlpDsK :D.

*
Alumni = studenten (bedoeld worden (ex-)studenten en afgestudeerden)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem in overweging of oude draden niet geblokkeerd moeten worden tegen posten.

Artikelen uit 1999 zijn IMHO niet langer de moeite waard om reacties te krijgen, reacties in dergelijke oude draden zijn vaak trolls en flames of dienen als karmaboost.

Zie ook [topic=117344] (januari 2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 17 mei 2001 16:58 schreef ecteinascidin het volgende:
Dat betekend dus dat
[topic=117344]

na 5 maanden opnieuw op tafel verschijnt :?
Misschien is het een idee om een todo lijst te creeëren waar alleen bepaalde users bijmogen en waar punts-gewijs ideeën staan, zonder dat de ideeën verdwijnen in discussies. Je zou dan ook de status van zo''n idee kunnen laten zien.

Ideeën vanaf het forum (zie hier ) kunnen daarheen ge c/p worden. Lijkt mij veel overzichtelijker en voorkomt herhalings discussie over het zelfde onderwerp.
(zoals ik deed ;))

<edit>ff wat netter</edit>

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar een ideetje, ooit nagedacht over een samenwerking met Coen Krijns van Hardwareinfo.net?
Kunnen jullie beide beter van worden lijkt me, zij extra visitors en jullie meer reviews en tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Coen Krijns is best wel duur :) (geen grapje bdw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik loop hier nu zo''n anderhalf maand rond en in die tijd heb ik 4 hardware reviews en iets van 3 ''stukjes'' voorbij zien komen. Vooral de ''stukjes'' vond ik van een laag nivo, vnl. borrelpraat, zie ook [topic=174603] hierover.

De hardware reviews an sich zijn goed, grondig uitgevoerd en interessant om te lezen, maar imo veel te weinig.

Ik begrijp best dat het lastig is aan hardware te komen voor reviews en dat je een goede review niet ''zomaar even'' uit je mouw schud, maar imo kan e.e.a. best uitgebreid worden door meer gebruik te maken vd. users van t.net/GoT. Geef users de kans zelf reviews te submitten en stel een team samen welke deze reviews beoordeeld/bijwerkt waar nodig.

t.net is een goede site, maar je vraagt hier om opmerkingen/verbeteringen, vandaar de ''negatieve trend'' in dit bericht :)

Ik heb het idee dat ''men'' bang is meer users bij de site te betrekken, waarom dit zo is kan ik echter niet bevroeden. Zo zie ik niet in waarom het bv. niet mogelijk is/handig is om meerdere mod''s per forum (GoT) neer te zetten, of om de review-crew verder uit te breiden.

Maar goed, dat zijn mijn 2 cents...

[edit]

Idee.. stel een ''standaar test/benchmark'' programma samen (dus geef bv. aan welke tests/benches je wilt zien voor een CPU of mobo oid) Op die manier hou je een uniformiteit in je reviews en krijg je toch de beschikking over meer reviews. Je kunt bv zeggen 1 foto van bord, 3 tests uit sisoft, te weten deze deze en deze, 1 maal die-en-die benchmark etc..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Koen ziet zijn site veel te zakelijk en zou daarom niet bij Tweakers.net passen. Hij zou, denk ik, omwille van de community maar al te graag een samenwerking willen, hoewel hij dat nooit zou toegeven.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weer een reactie, maar nu netjes on-topic: ik post even een lijstje van ideeën die nu zo 123 als in een brianstorm-sessie in mij opkomen. Ik heb er dus nog niet over nagedacht en misschien zijn die ideeën wel heel stom/onverstandig. Maar als er iets leuks/handigs tussenzit, wordt het vanzelf opgepakt. :)
Dingen waarover ik zelf nog twijfels heb zal ik eindigen met een ''(?)''.
  • Meer unieke reviews, omdat dat eigengemaakte content is en dus voor adverteerder meer geld waard zou moeten zijn
  • Ik denk dat veel gebruikers graag een groter scala aan nieuws zien. Veel tweakers zijn ook geïnteresseerd in software en bijvoorbeeld mobiele communicatie. Is het dan geen idee om de frontpage zoals nu te handhaven, maar om aparte secties op te richten voor andere soorten nieuws
  • PC-advies: stel een prachtige model-PC samen, die de users ook met een druk op de knop via T.net kunnen bestellen. Ofwel kant-en-klaar, ofwel in losse onderdelen. Voor de newbies zit er natuurlijk een basis-handleiding PC bouwen bij. Dit heeft als voordeel dat je grote kortingen zou kunnen krijgen, om maar te zwijgen van sponsoring door de zaken waar je veel spullen inkoopt.
  • Verbeterde moderatiestructuur, maar dat was al wel duidelijk. :P
  • Betere profilatie op bijvoorbeeld de HCC: natuurlijk kan men bij de Tweakers.net stand terecht voor een praatje, PC-advies, om je in te schrijven, Tweakgear of gewoon (alleen voor geregistreerden) een kopje koffie. :)
  • Zorg dat je als eerste gebruik maakt van nieuwe media: zodra er UMTS beschikbaar is, moet er een prachtige Tweakers.net pagina beschikbaar zijn (voor zover dat met UMTS nodig zou zijn). Je creëert dan het Veronica-effect: toen het internet pas nieuw was, surfden veel mensen het eerst naar Veronica. (?)
  • Reviews/beoordelingen van webwinkels, ook die die geen ICT-spullen verkopen. (?)
  • Reviews/beoordelingen van websites, site van de week, met nominaties van gebruikers natuurlijk (?)
  • Wekelijkse of maandelijkse puzzel/wedstrijd met prijzen die door bedrijven/importeurs/computerwinkels beschikbaar zijn gesteld. Misschien vinden bedrijven het niet eens erg als de door hen voor reviews beschikbaar gestelde apparatuur na gebruik door T.net voor prijzen beschikbaar worden gesteld.
  • Meer naamsbekendheid door gewoon eens in het nieuws te komen. Weet ik veel, onderneem bij het volgende lustrum eens een record-poging op computergebied. (?)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[enigzins-offtopic-maar-wel-interessant-denk-ik]
We hebben goede kans om een paar minuten op RTL5 te krijgen binnenkort, en er zijn grote plannen voor de komende HCC dagen :)

