Ik heb in 2 jaar beheer van een server-park wat te licht was voor zijn taak behoorlijk wat mee gemaakt, en het was altijd wel binnen redelijke tijd vast te stellen wat het probleem was. (Redelijk was in dit geval binnen een week)
Wat is er al gedaan om het probleem op te sporen ? Kunnen andere hosts met de mysql-server connecten tentijde van #55? Kan arshia (De host waar got op staat) met mysql connecten tentijde van #55 (Een los scriptje ofzo) ? Wat is het php fragment dat de #55 geeft ? Heeft het fokforum ook last van #55 (Wel een andere host, maar zelfde mysql, en eveneens topix)
Zo kan ik nogwel een paar vragen bedenken waaruit iig zou moeten blijken of het gezocht moet worden bij mysql, bij arshia of bij topix.
Met deze vragen beantwoord kan je het zoek gebied behoorlijk verkleinen.
Nou, wel als het een bug in PHP 4.04pl1 blijkt te zijn:Zo moeilijk kan het toch niet zijn om dit op te lossen ?
http://www.php.net/bugs.php?id=9049 (link van Xoror)
Met een goede package-manager moet het mogelijk zijn om even te downgraden naar 4.0.3p1 (Weet zo gauw even niet hoe erg die security-holes waren). Als de #55 dan weg blijven, dan kunnen we iig stoppen met zoeken naar de oorzaak.
Het is welliswaar geen structurele oplossing, maar een bekend probleem is al een stuk beter dan een onbekend probleem
Mag je me ook meteen proberen te verklaren waarom ik, zodra ik GoT terugzet op 4.0.3pl1, niet meer kan GoTtenOp donderdag 19 april 2001 01:49 schreef little_soundman het volgende:
Kijk nou, ik bemoei me er eens mee, en gelijk is het probleem getraceerd
Met een goede package-manager moet het mogelijk zijn om even te downgraden naar 4.0.3p1 (Weet zo gauw even niet hoe erg die security-holes waren). Als de #55 dan weg blijven, dan kunnen we iig stoppen met zoeken naar de oorzaak.
Het is welliswaar geen structurele oplossing, maar een bekend probleem is al een stuk beter dan een onbekend probleem
naja, kom er wel uit, alleen eerst even slapen
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
[nutteloos]Op donderdag 19 april 2001 03:23 schreef Kees het volgende:
[..]
naja, kom er wel uit, alleen eerst even slapen
Doet dat, ga ik dat ook even doen.Niet dat dat iets zal helpen, maar goed. Peter Smulders in de Zino rules eigenlijk best wel
[/nutteloos]
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Verwijderd
Gelukkig komt dat niet meer zo vaak voor dat de prefs gereset zijn en ik me password enzo weer opnieuw moet invullen.
hm.. dat heb ik even vaak als een code #55 hoor.Op donderdag 19 april 2001 20:06 schreef The Dude het volgende:
Hmm ja ik kreeg er vandaag ineens gigantisch last van maar het toppunt was dit wel:
[afbeelding]
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Addict!Op vrijdag 20 april 2001 16:12 schreef HlpDsK het volgende:
Code #30 heb ik ook al een ziljard keer gezien onderhand
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Wat wil je:Op zaterdag 21 april 2001 00:07 schreef Revolution het volgende:
[..]
Addict!
Aantal posts: 12018
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Je vergeet een boel gedelete spulOp zaterdag 21 april 2001 00:26 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Wat wil je:
Aantal posts: 12018
Maar goed. Code #55 wordt al zeldzamer. Maar dus niet geheel uitgestorven. Zo af en toe is het gewoon ruk nog steeds. Met of zonder smurfen.
Gelukkig kon ik nog refreshen.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
HlpDsK trekt ze dus gewoon aan, BANNEN DIE GAST!!!Op zaterdag 21 april 2001 00:32 schreef ronaz het volgende:
Nog niet heel erg zeldzaam, ik was net een postje aan het tikken (toevallig aan HlpDsk) - Verstuur - #55!!!
Feit 2 = Onderbelasting vindt vooral ''s nachts plaats.
Feit 3 = Ik post wel eens ''s nachts.
Do the math. Ik ben een Code #55 verdelger
aha een soort ghostbuster dus ?Op zaterdag 21 april 2001 00:44 schreef HlpDsK het volgende:
Feit 1 = Code #55 komt veel voor bij onderbelasting.
Feit 2 = Onderbelasting vindt vooral ''s nachts plaats.
Feit 3 = Ik post wel eens ''s nachts.
Do the math. Ik ben een Code #55 verdelger
Damn, in dit tempo heb ik een jaar nodig dat te halen, laat staan in te halenAantal posts: 12018
btw HlpDsk, hang me, maar wie is dat vrouwtje uit je usericon?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dat ben ik!Op zaterdag 21 april 2001 01:10 schreef hezik het volgende:
[..]
En dat is nummer 44 die het vraagt (I''m keeping scoreOp zaterdag 21 april 2001 01:10 schreef hezik het volgende:
[..]
Damn, in dit tempo heb ik een jaar nodig dat te halen, laat staan in te halen
Alessandra Ambrosio
Hou ook niet zo van piercings..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar het is weer te offtopic... drop maar weer een lijntje als het echt weer spookt (/me mertkt er weinig van op het moment)
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan