[BC3] Tegenstrijdige flamebait

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil even de aandacht richten op een moderatie in een recent nieuwsbericht.
http://www.tweakers.net/nieuws/16485

Ik postte daar het volgende:
Gepost door SvMp Dinsdag 10 April 2001 - 07:55 Score: 0 (Flamebait)
En iedereen heeft alleen maar lof en loopt te slijmen over OS X dus wees blij dat er iemand misschien ook van de echte zijde naar kijkt, anders weten we straks alleen maar de positieve dingen

En hoe weet jij wat de "echte zijde" van OS X is? Ik ken jou niet, maar de kans is redelijk klein dat je OS X hebt. Je mag dit soort uitspraken ook pas doen als je zelf ervaring hebt met OS X en er het een en ander van af weet. OS X heeft een Mach kernel da''s een feit. Maar is dat meteen slecht omdat Linus daar uitspraken over heeft gedaan? Kom eerst (en dat geldt ook vooral voor Linus) maar eens met goede argumenten in plaats van "rules - sucks" uitspraken.

En wie zegt dat Linus het van de goede kant bekijkt en objectief is? Ik denk eigenlijk het tegenover gestelde. Die uitspraken van hem hebben een hoog "rules - sucks" gehalte. Van een of andere tweaker die als status "prutser" heeft of Bill Gates kun je die verwachten..maar je zou toch denken dat iemand als Linus Torvalds wel wat meer inhoud geeft aan zijn uitspraken.
Dit vond men een flame-bait..
Terwijl ik hier imo helemaal niets flamede

Daarna volgden nog andere posts, die wel positief gemodereerd werden.

Een voorbeeld:
Gepost door Rene59 Dinsdag 10 April 2001 - 09:31 Score: 2 (Inzichtvol)
Die idioot mag zich dood schamen, zulke uitlatingen te doen tegenover de media. Lekker ongenuanceerd je mening gaan lopen spuien en dan ook nog eens met zo''n kinderachtige toon vind ik ronduit belachelijk. Of je nou Pietje of Linus heet.

Overigens, die computer roddels en al die soaps die er nu rond gaan in computerland komen mij helemaal m''n strot uit. Waar is de tijd van objectief en nuttig nieuws gebleven?
Als mijn post een flamebait is, is dit dan geen flamebait?

Ik vind dit allemaal waardeloos gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, ik begrijp ook vaak helemaal niks van dat kl*te moderatie systeem. Van mij mogen ze het afschaffen... Ten eerste zijn er teveel ''pubers'' die modereren, en er komt ook aardig wat vriendjespolitiek bij kijken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nahja, laat ik dan ook maar hier gaan klagen...
Mijn post was in dezelfde thread een aanvulling op Otis, maar werd nota bene een First-Post :(
Heb ik daarvoor dat boek hiernaast me uit de kast staan trekken om de titels die erin genoemd worden over te tikken??

Nahja, maakt me verder niks uit of het omhoog of omlaag gaat, maar men mag wel even lezen wat een first-post is, de mijne iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Net als deze die ik net tegen kwam:
Gepost door SvMp Dinsdag 10 April 2001 - 00:32 Score: -1 (Flamebait)
Sjonge jonge lekker is dat! We zaten al lang met verouderde 16-bits spullen, nu al veeeeeel te lang met verouderde 32-bits spullen (vele architecturen, bv. Sparc en Alpha zijn al lang 64-bits) en nu stellen ze het ook nog 2 jaar uit! :Z

Ik denk een grote fout van Intel. Dit is wel dé kans voor AMD om de markt te grijpen
Lees de geschiedenisboekjes maar na..
Intel heeft altijd al achter gelopen met dingen t.o.v. concurrente architecturen en ik probeer dat duidelijk te maken.
Maar dit puntje van kritiek is weer meteen een flamebait. Mag je dan tegenwoordig niet meer kritisch zijn?
De moderators hebben zeker de 640 kb DOS-tijd niet meer meegemaakt of zijn niet op de hoogte van het feit dat Intel anno 2001 nog steeds een 20 jaar oude realmodes op z''n processoren stopt..