Sorry, wijzig ipv quote |:(

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel handig zijn als de search wat verfijnder was.
Iedereen wordt wel constant naar de search- optie verwezen, maar als je een vraag hebt over bijvoorbeeld een Radeon videokaart, ben je de je-weet-wel. Gewoon te veel returns.

Daarom openen sommigen waarschijnlijk te snel een nieuwe topic omdat het zoeken gewoon te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20

Jaymz

Keep on moving !

[beleidvraagje]

Mikken we hier alleen T.net vragen neer, of accepteren we ook GoT vragen?
Wordt het alleen T.net pas ik de titel ff aan, en wijzig ik wat berichten
Wordt T.net en GoT, mik ik een nieuwe draad neer voor GoT ideeen.
Natuurlijk verwijnt deze post, en alle antwoorden hierop, als de beslissing is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Lieve Adjes een verhaaltje om te voorkomen dat newbies het forum vervuilen met crappy postings (ook wel "hoe dwingen we relatieve newbies om de FAQ''s te lezen?" genoemd):

[topic=181520]

/me vond dit er wel één voor de ideeen top 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Geef je eigen frontpage artikelen meer aandacht. Plaats ze op een betere plek op de frontpage. De 3 regeltjes aan de linkerkant vallen mij totaal niet op.

Na een tijdje verdwijnen ze uit het zicht, hou de actuele in de picture (ik doel nu oa op de foster preview).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Lieve Adjes een verhaaltje om te voorkomen dat je gaat reageren (vaak als eerste) in je eigen topic, hiermee worden topics (vaak) onnodig omhoog gegooid.

Voorbeeld is na 10 minuten als eerste reageren in je eigen topic "weet iemand al iets?"

[topic=181632]

/me vond dit er wel één voor de ideeen top 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op vrijdag 18 mei 2001 11:06 schreef Hawk1 het volgende:
Het zou wel handig zijn als de search wat verfijnder was.
Iedereen wordt wel constant naar de search- optie verwezen, maar als je een vraag hebt over bijvoorbeeld een Radeon videokaart, ben je de je-weet-wel. Gewoon te veel returns.

Daarom openen sommigen waarschijnlijk te snel een nieuwe topic omdat het zoeken gewoon te lang duurt.
Misschien werk aan de winkel voor een FAQ-man voor V&B-forum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Probeer eens om de zoveel tijd een "gast schrijver" te strikken. Die eens een specifiek onderwerp op een andere manier kan belichten. Een ontwikkelaar/designer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meende dat dit een Tnet-aangelegenheid was, voor GoT kan je op LA uitstekend terecht.

Ik ben nu wel lekker negatief, maar kunnen niet eerst wat oude ideeen door de molen worden gedraait... anders wordt de wachtlijst met ideeen alleen maar langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 12:40 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik meende dat dit een Tnet-aangelegenheid was, voor GoT kan je op LA uitstekend terecht.

