Op maandag 23 april 2001 21:26 schreef WouterTinus het volgende:
Het staat op:
[H]ard|OCP
Chicks Hardware
Ace''s Hardware
Apu''s Hardware
nV News
SlashDot
FullOn3D
The Inquirer
JC-News
The Register
flink lopen spammen vannacht
zullen er trouwens wel meer zijn, maar referrer stats zijn weg
Nu je ''t zegt - idd!! Lang geleden.. Wat hebben jullie veranderd joh? De MySQL Timeout op een minuut gezet ofzo?Op maandag 23 april 2001 21:09 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Ja, maar dit is een uitzonderlijke situatie.
Code 55 is al 2 dagen bijna spoorloos. Dit is pure overload.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Okee, ik zet in op 920k. Jij op 1M.Op maandag 23 april 2001 21:32 schreef IceStorm het volgende:
Ik durf wel voor de -editted- te gaan..
Valt er nog wat te winnen >:):P?
edit:
Bij nader inzien ga ik hoger inzetten en wel op 1.000.000
Laten we een wedje leggen...
Als het uiteindelijk 990-1010k views zijn, win jij, als het 910-930k views zijn win ik.
We spelen om een spindel (25 Stuks) Platinum 80min CD''s.
Deal?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Zeker gesponsord door Vuurwerk?Op maandag 23 april 2001 21:47 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
We spelen om een spindel (25 Stuks) Platinum 80min CD''s
Ik pak het simpeler aan. Ik zet in op wat de winnaar heeft.
Aannames zijn fataal.
En voor de duidelijkheid: stats worden nog wel gelogd, maar de grafiekjes kunnen op het moment niet worden geupdate. De waarden die er nu staan zijn van VOOR het /. effect.
Professioneel Hyves-weigeraar
Dacht het niet, eigen centjes spelen we hier om. Keiharde pecunia die omgezet dient te worden in 25 echte CD''s...Op maandag 23 april 2001 21:49 schreef [BoerQ] het volgende:
[..]
Zeker gesponsord door Vuurwerk?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Whoah !Op maandag 23 april 2001 21:51 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Dacht het niet, eigen centjes spelen we hier om. Keiharde pecunia die omgezet dient te worden in 25 echte CD''s...
Zou je dat risico wel nemen ?
Aannames zijn fataal.
Iedereen zet zo''n spindle in en de winnaar krijgt ze allemaal??Op maandag 23 april 2001 21:51 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Dacht het niet, eigen centjes spelen we hier om. Keiharde pecunia die omgezet dient te worden in 25 echte CD''s...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Excuses voor mijn voorbarige conclussie meneer Diemel.Op maandag 23 april 2001 21:51 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Verwijderd
servers lijken het relatief makkelijk te houden:
Huidige webserver uptime en load
Aphrodite 25 days, 4:52, 1 user, load average: 2.42, 4.47, 3.93
Athena 26 days, 1:21, 4 users, load average: 0.64, 0.64, 0.62
Odin 34 days, 7:14, 1 user, load averages: 0.19, 0.20, 0.17
Arshia 40 days, 22:48, 2 users, load averages: 0.75, 1.18, 1.17
De load cijfertjes worden realtime opgevraagd. Maar de webservers hebben idd geen problemen met de load.
Helaas klopt dat niet meer, de stats worden niet meer geupdate...Op maandag 23 april 2001 21:55 schreef Paz het volgende:
servers lijken het relatief makkelijk te houden:
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Als iedereen zich zoals IceStorm en Floris een range van 20k toeeigend (910-930 en 990-1010) zijn er maar weinig die mee kunnen doen.. Ik ga btw voor 930-950Op maandag 23 april 2001 21:53 schreef JvS het volgende:
[..]
Iedereen zet zo''n spindle in en de winnaar krijgt ze allemaal??
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
grafieken niet, load welOp maandag 23 april 2001 21:56 schreef Moartn het volgende:
[..]
Helaas klopt dat niet meer, de stats worden niet meer geupdate...
Maar als ik nu ga kijken zie ik een andere load. Dus die load-cijfertjes worden nog wel geupdate..Op maandag 23 april 2001 21:56 schreef Moartn het volgende:
[..]
Helaas klopt dat niet meer, de stats worden niet meer geupdate...
Mafkees, je kunt tussen 950 en 970 gaan, of 970-990 anders wordt het onder de 910 of boven de 1010...Op maandag 23 april 2001 21:58 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik pak het simpeler aan. Ik zet in op wat de winnaar heeft.