Daarna zeg ik nog dat dit een kans voor AMD is. Dus dan denken sommigen weer "oh dit is een AMD rules post".. maar als je goed leest zie je gewoon dat ik er mee zeg dat de PC markt aan 64-bit toe is, Intel daar vertraging mee heeft, dus dat dit eens kans is voor AMD om z''n slag te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, dan zal ik er nog maar een schepje bovenop doen >:) Volgens mij is de kennis van veel moderators over sommige onderwerpen zelfs te beperkt om te kunnen oordelen over posts van tweakers. Als ze niet precies weten waar het over gaat, en waarom sommige mensen bepaalde argumenten aanhalen, hoe kunnen ze dan een goeie beoordeling geven van de relevantie van een post??

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Laatst online: 21:05
Jouw reactie is omhooggeschopt. het is IMO geen flamebait.

voor Exirion heb je de TMF faq wel eens doorgelezen, en de uitleg van femme?
Op dit forum staan verschillende draadjes over het moderatie systeem en met name het verbeteren ervan.

Als je ook je mening verduidelijkt met uitleg kunnen de TMF''ers wat makkelijker jouw mening volgend ipv het het alleen maar zeggen dat je het niet niet snapt.

Edit: url verbeterd
edit2: hele draad doorgelopen, wat dingen bijgeschaafd, er mag nog wel een schaaf overheen IMHO.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 april 2001 10:53 schreef Tabaqui het volgende:
voor Exirion heb je de TMF faq wel eens doorgelezen, en de uitleg van femme?
Op dit forum staan verschillende draadjes over het moderatie systeem en met name het verbeteren ervan.

Als je ook je mening verduidelijkt met uitleg kunnen de TMF''ers wat makkelijker jouw mening volgend ipv het het alleen maar zeggen dat je het niet niet snapt.
Ja, ik ken die FAQ wel en de theorie ziet er netjes uit. Maar in de praktijk blijft het systeem toch niet altijd goed te werken. Simpel omdat er een aantal pubers zijn die de boel lopen te verzieken, of door moderators die niet bepaald object blijken te zijn. Met dat ''niet snappen'' bedoel ik dus eigenlijk dat ik het systeem gewoon wankel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
Op dinsdag 10 april 2001 10:57 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, ik ken die FAQ wel en de theorie ziet er netjes uit. Maar in de praktijk blijft het systeem toch niet altijd goed te werken. Simpel omdat er een aantal pubers zijn die de boel lopen te verzieken, of door moderators die niet bepaald object blijken te zijn. Met dat ''niet snappen'' bedoel ik dus eigenlijk dat ik het systeem gewoon wankel vind.
ok, kijk dan eens hier en hier voor wat draadjes over het verbeteren van het mod systeem. er zijn er nog wel een paar als je ff kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 10:52 schreef Exirion het volgende:
Nou, dan zal ik er nog maar een schepje bovenop doen >:) Volgens mij is de kennis van veel moderators over sommige onderwerpen zelfs te beperkt om te kunnen oordelen over posts van tweakers. Als ze niet precies weten waar het over gaat, en waarom sommige mensen bepaalde argumenten aanhalen, hoe kunnen ze dan een goeie beoordeling geven van de relevantie van een post??
Ben ik het helemaal mee eens.
Dit valt mij bijvoorbeeld op in de posts met betrekking op Apple. De meeste mensen (dus ook Tweakers) hebben alleen een PC. Hierdoor is de Apple kennis niet zo heel groot. Dat zie je ook aan sommige posts in die topics, maar vooral de moderaties er van. Ik kan daar niks aan bijstellen, want aangezien ik naast PC''s ook Macs heb, reageer ik ook altijd in Apple nieuws. Soms vul ik wel eens wat aan omdat er wel eens iets onjuists wordt gezegd..en dan wordt dat naar 0 (overbodig) gemod omdat ze blijkbaar niet weten wat ik bedoel.
Ja, ik begrijp ook vaak helemaal niks van dat kl*te moderatie systeem. Van mij mogen ze het afschaffen... Ten eerste zijn er teveel ''pubers'' die modereren, en er komt ook aardig wat vriendjespolitiek bij kijken.
Ik dacht dat er tegen vriendjespolitiek een bot is die zoekt naar stelmatige wederwijdse mods..

