ATI Radeon TV-in opname

Pagina: 1
Acties:

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39
Als ik met mijn ati-radeon op probeer te nemen, dan kan die onder windows 2000 geen goede drivers vinden, terwijl ik die wel geinstalleerd heb. (Nieuwste supported geprobeerd+ nieuwste BETAs)

Onder windows 98 werkt het wel, maar dan gaat ie na een onbepaaldetijd (meestal 1 minuut) vastlopen, maar het geluid loopt door. Dit alles is alleen het geval bij het opgenomen bestand, want op het beeldscherm loopt ie gewoon door. Het opgenomen bestand bevat is mpeg1 geprobeerd en divx.

Weet iemand hoe ik dit oplos, of waar het probleem kan liggen?

Ik gebruik het Video-in programma versie 7.1(staat op de ati site)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je de digital video update en directX 8a installed?

• bonfie
Ik heb de digitale update voor directx 8 geinstalleerd. Maar geen 8a. Dit ga ik nu downloaden.

• bonfie
Hat werkt nu nog niet.

• bonfie
ff ophalen

• Laurent
  • Niet online
FF nietmeer zoveel keer omhoog halen s.v.p.

• bonfie
sorry

• bonfie
Ikke wil dit graag oplossen, kan iemand mij misschien helpen? Please *D

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:55

Tuinhark

Retro

Ik wacht nog op mijn Radeon 64 DDR, dus ik kan je op dit moment nog niet helpen. *D

:Y)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 22:48
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?ReleaseID=28377 moet je installeren en is de eerder gesuggereerde fix.

Kan uit jouw verhaal niet zien dat je ook daadwerkelijk die hebt geinstalleerd. Verder is je omschrijving van je probleem lang niet precies genoeg. Welke foutmelding krijg je?

Oh, wanneer de fix van genoemde link werkt hoeft dat natuurlijk niet ;)

• BartNL
Op woensdag 18 juli 2001 21:50 schreef bonfie het volgende:
Onder windows 98 werkt het wel, maar dan gaat ie na een onbepaaldetijd (meestal 1 minuut) vastlopen, maar het geluid loopt door. Dit alles is alleen het geval bij het opgenomen bestand, want op het beeldscherm loopt ie gewoon door. Het opgenomen bestand bevat is mpeg1 geprobeerd en divx.
dat vastlopen kan er aan liggen dat je een macrovision beveiligde bron (vhs of dvd) gebruikt. De macrovision beveiliging van je ati zet dan beeld stil :( Je ziet dan bovenin nog een streepje beeld doorlopen....

• bonfie
Ik heb ook de Direct X 8 Video update geinstalleerd.

Ik heb inderdaat alleen een streepje doorlopen. Maar dat gebeurt ook als ik iets van mijn videocamera opneem, en die heeft volgens mijn geen beveiliging.

De foutmelding is:

The TV player failed to initialize the video.

Ensure the correct video drivers have been installed and close any applications which may be playing video such as DVD or WebTV before attempting to restart TV.

• bonfie
De macrovision beveiliging van je ati zet dan beeld stil :( Je ziet dan bovenin nog een streepje beeld doorlopen....

Is hier nog wat aan te doen?

• BartNL
er is een softwarefix die er voor zorgt dat je ondanks de macrovision toch kunt opnemen. Wel blijf je het veranderen van beeldhelderheid (de macrovision) houden in je opname. Opname wordt niet perfect.

Alternatief kun je extern de macrovision om zeep helpen door speciaal kastje daarvoor te kopen. Ook sommige TV's (met tv out) kun je daarvoorvoorgebruiken.

• BartNL
Op maandag 23 juli 2001 21:04 schreef bonfie het volgende:
De foutmelding is:

The TV player failed to initialize the video.

Ensure the correct video drivers have been installed and close any applications which may be playing video such as DVD or WebTV before attempting to restart TV.
dit is exact wat ik had en bij mij was het bovengenoemde update waarna ik wel beeld had. Wel moet je dan alles in goede volgorde installeren denk ik ;)

Verder www.rage3d.com kijken voor meer info. Zijn veel beter dan ATI zelf.
Pagina: 1