We zetten allemaal een spindel in dan, de winnaar krijgt ze allemaal... (Vette shit, heb ik dadelijk 5 spindels erbij
Als je het maar niet in je hoofd haalt om die stats te gaan veranderen strax..Op maandag 23 april 2001 22:01 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Mafkees, je kunt tussen 950 en 970 gaan, of onder de 910 of boven de 1010...
We zetten allemaal een spindel in dan, de winnaar krijgt ze allemaal... (Vette shit, heb ik dadelijk 5 spindels erbij![]()
)
Kan er niet ff''kes een statsrun worden gedaan?? Is intussen 2 uur geleden. Is toch een kwestie van een scriptje aanroepen? Load is zo laag, straks donderen de servers massaal in slaap..Op maandag 23 april 2001 22:02 schreef Femme het volgende:
De load cijfertjes worden realtime opgevraagd. Maar de webservers hebben idd geen problemen met de load.
Dat kan ik niet, dus daar hoef je je niet druk om te maken hoorOp maandag 23 april 2001 22:03 schreef Burat het volgende:
[..]
Als je het maar niet in je hoofd haalt om die stats te gaan veranderen strax..
Dat kan niet, je kunt 950-970 krijgen of 970-990, anders moet je 890-910 of bijvoorbeeld 1010-1030 kiezen...Op maandag 23 april 2001 22:04 schreef Paz het volgende:
ik gok op 940-970doet mijn maar drie spindels
Verwijderd
had je nou niet moeten zeggen:Op maandag 23 april 2001 22:04 schreef Burat het volgende:
[..]
Kan er niet ff''kes een statsrun worden gedaan?? Is intussen 2 uur geleden. Is toch een kwestie van een scriptje aanroepen? Load is zo laag, straks donderen de servers massaal in slaap..
Aphrodite 25 days, 5:03, 1 user, load average: 9.58, 6.30, 4.68
edit: ok, 950-970
Ai .. das wel dure shit voor een arme student
.. Maar ok, you GoT yourself a deal 
Spindeltje als inzet, en ik zet in op 990 - 1010
Bij geen winnaar geen prijs
En de meting moeten ''eerlijk'' zijn
* IceStorm gaat even voor een paar duizend pageviews zorgen
Spindeltje als inzet, en ik zet in op 990 - 1010
Bij geen winnaar geen prijs
En de meting moeten ''eerlijk'' zijn
Mag ik ook op 800-1200 inzetten ?
Aannames zijn fataal.
met twintig spindels uiteraard wel, behalve de 20-tallen die al bezet zijn uiteraardOp maandag 23 april 2001 22:07 schreef GaMeOvEr het volgende:
Mag ik ook op 800-1200 inzetten ?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hmz. Da''s minder.
Heeft er iemand Cheat-codes ? Die krijgt een pilsje van me.
Heeft er iemand Cheat-codes ? Die krijgt een pilsje van me.
Aannames zijn fataal.
Inderdaad een dure grap voor een arme student
Maar ik doe ook mee 
Moet je wel voor een paar duizend extra views zorgen
Wheheh, dat lijkt me een heel goed plan. Dan zet ik in op 1010 - 1030.Op maandag 23 april 2001 22:07 schreef IceStorm het volgende:
Moet je wel voor een paar duizend extra views zorgen
Verwijderd
kan er niet even snel een php countjetje worden gemaakt wat realtime de score weergeeft? alleen voor die pagina? weet ik wanneer ik moet stoppen met f5
Kunnen we dan niet ipv spindles gewoon nieuwe keyboards inzettenOp maandag 23 april 2001 22:13 schreef Paz het volgende:
kan er niet even snel een php countjetje worden gemaakt wat realtime de score weergeeft? alleen voor die pagina? weet ik wanneer ik moet stoppen met f5
Hmm, nV News heeft de kern van het verhaal er goed uitgehaald:
Juist......A few CPU reviews to keep ya busy while your coffee''s boiling:
Tech-Report has a review of Intel''s 1.7GHz Pentium 4 processor that was released today.
Tweakers has a review of the 1.5GHz Pentium 4.
Got Apex? has a review of a 1.5GHz Pentium 4 that was able to reach 1.8GHz.
Verwijderd
Mooi, k zie nu al minder "Kan server niet vinden".
Houden de servers het nou nog eigenlijk?
Houden de servers het nou nog eigenlijk?
Verwijderd
Aphrodite 25 days, 5:34, 1 user, load average: 1.68, 3.03, 3.36
Athena 26 days, 2:03, 5 users, load average: 0.47, 0.67, 0.70
Odin 34 days, 7:57, 0 users, load averages: 0.23, 0.18, 0.17
Arshia 40 days, 23:30, 1 user, load averages: 0.76, 0.86, 1.11
''k mis alleen de stats van artemis, en dat is juist de bottleneck...
(misschien volgende keer eerst de failover server in het rack hangen jongens?
)
Aphrodite 25 days, 5:34, 1 user, load average: 1.68, 3.03, 3.36
Athena 26 days, 2:03, 5 users, load average: 0.47, 0.67, 0.70
Odin 34 days, 7:57, 0 users, load averages: 0.23, 0.18, 0.17
Arshia 40 days, 23:30, 1 user, load averages: 0.76, 0.86, 1.11
''k mis alleen de stats van artemis, en dat is juist de bottleneck...
(misschien volgende keer eerst de failover server in het rack hangen jongens?
Odin zit idd uit haar goddelijke neus te schaften..!Op maandag 23 april 2001 22:39 schreef Tweaky het volgende:
Waarom heeft Odin het zo rustig:?
Op maandag 23 april 2001 22:39 schreef 4POX het volgende:
Ik zie het alweer.. Dat wordt dus binnenkort een DUAL FOSTER voor het DATABEEST

Rien ne va plus lijkt me logisch
?
Dus niet meer inzetten
?
We hebben
-Floris 910-930
-IceStorm 990-1010
-Burat 930-950
-Paz 950-970
-Bulldog 1010-1030
Winnaar heeft dus 100 cd''s
Dus niet meer inzetten
We hebben
-Floris 910-930
-IceStorm 990-1010
-Burat 930-950
-Paz 950-970
-Bulldog 1010-1030
Op een socket 370 mobo nog wel!
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Daar drinken we nog eentje op
Verwijderd
Koffie of Bier:?Op maandag 23 april 2001 22:43 schreef 4POX het volgende:
Daar drinken we nog eentje op
Maar zou d''r ff iemand uit willen leggen waarom Odin het nou zou rustig heeft? K vat dat ff echt nie.
Count me in, ik ga nu slapenOp maandag 23 april 2001 22:42 schreef IceStorm het volgende:
Rien ne va plus lijkt me logisch?
Dus niet meer inzetten?
We hebben
-Floris 910-930
-IceStorm 990-1010
-Burat 930-950
-Paz 950-970
-Bulldog 1010-1030
Ik ook, ben benieuwd of en WIE er wintOp maandag 23 april 2001 22:57 schreef Floris_Diemel het volgende:
Count me in, ik ga nu slapen
Als jij nog flink wat pageviews regelt win ik natuurlijkOp maandag 23 april 2001 23:41 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Ik ook, ben benieuwd of en WIE er wint
Op maandag 23 april 2001 23:10 schreef Phantom_ het volgende:
erhmm.. ik zie ook geen namen.. whoa vaag
Phantom_
Je hebt niet de rechten om hier te posten, voor vragen kun je mailen naar gathering@tweakers.net
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren.
Ben je nog niet geregistreerd, registreer dan even. Het duurt maar een paar minuten.
Naja, anyway: wanneer komt de uitslag? Ergo: wanneer is het /. effect uitgewerkt??
Komop Kees, laat de stats ff om 0:00 updaten, kunnen we zien wie er wint
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Whow damn ik was net ook alle namen kwijt en ik kreeg dit bericht.
Het word echt steeds vager hier
Alle proemn in n drek
Ah..
*tromgeroffel*
.
.
.
.
wij wachten in spanning op de uitslag
*tromgeroffel*
.
.
.
.
wij wachten in spanning op de uitslag
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pff, die run loopt lang zeg (20min and counting
)
Maar hoe werkt het scriptje eingenlijk femme?
Pluk je steeds blokken van 10min (SQL: between??) uit de db en laatje daar een mysql_count_numrows op los, wat weer de hoogte van het staafje wordt ofzo?
Maar hoe werkt het scriptje eingenlijk femme?
Pluk je steeds blokken van 10min (SQL: between??) uit de db en laatje daar een mysql_count_numrows op los, wat weer de hoogte van het staafje wordt ofzo?
