[BC3] Maak GoT een beetje newbie vriendelijker

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:20
Maak het GoT aub een beetje newbie vriendelijker. Newbies en mensen die hier voor het eerst komen en een topic openen, worden geheel afgezeken omdat hun vraag al 1000 keer eerder is gesteld, hoe kunnen zij dat nou weten?

Dus mijn vraag. waarom staat er op de index van GoT niet een link naar alle Faqs en waarom staat er niet een duidelijke handleiding m.b.t. tot het GoT op de index. Scheelt heel wat traantjes bij de newbies.
Iets van: voor het plaatsen van een topic lees dit.....
Naja, dan bouw je een stukje text waarin staat dat de newbies eerst even moeten searchen en alle andere topics ff moeten afsneupen.

Sorry, ik ben SPW-er en erg sociaal wat betreft omgang met andere mensen. LoL. Neej, maak het voor de newbies ook leuk. Geeft alleen maar en stukje extra kwaliteit aan dit forum..

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De helft van wat je hier allemaal roept staat allang in de FAQ hoor...

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 02:08 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Maak het GoT aub een beetje newbie vriendelijker. Newbies en mensen die hier voor het eerst komen en een topic openen, worden geheel afgezeken omdat hun vraag al 1000 keer eerder is gesteld, hoe kunnen zij dat nou weten?
Als ze de FAQ hadden gelezen, houden ze op de hoogte zijn geweest van GoT trots: de mooie searchfunctie!
Dus mijn vraag. waarom staat er op de index van GoT niet een link naar alle Faqs en waarom staat er niet een duidelijke handleiding m.b.t. tot het GoT op de index. Scheelt heel wat traantjes bij de newbies.
Iets van: voor het plaatsen van een topic lees dit.....
De FAQ staan als opvallende sticky topics bij de desbetreffende fora, dat lijkt me goed, juiste FAQ op de juiste plek, ipv allemaal "op één hoop".
Naja, dan bouw je een stukje text waarin staat dat de newbies eerst even moeten searchen en alle andere topics ff moeten afsneupen.
Staat er dus al :)
Sorry, ik ben SPW-er en erg sociaal wat betreft omgang met andere mensen. LoL. Neej, maak het voor de newbies ook leuk. Geeft alleen maar en stukje extra kwaliteit aan dit forum..
Ik ben ook bijzonder sociaal, en verwijs newbies ook graag naar allerhande huldmiddelen om het zich wat gemakkelijk te maken. De vele achtergronden en basisinfo in de FAQ''s en de geweldige kennisbom van de DataBeest die met de serch eenvoudig en snel te doorzoeken zijn :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 02:53 schreef MREn het volgende:
Als ze de FAQ hadden gelezen, houden ze op de hoogte zijn geweest van GoT trots: de mooie searchfunctie!
Je bedoelt dat kreng dat de helft van de tijd niet werkt, code #55''s aan de lopende band veroorzaakt, MySQL constant op de koffie stuurt, en de rest van de tijd de servers over de 100% CPU-load brengt?

:)

(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/187248)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Joh, ik heb geen zin om trollen te vangen om 5 a.m. man .. brakheid is niet zo makkelijk te vermijden.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:13

Lordy79

Vastberaden

Ik vind dat het niveau van GoT weer een heel stuk omhoog moet. Als ik de topics lees in de hardware en software fora, dan ga ik altijd weer hoofdschuddend heen...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 19:49

ALH

Op dinsdag 29 mei 2001 05:19 schreef Lordy79 het volgende:
Ik vind dat het niveau van GoT weer een heel stuk omhoog moet. Als ik de topics lees in de hardware en software fora, dan ga ik altijd weer hoofdschuddend heen...
Dan post zelf eens iets van hoger nivo dan :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Je moet het niet newbies naar hun zin gaan maken hier, newbies horen afgezeken te worden, daar ben je ten slotte newbie voor. Mijn ervaring is dat als je vaak afgezeken wordt je wel even nadenkt voor je een topic opent.

Ik ben zelf eerst een tijd aan het lurken geweest op GoT en na iets van een maand pas geregistreerd en nog een maand later pas mijn eerste topic geopend en nooit afgezeken dus.

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 05:00 schreef HlpDsK het volgende:
Joh, ik heb geen zin om trollen te vangen om 5 a.m. man .. brakheid is niet zo makkelijk te vermijden.
Read the smiley? ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ze hebben een compleet foute mentaliteit. Ik kom op GoT om mensen te helpen, die newbies komen hier om vragen te stellen. Zulke lui heb je echt helemaal niets aan, je moet het dan ook niet nog makkelijker voor ze gaan maken.

Verwijderd

Je moet het niet newbies naar hun zin gaan maken hier, newbies horen afgezeken te worden, daar ben je ten slotte newbie voor.
Onzin. Iedereen is newbie of newbie geweest. Dingen die voor ons, niet newbies, zo simpel als wat zijn, kunnen newbies nog uren over bezig zijn. Als dan een newbie in wanhoop een topic opent in een van de fora, en vervolgens een slotje krijgt, krijgt hij/zij ook niet echt een goed beeld van GoT.

Gewoon aardig zijn tegen newbies, mischien zijn ze niet-newbie op een vlak waar jij nog wel newbie op bent? :P

Verwijderd

Die gasten zijn compleet newbie, dat bedoel ik, ze weten helemaal niets van fora af. Ze denken dat ze voor elke drol een topic kunnen openen. Laat ze eerst naar een forum gaan van een stuk lager nivo, bv. computertotaal, dan kunnen ze leren hoe ze zich moeten gedragen op een forum.

Ik ben bijvoorbeeld compleet newbie in W&L, als ik daar wil gaan posten ga ik eerst een tijdje de topics volgen, dat hoort iedereen te doen.

Cpu''s en Mobo''s is naar mijn mening compleet vervuild, iedereen vraagt is dit en dat een goed mobo, hoe ver kan ik overklokken en waarom kan ik de multiplier niet instellen. Haal je al die vragen eruit dan blijven er een paar interessante over.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er bestaat ook nog zoiets als een verschil tussen een n00bie terecht ergens op wijzen en een n00bie tot op de grond affakkelen.

Waar het de laatste tijd helaas veelvuldig misloopt is de mentaliteit van een aantal recente nieuwelingen.
(Niet alleen hier overigens hoor, ook IRL)

Opmerkingen als ''kunnen jullie dat voor mij doen want ik ben lui'' komen nu vaker voor dan pakweg een jaar geleden.
Da''s vragen om een antagonistische instelling tegenover newbies IMHO.

Vooral geen eigen initiatief tonen.. |:(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:44
Dit is geen newbie-forum, maar een tweaker-forum

daarom vind ik ook dat complete n00bs moeten worden geweerd

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ej, dat lost zichzelf op..
De newbie met een ''te lui om zelf wat te doen'' attitude valt hier keihard door de mand en tieft vanzelf op.

Blijft over: de newbie die wel moeite doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 13:26 schreef Wirf het volgende:
Dit is geen newbie-forum, maar een tweaker-forum

daarom vind ik ook dat complete n00bs moeten worden geweerd
Kortom, de registratie dicht pleuren?

Sinterklaas: DAT soort newbies moeten wel gekicked worden, dat spreekt voor zich.

• Wirf
Op dinsdag 29 mei 2001 13:31 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Kortom, de registratie dicht pleuren?
nee, tuurlijk niet, nieuwe tweakers moeten wel kunnen registreren natuurlijk

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kun je niet gewoon zorgen dat als je op de search drukt dat je de onno search gebruikt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat wou je dan doen?
Een ballottage-commissie in het leven roepen?
Een tweakers-examen laten afleggen?
Een MC-quiz bij de inschrijving laten doen (ook geen nieuw idee volgens mij :P )?

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-02 16:59
* Drogo is het met Sinterklaas eens

Ok, iedereen is newbie geweest, maar newbie''s kunnen massaal naar het PCM of Computer Totaal forum rennen. En soortgelijke bladen lezen.

GoT daarentegen lijkt me meer iets voor de ervaren gebruiker. Al die idiote vragen hier is alleen maar irritant.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is niks mis met newbees, zolang ze zich maar een beetje normaal weten te gedragen. De reden dat ik niet veel in de hardere fora post is omdat ik daar newbee ben en als ik iets niet snap pak ik de search en omdat zo newbee ben kom ik er dan wel uit, of ik ga even via google op zoek. dat zijn de methoden die meer mensen zouden moeten gebruiken.
En als mensen te lui zijn om zelf wat uit te zoeken, vind ik dat de vaste subforumbezoekers dat soort lui totaal af mogen branden.... We zijn computer totaal idd niet.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 02:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Het probleem is echter dat je niet altijd kunt bepalen hoe "newbee" iemand is.

Nu weet ik bijvoorbeeld dat onze eigen serach in dit stadium verre van zaligmakend is, daar kun je al veel beter die van Onno gebruiken, maar een newbee weet dat niet te vinden.

