[BC3] Ideetje voor de toekomst van GoT.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 12:42
Dit topic

[topic=165147]

heeft mij aan het denken gezet.

Mijn bedenkingen bij Got op dit moment:

Enkele mods die imo niet geschikt zijn voor de job. Dit komt waarschijnlijk omdat de vloed van topic voor vrij veel mods vragen waardoor er minder gevit kan worden op de kwaliteit van de mod''s en hun ge-mod. (dit is echt nauwelijks nog nederlands, maar je snapt het wel)

Luie users die niet de moeite nemen de FAQ te lezen of de search te gebruiken. Hier is weinig aan te doen. MAar als GoT meer topics van hoog niveau zou bevatten zouden newbies wel door krijgen dat een topic in de aard van : "hoe sluit ik mijn monitor aan" niet gepast zijn.

Een gebrek aan een uitlaatklep, nu onzin en al z''n derivaten weg zijn wordt de onzin gewoon in de andere fora gepost, geen oplossing dus. Kan er geen apart forum gecreerd worden om eens lekker dwaas te doen? En stuur ons voor onzin niet naar FOK! want daar zitten we dan gewoon tussen pubertjes en missen we de IT-humor. iig, ik vind dat niet hetzelfde.

Een lager niveau van GoT dan toen ik hier voor het eerst kwam.

Hehe, tot zover de kritiek.

Voor veel van die dingen weet ik zelf ook geen oplossing, dus daar kan ik eigenlijk niet lastig om zijn. Maar hetgeen mij het meeste stoort is toch wel de daling van het niveau. En daar denk ik wel een oplsing voor te hebben.

GoT z''n database zit VOL met magniefieke info maar omdat die zo verwarend is (verschillende topics, onzin in de topics enzo) gaat er veel verloren van de kennis die verscholen zit in die etteleijke GB opslagruimte.

Ik dacht dus aan het volgende:

Een FAQ construeren die zich enkel richt op hoe m''n zich moet gedragen op GoT en daarnaast een soort knowledge databank.

Daarin kunnne dan opgekuiste topics in terechtkomen die door iemand zijn omgevormd tot een probleem --> oplossing tekst. Uitraard moeten er hiervoor andere mensen aangestld worden dan modjes, want ook modjes zijn geen goden (jaja, ik ben er vrij zeker van). Eens dat die knowledge database een beetje uit de kluiten is gewassen kunnen we newbies daarnaar sturen waar ze dan in tegen stelling tot de faq WEL een oplossing vinden voor hun problemen.

Pfff, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel? Ik vind het eigenlijk gewoon zonde dat er heel wat kennis verloren gaat in die enorme poel van blabla die GoT is geworden.

BTW, ik wil mij werieus inzetten om als deze ideeën omgezet worden in realiteit alles tot een goed einde te brengen.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, ik ga proberen dit verhaal overzichtelijk te houden maar bij voorbaat sorry als dat niet echt lukt :)

Je zegt dat er enkele mods zijn die iyho niet geschikt zijn voor hun job. Wie zijn dat als ik vragen mag? Persoonlijk heb ik liever dat iemand me recht in mijn gezicht zegt dat ik niet geschikt ben als mod als ie maar argumenten heeft.
En ik ga niet ontkennen dat het voor mods ook lastig is om 1 lijn te trekken af en toe.

Newbies zijn niet erg, newbie vragen ook niet maar ik wordt er niet goed van als mensen gewoon laten merken GEEN moeite gedaan te hebben.. Dat is gewoonweg irritant en dat soort mensen verdienen ook geen ''antwoord'' anders dan ''UTFS'' etc.
Verder ben ik van mening dat zelfs een topic als "Hoe zet ik mijn monitor aan" van mij een normaal antwoord zou krijgen als de vraag normaal gesteld is en er moeite is gedaan (ok voorbeeld is wat extreem maar ja ;)).

Een uitlaatklep blijken sommige mensen nodig te hebben. Dat is niet meer dan normaal denk ik maar een hoop mensen zien niet het verschil tussen een geintje onder mekaar en een hoop vaag geblaat.
Dit is een forum/community. Daar zit je met veel mensen bij elkaar en dat je dan een beetje lol wil trappen af en toe is echt niet erg.. maar hou het binnen de grenzen van ''common sense''.
Dus geen oeverloze offtopic posts maar een geintje op zijn tijd is geen enkel probleem :)

Dan jou idee over een knowledge base. Dit is al een paar keer naar voren gekomen en het is een goed idee er zitten alleen wel VEEL haken en ogen aan praktisch gezien. Er moeten veel mensen komen om hem bij te houden, antwoorden moeten getest worden, het moet netjes gehouden worden etc etc...
Dat is op zich niet een onoverkomelijk probleem alleen je zit wel met het feit dat je dan een knowledge base hebt die mensen nog steeds niet gebruiken.. ze gebruiken de search immers ook niet.
Komt er op neer dat er een hoop moeite wordt gedaan voor iets dat niet wezenlijk verschilt van de search in zijn huidige vorm terwijl je er geen ''nieuwe'' users mee bedient.

Pff.. hele lap tekst geworden maar ik hoop dat je het begrijpt ;)

• Orbit
[topic=165952]

hier wordt eigenlijk hetzelfde id gehanteerd.

• Orbit
Je zegt dat er enkele mods zijn die iyho niet geschikt zijn voor hun job. Wie zijn dat als ik vragen mag? Persoonlijk heb ik liever dat iemand me recht in mijn gezicht zegt dat ik niet geschikt ben als mod als ie maar argumenten heeft.
En ik ga niet ontkennen dat het voor mods ook lastig is om 1 lijn te trekken af en toe.
De mods die ik minder goed vind zijn bijvoorbeeld HlpDsk en Tom en waarschijnlijk nog enkelen, maar dat is natuurlijk wel 100% mijn mening en eigenlijk erg irrelevant. Ik wordt gek van de "LOL" en "IDD" en ":)" Replies van Hlpdsk.

Maar ik begrijp ook dat door de zondvloed van topics het een ramp moet zijn om te modereren. (Al zou ik wel willen proberen of ik het beter zou kunnen)
Newbies zijn niet erg, newbie vragen ook niet maar ik wordt er niet goed van als mensen gewoon laten merken GEEN moeite gedaan te hebben.. Dat is gewoonweg irritant en dat soort mensen verdienen ook geen ''antwoord'' anders dan ''UTFS'' etc.
Verder ben ik van mening dat zelfs een topic als "Hoe zet ik mijn monitor aan" van mij een normaal antwoord zou krijgen als de vraag normaal gesteld is en er moeite is gedaan (ok voorbeeld is wat extreem maar ja ).
Daar ben ik het 100% mee eens. Maar het ergste is eigenlijk dat ALS je de search gebruikt je toch meestal geen afdoende oplossing vind. Draadjes lopen dood omdat ze naar benden zakken door de overvloed "gemakkelijke" topics in de aard van "welke MX moet ik kopen" die raar genoeg blijven staan. Daardaar droom ik ook van zo''n "knowledge base".

(ik oefen al op het brullen van UTFKD aka use the fucking knowledge database")
Een uitlaatklep blijken sommige mensen nodig te hebben. Dat is niet meer dan normaal denk ik maar een hoop mensen zien niet het verschil tussen een geintje onder mekaar en een hoop vaag geblaat.
Dit is een forum/community. Daar zit je met veel mensen bij elkaar en dat je dan een beetje lol wil trappen af en toe is echt niet erg.. maar hou het binnen de grenzen van ''common sense''.
Dus geen oeverloze offtopic posts maar een geintje op zijn tijd is geen enkel probleem
Ik heb ook geen enkel probleem met eengrapje hier en daar, maar volgens mij is dat niet voldoende als uitlaatklep. En bovendien zorgt het voor veel werk van adjes die elk hu neigen subjectief oordeel meoten vellen over wat al dan niet door de beugel kan. Erug lastig, als er een onzin topic is kan je eenvoudiger een lijn trekken. (denk ik)

[quote]Dan jou idee over een knowledge base. Dit is al een paar keer naar voren gekomen en het is een goed idee er zitten alleen wel VEEL haken en ogen aan praktisch gezien. Er moeten veel mensen komen om hem bij te houden, antwoorden moeten getest worden, het moet netjes gehouden worden etc etc...
Dat is op zich niet een onoverkomelijk probleem alleen je zit wel met het feit dat je dan een knowledge base hebt die mensen nog steeds niet gebruiken.. ze gebruiken de search immers ook niet.
Komt er op neer dat er een hoop moeite wordt gedaan voor iets dat niet wezenlijk verschilt van de search in zijn huidige vorm terwijl je er geen ''nieuwe'' users mee bedient.[quote]

Idd, de knowledge base lijkt mij iets wat VEEL werk en inzet vraagt, maar persoonlijk heb ik het er voor over.