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Het loopt op dit moment inderdaad weer lekker soepel. (Hier en daar een code 55
)
Kijk met veel spanning uit naar de statestieken, ben echt heel erg benieuwd
Femme, gaaf dat je de traffic statestieken er ook onder plaatst, kan iedereen ze zien
Kijk met veel spanning uit naar de statestieken, ben echt heel erg benieuwd
Femme, gaaf dat je de traffic statestieken er ook onder plaatst, kan iedereen ze zien
Maar 755k????
edit:
intussen 769k.. Ah, het is nog bezig met maken ofzo?
intussen 769k.. Ah, het is nog bezig met maken ofzo?
Ik zie het! Als je goed oplet zie je overal rode/roze/paarse/blauwe staafjes zich tot een slashdot-waardige erectie verheffen..Op dinsdag 24 april 2001 00:52 schreef Paz het volgende:
burat: check het plaatje. het groeit!
Verwijderd
It''s alive ... aaaaaaahOp dinsdag 24 april 2001 00:52 schreef Paz het volgende:
burat: check het plaatje. het groeit!
Hoeveel spindels staan er op het spel?
Het groeit alleen nu nog maar errug weinig..
. Zou er dan echt maar een kleine 770.000 gehaald zijn..??
Verwijderd
ik mis nog een server in het overzicht (not - ''t is bedtijdOp dinsdag 24 april 2001 00:55 schreef Burat het volgende:
Het groeit alleen nu nog maar errug weinig... Zou er dan echt maar een kleine 770.000 gehaald zijn..??
Helldsk: 4.
Het kan zijn dat de gegevens van Athena er nog niet bij zitten. Die heeft de review voor het grootste deel geserved.
Dan nog.. Als je goed kijkt zie je dat het forum totaal is ingestort bij 9 staafjes (=anderhalf uur). Sommige momenten zelfs letterlijk NIX..Op dinsdag 24 april 2001 00:56 schreef Paz het volgende:
[..]
ik mis nog een server in het overzicht (not - ''t is bedtijd)
Helldsk: 4.
Dus eigenlijk heeft het een onder het andere geleden waardoor het totaal aantal pageviews niet bijster groot is..
Wel weird, lees nu doorgelinkt via / het artikel, de nl versie geeft op sommige pagina''s een
fout met inladen.
fout met inladen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Verwijderd
Komt omdat de db uitstaat. Via Athena werkt ''t wel.Op dinsdag 24 april 2001 01:03 schreef d-Frag het volgende:
Wel weird, lees nu doorgelinkt via / het artikel, de nl versie geeft op sommige pagina''s een
fout met inladen.
Athena zit er bij, alleen is het aan het eind een beetje ingestort omdat het forum offline was ivm recovery. Anders was de 800K waarschijnlijk wel gehaald.
nouja... bij McKinley beter zullen we maar zeggen
Verwijderd
Heb je al plannen dan?Op dinsdag 24 april 2001 01:08 schreef WouterTinus het volgende:
nouja... bij McKinley beter zullen we maar zeggen
Ik beloof nietsOp dinsdag 24 april 2001 01:12 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Heb je al plannen dan?
Maar het is wel traditie aan het worden
Zeg het maar als ik volledige onzin uitkraam:
[/newbie modus]
Komt het door load-balancing als ik na een tijdje wel de pagina voor me krijg ?
[newbie modus]
[/newbie modus]
Komt het door load-balancing als ik na een tijdje wel de pagina voor me krijg ?
[newbie modus]
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
En drie keer is scheepsrecht, hopen dat het dan wel allemaal goed gaatOp dinsdag 24 april 2001 01:13 schreef WouterTinus het volgende:
[..]
Ik beloof niets![]()
Maar het is wel traditie aan het worden
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Damndamndamn!
Ik had op mijn eerste inzet (780k) moeten blijven zie ik... Jammer, scheelt me weer 100CD''s
Ik had op mijn eerste inzet (780k) moeten blijven zie ik... Jammer, scheelt me weer 100CD''s
*grijnz*Op dinsdag 24 april 2001 07:53 schreef Floris_Diemel het volgende:
Damndamndamn!
[afbeelding]
Is dit nu wel een record overigens??
De afgelopen 24 uur (vangisterenmorgen 8:00 tot nu dus) is het overigens wel 840.000!!
Waarom zetten jullie de reviews die het /.-effect veroorzaken niet in een static html-pagina? De buitenlanders kunnen toch geen nederlands en kunnen dus de pagina ook niet volgen, terwijl hun wel voor een extra serverload/databaseload zorgen op de gewone site.
