Ik wil even de aandacht richten op een moderatie in een recent nieuwsbericht.
http://www.tweakers.net/nieuws/16485
Ik postte daar het volgende:
Terwijl ik hier imo helemaal niets flamede
Daarna volgden nog andere posts, die wel positief gemodereerd werden.
Een voorbeeld:
Ik vind dit allemaal waardeloos gemodereerd.
http://www.tweakers.net/nieuws/16485
Ik postte daar het volgende:
Dit vond men een flame-bait..Gepost door SvMp Dinsdag 10 April 2001 - 07:55 Score: 0 (Flamebait)
En iedereen heeft alleen maar lof en loopt te slijmen over OS X dus wees blij dat er iemand misschien ook van de echte zijde naar kijkt, anders weten we straks alleen maar de positieve dingen
En hoe weet jij wat de "echte zijde" van OS X is? Ik ken jou niet, maar de kans is redelijk klein dat je OS X hebt. Je mag dit soort uitspraken ook pas doen als je zelf ervaring hebt met OS X en er het een en ander van af weet. OS X heeft een Mach kernel da''s een feit. Maar is dat meteen slecht omdat Linus daar uitspraken over heeft gedaan? Kom eerst (en dat geldt ook vooral voor Linus) maar eens met goede argumenten in plaats van "rules - sucks" uitspraken.
En wie zegt dat Linus het van de goede kant bekijkt en objectief is? Ik denk eigenlijk het tegenover gestelde. Die uitspraken van hem hebben een hoog "rules - sucks" gehalte. Van een of andere tweaker die als status "prutser" heeft of Bill Gates kun je die verwachten..maar je zou toch denken dat iemand als Linus Torvalds wel wat meer inhoud geeft aan zijn uitspraken.
Terwijl ik hier imo helemaal niets flamede
Daarna volgden nog andere posts, die wel positief gemodereerd werden.
Een voorbeeld:
Als mijn post een flamebait is, is dit dan geen flamebait?Gepost door Rene59 Dinsdag 10 April 2001 - 09:31 Score: 2 (Inzichtvol)
Die idioot mag zich dood schamen, zulke uitlatingen te doen tegenover de media. Lekker ongenuanceerd je mening gaan lopen spuien en dan ook nog eens met zo''n kinderachtige toon vind ik ronduit belachelijk. Of je nou Pietje of Linus heet.
Overigens, die computer roddels en al die soaps die er nu rond gaan in computerland komen mij helemaal m''n strot uit. Waar is de tijd van objectief en nuttig nieuws gebleven?
Ik vind dit allemaal waardeloos gemodereerd.