Als ik in topics die ik zelf heb geopend sneelr de oplossing vind dan de andere tweakertjes post ik toch het antwoord. Waarom? niet dat het nog nodig is voor mij, maar voor iemand te helpen die ooit wel eens hetzelfde probleem zou kunnen hebben.

En als ik al ergens op een topic een goed antwoord heb geformuleerd wordt ik recht op m''n hart getrapt als er 1 week later iemand net hetzelfde vraagt. BAH!

Maar idd, het is niet eenvoudig, maar volgens mij wel iets dat geprobeerd zou moeten worden.

De search wordt IMO nu niet gebruikt omdat jer er nooit de oplossing vind. Als je nu iemand naar de search verwijst en hij is zo wijs je raad op te volgen vangt hij toch 99% van de tijd bot omdat het gewoon niet meer overzichtelijk is. Als je hem daarentegen naar een goed uitgewerkte KD kutn sturen en hj daadwerkelijk een oplossing vind zal die persoon de volgende keer mischien wel spontan die KD gebruiken.

BTW, dit alles IMO natuurlijk.

* Orbit vind dat : "it''s worth a try"

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 22 april 2001 16:49 schreef Orbit het volgende:
Luie users die niet de moeite nemen de FAQ te lezen of de search te gebruiken. Hier is weinig aan te doen
Denk dat veel van deze topics worden gestart doormensen die zich net hebben aangemeld. Denk dat er hier wel wat te halen valt door mensen pas 1 week nadat ze zich hebben aangemeld het recht te geven om topics te starten.Worden ze gedwongen eerst zelf na te denken of de search te gebruiken.

Sowieso een beperking op het aantal topics dat door 1 persoon per dag gestart mag worden (2stuks) voorkomt denk ik een hoop onzinnige topics en flamebait topics door gasten die enkel maar geband willen worden.(waarbij een weekje wachttijd ook een voorkomende werking heeft)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op zondag 22 april 2001 17:33 schreef Orbit het volgende:
De mods die ik minder goed vind zijn bijvoorbeeld HlpDsk en Tom en waarschijnlijk nog enkelen
Tijd voor een note >:)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sowieso een beperking op het aantal topics dat door 1 persoon per dag gestart mag worden (2stuks) voorkomt denk ik een hoop onzinnige topics en flamebait topics door gasten die enkel maar geband willen worden.
Daar lijden alleen de actieve gebruikers onder, de herrieschoppers maken gewoon wel een paar extra kloontjes aan. Sowieso moet je je gebruikers niet gaan zitten betuttelen met allemaal vage ''beveiligings'' progsels, daar heb je moderators voor.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 18:12 schreef Tom het volgende:

[..]

Tijd voor een note >:)
LOL

nu ja Tom, vrije meningsuiting hé. Anyway, ik vind wel dat je als mod het goed doet, al laat je je soms een beetje meeslepen (en nee, ik heb niet zo meteen een voorbeeld). HlpDsk daarentegen ... (maar das idd, niet erg constructief, dus hou ikm''n bek maar).

Anyway, ik denk dat m''n antipathie een beetje is ontstaan tijdens die fake ruzie tussen jou en HlpDsk.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:13

Destruction

(ex-)Automonteur

kan die tekst wat duidelijker omschreven worden ? ik wil het ook graag lezen maar ik krijg koppijn van de lap letter.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 18:34 schreef pier het volgende:
kan die tekst wat duidelijker omschreven worden ? ik wil het ook graag lezen maar ik krijg koppijn van de lap letter.
Welke tekst?

Lap letter?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16
Op zondag 22 april 2001 17:33 schreef Orbit het volgende:
De mods die ik minder goed vind zijn bijvoorbeeld HlpDsk en Tom en waarschijnlijk nog enkelen, maar dat is natuurlijk wel 100% mijn mening en eigenlijk erg irrelevant. Ik wordt gek van de "LOL" en "IDD" en ":)" Replies van Hlpdsk.
Vind je het gek dat HlpDsk aan 10000+ replies komt. Een hele hoop is onzin. Hier ben ik dus 100% mee eens. En nu heb ik ook een note :7

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 18:41 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Vind je het gek dat HlpDsk aan 10000+ replies komt. Een hele hoop is onzin. Hier ben ik dus 100% mee eens. En nu heb ik ook een note :7
Dan zijn we met 2. LOL

• Destruction
  • Laatst online: 00:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 22 april 2001 18:38 schreef Orbit het volgende:

[..]

Welke tekst?

Lap letter?
Jou tekst in de eerste reply,
lap tekst bedoel ik

* Destruction komt een beetje wazig over omdat hij half :Z

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dennis
Op zondag 22 april 2001 18:44 schreef Orbit het volgende:

[..]

Dan zijn we met 2. LOL
Trouwens. Wat betreffende de topics die HlpDsk sluit ben ik het wel eens. Hij is meestal snel met sluiten en dat is weer positief!

Verwijderd

Ik ben het op veel punten wel eens met Orbit, ook over zijn standpunt betreffende bepaalde mods, maar ik zal maar niet teveel kritiek uiten, straks krijg ik weer een note erbij, en ik had er al minstens 7. >:);)

• Orbit
FF terug on-topic, ik had graag geweten wat andere mod''s hier van vinden, tot nog toe hebben enkel IceStorm en Tom gereageerd (waarbij ik uit tom z''n reply niet echt kan opmaken wat hij er van vind).

Dus, modjes....

Ik ben blijkbaar toch niet de enige die denkt in de richting van een Think-Tank of een Knowledge Database (gladde marketingtermen, leuk hé ;) )

Verwijderd

Ten eerste : ik post bijna nooit alleen maar ":)" of "idd", dus hou daar je mond maar over!

Ten 2e : ik heb dikke schijt aan het aantal posts. Als het jullie ook niet boeit , waarom beginnen jullie er dan altijd weer over?

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 16:49 schreef Orbit het volgende:

Luie users die niet de moeite nemen de FAQ te lezen of de search te gebruiken. Hier is weinig aan te doen.
Kunnen jullie niet gewoon de regels die in de FAQ staan bovenin in een extra balk voorbij laten scrollen?, als je dan niets hebt te doen, omdat je b.v. weer een code#55 krijgt, kan je de faq gaan lezen, of als je zit te wachten ergens op????

• Dennis
Op zondag 22 april 2001 18:55 schreef HlpDsK het volgende:
Ten eerste : ik post bijna nooit alleen maar ":)" of "idd", dus hou daar je mond maar over!

Ten 2e : ik heb dikke schijt aan het aantal posts. Als het jullie ook niet boeit , waarom beginnen jullie er dan altijd weer over?
Mee eens, maar er zitten nog altijd een hoop onzinposts tussen. Bij mij ook wel hoor. Ik denk bij iedereen wel, maar jij hebt er relatief gezien meer denk ik wel.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 18:55 schreef HlpDsK het volgende:

Dit is nu de reden dat ik op je :r.

Waarom direct zo aanvallend, reageer als Tom, met een grapje, djeezes.

Je bent mod en hebt een voobeeldfunctie, logisch toch dat je meer kritiek moet verwerken.