Ik ben nu wel lekker negatief, maar kunnen niet eerst wat oude ideeen door de molen worden gedraait... anders wordt de wachtlijst met ideeen alleen maar langer.
Da''s maar de vraag, oorspronkelijk ben ik begonnen met verbeteringen voor GoT en tweakers.net, Jaymz vroeg zojuist ook al of dit een GoT en/of t.net draad ging worden.

Van mij persoonlijk mag beide, maar da''s dan weer mijn mening.

Over de tweede opmerking van jou: alle ideeen zijn welkom, ook de ouwe koeien.

Tja, lees ook eens de opmerking van Otis in deze draad (en mijn reactie daarop):

[topic=180083]
WEER ideeen spugen in WEER een thread. Dat is in theorie aardig, maar in de praktijk nauwelijks werkbaar, omdat de ideeen veeal niet overeen KUNNEN komen met de business richting die t.net uit wil/moet, omdat die richting en dat plan niet bekend is
Da''s min of meer wat jij en ik onderschrijven hier (en in diezelfde draad is Jaymz het daar ook wel mee eens).

Indien er besloten wordt dat dit een draad voor zowel GoT als T.net wordt, dan kan het bundelen van de ideeen in één draad geen kwaad (was Floris deze week ook al verzocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik had die draad ook gelezen, maar aangezien Ik blijkbaar Femme erger heb ik besloten me zo neutraal mogelij op te stellen.

Zo ook die oude ideeen, als daar niets mee gebeurt dan hoef je van mij ook geen nieuwe te verwachten.

Doe eerst maar iets met dat tijdslot, dan zien we wel weer verder.

PS, dat wekelijkse overleguurtje met Femme lijkt mij een HEEL MAKKELIJK en HEEL EENVOUDIG uitvoerbaar idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[topic=117344]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium niet negatief, realistisch.

Vooruit, nog een ideetje dan.

Als je op de tag van Tnet klikt die bij de moderatie hoort krijg je een moderatie overzicht bij de reactie.

De volgende regel toevoegen zou misschien wel handig zijn :)
Voor vragen of klachten over de moderatie kunt u terecht op TMF (incl link)
Dat lijkt me iig handiger als met een Moddereter Account achter klachten aan te lopen oid.

Nog een idee: via een vaag linkenstelsel (net zoals de FAQ verstopt is) de nieuwsqueue openbaar maken, dan weet je wat er gesubmit is en kan je nieuws dat je tegenkomt controlleren of het al bekent is of niet.

Interview idee heb ik al losgelaten, dussuh.... * Delerium wil FLoris intervieuwen >:)

Misschien wat karma-rewards voor mensen die ideeen aanleveren of ander addititief werk verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ehm.. hoe wil je dat de users on-topic blijven als de mods het verkeerde voorbeeld geven? >:)
  • meer items in de trackers op t.net. dus bv. 15 items per catagorie ipv. de 3/9 die er nu gebruikt worden. Evt. instelbaar maken via profile?
  • trackers a la ''startpagina'', aan/uitschakelbaar en zelf definieerbaar. Zo zou ik best een tracker op t.net willen hebben waar alle threads in staan waar ikzelf actief in ben
  • Geen koffie meer voor MySQL
  • Link naar java-chat op t.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Als de geldende tag troll of flamebait is, geen +1 ondergewaardeerd laten zien.

+1, +2 en +3 troll heb ik wel eens gezien. Misschien ook als score 2 is, en geldende tag Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik geloof ergens al genoemd, maar weet dat niet zeker:

[topic=181791]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Contests.. hou een programmer-contest, skin-contests, art-contests etc..
Zie ook bv. deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Maak een aantal banners (verschillende formaten) van T.net en/of GoT.
Veel tweakers hebben een eigen pagina en willen graag laten zien dat ze ook op tweakers.net komen en zouden dus een banner willen plaatsen.

Eventueel kunnen jullie ook gewoon in Webdisgn & Graphics een draadje openen met de vraag of iemand ze wil maken.

edit:

ik durf het bijna niet te vragen....
tweakgear.net?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 19 mei 2001 00:40 schreef te(X)en het volgende:
Maak een aantal banners (verschillende formaten) van T.net en/of GoT.
Veel tweakers hebben een eigen pagina en willen graag laten zien dat ze ook op tweakers.net komen en zouden dus een banner willen plaatsen.

Eventueel kunnen jullie ook gewoon in Webdisgn & Graphics een draadje openen met de vraag of iemand ze wil maken.
Hmm ik ben dat ooit eens tegengekomen. Maar waar:?

Lijkt mij trouwens niet echt superstructureel, maar wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op zaterdag 19 mei 2001 00:44 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Hmm ik ben dat ooit eens tegengekomen. Maar waar:?