Op zich is het moderatie systeem op zich zelf wel ok..maar het heeft met de mods zelf te maken.
Ik denk dat het op een site met homogeen nieuws prima werkt. Met homogeen nieuws bedoel ik bijvoorbeeld een Linux-site met alleen Linux nieuws. Of een site over Apple met alleen Apple nieuws.
Nu is het zo dat je Windows minded mensen hebt, iemand die Linux minded is, stelt zich kritisch op richting Windows en hoppakee een -1 troll. Dit niet helemaal eerlijke modden komt voort uit het feit dat je mensen met een verschillende mening hebt. Officieel moet je wel objectief modden, maar onbewust mod je toch met je mening mee.

Tweakers.net gaat over een heleboel dingen..dus heb je heel veel verschillende mensen.
Als je bijvoorbeeld zo iets zegt als: " Dat Bill gates vuiligheid uithaalt met concurrenten bewijst de geschiedenis. Kijk maar naar de geschiedenis van Netscape of de Halloween documents. Dat Bill Gates dat nu met .NET weer doet zal mij niets verbazen".
Dit is trouwens een fictieve post.
Als je dit op een Linux-site post met mods dan zal deze post snel een inzichtvol krijgen. Op een Windows-site zal zo iets eerder naar een flame leiden.
Bij Tweakers loopt van alles rond dus zal het er wat tussen in hangen, maar aangezien Linux mensen in de minderheid zijn, worden dit soort posts helaas in de meeste gevallen -1, 0 of 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 10 april 2001 11:05 schreef svdmeer het volgende:
Op zich is het moderatie systeem op zich zelf wel ok..maar het heeft met de mods zelf te maken.
Ik denk dat het op een site met homogeen nieuws prima werkt. Met homogeen nieuws bedoel ik bijvoorbeeld een Linux-site met alleen Linux nieuws. Of een site over Apple met alleen Apple nieuws.
Nu is het zo dat je Windows minded mensen hebt, iemand die Linux minded is, stelt zich kritisch op richting Windows en hoppakee een -1 troll. Dit niet helemaal eerlijke modden komt voort uit het feit dat je mensen met een verschillende mening hebt. Officieel moet je wel objectief modden, maar onbewust mod je toch met je mening mee.