En leg me dan eens uit waarom ik jou net een slechtere mod vind? Komt hoofdzakelijk omdat je de mod bent die het vaakst over de schreef gaat maar wel het strengst is. Klopt imo niet.

NAH!

En idd, het kan me echt geen bal schelen hoeveel post je al op je naam hebt staan, wat me wel kan schelen is de kwaliteit van die posts.

(dit dus omdat ik het niveau van GoT in sneltrein tempo zie dalen)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zeg, als dit uit gaat lopen op een discussie over wat HlpDsK allemaal wel niet goed en fout doet gaat er zonder pardon een slot op.

Ontopic graag, het begin was erg goed

• Dennis
Op zondag 22 april 2001 18:59 schreef Orbit het volgende:

[..]

Dit is nu de reden dat ik op je :r.

Waarom direct zo aanvallend, reageer als Tom, met een grapje, djeezes.

Je bent mod en hebt een voobeeldfunctie, logisch toch dat je meer kritiek moet verwerken.

En leg me dan eens uit waarom ik jou net een slechtere mod vind? Komt hoofdzakelijk omdat je de mod bent die het vaakst over de schreef gaat maar wel het strengst is. Klopt imo niet.

NAH!

En idd, het kan me echt geen bal schelen hoeveel post je al op je naam hebt staan, wat me wel kan schelen is de kwaliteit van die posts.

(dit dus omdat ik het niveau van GoT in sneltrein tempo zie dalen)
Vriendelijk = anders jah

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 19:00 schreef Daniel Kegel het volgende:
Zeg, als dit uit gaat lopen op een discussie over wat HlpDsK allemaal wel niet goed en fout doet gaat er zonder pardon een slot op.

Ontopic graag, het begin was erg goed
Akoord en niet akoord.

Het gaat mij om de kwaliteit van GoT en ik vind dat er waarschijnlijk betere mod''s zijn dan HlpDsk, maar versta me niet verkeerd, zonder HlpDsk zie ik het ook niet zitten. Mods zijn nodig en moeten hard kunnen/durven optreden.

Anyway, Daniel (als ik zo familiair mag zijn ;) ), wat vind jij van dit id?

• Orbit
BTW, een voorbeld van zo''n knowledge database

http://www.freesco.com/knowledge/beta/stories.php

Van freesco een gratis software-router

Verwijderd

Ik kan wel degelijk tegen kritiek. Waar ik dus echt op :r is onterechte kritiek! Ik zet niet meer onzinposts dan de meesten hier, dus om dat als argument aan te voeren slaat werkelijk nergens op!

En ik ben direct ja. En dat ga ik echt niet veranderen.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 19:09 schreef HlpDsK het volgende:
Ik kan wel degelijk tegen kritiek. Waar ik dus echt op :r is onterechte kritiek! Ik zet niet meer onzinposts dan de meesten hier, dus om dat als argument aan te voeren slaat werkelijk nergens op!

En ik ben direct ja. En dat ga ik echt niet veranderen.
Pffffffffffff.

AUB, verziek het topic al niet verder dan het al is gebeurd. Je veranderd toch m''n mening niet in 123 door ze tegen te spreken hoor.

Zeg liever wat je denkt van m''n id (objectief, laat je dus niet leiden door het feit dat ik je beste vriend niet ben)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het knowledge base idee bestaat al heel lang. Een sterk verbeterde search zou al een hoop schelen (op meerdere termen tegelijk kunnen zoeken bijv.) zou al flink helpen, en dat staat ook zeker op de planning voor een volgende Topix-update.

Verder zijn er al initiatieven (zie bijv. Processors en Mobo''s) om voor de meestgestelde vragen een uitgebreid soort FAQ te bouwen.

Een knowledge base opzetten volgens het idee dat jij aangeeft gaat zelfs nog iets verder en ik denk dat het wel kan gaan werken. Het vraagt alleen erg veel werk om daar een begin mee te maken en het up to date te houden.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 19:14 schreef Daniel Kegel het volgende:
Het knowledge base idee bestaat al heel lang. Een sterk verbeterde search zou al een hoop schelen (op meerdere termen tegelijk kunnen zoeken bijv.) zou al flink helpen, en dat staat ook zeker op de planning voor een volgende Topix-update.

Verder zijn er al initiatieven (zie bijv. Processors en Mobo''s) om voor de meestgestelde vragen een uitgebreid soort FAQ te bouwen.

Een knowledge base opzetten volgens het idee dat jij aangeeft gaat zelfs nog iets verder en ik denk dat het wel kan gaan werken. Het vraagt alleen erg veel werk om daar een begin mee te maken en het up to date te houden.
Idd, en in het begin zal het werk moeten komen van een select groepje vrees ik (mods dus). Maar ik herhaal graag dat ik m''n volle bijdrage wil leveren. Uiteraard moet het constant geUpdate kunnen worden.

Ook bedenk ik net dat héél erg zelfdzame files wel eens gehost zouden moeten worden door T.net zoals een gehacked bios dat moeilijk te vinden is (dus enkel kleine moeilijk te vinden files).

Anyway, ik blijf er in geloven.

• Dennis
Trouwens, ik vrees dat er ook weer een server-upgrade moet komen, zeker als je in de faq kunt zoeken. En die bestanden, dat geeft ook weer extra load.

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 19:24 schreef dennisdotcom het volgende:
Trouwens, ik vrees dat er ook weer een server-upgrade moet komen, zeker als je in de faq kunt zoeken. En die bestanden, dat geeft ook weer extra load.
Ik denk het niet hoor. Zoveel load in vergelijking met de huidige zal dat wel niet geven.

Verwijderd

Nou, om eens wat anders te zeggen. K vind Phreak dus een goeie mod. De meeste troep zet ie opslot, maar als ie een fout maakt, dan bied ie daar ook z''n excuses voor aan. Dat vind k een hele goeie zaak. En daar bij, Phreak laat zich niet alleen als Mod zien, maar ook als user. Zo dat moest d''r ff uit. Altijd dat gefuck van die is slecht, en die doet iets wat ik niet vind. :r:r

K vind zelf HlpDsK niet eens zo slecht. Alleen iets subtieler zou af en toe wel kunne. :)

K denk dat dat knowledge base idee wel een goed idee is, maar niet uitvoerbaar. D''r zit gewoon veel te veel werk in. Een beter search zou wonderen doen. Maar dan nog ligt het aan de users. Want nu word er eindelijk eens van de seach gebruik gemaakt, krijg je van die topics van "ow nee, hij haalt iet van een half jaar terug naar boven." Kom nou mensen. Verzin eerst eens wat je wil. Niet eerst de search laten gebruiken, en daarna gaan lopen zeuren.

Ok. dit is meinmening. K wil best helpen om GoT weer GoT te maken, maar dan moet d''r eerst eens worden beslist wat GoT nou eigenlijk wil. :)

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 19:26 schreef Tweaky het volgende:
Nou, om eens wat anders te zeggen. K vind Phreak dus een goeie mod. De meeste troep zet ie opslot, maar als ie een fout maakt, dan bied ie daar ook z''n excuses voor aan. Dat vind k een hele goeie zaak. En daar bij, Phreak laat zich niet alleen als Mod zien, maar ook als user. Zo dat moest d''r ff uit. Altijd dat gefuck van die is slecht, en die doet iets wat ik niet vind. :r:r

K vind zelf HlpDsK niet eens zo slecht. Alleen iets subtieler zou af en toe wel kunne. :)

K denk dat dat knowledge base idee wel een goed idee is, maar niet uitvoerbaar. D''r zit gewoon veel te veel werk in. Een beter search zou wonderen doen. Maar dan nog ligt het aan de users. Want nu word er eindelijk eens van de seach gebruik gemaakt, krijg je van die topics van "ow nee, hij haalt iet van een half jaar terug naar boven." Kom nou mensen. Verzin eerst eens wat je wil. Niet eerst de search laten gebruiken, en daarna gaan lopen zeuren.