Lijkt mij trouwens niet echt superstructureel, maar wel een idee.
Ja, zou best kunnen maar maak er dan een aantal ''officieel'' zorgt ook voor een stukje eenduidigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het grootste probleem is momenteel naar mijn mening het gebrek aan nieuws. Er wordt véél te weinig nieuws gepost. Vooral sinds dat LAN-party plan is het nieuws hard achteruit gegaan. Daarvan was er ook niet voldoende nieuws, maar nu is het echt heel slecht.

De doelgroep die Tweakers.net wil bereiken is wat mij betreft erg breed: alle mensen die fanatiek geïnteresseerd zijn in computers. Dat kan hardware en software zijn en dan niet alleen specifiek x86/Windows maar ook alle andere gebieden (van Apple/MacOS tot Sun/Solaris). Vooral het professionele gebied (server hardware/software e.d.) kan voor adverteerders een interessante doelgroep opleveren. Het is niet moeilijk om ideeën te bedenken, maar ze moeten wel tot uitvoering gebracht kunnen worden. Als we meer en breder nieuws willen bieden moeten we wel de mensen hebben die dit kunnen en willen schrijven.

Ik denk dat het idd beter is om meer met vrijwilligers te gaan werken. De inkomsten van Tweakers.net zijn nog niet geweldig (niet als er drie mensen fulltime + server beheerder, nieuwsposters/reviewers en server hardware van betaald moet worden). Er is geen verband tussen de groei van de bezoekersaantallen en de groei van de advertentie-inkomsten. Bezoekers betalen niet voor content, dus met bezoekers alleen kunnen geen inkomsten gegenereerd worden om de content te financieren. Tweakers.net is een grote community met veel mensen die hun steentje willen bijdragen. Daar kan wél gebruik van gemaakt worden (en het is iets waar iedereen baat bij heeft). Om te beginnen kan er een verdeling gemaakt worden tussen vrijblijvend werk dat vrijwillig en onbetaald wordt uitgevoerd. De mensen die min of meer een vaste dienst lieveren worden wel betaald. Ik zie dat bij nieuwsposters vanaf 50 postings per maand.

Tot nu toe is het altijd een probleem geweest om enthousiaste nieuwsposters te vinden. Een groot deel van de nieuwe nieuwsposters stopt al snel met hun werk of komt niet verder dan zo''n 10 postings per maand. Als er een groep mensen bij elkaar gebracht kan worden die elk zo''n 30 postings per maand kunnen maken dan kom je al heel ver. Dat zou goed kunnen werken als iedereen elkaar zou helpen en stimuleren (bijv. als er s''middags nog maar 5 postings staan ga je met 5 man aan de slag en staat er binnen 2 uur een volle frontpage).

Om meer en breder nieuws te kunnen bieden zou er onderscheid gemaakt kunnen worden in belangrijk/groot nieuws voor op de frontpage en minder belangrijk kort nieuws dat in de meuktracker verdwijnt (met een overzicht op de frontpage). Er wordt veel nieuws gesubmit dat op zich wel de moeite waard is om te vermelden, maar te ''klein'' is om een complete nieuwspost omheen te bouwen. Het korte nieuws zou zelfs helemaal door de bezoekers geschreven kunnen worden, zodat het onder de username van de bezoekers in de meuktracker komt te staan. Een nieuwsposter hoeft de inzending dan alleen nog maar goed te keuren of eventueel te bewerken. Dit zou het schrijven van goede nieuwssubmits door bezoekers kunnen stimuleren (nu droppen ze vaak alleen maar een linkje). Tegelijkertijd zou het korte nieuws gebruikt kunnen worden als oploeiding voor nieuwe nieuwsposters. Eerst begint men met kleine nieuwsposts voor de meuktracker en als men dat goed onder de knie heeft (incl alle trucjes met plaatjes toevoegen e.d.) kan met de grote nieuwspostings gaan maken. Veel nieuwe nieuwsposters beginnen moeizaam met veel beginnersfouten, maar zodra het trucje onder de knie is verbeterd de kwaliteit van de postings erg snel (ook qua schrijfstijl).

De meuktracker moet ik toch nog grotendeels herbouwen. Dat kan hier ook mooi mee samengaan.

Wat betreft reviews: het is niet zo moeilijk om hardware geregeld te krijgen, maar je moet wel de juiste mensen hebben om het te reviewen. Vergelijkingen zijn nog moeilijker omdat je dan testsystemen nodig hebt. Het makkelijkste zou een eigen testlab zijn, maar zover is het nog lang niet (of je moet een paar fanatiekelijkingen hebben die samen met elkaar op een campus/studenenflat zitten en daar me elkaar kunnen testen). Dat idee met gastschrijvers zou ook interessante artikelen kunnen opleveren.

Product Info is ook een heel leuk idee, maar vergt veel onderhoud (invoeren product specs, relaties leggen tussen producten enz.). Ook hier moeten mensen voor zijn. In tegenstelling tot het nieuws vraagt dit niet veel creative inspanning en is daarom makkelijk te doen door meer mensen. Als ''t zou werken heb je wel een enorme database met product informatie en ervaringen van gebruikers (bdw zie o.a. deze beta pagina).

Zo heb ik nog veel meer ideeën.
Geef je eigen frontpage artikelen meer aandacht. Plaats ze op een betere plek op de
frontpage. De 3 regeltjes aan de linkerkant vallen mij totaal niet op.
De frontpage postings staan onderaan omdat ze het minst veranderen. Tevens staan ze goed zichtbaar in de update tracker, waarmee de reviews er vaak minimaal 2 weken blijven staan.
meer items in de trackers op t.net. dus bv. 15 items per categorie ipv. de 3/9 die
er nu gebruikt worden. Evt. instelbaar maken via profile?
De update tracker is er vooral om verandering in beeld te houden voor de bezoekers die online zijn, dwz op Tweakers.net rondsurfen. De laatste 3 pricewatch updates zijn dan genoeg. Voor meer info over de updates kun je op de desbetreffende pagina''s terecht. Het lijkt me niet handig om meer data in beeld te brengen omdat dit de overzichtelijkheid niet ten goede gaat komen (nu is de update tracker bijna volledig in beeld op 1024*768). Customizen wordt alleen mogelijk als er een compleet nieuwe layout komt.
Zo zou ik best een tracker op t.net willen hebben waar alle threads in staan waar ikzelf actief in ben
Op een aparte pagina is dat wel te doen, realtime in de update tracker is lastig ivm server load (volgens mij kun je zoiets ook wel onthouden). Het zou wel handig zijn om een overzicht te hebben met een direct link naar je x aantal laaste reacties en de replies daarop (binnen je sub-thread onder je reactie).
Geen koffie meer voor MySQL
MySQL is zeker met twee database servers wel stabiel te krijgen. Een platliggende database server gaat altijd problemen opleveren, tenzij we op een of andere manier betrouwbare replication krijgen (kan nog niet met MySQL, PostgreSQL en SAP DB). Tweakers.net is té dynamisch om er een backup servertje naast te houden (kan wel, maar zal nooit up-to-date zijn).
Link naar java-chat op t.net
Gathering of Tweakers.net menuutje - > #Tweakers.net chat?

Dingen zoals het verbeterde modsysteem en meuktracker/nieuwsflash hebben bij mij een hogere prioriteit dan customizable update trackers die in feite weinig functionaliteit toevoegen (content is belangrijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over de trackers op de frontpage:
kunnen die niet instelbaar worden, dwz rubriek op hidden / visible zetten dmv je profile?
Persoonlijk kijk ik zelden in V&A (dus hidden) maar wil wel graag meer (5+) pricewatch of review items zien.
Ook je software pricewatch zou je dan zo in kunnen stellen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Allereers bedankt voor de reactie, blijft toch een sterk punt van t.net, het contact users/crew (ook al denkt men dat dit niet zo is, het is zo). Toch heb ik een paar kritische noten, hopelijk neem je het me niet kwalijk, is vnl. constructief bedoeld.
Het grootste probleem is momenteel naar mijn mening het gebrek aan nieuws. Er wordt véél te weinig nieuws gepost.
[..]
Als we meer en breder nieuws willen bieden moeten we wel de mensen hebben die dit kunnen en willen schrijven.
Misschien iemand anders zetten op recruitment dan, aangezien sollicitaties naar de positie van ''nieuwsposter'' atm uberhaupt niet eens beantwoord worden, laat staan dat er iemand ''aangenomen'' wordt op die manier.
Tweakers.net is een grote community met veel mensen die hun steentje willen bijdragen. Daar kan wél gebruik van gemaakt worden (en het is iets waar iedereen baat bij heeft).
Dat is idd. wat ik bedoelde, er zijn imo genoeg mensen aanwezig die het leuk vinden hun steentje bij te dragen en welke ook de capaciteiten hebben om dit op het gewenste niveau te doen.
Wat betreft reviews: het is niet zo moeilijk om hardware geregeld te krijgen, maar je moet wel de juiste mensen hebben om het te reviewen.
No offence, maar ik heb al ettelijke threads voorbij zien komen waarin vragen gesteld werden omtrend hardware reviews, en daar werd over het algemeen nogal korzelig gesteld dat er ''al een review crew was'' en ''review neemt tijd'' en ''hardware is lastig te krijgen''. Ik begrijp dat puntje 3 (hardware) niet zo''n probleem is, puntje 1 en 2 zijn dat dan volgens mij ook niet.
Vergelijkingen zijn nog moeilijker omdat je dan testsystemen nodig hebt. Het makkelijkste zou een eigen testlab zijn, maar zover is het nog lang niet (of je moet een paar fanatiekelijkingen hebben die samen met elkaar op een campus/studenenflat zitten en daar me elkaar kunnen testen).
Als je gewoon een standaard pakket benchmarks samensteld en aangeeft welke bencharks voor welke test minimaal uitgevoerd dienen te worden dan heb je het bovenstaande probleem niet. Goed, een eigen testlab _zou_ het mooist zijn, maar tests zoals ik ze beschrijf is altijd nog beter dan ''no tests at all''.
Gathering of Tweakers.net menuutje - > #Tweakers.net chat?
:) Bash the newbie! _Off_ with his head!
Dingen zoals het verbeterde modsysteem en meuktracker/nieuwsflash hebben bij mij een hogere prioriteit dan customizable update trackers die in feite weinig functionaliteit toevoegen (content is belangrijker).
Gelijk heb je :)