Sowieso weten newbeez ook lang niet altijd welke info relevant is om hun probleem een beetje te kunnen troubleshooten. Eerst een beetje lurken doet het dan altijd goed.

Aannames zijn fataal.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Think before you say something en kijk eerst es hoe het werkt voordat je begint te roepen zijn toch dingen die je niet hier hoeft te leren, daar ben je als je kunt tiepen oud genoeg voor om elders geleerd te hebben.

Als je hier nog niet lang rondhangt wil toch niet zeggen dat je je persee stompzinnig moet gedragen en dat je dingen als FAQ en search gewoon moet negeren?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Wirf
Op dinsdag 29 mei 2001 13:36 schreef BackSlash32 het volgende:
Wat wou je dan doen?
Een ballottage-commissie in het leven roepen?
Een tweakers-examen laten afleggen?
Een MC-quiz bij de inschrijving laten doen (ook geen nieuw idee volgens mij :P )?
nee, newbies afzeiken natuurlijk

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 19:00 schreef YakuzA het volgende:
Kun je niet gewoon zorgen dat als je op de search drukt dat je de onno search gebruikt?
of iig de keuze van welke search, nu moet ik de search gebruiken om onno''s search te vinden :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Exirion
  • Laatst online: 06:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor de newbies met tere zieltjes gebruik ik nu Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif ipv het brullen van UTFS :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

De vraag : wilt u zoeken of wilt u vinden?

• Exirion
  • Laatst online: 06:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 29 mei 2001 19:28 schreef HlpDsK het volgende:
De vraag : wilt u zoeken of wilt u vinden?
Wie niet zoekt zal niet vinden

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
Dit is mijn tweede posting op dit forum :)
Moet er nog een beetje in komen dus tot nu toe heb ik alleen maar wat threats gelezen.

Ik heb even een vraag: die "onno search", waar vind ik die ?

• Lordy79
  • Laatst online: 13-02 16:13

Lordy79

Vastberaden

Ik heb begrepen dat GoT in beginsel bedoeld was als grote database van dingen en het uitwisselen van kennis.

Maar zo langzamerhand wordt ''t zo log, dat je er weinig meer in kan terugvinden. Zelfs ''s nachtst loopt GoT brak en ik denk dat een oorzaak daarvan is dat er zoveel zooi-topics in de database staan.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Er zijn echter wel een aantal dingen die gedaan kunnen worden om EN het aantal crap-newbie postings te verminderen EN het newbies een stuk makelijker te maken:

-maak een FAQ of Tutorial link vanaf de register pagina of beter nog redirect iemand na het registeren naar de FAQ.

-Maak een tweetal duidelijke FAQ''s voor de druk bezochten newbie fora hardware algemeen en software algemeen. Met o.a. links naar topics met echte veel gestelde vragen en eventueel een stappenplan voor troubleshooten (of ookwel wat men gedaan moet hebben voordat men iets hier post) + standaard oplossingen voor problemen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 29 mei 2001 19:51 schreef Fudge het volgende:
Dit is mijn tweede posting op dit forum :)
Moet er nog een beetje in komen dus tot nu toe heb ik alleen maar wat threats gelezen.

Ik heb even een vraag: die "onno search", waar vind ik die ?
onno-search is een search die de user "onno" als extratje aan ons cadeau geeft (toch ;? ).

Qua info... We hebben FAQ''s met de ultimate newbie data....

Ook is het idee om een metatag mee te geven aan topics met werkelijke inhoud (dus een tag die de mod geeft op grond van deze inhoud).
Indien een user dan de search doet, dan worden eerst deze metatag-topics weergegeven en dan pas de normale searchresultaten.... Zo krijg de user ook z''n info... moet je alleen wel de search vinden. :)

Deze FAQ: [topic=161613] is bv wel redelijk compleet en up-to date. P4 en palomino staan bij mij op deurgente to-do list :).

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 19:23 schreef Exirion het volgende:
Voor de newbies met tere zieltjes gebruik ik nu [afbeelding] ipv het brullen van UTFS :)
soeperkewle emoticon man.

anyways het probleem met de newbies is het feit dat men nog nooit gehoord heeft van de Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif :) (te strak man, te strak).
Als die newbies de Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif gewoon eens vaker gebruiken zullen ze zien dat het meeste al eens gevraagd is. Komt ie de vraag dan nog niet tegen of is het nogal een errug oud draadje dan kan men het zeker vragen maar zoiets als "DBZ topic" of "ik heb een motor" gaat mij echt te ver. Dan schop ik ze ook ff flink met een grote schoen en brul van "we hebben een Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif"

/me Dude vindt Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif een hele strakke emoticon :)
Pagina: 1