Ok. dit is meinmening. K wil best helpen om GoT weer GoT te maken, maar dan moet d''r eerst eens worden beslist wat GoT nou eigenlijk wil. :)
Volgens mij is het nu net wel uitvoerbaar, maar wel op langere termijn, het zal niet in 123 lukken. Het zal tijd en veel werk vragen, das al zeker. Er moeten mensen aangewezen worden als reviewer van topics om ze te beoordelen op hun echtheid en relevantie voor de andere GoT''ers en dan nog eens in 1 lap tekst gegoten worden. Idd, zwaar werk dus, maar wel werk dat lonend is IMO het id iig iets uniek ik ken iig geen gecentreerde tweak - knowledge base.

Kan iemand Femme eens met z''n neus op dit topic drukken, ben wel vrij beniewd wat het opperhoofd ervan vind.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 19:32 schreef Orbit het volgende:
Volgens mij is het nu net wel uitvoerbaar, maar wel op langere termijn, het zal niet in 123 lukken. Het zal tijd en veel werk vragen, das al zeker. Er moeten mensen aangewezen worden als reviewer van topics om ze te beoordelen op hun echtheid en relevantie voor de andere GoT''ers en dan nog eens in 1 lap tekst gegoten worden. Idd, zwaar werk dus, maar wel werk dat lonend is IMO het id iig iets uniek ik ken iig geen gecentreerde tweak - knowledge base.

Kan iemand Femme eens met z''n neus op dit topic drukken, ben wel vrij beniewd wat het opperhoofd ervan vind.
Het is niet nu alleen een super klus om ''t te maken, maar in de toekomst moet ie ook worden onderhouden. En aangevult worden. Dat doe je niet even.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 19:32 schreef Orbit het volgende:
K heb ff een ICQ bericht gestuurd.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 19:34 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Het is niet nu alleen een super klus om ''t te maken, maar in de toekomst moet ie ook worden onderhouden. En aangevult worden. Dat doe je niet even.
Idd, ik ben dan ook van mening dat het rustig moet gebeuren, liever 2 GOEIE toevoegingen per week in die databank dan 2 per dag die met haken en ogen aan elkaar hangen.

Verwijderd

sorry, verkeerd begrepen. K dacht dat je iedereen wou laten modereren net als op de frontpage. Maar idd een selectief groepje zou dat kunne doen. Das iig weer een prob minder.

Verwijderd

offtopic:
HlpDsk/Tom: Wanneer reageren jullie nou eens ontopic? Daar hebben we meer aan dan alleen zo''n reactie van "note voor jou" of "schijt aan m''n aantal posts".

Ik zou ook wel mee willen werken aan een Tweak KB, het idee is geweldig in ieder geval. Ik kom zelf normaal gesproken alleen in Non Windows OS''en en Network Troubleshooting, maar ik ging van de week eens kijken in processors/mobo''s om te kijken wat nou een goed AMD mobo is. Ik kan niet anders zeggen dan KLASSE voor die FAQ aldaar. Het nadeel van deze manier is dat ie wel constant door 1 persoon moet worden bijgehouden. Mij lijkt het in dit geval erg handig dat er bij de (misschien ooit) KB meerdere personen per forum onderdeel verantwoordelijk zijn voor de KB en deze ook bijhouden.

Mocht er ooit een KB komen ben ik zeker bereid om mee te werken!

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 19:49 schreef fkooman het volgende:
offtopic:
HlpDsk/Tom: Wanneer reageren jullie nou eens ontopic? Daar hebben we meer aan dan alleen zo''n reactie van "note voor jou" of "schijt aan m''n aantal posts".

Ik zou ook wel mee willen werken aan een Tweak KB, het idee is geweldig in ieder geval. Ik kom zelf normaal gesproken alleen in Non Windows OS''en en Network Troubleshooting, maar ik ging van de week eens kijken in processors/mobo''s om te kijken wat nou een goed AMD mobo is. Ik kan niet anders zeggen dan KLASSE voor die FAQ aldaar. Het nadeel van deze manier is dat ie wel constant door 1 persoon moet worden bijgehouden. Mij lijkt het in dit geval erg handig dat er bij de (misschien ooit) KB meerdere personen per forum onderdeel verantwoordelijk zijn voor de KB en deze ook bijhouden.

Mocht er ooit een KB komen ben ik zeker bereid om mee te werken!
Hehe, dat zijn de reacties waar ik op wacht.

Dat lijkt me idd een goeie manier om er voor te zorgen dat alles up te date blijft, maar topic''s zoals "wat is een goed mobo" zou ik vermijden, die moeten namelijk veel te vaak geupdate worden.

Anyway, nog opmerkingen/reacties ? ...

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 19:52 schreef Orbit het volgende:
Dat lijkt me idd een goeie manier om er voor te zorgen dat alles up te date blijft, maar topic''s zoals "wat is een goed mobo" zou ik vermijden, die moeten namelijk veel te vaak geupdate worden.
Ja, maar dat zijn wel vaak de topics die de meeste UTFS oproepen. Dus die kun je beter wel in een FAQ of KD stoppen. Je moet toch al vaak updaten. Dan kan dit d''r ook nog wel bij.

/me wil ook wel helpen om GoT te verbeterren.

• twiekert
  • Laatst online: 14-02 18:04
jepz das goed idee. waarom niet een mannetje of 20 trouwe niet-onzin GoT users de database doorlopen en daar de goeie en informatieve topics eruit halen. dus de troep zoals UTFS/RTFM/slotjes/niet belangrijk topics eruit halen.

tis maar een paar avondjes werk om zo''n systeem ff in GoT in tebouwen. gewoon lijst met alle topics laten zien en voor elk topic een vinkje plaatsen als dat wat is voor de KB. en dan elkaars werk nakijken.

ik meld me alvast aan. :)

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 19:55 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Ja, maar dat zijn wel vaak de topics die de meeste UTFS oproepen. Dus die kun je beter wel in een FAQ of KD stoppen. Je moet toch al vaak updaten. Dan kan dit d''r ook nog wel bij.

/me wil ook wel helpen om GoT te verbeterren.
Zo had ik het nog niet bekeken. Een aparte page met de 1 zin antwoorden:

Beste amd plankje : ...
Beste Intel planje : ...
Beste DVD : ...

Mischien met een puntensysteem in de aard van een poll, aangezien "het beste AMD bordt" toch vrij subjectief is.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 20:10 schreef twiekert het volgende:
jepz das goed idee. waarom niet een mannetje of 20 trouwe niet-onzin GoT users de database doorlopen en daar de goeie en informatieve topics eruit halen. dus de troep zoals UTFS/RTFM/slotjes/niet belangrijk topics eruit halen.

tis maar een paar avondjes werk om zo''n systeem ff in GoT in tebouwen. gewoon lijst met alle topics laten zien en voor elk topic een vinkje plaatsen als dat wat is voor de KB. en dan elkaars werk nakijken.

ik vind persoonlijk het niet voldoende om gewoon de interesante topic boven te halen, we moeten ook uit elk interesant topic de essentie halen. ook om load te verminderen, als er 450 woorden in een draadje staan waarvan er maar een goeie 30 relevant zijn ..

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 20:11 schreef Orbit het volgende:
Zo had ik het nog niet bekeken. Een aparte page met de 1 zin antwoorden:

Beste amd plankje : ...
Beste Intel planje : ...
Beste DVD : ...

Mischien met een puntensysteem in de aard van een poll, aangezien "het beste AMD bordt" toch vrij subjectief is.
K denk niet dat je maar 1 bord of zo hoefd op te zetten. K denk eerder aan de beste.
Op zondag 22 april 2001 20:10 schreef twiekert het volgende:

Uh, topic''s met slotjes kunne ook heel goeie info bevatten..

En die paar avondjes kun je nu al vergeten. Reken eerder op weken zo niet maanden.
Op zondag 22 april 2001 20:13 schreef Orbit het volgende:
ik vind persoonlijk het niet voldoende om gewoon de interesante topic boven te halen, we moeten ook uit elk interesant topic de essentie halen. ook om load te verminderen, als er 450 woorden in een draadje staan waarvan er maar een goeie 30 relevant zijn ..
Hier gaat dus het meeste werk in zitten.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 20:18 schreef Tweaky het volgende:

[..]