Hey, er werd gevraagd ideeën te spuien, dus dat doe ik :)

Ik persoonlijk zou overigens een andere richting opgaan. Natuurlijk mag er wel meer nieuws bij, maar ik zou meer effort plaatsen in de richting van ''de achtergronden'' van het nieuws. Meer en betere columns, met meer diepgang. Maar goed, een goede column met diepgang is zeker niet makkelijk te schrijven dus kan me voorstellen dat het in dat geval _wel_ moeilijk is de juiste mensen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 16:59 schreef Jaymz het volgende:
Als de geldende tag troll of flamebait is, geen +1 ondergewaardeerd laten zien.

+1, +2 en +3 troll heb ik wel eens gezien. Misschien ook als score 2 is, en geldende tag Grappig.
Lijkt ook ok dat de tag "troll" pas moet verschijnen als de beoordeling ook op -1 staat. Dus +1, -1 toll wordt in totaal niet 0-troll, maar 0-gemodereed.

btw: ik heb eens op +4 troll gestaan als ik me goed kan herinneren. 3.57 oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Naja, er kan in ieder geval geprobeerd worden om een discussiepunt aan te snijden. Dat er vervolgens een paar trolls, flamebaits en nietszeggende/overbodige reacties tussen komen is niet te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet nuttige opmerkingen worden verijderd, ik ben toch echt duidelijk geweest.
<Op zaterdag 19 mei 2001 02:07 schreef Zemanova het volgende:[/b]>

Lijkt ook ok dat de tag "troll" pas moet verschijnen als de beoordeling ook op -1 staat. Dus +1, -1 toll wordt in totaal niet 0-troll, maar 0-gemodereed.

btw: ik heb eens op +4 troll gestaan als ik me goed kan herinneren. 3.57 oid :P

Zeker in een NT vs. Linux discussie? :P>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Niet nuttige opmerkingen worden verwijderd, ik ben toch echt duidelijk geweest.
(push edit when curious)

<Op zaterdag 19 mei 2001 02:07 schreef Zemanova het volgende:>
<Lijkt ook ok dat de tag "troll" pas moet verschijnen als de beoordeling ook op -1 staat. Dus +1, -1 toll wordt in totaal niet 0-troll, maar 0-gemodereed.>
<btw: ik heb eens op +4 troll gestaan als ik me goed kan herinneren. 3.57 oid :P>
<Zeker in een NT vs. Linux discussie? :P>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je gewoon een standaard pakket benchmarks samensteld en aangeeft welke bencharks voor welke test minimaal uitgevoerd dienen te worden dan heb je het bovenstaande probleem niet. Goed, een eigen testlab _zou_ het mooist zijn, maar tests zoals ik ze beschrijf is altijd nog beter dan ''no tests at all''.
Aan een standalone review heb je vaak niets. Je kunt wel een GeForce3 benchmarken en zeggen dat-ie ''snel'' is, maar de lezers willen dan graag een vergelijking zien met andere videokaarten. Daarom is bijna noodzakelijk dat de reviewers vergelijkbare hardware gebruiken, zodat de GeForce3 resultaten een maand later bij de review van een Radeon SE gebruikt kunnen worden.