Tweakers.net gaat over een heleboel dingen..dus heb je heel veel verschillende mensen.
Als je bijvoorbeeld zo iets zegt als: " Dat Bill gates vuiligheid uithaalt met concurrenten bewijst de geschiedenis. Kijk maar naar de geschiedenis van Netscape of de Halloween documents. Dat Bill Gates dat nu met .NET weer doet zal mij niets verbazen".
Dit is trouwens een fictieve post.
Als je dit op een Linux-site post met mods dan zal deze post snel een inzichtvol krijgen. Op een Windows-site zal zo iets eerder naar een flame leiden.
Bij Tweakers loopt van alles rond dus zal het er wat tussen in hangen, maar aangezien Linux mensen in de minderheid zijn, worden dit soort posts helaas in de meeste gevallen -1, 0 of 1.
Daar heb je helemaal gelijk in ja. Tweakers is zo divers dat je allerlei aanhangers en kampen hebt: AMD-Intel, Windows-Linux-MacOS, 3dfx-NVIDIA-Ati-Matrox, etc etc. Als iemand ergens iets zegt met een naam erbij dan krijg je meteen allemaal heilige oorlogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op dinsdag 10 april 2001 10:44 schreef svdmeer het volgende:
Ik wil even de aandacht richten op een moderatie in een recent nieuwsbericht.*knip*
en
Op dinsdag 10 april 2001 10:48 schreef Exirion het volgende:
  • Er wordt idd gesproken over _een_ moderatie. De nieuwsposting was van 4:30 in de nacht. De reactie 7:55 ''s ochtends. Om 10:44 gaan planten om slechte moderaties is IMO nogal ongeduldig. Als aan het einde van de dag de draad nog zo slecht staat, kan ik me er meer iets bij voorstellen.
  • Persoonlijk vind ik dat je in die reactie absoluut flamed. Wat mij betreft komt deze reactie ook op -1 uit. De persoon waarop je reageert heeft ook een slechte reactie IMO. Maar wat jij doet:[quote] En hoe weet jij wat de "echte zijde" van OS X is? Ik ken jou niet, maar de kans is redelijk klein dat je OS X hebt. Je mag dit soort uitspraken ook pas doen als je zelf ervaring hebt met OS X en er het een en ander van af weet. [/quote] [quote] [b][i]uit modfaq[/b][/i] Het gaat hier dan om grof taalgebruik of het doelgericht op de man spelen. Goed onderbouwde inhoudelijke kritiek is geen flamebait!, ook al ben je het er zelf niet mee eens [/quote] Je speelt wat mij betreft doelgericht op de man zonder dat je onderbouwd weet of je dat terecht doet. Een flamebait dus. En je hebt er in dit geval zo weinig aan.
  • Sinds wanneer kun je rechten ontlenen voor de waarde van je reactie aan een andere reactie die misschien slecht gemoddereerd is.
* KeX snapt dat men zich pissig kan maken over onrecht en slechte modderaties, maar help dan constructief mee en wees iets geduldiger zodat er een dagje moddereters rondgewandeld hebben. Dan heb je daarna altijd nog een dag om je kritiek te fulmineren op het TMF voor de reactie op slot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens met flex, khad beetje hetzelfde gevoel als de bovenstaande heren/dames in het begin, het komt in de meeste gevallen wel weer goed. Ik zelf modereer nix mbt Linux, apple of wat dan ook waar ik geen kaas van gegeten heb (tenzij er een ongelooflijke flamebait staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 10 april 2001 10:52 schreef svdmeer het volgende:
Net als deze die ik net tegen kwam:
[..]

Lees de geschiedenisboekjes maar na..
Intel heeft altijd al achter gelopen met dingen t.o.v. concurrente architecturen en ik probeer dat duidelijk te maken.
Maar dit puntje van kritiek is weer meteen een flamebait. Mag je dan tegenwoordig niet meer kritisch zijn?
De moderators hebben zeker de 640 kb DOS-tijd niet meer meegemaakt of zijn niet op de hoogte van het feit dat Intel anno 2001 nog steeds een 20 jaar oude realmodes op z''n processoren stopt..

Daarna zeg ik nog dat dit een kans voor AMD is. Dus dan denken sommigen weer "oh dit is een AMD rules post".. maar als je goed leest zie je gewoon dat ik er mee zeg dat de PC markt aan 64-bit toe is, Intel daar vertraging mee heeft, dus dat dit eens kans is voor AMD om z''n slag te slaan.
Ik heb me rot gelachen om dit stukje. Dit is dus een pertinente leugen EN een troll. Als je Intel daar op af rekent, dan kan je AMD wel helemaal in de lappenmand gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
het was te merken dat ik net mijn bed uit was toen ik aan deze draad begon. :(
Heb na het nog een keer goed doorlezen toch maar eens gezien dat ik wat fouten heb gemaakt met modden :(

Pagina: 1