K denk niet dat je maar 1 bord of zo hoefd op te zetten. K denk eerder aan de beste.
[..]

Uh, topic''s met slotjes kunne ook heel goeie info bevatten..

En die paar avondjes kun je nu al vergeten. Reken eerder op weken zo niet maanden.
[..]

Idd, het gaat VEEL werk zijn, maar het hoeft dan ook niet in 123 klaar te zijn hé. Vanaf het eerste gekuiste antwoord is er eigenlijk al 100% winst, namelijk, niemand hoeft daar nog op te antwoorden.

(dit is wel sterk verromantiseerd natuurlijk)

BTW, als we er toe komen wil ik graag helpen bij de die-hard overkloken en casemod topics. Ook een volledig antwoord op hoe steek ik m''n pc ineen wil ik wel verzinnen. (doe namelijk niet anders in m''n vrije tijd)

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 20:21 schreef Orbit het volgende:
Idd, het gaat VEEL werk zijn, maar het hoeft dan ook niet in 123 klaar te zijn hé. Vanaf het eerste gekuiste antwoord is er eigenlijk al 100% winst, namelijk, niemand hoeft daar nog op te antwoorden.

(dit is wel sterk verromantiseerd natuurlijk)

BTW, als we er toe komen wil ik graag helpen bij de die-hard overkloken en casemod topics. Ook een volledig antwoord op hoe steek ik m''n pc ineen wil ik wel verzinnen. (doe namelijk niet anders in m''n vrije tijd)
100% mee eens.

Maar k zou nog nix gaan verdelen van taken voordat we eens ff weten wat en hoe.
K denk wel dat je beter met meerdere mensen 1 onderwerp aan moet pakken.

• Orbit
Das ook weer juist, maar je kan niet met 3 man een tekst bewerken, dus iemand maakt de samenvatting, post het op een prive forum en als de knowledge-base mensen het eens zijn dat hij voor publikatie vatbaar is word i ingevoegd.

Zoiets?

BTW, in het "gewone" GoT moet er dan ook een plaatsje komen voor de mensen die fouten vinden in de DB en/of aanvullingen.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 20:26 schreef Orbit het volgende:
Das ook weer juist, maar je kan niet met 3 man een tekst bewerken, dus iemand maakt de samenvatting, post het op een prive forum en als de knowledge-base mensen het eens zijn dat hij voor publikatie vatbaar is word i ingevoegd.

Zoiets?

BTW, in het "gewone" GoT moet er dan ook een plaatsje komen voor de mensen die fouten vinden in de DB en/of aanvullingen.
Ja, die fouten kunne in LA of meschien ook wel in SU worden gepost.

Maar hoe wil je dat dan doen. Moeten de mensen die aan de KD werken speciale status of zo krijgen:?:? K weet zeker dat word weer een hoop gedonder. :(

• twiekert
[b]Op zondag 22 april 2001 20:18 [geblaat]

[..]

ja okee het uitzoeken zal zeker wel een maand of 2 duren. ik bedoel ff de sourcecode om een KB te verwezelijken en de topics uit te zoeken is makkelijk te maken.

• Orbit
hmmm

ben ook wel best ongeduldig aan''t worden.

Verwijderd

K heb Phreak en Bulldog geICQd.
Verder kom k niet. ''t stikt weer van de #55 en "Kan server niet vinden." :(

Verwijderd

Als je zo''n kennis-database wil maken, kost het veel tijd om op te zetten. Maar het up to date houden kan makkelijker dan men denkt, denk ik. Je zou een soor moderating-systeem moeten ontwerpen voor iedere thread waarbij gekeken wordt naar bruikbaarheid voor de database. Op die manier filter je de berg met nieuwe threads welke je kunt gebruiken.

Daarnaast zou je dat werk kunnen laten doen door users in een soort competitie, waardoor je de kwaliteit probeert te "garanderen". Een soort teams. Ieder team voor een ander faq, en dan het beste faq van de maand of week laten kiezen.

nou ja zoiets, zit er iets nuttigs bij mijn reply?

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 20:31 schreef Zinuz het volgende:
Als je zo''n kennis-database wil maken, kost het veel tijd om op te zetten. Maar het up to date houden kan makkelijker dan men denkt, denk ik. Je zou een soor moderating-systeem moeten ontwerpen voor iedere thread waarbij gekeken wordt naar bruikbaarheid voor de database. Op die manier filter je de berg met nieuwe threads welke je kunt gebruiken.

Daarnaast zou je dat werk kunnen laten doen door users in een soort competitie, waardoor je de kwaliteit probeert te "garanderen". Een soort teams. Ieder team voor een ander faq, en dan het beste faq van de maand of week laten kiezen.

Dus net zo iets als op de frontpage?? Nee, dat zal lekker worden. K weet niet of je wel eens vaker hier lees is LA. Maar daar word wel zo veel gekloot om maar meer Karma te krijgen.. :(

• twiekert
Op zondag 22 april 2001 20:29 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat dan doen. Moeten de mensen die aan de KD werken speciale status of zo krijgen:?:? K weet zeker dat word weer een hoop gedonder. :(
hoezo hoop gedonder? het is ook niet bedoeling dat mensen :? zoals turkeyboy in deze groep komen. IMO als dit hele plan doorgaat is het makkelijk als die users toegang krijgen tot een speciaal forum waar ze dus kunnen overleggen welk topic in de KB hoort en welke niet als dat niet duidelijk is.
je hoeft toch ook helemaal niet te laten zien van kijk is ik ben (fictief dan he :) )

twiekert (KB - Videoplanken & Beeldkanonnen
- 300)

das helemaal niet nodig.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 20:29 schreef Tweaky het volgende:

[..]

tja, uiteraard moeten die mensen een "iets" andere status kunnen hebben we moeten toch de afgewerkte teksten kunnen posten en onderling discutieren.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dat soort KB zijn er toch al genoeg? Denk aan de testen van Anand & Tom e.d. Mischien gewoon wat linkjes? En er is natuurlijk wel het probleem dat soms niet voor iedereen hetzelfde bord het beste is.

En als je het toepast op enkel de nieuwe topics? Als de (forum) mod nu eens kan aangeven dat het topic in de search mag verschijnen en anders niet. Of net andersom, afhankelijk van het forum.?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 20:31 schreef Zinuz het volgende:

welke threads bedoel je? de nieuwe in KB of de "gewone" in GoT?

Ik zou de KB en GoT wel vrij gescheiden houden al is het maar om duidelijk te laten merken dat KB niet zomaar een onderdeel is van GoT, maar een echt Knowledge Database (i love the sound of those words).

Verwijderd

Die FTP is d''r nog.
T.net FTP

Kan ook wel een renovatie gebruiken. :)

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 20:56 schreef bombadil het volgende:

[..]

Dat soort KB zijn er toch al genoeg? Denk aan de testen van Anand & Tom e.d. Mischien gewoon wat linkjes? En er is natuurlijk wel het probleem dat soms niet voor iedereen hetzelfde bord het beste is.
[..]

En als je het toepast op enkel de nieuwe topics? Als de (forum) mod nu eens kan aangeven dat het topic in de search mag verschijnen en anders niet. Of net andersom, afhankelijk van het forum.?
Ik vind persoonlijk ook dat vragen zoals "het beste AMD bord" nogal onderhevig zijn aan subjectieve beorrdelingen. Daar weet ik zelf ook niet zo in 123 hoe dat opgelost kan worden.

Maar als de mod''s moeten beslissen of een thread wel of niet in de search opkomt wordt het wel veel werk, en ook hier weer, dan blijf je nog met heel wat onnuttige postings zitten in een thread. Niks geconcentreerds dus.

Verwijderd

Je kan nooit zeggen dat 1ding het beste is. Dus dat kun je ook niet in je KD opnemen.
Als je alleen de nieuwe dingen opneemt, dan gaat d''r een enorme hoeveelheid aan data verloren.
In de search moet alles zitten. Omdat daar vaak juist de toegevoegde waarde zit.
Maar in de KD moet de feitelijke data zitten. Van hoe en wat.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 21:03 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Je kan nooit zeggen dat 1ding het beste is. Dus dat kun je ook niet in je KD opnemen.
[..]