Reviews moet je goed doen of helemaal niet. Er zijn al genoeg review sites. Veel sites leveren crappy reviews, maar er zijn een aantal sites die een erg hoge kwaliteit leveren. Tweakers.net zou moeten streven naar het niveau van de laatste groep.
Ik persoonlijk zou overigens een andere richting opgaan. Natuurlijk mag er wel meer nieuws bij, maar ik zou meer effort plaatsen in de richting van ''de achtergronden'' van het nieuws. Meer en betere columns, met meer diepgang. Maar goed, een goede column met diepgang is zeker niet makkelijk te schrijven dus kan me voorstellen dat het in dat geval _wel_ moeilijk is de juiste mensen te vinden.
Op dit moment is er nog veel nieuws dat wel op Tweakers.net gepost hoort te worden maar door een gebrek aan nieuwsposters niet verschijnt. Zonder nieuws ook geen achtergrond bij het nieuws denk ik dan. Met de nieuwspostings is het bdw mogelijk om met relatief weinig inspanningen toch veel content te genereren. Ik denk dat de bezoekers een hogere prioriteit stellen aan veel nieuws dan een paar regelmatig verschijnende columns.

Een uitgebreide (analyserende) nieuwsposting kan trouwens ook interessante discussies in de reacties teweeg brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[Jaymz probeert te doen alsof ''tie mensenkennis heeft]

[Femme zei in de post hierboven oa. het volgende[/b]
Een uitgebreide (analyserende) nieuwsposting kan trouwens ook interessante discussies in de reacties teweeg brengen.
Ik ben bang dat dit een nobel streven is (Interresante discussies dan), ik help het je BDW wel hopen.

Dank voor je feedback trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 19 mei 2001 05:24 schreef Femme het volgende:
Naja, er kan in ieder geval geprobeerd worden om een discussiepunt aan te snijden. Dat er vervolgens een paar trolls, flamebaits en nietszeggende/overbodige reacties tussen komen is niet te vermijden.
:) Daar zijn die gekken die ze ook wel Molice Squad noemen voor ;), die nog steeds onderbezet zijn, maar daar hebben we het nu niet over.
(geintje, maar dat begrijp je vast wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Femme schreef: )
Aan een standalone review heb je vaak niets. Je kunt wel een GeForce3 benchmarken en zeggen dat-ie ''snel'' is, maar de lezers willen dan graag een vergelijking zien met andere videokaarten. Daarom is bijna noodzakelijk dat de reviewers vergelijkbare hardware gebruiken, zodat de GeForce3 resultaten een maand later bij de review van een Radeon SE gebruikt kunnen worden.
Reviews moet je goed doen of helemaal niet. Er zijn al genoeg review sites. Veel sites leveren crappy reviews, maar er zijn een aantal sites die een erg hoge kwaliteit leveren. Tweakers.net zou moeten streven naar het niveau van de laatste groep.

en:
Op dit moment is er nog veel nieuws dat wel op Tweakers.net gepost hoort te worden maar door een gebrek aan nieuwsposters niet verschijnt. Zonder nieuws ook geen achtergrond bij het nieuws denk ik dan. Met de nieuwspostings is het bdw mogelijk om met relatief weinig inspanningen toch veel content te genereren. Ik denk dat de bezoekers een hogere prioriteit stellen aan veel nieuws dan een paar regelmatig verschijnende columns.
Denk ik ook. Je kunt uiteraard zelf reviews gaan maken voor hardware dat ook door 300 andere hardware sites wordt gereviewed maar dat voegt IMHO niet zoveel toe, immers je kunt ook linken naar een van die 300 reviews.

Nieuwsposten kost wel tijd, maar ik denk dat het grootste gebrek van sommige newsposters is dat ze niet zien waar het ''nieuws'' vandaan moet komen (of waar het staat). Ik wil best een half uurtje per dag inruimen voor het posten van nieuws. Als je mn CV wilt, mail me maar (frans at sd.nl of ICQ). :)

edit:

ff service pack 3 voor de quote gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op het forum nietmeer edit icontje laten tonen bij berichten die niet van jou zijn.
Zijn namelijk genoeg mensen die daarin de fout ingaan.
(kort maar krachtig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Mijn plan is om van deze thread een samenvatting te maken (hopelijk maandag) die ik hier zal posten.

Daarna wil ik er mee aan de slag :)

(Ben overigens al druk in gesprek met Femme over een aantal dingen, dus we zijn er, zij het achter de schermen, al mee bezig eigenlijk. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 19:12 schreef Floris_Diemel het volgende:
Mijn plan is om van deze thread een samenvatting te maken (hopelijk maandag) die ik hier zal posten.

Daarna wil ik er mee aan de slag :)

(Ben overigens al druk in gesprek met Femme over een aantal dingen, dus we zijn er, zij het achter de schermen, al mee bezig eigenlijk. :))
En dat nieuws horen we graag :)

/me in ieder geval wel...