Ik eis een handmatige hertelling
Daarom werd docje 225 tijdelijk door de database op Athena geserveerd.Waarom zetten jullie de reviews die het /.-effect veroorzaken niet in een static html-pagina?
860.000 de afgelopen 24 uur 
Hits op de reviews sinds het online komen: 220.000
Hits op de reviews sinds het online komen: 220.000
Je hebt niet eens een brander manOp dinsdag 24 april 2001 07:53 schreef Floris_Diemel het volgende:
Damndamndamn!
[afbeelding]
Verklaart gelijk waarom athena af en toe een load van 10 hadOp dinsdag 24 april 2001 09:14 schreef Femme het volgende:
[..]
Daarom werd docje 225 tijdelijk door de database op Athena geserveerd.
Daar stond een langer verhaal net Onno
http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats
Wat raar dat incoming en outgoing traffic zo dicht bij elkaar zit... http requests zijn toch veeeeeel kleiner dan de responses?
En bij arshia is het helemaal raar, meer incoming dan outgoing?
Wat raar dat incoming en outgoing traffic zo dicht bij elkaar zit... http requests zijn toch veeeeeel kleiner dan de responses?
Onno: net was het wel een stuk duidelijker 
Daniel: Shit jah, moet deze nog terugsturen, is kaput...
Daniel: Shit jah, moet deze nog terugsturen, is kaput...
Idd! Op arshia is de incoming trafic groter dan de outgoing traffic..Op dinsdag 24 april 2001 13:01 schreef Onno het volgende:
http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats
Het lijkt mij idd ook logisch dat outgoing vele malen groter is dan incoming. Hoewel voor elk ontvangen packet en ack wordt gestuurd, weegt een http request (100-200 bytes) niet op tegen een thread van ~20kb excl. plaatjes (icons, smileys, knoppen).
Wat wel in het voordeel van incoming werkt: HTTP compression (wel op outgoing traffic, niet op incoming).
In de Rackspace tijd zat de incoming traffic ook al vrij dicht bij de outgoing traffic. Blijkbaar zijn de headertjes van een http request nogal groot (cookies enz?). Athena serveert alle geuploade plaatjes van t.net en in de status zie je duidelijk dat er op athena een veel groter verschil tussen outgoing en incoming traffic (blijkbaar relatief veel uitgaande data per request door grote pics).
SQL queries zijn bdw ook incoming traffic.
SQL queries zijn bdw ook incoming traffic.
Cookies vergroten header natuurlijk wel, maar groter dan een kb ofzo per request zal het echt niet snel worden... En de gemiddelde response is een stuk groter dan 1kb lijkt me.Blijkbaar zijn de headertjes van een http request nogal groot (cookies enz?).
Hmm... hoe bedoel je? Het is de traffic van alle interfaces samen?SQL queries zijn bdw ook incoming traffic.
Want dan zou het wel logisch zijn dat incoming en outgoing behoorlijk gelijk zijn... Elke request die een client stuurt gaat er ook weer uit als request naar MySQL, en elke response van MySQL die binnekomt gaat weer naar buiten als response naar client.
Ik denk dat hij rauwe data bedoelt die wordt teruggespuugt door MySQL na het geven van een query. Die komt de webserver binnen -> incoming traffic
Ja... maar... dat gaat toch over een *andere* interface? Alle webservers hadden toch 2 nics, een public en een private?
Hmm... maar ik zie niet echt een verdeling tussen twee NIC''s in die grafiekjes?
Nee, zo''n grafiekje slaat ook maar op 1 interface. Er zou dus nog een grafiekje moeten zijn voor eth1...
Tenzij dit grafiekje op de een of andere manier van beide interfaces samen is, of er maar 1 interface gebruikt wordt.
(of de traffic naar MySQL er gewoon niet bijstaat, maar dan blijft het errug vaag dat er zoveel incoming traffic is)
Tenzij dit grafiekje op de een of andere manier van beide interfaces samen is, of er maar 1 interface gebruikt wordt.
(of de traffic naar MySQL er gewoon niet bijstaat, maar dan blijft het errug vaag dat er zoveel incoming traffic is)
Jah dat grafiekje is er ook wel, maar ws is onze switch kapot, of ze hebben de stekker eruit getrokken ofzo. Alle "interne" verkeer gaat nu extern, via die ene interface.
that explains a lot