Als je alleen de nieuwe dingen opneemt, dan gaat d''r een enorme hoeveelheid aan data verloren.
In de search moet alles zitten. Omdat daar vaak juist de toegevoegde waarde zit.
Maar in de KD moet de feitelijke data zitten. Van hoe en wat.
Mooi verwoord, dit is wat ik probeer te zeggen. LOL

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-01 16:44
Wat ik op andere forums heb gezien, als het probleem is opgelost dat een mod, de trhead op slot zet, en er een aparte status aan geeft (opgelost ofzo). Via die status zou je nieuwe luitjes kunnen laten zoeken in de opgeloste problemen. Zou zou je ook automatisch een knowledge base.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 21:05 schreef Orbit het volgende:
Mooi verwoord, dit is wat ik probeer te zeggen. LOL
Mooi, we zijn het eens. :)

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 21:05 schreef MoBi het volgende:
Wat ik op andere forums heb gezien, als het probleem is opgelost dat een mod, de trhead op slot zet, en er een aparte status aan geeft (opgelost ofzo). Via die status zou je nieuwe luitjes kunnen laten zoeken in de opgeloste problemen. Zou zou je ook automatisch een knowledge base.
Das natuurlijk het meest eenvoudige id. Waar wederom hier:

A. Mods krijgen nog meer werk.
B. De essentie is nog steeds niet gevormd, niemadn gaat 250 replies lezen omdat er ''ergens'' de oplossing zou moeten staan.

• Orbit
Ok Ice, bedankt.

Verwijderd

Waar blijft Femme?

Ik ben erg benieuwd hoe hij erover denkt.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 21:05 schreef MoBi het volgende:
Is geen gek idee. Maar dan krijg je dubbele dingen in je KD. Ook kunne later dingen niet meer worden toegevoegd. Of de topic moet weer open.
En je oude data kun je zo niet gebruiken.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 21:09 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Is geen gek idee. Maar dan krijg je dubbele dingen in je KD. Ook kunne later dingen niet meer worden toegevoegd. Of de topic moet weer open.
En je oude data kun je zo niet gebruiken.
tel daar de 2 nadelen bij die ik heb opgesomd en je klasseert het voorstel vertikaal.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 21:07 schreef Orbit het volgende:
Das natuurlijk het meest eenvoudige id. Waar wederom hier:

B. De essentie is nog steeds niet gevormd, niemadn gaat 250 replies lezen omdat er ''ergens'' de oplossing zou moeten staan.
Het zou wel een oplossing zijn voor de mensen die de KD moeten maken. Die weten dan welke topics belangrijk zijn. Maar k denk eigenlijk toch wel dat die mensen het forum in de gaten houden.

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 21:12 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Het zou wel een oplossing zijn voor de mensen die de KD moeten maken. Die weten dan welke topics belangrijk zijn. Maar k denk eigenlijk toch wel dat die mensen het forum in de gaten houden.
Das ook juist, Goh, wij zijn het vaak eens ;)

Maar zijn er nu geen andere mod''s die ons kunnen zeggen hoe de crew erover denkt?

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 21:14 schreef Orbit het volgende:
Das ook juist, Goh, wij zijn het vaak eens ;)

Maar zijn er nu geen andere mod''s die ons kunnen zeggen hoe de crew erover denkt?
Dat vraag k me nu ook af.. k vind dit een best wel belangrijk topic. Maar d''r zijn maar een paar mensen die echt iets zeggen.

K heb Femme al een icq bericht gestuurd. Valt me tegen dat ie niet ff langs gaat om te kijken.. ie was net online.. want ie poste hier ergens iets..

Verwijderd

K ga ff wat mod''s ICQen.

• Orbit
T''gaat idd vrij sloom vandaag.

anyway, ik denk dat het id wel een goeie slaagkans heeft als er genoeg steun is.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 21:38 schreef Orbit het volgende:
T''gaat idd vrij sloom vandaag.

anyway, ik denk dat het id wel een goeie slaagkans heeft als er genoeg steun is.
Ja, dat denk k ook. Mijn steun is er iig. Nu de mods en ads nog. :(

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 21:41 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Ja, dat denk k ook. Mijn steun is er iig. Nu de mods en ads nog. :(
Afwachten, maar nu een beke studeren, k''heb morgen een PE voor C, nog geen bal gedaan ...

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 21:43 schreef Orbit het volgende:
Afwachten, maar nu een beke studeren, k''heb morgen een PE voor C, nog geen bal gedaan ...
Suc6.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

SOrry, ik heb even geen tijd/behoefte om de hele lappen tekst door te nemen, waarvoor sorry :).

Ik wil alleen even zeg dat ik altijd bereidt ben te helpen. Ik heb tijd zat en ben redelijk in staat klote karweitjes zoals uitzoeken te doen :)
Dus mocht je hulp nodig hebben ben ik altijd bereikbaar en ik ga morgen nog even met een mening over jullie ideeen komen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het idee staat me wel aan.
Zoals gezegd is het wel veel werk. Maar je zou ook nog een "usersubmitted" idee ervan kunnen maken. Waarin dus een gewone (bv >500posts) user een verhaal kan laten submitten. Dit kan ie dan helemaal in zijn eigen stijl schrijven. En vervolgens komen "jullie" het artikel bekijken. Editen het, zorgen ervoor dat de stijl beter bij de rest past. Zetten eventueel speciale "trefwoorden" in een losse tabel en voegen het toe.

Zo beperk je het werk een beetje misschien, alhoewel je wel meer "dubbelpost" werk krijgt. Maar ik vermoed dat de >500posts-users wel de moeite nemen om even te kijken of er al een verhaal bestaat dat ze willen schrijven :) in dat geval zouden ze een aanvullend verhaal kunnen schrijven, dat dan door "jullie" weer verwerkt kan worden etc...

Een goede search zal gelukkig ook een groot deel van de "knowledge base" vervangen...

Btw, Orbit: ''t is wel te merken dat je "toegepaste informatica" studeert :)

[aanvulling]
Eventueel kunnen users een "waardering" voor posts krijgen... En dan aan de hand van hun "karma" wel of niet toegestaan worden tot bovenstaand gedoe :)
Dan voorkom je ook onzin posters met >500 om domme verhalen te schrijven...

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 22:34 schreef ACM het volgende:
Het idee staat me wel aan.
Zoals gezegd is het wel veel werk. Maar je zou ook nog een "usersubmitted" idee ervan kunnen maken. Waarin dus een gewone (bv >500posts) user een verhaal kan laten submitten. Dit kan ie dan helemaal in zijn eigen stijl schrijven. En vervolgens komen "jullie" het artikel bekijken. Editen het, zorgen ervoor dat de stijl beter bij de rest past. Zetten eventueel speciale "trefwoorden" in een losse tabel en voegen het toe.

Zo beperk je het werk een beetje misschien, alhoewel je wel meer "dubbelpost" werk krijgt. Maar ik vermoed dat de >500posts-users wel de moeite nemen om even te kijken of er al een verhaal bestaat dat ze willen schrijven :) in dat geval zouden ze een aanvullend verhaal kunnen schrijven, dat dan door "jullie" weer verwerkt kan worden etc...

Een goede search zal gelukkig ook een groot deel van de "knowledge base" vervangen...

Btw, Orbit: ''t is wel te merken dat je "toegepaste informatica" studeert :)
Dat lijkt me ook we een goede manier om de knowledge database sneller te vullen en meer up to date te houden.

Maareuh? moet ik dat positief of negatief opnemen? Ik bedoel hoe merk jij dat ik TI volg?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 22 april 2001 22:42 schreef Orbit het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook we een goede manier om de knowledge database sneller te vullen en meer up to date te houden.