Uhm, wordt dat dan een samenvatting van alleen deze draad, of heb je inmiddels een paar ouwe koeien die nog op stal stonden er ook bij betrokken?

(anders moeten we nog even een middagje het archief induiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 15:45
(''k Vond Thor''s oude verhaaltje over Coen best leuk)

Klein ideetje maar (die andere thread was best interessant, maar niet my cup of tea):
Maak het reageren op polls, zoals deze onmogelijk óf (en dat heeft veruit mijn voorkeur), maak de reacties beter toegankelijk.
Nu heb ik namelijk helemaal een omweg via de frontpage poll moeten maken om te lezen of er reacties waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
zie [topic=158212]

Search wat beter maken (Op onderwerp zoeken met "AND", "&", "OR", "+" of "-") Dus zoiets als "Asus & P3B-F" of "Asus +P3B-F -A7V" ?

Misschien voorlopig even instructies bij de search zetten aangezien aanpassen search niet makkelijk is IMO. Specifieke info (dus niet op onderwerp + AND/OR zoeken) kon ik nergens vinden in FAQ + opmerkingen bij search.

Zo heeft niemand meer een excuus om de search niet te gebruiken cq. te zeggen dat de search teveel hits oplevert.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Nog een kleintje: de smiley-codes voor T.net en voor GoT synchroniseren.
Voorbeeld: op T.net is >:): } >
Maar op got is het: > : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Het lijkt me handig wanneer, bij klikken op een topic in het ongemod-rijtje in het moderatieoverzicht, alleen de posts zichtbaar zijn die moeten worden gemodereerd en evt. hun directe reacties, om de goede context te kunnen zien. Dit voorkomt zoeken naar de posting die moet worden gemod.

Gert-Jan L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op maandag 21 mei 2001 16:02 schreef Gertje het volgende:
Het lijkt me handig wanneer, bij klikken op een topic in het ongemod-rijtje in het moderatieoverzicht, alleen de posts zichtbaar zijn die moeten worden gemodereerd en evt. hun directe reacties, om de goede context te kunnen zien. Dit voorkomt zoeken naar de posting die moet worden gemod.

Gert-Jan L.
Waarom ben ik daar nou niet zelf op gekomen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Sorrysorrysorry mensen. Ik zou eingelijk gisteren al een samenvatting maken van deze thread, kreeg net een subtiele hint ;) dat ik dit nog niet had gedaan, daarvoor mijn excuses.

Ik had verwacht tijd te hebben om hier eens goed in te duiken, maar omdat we bezig zijn met een reorganisatie van GoT en er telkens dingen tussendoor blijven komen heb ik helaas nog geen kans gezien dit te doen. Ik verwacht echter voor volgende week woensdag een samenvatting te maken.

(Mocht dit weer niet lukken, dan ben ik een eikel en zal een van jullie mij even een boos mailtje moeten sturen als het kan, over het algemeen helpt dat wel. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 22 mei 2001 17:08 schreef Floris_Diemel het volgende:
Sorrysorrysorry mensen. Ik zou eingelijk gisteren al een samenvatting maken van deze thread, kreeg net een subtiele hint ;) dat ik dit nog niet had gedaan, daarvoor mijn excuses.

Ik had verwacht tijd te hebben om hier eens goed in te duiken, maar omdat we bezig zijn met een reorganisatie van GoT en er telkens dingen tussendoor blijven komen heb ik helaas nog geen kans gezien dit te doen. Ik verwacht echter voor volgende week woensdag een samenvatting te maken.

(Mocht dit weer niet lukken, dan ben ik een eikel en zal een van jullie mij even een boos mailtje moeten sturen als het kan, over het algemeen helpt dat wel. :P)
Als je boze mailtjes wilt, moet je dat gewoon zeggen. Dan ga je ze krijgen ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja,ja, uitgerekend iets opleveren in mijn vakantie, hmmmm.

Maar goed, ik vertrouw op mijn mede TMF''ers.

(wil je nu al een boos berich van me hebben?)

Suck-6 er mee in ieder geval, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Nog een hele oude. Wederom maar een klein ideetje:

''t Zou makkelijk zijn om de nieuwskoppen van een dag uit het verleden op een pagina te kunnen zien. Stel je gaat 2 weken op vakantie en je wilt alle nieuwskoppen zien die er de eerste dag van de vakantie gepost waren, dan moet je je door allerlei pagina''s worstelen om op die pagina te komen. En dan heb je nog geen overzicht van de koppen, maar alle artikelen op een pagina (met een 56k6 modem kan het soms lang duren voordat alles geladen is).
Pagina: 1