Maareuh? moet ik dat positief of negatief opnemen? Ik bedoel hoe merk jij dat ik TI volg?
TI=Technische Informatica :P
Maar je mag het wel positief opvatten (zijn we allemaal een stuk blijer en zo was het ook bedoeld), maar dat "merk" (lees: denk ik te merken) aan de hand van je verhalen hier. Zo''n DB opzetten lijkt me ook typisch een toegepaste informatica klus (toch?).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sticky topic, of opnemen in de forum FAQ (zoals die bij NWOS staat en PM bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Orbit
Op zondag 22 april 2001 22:45 schreef ACM het volgende:

[..]

TI=Technische Informatica :P
Maar je mag het wel positief opvatten (zijn we allemaal een stuk blijer en zo was het ook bedoeld), maar dat "merk" (lees: denk ik te merken) aan de hand van je verhalen hier. Zo''n DB opzetten lijkt me ook typisch een toegepaste informatica klus (toch?).
klopt wel ergens, op school krijg ik ook de termen efficientie en werken met wat je hebt enzo in m''n strot geramd.

Bevalt me eigenlijk best wel die richting (komt dicht bij tweaken).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 22 april 2001 22:47 schreef Orbit het volgende:

[..]

klopt wel ergens, op school krijg ik ook de termen efficientie en werken met wat je hebt enzo in m''n strot geramd.

Bevalt me eigenlijk best wel die richting (komt dicht bij tweaken).
[nog-maar-even-offtopic-reageren]
Flauw zeg, wij krijgen helemaal niks over tweaken op de TUDelft :'( ...
Moeten we allemaal zelf doen :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op zondag 22 april 2001 18:24 schreef Orbit het volgende:
nu ja Tom, vrije meningsuiting hé.
ehm het was maar een grapje hoor :) maar lees de rest een andere keer wel door, nu even geen zin in :)

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-01 16:44
Punt B, klopt volgens mij niet echt, er zijn maar weinig problemen die niet in ongeveer 10 - 25 replies zijn opgelost. 250 replies komen nooit voor in de probleem fora, alleen in de SG en wat van die andere fora.

Punt A, Zou kunnen, maar als nu de topic starter het zou kunnen doen, dus na een aantal post met mogelijke antwoorden en hij heeft daarmee het probleem opgelost, dan zou hij zelf die status eraan kunnen verbinden.

Aanvullend zou je op punt a, alleen mensen kunnen zetten die de status kunnen omzetten in een probleem. Dan kan via de hier boven gestelde methode de draad worden gesloten door de topic worden gesloten en gezet worden als opgelost, door de topic starter.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 22:34 schreef ACM het volgende:
Eventueel kunnen users een "waardering" voor posts krijgen... En dan aan de hand van hun "karma" wel of niet toegestaan worden tot bovenstaand gedoe :)
Dan voorkom je ook onzin posters met >500 om domme verhalen te schrijven...
Ja, daar voorkom je wel mee dat je onzin posters weert. Maar waarom is iedereen met minder dan 500 post een onzin poster? D''r zijn hier zat mensen die onder de 500 zitten, maar wel weten wat ze doen. K denk niet dat je een grens kan zetten op een aantal posts.

Als je users "karma" wil geven voor hun bijdrage aan de KD, wie gaat dat dan doen? Alle users? of alleen de mensen die aan de KD werken?
Op maandag 23 april 2001 09:49 schreef MoBi het volgende:
Punt B, klopt volgens mij niet echt, er zijn maar weinig problemen die niet in ongeveer 10 - 25 replies zijn opgelost. 250 replies komen nooit voor in de probleem fora, alleen in de SG en wat van die andere fora.
D''r zijn zat topic''s die langer zijn dan 25 replies in DOC. K kan me herrineren een topic over LCD displays, en een topic over water koeling. Dat zijn toch wel dingen die bij OC en Case modding horen.

K denk eigenlijk dat Forums als SG het minst een KD nodig hebben.
Op maandag 23 april 2001 10:09 schreef Zinuz het volgende:
Waar blijft Femme?

Ik ben erg benieuwd hoe hij erover denkt.
Ja, dat wil k nu eigenlijk ook wel eens weten..
Het valt me trouwens tegen dat nog geen 1 modje of adje serieus heeft gekeken. :( Alleen om dat d''r lekker lange reply''s zijn.

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Goed plan.. maar het probleem is dat de tegenwoordige snelheid van technologie zo gigantisch hoog ligt dat het echt erg moeilijk wordt om grote delen te overzien..

Neem nou vragen over videokaarten ofzo.. dat gaat zo snel er zijn zoveel opties tegenwoordig. En dan heb ik het niet eens over processors en moederborden..

Ik steun het idee wel want ik heb zelf ook nog wel eens oppervlakkige vragen over dingen die ik net nieuw heb..

ennuh ik moet wel zeggen dat dit een zeer 1-zijdige topic is.. khad wat meer reacties verwacht van een paar mods ofzo.. HlPdSk reageerde alleen op de kritiek en tom ook ongeveer.. het is neem ik aan een id voor heel GoT dus ik denk dat andere mods er ook goed aan doen om te reageren..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Orbit
Ik ga je niet tegenhouden om zo''n lap tekst neer te tikken. Nuttig is het zeker of er nu een KB komt of niet.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja, scheer iedereen maar weer lekker over 1 kam...
Maar goed, daar ga ik me verder niet over opwinden :)

Ik denk dat een knowlegde base vooral nut heeft voor troubleshooting. Vragen als "wat is het beste moederbord voor AMD" zijn nauwelijks te beantwoorden. Bovendien wordt er niet voor niks door allerlei sites flink gereviewed.

Het is echter wel handig om veel voorkomende problemen (bijv. BIOS-updates, VIA PCI-latency patch gedoen e.d.) in een knowledge base op te nemen. Het zijn vragen die steeds terugkomen en waar gewoon een standaardoplossing voor is.

De techniek voor zo''n knowlegde base moet centraal geregeld worden maar het daadwerkelijke invullen kan denk ik beter door de moderators + vaste groep van een forum gebeuren. Zij zien veel sneller welke vragen heel vaak terugkomen en kunnen dat dan in de knowlegde base opnemen.

Hoe zien jullie de plaats van die knowlegde base eigenlijk? Als een soort sticky topic bovenaan, of als optie naast de search, of iets anders?

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 10:45 schreef RobNicoN_KNKB_ het volgende:
Goed plan.. maar het probleem is dat de tegenwoordige snelheid van technologie zo gigantisch hoog ligt dat het echt erg moeilijk wordt om grote delen te overzien..
Ja, daar heb je gelijk in. Dat is ook de rede dat de KD zoveel tijd gaat kosten. Niet, alleen nu. Maar ook strax om ''m up to date te houden.
Op maandag 23 april 2001 10:49 schreef Daniel Kegel het volgende:
Sorry. K vond het alleen een beetje laag, dat d''r niemand reageerde van de crew. En als ze al reageerde was het pure critiek zonder uitleg. Maar iig bedankt Daniel. :)
Ik denk dat een knowlegde base vooral nut heeft voor troubleshooting. Vragen als "wat is het beste moederbord voor AMD" zijn nauwelijks te beantwoorden. Bovendien wordt er niet voor niks door allerlei sites flink gereviewed.

Het is echter wel handig om veel voorkomende problemen (bijv. BIOS-updates, VIA PCI-latency patch gedoen e.d.) in een knowledge base op te nemen. Het zijn vragen die steeds terugkomen en waar gewoon een standaardoplossing voor is.
Ben k het helemaal mee eens. Maar k denk dat je ook best wel revieuws of links naar topics waar bijv. word besproken "wat goede mobo''s zijn" in de KB kan zetten. Ook net als van voltage mods en de L1 bruggen enz. Kun je in de KB zetten. Ook al zijn d''r reviews over.
Op maandag 23 april 2001 10:49 schreef Daniel Kegel het volgende:De techniek voor zo''n knowlegde base moet centraal geregeld worden maar het daadwerkelijke invullen kan denk ik beter door de moderators + vaste groep van een forum gebeuren. Zij zien veel sneller welke vragen heel vaak terugkomen en kunnen dat dan in de knowlegde base opnemen.
K denk zeker dat d''r mods mee moeten helpen. Maar k denk niet dat die beter zien wat vaak voorkomt. Mods hebben het al druk genoeg. K denk dat je beter kan zoeken in een groepje vaste users. Die zijn vaak beter op de hoogte van wat d''r in een topic speeld. K denk niet dat je dat van alle mods kan zeggen. Simpel weg omdat d''r teveel topics zijn.
Op maandag 23 april 2001 10:49 schreef Daniel Kegel het volgende:Hoe zien jullie de plaats van die knowlegde base eigenlijk? Als een soort sticky topic bovenaan, of als optie naast de search, of iets anders?
K denk dat dat het beste naast de Search of zo kan. Dan heb je alle zoek methodes bij elkaar. Als je de KB ook net als de FAQ''s die in sommige forums staan, bovenaan wil zetten. Krijg je denk k een balk vol met Read-Only topics. Hier door zullen veel mensen ze nog niet gebruiken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En de search gebruiken sommigen ook al niet, kan je dan als tegen argument zeggen ;)

Maarre, als ik het zo lees wordt de KB een beetje een HOWTO.

Als je daar een alleen-lezen forum van maakt (als SU, maar dan zonder post-rechten) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 23 april 2001 10:24 schreef Tweaky het volgende:
Ja, daar voorkom je wel mee dat je onzin posters weert. Maar waarom is iedereen met minder dan 500 post een onzin poster? D''r zijn hier zat mensen die onder de 500 zitten, maar wel weten wat ze doen. K denk niet dat je een grens kan zetten op een aantal posts.
500 was maar een voorbeeld :), de meeste mensen die (ik) iets nuttigs (zie) posten hebben wel >500 posts. Sommigen kunnen het na de eerste 100 ook al :) maar veel zijn dan nog in een soort "newbie-ontdekkings-fase" ;)
Als je users "karma" wil geven voor hun bijdrage aan de KD, wie gaat dat dan doen? Alle users? of alleen de mensen die aan de KD werken?
Mja, goede vraag. Maar ik zat meer te denken aan een soort karma over het hele forum. Maar dat is waarschijnlijk "lichtelijk ondoenlijk"...

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 11:23 schreef ACM het volgende:
500 was maar een voorbeeld :), de meeste mensen die (ik) iets nuttigs (zie) posten hebben wel >500 posts. Sommigen kunnen het na de eerste 100 ook al :) maar veel zijn dan nog in een soort "newbie-ontdekkings-fase" ;)
K snap wel dat die 500 een voorbeeld was. Maar ook users die 500+ posts hebben kunne redelijk irri zijn.
K denk dat een betere regeling zou zijn, of iemand al notes heeft of niet.
Op maandag 23 april 2001 11:23 schreef ACM het volgende:
zat te denken aan een soort karma over het hele forum. Maar dat is waarschijnlijk "lichtelijk ondoenlijk"...
K snap eigenlijk nog steeds niet waarom je op T.net en GoT nog niet met de zelfde User name kan inloggen. Dan zou je je karma van T.net mee kunne nemen naar Got.
Op maandag 23 april 2001 11:17 schreef BackSlash32 het volgende:
En de search gebruiken sommigen ook al niet, kan je dan als tegen argument zeggen ;)

Maarre, als ik het zo lees wordt de KB een beetje een HOWTO.

Als je daar een alleen-lezen forum van maakt (als SU, maar dan zonder post-rechten) ?
Tja, het KB forum. Is niet eens zo slecht. Zolang je dan maar snel en goed kan zoeken binne de KB, dan zou je 1 forum kunne maken met allemaal dingen die voor een tweaker van belang zijn.

En de users die geen search gebruiken zijn of meestal NewBe, of gewoon te lui. :( Daar is toch nix tegen te doen.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 10:24 schreef Tweaky het volgende:
[..]

/me is blij dat hij de 100 reeds gepasseerd is en eindelijk serieus genomen kan worden :Y)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zit vol met ideeen, ''k heb alleen geen zin om ze op te schrijven, ik kan ze namelijk gewoon direct uitvoeren.

Yeah :).Houdt iig de PM FAQ maar in de gaten.

• Orbit

De techniek voor zo''n knowlegde base moet centraal geregeld worden maar het daadwerkelijke invullen kan denk ik beter door de moderators + vaste groep van een forum gebeuren. Zij zien veel sneller welke vragen heel vaak terugkomen en kunnen dat dan in de knowlegde base opnemen.

Hoe zien jullie de plaats van die knowlegde base eigenlijk? Als een soort sticky topic bovenaan, of als optie naast de search, of iets anders?
Hmmm, kun jij gedachte lezen?

(Voor alle duidelijkheid, hier ben ik het dus 100% mee eens ;) )

Om op je vragen te antwoorden:

Ik zou de KB zo gescheiden mogelijk houden, om duidelijk te maken dat het niet zomaar een optietje is van het forum. En volgens mij moet je er voor zorgen dat het niet enkel te bekijken is via een search, maar ook gewoon als een encyclopedie voor degene die voor de lol wat willen bijleren.

Dus, zo zie ik het: een extra stukje in GoT waar "gewone users" (dus degen die niet rechtstreeks met de KB te maken hebben opmerkingen kunnen maken, fouten aangeven of free-lance stukjes tekst kunnen neerkwakken (om de DB sneller te laten toenemen, maar toch niet zodat iedereen zomaar rechtsteeks in de DB kan knoeien.)

Hmmmm, is dit duidelijk?

• Orbit
Hmmmm, zo duidelijk vond ik het niet.

Samenvatting:

- Een private forum voor de medewerkers van het KB om te kunnen bespreken of een tekst geschikt is voor publikatie of niet.
- Een publiek forum zodat iedereen opmerkingen en bijdragen kan leveren die dan geëvalueerd worden door de KB medewerkers.
- De KB op 2 manieren toegangkelijk maken: via search en in de vorm van een naslagwerk.
- De KB zelf vrij gescheiden houden van GoT omdat het eigenlijk geen forum is.

Hmmmm, ik denk dat dit duidelijker en vrij volledig is.

De vraag is natuurlijk, wie mag meewerken aan die KB (vast team dus, want in mijn ideologie kan iedereen zijn steentje bijdragen).

BTW, Is femme in een lente-slaap verzakt?

Verwijderd

Compleet mee eens.

En over Femme die heeft hier net nog in LA lopen posten.. maar waarom ie niet ff hier iets zet, is mij ook een raadsel.

edit:

Nog ff een vraagje: Wie gaat dat KB team samen stellen? Doen de mods dan of ie??

• Orbit
Oh ja, het moet (IMO) mogelijk zijn om fototjes te hosten op de servers van T.net, ivm somige antwoorden die best visueel beantwoord worden (like, inkleuren van L1 bruggen).

Oh ja, en als de KB-medewerkers wat initiatief vetonen dan kunnen ze (zou ik toch doen) bepaalde topics kunnen puchen.

(zo heb ik nog noit op GoT een echt volledig verslag gezien van hoe je het best een duron/T-bird overclocked als je MB geen multiplier instellignen heeft, dus het geknoei met de brugetjes)

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 18:49 schreef Orbit het volgende:
(zo heb ik nog noit op GoT een echt volledig verslag gezien van hoe je het best een duron/T-bird overclocked als je MB geen multiplier instellignen heeft, dus het geknoei met de brugetjes)
Nou, als nog niemand dat doet.. Wil k best van de week ff een lap text tikken over het breken en maken van alle 7 bruggen.

• Orbit
Op maandag 23 april 2001 18:54 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Nou, als nog niemand dat doet.. Wil k best van de week ff een lap text tikken over het breken en maken van alle 7 bruggen.
LOL, straks hebben we al de volledige inhoud van de KB in handen nog voor Femme doorheeft dat z''n usertjes wel hééél enthousiast zijn van z''n forum.

Wake up Femme!!!!!! Give us your opinion!!!
Pagina: 1 2 Laatste